Google spune ca a dezvoltat Ad Traffic Quality Resource Center (Centrul de Resurse pentru Calitatea Traficului Publicitar) in principal pentru a oferi companiilor care isi fac reclama un singur loc in care sa gaseasca informatii privind frauda prin click.

La publicitatea pay-per-click, advertiserii platesc de cite ori cineva da click pe reclamele lor, care reprezinta linkuri catre o anumita pagina web.

Un exemplu de frauda prin click este obiceiul anumitor companii de a da clickuri pe reclamele firmelor concurente pentru a le creste acestora cheltuielile cu publicitatea.

Tot frauda este si atunci cind proprietarii de site-uri care gazduiesc reclamele dau clickuri pe acestea, pentru a mari comisionul pe care il primesc.

Google monitorizeaza propria retea pentru a depista ceea ce numeste „clickuri invalide“, care includ nu doar clickuri efectuate cu rea intentie, ci si practici nevinovate, care pot parea fraude, precum un dublu click pe reclama respectiva.

Compania a ajuns la concluzia ca mai putin de 10% dintre clickuri pe reclamele oferite de Google sint invalide si doar 0,02% sint declarate invalide ca rezultat al plingerilor companiilor care platesc reclama.

Integral in Cotidianul