Cu siguranta, Danone ar fi scapat mai ieftin daca ar fi cooperat cu publicul in aceasta perioada. Istoria recenta a marilor scandaluri alimentare arata ca pasivitatea nu mai poate face parte sub nicio forma din strategiile de PR.

Daca nu mai departe de acum doi ani, mari companii precum Delta sau QAB au scapat aproape basma curata din scandaluri cu salmonella sau cu streptococi fecali, mergand pe principiul „cainii latra, caravana trece“, astazi acest lucru nu mai este posibil.

Daca taci, pierzi, chiar si daca esti nevinovat, dupa cum a aratat cazul Danone.

Scandaluri autohtone aplanate cu strategia strutului

Un scandal autohton de proportii, care a fost aplanat prin simpla renuntare la brand, fara sa fi avut consecinte deosebite asupra producatorului, a fost cel legat de apa minerala Perla, aflata in portofoliul

Quadrant Amroq Beverages, care detine si brandul Pepsi. Inspectorii OPC au interzis comercializarea apei minerale Perla intrucat era infestata cu streptococi fecali.

O problema foarte serioasa pentru QAB, intrucat Perla era asociata cu brandul Pepsi, in cadrul frecventelor promotii cand cele doua produse se vindeau impreuna, apa fiind gratuita.

QAB a „reactionat“ printr-o pasivitate totala, fara sa anunte vreo retragere a produsului de pe piata. Brandul a fost lasat sa moara pur si simplu, fara vreo interventie de marketing.

Daca acum doi ani si jumatate scandalul nu a luat proportii dezastruoase, astazi cu siguranta ar fi facut inconjurul lumii.

Tot acum doi ani, nu s-a intamplat mare lucru cand s-a gasit salmonella in inghetata Delta. Tot ce a facut compania in acest caz a fost o ridicola campanie publicitara in care spunea „Ai incredere in inghetata care te rasfata“.

Nimic despre motivele care te-ar face sa ai incredere.

Suspiciunile se extind rapid si asupra altor branduri

Informatia se propaga rapid de pe un continent pe altul, daramite in spatiul UE, in care legile recente ne obliga la transparenta totala in ceea ce priveste orice alerta legata de securitatea alimentara.

Isteria botulismului, de exemplu, a pornit din SUA, acum doua luni, cand compania Castelberry Food a retras de pe piata milioane de conserve, dupa ce 4 oameni au fost spitalizati cu aceasta boala. Reactia companiei a fost prompta.

Integral in Saptamana Financiara