Monitorizarea de presa si analiza, un serviciu de nisa oferit de agentiile de presa, dar si de firme specializate pentru marile companii, cat si pentru institutiile publice, va ajunge, in 2008, la patru milioane de euro, conform declaratiilor facute de jucatorii din domeniu.

Fie ca sunt multinationale, institutii publice, oameni politici sau de afaceri, toti vor sa fie la curent cu imaginea lor reflectata in mass-media. Pentru a sti cand se scrie si cum se scrie, clientii firmelor care ofera serviciul de monitorizare de presa platesc intre 400 si 5.000 de euro lunar.

ING Group, Raiffeisen, Lafarge, Coca-Cola HBC sunt doar cateva dintre companiile pentru care Media Image ¬face monitorizare de presa si analize.

George Domnisoru, area sales manager Media Image, spune ca pachetul minim costa 400 de euro pe luna si include servicii de monitorizare media punctuala, simpla. In cazul analizelor complexe de mediatizare cu un volum foarte mare de date care trebuie prelucrate si interpretate, abonamentul lunar poate ajunge la 5.000 de euro.

In prezent, compania Media Image are un portofoliu de 200 de clienti, iar aria de acoperire a Media Image Group include mai mult de 90% din vehiculele media din Romania. In primele sase luni ale anului, Media Image a inregistrat o cifra de afaceri de peste 700.000 de euro.

Jucatori. Pe piata serviciilor de monitorizare de presa si analiza mai activeaza companii precum agentia de presa Mediafax, B Media, Kompass Media, Mediatrust, Monitoring Media, Quick Monitoring Media si Trend Communication.

Bogdan Ceausescu, Mediafax monitoring unit manager, spune ca, din 1998, Mediafax Monitorizare este liderul pietei serviciilor de monitorizare de presa, furnizand rapoarte zilnice, alerte media si ana¬lize de imagine.

Potrivit lui Bogdan Ceausescu, Mediafax Monitorizare are peste 200 de clienti corporate: mari companii romanesti si multinationale (Renault-Nissan Romania, UPC, Vodafone), institutii de stat, agen¬tii de publicitate si PR. Bogdan Ceausescu precizeaza ca cel mai solicitat serviciu este cel de monitorizare a presei scrise centrale, urmat indeaproape de serviciul de monitorizare audio-video.

Potrivit reprezentantului Mediafax, cota de piata a companiei pe aceasta nisa este in jurul a 40%. In viitor, cei de la Mediafax isi propun sa mareasca numarul de publicatii centrale de nisa monitorizate, precum si a numarului de publicatii locale monitorizate, de la peste 150, in prezent, pana la 200-250 de titluri.

Anul electoral 2008 va aduce mai multi bani pentru firmele care ofera serviciul de monitorizare de presa si analiza.

integral in Bussines Standard