Il Giornale: Romanii, primii cetateni expulzati din Uniune pe motiv de ordine publica si dificultati de integrare

de D. Mihai     HotNews.ro
Luni, 22 octombrie 2007, 0:00



20 de romani care traiesc in Genova vor trimisi acasa de autoritatile italiene in baza unei norme ale UE, potrivit careia cetatenii europeni pot fi expulzati din statele membre in cazul in care nu pot demonstra, in decurs de trei luni, ca se pot intretine singuri - relateaza Il Giornale, in editia sa electronica.

Potrivit publicatiei italiene, autoritatile locale au aplicat pentru prima data directiva europeana, expulzand romanii pe motiv "de ordine publica si dificultati de integrare".

Cei 20 de romani - prostituate si infractori - urmeaza sa fie dati in custodia unei delegatii oficiale romanesti, din care fac parte trimisi ai premierului Calin Popescu Tariceanu si reprezentanti ai Politiei Romane. Ei au primit si interdictia de a intra pe teritoriul italian timp de un an de zile.

De asemenea, autoritatile intentioneaza sa ii expulzeze pe alti 300 de romani de etnie roma, care ocupa abuziv aproximativ zece tabere, amplasate ilegal in diverse cartiere ale orasului.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


140 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Exista solutii (Luni, 22 octombrie 2007, 10:02)

    liviut [anonim]

    Ce se poate face in acesta situatie? Legi mai aspre? Politie mai multa pe strazi? Jandarmi care sa pazeasca fiecare casa si magazin ..?.. NU! Infractionalitatea romanilor in Europa s-ar reduce foarte mult daca toate statele UE si-ar deschide piata muncii astfel incit romanii sa poata munci legal. In acest fel va beneficia economiile tarilor respective si oamenii care vor avea bani. Infractionalitatea va scadea, iar populatia locala nu se mai simti amenintata in propria tara !
    Factori de decizie din aceasta tara ar trebui sa fac rezolve problema aceasta nu trimitind mai multi politisti in Italia sau Spania ..etc ... ci printr-un lobby puternic in cancelariile europene pentru a cistiga pentru romani dreptul de a muncii legal oriunde in Europa!
  • 0 (0 voturi)    
    Liviut - (Luni, 22 octombrie 2007, 10:26)

    Pasare [anonim]

    Liviut este lenesul de acasa.El trebuie sa fie indemnat la munca departe de casa .Draga Liviut invata sa lucrezi acasa nu astepa munca dela alte natiuni.Mergi la cimitirul localitatii tale si incearca sa faci curatenie la morminte si ai sa primesti zilnic piinea cea de toate zilele.Daca esti talentat si harnic cum te crezi cauta din poarta in poarta de lucru si ai sa gasesti.
    Dupa ce ai sa faci cum team sfatuit sa ne mai scrii daca am avut dreptate.Cu drag ! Cititorul comentariului dumitale.
  • 0 (0 voturi)    
    de acord cu 1 (Luni, 22 octombrie 2007, 10:45)

    Adela, UK [anonim]

    trebuie sa se deschida piata muncii dar fara cunostinte de limba si o profesie nu poti gasi nimic. Degeaba merg rromii in strainatati. Nu vor face mai mult decat au facut in Romania. Adica sa cerseasca si sa distruga.
    Plus ca Italia e supra saturata de imigranti.
  • 0 (0 voturi)    
    si ei... (Luni, 22 octombrie 2007, 11:20)

    florin [anonim]

    Asa e, Adela, sunt de acord: deschiderea pietei muncii e inutila daca nu te priepi la nimic. Din pacate, invatamaintul romanesc nu se poate lauda cu instruire de succes nici macar pentru cei normali, ce sa mai vorbim de re-educarea infractorilor si de includerea rromilor in programe de invatamant.

    Sa stii insa ca nu e vorba doar de rromi. Astia se vad si de-aia e lumea oripilata. Dar sunt multi infractori ne-rromi, care se vad mai putin.

    Pe de alta parte sa-mi fie cu iertare, dar ce infractori ne-au trimis italienii si celelalte state membre noua .... E adevarat ca nu din aia care furadin buzunare 100 de EUR, ci de-aia care fura de la stat (adica de la noi toti) milioane de EUR (fie ca atare, fie prin incompetenta).

    Nu vreau sa folosesc metoda "ba tu, ma!", vreau sa spun doar ca asa cum ei fac din treaba asta o problema (desi, sa fim seriosi, nu-i chiar asa mare branza), ar trebui si noi sa facem la fel: sa refuzam si chair sa excludem toti impostorii care ne vin de pe la altii.

    Nu e vorba de nationalism aici cum poate unii m-ar acuza, ci de un comportament absolut normal al oricarui stat.
  • 0 (0 voturi)    
    ce sa facem cu rromi in tara (Luni, 22 octombrie 2007, 11:25)

    costi [anonim]

    Rromi niciodata nu vor fi in stare sa fie educati si calificati, vor fura si vor insela cat va exista lume pe GLOB. Noi ce sa facem cu ei in tara, aici nu pot sa traiasca din ce fura si inseala. Nu se pricep decat la furat, foarte putini stiu sa munceasca, vor sa castige bani usor, asa sunt invatati de mici. ISTORIA este de vina ca ne-a procopsit cu ei in trecut, strabunii nostri sunt de vina ca au fost primitori, dar tot ISTORIA o sa procopseasca si vestul Europei cu rromi.
  • 0 (0 voturi)    
    Romania trebuie sa ia masuri (Luni, 22 octombrie 2007, 11:37)

    Vlad [anonim]

    degeaba ii expulzeaza. Important e ca in Romania sa li se puna interdictie cel putin 10 ani de a parasi tara si pt cei cu infractiuni arestati si judecati in regim de urgenta. Altfel, vor pleca in alte tari ale UE. Bravo autoritatilor italiene! Romanii cinstiti din Italia trebuie sa traiasca linistiti si frumos fara gunoaiele Romaniei.
  • 0 (0 voturi)    
    o alta varianta (Luni, 22 octombrie 2007, 11:42)

    Vlad [anonim]

    o alta metoda de a scapa romania de rromi este sa li se ridice cetatenia(atunci cand se dovedeste ca pateaza imaginea Romaniei) si sa se duca in India de acolo de unde au venit.ROMANII TREBUIE SA IA MASURI LEGALE
  • 0 (0 voturi)    
    daca se respecta o lege sunt de acord cu expulzarea (Luni, 22 octombrie 2007, 11:51)

    limpede [anonim]

    Daca legile uniunii europene permit expulzarea cuiva pentru ca nu se poate intretine singur e OK insa as vrea sa stiu ce poate face Uniunea Europeana cu romanii din Romania ce nu se pot intretine singuri. De ce nu-i expulzeaza in locuri ce le-ar permite aste?
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Limpede si nu numai... (Luni, 22 octombrie 2007, 12:17)

    Vlad [anonim]

    pentru ca romanii sunt cetateni romani draga Limpede .UE ,tarile membre pot expulza cetateni straini. Nimeni nu interzice accesul in UE a Romanilor. Treaba cu expulzatul in locuri care le-ar permite intretinerea...mi se pare cel putin cretina.Romanii sa puna mana sa-si faca ordine in ograda.Sa munceasca.Iar daca munca nu le asigura un trai decent atunci, sa aleaga sa paraseasca Romania, sa mearga oriunde vrea, dar sa fie cinstiti si corecti,sa nu fure si sa nu dea in cap,sa nu-si faca de ras tara.Pt ca Occidentul are nevoie de muncitori nu de talhari,curve,proxeneti si traficanti. Ii au pe ai lor.Nu le trebuie gunoaiele si scursurile Romaniei.
  • 0 (0 voturi)    
    A-ha (Luni, 22 octombrie 2007, 12:32)

    Imperialistu\' [anonim]

    Celebrii romani sunt de fapt tigani cu cetatenie romana. Eh, chestie de gust, nu?
  • 0 (0 voturi)    
    Rromii .... (Luni, 22 octombrie 2007, 12:34)

    clody1 [anonim]

    Locul tiganilor va fi luat de chinezi, si nu-mi pare rau! Macar astia isi vad de treaba, si daca au ceva de impartit o fac intre ei acolo, geamantane, etc. Nu fura, nu cersesc, nu dau in cap oamenilor cinstiti! Tiganii au plecat in Vest, nemaifiind mare lucru de furat aici, e bine stiut. Sper sa-i inchida in puscarii acolo in Occident, si la iesire sa-i "integreze" ei, daca sunt in stare, dar ma indoiesc sincer... Copil cuminte, baba frumoasa si tigan muncitor n-o sa fie in vecii vecilor. Amin.
  • 0 (0 voturi)    
    pentru Vlad (Luni, 22 octombrie 2007, 12:54)

    limpede [anonim]

    Ai perfecta dreptate Vlad. Ce propuneam eu era doar o ironie.
    E simplu pentru ziaristii si politicienii din uniune sa spuna "romanii: si au tot dreptul sa faca asta pentru ca tiganii din taberele din cartoane sunt ai nostri. In fond romanii ce muncesc instrainatate nu platesc pentru imaginea creata de tigani ci pentru neputinta guvernantilor nostri. Pentru ei integrarea sociala a tiganilor in romania inseamna doar niste sume de bani date fruntasilor romi pe care le administreaza acestia cum se vede pe turlele palatelor lor si cam atat.
    Mie in strainatate nu imi e rusine sa spun ca sunt roman pentru ca cetateanul de rand stie sa faca diferenta intre tigani, romani, infractori, turisti, oameni de treaba...
  • 0 (0 voturi)    
    Nu vom pleca! (Luni, 22 octombrie 2007, 12:55)

    Venetia [anonim]

    Ai dracului occidentali ...avem copii de dat sa mince si de crescut. Pentru asta am asteptat atita sa intram in europa? ca sa ne trimita ei inapoi?
  • 0 (0 voturi)    
    occidentalii au dreptate (Luni, 22 octombrie 2007, 13:40)

    Vlad [anonim]

    mai Venetia,sau Luxemburga cum o fi...Din fericire nu e o chestiune de vointa ,plecarea sau nu...daca este o lege atunci sa se aplice cu cea mai mare strictete. Poate asa o sa invete raufacatorii cu cetatenie romana ca traiesc in civilizatie si nu in jungla.ca oamenii nu sunt datori sa le suporte scuipatul pe strazi,zbieratul fara cea mai mica jena oriunde s-ar afla, injuraturile si istericalele,gunoaiele si dejectiile lasate oriunde,precum si toate mizeriile zilnice.Cum bine zice Limpede,din fericire strainii stiu sa faca diferentele intre romanii buni si aia rai...insa au cam obosit sa mai faca concesii la nesfarsit.Intrarea in UE nu e altceva decat o poarta deschisa oamenilor ce doresc sa traiasca in pace si in bunastare .Pentru ceilalti usa trebuie trantita nu in nas ci in spate atunci cand nu merita sa traiasca acolo.
  • 0 (0 voturi)    
    pai normal (Luni, 22 octombrie 2007, 14:41)

    JAGGA [anonim]

    .....pai nprmal ca suntem pe primul loc la expulzati...
    dar stiti dece?
    Pai le e frica sa expulzeze vreun musulman sau vreun negru.... c-ar fi acuzati de rasism....
    Cine crede ca aia sunt mai bine integrati decat romanii... isi baga un deget in ochi... si se scarpina cu el pe omoplat.
    Dar cand vine vorba de estici (nu neaparat de romani).. nu se mai pune problema de rasism...
    Oricum... la cat ne-au acuzat de-a lungul anilor... ca nu ne respectam anumite minoritati... acum sa se spele cu el pe cap.... sa vada ce politici de insertie sociala sa duca cu unii care refuza scoala si sapunul... pe motive de traditie.
    Ar fi momentul sa-i acuzam noi de rasism... exact din aceleasi motive pe care le invocau ei. Sa le sarim de gat pe la consiliul europei.
    si culmea cine ne acuza cel mai mult.... cetatenii unor tari care au dat lumii... catralioane de emigranti intr-o anumita epoca a dezvoltarii lor.
    Cate lipsa de consecventa...???
    Nu-mi aduc aminte sa fi tremurat america din anii '20... pana prin "80 de frica vreunei mafii romanesti,
    Ei cat de bine s-au integrat atunci?
    sa fie de capul lor...
    Nu cred ca tre' sa ne punem cenusa in cap din cauza unor concetani... ii au si ei pe ai lor... slava Domnului
  • 0 (0 voturi)    
    Mana intinsa la R(r)omani (Luni, 22 octombrie 2007, 17:07)

    Pink Panther [anonim]

    Bai, da ce credeati ca UE este doica voastra?
    Daca ati crezut asa ceva, atunci asta este problema voastra!

    In alta ordine de idei:
    - Inteleg ca se pot expulza cetatenii din UE?
    Adica ii putem expulza din TOATE tarile UE?

    hahaha, cati as mai expulza in CONGO!
  • 0 (0 voturi)    
    nu numai romani (Luni, 22 octombrie 2007, 22:49)

    ema [anonim]

    Oare de unde campania aceasta de denigrare impotriva romanilor?Sint translator la Tribunal si Politie aici intr-o tara occidentala si va spun ca acuzatii sint din toate natiile.Acuzatii romani sint in marea majoritate etnici rommi.Si sa nu uitam ca asta in situatia cind ceilalti(polonezi,lituanieni,latvieni,etc) au drept de munca,iar noi nu.Vi se pare echilibrata situatia?Mie nu.Daca ar deschide piata de munca in toate tarile din Uniune cred ca situatia s-ar imbunatatii considerabil.Tot asa sint convinsa ca cei care nu vor sa munceasca nu vor muncii pentru ca a incalca legea este pentru ei un mod de viata.
  • 0 (0 voturi)    
    despre tigani (Miercuri, 14 noiembrie 2007, 15:15)

    pink.diva [anonim]

    tiganii vor ramane tigani,indiferent de ce masuri ar fi luate in ceea ce priveste integrarea lor oriunde in societate...pur si simplu nu vor sa intre in randul civilizatiei,nu vor sa munceasca cinstit pt simplul fapt ca fara prea mare efort pot fura sau cersi...nu stiu de ce atata tevatura cu faptul ca sunt discriminati.nu e vorba de nicio discriminare,ba dimpotriva,de vina este toleranta acordata acestor ordinari..nu-i poti pedepsi sub nicio forma ca imediat incep sa urle ca ei sunt discriminati!!
    diplomatic vorbind,afirmatia lui Cioroianu vis-a-vis de deportarea rromilor,este inadmisibila...altfel,sunt intrutotul de acord

Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by