Primăria Sectorului 4 a scos la licitație un acord-cadru pentru proiectarea și execuția pasarelelor pietonale și a unor parcări, estimat la peste 520 milioane lei / Pasarelele, contestate de cetățeni din Tineretului

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 12 martie 2021, 8:44 Actualitate | Administratie Locala


Bd. Tineretului
Foto: Hotnews
Primăria Sectorului 4 a scos la licitație acordul-cadru pentru proiectarea și execuția a două pasarele pietonale, o parcare park&ride în Berceni și mai multe parcări etajate, valoarea estimată fiind de peste 520 milioane lei. Inițial, acordul-cadru era estimat la peste 830 milioane lei deoarece includea și construirea a două poduri, dar la recomandarea Agenției Naționale pentru Achiziții publice (ANAP) acestea au fost scoase și vor fi licitate separat. Pasarelele pietonale sunt un proiect contestat de cetățeni, pentru cartierul Tineretului existând și o petiție cu sute de semnături în care oamenii cer Primăriei să renunțe la proiect.

”Valoarea estimată totală a acordului-cadru este 520,761,480.61 lei fără TVA pentru mai multe obiective de investiții, între care: două pasarele pietonale, una la intersecția bulevardelor Gh. Șincai/Șerban Vodă/ Tineretului/ Cantemir și una la intersecția bulevardelor C-țin Brâncoveanu/Șos. Olteniței, o parcare de tip PARK&RIDE pe Șoseaua Berceni – ce va deservi noua stație de metrou și nu numai, parcări supraetajate – în funcție de ce terenuri vor fi identificate la nivelul Sectorului 4”, se arată într-un răspuns transmis de Primăria Sectorului 4 la solicitarea HotNews.ro.

Acordul-cadru are o durată de 36 de luni, pot participa la licitație maxim 20 de firme, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 23 aprilie 2021. Acordul-cadru vizează proiectarea și execuția obiectivelor mai sus menționate, în funcție de bugetul primăriei.

”Acordul-cadru are că principal scop dezvoltarea Sectorului 4, prin îmbunătățirea infrastructurii, de așa manieră astfel încât să contribuie la creșterea calității vieții pentru locuitorii sectorului. (...) Acordul cadru prevede modernizarea infrastructurii prin realizarea lucrărilor de păsărele pietonale, Amenajare Parcare TIP PARK&RÎDE, Parcare supraetajată, din Sectorul 4. Beneficiul anticipat la demararea procedurii este de fluidizare a traficului și de reducere a timpilor de așteptare, precum și creerea de noi locuri de parcare. Valoarea estimată totală a acordului cadru: 520,761,480.61 lei fără TVA. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent (pentru partea de execuție): 14,169,574.26 lei fără TVA. Valoarea estimată a celui mai mare contract subsecvent (pentru partea de proiectare): 283,391.49 lei fără TVA”, se arată în descrierea pusă în anunțul de participare publicat în sistemul electronic de achiziții publice.

Pasarela pietonală, contestată de unii locuitori

Sute de locuitori din cartierul Tineretului se opun construirii unei pasarele pietonale în zonă. O petiție online, inițiată în urmă cu câteva săptămâni în acest sens, a strâns peste 500 de semnături.

”Noi, locuitorii cartierului Tineretului dorim să avem în continuare acces facil în parcul Tineretului. Ne opunem vehement construirii celor patru pasarele peste bd Tineretului. Astfel cerem abrogarea Hotărârii de Consiliu Local prin care au fost votate. De ce este important? Folosim zilnic trecerile de pietoni pentru a merge cu copii, cu cățeii, cu bicicletele sau cărucioarele în parc. Suntem tineri şi bătrâni, unii avem dificultăți în a ne deplasa, alții împingem cărucioarele bebeluşilor noştri, iar alții vrem să alergăm în parc. Nu vrem să urcăm şi coborâm pasarele pentru a face asta. Ne dorim că oraşul să fie unul pentru oameni. Cerem ca administrația locală să nu mai prioritizeze circulația maşinilor în detrimentul accesului nostru la singurul parc din zonă”, se arată în petiția online inițiată de un cetățean.

În noiembrie 2020, Primăria Sectorului 4 a anunțat că va construi 4 pasarele pietonale. Reprezentanții instituției susțin că pasarelele vor fluidiza traficul și vor proteja pietonii.

”Fără stat la cozi, minute în șir, în trafic, fără poluare, fără accidente rutiere! Cu alte cuvinte, un trafic decent, mai sigur și un aer mai curat. De toate acestea beneficiază deja oamenii care locuiesc sau tranzitează Sectorul 4, datorită lărgirilor de bulevarde sau parcărilor de tip park&ride amenajate în ultimii 4 ani, de Primăria Sectorului 4. În perioada urmatoare, acestor investiții li se vor adăuga și alte soluții menite să vină în sprijinul oamenilor și să le facă viața mai ușoară. Mai exact, este vorba despre un proiect ce vizează realizarea a 4 pasaje pietonale în zone extrem de aglomerate din Sectorul 4”, se arată într-un comunicat emis de instituție.

Din cele 4 pasarele, 3 sunt în cartierul Tineretului. Cea mai mare, care face și obiectul licitației, va fi construită la intersecția bulevardelor Gheorghe Șincai cu Tineretului.

”Una dintre pasarele va fi construită într-una dintre cele mai aglomerate zone din Sectorul 4, la intersecția bulevardelor Gheorghe Șincai cu Tineretului. Aceasta va fi cea mai mare pasarelă, cu o lungime de aproximativ 165 de metri, care va permite, pe de o parte, traversarea în siguranță a pietonilor, ce nu vor mai fi nevoiți să aștepte la semafor, precum și fluidizarea circulației mașinilor din zonă și, implicit, reducerea poluării prin scurtarea timpilor petrecuți în trafic, pe de altă parte. Având o formă cilindrică, acoperită cu panouri de sticlă securizată, cu elemente decorative cu rol de umbrire și cu dotări moderne, pasarela va fi amenajată pe o structură metalică, cu fundații și elemente de susținere din beton armat, amplasate pe domeniul public, pe lateralele celor două bulevarde pe care le va traversa. Accesul pietonilor se va face de o parte și de alta a celor două artere mari de circulație, aceștia având la dispoziție lifturi, cu capacitatea de 13-15 persoane, inclusiv pentru cele cu dizabilități locomotorii și bicicliști, precum și scări rulante. Pasarela va fi astfel dimensionată încât să respecte gabaritul de trecere al autovehiculelor de 5.5 metri liber”, a comunicat instituția.

”Pasarela va fi completată de alte două pasaje pietonale, ce urmează a fi construite tot pe bulevardul Tineretului. Una, cu o lungime de 42 de metri, va fi amenajată în apropierea Palatului Național al Copiilor, iar cealaltă, cu o lungime de 34 de metri, la intersecția bulevardului cu strada Vișana. Ambele pasaje, cu o structură metalică, vor fi acoperite și vor fi dotate cu ascensoare și scări rulante pentru accesul pietonilor, care se va putea face de o parte și de alta a străzii principale. De asemenea, o construcție similară va fi ridicată și la intersecția bulevardului Constantin Brâncoveanu cu Șoseaua Olteniței, în dreptul stației de metrou, tot pentru fluidizarea traficului din zonă, reducerea poluării dar și pentru sporirea siguranței rutiere și pietonale”, se mai arată în comunicatul de presă.

Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobați de Consiliul Local Sector 4, costul estimat pentru cele 4 pasarele este: cea de pe bd. Gheorghe Șincai -23,8 milioane lei, cea de pe bd. Tineretului, la Palatul Copiilor - 12,5 milioane lei, cea de pe bd. Tineretului - Strada Visana - 12,7 milioane lei; cea de pe Șoseaua Olteniței - Metrou Constantin Brâncoveanu - 13,5 milioane lei.

Un articol publicat de Institute for Transportation & Development Policy, o organizație mondială pe partea de mobilitate sustenabilă, intitulat ”Pasarelele pietonale fac orașele mai puțin prietenoase cu pietonii. De ce autoritățile continuă să le construiască”, explică foarte clar de ce nu sunt o soluție viabilă într-un oraș contemporan, orientat către oameni.

”Pasarelele pietonale nu încurajează mersul pe jos, nu îmbunătățesc situația pietonilor și nu fac drumurile mai sigure pentru șoferi și cicliști. Separarea pietonilor prioritizează de fapt mașinile personale, încurajează viteza excesivă, condusul neglijent și accidentele rutiere”, se precizează în articol.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20320 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    cum e asta ? (Vineri, 12 martie 2021, 8:59)

    Mistrelutz [utilizator]

    'Pasarelele pietonale nu încurajează mersul pe jos'
    pai nu..ca merg pe sus..
    :)))
    dar da,in zone foarte populate nu-si au rostul.
    • +8 (12 voturi)    
      orasul masinilor (Vineri, 12 martie 2021, 10:42)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

      De la intrarea principala in Parcul Tineretului pana la Sala Polivalenta ai de mers ~1km. Mers pe jos. De placere...
      De la Palatul Victoria pana la Gara de Nord ai de mers tot ~1km. Nimeni nu merge pe jos de placere.

      La finalul zile, locuitorii din S4 primesc ce au votat. PSD.
      • -3 (9 voturi)    
        Alternativa (Vineri, 12 martie 2021, 22:00)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        era o anonima care s-a si imbatat si a plecat cu masina, in campanie electorala, de la USR, Simona Spataru(absolventa de drept, la Romano - Americana) - asa, ca, take it easy! Ai putea oare si sa dai vina si pe aia care au numit o pe ea candidat, nu doar pe lume? Da, pe USR! Foarte putini au votat Baluta, restul au votat PNL si USR (au consiliul doar) si au dat foaia goala la primar de sect - niste vecini de ai mei au zis ca au votat la ''misto'' cu Ovidiu Zara, ca le e ''simpatic de cand l-a facut Basescu gaozar'' :)
        Si din cate am citit, CL a acceptat propunerea (majoritar USR - PNL).
        • 0 (4 voturi)    
          Au consiliul... (Sâmbătă, 13 martie 2021, 14:36)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Consiliul Local S4 este majoritar PSD-PNL-PMP.

          USR PLUS, desi are de 2 ori mai multi consilieri decat PNL, nu a obtinut nici macar un post de viceprimar la Sectorul 4.
          • 0 (4 voturi)    
            Ar fi trebuit sa se gândească (Sâmbătă, 13 martie 2021, 17:04)

            Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            ca nu va fi ok, cand au scos o pe madam Spătaru din joben (credeau ca o votează lumea doar ca e de USR sau pur și simplu o știau că nu au nicio șansă în fața lui Băluță și au adus pe cineva dispus să piardă?!?)! Sincer e absolut numai vina USR. Cel mai activ consilier de la 4, mazilit cu trei luni înainte de alegeri, de către conducerea centrală USR (poți căuta articolul din Newseek a lui Sabin Orcan, locuitor al sectorului 4)) si adusa din "spumele mării''absolventa de română americană!
            • +2 (4 voturi)    
              Absolut (Sâmbătă, 13 martie 2021, 23:48)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

              Daca nu era USR, totul era perfect.. ;)

              Bine, acum ca ai gasit vinovatii, ce planuri ai pentru urmatoarele alegeri? Lipesti afise pentru PSD in continuare?..
              • 0 (4 voturi)    
                Nu prietene, nu am votat pesede (Duminică, 14 martie 2021, 21:15)

                Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                in viata mea, dar, oricum aia care i au votat sunt peste aia care au votat analfabeta voastra! Cred ca si Dancila facuse ceva la stat, parca subingineri, nu romano americana. Mi ar fi si rusine sa vb! Eu nu inteleg cum ii poti lua apararea unei care a baut 4 pahare de vin si a plecat cu masina, asta e nivelul in usr? Exact ca in pesede pe care il aveti in gura peste tot!
                • +2 (2 voturi)    
                  "prietene" (Luni, 15 martie 2021, 18:23)

                  pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

                  Parca era alcoolica, apoi era absolventa de Romano-Americana, acum e analfabeta? Pai e avocat in barou de vreo 16 ani. Cred ca ai incurcat foile. E intuneric in beciul ala?

                  In 2001, cand termina Simona Spataru facultatea de drept, licenta se dadea la Universitatea Bucuresti. Deci este irelevant unde facut facultatea.
  • -7 (17 voturi)    
    Daca se merge pe..... (Vineri, 12 martie 2021, 9:22)

    gigiN [utilizator]

    ...ideea de acord unanim,niciodata nu se va realiza nimic. !!!
    • +19 (19 voturi)    
      Corect (Vineri, 12 martie 2021, 10:24)

      George3000 [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Astept cu drag pasarele si in Piata Unirii, Romana, Victoriei, Aviatorilor. Mi se par cea mai buna idee si as mai pune cateva si peste Magheru, Iuliu Maniu si alte cateva intersectii aglomerate.
      Fluidiza-ne-ar traficul minunatii nostri edili cu gastile lor de firme cu mare foame de bani.
  • +4 (10 voturi)    
    daca ar arata (Vineri, 12 martie 2021, 9:37)

    liviu_ [utilizator]

    un design la pasarela aia si designul ala ar arata ok (nu o gramada de scari de metal aruncate) poate oamenii s-ar razgandi!

    pasarelele sunt necesare, dar trebuie incluse cumva si in design, nu poti face ceva care pur si simplu nu-si are locul acolo. din pacate primarii nostrii exact asta fac...

    cat despre parcari... alea sunt extrem de necesare in bucuresti, dar trebuie facute cu cap... a se citi parcare subterana sau supraetajata, nu niste beton si niste linii trasate pe el cum s-a facut langa viitorul spital de stomatologie (pe un teren luat ILEGAL ca tot veni vorba...).
  • +13 (19 voturi)    
    Orasul e pentru oameni? Nu in Romania (Vineri, 12 martie 2021, 10:00)

    emil bobu [utilizator]

    Unde va credeti? Orasul e o vaca de muls pentru PSD/PNL.
  • +17 (21 voturi)    
    ... (Vineri, 12 martie 2021, 10:19)

    Andrei_Buc [utilizator]

    Vor avea rampe pentru cei cu copii in carucior? Cum v-a traversa un parinte cu doi copii unul in carucior, unu cu vreo bicicleta mica?

    Geamurile de la pasarela cat de des vor fi spalate? Ca sunt destulle proiecte fanteziste care le fac ai nostrii fara mentenanta dupa. Cat de des vor fi igienizate? Sunt multi de neap prost care vor folosi pentru toaleta.

    Pare o solutie pentru aia cu masini, nu pentru pietoni.
    totul pentru masini, nimic pentru pietoni, lasa-i sa faca alpinism.
    • +4 (4 voturi)    
      ce rampe (Sâmbătă, 13 martie 2021, 20:26)

      dailyshow [utilizator] i-a raspuns lui Andrei_Buc

      trecerile de pietoni raman, majoritatea. e doar un pretext sa mai toace niste bani, asa cum face de cand a aparut parazitul asta de primar
  • -12 (22 voturi)    
    cetateni ? (Vineri, 12 martie 2021, 10:19)

    kostake [utilizator]

    Mergeti va rog in Singapore si o s vedeti pasarele cit cuprinde peste strazi, iar masinile merg si transportul public merg foarte normal.Nu cred ca cineva ia intrebat pe cetateni daca vor sau nu. Bucurestiul a devenit prea o cloaca ca sa mai asculti niste frustrati.Mai mergeti si la munca nu numai la plimbare in parc.
    • +16 (18 voturi)    
      Dupa munca am voie in parc? (Vineri, 12 martie 2021, 10:59)

      coldplayer211 [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Toti frustratii de la primarie o ard cetateni responsabili. Mai si ganditi cu capul inainte sa scrieti prostii.

      Eu am 2 copii, Bucuresti este aproape inadaptat pentru ei - carut, trotinete, biciclete. De persoanele cu dizabilitati nici nu vorbesc.

      Combinati-va cu inutilii de la rutiera si eliberati trotuarele de masini parcate ilegal. Asta pentru inceput. Pe urma
      • +4 (4 voturi)    
        bucurestiul nu e adaptat (Vineri, 12 martie 2021, 11:21)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

        pentru nimeni....

        - f poluat
        - aglomeratie in trafic
        - lipsa parcarilor
        - transportul in comun de tot rahatu

        etc etc etc

        cat despre masinile pe trotuar... total de acord, dar intai sa faca parcari! pentru ca in momentul asta in bucuresti efectiv nu ai unde sa-ti lasi masina.
        a da.... si as prefera ca parcarile alea sa fie legale pentru ca am gazut O GRAMADA de parcari "legale" (adica trasate de primarie) care NU RESPECTA CODUL RUTIER (prea aproape de trecerea de pietoni, de intersectii etc).
        • +6 (8 voturi)    
          Solutia parcare! (Vineri, 12 martie 2021, 14:12)

          john-doe [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Solutia nu e sa umplem orasul de parcari, nu suntem in LA ca suprafata a orasului, ci reducerea numarului de masini autorizate! Daca se scade numarul de masini autorizate de la 2 milioane macar cu cateva sute de mii tot e ceva!
      • +2 (4 voturi)    
        Singapore (Vineri, 12 martie 2021, 11:59)

        fuscustm1 [utilizator] i-a raspuns lui coldplayer211

        desi are pasarele este mult mai prietenos pentru pietoni decat Bucurestiul. Poti strabate Singapore de la un capat la altul pietonal mult mai repede si mai in siguranta decat in Bucuresti chiar daca ai cu tine copii in carucior sau pe bicigleta mica de copii.
        • -3 (3 voturi)    
          te ascultam (Vineri, 12 martie 2021, 18:59)

          Sofis [utilizator] i-a raspuns lui fuscustm1

          te pricepi la biciGLETE. Hai sa ne dam cu parerea cu totii pe un subiect de urbanism, dar nu cunoastem limba romana de gradinita.
          • +1 (3 voturi)    
            Posibil (Sâmbătă, 13 martie 2021, 12:55)

            fuscustm1 [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

            ca ma pricep mai mult la subiectul din postare decat la biciclete , da am gresit recunosc , dar nu poti corectat greseala odata trimis mesajul chiar daca ai vazut ca ai scris gresit. Probabil daca ai fi fost in Singapore ai fi vazut ca ceea ce am scris este adevarat. Dar asta nu conteaza , conteaza ca am scris un cuvant gresit .
    • +2 (6 voturi)    
      Du-te stimabile in Singapore! (Vineri, 12 martie 2021, 14:08)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      Densitatea populatiei in Singapore este de aproape 3 ori fata de Bucuresti, poate aia au nevoie sa mearga prin vazduh si prin subteran cat mai mult! Nu compara pere cu struti! Iti place asa mult Singapore, nu te retine nimeni sa te muti acolo!
      • -2 (6 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 12 martie 2021, 17:38)

        [anonim] i-a raspuns lui john-doe

    • +2 (2 voturi)    
      m-as duce numaidecat acolo (Sâmbătă, 13 martie 2021, 20:29)

      dailyshow [utilizator] i-a raspuns lui kostake

      pentru ca e infratit cu bucurestiul, de-a dreptul, acolo, ca si aici, desigur, esti amendat sau faci inchisoare daca arunci gunoaie pe jos sau pe insule.
  • -2 (16 voturi)    
    Cui nu ii place (Vineri, 12 martie 2021, 10:58)

    Nostalgicul Cristian Ioan [utilizator]

    "Nu vrem să urcăm şi coborâm pasarele pentru a face asta."

    Cui nu ii place, nu are decat sa se mute in alt sector!
  • +10 (12 voturi)    
    Tineretului NU este autostrada (Vineri, 12 martie 2021, 10:58)

    ag_123 [utilizator]

    Nu este normal sa se incurajeze ca toti oamenii din toate cartierele sa treaca prin centru ca sa ajunga unde vor.

    Sa faca Centura si rute alternative si atunci scade traficul si din Bd. Tineretului - care oricum depaseste norma de zgomot si de praf admisa.
    • +3 (3 voturi)    
      "Sa faca Centura si rute alternative" (Vineri, 12 martie 2021, 11:22)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui ag_123

      aahahahahah

      da da....
      o sa le faca... asa prin 2050.... minim!
      • +5 (5 voturi)    
        Tineretului NU este autostrada (Vineri, 12 martie 2021, 17:18)

        ag_123 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Faptul ca nu se rezolva de Primaria Bucuresti problema generala a traficului nu e un motiv sa distrugi un cartier.

        Primarul sectorului 4 nu lucreaza pentru oameni, ci impotriva lor.
  • +8 (10 voturi)    
    Pasarele cu lift, (Vineri, 12 martie 2021, 11:06)

    fokerul [utilizator]

    scări rulante, tunel acoperit etc. deci pot avea acces toţi, indiferent de mobilitate. Foarte frumos dar totusi, 12,8 mil euro? Pute a puşcărie
  • +12 (14 voturi)    
    In tarile civilizate (Vineri, 12 martie 2021, 11:10)

    PowerIon [utilizator]

    pasarelele au fost date jos.
    Chiar si tinerii pot avea probleme iarna din cauza ghetii pe scari sau rampe. S-au intamplat accidente si autoritatile au avut plangeri penale.
    • +10 (10 voturi)    
      la noi (Vineri, 12 martie 2021, 11:44)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      nu ar fi o problema, se claseaza pe modelul 10 august :)
    • -4 (4 voturi)    
      In tari civilizate (Vineri, 12 martie 2021, 12:01)

      fuscustm1 [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      gen Singapore , Hong Kong , Japonia , Corea de Sud , EAU pasarelele pietonale nu au fost desfintate.
    • 0 (2 voturi)    
      de ce ai compara (Sâmbătă, 13 martie 2021, 20:30)

      dailyshow [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

      jungla de aici cu o tara civilizata?
  • +8 (8 voturi)    
    banu sa iasa, restu nu conteaza (Vineri, 12 martie 2021, 11:32)

    Dumi_D [utilizator]

    Asa zisele lucrari facute spre binele cetantenilor nu sunt altceva decat proiecte pentru a toca bani si a da contracte sponsorilor politici si celor care sunt abonati la banul public, dar trebuie sa ai ochi sa vezi aceste lucruri.
  • +6 (8 voturi)    
    Poate la final aceasta idee (Vineri, 12 martie 2021, 11:39)

    Harald2 [utilizator]

    nu ar fi atat de nociva.

    Dar tinand cont de istoricul lucrarilor din Sectorul 4, sub conducerea primarului Daniel Baluta, am vazut un succes extraordinar in betonarea spatiului verde.

    Practic, se incurajeaza parcarile, traficul din ce in ce mai intens al masinilor personale, adica sunt decizii care merg in sens invers progresului civilizational unde se pune accentul pe eficienta si ecologizarea transportului, pe protejarea mediului inconjurator si apropierea omului de natura din ce in ce mai amenintata.

    O pasarela atat de lunga ar trebui sa se sprijine pe o baza solida - probabil construita taind tot din spatiul verde!
  • -8 (8 voturi)    
    Articolul (Vineri, 12 martie 2021, 13:13)

    ACP [utilizator]

    se termina cu gluma ca nu ar fi mai sigure. Ba chiar sunt mai sigure pentru ca pietonii nu vor mai putea fi loviti de masini. Pe de alta parte sunt mai practice, la fel ca si trecerile prin subteran care sunt foarte utile mai ales unde sunt sensuri giratorii mari. Decat sa ocolesti tot sensul pe mai multe treceri de pietoni poti trece pe sub el mult mai rapid. Problema e ca au costuri ridicate dar ofera o siguranta crescuta fata de alte solutii cum ar fi trecerile semaforizate cu unda verde.
    • +8 (8 voturi)    
      Suguranta! (Vineri, 12 martie 2021, 14:19)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Siguranta la semafor nu e data de pasarele ci de plasarea radarelor si amendarea usturatoare si ridicarea carnetelor a iresponsabililor care merg cu mai mult de 50 km/h in buricul targului!
    • +5 (5 voturi)    
      Ba din contra (Vineri, 12 martie 2021, 19:15)

      Sofis [utilizator] i-a raspuns lui ACP

      Omul alege convenienta.

      Noi abia ne miscam fundul pana la trecerea de pietoni, crezi ca ne vom urca pe pasarele care vor fi si mai rare? Pietonii vor alege sa traverseze in fuga -> mai multe accidente.

      Hai sa terminam cu fluidizarea traficului prin distrugerea spatiului verde, ridicarii de platforme de fier si alte solutii de prost gust.

      Trafic fluid inseamna pista de biciclete, transport in comun, parcari subterane.
  • +6 (6 voturi)    
    Tineretului pietonal (Vineri, 12 martie 2021, 17:21)

    ag_123 [utilizator]

    Eu propun sa contracaram aceasta initiativa penibila a primarului prin promovarea unui proiect ca Tineretului sa devina pietonal.

    Ar avea mai multa logica in dezvoltarea orasului sa apropii parcul de oameni decat sa ii faci sa escaladeze ca sa ajunga la el.
  • +1 (1 vot)    
    Si in sectorul 6 (Sâmbătă, 13 martie 2021, 9:11)

    of of [utilizator]

    Primarul Ciucu vrea sa amenajeze un pasaj subteran pentru pietoni, pentru decongestionarea traficului rutier de la suprafata!...
    In loc să ne inreptam spre descurajarea utilizarii masinii personale prin oraș, facem tot posibilul sa o încurajam.
    https://cfir.ro/ciprian-ciucu-vrea-sa-amenajeze-pentru-pietoni-fostul-pasaj-feroviar-subteran-lujerului/
  • +6 (6 voturi)    
    Unde dai si unde este crapatura... (Sâmbătă, 13 martie 2021, 9:25)

    Doby [utilizator]

    Poate nu se intelege ca Balutza trebuie sa faca loc miilor de viitori rezidenti din blocurile care apar pe Vacaresti (alea de langa Asmita).
    La ce se pregateste acolo - un al doilea cartier Tineretului - nu cred ca mai putem vorbi de circulatie fluenta in zona!
    Doar nu credeati ca o asemenea zona - cu metrou, mall si parc natural in proximitate - va deveni zona verde. Acolo sunt clanuri grele, sportivi PSD-isti ( poate unii au devenit liberali ) si nu conteaza parerile votantilor veseli ca s-au pus ghivece, lanturi de vapor si stalpi de milioane euro ( de aia a fost si votat ). Cred ca sectorul 4 are cei mai multi stalpi /capita din lume!
    Exista pasaje pietonale foarte prietenoase cu mediul si pot fi o oaza de verdeata - cu panta lina, din beton usor, cu verdeata pe ei - care ar impaca ambele tabere. Dar nu cred ca este loc pentru asa ceva - or sa fie niste fiare hidoase ( ca alea din Comarnic ) care vor deveni focar de kkt si in maxim 1 an vor rugini....
    Dar, vopsite in 2024, vor arata ca noi si vor fi niste realizari epocale demne de un vot,nu?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by