DEZBATERE PUBLICĂ Cum se poate rezolva criza parcărilor de reședință? Spații verzi versus mașini - studiu de caz din Sectorul 3

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 20 martie 2020, 8:07 Actualitate | Administratie Locala


Strada Burdujeni inainte si dupa
Foto: Hotnews
Primăria Sectorului 3 a tăiat în ultimii ani fâșii din grădinile blocurilor pentru a face parcări de reședință. Un inventar făcut de USR Sector 3 arată că în ultimii ani s-au tăiat din grădinile blocurilor pe 70 de străzi, suprafața de spațiu verde pierdută fiind de circa 10 hectare. O parte dintre cetățeni contestă soluția primăriei și cer primarului Robert Negoiță să nu mai betoneze spațiile verzi și să facă parcări etajate, chiar dacă sunt mai scumpe. Primarul Robert Negoiță spune că s-au făcut astfel de lucrări pe aproape 100 de străzi, iar circa 90% dintre cetățeni sunt mulțumiți. Anul trecut edilul spune că a cheltuit cu acest proiect circa 4 milioane de euro.

În ceea ce privește parcările etajate, acesta spune că a demarat astfel de proiecte, dar le-a oprit fiindcă cetățenii din zonă nu au fost de acord că se trezeau cu o clădire nouă la fereastră. O altă problemă invocată sunt costurile.

10 hectare de spațiu verde au dispărut

Teodor Petruț, candidat USR la Consiliul Local Sector 3, a publicat pe pagina de Facebook un inventar al străzilor unde Primăria Sectorului 3 a tăiat din grădinile blocurilor ca să amenajeze locuri de parcare și trotuare. Potrivit acestuia, s-a intervenit pe 70 de străzi și s-au betonat circa 10 hectare de spațiu verde.
”Am fost timp de trei zile prin Sectorul 3 și am repertoriat străzile și aleile unde s-a tăiat din grădinile blocurilor, s-au montat pavele, borduri și unde zice primarul că s-au dat locuri de parcare oamenilor, pentru că au fost cerute de Asociațiile de proprietari. Am inventariat 70 de străzi, cam 40 de km liniari de astfel de grădini și spații verzi distruse, cu o suprafață totală de circa 10 hectare. ”, a declarat Teodor Petruț pentru HotNews.ro.

Harta străzilor unde s-a tăiat din grădinile blocurilor pentru amenajarea unor locuri de parcare/ Sursa: USR Sector 3




Străzi inventariate de USR și comparație 2009/2020

Teodor Petruț spune că soluția ca să nu se diminueze spațiile verzi ar fi parcările etajate.

”Betonarea grădinilor blocurilor este o soluție mai ieftină. Nevoia de locuri de parcare este una importantă, dar există și alte soluții, niște concepte de urbanism pe care primarul nu le înțelege. Trebuie să faci parcări etajate, să scoți mașinile dintre blocuri, să lași spațiile verzi, să fie mai aerisit locul, nu numai tăblărie, să respiri praf si poluare și să ai numai betoane în jur. Am și repertoriat zeci de spații prin Sectorul 3 unde se pot face parcări etajate, cum este cea de pe strada Rotundă, singura de acest fel. Sectorul 3 este bogat, se pot face. Încercăm să-i explicăm și primarului, primarul zice că îmbunătățirea calității vieți constă în locuri de parcare”, a explicat Teodor Petruț.

Cazul Burdujeni


Una dintre străzile unde s-a tăiat din grădinile blocurilor pentru amenajarea locurilor de parcare este strada Burdujeni. HotNews.ro a vorbit cu cetățenii de acolo, iar oamenii spun că au aflat de lucrări abia atunci când au început, fiindcă nu i-a consultat nimeni. Deși au strâns semnături și au făcut o petiție că nu doresc să se taie din grădini pentru locuri de parcare, Primăria i-a ignorat și și-a văzut de treabă.

”Lucrările au început anul trecut la finalul lunii octombrie. În partea din fața blocului au terminat, iar în spate s-au oprit după sesizările noastre. În partea din spatele blocului aveau în plan să facă o stradă nouă prin grădinile noastre și parcări. Am făcut nenumărate sesizări în momentul în care am observat că au început să scoată gardurile grădinilor. Domnul primar Negoiță a spus și în presă, și pe rețelele de socializare, că doar 1% dintre oameni nu doresc parcări și doresc păstrarea spațiilor verzi. Atunci am strâns semnături, peste 90% dintre oamenii din bloc au semnat că nu sunt de acord cu desființarea grădinilor și doresc refacerea lor acolo unde s-au distrus. Dar lucrările au continuat și s-au oprit abia după ce au betonat o parte din grădina din fața blocului și jumătate din cea din spate. Eu personal am avut loc de parcare permanent și nu știu vecini nemulțumiți că nu au unde parca. Nu cred că prin aceste lucrări s-a mărit suficient numărul de locuri de parcare. Negoiță a spus că oamenii vor locuri de parcare și trotuare mai late, dar cred că și la întâlnirile pe care el le face cu oamenii din sector, când cineva ridică o problemă, autoritățile locale trebuie să facă o consultare publică, pentru că persoana care a ridicat problema poate fi în minoritate”, a povestit Simona Robu, unul dintre locuitorii de pe strada Burdujeni, pentru HotNews.ro.

Strada Burdujeni înainte și după lucrările făcute de Primăria Sector 3 Foto: HotNews.ro/Google Maps

Un alt cetățean spune că de la unul dintre blocurile de pe stradă s-a tăiat o fâșie de circa 8 metri din grădină. Acesta spune că s-a mutat în urmă cu câțiva ani în zonă tocmai pentru acea grădină.

”Locuiesc aici din 2012. Principalul motiv pentru care m-am mutat în zonă a fost că era atâta spațiu verde. Mă nemulțumește că au făcut exact ce au vrut ei și nu au ținut cont de semnăturile pe care noi le-am strâns, de petițiile depuse. Din grădina blocului nostru a luat cel puțin 8 metri ca să facă aceste parcări. Nu suntem nici măcar convinși că la final au rezultat mai multe locuri de parcare fiindcă și înainte erau mașini parcate pe marginea drumului. În zonă era o problemă cu locurile de parcare, ca peste tot în București, dar asta nu înseamnă că trebuie să tai din spațiul verde și să betonezi copacii. Mai ales că la blocul nostru după amenajarea acestor parcări, distanța de la parcare până la geamul omului este foarte mică. Am văzut soluții de parcări etajate în Sectorul 6, există și pe strada Rotundă, în Sectorul 3. Se putea face așa și la noi. Noi îi cerem primarului Robert Negoiță să refacă grădina cum era, pentru că nu a avut aprobare și nu a reușit să ne demonstreze că a respectat legea”, a declarat pentru HotNews.ro Cristian Dumitrașcu.


Lucrări făcute de Primăria Sectorului 3 pe strada Burdujeni; Foto: HotNews.ro



Grădinile blocurilor de pe strada Burdujeni, pe unde locuitorii din zonă spun că Primăria avea în plan să facă o stradă/ Foto: HotNews

Alexandru Petre, un alt cetățean de pe Aleea Burdujeni spune că situația trebuie analizată de la caz la caz și numai unde nu există altă soluție să se ia din spațiul verde.

”Mă nemulțumește foarte mult că a stricat aspectul acestei zone. Grădinile blocurilor făceau parte din ADN-ul urbanistic al acestui sector. Locuiesc în această zonă de 15 ani, întotdeauna aici a fost o zonă verde, cu grădini generoase la fiecare bloc în parte, iar acum tot aspectul zonei a fost stricat și poluarea intră direct în plămânii copiilor noștri. Pe unele străzi era o problemă cu locurile de parcare, pe alte străzi a fost mare exces de zel. Așa cum vedeți aici sunt multe blocuri cu 4 etaje, locuri de parcare erau. Prisaca Dornei este o stradă cu sens unic, se poate parca și pe stânga și pe dreapta, nu văd rostul de ce s-a tăiat din grădinile blocurilor. Cred că trebuie analizat fiecare caz în parte. Sunt cazuri unde se poate tăia din grădinile blocurilor ca să se facă trotuare și parcări, dar în 90% din cazuri se putea găsi o altă soluție, nu să se taie 50% din grădinile blocurilor”, a spus acesta .

Cetățenii de pe strada Burdujeni mai sunt nemulțumiți și de faptul că Primăria Sectorului 3 nu a avut decența să le răspundă clar ce lucrări face și pun la îndoială legalitatea acestora.

”Fie ne cred proști pe toți, fie s-au obișnuit cu faptul că după multe insistențe oamenii se lasă păgubași și rămân lucrurile așa cum s-au făcut. Fie au oameni slab pregătiți acolo și fiindcă trebuie să dea un răspuns care să acopere primăria atunci răspund cum pot. Noi am sesizat că s-au distrus grădinile, că s-au betonat copacii. Primăria Municipiului București a trimis niște persoane de la Direcția de Mediu și au constat, iar într-un răspuns ne-au scris că sunt copaci cu alveole afectate de lucrări și am cerut răspuns de la Disciplina în Construcții, de la Primăria Sectorului 3, de la ADP. Ei ne-au răspuns pe lângă subiect, că se fac căi de telecomunicații, nu străzi și parcări, și că nu le trebuie autorizație de construire”, a mai spus Simona Robu.

Cazul Fizicienilor


Și pe Aleea Fizicienilor, Primăria Sectorului 3 desfășoară lucrări similare. Și aici o parte dintre cetățeni sunt nemulțumiți că se taie din grădini.

”Pe Aleea Fizicienilor s-a tăiat din grădini suprafețe importante ca să facă locuri de parcare. Și așa nu sunt suficiente spații verzi, oamenii nu pot să circule pe trotuare, persoanele cu dizabilități nu au pe unde să circule pentru că spațiul este invadat de mașini. Sunt soluții alternative pentru crearea locurilor de parcare, și anume pe schelet metalic, așa cum există și în alte țări civilizate. Nu avem nevoie să ne ducem cu mașinile până în apartamentele oamenilor, să fie invadați și de mai multă poluare”, a explicat Cristian Boeru, unul dintre cetățenii din zonă.




Lucrări făcute de Primăria Sectorului 3 pe Aleea Fizicienilor/ Foto: HotNews

Explicațiile Primăriei Sector 3

Contactat de HotNews.ro, primarul Sectorului 3, Robert Negoiță, spune că anul trecut a demarat astfel de lucrări pe aproape 100 de străzi și a făcut anul trecut un sondaj de opinie, iar gradul de satisfacție a fost de 80%.

”Am făcut astfel de lucrări pe circa 100 de străzi și am generat 10.000 de locuri noi de parcare. Am crescut suprafața de spațiu verde, am făcut trotuare. Anul trecut am dat circa 3-4 milioane de euro, dar am făcut suprafețe enorme, hectare de astfel de lucrări. Ajungem undeva la 100 și ceva de lei pe mp de pavele. Pe Burdujeni este o lucrare făcută anul trecut. Nu ne-am oprit, lucrarea este finalizată. Cetățenii de acolo ne-au solicitat să facem parcări, este o problemă în zonă, oamenii chiar vor . Sunt câțiva USR-iști care îi agită. Avem și un procent mic de cetățeni care contestă treaba asta, dar am făcut un sondaj toamna trecută, în tot sectorul, oamenii apreciază în proporție de 90% ce facem. Există un procent de 10-12% care contestă.Noi trebuie să mergem mai departe”, a declarat primarul pentru HotNews.ro.

În ceea ce privește betonarea copacilor, Robert Negoiță spune că materialul folosit este permeabil.
”Așa se pune beton, până la 7 cm de tulpină. Dar se pune material permeabil. Toate lucrările sunt făcute cu pavele pe pat de nisip care este permeabil, care lasă copacul să respire, lasă apa să se infiltreze la rădăcina copacului. Acestea sunt cele mai recomandate în zona Bucureștiului unde avem pulbere de praf, iar pavelele acelea nu mai lasă să se facă praf. Iar pământul ăla pe care îl plâng unii, nu era spațiu verde. Pământul este mare generator de praf”, a explicat edilul.

Referitor la parcările etajate, Negoiță spune că a demarat un astfel de proiect, dar l-a oprit fiindcă nu au fost de acord Asociațiile de Proprietari.

”Nu se pretează. Avem niște proiecte făcute, le contestă cetățenii în proporție de 80%. Parcări subterane nu putem face pentru că este plin de rețele de utilități și suprateran sunt două chestiuni. Noi am făcut vreo 10 proiecte de genul acesta și avem scris de la Asociațiile de proprietari din zona respectivă că nu le vor. Motivul a fost că se pomenesc cu niște mastodonți la ferestre, parcarea supraterană impune o structură din oțel care nu arată prietenos, exclude spațiile verzi. La cele amenajate la sol noi nu am tăiat niciun copac, din contra, plantăm copaci, venim cu gard viu. Mai este și problema costurilor. O parcare etajată, cu o amprentă la sol de 1.000 mp, costă circa 1 milion de euro și câștigăm cam 10 locuri de parcare noi cu toate reglementările ISU și ce se mai cere, lifturi, rampe. Nu merită. De asta le-am oprit”, a explicat Negoiță.














Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6678 vizualizari

  • +11 (13 voturi)    
    Doamna Ivanov (Vineri, 20 martie 2020, 8:13)

    un domn [utilizator]

    Astept cu interes si un material legat de reabilitarea termica din Sectorul 3, acolo va fi material fotografic nerecomandat cardiacilor
    • -4 (6 voturi)    
      hai ca nu e chiar asa (Vineri, 20 martie 2020, 9:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Mie mi-au reabilitat apartamentul din sector 3, si sunt multumit per ansamblu. Doar ca si-au batut joc de interiorul balcoanelor, am mai cheltuit 2000 euro sa le fac sa arata bine (si nu exagerez deloc la pret). (gletuit, tencuit, indreptat peretii, pus gresie...)
      • +2 (2 voturi)    
        pai chiar asa e (Sâmbătă, 21 martie 2020, 3:14)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Tu esti multumit doar de ceea ce nu vezi. In balcon, unde ai putut evalua lucrarea, ai schimbat-o. Si de platit ce s-a facut inainte, tot se plateste...
        De jos, nu se vede mare lucru, dar cand or incepe sa pice bucati dupa prima ploaie mai serioasa, ce faci? Sau la primul incendiu, cand descoperim ca nu au respectat normele si arde un bloc intreg, ca in Londra?..
    • +2 (2 voturi)    
      Vorbiti de Curtea de Conturi (Vineri, 20 martie 2020, 9:54)

      PretorianBoy [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      care a descoperit nereguli in legatura cu umflarea facturilor in izolarile termice?
      Sau, va referiti ca Primaria Sector 3 nu a facut receptiile la lucrari, lucrarile sunt de proasta calitate, facute sa fie cat 'mai multe'? Da, cetatenii sunt fericiti ca n-au platit niciun leu asa cum sunt fericiti ca au locuri de parcare, nu conteaza cum sunt create.
      Dar sa stiti ca Primaria are deja datorii de 130% peste bugetul ei anual si eu nu vad bine cum vor fi platite acele lucrari, pentru ca UE nu va deconta lucrarile.
      In rest, da, e bine ca s-a pus polistiren pe blocuri, dar nu are legatura cu subiectul articolului !
      • 0 (0 voturi)    
        La Alt Articol Va Fi Legătura (Vineri, 20 martie 2020, 10:34)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui PretorianBoy

        Asta am Sugerat
  • +6 (10 voturi)    
    La vot (Vineri, 20 martie 2020, 8:20)

    OCL [utilizator]

    Irelevant daca e bine sau nu ce face.
    Ceea ce e relevant se va vedea la vot, unde omul alege de obicei dupa chipul si asemanarea lui...
    Democratia e acel proces care nu ne lasa sa alegem lideri mai buni decat meritam.
    • +6 (6 voturi)    
      Febra betonului - caracteristica comunistilor (Vineri, 20 martie 2020, 9:18)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui OCL

      Daca fiecare isi spune punctul de vedere (=voteaza), lucruile se vor schimba.

      Daca stam acasa la vot, Negoita va betona si bucatariile.
      • +3 (3 voturi)    
        Doamna Ivanov (Vineri, 20 martie 2020, 9:47)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Merita Promovat de Moderator Acest Comentariu al user ului @Dedalus
  • -2 (12 voturi)    
    In general e o idee buna dar ... (Vineri, 20 martie 2020, 8:22)

    Soro [utilizator]

    Nu sunt impotriva parcarilor pentru ca e nevoie de ele dar deciziile trebuie corelate. Asa cum un magazin poate creste si scadea preturile in functie de cerere si oferta asa si impozitul pe masina poate creste si scadea in functie de cerere. La impozitele mici pe care le avem oricine poate avea 3 masini si nu suporta prea multe costuri.
    De asemenea radierea unor spatii verzi trebuie facuta in paralel cu crearea altora macar altundeva.
    Din pacate cetatenii nu ingrijesc acele spatii verzi asa cum se vede si din poze, in cele mai multe cazuri spatiile verzi ajungand o mica zona insalubra iar trotuarele tin locul parcarilor creandu-se pericol pentru pietoni.
    O parte interesanta a cestei povesti e ca, in Bucuresti ca si in alte orase, zonele noi de blocuri sunt cu muuuult mai putina zona verde decat cele vechi (comuniste), deci defrisarile ar trebui facute in corelatie si cu noile reglementari urbanistice care sunt facute sa avantajeze dezvoltatorii imobiliari, nicidecum populatia.
    Ca si concluzie sunt de acord cu parcarile din zonele de blocuri.
    • +6 (6 voturi)    
      cetatenii au grija de gradini (Vineri, 20 martie 2020, 9:16)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Soro

      Cetatenii ar ingriji zonele verzi, daca ar fi lasati sa o faca.

      Multi chiar o fac, dar daca alegi doar pozele care iti convin,,,

      Ia munceste si tu 2 luni la o gradina in fata blocului, pentru ca dupa asta sa vina primaria sa faca o parcare pe ea. Cum ar fi?
      • +3 (3 voturi)    
        desi sunt pentru mersul cu masina (Vineri, 20 martie 2020, 9:43)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        ingeneral, si eu zic ca spatiile verzi nu trebuie distruse sub nicio forma. Ce a facut acolo Negoita este carnagiu...mai ales ca de locurile de parcare nu vor dispune decat aprox un sfert din locatari, iar de spatiul verde beneficiau toti.
  • +9 (11 voturi)    
    /// (Vineri, 20 martie 2020, 8:24)

    GemstonePig [utilizator]

    Negoita este un mizerabil si ca om si ca primar. Totusi cetatenii pun o presiune uriasa sa se faca parcari, primarul incearca sa rezolve ce este mai usor ca sa lescoata ochii la alegeri ''v-am facut votati-ma!''
    • +9 (9 voturi)    
      In chestiunea parcărilor se omit și aspecte (Vineri, 20 martie 2020, 8:46)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      Care nu țin de Primărie
      Țin de Oameni. Mai exact nu este parcare sau zona pretabilă parcării sa nu găsești minim 4 mașini comerciale de 7 tone sau mai sus ( ma refer la capacitatea de bunuri / marfa transportată ), or aceste vehicule ocupa spațiul a minim 10 turisme in acel loc !
      Laolaltă mașini mici și Autobaze locale parca nu merge !
      • +3 (3 voturi)    
        Nu (Vineri, 20 martie 2020, 9:20)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Daca nu ma insel, parcarea vehicukekor "de intreprindere" nici nu este legala in zonele rezidentiale. Ele oricu au un regim special. Sa adaug la cele care se misca, utilitare, pe cele abandonate?
        • +3 (3 voturi)    
          sunt locatari care detin astfel de bunuri (Vineri, 20 martie 2020, 9:44)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          spre ex in sectorul 5 le parcheaza direct pe spatiul verde, nu se mai sinchisesc sa isi caute loc in alta parte.
          • +1 (3 voturi)    
            Cred ca niște molotoave (Vineri, 20 martie 2020, 10:36)

            un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Bine aplicate pot degaja spațiul verde ( e o idee care cine știe ....)
            • 0 (0 voturi)    
              Dacă-ți bagă ție pe geam? (Vineri, 20 martie 2020, 11:30)

              asavreau [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Molotoave.Mai vrei?
              • 0 (0 voturi)    
                Citeste (Vineri, 20 martie 2020, 12:02)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

                Apoi îți îngădui sa te manifești
            • +1 (1 vot)    
              nu e recomandabil (Vineri, 20 martie 2020, 11:55)

              bancher [utilizator] i-a raspuns lui un domn

              Te pot incadra la distrugere de bunuri private, si se lasa cu puscarie.
              Solutia ar fi ca politia locala sa le dea amenzi, au in atributiuni amenzi ptr cei care parcheaza neregulamentar.
              • 0 (0 voturi)    
                Așa Ar Fi Normal ( cum spui ) (Vineri, 20 martie 2020, 13:03)

                un domn [utilizator] i-a raspuns lui bancher

                Însă fiecare al II lea meltean cu duba are PCR ul care evita amenda ( muta duba temporar pe o alta strada, apoi revine in 50 zile timp de “uitare” a contravenției )
        • +4 (4 voturi)    
          Cele care pe durata nopții staționează (Vineri, 20 martie 2020, 9:50)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui Cetateanu

          + cele abandonate ! Foarte Buna Aceasta Remarca
          Traficul zilnic al utilitarelor nu e o problema dacă nu are finalitate sa spun așa - parcarea pe durata nopții !
  • +8 (10 voturi)    
    Pacat (Vineri, 20 martie 2020, 8:49)

    Fanel01 [utilizator]

    Este mare pacat ca se asfalteaza spatiile verzi pt a face parcari. Pacat ca nu se planteaza mai multi pomi in tot Bucurestiul. Avem poluare f mare cu praf
    • +3 (3 voturi)    
      Praful se reduce prin spălare. (Vineri, 20 martie 2020, 9:21)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      Din păcate,în tot Bucureștiul,nu se spală nimic.Nici străzi,nici trotuare,nici aleile dintre blocuri și parcuri.Au mai descoperit minunea să facă spații verzi cu grămezi de pământ înierbate,care la ploi curge pământul pe carosabil de unde este împrăștiat de vânt și mașini și de aia este mult praf în București.În plus se ard multe gunoaie necontrolat și de aici culoarea neagră a particulelor de praf.Nici Firea,nici primarii de sector nu fac nimic în această privință.În primul rând spălatul spațiilor publice și concomitent măsuri de introducere sub control a arderilor de deșeuri,montând filtre care să fie verificate dacă funcționează.
      • +3 (3 voturi)    
        In Voluntari nu se spală Străzile (Vineri, 20 martie 2020, 9:51)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Iar tu ai așteptări ca Voluntareasa sa facă asta ))))
    • +5 (5 voturi)    
      Bucuretiul pierde mult din farmecul sau (Vineri, 20 martie 2020, 9:22)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Fanel01

      In timpul constructilor de parcari multi pomi sunt loviti de utilaje si probabil se vor usca rapid.

      Multi alti pomi sunt taiati cu aceasta ocazie sub pretextul pueril ca sunt "bolnavi"- se pierd astfel foarte multi pomi batrani si care dau farmec orasului.

      In schimb primariile planteaza specii ne-autohtone, rapid crescatoare (sa se vada la vot!) urate. Unele sunt gazda unor insecte intepatoare extrem de neplacute.

      Alta smecherie de doi bani este plnatarea in snopuri, ca sa iasa la numar. Sunt plantati multi puieti unul langa altul, in benzi, sub pretext estetic. Evident ca nu vor supravietui toti, dar ei sunt raportati la numar.
      • +3 (3 voturi)    
        PMB nu vrea Neam sa Se Consulte (Vineri, 20 martie 2020, 10:38)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

        Cu Specialiști in Arboricultura ( chiar avem ) Deoarece Cineva Vinde Bine Platanul
  • +3 (3 voturi)    
    si nu numai (Vineri, 20 martie 2020, 8:58)

    Cetateanu [utilizator]

    Asta se inatampla peste tot in Bucuresti (si probabl nu numai aici). Ca sa vin la ale mele: de ce pe trotuarele reamenajate din DT nu s-au (re)amenajat parcari, in conditiile in care trotuarul are 8-10m de asfalt , iar carosbilul 2 din 3 benzi blocate de masini? Daca se marea spatiul verde inteleg. Dar asa? Exista numeroase parcari, la nivelul solului pe suprafete mari (cel putin in Drumul Taberei), unde usor s-ar putea dezvolta parcari pe 2-3 etaje fara a interveni pe spatiile verzi. Ati vazut pe undeva una? Se prefera bordurile si distrugerea spatiilor verzi in aceleasi zone ca sa nu mai spun de cate ori au fost asfaltate si rebordurate aceste parcari pe orizonatala.
  • +3 (5 voturi)    
    primar mincinos (Vineri, 20 martie 2020, 9:08)

    Dedalus [utilizator]

    Au AMENAJAT locuri de parcare. Nu au rezultat decat un numar foarte mic de locuri de parcare in plus, practic aproape de loc.

    Motivul este unul geometric: daca pastrezi pomii si faci locuri de parcare oblice, in loc de cele de-a lungul strazii, vei pierde cate un loc de parcare la fiecare pom, adica fix cat ai castigat prin amplasarea oblica.

    ===

    Exista insa nenumarate posibilitati de parcare: Arena Nationala are o parcare etajata enorma, pazita ca sa ... nu parcheze nimeni in ea!!!
  • +6 (6 voturi)    
    impact (Vineri, 20 martie 2020, 9:11)

    Dedalus [utilizator]

    Care este de fapt impactul acestui dezastru?

    a) valoarea apartamentelor in sector scade - ea a fost mare tocmai pentru ca sectorul 3 era unul cu spatii verzi largi

    b) poluarea cu pulberi creste, cu cresterea numarului de boli respiratorii si de boli cardiovasculare - cu cresterea mai departe a gripei si a cazurilor mortale de infectare cu coronavirus

    c) cresterea incidentei bolilor la copiii mici
  • +4 (4 voturi)    
    q e d (Vineri, 20 martie 2020, 9:14)

    Dedalus [utilizator]

    De ce betoneaza pomii Negoita:

    R: pentru voturi, voturi ce il vor mentine primar

    =>

    va permite sa dispune cum doreste de firmele infiintate de primarie -
    firme cu:
    -salarii de nababi si
    -utilaje cumparate fara licitatie.
  • +4 (4 voturi)    
    Lucrez oarecum in domeniul dezvoltarii urbelor (Vineri, 20 martie 2020, 9:22)

    qwerasdf [utilizator]

    asa ca imi dau si eu cu parerea... Bucurestiul e pierdut. S-a dezvoltat mult prea haotic ca sa poata fi rezolvat de urmatorii primarii.

    Dezastrul lasat de primarii PSD se va resimtii inca 20 de ani de acum inainte si sa nu mai punem la socoteala ca au cheltuit niste sume absolut colosale pe milioane borduri, milioane bolarzi din granit, au reasfaltat trotuare in stare buna, distrug spatiile verzi ca sa permita si mai mult trafic in oras, si-au cumparat reclame la radio & tv, au instalat banere cu ei (ce tari sunt psd-istii), plus parazitii aia de la companiile municipale. Haos.

    Si nu vad un lucru mai trist decat sa ajungi la pensie si sa ramai in orasul asta mizerabil.
  • -1 (5 voturi)    
    De ce trotuare? (Vineri, 20 martie 2020, 10:02)

    Dan B [anonim]

    Ok, de parcari e nevoie, dar nu-mi dau seama de ce e nevoie de trotuare pe aleile dintre blocuri. Ar fi mult mai simplu sa fie limita de viteza 15km/h si asfaltul sa fie folosit in comun de masini si de pietoni.

    Din poze e clar ca nu au fost facute pentru persoanele cu dizabilitati, n-ai cum sa mergi cu un scaun cu rotile printre atatea obstacole.
    • +2 (2 voturi)    
      nimeni nu se gandeste la persoanele (Vineri, 20 martie 2020, 10:19)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

      cu probleme de locomotie...

      iti poti da seama cat de avansata e o civilizatie dupa felul in care se ingrijeste fata de cei mai vulnerabili indivizi

      In Romania, masina e rege. Prioritatea nu porneste de la om. Porneste de la masina. Totul pentru masini.
    • +2 (2 voturi)    
      Parca nu stii.... (Vineri, 20 martie 2020, 10:40)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

      Urna Mobila la Alegeri sa Poată fi Solicitată ! In graba de cei interesați Transportată !
      Cu cât mai mulți ! Cu atât mai bine pentru Ciuma Roșie !
  • -1 (1 vot)    
    s (Vineri, 20 martie 2020, 10:27)

    gicutotala [utilizator]

    cozmaxx
  • +2 (6 voturi)    
    Se umbla la efect, in loc sa rezolve cauza (Vineri, 20 martie 2020, 11:09)

    bigbrother [utilizator]

    Si cauza este data de nr FOARTE MARE de masini. Nu exista nicio logica, oricum ar fi pusa si intoarsa pe toate partile pentru care in orasul asta sa fie atatea masini (circa 1.4 milioane inregistrate in Bucuresti si probabil alte vreo 400.000 din alte judete care tranziteaza sau sunt folosite in oras).

    Dincolo de poluarea excesiva pentru care masinile sunt raspunzatoare in mare parte, o masina folosita circa 10% din timp ocupa in medie 12 mp de spatiul atat de necesar pentru acest oras.

    La o cifra estimativa de 1.8 milioane de masini inseamna ca un spatiu de peste 21 milioane mp sau 21 kmp sau 2100 hectare este ocupat doar de masini. Spre comparatie, Parcul IOR are circa 85 hectare, Herastrau are 187 hectare, adica am putea avea inca 24 parcuri ca IOR sau 11 parcuri ca Herastrau daca am renunta la masini.

    Cum asta nu se va intampla prea curand in lumea asta, macar sa nu stricam parcurile si spatiile verzi existente, dar pentru asta trebuie ca toti primarii sa inteleaga ca masina personala trebuie sa fie EXCEPTIA, nu regula de transport si sa rezolve odata cu transportul in comun a.i oamenii sa nu isi mai doreasca o masina personala.
    • -3 (3 voturi)    
      Numărul mare de mașini. (Vineri, 20 martie 2020, 11:37)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui bigbrother

      Îți asigură și ție să locuiești în București.Nu numărul mare este problema,ci lipsa de răspundere a autorităților pentru instituirea unei ordini în circulație,parcare,poluare.Se iau măsuri pompieristic,la grămadă.În loc de rovigneta oxigen,abandnată între timp,să se introducă testarea tuturor mașinilor care circulă într-o anumită zonă și cele care umplu spațiul cu fum,mirosuri neplăcute,interzise definitiv în zonă.Din păcate ,multe astfel de mașini poluante aparțin Primăriei și au scutire.
      • +3 (3 voturi)    
        nu se pot prelua toate masinile actuale (Vineri, 20 martie 2020, 12:29)

        bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Orasul asta nu are loc pentru atatea masini, si nu ma refer doar la numarul de locuri de parcare (nu stiu daca sunt 400.000 adunate in tot orasul) ci si la strazi si bulevarde ale caror prime benzi sunt ocupate de masini parcate.

        Gandeste-te ca o masina se misca intre punctul A si B, deci are nevoie de 2 locuri de parcare disponibile. Poate ocupa prin compensare un loc de parcare lasat de alt sofer, dar chiar si asa se ajunge la niste valori extrem de mari ca spatiu folosit de masini in fiecare zi. Trotuarele si spatiile verzi ocupate sunt cel mai bun exemplu.

        Pe strazi nu mergem unul lipit de celalalt ci trebuie pastrat spatiul intre masini. Unei masini ii trebuie spatiu de manevra, de aici strazi late de minim 2.75 metri/sens, separatoare, borduri, garduri si orice este legat de circulatia auto, care toate astea ocupa spatiul orasului.

        4 masini gen Logan lipite una dupa alta pot lua pana la 20 de oameni; in acelasi spatiu un autobuz preia lejer 50 de oameni ca sa nu zic 100 inghesuiti ca sardelele cat scrie ca incap intr-un Mercedes Citaro. Daca autobuzul este electric, rezolvam atat cu o parte din spatiul ocupat cat si scadem poluarea.

        Chiar daca maine se instituie taxa Oxigen, daca cresc taxele auto sau orice alta taxa legata de masini, problema spatiului ocupat de masini ramane. Poate se vor vinde dintre ele, poate unii vor renunta sa mearga cu ele si le vor lasa in fata blocului, dar pentru a normaliza lucrurile cred numarul masinilor ar trebui redus cel putin la jumatate fata de cat este acum.
      • +2 (2 voturi)    
        O mare tampenie.. (Sâmbătă, 21 martie 2020, 9:55)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Densitatea populatiei ar trebui sa elimine nevoia automobilului personal. 15% din locuitorii din New York au masina...
  • 0 (2 voturi)    
    Ideile cele mai bune (Sâmbătă, 21 martie 2020, 9:48)

    ipolitic [utilizator]

    vin la urma, ca desertul. De ce "versus" cand am putea rezolva pe ambele? Acoperiti caroseria masinii cu gazon, cu flori, eventual si un copacel-un parculet mobil si foarte chic. Un premiu, ceva?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by