​FOTOGALERIE Cum arată mijloacele de transport public din principalele orașe din România

de Catiușa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 21 mai 2019, 9:59 Actualitate | Administratie Locala


Colaj mijloace de transport
Foto: Hotnews
Mijloacele de transport în comun sunt cartea de vizită a unui oraș și arată gradul de civilizație. Cel mai important, transportul public joacă un rol extrem de important în reducerea poluării și fluidizarea traficului. Cu alte cuvinte, dacă un oraș are un transport în comun bine pus la punct, cu autovehicule moderne, curate, care vin la timp, oamenii renunță la mașina personală, ceea ce se traduce într-un trafic mai puțin aglomerat și un aer mai curat. Vă prezentăm cum arată transportul public din marile orașe din România și cât de mult au investit primarii în acest segment vital.

În ceea ce privește prețul pe călătorie, Bucureștiul are cel mai mic tarif.


București

Societatea de Transport București are 139 linii de autobuz (din care 38 regionale; 5 expres, 26 linii de noapte, 1 linie City Tour), 26 de tramvai și 17 de troleibuz. Ca număr de autovehicule, parcul este compus din 1.237 autobuze, 192 troleibuze și 288 tramvaie.

Din păcate, aproape tot parcul este vechi și depășit, cu excepția celor 400 de autobuze Otokar achiziționate recent. Interioarele sunt ponosite, nu sunt dotate cu aer condiționat, iar de multe ori se strică în mijlocul străzii. Din 2007 până în 2018 nu s-a mai cumpărat niciun autobuz, în funcțiune fiind în continuare peste 800 de autobuze Mercedes din cele 1.000 achiziționate în 2007. Restul sunt nefuncționale, fiind folosite de-a lungul timpului pentru piese de schimb.





La tramvaie și troleibuze situația este tragică, durata de funcționare a acestora fiind cu mult depășită. Conform Hotărârii de Guvern nr. 2139/2004, durata normală de funcționare la tramvaie este de 14 ani, iar la troleibuze și autobuze de 8 ani. La data de 31.12.2016, parcul din dotarea R.A.T.B. avea o vechime medie după cum urmează: 19,4 ani la tramvaie, 13,9 ani la troleibuze și 9,4 ani la autobuze, potrivit raportului de activitate al RATB pe anul 2016.














Abia în ultimii doi ani, municipalitatea a început să facă pași pentru modernizarea transportului public.

Primăria Capitalei a semnat în iunie 2018 contractul pentru achiziția a 400 de autobuze Euro 6 cu asocierea Otokar Europe SAS – Otokar Otomotiv Ve Savunma Sanayi A.S, câștigătoarea licitației. Valoarea contractului este de 458.100.826 lei fără TVA. Primele autobuze au ajuns în octombrie 2018, până acum fiind livrate 370 unități. Din păcate, în loc să fie un moment important pentru București, acesta a fost umbrit de zecile de defecțiuni apărute imediat după punerea în circulație a mașinilor.







În 2018 au fost dotate cu aer condiționat 150 autobuze și 76 troleibuze.

În plus, în anul 2019, în cadrul Uzinei de Reparaţii vor fi modernizate şase tramvaie V3A, aflate în parcul depourilor Colentina şi Titan şi vor circula pe liniile deservite de depourile respective.
Primăria Capitalei are în desfășurare licitațiile pentru achiziția a 100 de tramvaie, 100 autobuze electrice, 130 autobuze hibrid, 100 troleibuze.

În 11 decembrie 2018, a fost publicat anunţul pentru achiziţia a 100 de tramvaie noi, din gama de 36 m. Valoarea estimată a achiziţiei este de 845.687.394 lei fără TVA. În cadrul procedurii au depus oferte doi operatori economici, respectiv asocierea dintre Astra Vagoane Călători S.A. şi CRRC Qingdao Sifang CO., LTD, şi DURMAZLAR MAKINE SAN. VE TIC A.S. Documentația depusă se află în analiza comisiei de evaluare constituită la nivelul autorităţii contractante. Pentru achiziția tramvaielor s-a solicitat finanțare din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Pentru două proiecte au fost semnate contractele de finanţare, iar celelalte șase proiecte au fost aprobate și se află în perioada de contractare a finanțării.

În 15 martie 2019, Primăria Capitalei a lansat în sistemul electronic de achiziții publice licitația pentru cumpărarea a 100 de autobuze electrice și a unei rețele de stații de încărcare lentă și rapidă.
Valoarea estimată a contractului pentru cele 100 de autobuze electrice este de 219.571.200 lei. Termenul limită pentru primirea ofertelor este 27 mai 2019. Municipalitatea a solicitat finanțare din fonduri europene nerambursabile pentru achiziția autobuzelore electrice.

Tot în martie, Primăria Capitalei a început procedura de achiziție pentru atribuirea contractului de furnizare a 130 de autobuze hibride noi, din gama de 12 m, valoarea estimată a achiziției fiind de 195.487.890 lei fără TVA. În 7 mai 2019, s-au deschis ofertele, singurul ofertant fiind Mercedes – Benz România. Finanțarea provine din fonduri nerambursabile, Municipiul București având încheiat cu Administrația Fondului pentru Mediu, în acest scop, contractul de finanțare nr. 39/28.12.2018, care vizează achiziționarea a 100 de troleibuze și a 130 de autobuze hibride.

Valoarea totală a investiției în noile mijloace de transport public (100 de troleibuze și a 130 de autobuze hibride) se ridică la aproximativ 488 de milioane de lei, din care fonduri nerambursabile primite din partea Administrației Fondului de Mediu reprezintă 340 de milioane de lei.

În data de 5 februarie 2019, a fost publicat anunţul pentru achiziția a 100 de troleibuze noi, din gama de 12 m. Valoarea estimată a achiziției este de 214.488.800 lei fără TVA. În cadrul procedurii a depus ofertă un singur operator economic, respectiv asocierea dintre Bozankaya Otomotiv Makina İmalat İthalat ve İhracat A.Ş. (Turcia) și SILEO GmbH (Germania). Documentația depusă se află în analiza comisiei de evaluare constituită la nivelul autorităţii contractante.

Prețul unei călătorii pe liniile urbane este de 1,3 lei, iar a unui abonament nominal pe toate liniile de 50 lei/lună.

Iași

Orașul Iași are 23 de linii de autobuz, care deservesc și trei localități din vecinătate, și 8 linii de tramvai.

Parcul Companiei de Transport Public Iași este compus din 142 autobuze și 126 de tramvaie, cumpărate SH din Germania și recondiționate, potrivit informațiilor de pe site-ul CTP Iași.

”Parcul de autobuze este nou. Am achiziționat 100 de autobuze Euro 6 în anul 2016-2017, de la Anadolu Isuzu, costurile, inclusiv pentru stațiile de verificare, fiind 15 milioane de euro fără TVA. Noi avem peste 130 de autobuze, dar acum le folosim doar pe cele noi. Parcul de tramvaie se compune din circa 200 de unități, din care zilnic folosim 136 unități. Celelalte sunt rezerve. Nu avem tramvaie noi. Am retras tramvaiele Tatra, iar acum avem unități fabricate în Germania, cumpărate de la orașe din Germania și recondiționate. Parte din ele sunt modernizate pe șasiurile fabricate prin anii 80, prin anii 2002-2009 și funcționează foarte bine. Tot parcul este dotat cu wi-fi gratuit”, a explicat primarul Mihai Chirica pentru HotNews.ro.












Ultimul lot de tramvaie SH, cumpărate din Germania, a ajuns la Iași în aprilie 2018. Este vorba despre vagoanele de tip M8C dublu articulate, achiziționate de la operatorul de transport public din Essen. La sfârșitul anului 2017, Compania de Transport Public Iasi a cumpărat din Germania 11 tramvaie, plătind aproximativ 308.000 de euro.

Primăria Iași are în plan să achiziționeze tramvaie și autobuze electrice noi, procedurile de licitație fiind în derulare.

”Avem o procedură pentru cumpărarea a 16 tramvaie noi pe fonduri europene, cu o valoare estimată de 142 milioane lei fără TVA care are data de deschidere 21 iunie. O altă procedură tot pentru 16 tramvaie noi, inițiată de Ministerul Dezvoltării, care are deschidere pe 6 iunie, valoarea fiind similară. O procedură de cumpărare de autobuze electrice, inițiată de Ministerul Dezvoltării, cu o valoare estimată de 70 milioane euro, prin fonduri europene. Sunt 44 autobuze electrice”, a mai explicat Mihai Chirica.

Prețul unei călătorii este de 2,5 lei. Biletul este valabil 120 de minute, într-o singură zonă. Și abonamentele lunare sunt diferențiate în funcție de zonă, prețul fiind între 30 și 110 lei.

Cluj

Orașul Cluj are 48 linii de autobuz în interiorul localității și 27 linii pentru zona metropolitană, 7 linii de troleibuz și 3 linii de tramvai.

Ca număr de mijloace de transport, sunt 256 de autobuze, 22 de autobuze electrice, 81 troleibuze, 27 tramvaie și 9 microbuze. Majoritatea mijloacelor de transport ce alcătuiesc parcul auto sunt noi.

”La autobuze, peste 85% sunt noi, la troleibuze 100% sunt noi, iar la tramvaie 30% noi și 70% vechi. Cele mai vechi autobuze sunt din 2005 și cele noi - Solaris, Mercedes și Iveco - au fost cumpărate în perioada 2016-2019. Troleibuzele noi au fost cumpărate în ultimii 3 ani, sunt de la Astra Arad. Tramvaiele noi sunt cumpărate în urmă cu 5-6 ani de la Pesa. Cele vechi sunt achiziționate în urmă cu 10-15 ani din Germania. Din 2012 până în prezent am investit circa 250 milioane lei pentru achiziția de mijloace noi de transport”, a declarat pentru HotNews.ro Liviu Neag, directorul Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.










De exemplu, în 2012, Primăria Cluj a contractat 12 tramvaie noi de la Pesa, valoarea unei granituri fiind de 6,4 milioane de lei fără TVA, dar a achiționat 4. În 2015, Compania de Transport Public Cluj-Napoca a încheiat cu Astra Bus un contract de 12 milioane de euro, pentru achiziţia a 20 de troleibuze, adică 600.000 de euro/bucata, primele unități fiind livrate în 2016.



În 2017, Compania de Transport Public (CTP) a organizat o licitație pentru cumpărarea a 50 de autobuze, procedura fiind câștigată de Mercedes. Valoarea contractului a fost de aproape 11 milioane de euro. Autobuzele au fost livrate în decembrie 2017-ianuarie 2018.









În următoarea perioadă, parcul CTP Cluj se va îmbogăți cu 50 de troleibuze noi și 24 de tramvaie.

Anul trecut, producătorul polonez Solaris a semnat cu Primăria Cluj un contract de circa 123 milioane lei pentru livrarea a 50 de troleibuze articulate, de 18 metri. Investiţia este realizată în procent de 85% din fonduri europene.

În august 2018, Primăria Cluj-Napoca a atribuit companiei Astra Vagoane Călători un acord-cadru pentru livrarea a maxim 22 de tramvaie noi. Valoarea contractului este de 170,17 milioane lei fără TVA (36,6 milioane euro), iar tramvaiele vor fi livrate în termen de 48 de luni de la semnarea contractului. Prețul pe tramvai este de circa 1,66 milioane de euro.

Clujul este primul oraș din România care a introdus autobuzele electrice.

În august 2017, Primaria Cluj-Napoca a semnat cu furnizorul SOLARIS Bus&Coach un acord cadru pentru livrarea a 41 de autobuze electrice. Primele autobuze au ajuns în iunie 2018, până în prezent fiind livrate 22 unități. Modelul cumpărat este Solaris Urbino 12. Prețul unui autobuz este de 2.374.725 lei+TVA. Până în luma august vor sosi încă 19 unități.





Prețul uni bilet cu două călătorii este 5 lei, iar prețul unui abonament nominal, valabil pe toate liniile, este 138 lei/lună.

Constanța

Orașul Constanța are 18 linii de autobuz.

Municipiul Constanța a renunțat la transportul electric în 2004, 43 de km de șină de tramvai fiind desființate, iar troleibuzele DAC, produse în România de ROCAR, au fost scoase din uz.
Pentru suplinirea acestora, în perioada 2001 – 2008, Primăria Constanța a achiziționat 183 de autobuze MAZ, fabricate în Belarus, pentru care s-au cheltuit aproximativ 50 de milioane EUR.

La finalul anului 2018, Regia avea 183 de autobuze din care folosea 165.



În perioada decembrie 2018-martie 2019 au fost cumpărate și introduse în circulație 104 autobuze noi ISUZU. Autobuzele beneficiază de următoarele dotări de ultimă generație:

• Acces facil prin sistemul cu podea coborâtă;
• Rampe pentru persoanele cu dizabilități;
• Sisteme de climatizare și dispersie odorizant;
• 8 camere de luat vederi-6 la interior și 2 la exterior;
• Sistem 3D cu camere video pentru numărarea pasagerilor;
• Sistem audio-video pentru informarea pasagerilor: panouri cu led exterioare față/ lateral/ spate/, panou interior, 2 monitoare de 21.5;
• Sistem destinat încărcării dispozitivelor mobile USB Charge 5V-1A;
• Capabilitate Fleet Management.

Achiziția a fost făcută în baza unui împrumut în valoare de 100 de milioane de lei, contractat de municipalitate de la Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare.





41 de autobuze electrice vor ajunge la Constanța cel mai probabil în 2020, două licitații în acest sens fiind derulate de Ministerul Dezvoltării.

Pe 28 ianuarie, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat licitația pentru achizitionarea de 68 de autobuze electrice cu lungimea de cca. 10 m operabile în condiții de șes, 68 de staţii de încărcare lentă si 18 de staţii de încărcare rapidă. Valoarea contractului este estimată la 153.500.000 milioane lei fără TVA. Autobuzele vor ajunge în orașele Brăila (11 autobuze), Constanța (21), Focșani (20), Lugoj (9), Slobozia (7).

În 18 decembrie 2018, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat licitația pentru achizitionarea a 51 autobuze electrice de cca. 12m destinate transportului public urban de călători, 15 de staţii de încărcare rapidă 51 de staţii de încărcare lentă. Valoarea contractului este estimată la 141.375.000 milioane lei fără TVA. Autobuzele vor ajunge la Alba Iulia(13), Constanța(20), Buzău(9), Ploiești(9).

La Constanța, prețul unei călătorii este 1,5 lei, iar prețul unui abonament nominal pe toate liniile 125 lei/lună.









Citeste mai multe despre   
















36047 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    Tramvaiele din Iasi (Marţi, 21 mai 2019, 10:39)

    florinos [utilizator]

    Tramvaiele din Iasi arata foarte bine asa pictate, chiar imi amintesc de Lisabona, felicitari celor implicati in reconditionarea lor.
    • +5 (7 voturi)    
      discutabil (Marţi, 21 mai 2019, 11:29)

      Toni_Romania [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Bravo lor ca au adus autobuzele ISUZU noi dar
      -inca avem la IS tramvaie ciuveie second hand din anii 70, cu roti ovalizate (pericol public)
      -am fost chinuiti 2005-2015 cu autobuzele alea Maz, fara ABS, fara nimic
      Mai sunt multe de facut la Iasi.
    • 0 (0 voturi)    
      si alea (Marţi, 21 mai 2019, 11:38)

      john06 [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      din Lisabona erau SH?:-)
      • 0 (0 voturi)    
        ... (Marţi, 21 mai 2019, 14:43)

        gdcos [utilizator] i-a raspuns lui john06

        .. probabil.
    • +1 (3 voturi)    
      Minte! (Marţi, 21 mai 2019, 19:42)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      Chirica minte fara nici o jena cand spune ca se folosesc doar autobuzele noi in Iasi. Dimpotriva, sunt trasee (in special cele care fac legatura cu suburbiile din zona de sud - 41, 44, 27) pe care sunt trimise aproape exclusiv autobuze vechi. Asta desi acele trasee, inainte de a ajunge in suburbii deservesc unele dintre cele mai mari cartiere din Iasi.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu-s faine, desi dragute; (Marţi, 21 mai 2019, 21:41)

      Namaste [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      principalul este sa fie confortabile la urcare/coborare si acestea nu au platforma vagoanelor coborata, joasa, cum au adevaratele tramvaie moderne, din care au aparut cateva la Cluj, cum vedem.
  • +9 (9 voturi)    
    Corectii ! (Marţi, 21 mai 2019, 11:17)

    tzoli1971 [utilizator]

    In Iasi, conform siteului ctp Iasi, sunt 142 de autobuze si nu 1000 cum scrie eronat in articol. La fel si la tramvaie, sunt 126 si nu 200
    In Cluj au fost achizitionate doar 4 tramvaie de la PESA, chiar daca initial se dorea achzitionarea a 12 tramvaie.
    Rog corectati. Multumesc.
  • +8 (14 voturi)    
    articolul e cam incomplet (Marţi, 21 mai 2019, 11:32)

    chillbill [utilizator]

    1. Lipseste jumate din transportul in comun din Bucuresti (si cea mai importanta): metroul
    2. Pentru o imagine a cat si cum ar trebui investit in transportul in comun, nu e deajuns sa facem poze si sa numaram autobuzele. Degeaba avem 1000 daca nu le foloseste nimeni. O statistica importanta in reliefarea importantei lui este numarul de pasageri/zi sau pe an.

    In alta ordine de idei, sunt socat sa aud ca Clujul, oras cu 600k locuitori(cu tot cu zona metro), are 3 linii de tramvai, restul transportului depinzand de trafic. N-ai cum in conditiile astea sa schimbi rutina oamenilor de a se sui in masina personala. De la o anumita marime a unui oras, e nevoie de: tramvaie, metrouri, trenuri regionale, trenuri metro (pe model s-bahn german). Altfel, o sa ajunga Bucuresti 2.
    • +4 (4 voturi)    
      Exact! (Marţi, 21 mai 2019, 13:05)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui chillbill

      Mai ales S-Bahn este o solutie logica pentru Iasi, Cluj, si altele care-si dezvolta o zona metropolitana. Posibil si pentru Bucuresti, desi in Bucuresti discutia este putin diferita, pentru ca intervin aspecte de dimensiune totala, densitate, reconversie urbana, etc mai mult decat in Iasi, Cluj si celelalte.
      • 0 (4 voturi)    
        in Buc (Marţi, 21 mai 2019, 13:37)

        chillbill [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        In Bucuresti exista partial, deja o retea feroviara (din ce am inteles in multe zone s-au demontat sinele, dar spatiul inca exista).
        Nu neg necesitatea unei linii de metrou la aeroport, dar pana se va construi asta (avem frumosul exemplu Dr Taberei), o solutie putea fi construirea acelui km lipsa intre G de Nord si Otopeni. Oricum, si dupa construirea metroului, concomitenta cu expansiunea aeroportului, numarul de calatori in directia respectiva va creste fara indoiala.
        Ca sa nu mai zic ca cu o gara la Aeroport, altfel vine omul din Ploiesti si alte localitati din zona.
    • +6 (8 voturi)    
      Sunt 600 de mii in tot judetul. (Marţi, 21 mai 2019, 14:25)

      Mdv [utilizator] i-a raspuns lui chillbill

      Nu stiu de unde ai scos atatea persoane in oras. Erau 300 si ceva de mii la recensamant in 2011, la care se adauga vreo 80 de mii de studenti, dar si unii dintre acestia sunt clujeni.
      2. Clujul nu are traditie in utilizarea tramvaiului, liniile actuale fiind construite prin anii 80. Pe partea de metrou fac ceva studii sa vada daca este viabil. Cel mai probabil se poate pe relatia est-vest, ca in rest sunt dealuri nord-sud, deci nu prea merge.
      3. merg mult pe implementarea de benzi dedicate pentru transport public si eliminarea progresiva a traficului de tranzit prin centru. Bine, daca ii ajuta si CNAIR cu centura metropolitana.
      • +1 (1 vot)    
        Sunt destul de multi (Miercuri, 22 mai 2019, 10:09)

        LiliputMistery [utilizator] i-a raspuns lui Mdv

        Acuma poate ca 600 de mii de oameni n-or fi in oras dar undeva spre 500 de mii sunt. Trebuie sa te gandesti ca pe langa cei cu buletin de Cluj si pe langa studenti (care nu sunt nici aia chiar 80000, mai degraba un pic peste 60000), mai sunt angajati in diferite industrii (ma uit aici la industra IT, dar mai sunt si altele) care au ramas aici dupa terminarea facultatii, dar nu au inca buletinul de Cluj din diverse motive (ma numar printre ei). Daca luam in considerare si localitatile din apropiere, populatie cu joburi in Cluj preponderent, face ca numarul oamenilor din Cluj la un moment dat, in timpul saptamanii in special, sa fie undeva pe la 500 de mii de oameni. Inainte sa-mi spui ca asta nu e populatia reala, o sa-ti dau dreptate, dar astia sunt oamenii care sunt zi de zi pe strazile Clujului.
  • +2 (4 voturi)    
    Iasi (Marţi, 21 mai 2019, 11:34)

    Toni_Romania [utilizator]

    ISTORICUL achizitiei de "minunate" tramvaie SH (nu zice ca maj. sunt din anii 70)

    10 tramvaie GT4 din Stuttgart (1997), 19 tramvaie Tatra T4D din Halle și 16 tramvaie ST7 și ST8 din Darmstadt (1998), 15 tramvaie GT4 din Stuttgart și 8 Tatra T4D din Halle (2000), 14 tramvaie GT5 din Augsburg (2001), 27 tramvaie GT4 modernizate din Halle (2003), 10 tramvaie GT4 din Augsburg (2004), 10 tramvaie ST10 și ST11 din Darmstadt, 31 de tramvaie GT4 modernizate din Stuttgart (2007-2008) și 13 tramvaie GT4 și unul de tip GT8 de la Stadtwerke Augsburg (2009).[3]
  • +6 (8 voturi)    
    info lipsa (Marţi, 21 mai 2019, 11:34)

    lambda [utilizator]

    asteptam informatii din Timisoara, Galati, Craiova si chiar Brasov
    • +4 (4 voturi)    
      Ha ha ha (Marţi, 21 mai 2019, 18:59)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Autorul articolului nu considera Timisoara oras principal din Romania.
      • +1 (3 voturi)    
        În schimb consideră C-ța... (Marţi, 21 mai 2019, 20:14)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        Mă mir că nu a băgat în calcul și Craiova.
  • +1 (3 voturi)    
    ecartament (Marţi, 21 mai 2019, 11:37)

    Toni_Romania [utilizator]

    La Iasi pt. multe chestii inutile au fost bani - pt. cale rulare nu

    "Prin anii 1995‑1996 s-a discutat un proiect de trecere a rețelei de tramvai din Iași la cale de rulare cu ecartament normal (1.435 mm), dar s‑a renunțat la el din cauza costurilor foarte mari (în jurul echivalentului a peste 400 milioane euro [5]), a timpului lung (de minim 2 ani) în care s-ar putea înlocui toate șinele și a dorinței de a nu micșora benzile rutiere, mai ales că există străzi înguste în Iași (unde șinele cu ecartament normal nu ar putea fi amplasate, ducând la eliminarea unor trasee, exemplu legătura cu zona Tătărași). "

    wiki
  • +4 (4 voturi)    
    electrice (Marţi, 21 mai 2019, 11:58)

    Ademordna [utilizator]

    De ce a renuntat Constanta la vehicule electrice?
    • +2 (2 voturi)    
      Da-mi voie sa risc un raspuns: (Marţi, 21 mai 2019, 13:08)

      Habermas [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Pentru ca a renuntat la ideea de a avea standarde Europene?

      (De fapt nu stiu cine a luat decizia asta, ma indoiesc ca orasul in ansamblu a facut o dezbatere si referendum local pentru a informa si decide strategia de transport local - asa cum cred eu ca ar trebui in fiecare oras).
      • -1 (3 voturi)    
        Și Brașovul la fel. Datorită viniturilor (Marţi, 21 mai 2019, 15:40)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Habermas

        pripășite în oraș, recte semianalfabetul cu scripca.
        • +3 (5 voturi)    
          vinituri? (Marţi, 21 mai 2019, 19:35)

          andimi [utilizator] i-a raspuns lui prec

          daca pleaca viniturile astea Brasovul ramane cu 100.000 de locuitori, asa ca nu stii ce spui!
          • -4 (4 voturi)    
            Și care-i problema? (Marţi, 21 mai 2019, 20:15)

            prec [utilizator] i-a raspuns lui andimi

            Va rămâne un oraș frumos și curat.
            • 0 (0 voturi)    
              fara pretentii (Miercuri, 22 mai 2019, 17:20)

              andimi [utilizator] i-a raspuns lui prec

              da, dar gata cu pretentiile de mare oras! Trecand peste asta, orice oras mare din tara sau din lume se bazeaza pe oameni veniti din alta parte. Nu iti place, atunci te muti la tara, la aer curat sau intr-un targ.
    • +7 (9 voturi)    
      ne poate (Marţi, 21 mai 2019, 13:17)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      raspunde domnul Mazre, ca el a facut afacerera...ca pentru oras e clar ca a fost o pierdere, dar pentru primar poate nu
    • +6 (6 voturi)    
      De ce? (Marţi, 21 mai 2019, 13:29)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Deoarece republica Mazare si atat ii duce capul pe hoti si pe cei care ii voteaza. De-aia.
    • +5 (7 voturi)    
      alte exemple (Marţi, 21 mai 2019, 13:42)

      chillbill [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Si Berlinul de Vest a renuntat la tramvaie prin anii 70 (au fost demontate linii intregi), primarul de atunci zicand ca sigur autobuzele vor fi viitorul.
      Acum, extensia unei linii din fostul Est pana in fostul Vest ii va costa sute de milioane. Partea buna e ca, spre diferenta de Bucuresti sau Cta, ei au invatat ceva din asta.
  • +8 (12 voturi)    
    cumva punem caruta inaintea boilor (Marţi, 21 mai 2019, 12:21)

    bigbrother [utilizator]

    cel putin pentru Bucuresti. Chiar daca s-ar cumpara suficiente autobuze, troleibuze etc, acestea n-ar avea pe unde sa circule a.i sa ajunga la timp, sa ofere conditii decente de transport si implicit, sa fie utile in transportul urban a.i soferii sa renunte la masinile personale. Pana si tramvaiele au probleme pe traseu din cauza bizonilor parcati aiurea sau care folosesc linia de tramvai cand nu trebuie.

    Mai puneti la toata povestea asta parcarile aiurea, ambuteiaje crancene cand ploua, lipsa de respect a soferilor si lista poate continua pana maine.

    Desi pare un cerc vicios, cred ca primul pas ar fi trebuit sa fie rezolvarea problemelor din trafic pentru a putea permite masinilor STB sa circule. Asta inseamna un Centru de Control al Traficului COMPLET functional, camere in intersectii, politisti in trafic si amenzi cat cuprinde.

    Solutii exista si au fost testate si aplicate de sute de alte orase din lumea asta, nu trebuie sa reinvetam roata, trebuie doar sa vrem sa schimbam cu adevarat in bine acest oras.
  • +12 (12 voturi)    
    Constanta nu se dezice.. (Marţi, 21 mai 2019, 16:54)

    sareta [utilizator]

    In Constanta s-au pus bazele distrugerii planificate ,si incepura cu desfiintarea celor peste 50 km de trasee tramvaie((culmea, ultimii 5 km dati in folosinta in ..1996 !).Motivul halucinant fiind acela al poluarii ??.Au urmat alte zeci de km retea troleibuze distruse la comanda ,astfel peste 240 troleibuze dispar inneant.Afacerea s-a materializat in primul rand cu DISPARITIA a peste 170 de tone de conductori de cupru electrolitic pentru firele de contact ale troleibuzelor si tramvaielor (cupru cu puritate 99,9 %).Valoarea acestor conductori se ridica la zeci de milioane de euro !! Mai mira pe cineva teribilul grad de civilizatie care a cuprins fostul frumos oras Constanta ?Ca de obicei aceste jafuri au ramas nepedepsite,iar cel putin 3000 de angajati ai Regiei de transport au ramas pe drumuri ,iar sutele de tramvaie si troleibuze au fost inlocuite de peste 100 de microbuze ale smecherilor .....
  • +6 (8 voturi)    
    Multe felicitari Dlui. Mazare! (Marţi, 21 mai 2019, 17:41)

    complet_ret [utilizator]

    "Municipiul Constanța a renunțat la transportul electric în 2004, 43 de km de șină de tramvai fiind desființate, iar troleibuzele DAC, produse în România de ROCAR, au fost scoase din uz."

    Jos palaria!
    • +1 (1 vot)    
      Da (Miercuri, 22 mai 2019, 13:00)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui complet_ret

      Si au fost aduse niste mizerii de autobuze MAZ din Belarus, Uniunea Sovieto-Asiatica.
  • 0 (2 voturi)    
    Istoria Tramvaiului din Iasi: (Marţi, 21 mai 2019, 18:51)

    Habermas [utilizator]

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Tramvaiul_din_Ia%C8%99i

    Exista si un tramvai de epoca (video, 42 secunde):
    https://www.youtube.com/watch?v=xCZKLmMS5EA
  • +4 (6 voturi)    
    realitate (Marţi, 21 mai 2019, 22:02)

    madafaca [utilizator]

    Cel putin tramvaiele din Cluj sunt SF pe langa restul.
    Respect Clujului si primarului, indiferent de culoarea politica.
    Iar cei care bagati pastila cu "metroul din Buc.", nu uitati ca celelalte orase sunt cat un Sector din Bucuresti, nu cred ca e rentabil inca un metrou in celelalte orase.
    Sunt ardelean, si cu toate astea mi-ar place sa fie si celelalte orase macar cat e Clujul de modernizat/dezvoltat etc.
    Sper sa nu o dati pe politica.
    Totul e SA VREI!
    • -1 (5 voturi)    
      Nu are nici o legatura (Miercuri, 22 mai 2019, 7:44)

      iomvvd [utilizator] i-a raspuns lui madafaca

      Clujul nu are nici o legatura cu modernitatea. Aceasta falsa impresie este data de aportul de populatie tanara, dat fiind centrul universitar si investitiilor recente datorate pozitionarii relativ mai apropiata de Europa ( atentie acestui lucru se datoreaza faptul ca investitiile au fost mai numeroase si nu din alte considerente. Daca e sa mergem pe competente probabil ca ardealul sta cel mai prost la nivelul de inteligenta al resursei umane).
      Recomand trezirea la realitate si sa vada fiecare adevarul adevarat.

      Cat despre subiect cred ca asta e unul din putinele subiecte care mai genereaza trafic real, iar dnsoara Ivanov a actionat in consecinta.

      Si nu am dat o pe politica ci pe realitate.
  • +3 (5 voturi)    
    Clujul, mandria Romaniei! (Marţi, 21 mai 2019, 22:18)

    N.S. [utilizator]

    cu autobuze electrice, oameni faini, de la primar la gropar, ce sa mai, lapte si miere! in realitate nu poti respira pe arterele pricipale din cauza noxelor de la masinile diesel!
  • +2 (2 voturi)    
    Pitesti (Miercuri, 22 mai 2019, 9:45)

    oraselu [utilizator]

    Sunt niste relicve acolo care merita toata atentia. Greu de fotografiat din cauza fumului


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version