UPDATE Dupa aproape doi ani la Primarie, Firea a gasit vinovatii pentru haosul din traficul din Bucuresti: lipsa de aeroport nou, lipsa centurii si a canalului Dunare - Bucuresti

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 13 martie 2018, 16:37 Actualitate | Administratie Locala


Gabriela Firea
Foto: Hotnews
Dupa aproape doi ani petrecuti ca primar al Bucurestiului, Gabriela Firea a enuntat cateva cauze externe pentru haosul traficului din Bucuresti. Gabriela Firea nu a spus nimic despre marile restante la masurile propuse de ea insasi, ci a dat vina pe nefinalizarea proiectului de extindere a soselei de centura, lipsa centurii feroviare, a unui aeroport in Sudul Capitalei, nefinalizarea canalului Dunare- Bucuresti, intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu si faptul ca metroul este la Ministerul Transporturilor, nu la primarie.




Declaratia primarului general se afla incepand cu minutul 18

 Primarul general nu a vorbit despre marile restante ale Primariei Capitalei, care potrivit ultimelor studii, sunt cauzele congestiei urbane: lipsa unui transport in comun viabil cu benzi dedicate, lipsa pistelor pentru biciclete, faptul ca trotuarele sunt pline de masini parcate, iar cei care doresc sa mearga pe jos nu au pe unde, lipsa unei retele de transport integrate Bucuresti-Ilfov, lipsa unei retele de parcari park&ride.

Insa a enumerat solutii pentru rezolvarea acestor probleme:

- extinderea la 4 benzi si linie tramvai rapid pe Prelungirea Ghencea pana la soseaua de Centura, cu realizarea unei parcari de tip Park & Ride.

- construirea parcarii tip Park & Ride de la capatul sos. Pantelimon, langa Cora cu statie de tramvai. Acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti pe la intersectia soselei de centura cu A1, A2 si A3, DN1 pana la DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602."Pasul urmator va fi construirea de statii de cai ferate in aceste locatii (noduri intermodale) si introducerea transportului local de calatori pe centura feroviara", a spus edilul sef.

- Dezvoltarea si reorganizarea retelei de transport public de calatori in Ilfov - 63 trasee  pe o lungime de 1150 km.
-  Reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti pentru a raspunde mai bine nevoilor calatorilor; traseele existente sunt uneori prea scurte cu o rata mare de transfer ¬ 1,6 imbarcari pe deplasare; crearea de rute care traverseaza orasul.
- Achizitionarea de material rulant tramvaie - 100 buc
- Achizitionare autobuze euro 6 - 400 buc
- Achizitionare autobuze electrice si statii de incarcare- 100 buc
- Achizitionare troleibuze - 100 buc
- Achizitionare autobuze GNC - 100 buc
- Modernizare tramvaie - 50 buc
- Modernizare linii tramvai si echipamente anexe- aprox 23  km cale dubla
- Trasee pietonale si pentru biciclete Bucuresti- Ilfov. Saptamana trecuta a fost aprobat in CTE ¬ Comisia Tehnico Economica a Ministerului Mediului Proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 km,proiectul urmand sa fie demarat anul acesta.
- Sistem de gestionare inteligenta a parcarilor
- Modernizarea sistemului de management al traficului si informarea cetatenilor


Cele mai importante dificultati care reprezinta cauza congestiei urbane, potrivit primarului Gabriela Firea sunt:
-  Lipsa centurii rutiere la 4 benzi, lucrare intarziata nepermis de catre Min Transporturilor, in ultimii ani
-  lipsa centurii feroviare complete si functionale ceea ce duce la blocaje in trafic, poluare si genereaza pierderi economice grave.
-  lipsa unui aeroport in sudul Capitalei
-  nefinalizarea Canalului Dunare-Bucuresti
-  administrarea (exploatarea) metroului este la Ministerul Transporturilor. In toate capitalele lumii metroul este transport local, gestionat de Autoritatea locala dar subventionat de stat
-  intarzierea extinderii Aeroportului international Bucuresti-Baneasa si a dezvoltarii unui HUB de transport marfuri in jurul acestuia
- intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu
- lipsa unui plan integrat de dezvoltare a clusterului de la Magurele asumat de toate autoritatile si de guvern, pe termen mediu si lung

 Prioritati pentru regiunea Bucuresti ¬ Ilfov, in viziunea primarului Gabriela Firea:
1. Conectarea Bucurestiului prin aeroport si structura sa de cai ferate si drumuri  la reteaua trans-europeana de transport TEN-T  si la localitatile din zona Dunarii;
2. Dezvoltarea Aeroportului International Henri Coanda ca principala poarta aeriana internationala din S-E Europei, cu potential de dublare a capacitatii de functionare, de pasageri si marfa;
3. Finalizarea Soselei de centura a Bucurestiului pentru a facilita mobilitatea a peste 3 milioane de cetateni ce locuiesc si tranziteaza aceasta regiune;

UPDATE Precizari Primaria Capitalei


Referitor la articolul publicat pe site-ul Hotnews, cu titlul "Dupa aproape doi ani la Primarie, Firea a gasit vinovatii pentru haosul din traficul din Bucuresti: lipsa de aeroport nou, lipsa centurii si a canalului Dunare - Bucuresti", Primaria Municipiului Bucuresti face urmatoarele precizari:



Articolul semnat de jurnalista Catiusa Ivanov combina opiniile sale personale (tendentioase), cu informatiile oferite de Primaria Municipiului Bucuresti, rezultand un material care afecteza, injust, imaginea Primariei Municipiului Bucuresti si a Primarului General.

Desi informatiile pe care le contesta la inceputul articolului sunt enumerate la final, va oferim lamuriri punctuale la afirmatiile denigratoare de la inceputul materialului de presa:



1. Afirmatiile Primarului General, referitoare la "proiectul de extindere a soselei de centura, lipsa centurii feroviare, a unui aeroport in Sudul Capitalei, nefinalizarea canalului Dunare-Bucuresti, intarzierea construirii autostrazii Pitesti-Sibiu si faptul ca metroul estela Ministerul Transporturilor, nu la primarie" au fost facute in contextul evenimentului la care a participat si anume Seminarul 'Impreuna pentru dezvoltare durabila - Dezvoltarea regiunii Bucuresti-Ilfov', organizat de Departamentul de Dezvoltare Durabila al Secretariul General al Guvernului, la Primaria Capitalei, ceea ce inseamna ca in cadrul evenimentului s-au discutat problemele regiunii Bucuresti-Ilfov si nu problemele exclusive ale Capitalei.



Astfel, s-a discutat despre probleme punctuale si generale care afecteaza mobilitatea intregii regiuni si in special Bucurestiul, dezvoltarea Regiunii Bucuresti-Ilfov fiind strict conditionata de cresterea mobilitatii populatiei si a circulatiei marfurilor.

Asa cum in mod cert autoarea articolului cunoaste, dezvoltarea Regiunii Bucuresti-Ilfov nu se poate face decat integrat si prin cooperarea autoritatilor locale si centrale, iar afirmatia potrivit careia "Gabriela Firea a enuntat cateva cauze externe pentru haosul traficului din Bucuresti (...) si a dat vina pe nefinalizarea proiectului de extindere a soselei de centura" este tendentioasa si vadit falsa.



Congestia urbana de la nivelul Bucurestiului este cauzata atat de numarul mare de masini, de infrastructura greoaie, de lipsa parcarilor dar si de lipsa unor elemente esentiale de mobilitate situate in exteriorul Capitalei.

Toate aceste elemente reprezinta cauze ale agomerarilor de trafic (lipsa unei centuri corespunzatoare a Bucurestiului precum si a unei retele de transport destinate celor care tranziteaza zona Bucuresti-Ilfov 'incarca' seminifcativ traficul rutier cotidian din Capitala) si exemplele ar putea continua.



2. Totodata, subliniem inca o data ca Primaria Municipiului Bucuresti a facut toate demersurile necesare pentru implementarea cat mai rapida a proiectelor vitale pentru dezvoltarea Capitalei, proiecte care, conform legislatiei in vigoare, pot fi realizate de Municipalitate, fara implicarea altor institutii ale statului. Concomitent, Municipalitatea a semnalat, in repetate randuri, deficientele care conduc la decalarea termenelor de finalizare a proiectelor de infrastructura, atat din Capitala, cat si de la nivelul intregii tari, cum ar fi: legea deficitara a achizitiilor publice, blocajele intampinate la nivelul ministerelor de resort, sistem de avizare greoi etc.



3. Referitor la afirmatia tendentioasa si falsa din articol "Primarul general nu a vorbit despre marile restante ale Primariei Capitalei, care potrivit ultimelor studii, sunt cauzele congestiei urbane: lipsa unui transport in comun viabil cu benzi dedicate, lipsa pistelor pentru biciclete, faptul ca trotuarele sunt pline de masini parcate, iar cei care doresc sa mearga pe jos nu au pe unde, lipsa unei retele de transport integrate Bucuresti-Ilfov, lipsa unei retele de parcari park&ride, insa a enumerat solutii pentru rezolvarea acestor probleme" precizam:



- In primul rand exista o contradictie flagranta in text, intre afirmatia "Primarul general nu a vorbit despre marile restante ale Primariei Capitalei" si "insa a enumerat solutii pentru rezolvarea acestor probleme", pentru ca, in mod evident, Primarul General nu poate 'enumera solutii' la probleme despre care nu a vorbit"!



- In al doilea rand, va informam inca o data, ca Primaria Municipiului Bucuresti desfasoara o serie de proiecte esentiale pentru imbunatatirea traficului si a mobilitatii in Capitala:



- Pentru prioritizarea transportului public de calatori, Municipalitatea, prin Administratia Strazilor Bucuresti, a executat lucrari de delimitare a amprizei liniei de tramvai 21 fata de traficul auto general, prin montarea de panouri separatoare intre ampriza tramvaiului 21 si carosabil.  Acest proiect urmeaza a fi extins si in ceea ce priveste liniile de tramvai: 1, 10, 16 si 32.



- Anul acesta, Municipalitatea demareaza 14 proiecte de construire de parcari subterane si supraterane. In acest sens, suma alocata in bugetul pe anul 2018 este de aproximativ 11 milioane de euro, dupa cum urmeaza:

·  7 parcari supraterane rezidentiale – proiect tehnic si executie: aproximativ 9 milioane euro

·  3 parcari publice subterane la Gara de Nord, Edgar Quinet, Piata Dorobanti – studii si consultanta concesiune lucrari: aproximativ 650.000 euro

·  4 parcari publice, una la Sala Palatului (Nord), una la  Piata Constitutiei si alte doua parcari care vor fi construite in cadrul proiectului de punere in valoare a monumentelor de for public ale lui Alexandru Lahovari și Gh. Cantacuzino – obiective de investitii realizate din bugetul local: aproximativ 1 milion de euro.



-  De asemenea, in bugetul pe anul 2018, Municipalitatea a alocat 2,5 milioane euro pentru parcarea subterana  prevazuta in proiectul de modernizare a Soselei Iancului, cu o capacitate de 200 de locuri.

- In ceea ce priveste parcarile de tip park&ride, Primaria Municipiului va demara luna viitoare construirea parcarii de la capatul sos. Pantelimon. Acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti pe la intersectia soselei de centura cu A1, A2 si A3, DN1 pana la DN7, DJ 101, 200B, 301, 401, 602.

-  Proiectul „Aplicatia smart parking" este inclus in Strategia pentru Dezvoltarea unui Oras Inteligent -Smart City. Deschiderea ofertelor la procedura on-line pentru aceasta licitatie a avut loc in data de 8 februarie. Banii necesari implementarii proiectului „Aplicatie smart parking" au fost prevazuti in bugetul pe anul 2018 al Administratia Strazilor Bucuresti.



- In ceea ce priveste traseele pietonale si pentru biciclete Bucuresti-Ilfov, saptamana trecuta a fost aprobat in Comisia Tehnico Economica a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 67 km. Proiectul urmeaza sa fie demarat anul acesta.



- Primaria Municipiului Bucuresti a finalizat procedura de licitatie pentru achizitia a 400 de autobuze euro 6.. Intr-o prima faza, autobuzele aflate intr-o stare tehnica necorespunzatoare vor fi inlocuite de cele noi, urmand ca in a doua faza numarul de autobuze prezente zilnic in trafic sa fie suplimentat.

Proiectele de modernizare a parcului auto RATB, precum si proiectele destinate fludizarii traficului rutier vor continua, Municipalitatea urmand sa achizitioneze 100 de tramvaie, 400 de autobuze euro 6, 100 de autobuze electrice si statii de incarcare, 100 de troleibuze, 100 de autobuze GNC. In acest moment au fost prevazuti bani in buget si au fost realizate caietul de sarcini si documentatia pentru primele 42 de autobuze electrice. In ceea ce priveste cele 100 de tramvaie si cele 100 de troleibuze, Municipalitatea se afla in faza de definitivare caiet de sarcini.

De asemenea, Municipalitatea va moderniza 50 de tramvaie si va reabilita aproximativ 23 de km de linii de tramvai si echipamente anexe.



4. Referior afirmatia potrivit careia Primarul General "nu a vorbit (...) despre lipsa unei retele de transport integrate Bucuresti-Ilfov", va informam, inca o data, ca Primarul General, Gabriela Firea, a avut o intalnire in luna decembrie cu reprezentantii transportatorilor care activeaza in zona Bucuresti-Ilfov, in care edilul sef a anuntat ca Municipalitatea va implementa un program care prevede 58 de trasee intre Bucuresti si toate localitatile din Ilfov, acestea insumand 1.150 de km, cu 300 de km mai mult decat exista in prezent. Este vorba despre Bucuresti si 40 de localitati din judetul Ilfov, adica 8 orase si 32 de comune, care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care sa contribuie la dezvoltarea economica a zonei metropolitane. Aceste trasee vor fi asigurate atat de RATB cat si de operatorii privati. In perioada urmatoare se va publica anuntul de intentie privind licitatia de atribuire a celor 58 de trasee.


Citeste mai multe despre   


















8642 vizualizari

  • +55 (57 voturi)    
    A descoperit (Marţi, 13 martie 2018, 16:39)

    Alfabetix [utilizator]

    apa calda iar!
    • +40 (44 voturi)    
      Firea Pandele descopera dupa 2 ani ca e primar (Marţi, 13 martie 2018, 17:16)

      Boham [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      dupa 2 ani Firea Pandele a descoperit ca e PRIMAR in Bucuresti ( votata de doar 250.000 de cetateni)

      desi ne anunta saptamanal de 2 ani ca ea va cumpara tramvaie si autobuze (din turcia) noi
      • +7 (9 voturi)    
        Acestea sunt proiectele din casa Pandele... (Miercuri, 14 martie 2018, 8:22)

        pedepsitorul [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Acestea sunt proiectele din casa Pandele...

        Familia asta ne privatizeaza orice proiect nou de infrastuctura ... daca nu punem mana pe pietre s-a dus naibii bugetul orasului direct la firmele din Voluntari!
      • +12 (14 voturi)    
        Nu stiu de ce s-a oprit doar la alea (Miercuri, 14 martie 2018, 9:58)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Faptul ca fiecare familie nu are o masina electrica Tesla e un alt motiv de poluare, faptul ca lumea sta in blocuri comuniste si nu si-a luat casa in Pipera ca doamna primar, genereaza aglomeratii uriase in cartierele dormitor, faptul ca nu avem cel putin 2 centuri la nivel de autostrada ca in Paris iar generaza o problema de trafic urias si in final , faptul ca Bucurestiul a fost construit de Ceausescu ingramadit pe o suprafata foarte mica , in loc sa faca si el un fel de Los Angeles intins pe vreo 100 km cu autostrazi suspendate prin centrul orasului si suburbii de case cu gradini uriase ca in Beverly Hills iar e problema. Numai probleme a gasit doamna primar.
      • +6 (6 voturi)    
        a cedat prompterul.. (Miercuri, 14 martie 2018, 10:57)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Ceva e dubios.. in ultima vreme madam pandele o tot da in declaratii fantasmagorice care nu prind la electoratul ei.. care sigur nu merge cu tramvaiul suspendat la Magurele, nici nu vrea park&ride in Pantelimon sau spital in afara orasului.
        • +2 (2 voturi)    
          poftim!? (Miercuri, 14 martie 2018, 11:41)

          un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          "in declaratii fantasmagorice care nu prind la electoratul ei" - poate ca nu, dar atunci de ce zice aberatiile astea?
          Cui ii foloseste?
          Vrea sa preia din electoratul USR, sau al liberalilor?

          Eu nu cred, mai degraba vorbeste pentru elctoratul dumneaie: tramvaiul suspendat suna foarte bine!
          Ias spitalul ar multumi si pe cei care "vrem spitale, nu vrem catedrale!" si pe pensionari, care aud ca SE FACE UN SPITAL NOU, si nu ii intereseza detaliul ca va fi in afara orasului, greu accesibil cu transportul public ...
          • +4 (4 voturi)    
            tzatza fi-rea (Miercuri, 14 martie 2018, 13:14)

            gogu_milogu [utilizator] i-a raspuns lui un_deget_de_secaturi

            se pregateste de prezidentiale.... si crede ca cu proiecte high-tech (nu ca ea ar stii despre ce este vorba) va atrage si electoratul asa zis de dreapta..... la astia de dreapta nu merge cu faina si uleiul....la ei merge cu proiectul de tehnologie inalta....:)
            ce dobitoaca patentata......
            • 0 (0 voturi)    
              da, dar ... (Vineri, 16 martie 2018, 18:18)

              iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui gogu_milogu

              Perfect adevarat ca "la astia de dreapta nu merge cu faina si uleiul"

              Perfect adevarat ca pe noi ne-ar putea pacali cu proiecte high-tech.

              Numai ca prolifica stirista a Varanului are zero credibilitate, ce COMPETENTA ar putea sa aiba? Chiar daca ar vrea din toata inima, ar fi incapabila sa faca tramvaiul suspendat sau alte aberatii ...
      • +2 (2 voturi)    
        Autobuze DIESEL (Miercuri, 14 martie 2018, 15:59)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Boham

        Capitalele europene interzic motoarele diesel și trec toate pe electric.
        De ce ia autobuze diesel din Turcia, pe bani grei, când le poate lua GRATIS din Roma, Paris, etc, că ei tocmai le casează!
    • +25 (27 voturi)    
      Lipsa de acțiune a echipei Firea. (Miercuri, 14 martie 2018, 7:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Firea este mai preocupată de puștoaicele cu care se iubește Dragnea decât de rezolvarea problemelor Bucureștiului.
    • +11 (11 voturi)    
      Hmm (Miercuri, 14 martie 2018, 8:47)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

      Eu sunt suspicios. Nu vad ca scrie de Soros nicaieri. Eu zic sa mai sape ca investigatia nu sigur e finalizata!

      Deci sa inteleg ca ea nu a venit la Primarie sa rezolve. Si-a petrecut acest timp facand pe Sherlock Holmes. Buna treaba!

      Partea interesanta este ca toate aceste "surse externe" nu o impiedica sa faca petreceri si festivale periodice prin centru. Probabil isi sarbatoreste "reusitele".
  • +43 (45 voturi)    
    in voluntri e legal sa te droghezi?! (Marţi, 13 martie 2018, 16:43)

    liviu_ [utilizator]

    ca doar asat ar explica aberatiile firii

    in primu rand in aproape 2 ani nu a facut NIMIC !!! ma rog nimic bun...

    in al 2lea ce kkt de legatura e intre aeroport si canal dunare-bucuresti si trafic in plm?!

    centura da... are dreptate... da cine naiba a fost primar de 10 ani in bucvuresti?! nu tot pesedeii?!

    anyway fa ceva fa primaritzo... ca de promisiuni ne-am saturat... asta ne mai minte inca 2 ani cu promisiuni poate o mai voteaza iar prostii...
    • +24 (26 voturi)    
      Despre centura (Marţi, 13 martie 2018, 19:16)

      ber [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cu centura Bucurestiului mai e un cantec si vad ca a fost uitat! De indata ce a ajuns primministru in 2000, Adrian Nastase a dat o hotarare de guvern prin care a luat centura de la Municipiul Bucuresti si a trecut-o la
      Ilfov, unde era presedinte Bebe Ivanovici. Asta, doar ca sa nu modernizeze Basescu soseaua de centura.
      Care a ramas nemodernizata pana astazi!
      Asa ca Gabriela sa caute prin arhivele PDSRului
      cine sunt vinovatii!
      • +4 (4 voturi)    
        Uitam (Miercuri, 14 martie 2018, 10:11)

        Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui ber

        de la mana pan' la gura in avalansa asta de informatii, stiri, noutati, minciuni, abureli, intoxicari, plus ca sunt tot felul de misculatii in culise de care populimea nu are habar!
        Interesanta informatia asta.
    • +3 (3 voturi)    
      Liviule (Miercuri, 14 martie 2018, 12:13)

      lula [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      te incadrezi perfect la categoria "defaimare".
      daca nu mai postezi, stim de ce...ca te baga FiiRea la brutarie.
  • +13 (15 voturi)    
    a (Marţi, 13 martie 2018, 16:45)

    adrian67 [utilizator]

    Mai degraba prezenta Firicicai la primarie.
  • +35 (37 voturi)    
    optimism (Marţi, 13 martie 2018, 16:46)

    silviust [utilizator]

    Cu canalul Dunăre-Bucureşti se rezolvă în curând, scoate Daddy legea aia cu defăimarea.
    • +7 (7 voturi)    
      Da-i la... stiuca (Miercuri, 14 martie 2018, 10:27)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui silviust

      Sa se faca un canal pana la Belina, sa vina Daddy acasa repede cu stiuca, la aia mica.
  • +38 (40 voturi)    
    Lipsa aeroportului (Marţi, 13 martie 2018, 16:51)

    Tescovin [utilizator]

    S-ar putea pune întrebarea: în ce fel ajută un aeroport nou în sudul capitalei la descongestionarea traficului ? Răspunsul e simplu: vrei să ajungi de la Otopeni la Jilava ? Rezervi un zbor la Lufthansa, cu escală la Munchen, și zbori de pe Otopeni pe Jilava. Durează cam tot atâta ca timp și primești și două mese la bord !
  • +16 (18 voturi)    
    treci la fapte (Marţi, 13 martie 2018, 17:01)

    anonim56471 [utilizator]

    bine Fiirea, fă-le numa fa-le odată, de 2 ani tot vorbești degeaba ...
    • +19 (21 voturi)    
      problema (Marţi, 13 martie 2018, 20:07)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui anonim56471

      si mai grava este ca nici aeroportul, nici canalul Dunare-Bucuresti si chiar nici centura capitalei, nu sunt probleme care sa priveasca primaria generala a capitalei, al carei primar general este madam Firea ot Pandele/Voluntari ot Bacau.
      Cred ca noaptea trecuta a visat ca era presedintele Romaniei sau in cel mai rau caz, prim ministru.
  • +18 (20 voturi)    
    Un aeroport in sud? (Marţi, 13 martie 2018, 17:02)

    BEDE [utilizator]

    Poate se gandeste sa faca un aeroport in Teleorman.
    Din pacate, pentru ca traficul sa ajunga sa fie mai fluent in Bucuresti in prezent nu vad alta solutie mai expeditiva decat sa dea rusii cu o bomba atomica, ca apoi, peste vreo 30 de ani Bucurestiul sa rivalizeze cu Hirosima.
    • +4 (4 voturi)    
      Deci nu-i de loc poasta!!! (Miercuri, 14 martie 2018, 11:44)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui BEDE

      Stirista Varanului apreznetat publicului motivele pentru care este blocat traficul in Capitala.
      Asa cum se observa, majoritatea NU tin de Primaria capitalei, deci Firutza este acoperita 100%: nimeni in locul dumneaie nu ar fi putut rezolva problema!!!
  • +21 (23 voturi)    
    Alte planuri, planuri, planuri... (Marţi, 13 martie 2018, 17:07)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Ceva concret cand se vede ? Mi-e dor de-o panglica taiata la un proiect inceput acum 2-3 ani...
    Care e ala, d-na Firea ? Cu gargara si aruncatul gainii in alte curti nu se rezolva aglomeratia din Bucuresti
  • +28 (30 voturi)    
    o japita (Marţi, 13 martie 2018, 17:08)

    loveparade [utilizator]

    incompeteneta si pusa pe praduiala
  • +18 (20 voturi)    
    Canal (Marţi, 13 martie 2018, 17:23)

    UglyKidJoe [utilizator]

    Mai repede se face canalul Belina-București, sa lege Telemormanul de capitala
  • +24 (26 voturi)    
    vorbe, vorbe (Marţi, 13 martie 2018, 17:25)

    Andrei453530 [utilizator]

    desi nu e singura vinovata pt ce se intampla in Bucuresti, totusi, in 2 ani de zile putea sa mai faca si ea cate ceva, sa vedem bunavointa. Doar ca tine foarte mult la imaginea ei, se vede de pe pagina ei de Facebook, si se teme sa ia vreo masura nepopulara. Ar vrea sa scoata castanele incinse din foc eventual cu mana guvernului, si, cum asta nu se intampla, prefera sa nu faca nimic.

    De acord, metroul e la MT, dar intreb si eu: daca maine se inaugureaza, va fi prezenta la taierea panglicii sau nu?
  • +26 (30 voturi)    
    Vacuta asta a identificat dupa doi ani marii (Marţi, 13 martie 2018, 17:35)

    AliKimiku [utilizator]

    vinovati.
    Printre care citez remarcabilele
    - lipsa unui aeroport in sudul Capitalei
    - nefinalizarea Canalului Dunare-Bucuresti
    Toapa nu e in stare sa modernizeze o linie de tramvai in doia ani si viseaza aeroporturi si canale navigabile.
    Va dati seama ce trafic auto va prelua canalul ala, si cum va elibera Bucurestiul?
    Si cum cei din Alexandria si Videle nu vor mai fi nevoiti sa traverseze Bucurestiul sa ajung la Otopeni, vor zbura direct de la Cornetu. Io zic sa inceapa cu un heliport in Alexandira ca in curand va fi nevoie.
    • +3 (3 voturi)    
      ... (Miercuri, 14 martie 2018, 10:42)

      Nautilus [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

      Foarte curând, Armata înlocuiește toate TAB 4x4 și 8x8 cu Piranha și Agilis.

      Așa încât toată lumea din București își cumpără la mâna a doua TAB. Cu 10.000 km la bord, condus numai duminica până la berărie de un plutonier bătrân, consum 5%, adică 5 l de motorină la 100 m. Și merge cu el la serviciu, parte traversând gropile de pe străzi, parte navigând cu el pe Canal și pe Dâmbovița.
  • +19 (21 voturi)    
    O solutie simpla (Marţi, 13 martie 2018, 17:49)

    ady77 [utilizator]

    Metroul din Militari, prelungestel pana in parcarea Kika/Hornbach si ai descongestionat mai mult de jumate din Militari/Dr. Taberei/Crangasi
    • +13 (15 voturi)    
      Nu avem creiere in Primarie (Miercuri, 14 martie 2018, 7:40)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      Ca sa gandeasca atat de proactiv. Ei gandesc cum sa mai construiasca vreo parcare inutila, sa stoarca niste bani.
      Prelungirea liniei de metrou Preciziei este un vis mult prea indepartat.
      • +2 (2 voturi)    
        Prelungirea metroului din Pipera încă 3 stații (Miercuri, 14 martie 2018, 16:09)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

        pâna la Otopeni.
        În general o rețea corectă de metrou rezolvă circulația în București. Dar experiența EXTREM de proastă cu durata realizării Drumul Taberei, arată că ar trebui vreo 50 de ani pt o rețea completă.
  • +12 (14 voturi)    
    ha ha haaaa (Miercuri, 14 martie 2018, 0:33)

    g01an [utilizator]

    =)) nu stiu de unde le vin ideile astora de la TNR, sunt mult prea bune, aproape ca nu mai par lucruri pe care le-ar spune persoanele parodiate ca doar nu poate fi nimeni chiar atat de tampit!!
  • +18 (20 voturi)    
    Gabriela Firea a mintit ca va face RATB gratis (Miercuri, 14 martie 2018, 6:34)

    Frankie [utilizator]

    Gabriela Firea a mintit ca va face RATB gratis, acum creeaza diversiuni fanteziste ca sa dea uitarii minciunile din campania electorala.
    • +3 (3 voturi)    
      nu a mintit! (Miercuri, 14 martie 2018, 11:46)

      un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Frankie

      Dumneaie chiar a vrut sa faca gratuit trasportul public si sa subventioneze 100% Gugacaloaria, dar nu se poate din cauza Statului Paralel, si a celor care defaimeaza tzara!
  • +11 (13 voturi)    
    da (Miercuri, 14 martie 2018, 7:02)

    rei [utilizator]

    1)clar ne mai trebuie un aeroport......in rest le-am cam rezolvat pe toate

    2)cu park&ride-urile astea aveti vreun fetis?ne tot amentitati ca le faceti si atat

    3)nu intelegeam de ce stau in trafic la Victoriei cate jumatate de ora....nu e facuta autostrada Pitesti-Sibiu

    Fireo ai terminat deja cincinalul propus cu care ai candidat la primarie?deja mai aranjezi inca un cincinal?
  • +5 (5 voturi)    
    mamaie (Miercuri, 14 martie 2018, 8:24)

    eleVenereCtions [utilizator]

    ia uita-te putin in oglinda.
  • +5 (7 voturi)    
    xxxxl (Miercuri, 14 martie 2018, 8:31)

    vorbeste lumea [utilizator]

    asadar, e doar o scena taiata din filmul 'test pentru militieni : cum se baga tetraedru' in gaura de clilndru' ... raspuns: cu 100% perseverenta .. cum vedeti, femeia asta omoara cu lejeritate maxima mai multi locuitori decat toate epidemiile de gripa si politica lu' tariceanu la un loc ...
  • +5 (5 voturi)    
    Nu a spus nimic ... (Miercuri, 14 martie 2018, 8:52)

    AEV [utilizator]

    Nu a spus nimic nici despre rablele nou apărute, care au invadat și sufocă orașul prin milostenia PSD de a elimina taxa de timbru ...
  • +6 (6 voturi)    
    Cum??? (Miercuri, 14 martie 2018, 10:09)

    of of [utilizator]

    Cum poate să fie atât de proastă??
    Parcă era mai normală când lucra în televiziune, politica și bărbatul actual au prostit-o rău.
  • +8 (8 voturi)    
    Din ce am citit pe acolo (Miercuri, 14 martie 2018, 10:13)

    JustinCase [utilizator]

    Din ce am citit pe acolo, rezulta ca si CFR-ul ar trebui sa treaca la Primaria Capitalei. Altfel, desigur ca Autostrada Pitesti Sibiu este de vina pentru aglomeratia de la Razoare.
  • +1 (9 voturi)    
    De ce ideologia de dreapta pierde in Romania (Miercuri, 14 martie 2018, 10:48)

    Razvan_M [utilizator]

    Printre oamenii educati din Romania este cool sa porti tricou cu Che Guevara, sapca a la Fidel Castro sau Stalin. Nu stiu cati de aici nu au ascultat intr-un bar faimoasa melodie "Hasta siempre Che Guevara".

    Ideologic, comunismul este insidios si are priza la publicul <tanar> in special pentru ca promite o lume ideala, unde toti suntem frati si egali. In Romania, paradoxul este ca si oamenii in varsta au amintiri frumoase din vremea comunismului, comparand <starea de bine datorata tineretii, cand totul parea mai usor si mai frumos, in vremea comunismului> cu <starea de rau datorata batranetii, din prezent>.

    Un al doilea motiv important este ca, dupa 28 de ani de la caderea lui Ceausescu, in Romania se investeste doar in orasele mari. 25-30% din populatia Romaniei, traitoare in Bucuresti, Timisoara si alte cateva orase mari *vede si simte* schimbarile in bine. In acest timp, satele noastre si orasele mici sunt depopulate din cauza plecarii tinerilor la munca in afara. Niciun partid de dreapta din Romania nu a avut o strategie coerenta, si, din ce stiu, nici nu are, pentru a schimba aceasta situatie. Motorul economic romanesc functioneaza la 25-30% din capacitate. Din pacate, doar PSD observa aceste lucruri si are o strategie coerenta prin care se adreseaza catre 70-75% din populatie. Oamenii de dreapta se limiteaza la a face misto de Daea.

    As vrea sa vad dezbateri serioase pe aceste teme si in presa neinregimentata PSD... Si discutii in comentariile pe care le facem pe aici.
    • +3 (3 voturi)    
      Rational Comentariul tau (Miercuri, 14 martie 2018, 11:32)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Razvan_M

      Are o Lipsa: ministrul Daia NU are Clarviziune pentru mediul rural, da, penele si pretinsele partide de dreapta cumpara produseagricole de la Producatori, insa NU ii invata cum sa aiba o constanta si eficienta a productiilor din fermele de zubzistenta ( cele sub 100 Ha fie vegetal,fie zootehnic); ambele orientari de stanga si dreapta NU au acuitate vizuala,olfactiva,tactila,emotionala la ceea ce Rational ai mentionat
  • +5 (5 voturi)    
    dragi bucuresteni ! (Miercuri, 14 martie 2018, 11:04)

    Francisc 1 [utilizator]

    aveti ce ati votat !
    • +4 (4 voturi)    
      si nu (Miercuri, 14 martie 2018, 12:41)

      Ilidia [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Si celor care n-au votat: aveti ce meritati...
  • 0 (6 voturi)    
    Dimitrie Pompei (Miercuri, 14 martie 2018, 11:11)

    nu-conteaza [utilizator]

    - desfiintarea tramvaiului si suplinirea rutei cu autobuze.
    - transformarea strazii in doua benzi pe sens(dupa eliminare sine tramvai, mutare stalpi, etc)
  • +6 (6 voturi)    
    Povesti de adormit copii (Miercuri, 14 martie 2018, 11:11)

    mirceaaldea [utilizator]

    Treceti la fapte concrete si rapide,lasati povestile,semaforizati inteligent intersectiile,faceti cedeaza la dreapta in toate intersectiile,stanga sa fie doar stanga nu si inainte(ceea ce provoaca haos),puneti cronometre sa stie tot bolovanu ca mai are putin si are verde,nu sa intre peste sina tramvaiului,prelungiti metroul pana la Hornbach Militari de exemplu,acolo stau parcarile marketurilor goale aproape toata ziua(asa oamenii isi pot lasa masina acolo,apoi cu metroul sau RATB-ul pot ajunge unde doresc)
  • +7 (7 voturi)    
    Pana la un aeroport (Miercuri, 14 martie 2018, 11:16)

    A310 [utilizator]

    in sudul capitalei , aeroportul Baneasa nu trebuia inchis ,dar la interventiile smecherilor care si-au construit vile pana in apropierea pistei , s-a luat decizia de inchidere a acestui aeroport
    • +3 (3 voturi)    
      Băneasa îi deranjează și pe cei din Voluntari (Miercuri, 14 martie 2018, 16:16)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui A310

      asa că nu se va mai deschide zborurilor, cât timp cei care au case prin zonă sunt la putere.
    • +2 (2 voturi)    
      Baneasa (Miercuri, 14 martie 2018, 17:26)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Probabil ca au fost interventii pentru inchidere, dar pe de alta parte Baneasa nu mai facea fata la trafic. Arata deja mai mult ca o autogara aglomerata.
      Solutia normala este extinderea terminalului la Otopeni,cu conexiune la metrou si cale ferata.
      Aeroportul in sud, fara infrastructura de legatura e o prostie.
      • +2 (4 voturi)    
        Pentru (Miercuri, 14 martie 2018, 18:17)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

        cursele low cost , macar o parte din ele putea fi folosit fara probleme cu ceva modernizari .
        Preocupaţi de somnul VIP-urilor din zonă, şefii Companiei Naţionale de Aeroporturi Bucureşti (CNAB) au anulat, la început, zborurile pe timp de noapte, pentru ca, în cele din urmă, să interzică de tot cursele operatorilor low cost..
        În vilele din jurul Aeroportului Băneasa locuiesc VIP-uri precum Mihai Răzvan Ungureanu, Mugur Mihăiescu, Andra şi Cătălin Măruţă, Liviu Vârciu, Horia Brenciu şi alte câteva sute din potentaţii României. Terenurile din vecinătatea aeroportului se află în proprietatea unor milionari ca Gabriel Popoviciu, Ion Ţiriac, Gigi Becali, Nicolae Badea sau Dan Ion Pop, iar la presiunile dezvoltatorilor imobiliari s-a ajuns chiar la varianta desfiinţării aeroportului. Asta deşi nu i-a obligat nimeni să-şi construiască vile pe marginea pistei. În 2006, ministrul de atunci al Transporturilor, Radu Berceanu, anunţa că vrea mutarea aeroportului la Alexeni, lângă Urziceni, în timp ce Traian Băsescu spunea că existenţa aeroportului din Băneasa nu mai are sens. În 2008, şi premierul Călin Popescu Tăriceanu cerea închiderea acestuia, iar ministrul Ludovic Orban propunea construirea unui aeroport nou la Adunaţii Copăceni. În 2010, ministrul Anca Boagiu încerca să ne convingă asupra faptului că trebuie să fim chiar mândri pentru că avem un aeroport de VIP-uri, ca în lumea civilizată.
      • +1 (1 vot)    
        dar se uita un lucru foarte important! (Miercuri, 14 martie 2018, 20:57)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

        pista aeroportului Baneasa este printre cele mai moderne din tara. Autogara putea fi transformata si extinsa, cu costuri reduse, pe terenul liber dinstre dreapta, in ceva foarte modern. Exista multe exemple in lume. Dar nu s-a vrut! Sunt mari interese imobiliare in zona - pornind de la livada "privatizata" si lasata sa se usuce de vreo 10 ani si de jur imprejurul aeroportului, toate terenurile sunt luate de jmecheri.
        Mai exista jurnalisti de investigatie sa faca o lista a proprietarilor?

        Nu mai exista! Au disparut!
  • 0 (8 voturi)    
    Doi ani..... (Miercuri, 14 martie 2018, 11:24)

    Costello [utilizator]

    ... ZERO realizari! Nu mai merita alte comentarii, desi am votat-o!


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version