- Participa mai jos la sondajul HotNews.ro: E oportuna o taxa pentru intrarea cu masina in centrul Capitalei?
In documentul pus in dezbatere publica nu e mentionat un nivel al taxei, in eventualitatea introducerii acesteia.
Despre implementarea acestor masuri firesti se discuta de mai bine de zece ani, acestea fiind enumerate in Programul Integrat de Gestionare a Calitatii aerului, aprobat in 2008, insa nu s-a facut aproape nimic.
Documentul este in curs de elaborare, forma finala urmand a fi aprobata dupa luarea in calcul a contributiilor de la cetateni in timpul dezbaterii publice. Urmatorul pas e aprobarea de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului. Planul integral de calitate a aerului este in lucru de doi ani.
Planul Integrat de Calitate a Aerului identifica si principalii poluatori din Bucuresti: traficul si sistemul de incalzire al orasului, astfel ca masurile sunt centrate pe diminuarea celor doua surse de poluare.
Reamintim ca Parlamentul, la initiativa lui Liviu Dragnea, a eliminat timbrul de inmatriculare, fapt ce a condus la explozia numarului de masini vechi inmatriculate in Bucuresti si in toata tara.
Ioana Suteu, coordonatoarea comisiei tehnice care a lucrat la Planul Integrat de Calitate a Aerului a declarat luni, in cadrul dezbaterii publice organizate de Primarie ca oricate masuri ar lua autoritatile, pana nu se va diminua traficul in centrul orasului, nu va scadea nivelul poluarii.
O parte din participantii la dezbaterea publica au reclamat faptul ca planul nu incurajeaza mersul pe jos, trotuarele fiind pline de masini, iar autoritatile nu iau masuri, iar modernizarea parcului RATB fara instituirea unui sistem coerent de benzi unice nu va duce la prioritizarea transportului public.
Principalele masuri propuse in Planul Integrat de Calitate a Aerului vizeaza efecte precum:
- reducerea emisiilor din traficul rutier prin:
- promovarea, imbunatatirea si extinderea transportului public;
- continuarea implementarii proiectelor majore de infrastructura;
- limitarea si gestionarea mai eficienta a traficului in zona centrala a municipiului;
- eliminarea autovehiculelor vechi din circulatie
- salubrizarea mai eficienta a strazilor;
- reducerea emisiilor din incalzirea in sectorul rezidential prin reabilitarea retelelor de distributie a energiei termice si continuarea programelor de reabilitare termica a blocurilor de locuinte;
- reducerea emisiilor din procesul de eroziune eoliana prin :
- intretinerea si extinderea spatiilor verzi;
- renaturarea terenurilor degradate supuse eroziunii eoliene;
Concret, Primaria Capitalei vrea sa reduca poluarea prin finalizarea urmatoarelor proiecte incepand din 2018:
1. Implementarea sistemului de management al traficului in Bucuresti (BTMS) -pana in anul 2020, se va realiza interoperabilitatea cu sistemul public de transport pentru toate cele 435 de intersectii din capitala;
2. Modernizarea parcului auto RATB prin achizitionarea a 400 de autobuze noi Euro 6.
3. Achizitionarea de mijloace de transport electrice, la standarde europene, moderne si nepoluante pentru dotarea transportului public de calatori - 100 tramvaie noi, 100 troleibuze noi, modernizarea a 100 de tramvaie in functiune, si introducerea a 100 de autobuze electrice din care 42 autobuze vor fi folosite in zona centrala a capitalei. Prin aceste masuri numarul de calatori va creste cu aproximativ 30%, spun reprezentantii municipalitatii.
4. Finalizarea masurilor de imbunatatire a transportului public cu metroul prin implementarea unui nou sistem de taxare compatibil cu sistemul RATB (finalizat in anul 2017 in procent de 95%) si prin modernizarea cailor de rulare si a sistemului de ventilatie (termen de finalizare 2020), construirea de noi accese (acces nou statia Tineretului in 2018), achizitia de trenuri noi (2017-2020);
5. Finalizarea in 2018 a liniei de metrou Magistrala 5 Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei - 7 km, 10 statii, 1 depou. Se estimeaza o reducere a traficului cu masini particulare de cel putin 20%;
6. Realizarea statiei intermodala, depou si park& ride ¬ Straulesti ¬ pentru M4 si M6, la noua statie de metrou Straulesti de pe Magistrala 4; se considera ca o astfel de statie poate reduce cu 50 % traficul pe ruta de acces respectiva;
7. Realizarea de piste de bicicleta (30 km) pe principalele bulevarde ale capitalei; Introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de statii de inchiriere, parcari si achizitionarea de biciclete pentru utilizare de catre public care se materializeaza in anul 2018 - prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii capitalei);
8.Asigurarea prioritatii pentru transportul public de calatori prin realizarea a 8,4 km de banda unica;
9.Extinderea regimului obligatoriu de plata a parcarilor la nivelul intregului teritoriu al municipiului Bucuresti coroborat cu aplicarea unor sanctiuni complementare pentru stationarea neregulamentara (similar zonei centrale);
10.Aplicarea masurilor de modernizare a sistemului de termoficare si cogenerare - se vor moderniza 11 centrale termice de cvartal, prin dotarea cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de NOx, pentru care s-a considerat o eficienta de reducere a emisiilor proprii de NOx de 40%.
11. Continuarea programului de reabilitare termica a cladirilor la nivelul sectoarelor 1-6;
12. Extinderea suprafetelor de spatii verzi din capitala -prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii;
13. Demararea proiectului Centura Verde a Municipiului Bucuresti,realizarea unui inel verde prin reimpadurire pe anumite portiuni aterenurilor din jurul capitalei;
14.Implementarea proiectului integrat de gestionare a traficului in zona centrala a Municipiului Bucuresti, prin instituirea regimului parcarilor si stabilirea unui necesar de locuri de parcare permise intr-un perimetru delimitat in interiorul zonei centrale, restrictionarea accesului auto in perimetrul amintit, introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care sa lege zonele de interes administrativ-institutionale din centrul capitalei, utilizarea sistemului de semaforizare inteligenta in vederea restrictionarii si redistribuirii accesului in/din perimetrul delimitat in interiorul zonei centrale;
pur si simplu nu e gandit nimic.... arunca niste idei gasite prin diverse locuri intr-un document si gata...
singurul lucru care o sa-l obtina aberatia asta (mai mult ca sigur de fapt asta e scopul) este inca o taxa pt prostii care inca nu au plecat din romania (din care fac parte si eu... inca)
Unele idei nu sunt rele deloc. Partea proasta e cu aplicarea acestora.
In fond, ideea benzii unice RATB nu e rea deloc. Punerea ei in practica lasa de dorit, asa cum a si demonstrat acest lucru Firea.
DAR ideea unei benzi unice este rea in Bucuresti!
sau ma rog este rea in acest moment!
atata timp cat nu ai unde sa parchezi masinile, o sa le lasi pe unde poti... inclusiv pe prima banda... intai trebuie rezolvata problema asta, d-abia apoi benzile de RATB
si eu fac parte din oamenii norocosi care NU am probleme cu parcatul... dar sunt constient ca sunt multi care nu sunt la fel de norocosi...
pe langa asta... RATBu vine total aiurea din mult mai multe motive decat strict din cauza lipsei benzilor unice...
dar nu lipsa benzilor unice este explicatia, principala, explicatie este faptul ca sunt putine masini pe traseu. Stau in statie si ma uit dupa 385...si stau degeaba, ca nu se vede....daca ar fi multe masini pe traseu, autobuzul ar ramane poate blocat in trafic, dar ai vedea 385 din 300 in 300metri. Insa, nici urma de asa ceva, vine unul la vreo 20 min, si acela este plin ochi.
Eu zic ca lipsa parcului auto e principala explicatie, si nu neaparat lipsa benzilor unice.
Daca la autobuze exista scuze penibile cu licitatii ratate din diverse cauze, parcul de tramvaie poate fi crescut direct de URAC, ce tine de RATB si poate produce 24 de tramvaie noi pe an. Primaria insa a cheltuit mai mult de jumatate de miliard pentru niste srl-uri dubioase care nu fac nimic..
In plus, ca nu ai parcari nu e scuza sa mergi cu masina in locuril aglomerate si sa parchezi aiurea, dar mna, la plans de mila si dat vina pe altcineva pt bizonaria romanului e sport national !
La capatul magistralei 2 e o parcare Metrorex gratuita de tip park & ride, cu locuri insuficiente, cei mai multi parcau pe spatiul verde. Acu cateva luni parcarea s-a extins, sa triplat aproape ca numar de locuri. Ghici ce ! Bizonul tot pe spatiul verde parcheaza ca nu ii place sa mearga cateva zeci de metri pe jos din parcare pana la metrou ... iar noua parcare e 75% goala.
Sau nr de telefon dedicat si le anuntam noi...in primul rand!!!
tu crezi ca o sa rezolve cineva cu "fumigenele" cum le zici tu...
singurul lucru care-l vor face ... o sa fie inca o taxa... :D
d-asta vor si taxarea masinilor "poluante" pt bani la buget.... taxa de acces in mijlocul bucurestiului (care de fapt e 70% din Bucuresti la cum era zona aia ultima data cand am verificat-o) e tot pt bani la buget!
daca banii aia s-ar duce DIRECT la combaterea poluarii si/sau a concgestionarii traficului ar fi ceva... dar ei se duc la buget si se aloca... dupa cum vrea primaru.guvernu...
Vecinul tau da telefon la Securitate si spune ca te-a vazut mancand.
Cam asa si cu acel numar de telefon.
Repede sa suni sa-l dai in gat pe vecinul tau.
Solutia este o retea de metrou extrem de bine pusa la punct, practic cu metroul sa poti ajunge oriunde in Bucuresti. Asa cei mai multi ar lasa masinile si ar lua metroul, iar masina ar fi folosita doar in caz de urgenta, daca ai ceva mare de carat etc.
1. Metrorex este la Ministerul Transporturilor, nu la primarie
2. O magistrala noua costa miliarde si se da in folosinta la 5-6 ani de cand se aproba finantarea.
Deci ce faci, stai primar 15 ani pana se construiesc inca 3 magistrale ca sa acoperi si restul orasului? Nu spun ca n-ar trebui sa continue cu largirea retelei de metrou, dar pentru traficul de azi este nevoie de solutii acum.
Cu masinile parcate aiurea rezolvat, ai banda unica pt RATB ! Dar mna, de ce sa nu debitezi prostii ca primar cu ideii fantasmagorice cand primaria nu e stare sa rezolve probleme mult mai simple.
Printre masurile de bun simt sunt vignetele de oras, interzicerea parcarii pe trotuare, amenzi mai mari pt incalcarea regulilor de catre soferi.
Politia insa doarme.
Cat despre autobuzele noi sau marile lucrari de infrastructura, sa le trecem la categoria "Bancul zilei".
practic zona aia nu delimita centrul... dsaca vrei sa faci orice cu masina altceva (decat sa o lasi in banseaza in parcare si sa pleci doar inafara orasului), o sa trebuiasca taxa!
sa fim seriosi e doar facuta sa ne jupoaie de bani... ATAT!!!
daca ai masina in Bucuresti o sa o platesti 99%... pentru ca altfel nu-ti vei mai folosi masina... drept urmare vei circula cu ea... drept urmare nu se va rezolva NIMIC!!! decat se vor aduce bani la buget...
Se pare ce este o practica obisnuita spaga la ITP si mersul cu toate rablele prin Capitala si restul oraselor.
Apoi ajungand la urmatoarele alegeri, constatam ca au dat toti banii pe panselute si copacei in ghiveci, si votam tot cu ei.
Cu o hartie A4 de idei s-a rezolvat problema. Deja simt cum respir aer mai curat...
:)))
Trai, neneaca !!!
Hartii peste hartii, sesizari, "amenzi" modice de cateva mii de lei si in fiecare noapte valuri de miros de hidrogen sulfurat ale carui limite sunt depasite de 10-20 ori (sursa oficiala GNM/APM), miros de gunoi ars - in cartierele din sectorul 1 si 6 al Capitalei. De multe ori se simte pana in Piata Victoriei si pana in Piata Operei mirosul dimineata.
Dar totul este in regula, nu? Pentru ca asa zice PARTIDUL...
Trec Bucurestiul la orase de evitat,...
Rezolva asta si apoi cere si taxa daca vrei. Ca doar platim suficiente taxe din care nu vedem mare lucru. Investitia minima, semafor cu buton pt pietoni la metrou Pipera nu sunteti in stare sa faceti, dar vreti taxe.
Unde e poluarea cea mai mare?
De ce nu se fac pe straduțe secundare paralele cu cele principale?
plus autostrada suspendata. :-))
Vino inapoi in Romania si nu-i mai dojeni pe cei care au stat 45 de min la RATB in Bucuresti
Haide ca avem nevoie de tine aici !
O sa ajungem si la rationalizarea benzinei si circulatia cu numere pare/impare?
Cum sa vina domn director la serviciu dimineata la 10 -11 cu bicicleta?
Cum va fi posibil sa plece cu amanta discret daca nu cu masina?
Asa in circa 20 de ani se va putea salva si Bucurestiul si tzara ! E o parere personala.
Cu un sistem mafiot implementat si susținut politic orice măsură va fi o buna ocazie de a mai sifona bani publici. Nu trebuie sa reinventam roata, trebuie doar să avem parcări sub-supraterane suficiente pentru a "ascunde" mașinile si apoi vom redescoperi bulevarde de 3 benzi.
Chiar daca administratia ar face rost de bani, prefera sa ii doneze bisericilor decat sa-i investeasca in confortul nostru.
Apoi iei 1500 de autobuze si 500 de tramvaie, refaci linile de circulatie astfel incat sa existe legaturi si apoi faci banda unica pentru RATB.
Abia atunci poti sa te gandesti la taxa de centru.
Ce sa zic ? Ei au furat atat incat isi permit sa puna taxe peste taxe astfel incat sa se foloseasca singuri de infrastructura saraca din Romania. Maine ne trezim ca se pune taxa pe drumurile judetene ca, de, circuli pe ele ....
Poluare va tot fi intrucat nu exista un inel de ocolire al Bucurestiului, nu exista parcari, ca de altfel in orice oras civilizat, in imprejurimile centrului orasului astfel incat sa poti lasa masina si sa mergi pe jos sau cu un autobus.
Asta este o decizie de minte retarda, ca sunt consilierii retarzi sau chiar primarul, ori toti la un loc.
Bucurestiul va ramane un oras deposit de normele unei urbe moderne.
De exemplu la parcare , in europa exista parcarea de maxim 2 ore pe strada in jurul punctelor de interes.
Nu ai voie sa stai mai mult altfel amenda.
Asa te duci iti rezolvi problema si pleci cum e cazul de cele mai multe ori.
Avantaje :
- cand te duci gasesti loc liber
- cine nu are loc de parcare personal nu mai blocheaza strada
Nu poti sa vii cu astfel de planuri, fara sa oferi alternative viabile(asa cum mentionau mai multi oameni si pe acest forum): transport in comun perofrmant si in toate zonele din oras, inele alternative pentru ocolirea centrului (centura, inel principal, secundar etc.), sistem performant pentru aplicarea unei astfel de taxe, parcari park&ride si o reimpartire administrativa a orasului pe sitemul de inele - dpdv parcari si acces centru..
Asa cum s-a tot discutat cu orice alta ocazie asemanatoare - proiecte stupide propuse de primari stupizi), orasul acesta are nevoie de un plan foarte bine pus la punct.
eu as impati orasul in inele concentrice si as face locuri de parcare prin crearea de strazi cu sensuri unice.
Apoi as scoate toate aberatiile birocratice actuale (gen sa ai adresa in sectorul t ca sa ai si loc de parcare, sau sa fii introdus in spatiu de un propietar din sectorul t, apoi sa platesti o chirie anuala pe un loc care nu e garantat etc., si eventual sa platesti si o spaga pentru a avea locul de parcare dorit) si as spune asa:
indiferent de sector, cine se deplaseaza si parcheaza in zona A (centrala) plateste aceste taxe de parcare si acces - evident mai mari si cu dreptul de a tranzita si a parca (in)toate celelalte zone; apoi in zona B, acelasi lucru dar la pret mai mic, si pentru tranzitarea zonei A, plata suplimentara la alegerea clientului(pe zi, pe saptamana, pe luna, pe an), zona C, tarife mai mici, plati suplimentare la tranzitarea zonelor B si A etc.
As face vreo 6 zone..
As pune la dispozitie sistem de plata pe baza de abonament, pe baza de plati on-line sau prin sms si s-ar termina toata povestea cu locurile de parcare, aglomeratia, si poluarea si in Bucuresti, reparatiile strazilor etc.
Neplata = amenda echivalenta cu cel mai scump abonament.
Exceptii: proprietatile privat
Propun sa se gandeste lumea despre:
- o centura Bucurestului, care preia mult trafic dintre cartiere, de exemplu daca cineva vrea sa mearga de la Ferentari la Pantelimon, foloseste pe centura (centura existenta, dar modernizate).
- Inca o centura 10 - 15 km de la centura interna pentru traqficul de tranzit (asa cum este in mai multa orase lumii, de exemplu in Munich.
- un transport in common adecvat, cu metrou etc asa cum este in Japonia, Taiwan, Singapore etc.
- parcari subterane prin centru platibila pe un pret ridicat dar dezcurajant pentru folosirea masini
- Park & Ride pentru vizitatori cu autobuze pe tarif de transport in comun.
Discutiile populistice care sunt uitate in un timp scurt fara o strategia pe termen lung nu ajut pe Bucuresti cu nimic. Iei numai ajut ca doamna Primar ajunge Presedinte.