Taxa pentru intrarea cu automobilul in centrul Bucurestiului - propunere a Primariei Capitalei pentru scaderea poluarii

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Luni, 12 februarie 2018, 16:36 Actualitate | Administratie Locala


Trafic sufocant in Bucuresti
Foto: Hotnews
Introducerea unei taxe de acces in centrul Bucurestiului, eliminarea locurilor de parcare fara taxa si a parcarilor ilegale, modernizarea parcului auto RATB, modernizarea retelei de strazi, prioritizarea transportului public prin benzi unice, amenajarea de piste pentru biciclete si introducerea tuturor intersectiilor semaforizate in sistemul inteligent de management al traficului - sunt doar cateva dintre masurile propuse de Primaria Capitalei in planul integrat de calitate a aerului, document pus astazi in dezbatere publica.

  • Participa mai jos la sondajul HotNews.ro: E oportuna o taxa pentru intrarea cu masina in centrul Capitalei?

In documentul pus in dezbatere publica nu e mentionat un nivel al taxei, in eventualitatea introducerii acesteia.

Despre implementarea acestor masuri firesti se discuta de mai bine de zece ani, acestea fiind enumerate in Programul Integrat de Gestionare a Calitatii aerului, aprobat in 2008, insa nu s-a facut aproape nimic.

Documentul este in curs de elaborare, forma finala urmand a fi aprobata dupa luarea in calcul a contributiilor de la cetateni in timpul dezbaterii publice. Urmatorul pas e aprobarea de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti si de catre Agentia Nationala pentru Protectia Mediului. Planul integral de calitate a aerului este in lucru de doi ani.

Planul Integrat de Calitate a Aerului identifica si principalii poluatori din Bucuresti: traficul si sistemul de incalzire al orasului, astfel ca masurile sunt centrate pe diminuarea celor doua surse de poluare.

Reamintim ca Parlamentul, la initiativa lui Liviu Dragnea, a eliminat timbrul de inmatriculare, fapt ce a condus la explozia numarului de masini vechi inmatriculate in Bucuresti si in toata tara.

Ioana Suteu, coordonatoarea comisiei tehnice care a lucrat la Planul Integrat de Calitate a Aerului a declarat luni, in cadrul dezbaterii publice organizate de Primarie ca oricate masuri ar lua autoritatile, pana nu se va diminua traficul in centrul orasului, nu va scadea nivelul poluarii.



O parte din participantii la dezbaterea publica au reclamat faptul ca planul nu incurajeaza mersul pe jos, trotuarele fiind pline de masini, iar autoritatile nu iau masuri, iar modernizarea parcului RATB fara instituirea unui sistem coerent de benzi unice nu va duce la prioritizarea transportului public.

Principalele masuri propuse in Planul Integrat de Calitate a Aerului vizeaza efecte precum:

- reducerea emisiilor din traficul rutier prin:

- promovarea, imbunatatirea si extinderea transportului public;

- continuarea implementarii proiectelor majore de infrastructura;

- limitarea si gestionarea mai eficienta a traficului in zona centrala a municipiului;

- eliminarea autovehiculelor vechi din circulatie

- salubrizarea mai eficienta a strazilor;

- reducerea emisiilor din incalzirea in sectorul rezidential prin reabilitarea retelelor de distributie a energiei termice si continuarea programelor de reabilitare termica a blocurilor de locuinte;
 
- reducerea emisiilor din procesul de eroziune eoliana prin :

- intretinerea si extinderea spatiilor verzi;

- renaturarea terenurilor degradate supuse eroziunii eoliene;

Concret, Primaria Capitalei vrea sa reduca poluarea prin finalizarea urmatoarelor proiecte incepand din 2018:

1. Implementarea sistemului de management al traficului in Bucuresti (BTMS) -pana in anul 2020, se va realiza interoperabilitatea cu sistemul public de transport pentru toate cele 435 de intersectii din capitala;

2. Modernizarea parcului auto RATB prin achizitionarea a 400 de autobuze noi Euro 6.

3. Achizitionarea de mijloace de transport electrice, la standarde europene, moderne si nepoluante pentru dotarea transportului public de calatori - 100 tramvaie noi, 100 troleibuze noi, modernizarea a 100 de tramvaie in functiune, si introducerea a 100 de autobuze electrice din care 42 autobuze  vor fi folosite in zona centrala a capitalei. Prin aceste masuri numarul de calatori va creste cu aproximativ 30%, spun reprezentantii municipalitatii.

4. Finalizarea masurilor de imbunatatire a transportului public cu metroul prin implementarea unui nou sistem de taxare compatibil cu sistemul RATB (finalizat in anul 2017 in procent de 95%) si prin modernizarea cailor de rulare si a sistemului de ventilatie (termen de finalizare 2020), construirea de noi accese (acces nou statia Tineretului in 2018), achizitia de trenuri noi (2017-2020);

5. Finalizarea in 2018 a liniei de metrou Magistrala 5 Sectiunea Raul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomitei - 7 km, 10 statii, 1 depou. Se estimeaza o reducere a traficului cu masini particulare de cel putin 20%;

6. Realizarea statiei intermodala, depou si park& ride ¬ Straulesti ¬ pentru  M4 si M6, la noua statie de metrou Straulesti de pe Magistrala 4; se considera ca o astfel de statie poate reduce cu 50 % traficul pe ruta de acces respectiva;

7. Realizarea de piste de bicicleta (30 km) pe principalele bulevarde ale capitalei; Introducerea unui sistem de transport public cu biciclete (crearea de statii de inchiriere, parcari si  achizitionarea de biciclete  pentru utilizare de catre public care  se materializeaza in anul 2018 - prin acordarea a 30.000 de vouchere pentru locuitorii capitalei);

8.Asigurarea prioritatii pentru transportul public de calatori prin realizarea a 8,4 km de banda unica;

9.Extinderea regimului obligatoriu de plata a  parcarilor la nivelul  intregului teritoriu al municipiului Bucuresti coroborat cu aplicarea unor sanctiuni complementare pentru stationarea neregulamentara (similar zonei centrale);

10.Aplicarea masurilor de modernizare a sistemului de termoficare si cogenerare - se vor moderniza 11 centrale termice de cvartal, prin dotarea cu cazane cu arzatoare cu emisii reduse de NOx, pentru care s-a considerat o eficienta de reducere a emisiilor proprii de NOx de 40%.

11. Continuarea programului de reabilitare termica a cladirilor la nivelul sectoarelor 1-6;

12. Extinderea suprafetelor de spatii verzi din capitala -prin renaturarea unor terenuri supuse eroziunii;

13. Demararea proiectului Centura Verde a Municipiului Bucuresti,realizarea unui inel verde prin reimpadurire pe anumite portiuni aterenurilor din jurul capitalei;

14.Implementarea proiectului integrat de gestionare a traficului in zona centrala a Municipiului Bucuresti,  prin instituirea regimului parcarilor si stabilirea unui necesar de locuri de parcare permise intr-un perimetru delimitat in interiorul zonei centrale, restrictionarea accesului auto in perimetrul amintit, introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care sa lege zonele de  interes administrativ-institutionale din centrul capitalei, utilizarea sistemului de semaforizare inteligenta in vederea restrictionarii si redistribuirii accesului in/din perimetrul delimitat in interiorul zonei centrale;

















13133 vizualizari

  • +29 (43 voturi)    
    fac pariu... (Luni, 12 februarie 2018, 16:43)

    liviu_ [utilizator]

    ca atunci cand se pune in aplicare masurile firutzei... traficul o sa fie mult mai naspa...
    pur si simplu nu e gandit nimic.... arunca niste idei gasite prin diverse locuri intr-un document si gata...

    singurul lucru care o sa-l obtina aberatia asta (mai mult ca sigur de fapt asta e scopul) este inca o taxa pt prostii care inca nu au plecat din romania (din care fac parte si eu... inca)
    • +25 (29 voturi)    
      teoria, (Luni, 12 februarie 2018, 18:03)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      ca teoria, p5ractica ne omoara.
      Unele idei nu sunt rele deloc. Partea proasta e cu aplicarea acestora.
      In fond, ideea benzii unice RATB nu e rea deloc. Punerea ei in practica lasa de dorit, asa cum a si demonstrat acest lucru Firea.
      • +12 (22 voturi)    
        ideile sunt copiate... (Luni, 12 februarie 2018, 18:30)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        normal ca nu sunt rele...

        DAR ideea unei benzi unice este rea in Bucuresti!
        sau ma rog este rea in acest moment!
        atata timp cat nu ai unde sa parchezi masinile, o sa le lasi pe unde poti... inclusiv pe prima banda... intai trebuie rezolvata problema asta, d-abia apoi benzile de RATB

        si eu fac parte din oamenii norocosi care NU am probleme cu parcatul... dar sunt constient ca sunt multi care nu sunt la fel de norocosi...

        pe langa asta... RATBu vine total aiurea din mult mai multe motive decat strict din cauza lipsei benzilor unice...
        • +1 (1 vot)    
          RATB-ul vine f prost, si nu te poti baza (Marţi, 13 februarie 2018, 12:31)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          pe el (acesta e si motivul ptr care circul preponderent cu masina personala).
          dar nu lipsa benzilor unice este explicatia, principala, explicatie este faptul ca sunt putine masini pe traseu. Stau in statie si ma uit dupa 385...si stau degeaba, ca nu se vede....daca ar fi multe masini pe traseu, autobuzul ar ramane poate blocat in trafic, dar ai vedea 385 din 300 in 300metri. Insa, nici urma de asa ceva, vine unul la vreo 20 min, si acela este plin ochi.
          Eu zic ca lipsa parcului auto e principala explicatie, si nu neaparat lipsa benzilor unice.
          • +2 (2 voturi)    
            efecte in lant (Marţi, 13 februarie 2018, 13:12)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            RATB este subfinantat si controlat politic. Pretul unei calatorii este foarte mic si majoritatea calatorilor nu platesc nici atat. Interesele primarilor nu coincid cu ale cetatenilor, dupa cum se poate clar observa din ultimul scandal cu taximetristii de ilfov, pe care madam pandele vrea sa-i protejeze cu orice pret de efectele concurentei de piata.
            Daca la autobuze exista scuze penibile cu licitatii ratate din diverse cauze, parcul de tramvaie poate fi crescut direct de URAC, ce tine de RATB si poate produce 24 de tramvaie noi pe an. Primaria insa a cheltuit mai mult de jumatate de miliard pentru niste srl-uri dubioase care nu fac nimic..
        • 0 (0 voturi)    
          Lasa (Miercuri, 14 februarie 2018, 20:51)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Nu ii plange de mila romanului ca nu are unde sa parcheze, la universitate strazile sunt ticsite de masini parcare ilegal iar parcarea subterana e pe jumate goala !

          In plus, ca nu ai parcari nu e scuza sa mergi cu masina in locuril aglomerate si sa parchezi aiurea, dar mna, la plans de mila si dat vina pe altcineva pt bizonaria romanului e sport national !

          La capatul magistralei 2 e o parcare Metrorex gratuita de tip park & ride, cu locuri insuficiente, cei mai multi parcau pe spatiul verde. Acu cateva luni parcarea s-a extins, sa triplat aproape ca numar de locuri. Ghici ce ! Bizonul tot pe spatiul verde parcheaza ca nu ii place sa mearga cateva zeci de metri pe jos din parcare pana la metrou ... iar noua parcare e 75% goala.
    • +10 (22 voturi)    
      echipe speciale RAR (Luni, 12 februarie 2018, 18:09)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      care sa urmareasca fumigenele prin oras...
      Sau nr de telefon dedicat si le anuntam noi...in primul rand!!!
      • +13 (15 voturi)    
        aham... (Luni, 12 februarie 2018, 18:33)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui rov

        e o masina la munca ... de 7 ani in aceleasi loc... si nu a ridicat-o NIMENI !!!
        tu crezi ca o sa rezolve cineva cu "fumigenele" cum le zici tu...

        singurul lucru care-l vor face ... o sa fie inca o taxa... :D
        d-asta vor si taxarea masinilor "poluante" pt bani la buget.... taxa de acces in mijlocul bucurestiului (care de fapt e 70% din Bucuresti la cum era zona aia ultima data cand am verificat-o) e tot pt bani la buget!

        daca banii aia s-ar duce DIRECT la combaterea poluarii si/sau a concgestionarii traficului ar fi ceva... dar ei se duc la buget si se aloca... dupa cum vrea primaru.guvernu...
      • +1 (1 vot)    
        ! (Marţi, 13 februarie 2018, 7:53)

        chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Era un banc ce circula pe vremea comunismului.
        Vecinul tau da telefon la Securitate si spune ca te-a vazut mancand.
        Cam asa si cu acel numar de telefon.
        Repede sa suni sa-l dai in gat pe vecinul tau.
    • +27 (29 voturi)    
      am mai spus-o... (Luni, 12 februarie 2018, 18:21)

      Djokovic [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      bucurestiul nu poate fi descongestionat prin masuri din astea pompiersitice. Mai tragem o linie pe asfalt, mai punem o taxa. Bucurestiul e prea incghesuit pt ca nu e proiectat sa suporte o populatie de 2 milioane de locuitori. Budapesta are 1,6 milioane locuitori si 520 km patrati suprafata. Bucurestiul are 2 milioane (oficial, ca neoficial sunt mai multi) si 220 km patrati.
      E imposibil sa nu fie aglomerat, pt ca n-ai cum sa inghesui atatia oameni intr-o zona atat de restransa si sa te astepti sa faca fata infrastructura.
      Bucurestiul, la populatia pe care o are, ar trebui sa se extinda pe minim 600 km patrati, cu infrastructura aferenta, cu bulevarde mai largi si cu mai multe benzi care sa faca legatura intre zonele orasului.
      Deci singura solutie e crearea de infrastructura dinspre exterior spre interior, cu crearea de noi zone de locuit care sa fie conectate la oras prin infrastructura dimensionata adecvat. Dar asta inseamna multe investitii, demolari, reproiectarea orasului....si chiar azi e un articol pe hotnews in care oamenii sunt nemultumiti ca se demoleaza niste case ce stau sa cada pt a largi o strada, deci ce sa vorbim despre un proiect ce ar insemna redesenarea infrastructurii intregului oras pt a o aduce la nivelul necesitatilor actuale, nu la nivelul necesitatilor pe care le-a gandit ceasca
      • +9 (9 voturi)    
        Care DOUA milioane? (Luni, 12 februarie 2018, 22:23)

        un_deget_de_secaturi [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

        Stiu, oficial suntem 1,95 milioane, dar cifra REALA este de circz 3,5 milioane!
        Sunt cam 1,8 milioane de masini!
        Da, Bucurestiul este supraaglomerat, dar ce crezi ca se poate face?!
        Sistematizarea lui Pingelica a generat cateva pasaje subterane sau poduri strict necesare, putine bulevarde largi, si ... mai multa aglomeratie, cand au fost demolate casele P+1 cu curte si inlocuite cu blocuri P+8!
      • -1 (1 vot)    
        am vazut la americani orase muult mai (Marţi, 13 februarie 2018, 12:35)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Djokovic

        aglomerate decat Bucurestiul...daca toti locuitorii unui mare oras american ar iesi afara din blocuri, nu ar avea unde sa stea in strazi, parcuri, sosele etc
        Solutia este o retea de metrou extrem de bine pusa la punct, practic cu metroul sa poti ajunge oriunde in Bucuresti. Asa cei mai multi ar lasa masinile si ar lua metroul, iar masina ar fi folosita doar in caz de urgenta, daca ai ceva mare de carat etc.
        • +1 (1 vot)    
          solutia pentru nepoti? (Marţi, 13 februarie 2018, 17:03)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Daca tu ai fi primar, doar asta ai face?.. metrou?
          1. Metrorex este la Ministerul Transporturilor, nu la primarie
          2. O magistrala noua costa miliarde si se da in folosinta la 5-6 ani de cand se aproba finantarea.

          Deci ce faci, stai primar 15 ani pana se construiesc inca 3 magistrale ca sa acoperi si restul orasului? Nu spun ca n-ar trebui sa continue cu largirea retelei de metrou, dar pentru traficul de azi este nevoie de solutii acum.
    • +1 (1 vot)    
      De făcut când face? (Marţi, 13 februarie 2018, 8:43)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Firea este într-o continuă campanie electorală.Promite și nu face nimic.Să-i amintească cineva că are multe promisiuni și nici-o realizare,unele elementare,de bun simț.
    • 0 (0 voturi)    
      Aberatie din teleprompter (Miercuri, 14 februarie 2018, 20:58)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si cum o sa te taxeze ? Pune bariera la Pt Unirii ? Vrei sa reduci traficul si poluarea ? Simplu, nici macar nu trebuie sa scoti bani din buzunarul primariei, ba dimpotriva o sa bagi bani in buzunar:DA AMENZI LA TOTI CARE PARCHEAZA ILEGAL ! Cand iti iei amenda in fiecare zi ca parchezi ca bizonul sa vezi ce iti lasi masina acasa sau parchezi doar in parcari amenajate.

      Cu masinile parcate aiurea rezolvat, ai banda unica pt RATB ! Dar mna, de ce sa nu debitezi prostii ca primar cu ideii fantasmagorice cand primaria nu e stare sa rezolve probleme mult mai simple.
  • +28 (34 voturi)    
    SA aplaudam (Luni, 12 februarie 2018, 16:46)

    falcoind [utilizator]

    la pariu ca prima data introduc taxa , apoi din bani mai vad ei ce fac .
  • +44 (44 voturi)    
    aceleasi minciuni de la inceputul mandatului. (Luni, 12 februarie 2018, 16:47)

    ouyang [utilizator]

    iar licitatii de autobuze. iar piste fantoma de biciclete. nu v-ati plictisit? singurul lucru ce va ramane din toata povestea este evident taxa. doar la asta se pricep pezdistii. mulsul banilor. nu conteaza ca sunt mii de taxiuri de ilfov, mii cu placute de licenta fara inscrisuri pe ele, etc.
  • +23 (29 voturi)    
    vorbe vorbe (Luni, 12 februarie 2018, 16:48)

    Doru490348 [utilizator]

    se discuta de 10 ani si va mai discuta inca 30.

    Printre masurile de bun simt sunt vignetele de oras, interzicerea parcarii pe trotuare, amenzi mai mari pt incalcarea regulilor de catre soferi.
    Politia insa doarme.

    Cat despre autobuzele noi sau marile lucrari de infrastructura, sa le trecem la categoria "Bancul zilei".
  • +22 (26 voturi)    
    De bun simt (Luni, 12 februarie 2018, 16:50)

    t4v1 [utilizator]

    Dar hai odata cu implementarea. Firea ne prosteste cu autobuzele alea noi de vreo 2 ani.
  • -5 (37 voturi)    
    Pentru cei care locuiesc in centru ... (Luni, 12 februarie 2018, 16:53)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    incalcarea dreptului de folosinta al proprietatii si discriminare ?!
    • +8 (14 voturi)    
      care centru?! (Luni, 12 februarie 2018, 18:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui DEMA GOGU'

      ca o sa fie taxa de acces in Bucuresti...
      practic zona aia nu delimita centrul... dsaca vrei sa faci orice cu masina altceva (decat sa o lasi in banseaza in parcare si sa pleci doar inafara orasului), o sa trebuiasca taxa!

      sa fim seriosi e doar facuta sa ne jupoaie de bani... ATAT!!!

      daca ai masina in Bucuresti o sa o platesti 99%... pentru ca altfel nu-ti vei mai folosi masina... drept urmare vei circula cu ea... drept urmare nu se va rezolva NIMIC!!! decat se vor aduce bani la buget...
  • +19 (27 voturi)    
    Mai multe controale RAR! (Luni, 12 februarie 2018, 16:57)

    Andy500 [utilizator]

    Propun mai multe controale ale emisiilor in trafic si inchiderea statiilor ITP care au acordat trecerea verificarii, in cazul autovehiculelor care depasesc norma de poluare (sunt destule 'fumigene' in trafic).
    Se pare ce este o practica obisnuita spaga la ITP si mersul cu toate rablele prin Capitala si restul oraselor.
  • +25 (25 voturi)    
    ah ce-mi place (Luni, 12 februarie 2018, 17:00)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    Tot apar liste din astea cu proiecte de toate felurile.
    Apoi ajungand la urmatoarele alegeri, constatam ca au dat toti banii pe panselute si copacei in ghiveci, si votam tot cu ei.
  • 0 (26 voturi)    
    O inițiativă foarte bună (Luni, 12 februarie 2018, 17:06)

    Cheie primara [utilizator]

    Ar fi bun modelul din Londra. În tot Bucureștiul trotuarele au devenit parcări.
    • +21 (21 voturi)    
      Londra, Viena... (Luni, 12 februarie 2018, 18:33)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      Cu o singura conditie: mijloacele de transport in comun sa arate tot ca la Londra sau Viena, sa circule din 3 in 3 minute si imediat dupa urcare sa te poti aseza pe scaun, sa te poti urca in mijlocul de transport cu carucior , sa poti avea legatura facila cu toate zonele orasului, sa poti sti ce lagaturi ai cu celelalte zone ale orasului, sa stii cand ajunge mijlocul de transport in statie... Eheee, suntem foarte departe nu-i asa? Sunt zone intregi, sunt cartiere din Bucuresti cu care inca, in anul 2018, nu ai legatura decat dupa ce te plimbi intre numeroase statii! Taxa este doar pentru sifonare. Metroul din Drumul Taberii trebuia sa circule din 2015...Treziti-va suntem in Romania taxelor furate!
  • +11 (33 voturi)    
    Automobilul este (Luni, 12 februarie 2018, 17:08)

    xolv [utilizator]

    un lux burghezo-mosieresc ce trebuie tratat ca atare de catre reprezentantii proletarilor si asistatilor social!
  • +21 (23 voturi)    
    ce frumos arata pe hartie (Luni, 12 februarie 2018, 17:10)

    radu103 [utilizator]

    Parca totul e perfect dupa citirea planului maret, nu-i asa?

    Cu o hartie A4 de idei s-a rezolvat problema. Deja simt cum respir aer mai curat...

    :)))
  • +18 (26 voturi)    
    La cum se zburda pe centura (Luni, 12 februarie 2018, 17:16)

    subcultura [utilizator]

    si pe inelul median, RATB si Metroul circula in conditii decente si la program, fix de asta era nevoie, de o taxa
  • -4 (32 voturi)    
    O idee bună... (Luni, 12 februarie 2018, 17:28)

    reiand [utilizator]

    Sunt unele din puținele măsuri ale lui Firea cu care aș fi de acord: o taxă de centru, parcarea mai scumpă și ridicarea sau amendarea mașinilor parcate necorespunzător. Până nu începe să usture la buzunar mersul cu mașina în centru, până oamenii nu sunt forțați să își pună problema dacă chiar se justifică un drum prin centru cu mașina având în vedere consturile, nu se va rezolva problema aglomerării și poluării, oricâte lărgiri, pasaje și străpungeri s-ar mai construi.
    • +2 (18 voturi)    
      poate ca nu locuiesti "in centru" (Luni, 12 februarie 2018, 18:14)

      CVL [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      caci altfel ma obligi sa platesc doar pentru ca am masina
    • +10 (12 voturi)    
      Rablele RATB polueaza... (Luni, 12 februarie 2018, 18:37)

      morometu [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      Si mai mult, ceri taxe dupa ce ai creat TOATE CONDITIILE de circulat civilizat si decent cu mijloacele de transport in comun. In prezent, mijloacele de transport put si polueaza...
  • +13 (15 voturi)    
    Ce ne asteapta ? (Luni, 12 februarie 2018, 17:34)

    Cuca [utilizator]

    Lapte, Miere, si Firea.

    Trai, neneaca !!!
  • +18 (22 voturi)    
    Biogazul de la Rudeni? (Luni, 12 februarie 2018, 17:42)

    Vinceroy [utilizator]

    Sa inceapa cu inchiderea in regim de urgenta a generatorului de Biogaz de la Rudeni - Chiajna, protejat de PSD (Stim cu totii cine detine firma respectiva) - prin Primarii, Prin Garda de Mediu si prin Agentia pentru Protectia Mediului.
    Hartii peste hartii, sesizari, "amenzi" modice de cateva mii de lei si in fiecare noapte valuri de miros de hidrogen sulfurat ale carui limite sunt depasite de 10-20 ori (sursa oficiala GNM/APM), miros de gunoi ars - in cartierele din sectorul 1 si 6 al Capitalei. De multe ori se simte pana in Piata Victoriei si pana in Piata Operei mirosul dimineata.
    Dar totul este in regula, nu? Pentru ca asa zice PARTIDUL...
    • +6 (6 voturi)    
      neah (Luni, 12 februarie 2018, 23:44)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

      E mai feng-shui si de bon-ton o tema gen masinile. Ai ca sustinatori proprii votanti atarnatori + stangistii de "dreapta", care-o mai ard prin piata victoriei. win-win, basca bani la buget si investitii cu dedicatie
  • +19 (27 voturi)    
    se pun taxe si pentru taximetristii de Ilfov? (Luni, 12 februarie 2018, 17:49)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    se pun taxe si pentru taximetristii de Ilfov?
  • +4 (14 voturi)    
    Era inevitabil, se practica in multe alte orase (Luni, 12 februarie 2018, 17:51)

    Plagarus [utilizator]

    Nu rezolva nimic,dar este pe cale sa devina o "solutie " de PR administrativ in Ro.
  • +4 (16 voturi)    
    si atunci.. (Luni, 12 februarie 2018, 18:06)

    Buk [utilizator]

    Se va tripla traficul in restul capitalei și vor creste emisiile de gaze imens in cartierele bucureștene...București nu e Viena sau Londra, aici e haos, va da peste cap și mai rău totul. E doar nerozie populista, vrăjitoarea aia vrea sa câștige votanți tineri cu atitudine responsabila fata de mediu, dar e o păcăleală, cred asta cu cea mai mare convingere. Nu avem o capitală pregătită pentru asa ceva. Poate peste 10 ani încolo.
  • -2 (16 voturi)    
    si asa facem 10 ore pina la bucuresti (Luni, 12 februarie 2018, 18:07)

    mnicku [utilizator]

    mai bagati si taxe de intrare ca si mazariche ,.....

    Trec Bucurestiul la orase de evitat,...
  • +12 (18 voturi)    
    dupa ce ai facut centura macar pe 2 benzi (Luni, 12 februarie 2018, 18:11)

    CVL [utilizator]

    cere taxa. Eu sa ajung din Est in Vest nu am ce face, trebuie sa trec prin oras caci pe centura stam cu anii. Primaria doarme in papuci, nu e in stare sa faca pasarele peste cai ferate, plus ca Centura nu e inchisa.
    Rezolva asta si apoi cere si taxa daca vrei. Ca doar platim suficiente taxe din care nu vedem mare lucru. Investitia minima, semafor cu buton pt pietoni la metrou Pipera nu sunteti in stare sa faceti, dar vreti taxe.
  • -3 (9 voturi)    
    Ce idee proastă: (Luni, 12 februarie 2018, 18:20)

    nick24 [utilizator]

    "Realizarea de piste de bicicletă (30 km) pe principalele bulevarde ale capitalei"

    Unde e poluarea cea mai mare?
    De ce nu se fac pe straduțe secundare paralele cu cele principale?
  • +10 (10 voturi)    
    sa rezolve mai intai centura (Luni, 12 februarie 2018, 18:23)

    nash pandelica [utilizator]

    cu patru benzi si traversari decente.
    plus autostrada suspendata. :-))
  • +15 (17 voturi)    
    zii sa faci tu plici (Luni, 12 februarie 2018, 18:24)

    gogu_milogu [utilizator]

    cucoana.....adica daca pui matale taxa scade poluarea?!..... cam cum? esti proasta sau ce?! crezi ca daca pui taxa bucurestenii nu vor mai circula?.....nu mai bine faci tu 500km de metrou si cumperi 500 de autobuze electrice si faci dreaq 3 centuri de bucuresti?!.....
  • +16 (16 voturi)    
    Parcagiii exista de 30 de ani (Luni, 12 februarie 2018, 18:35)

    Frankie [utilizator]

    Eu as zice sa inceapa cu eradicarea parcagiilor, pe urma sa viseze la cai verzi pe pereti doamna Firea.
  • +9 (15 voturi)    
    Banuiesc ca din aceeasi zi (Luni, 12 februarie 2018, 18:37)

    Ali Mentara [utilizator]

    RATB-ul ba avea orar si... culmea... il va si respecta? In vara lui 2015 am stat in statie 45 de minute si apoi am luat un taxi.
    • -2 (6 voturi)    
      Cum (Marţi, 13 februarie 2018, 7:07)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Ali Mentara

      ai stat tu 45 de min dupa RATB?...era 2 noaptea si veneai din centru(sa stii ca la alea de noapte chiar se respecta programul)?...fusese vreun accident (daca era ziua)? Ai stat de mai multe ori decat o data?..asa, o data, am stat si-n Londra 25 de min dupa autobuz si nu m-am apucat sa scriu nicaieiri(doar aici)!
      • +2 (4 voturi)    
        ! (Marţi, 13 februarie 2018, 7:58)

        chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        E nasol daca ai stat in Londra 25 de minute.
        Vino inapoi in Romania si nu-i mai dojeni pe cei care au stat 45 de min la RATB in Bucuresti
        Haide ca avem nevoie de tine aici !
        • 0 (2 voturi)    
          Prin 2005 iarna (Marţi, 13 februarie 2018, 11:37)

          Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui chiuaua

          Am stat cu mama in statie la 70, 79, 92, 311 pe ger. Au trecut cateva autobuze arhipline si a venit o tanti care ne-a spus ca troleele nu circula in acea zi. Dar era secret ca nu scria nicaieri.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu era noapte (Marţi, 13 februarie 2018, 11:35)

        Ali Mentara [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        Dar dupa aceea nu am mai venit in Romania. Dar hai sa iti mai spun: in 2000 aveam examen la algebra cu regretata Ana Nita. Un Dorel a taiat niste cabluri cu excavatorul si am stat in metrou in tunel o ora pana cand am fost debarcati si am mers pe jos pana la Unirii care era cufundata in bezna. Guess what: examenul nu s-a mai tinut pt ca Ana Nita era in acelasi metrou. Ia zi la London de cate ori ai mers cu piciorul prin bezna in tunel? Romania - tara tuturor imposibilitatilor.
  • +8 (16 voturi)    
    Cand Bucurestiul o sa arate ca Londra (Luni, 12 februarie 2018, 19:02)

    MG [utilizator]

    atunci sa luati asemenea masuri cretine.
    O sa ajungem si la rationalizarea benzinei si circulatia cu numere pare/impare?
  • +3 (3 voturi)    
    Nu trebuie (Luni, 12 februarie 2018, 19:28)

    A310 [utilizator]

    decat sa se preia sistemul din Paris .
  • +10 (10 voturi)    
    Si ce facem cu sefimea (Luni, 12 februarie 2018, 20:31)

    Popandau [utilizator]

    Ahh si ce o sa faceti cu masinile parlamentului si ale institutiilor bugetofile?
    Cum sa vina domn director la serviciu dimineata la 10 -11 cu bicicleta?
    Cum va fi posibil sa plece cu amanta discret daca nu cu masina?
  • +6 (14 voturi)    
    Capitala noua (Luni, 12 februarie 2018, 21:33)

    Koczka [utilizator]

    Bucurestiul a fost pana prin anii 70 un oras placut si uman. De prin anii 80 a inceput distrugerea lui prin suprapopulare si supradimensionarea constructiei de blocuri peste o infrastructura rutiera si utilitara insuficienta. Ultimii 28 de ani reprezinta marasmul acestui proces . Vad o singura sansa viabila pentru acest oras. Inceperea unui proces controlatbde depopulare prin declansarea proiectarii si constructiei unei noi capitale intr-un orizont de timp de 10 - 15 ani . Se va incepe cu alegerea unei locatii aflate intr-o zona accesibila cu apa curgatoare de preferat in mijlocul tarii. Apoi dezvoltarea unei infrastructuri moderne de retele edilitare, inclusiv aeroport si conectare la retea de sosele acces si centura dimensionata unui perimetru suficient pentru dezvoltarea unui oras de circa 100k locuitori in conditiile lipsei unor intreprinderi industriale poluante. Edificarea unor institutii specifice unei capitale: sediu guvern, ministere, sediul presedintiei, cladire parlament ( pt max 200 parlamentari ), ambasade, unitati militare , etc.
    Asa in circa 20 de ani se va putea salva si Bucurestiul si tzara ! E o parere personala.
  • +9 (9 voturi)    
    Urmează taxa pentru (Luni, 12 februarie 2018, 21:52)

    unTaran [utilizator]

    intrare in cartierul Titan, Militari, Drumul Taberei, etc.
    Cu un sistem mafiot implementat si susținut politic orice măsură va fi o buna ocazie de a mai sifona bani publici. Nu trebuie sa reinventam roata, trebuie doar să avem parcări sub-supraterane suficiente pentru a "ascunde" mașinile si apoi vom redescoperi bulevarde de 3 benzi.
    • +3 (5 voturi)    
      ! (Marţi, 13 februarie 2018, 7:56)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui unTaran

      Ideea ta este foarte buna , dar lucrarile subterane costa de 2x cat cele supraterane, iar pe acestea nu ai unde le face.
      Chiar daca administratia ar face rost de bani, prefera sa ii doneze bisericilor decat sa-i investeasca in confortul nostru.
  • +10 (10 voturi)    
    nu ii pasa la vrajitoare (Marţi, 13 februarie 2018, 5:05)

    gopo2016 [utilizator]

    din voluntari , ea oricum vine calare pe matura, sau isi pune masina pe linia de tramvai si zice ca vine cu tramvaiul
  • -3 (11 voturi)    
    Treburi necurate (Marţi, 13 februarie 2018, 7:27)

    orangejules1518497242399 [utilizator]

    Tind sa cred ca actualii 33% care au votat c-ar fi o idee buna sunt provincialii neobisnuiti cu atat de multe masini, si bucurestenii care n-au masina, folosesc bicicleta sa "salveze natura" si le este greu sa auda ca au si ei de respectat reguli pe sosea. Este acest sondaj acordat doar bucurestenilor sau toata tara decide? Coana Mita din Baicoi sigur ar vota pro taxa. E Bucurestiul supra-aglomerat? Sa fie moldovenii trimisi acasa-n Iasi, Bacau, Suceava, Vaslui, etc. Aia da aerisire!
  • 0 (2 voturi)    
    In sfarsit (Marţi, 13 februarie 2018, 9:03)

    dariusboom [utilizator]

    Poate vom avea parte si de ceva bun de la "duamna" Firea...
  • +2 (2 voturi)    
    idei (Marţi, 13 februarie 2018, 9:05)

    Jude [utilizator]

    Mai intai faci soseaua de centura. Locuiesc in Sud si am serviciul in Nord. Prefer sa fac 40 Km pe centura decat 26 strabatand Bucurestiul.
    Apoi iei 1500 de autobuze si 500 de tramvaie, refaci linile de circulatie astfel incat sa existe legaturi si apoi faci banda unica pentru RATB.
    Abia atunci poti sa te gandesti la taxa de centru.
    Ce sa zic ? Ei au furat atat incat isi permit sa puna taxe peste taxe astfel incat sa se foloseasca singuri de infrastructura saraca din Romania. Maine ne trezim ca se pune taxa pe drumurile judetene ca, de, circuli pe ele ....
  • +4 (4 voturi)    
    Poti pune taxe peste taxe, (Marţi, 13 februarie 2018, 9:46)

    Ponta [utilizator]

    dar este degeaba.
    Poluare va tot fi intrucat nu exista un inel de ocolire al Bucurestiului, nu exista parcari, ca de altfel in orice oras civilizat, in imprejurimile centrului orasului astfel incat sa poti lasa masina si sa mergi pe jos sau cu un autobus.
    Asta este o decizie de minte retarda, ca sunt consilierii retarzi sau chiar primarul, ori toti la un loc.
    Bucurestiul va ramane un oras deposit de normele unei urbe moderne.
    • 0 (0 voturi)    
      Redescoperirea rotii (Marţi, 13 februarie 2018, 16:35)

      Cetateanul_turmentat2 [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

      Solutii exista au fost deja descoperite de altii , trebuie insa si implementate in mod corespunzator.
      De exemplu la parcare , in europa exista parcarea de maxim 2 ore pe strada in jurul punctelor de interes.
      Nu ai voie sa stai mai mult altfel amenda.
      Asa te duci iti rezolvi problema si pleci cum e cazul de cele mai multe ori.
      Avantaje :
      - cand te duci gasesti loc liber
      - cine nu are loc de parcare personal nu mai blocheaza strada
  • +1 (1 vot)    
    cea mai oportuna taxa (Marţi, 13 februarie 2018, 12:14)

    pb80tm [utilizator]

    incasata mai ales de gruparea firea. conectati aeroportul cu taxiurile pandele, taiati toti copacii si introduceti taxa antipoluare. betonati parcurile si puneti taxa de poluare.
  • -3 (3 voturi)    
    Inertia puterii (Marţi, 13 februarie 2018, 12:25)

    Vlad-I [utilizator]

    Orice grup prin inertie tinde sa acapareze cat mai multa putere, iar politicienii au nevoie de bani si taxe ca ludopatii.
  • -3 (3 voturi)    
    O mare minciuna (Marţi, 13 februarie 2018, 12:32)

    Vlad-I [utilizator]

    Este o exagereare cu pericolul poluarii, cati cunoscuti au murit de poluare ? de fapt speranta de vata la bucuresti este cea mai mare din tara si la fel se intampla in toate capitalele lumii. Umanii au trait zeci de mii de ani in jurul focului, sa-si faca mancare sau caldura, un fum de zeci de ori mai intens , (cine a apucat vremurile cand bunica facea panine la cuptor stie), daca era asa de grav , ar fi murit oamenii ca mustele..
  • 0 (0 voturi)    
    alt plan bizar marca firea.. (Marţi, 13 februarie 2018, 16:13)

    akillies [utilizator]

    ..ca la cu vouchere pentru biciclete si alte utilaje de transport, in lipsa pistelor de bicicleta...
    Nu poti sa vii cu astfel de planuri, fara sa oferi alternative viabile(asa cum mentionau mai multi oameni si pe acest forum): transport in comun perofrmant si in toate zonele din oras, inele alternative pentru ocolirea centrului (centura, inel principal, secundar etc.), sistem performant pentru aplicarea unei astfel de taxe, parcari park&ride si o reimpartire administrativa a orasului pe sitemul de inele - dpdv parcari si acces centru..
    Asa cum s-a tot discutat cu orice alta ocazie asemanatoare - proiecte stupide propuse de primari stupizi), orasul acesta are nevoie de un plan foarte bine pus la punct.

    eu as impati orasul in inele concentrice si as face locuri de parcare prin crearea de strazi cu sensuri unice.
    Apoi as scoate toate aberatiile birocratice actuale (gen sa ai adresa in sectorul t ca sa ai si loc de parcare, sau sa fii introdus in spatiu de un propietar din sectorul t, apoi sa platesti o chirie anuala pe un loc care nu e garantat etc., si eventual sa platesti si o spaga pentru a avea locul de parcare dorit) si as spune asa:
    indiferent de sector, cine se deplaseaza si parcheaza in zona A (centrala) plateste aceste taxe de parcare si acces - evident mai mari si cu dreptul de a tranzita si a parca (in)toate celelalte zone; apoi in zona B, acelasi lucru dar la pret mai mic, si pentru tranzitarea zonei A, plata suplimentara la alegerea clientului(pe zi, pe saptamana, pe luna, pe an), zona C, tarife mai mici, plati suplimentare la tranzitarea zonelor B si A etc.
    As face vreo 6 zone..
    As pune la dispozitie sistem de plata pe baza de abonament, pe baza de plati on-line sau prin sms si s-ar termina toata povestea cu locurile de parcare, aglomeratia, si poluarea si in Bucuresti, reparatiile strazilor etc.
    Neplata = amenda echivalenta cu cel mai scump abonament.
    Exceptii: proprietatile privat
  • 0 (0 voturi)    
    de acord (Miercuri, 14 februarie 2018, 10:42)

    MirceaIo [utilizator]

    De accord, ar fi ceva nemaipomenit sa scapam de aglomeratie in centru Bucurestiului! Numai ca vor incepe imediat pilele, pentru obtinerea de premise. Se va naste mafia permiselor de acces in centru si va fi tot aglomerat. Pai putem noi avea incredere in Firea ca face ceva bine? Unelteste ea ceva, asta e clar!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Populisti cu solutii simpli (Vineri, 16 februarie 2018, 12:58)

    chess_shredder [utilizator]

    Ca intotdeauna, solutile propuse sunt fara nici o viziune si nu implic nici un ban public.

    Propun sa se gandeste lumea despre:
    - o centura Bucurestului, care preia mult trafic dintre cartiere, de exemplu daca cineva vrea sa mearga de la Ferentari la Pantelimon, foloseste pe centura (centura existenta, dar modernizate).
    - Inca o centura 10 - 15 km de la centura interna pentru traqficul de tranzit (asa cum este in mai multa orase lumii, de exemplu in Munich.
    - un transport in common adecvat, cu metrou etc asa cum este in Japonia, Taiwan, Singapore etc.
    - parcari subterane prin centru platibila pe un pret ridicat dar dezcurajant pentru folosirea masini
    - Park & Ride pentru vizitatori cu autobuze pe tarif de transport in comun.

    Discutiile populistice care sunt uitate in un timp scurt fara o strategia pe termen lung nu ajut pe Bucuresti cu nimic. Iei numai ajut ca doamna Primar ajunge Presedinte.


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

SONDAJ Care este situația actuală de la locul tău de muncă?

SONDAJ Care este situația actuală de la locul tău de muncă?

Sondajul este desfășurat de HotNews.ro în parteneriat cu SmartDreamers. 
Actualul loc de muncă îți asigură confortul financiar pe care ți-l dorești?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da, am confortul financiar dorit
  • În mare măsură
  • În mică măsură
  • Nu, nu am confortul financiar dorit
Ai avut parte de o creștere salarială în 2018?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da
  • Nu, dar există șansa să îmi crească salariul anul acesta
  • Nu, și nu sunt șanse să îmi crească salariul anul acesta
Programul, stilul de lucru și atmosfera de la job îți permit să ai un echilibru între viata personală și profesională?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da, categoric
  • Îmi permit în mare măsură
  • Îmi permit în mică măsură
  • Nu
Iei în calcul mutarea într-un alt oraș al României sau în altă țară pentru a găsi un loc de muncă mai bun?
(Un singur răspuns posibil)
  • Da, m-aș muta în alt oraș sau altă țară
  • M-aș muta în altă țară (menționați țara)
  • M-aș muta în alt oraș din România (menționați orașul)
  • Nu


Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri