Primaria Capitalei pregateste o taxa pentru circulatia in Bucuresti si o taxa pentru accesul masinilor in zona centrala

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:33 Actualitate | Administratie Locala


Masini in Bucuresti
Foto: USER UPLOADED
Primaria Capitalei vrea sa introduca o taxa pentru toate autovehiculele care circula in Bucuresti, denumita si "buvinieta", din care sa sustina proiecte de investitii precum autostrada suspendata, dar si o alta taxa suplimentara pentru zona centrala, care vizeaza decongestionarea traficului. Anuntul a fost facut de catre Ion Dedu, director executiv la Directia Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, in cadrul unei conferinte Mediafax.

"Buvinieta" ar putea fi introdusa intr-un an sau doi, pentru intreaga infrastructura din Capitala, in vederea sustinerii lucrarilor majore de infrastructura de tipul "autostrazii suspendate" , a declarat, marti, Ion Dedu.

Potrivit Mediafax, in prezent, in Bucuresti se aplica taxe pentru autovehiculele care depasesc 3,5 tone, in functie de tonaj si de zone, iar ideea introducerii unei taxe de drum denumita "buvinieta" a fost avansata inca din 2006, in mandatul lui Adriean Videanu, si a fost intens criticata, inclusiv de PSD Bucuresti. Videanu constata la acea vreme crearea unei "psihoze" legata de buvineta, taxa nefiind introdusa.

"Taxarea zonei centrale va aparea numai daca celelalte doua masuri, respectiv imbunatatirea sistemului de transport public si politica parcarilor nu vor da roade. Daca aceste doua sisteme dau roade si lucrurile se rezolva, nu mai e nevoie de taxare. (...) Nu este batuta in cuie, trebuie sa vedem ce se intampla dupa ce luam masurile astea doua", a afirmat Ion dedu, Directorul de la Transporturi din Primaria Capitalei.

Cum sunt verificate masinile in Stockholm
Foto: Agentia de Transport Suedeza
HotNews.ro a prezentat in octombrie un articol despre cum si-a rezolvat Stockholmul, capitala Suediei, problemele de trafic. Autoritatile din Stockholm, unul dintre cele mai civilizate orase ale lumii, printre alte masuri luate pentru a reduce traficul, au pus inca din 2006 taxa pentru masinile care tranziteaza centrul.

Alte masuri au fost costructia de parcari "park&ride", dezvoltarea transportului in comun si constructia de piste pentru biciclete.

Initial, in 2006 taxa de congestie a fost implementata, de proba, timp de 6 luni. In zilele imediat urmatoare dupa aplicarea acestei masuri, traficul in zona centrala a Stockholm-ului a scazut cu 20-25%

Potrivit autoritatilor suedeze, dupa 5 ani de la implementarea acestei masuri, rezultatele sunt urmatoarele:
- la orele de varf traficul a fost redus cu 10-15%. Initial diminuarea traficului a fost de 20-25% insa nu s-a mentinut;
- timpul de asteptare in trafic s-a redus cu 30-50%;
- emisiile de CO2 s-au redus cu 14%.

In 2011 taxa de congestie a adus autoritatilor incasari de 800 milioane de SEK, dintre care 130 milioane reprezinta costuri de functionare si upgradare a sistemului, iar restul de 670 milioane SEK ( 320 milioane lei) - profit. 

In perioada 2008-2009 banii incasati din taxa de congestie au fost investiti in: planificare urbana, benzi speciale pntru autobuze, largirea drumurilor existente, modernizarea semnelor de circulatie, parcari "park&ride" si evaluarea eficientei taxei de congestie.

Bucuresti: Numar limitat de locuri de parcare si tarife la un nivel la care sa fie 80-85% din parcari ocupate

Directorul de la Transporturi din Primaria Capitalei a mai declarat, marti, ca Primaria urmareste asigurarea unui numar limitat de locuri de parcare si sa mentina tarifele la un nivel la care sa fie 80-85% din parcari ocupate.

"In momentul in care se umple parcarea, cresti pretul, cand se goleste, il scazi. E logic", a spus el.

Municipalitatea bucuresteana administreaza 140 de parcari cu peste 8.000 de locuri, cele mai multe in zona centrala a Capitalei, soferii platind pentru un loc de parcare 1,5 lei sau 2,5 lei pe ora in timpul zilei, potrivit Mediafax.
  • In urma cu doua saptamani, Primaria Capitalei a inaugurat parcarea subterana din Piata Universitatii, la care s-a lucrat timp de doi ani. Parcarea are 425 de locuri pentru masini, 21 de locuri pentru motociclete si a fost realizata in parteneriat public-privat, fiind prima parcare subterana din Bucuresti realizata in aceasta maniera. Accesul in parcare este permis 24 de ore din 24, iar taxa de intrare este de 2,5 lei/ora.
O asemenea taxa de zona centrala se aplica in prezent in orase precum Londra sau Milano. In Romania, soferii platesc din 2002 un tarif de utilizare a retelei de drumuri nationale, denumita rovinieta.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10491 vizualizari

  • +13 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:40)

    [anonim]

    • +2 (2 voturi)    
      da (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:48)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui

      are, si functioneaza *ceas*.
      Exista, insa, si in Suedia *sincope*, mai ales iarna. Se intampla uneori ca metroul ( tunnelbana) sa iti faca surprize si sa nu functioneze din motive intemeiate : iarna grea (metroul nu merge numai pe sub pamant), accident etc.
  • +10 (16 voturi)    
    predicție (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:40)

    Mazeta [utilizator]

    Primăria București va introduce taxa de centru abia când șpăgile producătorilor de echipamente de control vor depăși de două ori șpăgile fabricanților de autoturisme.
  • -7 (19 voturi)    
    Este (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:42)

    evoque [utilizator]

    o practica normala afara. Bine ar fi daca ar si rezolva cat de cat problema parcarilor si sunt curios care o fi tariful pentru momentele de varf?!!
    • +15 (19 voturi)    
      mda... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:46)

      Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Poate aia din afara or avea si rute ocolitoare, poate aia or avea si transport in comun decent. Noi avem drumuri proaste, infrastructura gandita cu fundul si transport public de toata jena. In schimb avem proiecte de autostrazi suspendate! Sa plateasca taxa desteptii care l-au votat pe Oparescu, nu ceilalti! De cap sa le fie!
      • +10 (10 voturi)    
        Acum stiu de ce nu se mai face (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:58)

        FLORIO [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        repetitia generala de ziua nationala. Militarii au refuzat sa poarte pancarde useliste pe tancuri &co.
      • -2 (14 voturi)    
        eu sunt de acord cu masura (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:33)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        cu riscul de a parea snob, sunt satul de Dacii si alte harburi care ocupa centrul, mai ales dimineata cand vin la serviciu. A ajuns mult prea ieftin in Buc sa ai masina....oricine isi ia o amarata de Dacie sau o masina second-hand inmatriculata in Bulgaria, e mare sofer si ocupa locuri de parcare si blocheaza drumuri.
        Sa se institiuie o buvinieta restrictiva, astfel incat sa nu ma mai trezesc cu masini de transport marfa, cu Dacii papuc, camioane de tranzit si alte prostii care ocupa drumurile din centru cand vrea lumea sa mearga la serviciu.
        • +5 (7 voturi)    
          era o vorba... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:29)

          Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Era o vorba: un oras civilizat si avansat nu este acela in care pana si ultimul calic are masina, ci acela in care directorii folosesc transportul public. Altfel spus, solutia este convingerea, nu constrangerea, oamenii trebuie convinsi ca merita sa isi lase masinile acasa pentru a folosi transportul in comun. Necazul este, insa, ca in felul asta banii nu mai trebuiesc furati si depusi la partid, cum ii cheltuieste oparescu pe toate idioteniile pe care le viseaza noaptea, ci trebuie cheltuiti cu cap.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:51)

          ApH [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Pai daca se pune taxa, tocmai ca numai masini de marfa si papuci vei vedea prin Bucuresti - asa e acum in Londra. Pe langa taxiuri si autobuze...
        • +1 (1 vot)    
          @bancher (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:44)

          adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Mai ai frati? Tu de ce nu dai exemplu si sa mergi cu transportul in comun? Stii tu, ciinele moare de drum lung si prostu' de grija altuia...
      • +3 (9 voturi)    
        Cercul vicios (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:45)

        cristiroma [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        Nu poti sa ai transport in comun cu un orar respectat, din moment ce ies morometii cu carutele si tin soseaua blocata. Dai morometii afara de pe carosabil, cu carute cu tot, si autobuzele vor merge normal.

        In pasul doi, ii faci sa inteleaga ca transportul in comun NU ESTE GRATUIT, isi vor cumpara bilete si vor exista bani pentru a suplimenta parcul auto.

        Nimeni nu ridica, vad, aici, principala problema. CALITATEA CETATENILOR.

        Daca incerci un experiment mental si iti imaginezi oameni care exploateaza autoturismele corect, vei vedea strazi golite de masini si pline de bicilete, scutere si autobuze. Daca oamenii isi platesc biletelele - cu siguranta vei intelege ca autobuzele vor veni la timp dupa un orar bine stabilit.

        Dar la noi singurul lucru este vorba. Vii cu masina la serviciu si te plangi pe HN ca nu ai transport in comun. Pai ai vazut alaltaieri cum era traficul din cauza repetitiilor de 1 Decembrie? Ce om normal la cap ar fi iesit cu masina cand au anuntat 3 zile pe toate posturile? Eh, bine, morometii au iesit! La greu!

        Stai sa dea o ploaie sa vezi cum faci cate o ora din centru in cartierele marginase.

        Eu votez pentru o taxa care sa USTURE! 10-20 de euro o intrare in zona centrala. Pana si cei cu bani se vor gandi de doua ori.
        • +2 (8 voturi)    
          Bravo (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:36)

          tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui cristiroma

          Exact asta vroiam sa spun si eu ... la serviciu nu vii cu masina, folosesti transportul in comun, dar romanu e plin de basini si crede ca daca e la volan are "valoare".


          Taxe de genul asta sunt in toate orasele mari din tari civilizate. Londra de exemplu, au banda speciala pt autobuze si NU INTRA NIMENI pe banda aia, autobuzul merge brici, nu sta la cozi interminable la semafoare, nu sta sa depaseasca pe banda 2 pt ca un bizon a parcat dublu si ocupa toata banda unu si pot continua cu exemple.
          Pe langa taxa de circulat in anumite zone din oras as aplica si mari amezile pt parcarea in locuri nepermise, mergand pana la confiscarea si casarea masinii in cazul recidivistillor (vezi legislatia in UK).

          "O tara dezvoltata nu e aia unde saracul circula cu masina ci aia in care bogatii folosesc transportul in comun".

          In Romania e greu sa aplici o lege care are sens si beneficii, Romania e tara unde sportul national e sa te rupi in figuri!
          • 0 (4 voturi)    
            nu e chiar asa (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:22)

            bancher [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            autoturismul este un vis al omului de pretutindeni, nu numai din Romania. In Franta lumea se duce cu masina la serviciu, si in SUA se duc cu masina la serviciu intr-o proportie mult mai mare decat in Rom.
            Problema e ca, daca iau RATB-ul, fac cam 45 min pana la birou. Daca merg cu masina personala, fac cam 20 min pt ca o iau pe niste stradute care scurteaza drumul.
            Cand voi face cu RATB-ul cat fac si cu masina, voi lua RATB-ul fara nici o problema.
            Poate buvinieta va reduce numarul de masini de la Unirii...si vor trece si autobuzele mai repede.
            • 0 (2 voturi)    
              Si daca mergi pe jos? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:08)

              Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui bancher

              Ideea e sa renunti la masina, iar nu sa platesti inca o taxa.
          • -3 (5 voturi)    
            NeBravo (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:59)

            hoinar [utilizator] i-a raspuns lui tudor74

            Eu n-am nimic impotriva taxei, care e si in orasele ceva mai civilizate decat Bucurestiul. N-am nimic nici impotriva transportului in comun dezvoltat sau a strazilor bune.

            Am ceva impotriva parerii tale ca oamenii circula cu masina doar pentru ca-s plini de impresii si ar trebui sa mearga cu transportul in comun. Asta e o generalizare de neam prost facuta de unul gros de obraz. Cu ce drept judeci tu lumea si-i pui in aceeasi oala pe toti? Esti mai bun/destept/frumos ca toti? Atunci emigreaza si lasa-ne, ai de demonstrat inteligenta in alta parte..

            Cand Romania n-o sa mai fie tara codasa la folosit de sapun, pasta de dinti si alte elemente de cosmetica, atunci da, cu mare placere ma sui in autobuz/troleu/tramvai/tren. Dar cat timp autobuzele sunt niste rable murdare, rupte, mirositoare, zgomotoase.. prefer confortul masinii personale sau taxiurilor (desi unele-s groaznice dpdv al mirosului sau curateniei).

            Mai degraba as merge pe jos sau cu bicicleta decat sa ma sui in autobuzele noastre. Sunt prea rablagite sa ai incredere in ele ca fac fata in caz de vreun accident, frana brusca...etc.

            Asa ca renunta la generalizari.
            • 0 (4 voturi)    
              e rau ca a generalizat, dar, (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:22)

              Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui hoinar

              in particular, pe tine te-a nimerit.

              Auzi la el: nu merge cu autobuzu' pt ca Romania e codasa la folosit sapun. Mercedesurile RATBului sunt rable.

              Dute ma si te spala ca puti!
      • +3 (3 voturi)    
        de ce trebuie (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:52)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        amestecata si politica?!
        Infrastructura oraselor din romania nu a fost gandita pentru aceste volume de trafic, in plus in ecuatie intra foarte multe incepand cu mentalitatea romanului care vrea in centru si daca se poate sa parcheze langa pat sau sa serveasca masa in restaurant direct din masina. Un oras este precum un organism care se dezvolta in permanenta si pe toate directiile, de aceea primul lucru care trebuie schimbat este mentalitatea locuitorilor, nu conteaza de unde vin solutiile important este sa fie corecte si sa aiba efecte pozitive asupra calitatii vietii.
      • +3 (5 voturi)    
        eu nu am votat oprescu (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:15)

        gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

        dar masura este buna. prea multe masini in orasul asta si e timpul sa se faca ceva astfel incat sa micsoram numarul lor. singurul lucru care nu-mi place este ca nu a spus nimic de masura asta inainte de alegerile care abia au avut loc, asta e diferenta intre oamenii PSD si Basescu, Basescu a avut mereu sange in instalatie si nu i-a fost teama sa-si asume decizii necesare dar neplacute.
  • +13 (25 voturi)    
    Stockholm NU si-a rezolvat poblemele de trafic (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:44)

    claudeRO [utilizator]

    au redus traficul cu 10% (ZECE). mare rezolvare. e un fiasco d toate pdv pt soferi. primaria si dministratorii echipamentelor insa sunt fericiti ca iau bani de la fraieri.
    de ce nu dati exemple inteligente de rezolvare, orase ce au 3 sau mai multe inele de centura. nu taxele rezolva problema, ci variantele eficiente de ocolire a centrului unui oras.
    idiotii din primarie vor sa rezolva traficul prin parcari.
    cum poate un popor atat de mare sa fie condus numai si numai de prosti???
    • +10 (12 voturi)    
      Cred ca mai potrivit era... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:17)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui claudeRO

      Bovinieta.

      Nu am nimic impotriva sa platesc, dar mi-e groaza de ceea ce voi primi in schimb.
    • +6 (6 voturi)    
      parci cu spagi si plata negru (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:19)

      manon [utilizator] i-a raspuns lui claudeRO

      asta va iesi cu noile parcari din centru, la fel cums e face si acum cu cele existente..mergeti oriunde in oras si incercati sa parcati sa vedeti ca rasare cate unul colorat care iti spune ca trebuei s aii dai si lui ceva ca ti-a semnalat locul liber....si politia sta un pic mai incolo fara sa vada sau sa faca ceva....
    • +4 (4 voturi)    
      Re: (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:17)

      alinaion [utilizator] i-a raspuns lui claudeRO

      Ai fost in Suedia sa vezi ca nu si-a rezolvat problema? Am fost anul trecut si traficul nu e nici pe departe ca la noi... asta pentru ca lumea poate folosi transportul in comun, este metrou peste tot (sunt statii de metrou care te lasa "in padure"), autobuzele chiar daca vin rar (unele vin la jumatate de ora), au scrise orele la care vin,intr-un tabel in statie...
      Problema noastra nu va fi taxa de centru (nu ai bani sa dai, nu mai mergi cu masina, nu ii cad nimanui picioarele daca merge pe jos sau cu RATB/metrou), ci ce ni se va oferi in schimb, cel mai probabil acelasi lucru, adica NIMIC.
    • +2 (2 voturi)    
      ai citit (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:57)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui claudeRO

      un articol mai vechi, insa ai fost in Stockholm ?? eu sint aici, in Stockholm si pot sa-ti spun ca se circula bine, poti sa-ti programezi calatoria alegand ruta pe care vrei sa o parcurgi si te asigur ca toate mijloacele de transport vin la momentul in care sint programate (orar).
      Dar sa nu comparam Stockholm-ul cu Bucurestiul ! Aici au strazi destul de late, iar daca locuiesti intr-o suburbie si ai si copii ce trebuiesc luati de la gradinita - ei, da, se mai justifica folosirea autoturismului. In rest, marea majoritate foloseste transportul in comun !
  • +14 (16 voturi)    
    ineptii (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:55)

    edx [utilizator]

    Aglomeratia se creeaza in centru, nu in cartiere, aici trebuie lucrat pentru descurajarea tranzitarii orasului prin zona centrala.
    Taxa de acces in centru, taxa de bucuresti e o tampenie, de ce mai platim impozite?. Sa faca lucrurile cu cap: benzi dedicate pentru RATB, piste de biciclete si parcari mai scumpe in centru si se va rezolva problema. Toate acestea cu amenzi care sa se aplice pentru circulat/oprit/blocat acele benzi dedicate.
    • +7 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:45)

      [anonim] i-a raspuns lui edx

  • +10 (14 voturi)    
    ar fi corect (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:56)

    Motanul_incaltat [utilizator]

    sa se introduca si o taxa speciala cu bariera pentru constanteni
  • +13 (15 voturi)    
    Alternative (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 11:58)

    Mos Dan [utilizator]

    Diferenta dintre Stockholm/Londra/Milano si Bucuresti este ca acolo sunt alternative: sosele de centura, retea vasta si functionala de transport in comun, etc. Soferii nostri nu trec prin zona centrala sa admire peisajul, ci pentru ca nu au de ales. Prin urmare aceasta taxa suplimentara e mai degraba o amenda de Bucuresti.
    • +4 (4 voturi)    
      Eu stiu cum e la Milano (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:14)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui Mos Dan

      Taxa de centru e platita doar de masinile mai vechi de euro 3, si e 2 euro pe care-i platesti prin sms cand ai intrat in centru. Ai intrat de 10 ori platesti de 10 ori, daca ai masina veche.
      Drumurile ocolitoare prin Milano exista, dar sunt atat de aglomerate incat mergi cu 10 km pe ora.
      Ganditi-va cum ar fi sa fie taxa prin centrul Bucurestiului si sa nu o platesti de ex pe Stefan cel Mare sau Progresului. Ce ar fi in trafic? Nimic nu s-ar schimba pt ca oricum e o mare inghesuiala.
      Oricum e o idee buna, macar asa ar descongestiona centrul orasului, dar exista si alta metoda: amenzi pt parcare.
      Azi la Unirea nimeni nu era in parcare, toti erau parcati pe oriunde au gasit loc, mai ales sub semnele de interzis. Asa ca daca ar trebui facut ceva, ar fi amenda orara pusa in parbriz. Atunci s-ar descongestiona traficul in centrul orasului ca n-ar veni toti cu masina.
      • 0 (0 voturi)    
        nu ai mai fost de mult (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:48)

        Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui Rali

        acum plateste toata lumea iar masinile mai vechi de euro 3 nu au voie nici cu plata.
  • +6 (10 voturi)    
    dubla impozitare (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:02)

    goto [utilizator]

    foamea de bani a usl-ul devine din ce in ce mai mare. poate ne explica cei din primarie cum este cu dubla impozitare in acest caz. pt ca fiecare proprietar de masina plateste un impozit anual tocmai pt masina. apoi primaria vrea sa mai introduca o a doua taxa pt acelasi lucru: pt ca detii o masina. si parca dubla impozitare nu era permisa prin lege.
    taxa de circulatie prin centru ar fi ok atat timp cat in bucuresti ar exista cai viabile de ocolire a centrului capitalei. asat inseamna strazi largi care pot prelua traficul care acum trece prin centru, si strazi bune. or tocmai asta lipseste.
    • 0 (0 voturi)    
      nu e chiar asa (Joi, 29 noiembrie 2012, 20:09)

      gigel de luxembourg [utilizator] i-a raspuns lui goto

      nu este dubla impozitare, este taxa, adica platesti doar daca folosesti, impozitul este platit si daca nu folosesti masina, doar pt ca detii. nu-mi place usl dar masura este buna, ce nu e corect este ca trebuia anuntata inainte de alegeri, oprescu trebuia sa anunte ce vrea sa faca si vedeam atunci daca mai iesea primar.
  • +3 (5 voturi)    
    De acord, dar numai dupa ce intram in Schengen (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:14)

    Andrei Florian [anonim]

    Este o masura de a separa oligarhia de noi ceilalti prin masuri care sa accenueze segregarea.
  • +16 (18 voturi)    
    Centura intai!!! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:14)

    shuly [utilizator]

    Frate m-a omorat Oprescu asta cu autostrada lui suspendata!
    Omuleee ca este suspendata sau nu tot prin oras aduci traficul si deci poluarea, pentru numele lui Dumnezeu.Cu banii pe nenorocita aia de autostrada suspendata faci 1 inel de centura in regim de autostrada care sa aiba si vreo 10 pasaje peste calea ferata si peste intersectii si iti mai raman bani si de parcari si de sisteme de management performant si de deszapezire etc.
    Dar ma rog am uitat de spaga pe care o sa o ia nenea Sorin din aceasta lucrare.
  • +8 (10 voturi)    
    alta taxa?? (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:17)

    manon [utilizator]

    Dar cea pusa in benzina unde se duce??? Dar cu parcangii care iti cer plata parcarii desi dupa ora 19 este gratuit cine ii ia de guler? vand cu tupeu si parcarile din fata hotelurilor care in mod nomal sunt rezervate acestuia...iar tu angajat daca ai nevoies a parchezi al tine la serviciu, in fata hotelului, trebuie sa ii sau spaga mafiotului. Daca nu ii dai iti scrie pe masina diverse....am patit-o acum o saptamana in fata guvernului!! iar politia ce face? isi ia dreptul si trece mai departe....fara sa faca nimic....si primaria pune taxe noi....puneti-le pe toate gramada ca in orasele civilizate, gunoaiele din Bucuresti vs orasele civilizate nu le vedeti...vedeti doar taxele....
  • +6 (10 voturi)    
    si daca ar fi transport public bun.. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:19)

    deparsetulp [utilizator]

    Lasati-o balta cu sistemul de transport public performant.. Stiu oameni care nu s-au urcat intr-un tren, autobuz, metrou etc. de (zeci de) ani. Prefera sa isi manance de sub unghie numai sa nu se dea jos din masina. Romanul sufera de mare boierie. Sunt sigura ca si daca ar avea autobuze brici tot ar merge cu masina. SI SUNT MULTI DIN ASTIA! prea multi!
    • +2 (2 voturi)    
      chiar nu... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:40)

      tnt4mind [utilizator] i-a raspuns lui deparsetulp

      Te poftesc sa mergi dimineata cu tramvaiul 41 pana la metrou la Crangasi sau cu orice autobuz care iese din Drumul Taberei, o sa-ti redefineasca notiunea de aglomeratie. Mai ales de cand se circula prost in cauza "constructiei" metroului...
  • +4 (4 voturi)    
    :) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:28)

    Analfabet [utilizator]

    Sa vezi ce dau in judecata primaria. Mi se ingradeste dreptul la libera circulatie. Am parte de tratament discriminatoriu in functie de statutul social.
  • +8 (10 voturi)    
    Sunt prea multe masini (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 12:48)

    ivasile [utilizator]

    Din pacate problema centrului Bucurestiului e ca sunt mult prea multe masini si inersectii proiecate pe baza tramei stradale de la 1500 toamna cand se circula calare si in telegutze.
    Daca te uiti in fiecare seara sau fiecare dimineata in fiecare masina din ambuteiaje o sa descoperi ca in 80-90% din cazuri soferii sunt singuri in masina.
    Daca s-ar cupla macar cate doi in masina " hai ca te iau eu azi, maine me iei tu" , s-ar rezolva dintr-un foc problema traficului.
    Introducerea unor benzi prioritare pentru autovehiculele care transporta de la doua persoane in sus (HOV) ar fi o solutie...
    Rezolvarea nu sta in pasaje, drumuri mai late, parcari mai multe. Toate asta atrag mai multe masini, este un lucru cert. Solutia este micsorarea numarului de masini prin cresterea numarului de pasageri/masina si prin extinderea si civilizarea transportului in comun.
    • +2 (4 voturi)    
      Asa da! Dar putini gandesc precum tine. (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:17)

      Radu Pandele [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

      Bravo! Un comentariu foarte bun.
      Din pacate la noi e probabil o inertie mentala. Pe vremea comunismului masina era un lux, si acum am ramas cu ideea ca daca folosim autobuzul ne cad epoletii. Eu cunosc oameni care vin cu masina la lucru, desi fac cu juma' de ora mai mult decat cu transportul in comun. Common!!!
      @deparsetulp avea dreptate in comentariul de mai sus.. sincer.
    • +4 (6 voturi)    
      felicitari! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:46)

      Remarque [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

      Bine punctat! Exact asta este problema, sunt prea multe masini si se aloca prea multi bani pentru aducerea masinilor in oras: autostrazi suspendate, pasaje, parcari, sensuri unice, etc o infrastructura costisitoare numai ca sa avem poluare, zgomot si un perpetuu santier. Si, guess what, ni se cer bani in plus pentru a continua aceste proiecte.
      Vezi Munchen, Koln, pot fi multe exemple unde oameni inteligenti au alungat masinile din centrul orasului printr-un transport public de invidiat, piste de biciclete, infrastructura ce sustine un transport civilizat si modern.
    • +2 (2 voturi)    
      aha (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:06)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

      Tu cine crezi ca are mai mare influenta? Baietii aia care urmaresc si masoara PIB (scade nr de masini => scade consumul de combustibil, scade productia de masini => scade PIB)- adica prim-ministrul, ministrul de finante etc- sau noi care vrem HOV?

      Sistemul economic (nu doar la noi) e facut de asa natura incat NU incurajeaza HOV, ci incurajeaza maximizarea PIB, ultra-consumul si ultra-risipa. Pana nu se va schimba setup-ul economic mai greu sa luam masuri de genul acesta.

      PS: eu nu mai am masina de 10 ani. Si nu ca nu mi-as permite.
    • 0 (0 voturi)    
      @ivasile (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:53)

      adrian_rolland [utilizator] i-a raspuns lui ivasile

      Propunerea ta e ok atunci dar atunci cind iti vine rindul sa-ti iei colegul / colegii cu tine in masina si poate ai de ajuns sa-ti iei copilu' de la gradinita/ scoala/ sa faci cumparaturi in cealalta parte a orasului si le spui ca nu-i poti lua in ziua aia.... cam naspa. Sau poate vrei sa te vezi cu amanta... si esi cu baietii dupa tine :))
  • +12 (12 voturi)    
    nu suporta comparatie (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:14)

    Negustorul [utilizator]

    suedia cu romania. Nu poti pur si simplu sa iei o lege suedeza si sa o implementezi in romania.E alta civilizatie, omul are curaj sa se suie pe bicicleta si sa ajunga la munca fara sa fie facut terci sub rotile vreunui dement.Am fost la stockholm, este ca un parc imens, foarte curat si liniste, totul verde.....cand te inapoiezi in bucuresti e ca si cum ai cobora intr-o mina populata cu giboni.
    • +4 (4 voturi)    
      cel mai corect comentariu (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:35)

      tnt4mind [utilizator] i-a raspuns lui Negustorul

      Eu nu am curaj sa merg 8km cu bicicleta pana la serviciu, desi as vrea, sunt satul de stat in scaun toata ziua, mai stau si in masina pe drum. Dar sunt mii de retardati cu permis (ca proba obligatorie pentru obtinerea permisului ar trebui sa se introduca si un test de inteligenta), mai sunt zeci de mii de caini comunitari si gropi imense, mai nou au inceput sa apara un fel de taieturi in asfalt prin care baga cabluri dar uita sa le astupe (am crezut ca mi-am taiat anvelopele intr-o seara), in care daca dai cu bicicleta ai o mare problema.
    • 0 (0 voturi)    
      :)))) (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 20:03)

      keiser_soze [utilizator] i-a raspuns lui Negustorul

      sa vezi femeile cu pantofi cu toc pe bicicleta ! Am ramas mut !
      Mai mult, soferii opresc la fiecare trecere de pietoni, altfel au parte de niste amenzi imense, iar suedezii nu sint deloc niste cheltuitori, dimpotriva !
  • +2 (2 voturi)    
    traiasca usl... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 13:38)

    visio [utilizator]

    toata stima pentru bucuresteni...
  • +1 (7 voturi)    
    Bravo! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 14:34)

    Marionette [utilizator]

    Ideea de buvinieta este EXCELENTA, de pe timpul lui Videanu mi se parea asa, sa cumpere sistemul performant de monitorizare si la treaba si succes! Pentru a fi eficienta insa, ne trebuie un nivel de minim 50RON/zi. Aer curat, liniste, in sfarsit un Bucuresti european!
    • +1 (1 vot)    
      Ok... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:14)

      omulplajei [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Ok...toate bune si frumoase..

      Dar cand se vor inchide unitati mici de retail, firme de distributie si alte companii afectate, si vor fi concediati angajatii lor, cum o sa fie? La fel de 'verde'?

      Ziua o sa ii coste 50 de lei sa-si mute marfa. Noaptea (in afara orelor taxate) va fi iar scump sa platesti soferii la ore tarzii.

      Asta e doar un exemplu.

      Doar un oras care suporta aceasta masura din punct de vedere economic si al infrastructurii ar trebui sa o ia. Iar Bucurestiul nu prea se califica.
      Ca sa mai ai obrazul sa propui taxa de 50 de lei (cat Congestion Charge din Londra)..este deja prea mult.

      Nu zic ca este totul roz in Bucuresti. Dar solutii alternative sunt destule. Instaurarea taxei ar trebui sa fie de departe ultima!
  • 0 (4 voturi)    
    Primaria Capitalei ..... (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:34)

    Ponta [utilizator]

    .... Mosia lui Taie Bataturi!

    Nu am nimic impotriva taxei de centru sau cum or mai denumi-o este o intrare in normalitate. In acelasi timp intreb: - Este in stare Primaria Capitalei sa asigure un transport in comun civilizat si normal cu un orara bine stabilit dar si respectat cu strictete??
    Sau vor veni 3-4 autobuze cu acelasi traseu intr-un calup si dupa aceea peste o ora mai vezi altul?
    Parerea mea este ca Primaria nu va fi in stare sa gestioneze aceasta problema, va introduce taxa, nu stiu cati o vor plati si va ramane agatata in stilul neaos romanesc.
    Vis a vis de ingenoisul din Primarie - directorul Retard al Transporturilor - care aduce din strafundul gadirii geniala propozitie demna de Gazeta Prostilor in viata "In momentul in care se umple parcarea, cresti pretul, cand se goleste, il scazi. E logic". Tare logica ai fratioare. Mai ai frati care sa-ti semene?
  • +1 (1 vot)    
    Sunt 2 taxe nu una ! (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 15:53)

    Dodel540 [utilizator]

    Ma uit la tot ce comentati si ma tot frec la ochi. Voi chiar nu intelegeti ca se vrea ca aceasta taxa numita "buvinieta" sa fie platita de absolut orice auto care se misca prin Bucuresti. Mergi de ex din Berceni pana in Ferentari si vei platti buvinieta. Peste aceasta taxa ar urma o a 2-A taxa de decongestionare centru.
    "Primaria Capitalei vrea sa introduca o taxa pentru toate autovehiculele care circula in Bucuresti, denumita si "buvinieta", din care sa sustina proiecte de investitii precum autostrada suspendata, dar si o alta taxa suplimentara pentru zona centrala, care vizeaza decongestionarea traficului."
  • +1 (1 vot)    
    taxa (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:06)

    infoInsider [utilizator]

    http://infoinsider.ro/2011/08/15/craiova-dupa-hingherii-de-masini-din-bucuresti-oltenii-inventeaza-vinieta-de-parcare-amenda-500-lei/
  • -1 (1 vot)    
    Infrastructura: O-HA (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 16:39)

    Alfabetix [utilizator]

    In traducere: vai de ea!
    Avem o istorie de 23 de ani cu primari de tot rah**atul!
    Nu au facut nimic radical pentru binele orasului din lasitate si comoditate, iar noi platim toate aberatiile lor!
    Imi vine sa urlu!
  • +3 (3 voturi)    
    Parerea mea: (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 18:20)

    omulplajei [utilizator]

    In primul rand, vad in comentarii anumite persoane care cer sa fie instaurata o taxa de valori astronomice..10, 20 !!! de euro.. sa mai sufere si cei cu masini care se pare ca nu fac altceva cu masinile alea decat sa "se rupa in figuri". Trist.

    Hai sa privim mai obiectiv, ca sa nu folosesc vreun cuvant jignitor..

    O taxa prea scumpa nu isi are sensul pentru ca pur si simplu nu va fi platita. Legea trebuie sa impuna respect si decenta, nu constrangere si ura. Raspunsul nu este o suma usturatoare, ci una care sa reflecte corect situatia traficului Bucurestiului si a economiei tarii.

    In Londra, un oras in care eu conduc zi de zi si care are probleme de trafic poate mai mari ca Bucurestiul, taxa este de 10 lire pe zi. Pentru rezidenti, doar o lira pe zi. Acum sa ne gandim la Bucuresti, si la puterea de cumparare a Romanilor. O taxa de mai mult de 2 lei pe zi pentru rezidentii zonei taxate, si mai mult de 5-10 lei pentru restul ar fi absolut absurda.

    Mai mult, orasele care impun o astfel de taxa o fac tocmai pentru ca acolo deja se considera ca nu sunt motive serioase pentru intrarea in centru a masinilor. Bucurestiul nu se califica, in conditiile in care nu avem un sistem P+R functional, si nici un sistem stradal periferic (centuri, etc) care sa dea o alternativa viabila autoturismelor.

    Inca o problema este faptul ca din cauza modelului de dezvoltare (comunist) al orasului, probleme cele mai serioase se afla chiar in cartierele periferice...si atunci ce faci, taxezi autoturismele care circula in TOT Bucurestiul, nu doar zona centrala? Aiurea.

    Bucurestiul nu se afla in acest moment la un nivel de trafic si nici de dezvoltare care sa justifice un asemenea pas luat de autoritati.
  • +1 (1 vot)    
    Corect (Miercuri, 28 noiembrie 2012, 19:45)

    Rollo [utilizator]

    Pasul 1: Centura in regim de autostrada.

    Pasul 2: parcarile situate pe centura interioara a orasului (nu in centru cum le-a facut tocmai Oprescu) si conectate cu Metroul/Ratb-ul.

    Pasul 3: Redesenate sensurile de circulatie: mai multe unice si mai multe sensuri giratorii, pasarele/tuneluri (intersectiile si ingustimea strazilor sufoca circulatia).

    Abia apoi pretinzi taxa, nene...
    • +1 (1 vot)    
      Exact (Joi, 29 noiembrie 2012, 8:19)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui Rollo

      Centura in regim de autostrada, artere principale rapide care sa traverseze orasul, daca se poate tot in regim de autostrada si parcari subterane si supraterane. Parcarile stradale ar trebui mai scumpe si sa nu ai voie mai mult de 2 ore, in fctie de cerere, timpul poate fi scazut pana la jumatate de ora, pe zone. Loading zone de maxim 15 minute in zone de birouri, pt mesagerie, pachete, etc.
      Dupa aia poti baga taxa aia, care e tipic europeana dealtfel, in America si Canada nu exista prostii de genul asta.
      Solutii sunt, vezi Viena, Amsterdam, Copenhaga...etc, dar acolo oamenii is oameni nu jigodii.
  • +1 (1 vot)    
    E doar pentru bogati? (Joi, 29 noiembrie 2012, 15:49)

    Alex S [utilizator]

    Adica in Bucuresti doar cei cu bani vor putea sa circule cu masina, restu' sa dea la pedale sa nu mai fie bogatanii incurcati de atatia sarantoci? Sper din tot sufletul ca romanii sa nu fie atat de fraieri incat sa accepte asa ceva! Exemplul din Stockholm e o gluma proasta, facuta sa para "verde".
  • +1 (1 vot)    
    Stockholm (Joi, 29 noiembrie 2012, 16:03)

    Alex S [utilizator]

    Cum si-a rezolvat Stockholmul problemele cu traficul: a scos sarantocii din calea smecherilor. Nu am invatat nimic din greselile comunismului...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by