Traian Basescu in 2012

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Miercuri, 4 ianuarie 2012, 13:37 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Unul dintre jucatorii cheie - presedintele Traian Basescu - manifesta semnele unor schimbari semnificative de comportament politic. Aceste schimbari, unele negative, s-ar putea accentua in 2012. Ele pot avea mai multe explicatii: perspectiva unui nou an de criza grea suprapus peste alegeri, adancirea frustrarii ca PDL nu mai raspunde la comenzi ca in trecut, prabusirea in sondaje etc. La toate acestea se adauga un set complex de probleme in plan extern generate de criza. Aici, presedintele Basescu si-a propus sa joace in rolurile principale, sa-si asume decizii, nu sa faca figuratie in calitate de modest reprezentant al unei tari corupte din Estul Europei.

Va reface relatiile cu PDL? Unul dintre cele mai interesante momente recente este impacarea cu Vasile Blaga, noul presedinte al Senatului. L-a ajutat, in decembrie, sa ajunga al doilea om in stat in locul lui Mircea Geoana, dupa ce, in mai 2011, i-a barat accesul la sefia PDL sustinandu-l pe Emil Boc. Faptul ca l-a recuperat in cercul restrans al fidelilor sai din partid, impreuna cu care a petrecut la Predeal sfarsitul de an (alaturi de Elena Udrea si Roberta Anastase) indica faptul ca presedintele Basescu mizeaza de acum pe unul dintre greii partidului pentru a-si recastiga influenta in PDL. Vasile Blaga a demisionat din guvern in urma mitingului din septembrie 2010, cand politistii si-au aruncat caschetele la Cotroceni si au strigat lozinci anti-Basescu. Relatiile dintre cei doi pareau, dupa acest episod, ireconciliabile. Privita din aceasta perspectiva, refacerea relatiei cu unul dintre oamenii sai de incredere merita analizata cu toata atentia. Surse din PDL au explicat pentru HotNews.ro ca marea impacare are la baza ratiuni strict electorale, Vasile Blaga trecand drept un lider respectat in teritoriu si capabil de mobilizare in momente grele. Ar putea fi insa mai mult decat atat?

Va mai cere schimbarea premierului si remaniere? Desi par teme abandonate, remanierea si eventuala inlocuire a lui Emil Boc raman valide cel putin pentru prima parte a anului. Improspatarea echipei guvernamentale ar putea ajuta PDL sa obtina cateva procente in plus, esentiale in anul electoral. Numai ca Emil Boc nu pare dispus nici sa plece, nici sa opereze schimbari in guvern. Presedintele Basescu a incercat debarcarea sa in februarie 2011, insa n-a gasit inlocuitor.

Emil Boc a renuntat apoi la disponibilitatea de a preda sefia guvernului. Seful statului a mai avut parte de momente care i-au subminat autoritatea. A cerut schimbari in componenta Executivului, insa a fost ignorat de fiecare data. Partidul n-a mai raspuns la comenzi ca in trecut. Ultimul apel la remaniere l-a facut in septembrie 2011, insa toti ministrii sunt azi la locul lor. Acest artificiu de imagine ar mai avea sens in primele luni ale anului. Avansarea campaniei electorale va face imposibile, peste cateva luni, miscarile tectonice in guvern. Si din acest motiv, recastigarea partidului poate fi o miza in 2012 pentru Traian Basescu. Pe scurt: va forta, in primele luni ale lui 2012, formarea unui nou guvern, pentru a decupla partidul de efectele unui an si mai afectat de criza economica?

Ii va prelungi mandatul lui Daniel Morar la sefia DNA? Seful statului va decide in februarie, cand expira mandatul lui Daniel Morar la sefia DNA, daca il va prelungi cu inca sase luni. Vom afla atunci daca presedintele isi doreste cu adevarat un parchet anticoruptie puternic, chiar cu riscul de a-si complica socotelile politice intr-un an electoral. Morar se bucura de superlative la Bruxelles, activitatea DNA fiind laudata in fiecare raport al Comisiei Europene, si de sustinere exprimata public de ambasadorul SUA la Bucuresti, Mark Gitenstein. In consecinta, lui Traian Basescu ii va fi dificil sa-l indeparteze complet pe Morar din structura DNA. Va continua, probabil, sa exercite o presiune institutionala asupra procurorilor, avand in vedere modul in care a evoluat atitudinea presedintelui in 2011. S-a transformat dintr-un sustinator fara rezerve intr-un adversar al DNA. A izbucnit, pe 21 decembrie, intr-un atac fara precedent la adresa procurorilor anticoruptie. Presedintele a criticat metodele de ancheta, sentintele obtinute in instanta, i-a acuzat pe procurori ca distrug cariere, a amenintat cu extinderea raspunderii magistratilor si a incurajat parlamentul sa ceara dovezi.

Este cea mai dezamagitoare metamorfoza a lui Traian Basescu, care si-a castigat mandatul cu un puternic discurs anticoruptie. Nicio explicatie n-ar putea justifica tentativa clara de intimidare a anchetelor si lovitura data luptei anticoruptie, mascate sub aparenta unor reprosuri legitime. Prabusit oricum in sondaje, Basescu s-ar putea sa decida, manat de un pragmatism impins pana la cinism, sacrificarea unei institutii de care nu mai are nevoie in 2012, an electoral. Cu ce l-ar ajuta DNA daca vor continua arestarile sau trimiterile in judecata de primari-candidati, de parlamentari sau de ministri din randul puterii? La ce i-ar folosi sa plece urechea la putinii critici care-i condamna iesirea anti-DNA? Are vreo sansa sa recupereze electoratul de dreapta cu un discurs axat pe integritate, cata vreme coruptia s-a raspandit in PDL, aproape la fel ca in PSD cand era la guvernare? Putin probabil, asa ca se anunta vremuri grele pentru procurori si sunt de asteptat noi iesiri din partea presedintelui Basescu impotriva DNA.

Va activa Miscarea Populara acum sau dupa alegeri? Cand fiica cea mare a presedintelui a inregistrat la OSIM brand-ul Miscarea Populara, multi au speculat ca Traian Basescu se afla de fapt in spatele unui nou proiect politic. In septembrie 2011, presedintele a admis ca se gandeste la realizarea unei aliante sub aceasta umbrela, dar ca nu s-a hotarat cand sa o faca: "Nu stiu, inainte, dupa (alegerile din 2012 - n.r.), nu stiu, dar preventiv trebuie sa gandesti politic. N-as merge mai departe, decat sa va spun ca este posibil sa se creeze o alianta sau ca poate ar trebui creata", a spus Basescu. Nu este clar deocamdata daca PDL, Noua Republica, Fundatia Crestin-Democrata si alte grupari de dreapta se vor reuni in 2012 sub umbrela Miscarii Populare pentru a participa la alegeri sub acest nume. Presedintele va avea, totusi, nevoie de un vehicul politic, in conditiile pierderii autoritatii asupra PDL, un partid macinat de scandaluri de coruptie pe care nu va mai putea paria, in mod realist, pe termen lung.

Alta necunoscuta: va continua compromisurile de ordin politic gen UNPR & decorarea lui Vanghelie? Traian Basescu a investit in 2011 in personaje politice nefrecventabile, dintr-un calcul la fel de pragmatic si blamabil ca descotorosirea de DNA. A prezentat UNPR-ul lui Gabriel Oprea drept salvatorul natiunii si le-a laudat loialitatea, incurajand pe toate caile acest ridicol partid-aspirator care asigura, gratie tradatorilor din randurile opozitiei, majoritatea in parlament. Presedintele a gasit la sfarsitul anului 2011 pretexte pentru a curta primarii opozitiei, oferindu-le decoratii (11 social-democrati din 21 de primari decorati, doar 3 de la PDL), printre acestia numarandu-se si Marian Vanghelie. Toate aceste gesturi indica eforturile sale de a slabi USL cu orice pret, pentru a-l cobori sub pragul de 50%, de unde n-ar mai putea revendica pozitia de premier dupa alegeri. Prin urmare, ofensiva sa de cucerit redutele stangii e de asteptat sa continue in 2012 in ritm mai accelerat.

Cartea de presedinte-premier ramane si ea o necunoscuta. O va mai juca? Traian Basescu s-a comportat si in 2011 ca sef de facto al guvernului, dictand sau supervizand in colaborare cu Banca Nationala / FMI / Comisia Europeana marile decizii economice ale Guvernului Boc. A impus si pentru 2012 un buget de austeritate si a pledat, in plan intern, pentru introducerea criteriilor de deficit adoptate la Bruxelles in Constitutie. A incercat sa se remarce la summit-ul liderilor europeni prin propunerile avansate de Romania in ce priveste garantiile cerute bancilor ca nu-si vor retrage fluxurile de capital din sucursalele lor. A pledat in mod corect pentru aderarea Romaniei la principiile acordului de guvernanta fiscala, desi ulterior a trebuit sa le explice liderilor europeni ca situatia politica interna nu garanteaza modificarea Constitutiei, cel putin pe parcursul anului 2012. Implicarea sa in problematicile crizei economice indica faptul ca seful statului a constientizat gravitatea si complexitatea situatiei economice din Europa, sacrificandu-si imaginea in plan intern prin sustinerea unor masuri profund impopulare.

Traian Basescu a exagerat insa cand a atacat brutal Olanda din cauza opozitiei sale la aderarea Romaniei la spatiul Schengen, instigand formal si informal la un penibil boicot de natura comerciala. Pozitia Olandei se va clarifica insa dupa raportul Comisiei Europene pe tema progreselor din justitie, din februarie. E de asteptat ca Traian Basescu sa continue, deci, sa joace cartea presedintelui-premier preocupat de problemele crizei poate chiar mai intens decat a facut-o pana acum, dat fiind ca nu presedintele candideaza in 2012.

Va continua sa exercite presiuni reformiste? In 2010 si 2011, Traian Basescu a presat pentru reforme radicale in domeniul social-economic. A sprijinit, stricand relatia cu PDL, reforma in educatie si cea a ajutoarelor sociale. A girat proiectul reformei in sanatate, cu riscuri si mai mari. A adus in discutie reforma administrativa, blocata insa de UDMR. In economie, a intuit corect nevoia unei schimbari majore in functionarea companiilor de stat si a cerut management privat, in ciuda impotrivirii sistemului. Desi i se poate reprosa faptul ca nu a cerut la fel de apasat privatizari majore, Traian Basescu are de partea sa piata: pretul pe care Romania l-ar putea primi pentru active importante ar fi mult prea mic intr-un an de criza. In ce priveste finantele publice, a cerut permanent modificarea Constitutiei pentru a elimina posibilitatea de a arunca banii publici pe pomeni electorale. Va continua sa ceara reforme si in 2012 la fel de vocal? Sau apropierea alegerilor, care inseamna o frana in calea reformelor oriunde in lume, ii va tempera elanul modernizator.

Nota: Textul a fost publicat si in ultimul numar al Revistei 22






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10145 vizualizari

  • +3 (15 voturi)    
    mda, base schimba macaazul, nu mai arde gazul (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:01)

    panfilie de la hamangia [anonim]

    "Aici, presedintele Basescu si-a propus sa joace in rolurile principale, sa-si asume decizii, nu sa faca figuratie in calitate de modest reprezentant al unei tari corupte din Estul Europei".
    ..................
    numai ca, sa nu exagereze, sa ajunga in rol principal, un reprezentatnt de frunte, in una din cele mai corupte...etc. :-)

    puterea corupe, zicea baba leana din tartasesti.

    s'auzim de bine !
    la multi ani !
    • -10 (22 voturi)    
      Basescu ca Constantinescu (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:40)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui panfilie de la hamangia

      Dupa 8 ani de mandat coruptia e mai mare ca inainte, criza a parat-o cu fatza, justitia nu exista si culmea, a fost invins de securitate fiind aliat cu ea.
      Poate cineva numi o realizare in ultimii 8 ani? Ca mie nu-mi vine in minte nici una...
      • +19 (29 voturi)    
        Cu respect domnului Tapalaga! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:42)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Andrei

        Sunt votant PDL atata timp cat nu va aparea o alta formatiune cu un program mai aproape de nazuintele mele decat PDL, care, cu bune si rele, a facut cat toate partidele la un loc in epoca postdecembrista. Daca nu era Traian Basescu si PDL-ul lui, azi eram probabil nastase.ro sau bombonel.ro, dupa cum va place.
        Ma consider pragmatic, fara piruete doctrinare si compromisuri inselatoare. Merg pe singura carte buna pe care o am in mana fara cacealmale gen USL.
        Am si eu o intrebare pentru domnul Tapalaga: de ce a scris acest articol daca nu are nici macar un raspuns la toate intrebarile pe care ni le pune? De ce isi pierde timpul daca nu poate extrapola macar o singura miscare a presedintelui? Nu era oare mai usor sa spuna ca Traian Basescu va face ce stie cel mai bine din Romania adica politica si ca va iesi din nou invingator ca intotdeauna?
        Votati-ma daca sunteti de acord cu mine!!!
        • -10 (20 voturi)    
          la Anvers a fost invins (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:12)

          2 mandate [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          si trmis acasa pentru ca a manarit niste fonduri!

          La Primaria Bucuresti nu prea a invins!

          In rest,,,,....
          • +13 (19 voturi)    
            Esti de la Antena 3? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:31)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui 2 mandate

            Care fonduri? Bati campii, comunist de mucava!
            Cat despre Primaria Capitalei, fiul de general de securitate Oprescu, cel mai slab primar pe care l-a avut Bucurestiul si cred ca si Romania, taie panglici la proiectele lui Basescu si Videanu, caci singurul lui proiect, autostrada suspendata, doar ii trece prin cap...!
            • -2 (2 voturi)    
              oricum... (Joi, 5 ianuarie 2012, 11:46)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              ... sunt proiecte PROASTE - si abuzive la urma-urmelor (a fost actionat in justitie si pentru Basarab si pentru Uranus - Buzesti si pentru altele).
              Bine ca am aflat a cui a fost "initiativa" - deci Oprescu nu strica Bucurestiul de capul lui, ci ca urmare a chestiilor incepute de Vindeanu si Base; pai m-as fi si mirat ca un bucurestean sa fie ATAT de rauvoitor fatza de propriul sau oras!
        • -3 (15 voturi)    
          PDL in acest moment (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:16)

          evoque [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          fara unpr si udmr ar mai fi puternic?
          Si asta este politica sa lingi obrazul lui oprea doar ca sa ai guvernare.
          Sa fim seriosi politica romaneasca este o troaca de mizerii si mizerabili.
          Eu unul as obliga fiecare persoana care se inscrie in partid sa fie tatuat sau sa ii fie pus un cip. Astfel ar trebui interzisa pentru totdeauna migratia politica. Ai optat sa faci politica de dreapta asa sa ramai toata viata.
          Oricum romania nu ar avea nevoie de mai mult de doua partide.
          Iar pragul electoral ar trebui sa fie minim 10% pentru partide.
          • -3 (7 voturi)    
            Corect! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:32)

            fdan [utilizator] i-a raspuns lui evoque

            Iar daca totusi iti schimbi concepțiile pe parcurs, simtul onoarei, care cam lipseste parlamentarilor, ar trebui sa te faca sa demisionezi de pe locul pe care-l ocupi in urma voturilor date de cei care te-au crezut la momentul alegerilor. Cel care trece cu arme si bagaje in alt partid este TRADATOR. Tradarea este dupa mine una dintre cele mai urate lucruri pe care un om le poate face. Este opusul a ceea ce ar trebui sa fie un om ales pentru o anumita funcție prin vot in urma unor promisiuni. Cum sa ai ÎNCREDERE într-un trădător?
            Daca se spune ca votul a fost uninominal, atunci de ce au avut nevoie de sigla unui partid? Ei au primit voturile în primul rând ca reprezentanți ai unui partit. In caz contrar ar fi candidat ca independenti. Dar nu a fost asa. Inainte de alegeri fiecare viitor deputat sau senator a "luptat" sa reprezinte un partid.
            • +4 (6 voturi)    
              Pasarea malai viseaza ... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 21:46)

              Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui fdan

              Cand partidul din care faci parte, si spinarea caruia ai intrat in parlament, se dezice ce doctrina pe care-o sustinea initial, si de programul cu care s-a prezentat la alegeri, eu zic ca e un act de onoare sa parasesti partidul, nu parlamentul. Cine te-a ales in parlament te-a ales (in teorie) pentru programul politic pe care-l promovai si tu si partidul la momentul alegerilor. E un act de lasitate politica si de oportunism sa ramai in partid in momentul in care acesta incepe sa insele asteptarile electoratului in mod grosolan.

              Cat despre votul uninominal, acesta e o gogorita PSD-ista. Parlamentul e format in proportie de mai bine de doua treimi de oameni numiti explicit si fara nici o legatura cu voturile pe care le-au primit de sefii de partide. In mod particular, actuala lege electorala, sustinuta la vremea ei in principal de PSD, si acceptata de PDL ca fiind doar fiindca nu s-a putut impune o varianta mai buna, creste foarte mult influenta sefilor de partide in detrimentul electoratului.
              • -1 (1 vot)    
                ? (Joi, 5 ianuarie 2012, 12:04)

                fdan [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                Pentru prima parte: Adică zici ca cei care au candidat pentru PSD au ajuns la concluzia ca acesta nu reprezinta o doctrina de stânga? Sau e un răspuns asa la plezneala?
                Pentru a doua parte: Nu ma contrazici. Într-adevăr candidații reprezinta partidul, susțin platforma partidului pe parcursul campaniei electorale, indiferent cum au ajuns acolo - cumpărând locul sau ca oameni de încredere ai partidului. Ei primesc voturile partidului, nu voturile lor personale. Deci trădează atunci când trec în tabăra opusa. Cu atât mai mult când trecerea se corelează cu prima parte a răspunsului. (Cu adresa la UNPR lui Oprea)
                • +1 (1 vot)    
                  Ce zic eu ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:02)

                  Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui fdan

                  ... e ca cel putin unii dintre candidatii din partea PSD care au si ajuns in parlament si-au dat seama doar dupa ce au ajuns in parlament ca PSD de fapt nu e un partid de stanga, ci o adunatura formata din cele mai diverse specii. Si in momentul respectiv au luat singura decizie dupa parerea mea onorabila: sa paraseasca adunatura aia care nu sustine ce credeau ei ca sustine, si sa continue singuri sau in cadrul altui partid sustinerea valorilor pe care le-au afirmat - personal, nu prin intermediul partidului - cand au acces in parlament.

                  In plus, partea a doua a afirmatiei matale ar fi valabila daca votului in forma actuala nu i s-ar zice uninominal. Cata vreme votul se vrea uninominal, se presupune ca votul se da persoanei, nu partidului.
            • +2 (2 voturi)    
              ei, na! (Joi, 5 ianuarie 2012, 11:51)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fdan

              Deci daca constati ca ai facut o prostie, sa stai toata viatza cu prostia de gat! Bravos, Frantz!
              Pentru aceia care nu au aflat: in Romania este legal pana si divortul, dar ce? a intra intr-un partid inseamna sa intri la inchisoare?
              Cat despre "a parasi locul obtinut" - pai, poate chiar TU ai fost cel care a ajutat partidul sa ovtina voturi! ca la de-alde de-astea, ii DUCE mintea pe tovarasi: sa puna pe liste niste fraieri care sa le aduca "imagine" si, deci, votanti >:)
              • -1 (1 vot)    
                un exemplu pt. cei mai grei de cap! (Joi, 5 ianuarie 2012, 14:55)

                fdan [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                Angajezi o firma, care promite sisteme de securitate excepționale, sa-ti securizeze locuința împotriva hoților. Dupa acea firma înmânează cheile si codurile hoților pe principiul ca ei plătesc mai bine, sau ca sunt mai credibili. Sau ca ei, hotii, reprezinta idealul firmei. Nu este si firma hoață? Si nu doar in viata economica hoția este de condamnat ci si in politica.
                Cei care schimba tabăra fără se demisioneze din parlament sunt hoți si trădători, nu ai partidului ci ai celor care i-au dat votul lor. Dupa mine ar trebui sa facă pușcărie. repet; au înșelat, au mințit, au trădat alegătorii, nu au pic de onoare. Cel putin din aceasta cauza ar trebui eliminați din viata politica.
                • +1 (1 vot)    
                  Bine ma, da' ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:13)

                  Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui fdan

                  ... in conditiile astea ti se pare cinstit din partea angajatilor firmei aleia sa stea in continuare angajati la firma aia? Asta i-ar cam face complici la infractiune.

                  In plus, in cazul alegerilor parlamentare, matale ti-ai dat votul angajatului (parlamentarului, ca sa pastram analogia), nu firmei (adica partidului). Asa ca mi se pare normal si de bun simt din partea angajatului (parlamentarului) sa se simta responsabil fata de tine, cel care l-ai votat, si si sa se dezica de firma (partid) in momentul in care aceasta nu-ti mai reprezinta interesele. Mai ales in conditiile in care dupa demisia din firma angajatul continua sa-ti apere casa, iti schimba codurile de la alarma si-ti pune broaste noi etc., adica incearca sa repare atat cat poate din raul ce ti l-a facut firma.

                  Matale ai o logica stramba in acelasi fel in aproape toate comentariile ce le publici aici pe hotnews, asa ca nu ma astept la un raspuns de bun simt. Sper insa sa citeasca ce-am scris aia mai putin obisnuiti cu rationamentul logic, la care riscul sa puna botu' la sofisme cum le emiti matale e mare.
              • +1 (1 vot)    
                Chiar mai mult ... (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:15)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                ... votul s-a presupus a fi uninominal, adica (teoretic, din nefericire nu si practic) parlamentarul care-a ajuns in parlament a adunat el voturi, n-a adunat partidul voturi pt. el. Locul din parlament e al lui, nu al partidului. Asa ca ce-are demisia din partid cu locul din parlament?
                • 0 (0 voturi)    
                  ! (Vineri, 6 ianuarie 2012, 12:34)

                  fdan [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

                  Încep sa-mi formez convingerea ca toți care mi-au comentat postarea sunt parlamentari transfugi. Parca vorbesc cu pereții. Una zic alta-mi răspund!
        • +6 (10 voturi)    
          deci, (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:21)

          nu sunt domnul tapalaga [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          desi nu sunt dl tapalaga, as putea ghici un raspuns, dece n'a dat dansul si raspunsuri.
          ca sa raspunzi matale, io, ala, si aia, si alalaltul, adica sa ne intrebam si noi.
          ca prea ne'am invatzat sa luam totul de'a gata !
          arghezii are un poem despre cel ce gandeste singur ...

          mda, de pdl s'ar putea sa ai drepteate, sa fie chintesenta, esentialul tutulor partidelor de dupa 23 aug. 1944 ! :-))
        • +10 (12 voturi)    
          Buna observatia... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:25)

          Lucky [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Cred ca Dan Tapalaga isi arunca singur mingea la fileu si vrea sa mai si puncteze; o metoda care, de regula, se penalizeaza...
          Scrisul lui dezamageste de ceva vreme...
          • -5 (5 voturi)    
            observatie (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:29)

            rugantino [anonim] i-a raspuns lui Lucky

            pe dumneata te dezamageste, de fapt pune degetul pe rana. In sfarsit
        • -3 (7 voturi)    
          macar un raspuns cersesc si eu (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:41)

          marius [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          d-le MarianEugen, aveti un entuziasm debordant cu privire la PDL, aveti o ura inexplicabila pentru USL si in general dovediti o orbire a judecatii si ratiunii atunci cand postati.

          ce inseamna ca eram "nastase.ro" sau "bombonel.ro".... sunteti cumva un site?

          daca va considerati pragmatic, fara piruete doctrinare si compromisuri inselatoare raspundeti-mi va rog la urmatoarele intrebari:

          cum puteti accepta sa sustineti neconditionat un partid care se aliaza cu o adunatura de tradatori (UNPR) care se declara de stanga si doresc sa preia electoratul PSD (sa nu uitam ca tot Dvs ii numiti pe electorii PSD hoti, asistati, analfabeti, pensionari si alfel de nume grele)?

          cum puteti accepta alianta cu UDMR in conditiile in care politica acestui partid este declarat anti-nationala si urmareste realizarea unei enclave autonome pe motive etnice pe teritoriul Romaniei?

          considerati ca scopul de a ramane la guvernare pentru continuarea reformelor, precum si telul de a castiga Primaria Capitalei, justifica o alianta a PDL cu primarii sectoarelor 4 si 5?

          Multumesc!
          • +4 (8 voturi)    
            cum se defineste un tradator? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:56)

            naiv [anonim] i-a raspuns lui marius

            erou cand trece la PSD si tradator cand pleaca? Sa insiram: Duvaz, Severin, Sassu, Badescu, Cosea, Melescanu, Sorica Nicolai, Bolcas, Pavelescu, Lavinia Sandru, Marinescu-Bideu, .... Ei ce or fi?
            • +2 (4 voturi)    
              ba da, sunt tot tradatori, desi... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:02)

              marius [anonim] i-a raspuns lui naiv

              ... in politica se foloseste un alt termen: FRIPTURIST.

              Si care nu are nici o legatura cu friptura.
              Ci cu ciolanul.

              PS: nu inteleg de unde ai scos-o ca cei care trec la PSD sund eroi??!
          • +3 (5 voturi)    
            Cre' ca dvs. nu intelegi ce-i aia democratie (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 22:10)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui marius

            Nu electorii PSD sunt hoti, ci doar o buna parte a sustinatorilor financiari ai partidului. Electorii sunt in buna masura naivi. O buna parte din ei sunt asistati, dar nu consider ca a fi asistat social e musai o chestie de care sa-ti fie rusine, asta depinde de context. De asemenea, pensionarii sunt in mod tipic votanti PSD, dar din nou, a fi pensionar nu e o chestie rusinoasa, cata vreme nu te-ai pensionat anticipat cu un certificat de invaliditate trucat.

            UDMR, ca ne place sau nu, e o organizatie reprezentativa pt. o parte semnificativa a populatiei RO - chiar daca forma de organizare in fapt n-ar trebui sa-i permita accesul in parlament (UDMR e organizatie culturala).

            PDL, chiar si in conditiile unor derapaje, a asigurat cea mai competenta guvernare din '89 incoace, in ciuda conditiilor de criza, si a diverselor sabotaje. Neavand majoritate absoluta in parlament, o alianta cu alte forte politice, in baza unei suprapuneri a scopurilor, si a unui acord asupra programului de guvernare, e o chestie absolut normala, si nu reprezinta o abatere de la doctrina nici uneia dintre cele doua formatiuni politice. Mai mult, colaborarea dintre formatiuni diferite reprezinta esenta unei guvernari democratice. Dupa parerea Dvs. era mai bine daca-si dadeau in cap?

            Despre primarii celor doua sectoare nu stiu prea multe detalii. Dar nici Dvs. nu aduceti argumente impotriva lor. Asa ca io nu vad unde e bila neagra la asocierea cu cei doi primari.

            Si mai o chestie, aparent nu intelegeti o exprimare figurata, gen bombonel.ro sau nastase.ro.

            Asa ca ce sa zic, o manifesta dl. MarianEugen un entuziasm debordant fata de PDL (desi mie mi se pare mai degraba o atitudine echilibrata, pozitiva si mai ales argumentata), da' Dvs. manifestati o atitudine putin obtuza, cam violenta prin modul de exprimare si nu foarte argumentata impotriva PDL.
            • 0 (8 voturi)    
              Asta e boala curata (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 23:46)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

              Cum se face ca tot ce vine de la pdl este bun si curat?
              "udmr ca ne place sau nu....bla bla bla" fara ei in momentul asta pdl ar fi in mare rahat, acu' sunt buni daca maine se intorc catre altii sunt buni de scuipat, chiar sunteti penibili.
              "pdl a asigurat...bla bla bla" a asigurat nimic. A infundat tara in datorii catre fmi asta a facut pdl. Prin toate ministerele prin care treci dai de niste dobitoci fara nici o competenta.
              In fiecare zi auzi"Noi o sa face" Noi suntem buni"
              Eu va spun atat sunteti bolnavi toti care credeti in politicienii romani indiferent de culoarea de pe tricou.
              Mai lasati demagogia deoparte si uitativa in propria curte. Nimeni nu mai crede propaganda ieftina, pana si base sa cam saturat de gastile din pdl.
              ATENTIE: Nu sustin ca psd sau usl este altfel si vreau sa fie clar acest lucru mai ales pentru sustinatorii pdl. Pentru ca atunci cand cineva va critica urlati ca este de la usl.
              Invatati ca in tara asta mai sunt si oamenii care nu le pasa de rahaturile doctrinare.
              • -1 (1 vot)    
                asta e boala curata (Joi, 5 ianuarie 2012, 12:42)

                Ana [anonim] i-a raspuns lui evoque

                corect spus ...
              • 0 (2 voturi)    
                Matale vezi totul in alb si negru (Vineri, 6 ianuarie 2012, 11:20)

                Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui evoque

                N-am zis ca tot ce vine de la PDL e bun si curat. Simplificat pana la nivelul la care poate intelegi si matale, am zis ca ce vine de la PDL e mai bun si mai curat decat ce ne-au dat guvernarile anterioare - dominate aproape 20 de ani de PSD, chiar daca si ce vine de la PDL are o doza de jeg.

                Chiar mai rau de-atat, nu exista pe moment vreo propunere care, chiar si abstractie facand de credibilitate, sa fie mai buna decat ce propune PDL, chiar daca se poate si mai bine decat PDL.

                Sa pui in gura altuia ceva ce respectivul n-a zis e una din tehnicile de baza ale manipularii. Aviz celor care pun botu' la comentariile unora care-s sau platiti, sau spalati pe creier sau pur si simplu idioti de la mama natura, si nu pot vedea totul decat in alb si negru.
        • +1 (5 voturi)    
          Durere (Joi, 5 ianuarie 2012, 10:10)

          santinela [anonim] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Mai Mariane ai intrat in noul an si cred ca "doare "rau ceva la tine. Voteaza-l,voteaza-l ca berbecul pe Basescu dar iti doresc sa-l si urmezi acolo unde va merge cu gasca lui dupa alegeri.Adica la "racoare".In rest iti doresc insanatosire grabnica!
  • +6 (28 voturi)    
    USL (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:04)

    vasilica [anonim]

    Basescu si PDL sint cei mai buni petru Romania in ziua de azi.
    Fara Basescu Presedinte si Guvern de la PDL riscam sa fim dati afara din UE si NATO pentru ca PNL si PSD vor sa fure toata Romania, vor sa instaureze dictatura comunista inapoi si sa ne uneasca cu Rusia
    • -4 (18 voturi)    
      . (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:24)

      Ivanu [utilizator] i-a raspuns lui vasilica

      Pana si numele tau arata cat de departe te duce mintea :))
    • 0 (14 voturi)    
      vasilica !!!!!! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:32)

      val [anonim] i-a raspuns lui vasilica

      Fugi la munte ca au navalit rusii sa faca Craciunul lor comunist la Poiana Brasov !!!! Du-te si te lupta poate te trezesti din mahmureala de la Sfantul Vasile !!!!!
    • +1 (15 voturi)    
      Nici chiar asa... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:35)

      ads [anonim] i-a raspuns lui vasilica

      Mesaje idioate..., nici chiar asa, chiar ne luati de prosti?
      • +1 (7 voturi)    
        Pai cum altfel? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 22:15)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui ads

        Omu' destept mai pricepe si de gluma. Daca matale nu pricepi gluma, macar trage singur concluzia.

        Desi de fapt, daca pricep eu bine ce-a vrut sa zica vasilica, e pe bune ca idee, doar ca putin exagerat, de dragul unei formulari concise. Gluma e doar ambalaj.
  • +11 (17 voturi)    
    cu DNA? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:06)

    liert [anonim]

    recunosc cu DNA nu prea mi-a placut

    ok, sunt de acord cu unele iesiri necontrolate ale acestuia, dar, am observat ca cei de afara gandesc diferit de noi
    pe termen lung
    nu se sucesc" ca la Ploiesti"
    poate si de aceea au reusit
  • +2 (8 voturi)    
    Ooooh, (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:12)

    revelare [anonim]

    deja ne bagan peste Nostradamus...
  • +3 (17 voturi)    
    Securistii peste tot... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:16)

    felomelo [anonim]

    Dar la hotnews va mai presta Dan Tapalaga acum ca stie ca lucreaza pentru un securist dovedit, si anume
    C.R.I.S.T.I.A.N. S.I-M.A? omul este un securist dovedit in instanta, identic ca Dan Voiculecu... deci ce ascendenta morala mai puteti avea?
    • -6 (8 voturi)    
      Si daca... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:40)

      ads [anonim] i-a raspuns lui felomelo

      Si daca lucreaza pentru un securist dovedit e interzis sa fie inteligent? Si daca ar scrie bine, sa zicem, sa nu mai scrie?
      Cat timp ne veti mai lua cu "securitatea"?
      Nu v-ati plictisit?
      • -1 (5 voturi)    
        hai ca esti tare.. (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:32)

        felomelo [anonim] i-a raspuns lui ads

        Frate... eu, sau noi, suntem aia care o tot tin cu securistii?! Eu m-am plictisit de acest subiect de mult spre deosebire de dragii tai pdl-isti care numai la Felix viseaza.

        Dar oricum la inteligenta medie a postacilor oranj nici nu ma asteptam sa intelegi ceva din comentariul meu.
  • 0 (12 voturi)    
    blaga, impacarea si teoria lazaroiu (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:36)

    ginel din obor [anonim]

    blaga este un politician de scoala fesene, social democrat (!?) de la ilici incoace.
    el are muti prieteni si legaturi acolo unde a mai mancat o oaie.
    aducerea lui in prim plan, normal, electoral, spune ca dl. lazaroiu ar putea sa fie corect in ..preziceri.
    sa fac o gluma, vasalie ar putea fi alba ca zapada, dupa ce'a fost du la nufarul. :-)
    deci, s'ar putea ca base sa aiba in vedere refacerea marii majoritati, singura care ar garanta realizarea ambitiilor copitanului: regionalizarea, reducerea parlamentului si schimbarea constitutiei.
    cred ca base a avut cele mai multe regrete dupa ruperea guvernarii pdl-psd.
    treburile n'au mers tocmai prost, la acea guvernare.
    fara ambitiile lui gieoana, poate ca ...
    poate d'acolo i se trage lui mircica..
    poate ca in formula de mai sus, copilotul ar putea sa'si astampere pohta ce pohteste, fotoliul dela viktoria. viktor/viktoria !

    cam asa ar putea gandi un ex marinar, obsedat ca in curand, va deveni ex presedinte.
    • 0 (8 voturi)    
      Esti obsedat. (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:11)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui ginel din obor

      Din cauza unora ca tine vor pierde USL alegerile.Prea ii injurati si amenintati pe toti si atunci este normal sa te intrebi daca USL si fanii lor stiu cei aia democratie.Eu cred ca trebuie sa mai stea pe margine ca sa invete.Iar pe unii care nu mai pot sa invete,sa-i preia Bunul D-zeu,sau dracul.Dupa caz.
      • -1 (3 voturi)    
        da, sigur (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:14)

        FSNr [anonim] i-a raspuns lui mircea

        alegatorii USL nu sunt ca cei ai PDL, dar tu nu ai de unde sa stii asta!

        Eu am ales PDL dar acum voi alege USL. In cunostinta de cauza si atunci, si acum.
  • -2 (14 voturi)    
    RENASTEREA ROMANIEI a inceput !!! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 14:42)

    Stefan RADOVEANU [anonim]

    RENASTEREA ROMANIEI trebuie continuata.

    Deci Presedintele ROMANIEI va continua programul sau prevazut in campania electorala care pana in prezent este realizat in proportie de 33 %.

    Pana la alegerile din toamna se va realiza REORGANIZAREA teritoriala, modificarea Constitutiei, Unicameralul, pastrarea Domnului Emil BOC ca premier.

    Il va pastra pe omnul MORARU, compromisurile vor exista sa se atinga scopul final MODERNIZAREA ROMANIEI.

    Din ELVETIA ROMANIA abia a inceput sa se vada dupa al doilea mandat a Presedintelui.

    Legea sanatatii trebuie modificata si gasita solutia cu o legea care prevede MUTUALITATEA, case de asigurari private, tarificarea si facturarea prestatiei medicale.

    Se va reduce evaziunea fiscala (spaga) va creste responsabilitatea pacientilor si a prestatorilor de servicii medicale.

    Asigurarea de accident separata de asigurarea de sanatate si fara CNAS.

    ROMANIA este pe calea cea buna, sa speram cea cei doi spermatozoizi se pierd undeva prin vaginul USL.

    Este nevoie de o stanga capabila sa vina cu proiecte si idei si nu cu jos BASESCU !!!!
  • +8 (12 voturi)    
    Premizele false... implica concluzii false (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:11)

    Departamentul Anticoruptie [anonim]

    Dan Tapalaga:

    "In consecinta, lui Traian Basescu ii va fi dificil sa-l indeparteze complet pe Morar din structura DNA. Va continua, probabil, sa exercite o presiune institutionala asupra procurorilor, avand in vedere modul in care a evoluat atitudinea presedintelui in 2011. S-a transformat dintr-un sustinator fara rezerve intr-un adversar al DNA. A izbucnit, pe 21 decembrie, intr-un atac fara precedent la adresa procurorilor anticoruptie. Presedintele a criticat metodele de ancheta, sentintele obtinute in instanta, i-a acuzat pe procurori ca distrug cariere, a amenintat cu extinderea raspunderii magistratilor si a incurajat parlamentul sa ceara dovezi.

    Este cea mai dezamagitoare metamorfoza a lui Traian Basescu, care si-a castigat mandatul cu un puternic discurs anticoruptie. Nicio explicatie n-ar putea justifica tentativa clara de intimidare a anchetelor si lovitura data luptei anticoruptie, mascate sub aparenta unor reprosuri legitime. Prabusit oricum in sondaje, Basescu s-ar putea sa decida, manat de un pragmatism impins pana la cinism, sacrificarea unei institutii de care nu mai are nevoie in 2012, an electoral. Cu ce l-ar ajuta DNA daca vor continua arestarile sau trimiterile in judecata de primari-candidati, de parlamentari sau de ministri din randul puterii?"

    Premizele false ale d-lui Dan Tapalaga:

    1) Traian Basescu vrea sa-l inlature pe Daniel Morar de la conducerea DNA;
    2) Traian Basescu s-a transformat "dintr-un sustinator fara rezerve intr-un adversar al DNA";
    3) Traian Basecu este deranjat de "arestarile sau trimiterile in judecata de primari-candidati, de parlamentari sau de ministri din randul puterii"

    De ce sunt false aceste premize? Pentru ca:
    1) Traian Basescu nu vrea si nu are nici un motiv sa-l inlature pe Daniel Morar de la conducerea DNA. Pe ce se bazeaza Dan Tapalaga atunci cand afirma ca seful statului doreste inlaturarea lui Daniel Morar de la conducerea DNA?
    • +13 (13 voturi)    
      daniel morar (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:51)

      geniul carpatin [anonim] i-a raspuns lui Departamentul Anticoruptie

      tot ce'ai zis a fost fals.
      morar va trebui sa plece ca i'a sunat ceasul.
      adica, a expirat termenul legal de functionare.

      nu trebuie sa fii geniul carpatilor sa pricepi ca daca e lege, e si pentru cel ce aplica legea.

      deci, am o propunere simpla, dar geniala, pentru dl. prezident: inlocuirea lui morar cu kovesi si a lui kovesi cu morar.
      se va schimba, prin puntele esentiale, dar va ramane totul, totusi, la fel. :-)

      ba ce ideie !
      nici lazaroiu nu putea s'o iemane !
  • -1 (7 voturi)    
    E necredibil... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:21)

    Stando [anonim]

    Pentru mine, ca si pentru altii care l-am votat de atatea ori Base devine pe zi ce trece tot mai necredibil. Totusi, sa nu se vada nimic concret in doua mandate de presedinte jucator... Coruptia e la fel de hulpava, numai ca s-a mutat la portocalii, tara e la fel de prost vazuta din afara. Nivelul de trai a scazut periculos, pesimismul romanilor a crescut. Si ceea ce pare de-a dreptul tragic e ca nu se intrevede nici o speranta. Intreaga liota politica trebuie aruncata la tomberonul istoriei, indiferent de culoare. La dracu' cu politicienii din acesti 21 de ani, au ruinat tara si au facut sa plece din Romania sperantele odata cu plecarea elitelor. Cu manelistii din toate domeniile nu se poate construi o societate normala. Mi-e greata, o scarba acuta asa cum simt probabil multi concetateni...
    • -1 (5 voturi)    
      necredibil, dar asa e.... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 19:35)

      costica [anonim] i-a raspuns lui Stando

      Si nici o speranta, asta e cel mai rau... si previziunile specialistilor ca in 2012 inca vreun milion de romani vor lua calea strainatatii, plecand in cele 4 zari.... si copiii mei tot vorbesc despre asta.... nu ne place, dar....
  • -1 (7 voturi)    
    "fara probleme".... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:21)

    costica [anonim]

    Traian Basescu nu are de ce sa-si faca probleme, anul 2012 va fi la fel ca anul 2011, un an plin de "succesuri" portocalii, precum zise azi la sedinta de guvern Dl Boc care a afirmat ca "ca Executivul a atins "fara probleme" tintele macroeconomice ​propuse pentru 2011. "....
    Asa ca poporul multumit de asa guvernare competenta si de asa tinte, va iesi la votare cu mic cu mare in 2012 si va vota PDL cu 99,99% !!!!
    Nu are de ce sa-si faca probleme Dl Basescu.... opinia mea, citind azi declaratiile Dlui Boc....E bine, bine, e foarte bine.....
  • +6 (12 voturi)    
    Premizele false... implica concluzii false (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 15:24)

    Departamentul Anticoruptie [anonim]

    2) Traian Basescu nu s-a transformat intr-un adversar al DNA ci este exasperat de ineficienta luptei anticoruptie... iar o mare parte din vina pentru aceasta ineficienta a au procurorii DNA. Faptul ca Basescu sesizeaza CORECT intocmirea de catre procurorii DNA a unor dosare care sunt spulberate in instante nu inseamna ca Basescu s-a transformat intr-un adversar al DNA, ci ca pune presiune pe procurori pentru ca acestia sa-si faca meseria intr-un mod profesionist.
    3) De ce crede Dan Tapalaga ca Traian Basescu este deranjat de arestarile si trimiterile in judecata a unor oameni din cercul puterii? Daca ar fi fost deranjat, s-ar fi amestecat in treburile Justitiei si nici unui borfas dintre cei strecurati in randurile puterii nu i s-ar fi clintit nici un fir de par. Dar Traian Basescu nu a facut asa ceva. De ce ar face-o de acum incolo?
  • -1 (7 voturi)    
    ce "schimbare"? (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:06)

    Codruta N [utilizator]

    Asa a fost el TOT TIMPUL! Cocalar (vezi celebra suvita", de care lumea poate nu-si mai aminteste), mincinos, manipulator, sapator si mort dupa putere!

    "Schimbarea" lu' Peshte! Nu s-a schimbat de fel! Imprejurarile il fac sa isi arate adevarata fatza, asta e tot!

    Hai, sa-l "albim", acum, sa zicem ca-i doar o "schimbare", deci dam de inteles ca ar putea fi doar ceva temporar - zise Tapalaga, spalatorul de serviciu >:
  • +10 (10 voturi)    
    Sistemul de asigurari de sanatate din Germania (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:34)

    Pacient [anonim]

    1. In Germania, toti salariatii sunt obligati sa aiba asigurari de sanatate de stat. Numai persoanele care castiga mai mult de 50.000 Euro pe an pot opta pentru asigurari private. O persoana care opteaza pentru asigurare privata nu poate opta si pentru asigurare de stat. 85% din populatia Germaniei au asigurarea de baza (de stat).

    2. Fondurile pentru asigurarea de stat sunt gestionate de organizatii NON-PROFIT. Ele sunt supuse unor reglemantari guvernamentale stricte si sunt constituite din contributia lunara a angajatilor si angajatorilor. O parte a acestor fonduri e finantata de stat (asistenta financiara) pentru a acoperi asigurarea persoanelor care nu au fost niciodata angajate sau nu platesc pentru sistem.

    3. Exista un sistem de preturi uniform in toata Germania numit DRG (un sistem de spitale clasificate). Acesta include plata medicilor, serviciile medicale, mancarea si cazarea din spital.

    4. Exista reglementari guvernamentale stricte care stabilesc calitatea actelor medicale iar serviciile medicale sunt supravegheate in mod continuu. Sunt colectate date prin diverse proceduri, fiind analizate sistematic (o rutina) de agentii guvernamentale.

    5. Sistemul de spitale din Germania este foarte vast avand aproximativ 2000 de spitale care sunt grupate in functie de apartenenta:
    a. 55% dintre spitalele din Germania apartin statului.
    b. 38% dintre spitale apartin unor organizatii non-profit.
    c. 7% dintre spitale apartin unor societati comerciale.

    6. Spitalele din Germania sunt faimoase pentru criteriile inalte de performanta pe care le impun. Ele au cei mai bine calificati medici care sunt acceptati sa practice ca specialisti numai dupa o pregatire lunga si intensiva.

    7. Spitalele din Germania au de regula camere cu doua paturi, pentru doi pacienti. In aceste spitale se poate plati o taxa suplimentara pentru cei care doresc o camera doar pentru ei.

    8. Nu exista liste de asteptare pentru operatiile importante si pentru tratamente.Sistemul de asigurari de sanatate
    • +6 (6 voturi)    
      Link-uri pentru datele de mai sus (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 18:08)

      Pacient [anonim] i-a raspuns lui Pacient

      http://heart-consult.com/articles/german-healthcare-system

      http://www.english.german-hospital-service.com/html/background.html

      http://www.amiexpat.com/2009/08/18/health-care-in-germany/

      http://en.wikipedia.org/wiki/Health_in_Germany

      http://www.theexpatdirectory.com/articles.php?c=expat_german_health_care
  • +5 (9 voturi)    
    un articol dezamagitor (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:34)

    paul [anonim]

    La fel ca acest articol care vrea sa prezinte metamorfozarea presedintelui Basescu intr-un personaj cinic, sforar, gata de compromisuri de parca in politica ai putea sa fii altfel, nu ma pot abtine sa nu observ la randul meu metamorfozarea d-lui Tapalaga care dintr-un jurnalist echilibrat (multi ar putea spune chiar apropiat al puterii) isi schimba pe zi ce trece stilul si orientarea. Sa imi fie iertat dar era o vreme cand logica dlui Tapalaga era imbatabila aproape matematica, factuala, acum insa este plina de presupuneri far nici o sustinere si presarate de "mi-a spus mie o sursa din PDL". Afirmatii de genul "se anunta vremuri grele pentru procurori si sunt de asteptat noi iesiri din partea presedintelui Basescu impotriva DNA" sau "ofensiva sa de cucerit redutele stangii e de asteptat sa continue in 2012 in ritm mai accelerat." nu au nici un fundament altul decat simple speculatii deloc caracteristice stilului anterior al Dlui Tapalaga. Un observator tendentios ar putea specula copios in legatura cu noul partizanat al autorului, sincer nici nu vreau sa gandesc pana acolo pentru ca atunci e bine de stins lumina si luat bilet "one-way" spre Congo. Imi este usor sa pun etichete asa cum a inceput sa o faca domnia sa dar in spiritul respectului pe care inca il mai port fata de Dl Tapalaga ma abtin sa o fac.
  • +5 (9 voturi)    
    Tapalaga ai luat-o rara... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:38)

    martianu [anonim]

    Succesul tau de pana acum s-a datorat unor articole bazate pe argumente, exemple de fapte adevarate, bun simt si echitabilitate.

    Dar de la un timp scrii doar bazaconii gen "guess work" (daca, parca, ce va fi) si ai o oarecare obsesie basesciana (te-a muscat si pe tine sarpele anteno-irealist?).
  • +4 (8 voturi)    
    Fals ,d-le Tapalaga. (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 16:40)

    maria [anonim]

    Presedintele n-a pornit razboi impotrivsa DNA ci a criticat modul defectuos in care unii p-rocurori isi fac treaba.Cind dupa circ la TV timp de 5-6 ani ,tu ca procuror ceri pedeapsa cu suspendare ceva e putred la mijloc.Cui foloseste niste arestari cu tam -tam si apoi orio iese cu achitari ori nu se mai aude nimic ani de zile despre acele dosare. ?Presedintele nu v-a gira pe nimeni daca nu are rezultate ,fie el si Daniel Morar.Mintiti si manipulati intrun stil jenant.Va dati cu parerea periculos de mult si fara dovezi afirmati cam ce-ati vrea dvs sa se intimple.Niciodata Basescu nu-si v-a pierde oinfluienta in PDL.Asta ati dori dvs.PDL creste in sondaje si a facut pt Ro reforme ce nu s-au facut in 20 de ani.Vreti sa blamati presedintele si PDL ca sa creati dezbatere ,dar deveniti penibil.Regret d-le Tapalaga,sinteti tinar ,talentat dar mincinos.Am vazut interviul presedintelui si n-are nimic comun cu ce insirati dvs.
  • +6 (8 voturi)    
    DNA - CITEVA ridicari de sprinceana (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:27)

    bizonul [anonim]

    Este adevarat ca Uniunea procurorilor a incheiat o alianta cu USL?

    Este adevarat ca procurorul care ancheta cazul profesorului ”violator” de la Jean Monnet a facut 2 greseli pe care el insusi le-a recunoscut?

    Este adevarat ca in cazul lui Nastase Adrian - dosarul Tamara - procurorii au cerut dupa 5-6 ani de cercetari asidue numai UN AN CU SUSPENDARE?

    Este adevarat ca procurorii au pornit vinatoarea de oficialitati pedeliste lasind pe cele usliste sa respire?
  • +5 (7 voturi)    
    Premier providential (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:35)

    matei [anonim]

    Aveti dreptate domnuleTapalaga, dar avem mare noroc cu premierul providential Boc care ne ghideaza prin furtuna crizei pentru a ajunge la liman.
    • 0 (2 voturi)    
      asta era la misto (Joi, 5 ianuarie 2012, 12:16)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui matei

      asa e? :D
  • +4 (8 voturi)    
    Sa fim realisti si corecti! (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 17:43)

    Rescatorul/Judex [anonim]

    Ori de cate ori are prilejul sa ajunga la oricare post TV, oricare membru USL, adica al cardasiei vadit de stanga, conduse de criminalul KGB-ist, Ion Ilici Iliescu, afirma cu emfaza ca PDL si Basescu au adus Romania in catastrofa. Care catastrofa? Vede cineva vreo catastrofa ? Nimic mai ipocrit si mai parsiv. Basescu si PDL au ferit Romania de o recesiune dura, au mentinut puterea leului, au tinut somajul sub control si au realizat cea mai mare crestere economica din Europa, in conditii de criza si recesiune. Exporturile se mentin la cota inalta, consumul este rezonabil si se sporesc investitiile, pilonii reali ai unei cresteri economice sustenabile si care va aduce, neindoielnic, bunastarea mult asteptata. S-au demarat reforme de mare profunzime; invatamant, sanatate, societate, economie. Din pacate, justitia a ramas nereformata dintr-un motiv foarte simplu. Marea majoritate a judecatorilor sunt membri sau simpatizantoi PSD, majoritatea avocatilor sunt membri sau simpatizanti PNL (partidul frate de stanga al PSD - nu mai exista niciun dubiu in acest sens), iar, mai daunazi, asociatia procurorilor a semnat un pact cu PSD. Si atunci, cum sa se mai poata face reforma in justitie? Cu cine? Poate si de aici nemultumirile presedintelui. Nu s-a reusit nimic in privinta constitutiei si reformei administrative. Evident, nu din vina PDl si a presedintelui. Ce ne ateapata in 2012? Daca suntem inteligenti si patrioti si dorim o tara a muncii si bunastarii in defavoarea puturoseniei si parazitismului, vom vota cu cei care vor sa schimbe Romania in bine si au inceput deja sa o faca. Daca vrem sa distrugem aceasta tara vom vota cu cei care nu au niciun program. Eu nu vreau sa schimb pe Bassescu si PDL (programul USL). Asta nu este program. Asta este demagogie, impotenta si dusmanie la adresa tarii si romanilor. Voi, ce vreti? Cum vreti sa arate Romania de maine?
    • +1 (7 voturi)    
      iti zic eu care e catastrofa (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 18:24)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul/Judex

      nu stiu care e contributia punctuala a lui Basescu si a PDL-ului la ea, dar catastrofa exista si poate fi intalnita in alt articol de pe hotnews. Suntem cei mai nefericiti oameni din lume! Suntem singura tara din lume cu fericirea neta (fericiti-nefericiti) la valoare negativa. Desi nu suntem nici cei mai saraci, nici cei mai pesimisti din lume (conform aceluiasi studiu) suntem totusi cei mai nefericiti.
    • +1 (3 voturi)    
      sa fim realisti (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 20:53)

      marcela [anonim] i-a raspuns lui Rescatorul/Judex

      Aveti pretentii exagerate.Nimeni nu stie ce vrea.Dl.Tapalaga are doar pareri,Afirmatii pur si smplu fara nici un temei.
  • +1 (5 voturi)    
    Cam multe critici (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 19:11)

    Marin [anonim]

    domnule Tapalaga, cum zicea cineva; "Suntem multi, deci avem dreptate".
    Recapatati-va verticalitatea, eventual faceti o mica pauza si puneti iar mana pe condei si scrieti ce vedeti.
    Pe noi nu ne pacaliti.
    Va asteptam.
  • +2 (6 voturi)    
    jucătorii cheie... (Miercuri, 4 ianuarie 2012, 20:47)

    corvus_coraX [utilizator]

    ...au fost, sunt, și vor fi mereu atâta timp cât bordelul politicii va fi în fruntea obștei. descrierea ta concisă, dar elocventă, conturează un T.B. la fel ca toți ceilalți. vulnerabil, instabil, egocentric și imprevizibil. ceea ce, în nici un caz "nu se poartă" la un om politic adevărat. T.B. a fost doar "alcumva" comparativ cu predecesorii săi. personaj controvesat dar plin de personalitate "poate prea plin" el nu a reușit să se rupă de context. a rămas captiv ca și iliescu sau constantinescu, tocmai datorită faptului că a făcut și încă face parte din sistem. din sistemul care a creionat decisiv nu numai landscape-ul acestor peste douăzeci de ani risipiți, dar care s-a și consolidat într-o asemenea măsură încât, O PERSOANĂ nu poate schimba un sistem! nici dacă ar vrea! T.B. nici dacă ar fi vrut, nu a putut. a dovedit extrem de multă abilitate (uneori ridicolă ca exemplu lacrimile de crocodil, dar adeseori periculoasă), o fantastică ambițe determinată de un orgoliu nemăsurat

    viitorul e sumbru. vom fi scutiți de T.B. dar ne așteaptă alte persoane care, nici măcar abilitățile lui T.B. nu le au.viitorul politic al lui 2012 ca fi complet lipsit de surprize ca și ultimii 20 de ani de așa zisă democrație... valorile româniei sunt acolo unde este tăcere

    Un an nou fericit Dane precum și cititorilor tăi!
  • 0 (2 voturi)    
    Ce va face Basescu in 2012 va spun eu: (Joi, 5 ianuarie 2012, 11:57)

    lucky luck [utilizator]

    - Va continua sa submineze democratia si statul de drept;
    - Va continua sa utilizeze serviciile, fara mandat, impotriva prietenilor si adversarilor politici;
    - Va continua sa bea tot atat de mult si sa se ridiculizeze Romania pe cat a facut-o si in ultimii ani;
    - Va continua sa fie o figura ridicola, vag amuzanta si in general in plus pe la sumiturile europene;
    - Va continua sa dezbine si sa manipuleze celelalte partide asa cum a facut cu aripa Stolo, cu UNPR-ul, cu maghiarimea;
    - Nu va face nimic in plan concret, cum nu a facut nici ca ministru, nici ca primar;
    - Va continua sa pastoreasca o mafie de securisti miliardari, gen Videanu, Cocos si sute ca ei
    - 2012 va consfinti iesirea UDMR si a electoratului maghiar de pe scena politica din RO.
    - Iar dl Tapalaga va continua sa sustina basescul cu aceeasi verva ca pana acum.

    Pupici...
  • +2 (4 voturi)    
    Agenda publica (Joi, 5 ianuarie 2012, 12:05)

    Marius Ogrean [anonim]

    Domnul Dan Tapalaga incearca prin ultimele doua articole adresate presedintelui Basescu sa il forteze pe acesta sa nu faca ceea ce scrie ca ar putea face.
    Foarte bine! Jurnalism activ.
    Sper insa ca daca presedintele se va dovedi de buna credinta, sa ii fie recunoscute meritele.
  • -3 (3 voturi)    
    pierdere de timp (Joi, 5 ianuarie 2012, 12:12)

    sunu [anonim]

    Basescu este o pierdere de timp ...romania s-a intors cu 25 de ani in urma...
    iar pupincuristii sunt fostii laudatori ai lui ceausescu.
  • 0 (2 voturi)    
    T. Basescu in 2012 (Joi, 5 ianuarie 2012, 17:44)

    Emil Ciurea [anonim]

    basescu a spus bine:

    -dna a lucrat bine pe cazuri de coruptie dar mai mici si unele au fost spulberate de judecatori.cei acuzati au avut de suferit ,indiferent cine sunt.

    -le-a cerut sa se ocupe de cazurile mari si sa intocmeasca dosare ,,beton",ca sa aiba succes in justitie. cercetarile sa se faca mai rapid.

    am vazut aceasta interpretare si la alti ziaristi si
    nu inteleg de ce este acuzat pentru astfel de gandire?

    astept si alte pareri.
    cu stima ,raul.
  • +1 (1 vot)    
    deci, (Joi, 5 ianuarie 2012, 18:30)

    fierar betonist [anonim]

    beton inseamna apa cu ciment si pietris.
    apoi il lasi sa se inchege.
    un dosar beton=cativa ani.
    +cativa ani in tranzit si amanari.
    rezultat, prescriptia.
    se uita de fapt dece, cand, cum...
    hai, domle, a fost de muuult !
    matusa tamara este oale si ulcele...
    omul e corect, azi.
    ce conteaza c'a furat acum zece-cinspe ani...
    a pus si el bazele unui bijnitz cinstit.
    azi, da de lucru la mii de oameni !
    da'i gazuu !!

    domn, domn sa'naltzam !
    si la anul sa venim, tot asa sa ii gasim !
    la anul, si la multi, multi ani !

    anton beton


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by