BLOGUL PwC Romania
Comisia Europeană clarifică situația lucrătorilor frontalieri și a lucrătorilor detașați în contextul COVID-19. Ce ar trebui să ia în calcul autoritățile române Comisia Europeană a publicat la finele lunii martie un ghid ce se adresează lucrătorilor transfrontalieri afectați de restricțiile de circulație impuse de majoritatea Statelor Membre ale Uniunii Europene, pentru a limita răspândirea virusului SARS-CoV-2. Astfel, Ghidul prezintă mai multe scenarii în care se pot găsi lucrătorii frontalieri și lucrătorii detașați și aduce clarificări referitoare la legislația de securitate socială aplicabilă.
Sprijinul guvernelor pentru refacerea economiei: Ce fac alte state, ce poate face România Ritmul de recuperare a economiilor lumii va depinde de politicile pe care guvernele și companiile le-au luat și vor continua să le ia în fiecare dintre cele două etape ale crizei generate de pandemia COVID-19. Încă ne aflăm în prima fază a acestei situații fără precedent, în care menținerea cât mai multor locuri de muncă și a lanțurilor de producție și comerciale sunt esențiale. Acum, toate politicile guvernamentale, ale băncilor centrale și alte instituțiilor financiare internaționale țintesc lichiditatea și solvabilitatea, fie că este vorba de persoane fizice ori de companii.
Telemedicina ar putea fi unul dintre răspunsurile pentru reforma viitoare a sistemului medical Telemedicina este considerată, în actualul context al pandemiei COVID-19, ca una dintre soluțiile care ar putea limita răspândirea virusului și, de asemenea, care ar putea ajuta sistemul de sănătate să gestioneze creșterea cererii pentru consultații minore. Astfel se explică apariția de platforme online dezvoltate atât de cei mai importanți furnizorii de servicii medicale private, cât și de spitale de stat.
Siguranța cibernetică pe durata pandemiei: noile tipuri de "Coronaviruși" Contextul global actual confirmă tendința ascendentă a criminalității cibernetice, evidențiind o maturizare a atacurilor atât din perspectiva impactului și frecvenței, cât și a polivalenței lor. Campaniile de inginerie socială care au exploatat teama de coronavirus s-au lansat la sfârșitul lunii ianuarie a acestui an și s-au răspândit la fel de repede ca boala.
VIDEO Impactul pandemiei COVID-19: Va accelera transformarea digitală? Care sunt implicațiile pentru angajați, mediu de afaceri și sectorul public? Ce reprezintă transformarea digitală, cum ajută angajații și companiile în noul context? Va fi acest proces accelerat ca urmare a pandemiei COVID-19? Care sunt competențele necesare pentru angajați? Cum va evolua automatizarea locurilor de muncă? Se va adapta sectorul public mai rapid acestei tendințe? Care va fi noua realitate post COVID-19? Au răspuns atât acestor întrebări, cât și celor primte public, în cadrul webinarului PwC România, transmis live de Hotnews.ro, miercuri, 15 aprilie, de la ora 11, Gabriel Voicilă, Partener Tehnologie, Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanță în afaceri, Oana Munteanu, Senior Manager, People & Organization, Radu Bădiceanu, Director tehnologie și Rareș Stănescu, Senior Manager. Intră în articol și urmărește înregistrarea webinarului
Retailerii ar putea organiza sistemul garanție-depozit, în așa fel încât să se recicleze cât mai multe ambalaje. Sunt ei pregătiți? Reducerea cantității de deșeuri reciclabile prin promovarea lor ca resursă este ceea ce ne cer organismele europene. Țintele fixate sunt ambițioase – peste 55% grad de recuperare a materialelor specifice conținute în special în deșeurile de ambalaje. Ar fi posibil să creștem procentul de reciclare a ambalajelor de plastic, metal și sticlă puse pe piață la 70%, dar și rata de returnare a ambalajelor, reducând, în schimb, poluarea ambientală, la costuri suportabile de către producători și generatori, adoptând o singură măsură. Vorbim aici despre un sistem deja utilizat în alte state europene, care ar veni, însă, la pachet cu costuri de 140-160 de milioane de euro pentru ridicarea infrastructurii. Este el fezabil? Este cineva interesat?
Companiile concurente vor putea colabora. Care sunt condițiile stabilite de Comisia Europeană Companiile care activează deja în domeniul producerii și distribuției de produse medicale, precum și cele care activează în alte sectoare sau în domenii adiacente, dar care își convertesc / reorganizează activitatea vor putea colabora, pe o perioadă limitată de timp, pentru a răspunde anumitor situații de urgență și disfuncționalități ale piețelor induse de pandemia COVID-19. Comisia Europeană a publicat, zilele acestea, un set de îndrumări privind activitățile economice și condițiile în care companiile concurente pot colabora, fără a risca o încălcare a regulilor de concurență.
Studiu PwC România: BVB a pierdut de la începutul anului 34% din capitalizare, dar pe termen lung randamentul indicilor rămâne peste cel al obligațiunilor de stat Bursa de Valori București (BVB) a pierdut de la începutul anului, de la apariția știrilor despre noul coronavirus, 34% (13 miliarde euro) din capitalizarea bursieră, potrivit raportului ”Multiplii de evaluare ai Bursei de Valori București și ai pieței locale de M&A”, realizat de PwC România. Astfel, scăderea de la începutul acestui an a depășit creșterea de 23,4% înregistrată în anul 2019 față de 2018, an care a marcat cea mai bună performanță a BVB de la criza financiară. În ultimii 8 ani, randamentul mediu înregistrat de indicii bursieri a depășit randamentul obligațiunilor guvernamentale.
Exemple de măsuri fiscale luate de guverne în contextul pandemiei COVID-19. Studiu PwC pentru 108 state din toată lumea Odată cu declanșarea crizei COVID-19, guvernele din toată lumea au adoptat măsuri fiscale și economice pentru a limita impactul negativ asupra angajaților și afacerilor. Dacă analizăm deciziile luate în Uniunea Europeană, vedem că anumite prevederi sunt comune mai multor state datorită intenției acestora de a contribui la asigurarea lichiditatilor pentru companiile afectate deja de instituirea stării de urgență. Astfel, observăm că Belgia, Luxemburg și Letonia au optat pentru rambursarea accelerată a TVA; Italia, Cehia, Belgia, Austria, Malta, Franța, Luxemburg au prelungit termenul pentru depunerea declarațiilor fiscale / plata obligațiilor fiscale; Grecia, Italia, Polonia au introdus stimulente fiscale pentru donațiile efectuate de contribuabili; Austria, Italia, Franța, Polonia au suspendat acțiunile de control fiscal.
IMM-urile vor primi credite bancare garantate de stat, la dobânzi subvenționate. Care sunt schemele de ajutor de stat aprobate Aproape 40.000 de IMM-uri românești vor avea acces la credite bancare în condiții preferențiale pentru asigurarea continuității activității și plata personalului angajat pe perioada pandemiei, până la 31 decembrie 2020. România a cerut aprobarea Comisiei Europene pentru două scheme temporare de ajutor de stat: garanții de stat pentru credite acordate în vederea realizării de investiții / linii de credit pentru capital de lucru, respectiv granturi directe pentru acoperirea dobânzilor și comisioanelor generate de aceste credite.
Piața de M&A, între prudență și oportunități Principalele efecte pe termen scurt ale pandemiei COVID-19 pe piața de M&A au fost retragerea unor oferte sau amânarea încheierii unor tranzacții, însă impactul pe termen lung rămâne încă incert. Organizațiile vor acționa prudent și rezervat în ceea ce privește investițiile în M&A până când situația va începe să se normalizeze.
Cele mai recente amenzi aplicate de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor: Trei lecții de învățat Val de amenzi aplicat în ultimele două săptămâni de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) pentru nerespectarea prevederilor legale incidente în materia protecției datelor: au fost sancționate aceleași greșeli constatate și în trecut, fapt care denotă o dată în plus că măsurile de conformare implementate nu sunt, poate, cele mai eficiente. Potrivit comunicărilor ANSPDCP, trei au fost situațiile care au dus la sancțiuni:
Tehnologia în vreme de criză: 5 recomandări pentru mediul de afaceri Conform studiului PwC Human Resources Technology, îmbunătățirea modului de lucru este una dintre principalele provocări ale companiilor la nivel global. De altfel, 74% dintre cei chestionați doresc să își majoreze investițiile în tehnologie, iar 79% vor să adopte tehnologii bazate pe Inteligența Artificială până în 2022.
Studiu PwC România: 90% dintre companii consideră că amânarea plății obligațiilor fiscale este cea mai utilă dintre măsurile fiscale luate în actualul context Amânarea plății obligațiilor fiscale fără instituirea accesoriilor până la 30 de zile de la încetarea situației de urgență este considerată cea mai utilă măsură luată de guvern în contextul pandemiei COVID-19 de către 90% dintre companiile respondente în cadrul studiului Barometrul de HR, realizat de PwC România.
Criza generată de pandemia COVID-19 creează premisele ca decizia privind taxa digitală să fie luată mai rapid decât se anticipa Anul 2020 se anunța a fi anul consensului între statele membre ale Organizației pentru Dezvoltare și Cooperare Economică (OECD) privind introducerea taxei pe serviciile digitale (cunoscută cu acronimul DST), urmând ca aplicarea să survină în 2021. Însă noul context creat de criza generată de pandemia COVID-19 ar putea accelera adoptarea unei astfel de măsuri.
COVID-19, utilizarea datelor de geo-localizare și obligațiile în materia datelor cu caracter personal Potrivit unui proiect al Comisiei Europene, cei mai mari operatori telecom ar trebui să transmită autorităților UE datele de localizare înregistrate de telefoanele clienților în scopul monitorizării răspândirii COVID-19. Deși scopul urmărit este legitim, o astfel de activitate vine în contextul unei legislații mai puțin permisive, urmare a aplicării Regulamentului General privind Protecția Datelor. Astfel, deși inițiativa monitorizării aparține chiar Comisiei Europene, legalitatea demersului din perspectiva protecției datelor cu caracter personal ridică multe semne de întrebare.
Pregătirea pentru crize constituie un avantaj competitiv. Ce putem învăța în plină criză COVID-19 din experiențele a 2.000 companii? Vedem cum pandemia COVID-19 declanșează crize în lanț în societate și economie: sistarea sau reducerea activităților, șomaj tehnic, întreruperea lanțului de aprovizionare, limitarea călătoriilor. Crizele îmbracă diverse forme și dimensiuni - și nimeni și nici o regiune nu este imună. Recent, PwC a realizat studiul Global Crisis Survey, care a inclus 2.000 de companii din 25 de industrii și 43 de țări, care au experimentat cumulat 4.500 de crize pentru a afla tipul de crize cu care se confruntă organizațiile, ce măsuri iau și cum se pregătesc pentru a le preîntâmpina.
Studiu PwC privind impactul pandemiei COVID-19 asupra afacerilor: 37% și-au întrerupt total sau parțial activitatea, 27% vor apela în mod cert la șomajul tehnic 37% dintre companiile chestionate și-au întrerupt total sau parțial activitatea după declararea stării de urgență pe fondul pandemiei COVID-19 și 20% și-au restrâns activitatea, potrivit studiului HR Barometru, realizat de PwC România la finalul lunii martie. În acest context, 27% afirmă că vor apela în mod cert la șomajul tehnic.
COVID-2019: Implicațiile efectului de "shutdown" în economie Statele din întreaga lume se confruntă cu o contracție semnificativă a activității economice, care s-ar putea prelungi până la finalul primului semestru al anului, după estimările analiștilor economici. Așa numitul efect de tip "shutdown", și anume sistarea parțială sau totală a activităților economice pentru a preveni răspândirea COVID-19, are consecințe pe termen scurt și lung atât la nivel micro, cât și macroeconomic, scoțând la iveală multe ineficiențe.
VIDEO Evoluții fiscale și legislative în contextul pandemiei COVID-19 Echipa PwC România Tax&Legal a susținut un webinar privind derogările speciale adoptate în privința șomajului tehnic, măsurile în domeniul fiscal, propunerile de sprijin pentru mediul de afaceri și interacțiunea online cu autoritățile fiscale. Urmăriți înregistrarea video.

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by