Inspectoratul Judetean de Jandarmi are ca atributii si paza obiectivelor, fie ca aceasta se efectueaza cu sau fara plata. In cazul in care jandarmii efectueaza servicii de paza pentru anumite societati comerciale, acestea sunt obligate, prin contract, sa achite contravaloarea serviciilor si sa asigure transportul efectivelor.

Problemele intre cele doua parti intervin, ca de fiecare data, atunci cand firma contractoare trebuie sa achite contravaloarea serviciilor. In aceasta situatie se afla si societatea Petrotrans, care are de achitat serviciile prestate de jandarmi din perioada 2003-2004 in valoare de 35 de miliarde de lei vechi.

Inspectoratul Judetean de Jandarmi a incheiat cu SC Petrotrans doua contracte, unul care prevedea prestarea serviciilor de paza si un contract de comodat care obliga societatea sa asigure transportul efectivelor de jandarmi.

Contractul de comodat prevedea ca in cazul in care mijloacele de transport se defectau, Petrotrans sa rezolve problemele in maxim 72 de ore, iar in cazul in care acest lucru nu este posibil, sa se efectueze transportul, cu masinile Jandarmeriei, contra cost.

De asemenea, contractul prevedea posibilitatea restructurarii misiunii, lucru posibil doar in urma efectuarii unor modificari la planul de paza.

Problemele intre cele doua parti contractante au intervenit in perioada 2003-2004, timp in care Petrotrans-ul nu a achitat contravaloarea transportului efectivelor de jandarmi cu mijloacele proprii, asa cum era prevazut in contract, si nici sumele necesare pentru achitarea serviciilor de paza.

Suma pe care SC Petrotrans o datoreaza, in momentul de fata, jandarmilor este de 35 de miliarde de lei vechi, din care aproximativ 4 miliarde de lei reprezinta penalitati si 1 miliard si jumatate contravaloarea mijlocului de transport.

Pentru ca Petrotrans-ul nu si-a achitat datoriile, Inspectoratul Judetean de Jandarmi a actionat societatea in judecata, cauza pe care a si castigat-o, numai ca societatea datoare nu pare sa se multumeasca cu hotararea Tribunalului Constanta, drept pentru care a inaintat apel.

Masini de recuperat

Se pare ca Petrotrans nu vrea sa plateasca suma restanta, bazandu-se pe contractul de comodat care nu precizeaza modul in care se efectueaza serviciul de paza, informatii pe care acesta nici nu ar trebui sa le contina. „Nu contractul de comodat trebuie sa stabileasca modul de efectuare a serviciului de paza, ci contractul de prestari servicii”, sustine colonelul Dumitrel Lupascu.

De asemenea Petrotrans a cerut instantei superioare efectuarea unei expertize contabile care sa verifice facturile emise catre Inspectoratul Judetean de Jandarmi, in care sunt trecute sumele pe care le datora si sumele de bani pe care Petrotrans le inaintase IJJ-ului pentru achizitionarea unor masini.

Autoturismele nu au mai fost achizitionate, si asta pentru ca de la momentul discutiei si pana la momentul virarii banilor in cont legislatia nu mai permitea astfel de actiuni si stipula ca banii veniti din partea societatilor pentru aceste scopuri sa se indrepte direct catre Ministerul Administratiei si Internelor.

Fondurile respective au fost directionate direct catre minister si singura solutie ca acestea sa fie recuperate de Petrotrans este o actiune in instanta. Pana atunci, insa, Petrotrans-ul urmeaza sa se lupte din nou in fata instantei si sa incerce sa demonstreze ca jandarmii nu au dreptate.

In cazul in care nu vor reusi nici de aceasta data, societatea va pierde cele 350 de milioane, reprezentand taxa de timbru, si va fi obligata sa achite si datoria catre Inspectoratul Judetean de Jandarmi.