Primarul Emil Boc l-a completat pe Tariceanu afirmand ieri ca ca societatea Bechtel nu a cheltuit nici macar un sfert din banii pe care i-a alocat Guvernul pentru lucrari la autostrada. Din cei 70 de milioane de euro pe care i-a alocat Guvernul societatii Bechtel pentru lucrarile la autostrada s-au cheltuit de abia 2 milioane de euro, a spus Emil Boc.

El considera ca reprezentantii Bechtel ar fi trebuit sa se miste mai bine, avand in vedere ca Guvernul Romaniei a accesat un credit important pentru a-si putea onora obligatiile financiare fata de ei.

Cheltuiala subtire

Ma deranjeaza, ca om politic, sa vad ca banii pe care noi i-am accesat prin credit nu sunt cheltuiti cat mai repede in scopul pentru care au fost imprumutati. Mi-ar fi placut sa vad ca au cheltuit toti banii pe care i-au primit, a spus Boc.

Chestionat daca exista vreo clauza contractuala care sa oblige Bechtel sa-si epuizeze intr-un timp anume resursele, Boc nu a fost in masura sa ofere un raspuns. La sfarsitul anului, acestia ar trebui sa prezinte o situatie a lucrarilor, mai mult nu stiu acum, a raspuns Boc. El a precizat insa ca Bechtel nu poate fi penalizata pentru intarzieri.

Nici in ce priveste o eventuala renegociere a contractului, astfel incat lucrarile la autostrada sa nu mai stagneze, Boc nu se arata increzator.

Scuza crizei de muncitori

La Oradea, Tariceanu a fost informat de liderii administratiei bihorene ca lucrarile la autostrada sunt intarziate din cauza lipsei de forta de munca, dar a declarat ca nu este un motiv intemeiat ca banii alocati de Guvern sa nu fie cheltuiti.

De asemenea, Tariceanu a amintit si conditiile impuse de comunitatea europeana legat de autostrada, avand in vedere ca Romania se afla in prag de integrare. Am discutat si cu premierul Ungariei si autostrazile trebuie sa fie pregatite de aderare in mod corespunzator a declarat acesta.

Agitatie pe autostrada

Mare agitatie la cartierul general Bechtel de la kilometrul 38, Savadisla. Ora 1.30, la putin timp dupa nemultumirile exprimate public de Tariceanu si Boc. Santierul lucreaza din plin: masini, microbuze cu muncitori, basculante intra si ies din perimetrul central. Pe tronsonul de la Cluj se lucreaza, pe portiuni, de la kilometrul 14, Sandulesti, la kilometrul 42, spre Vlaha. Ca sa luam pulsul autostrazii a trebuit mai intai sa respectam procedura.

Cele 20 de minute cat a durat procesul, Catrinel Grigorovici, director in cadrul departamentului de relatii comunitare, i-a anuntat, prin telefon, pe sefii de echipa, ca vor fi vizitati. Asa se obisnuieste la noi. Se lucreaza pe echipe, cei care escaveaza, cei care fac terasamente si structruri, cei care depoziteaza pamantul escavat, toate sunt intr-o anumita faza, a adaugat Grigorovici. La 16.00, am ajuns la kilometrul 1

Aici se escava, se transporta si se depozita pamantul, totul intr-un ritm alert.

Mobilizare generala

Nu putem sa ne apropiem de locul in care se escaveaza. Suntem 1300 de oameni. Toti sunt pe teren. Toate masinile sunt la lucru, ne-a explicat ghidul. Grigorovici a adaugat ca lucrarile de la Sandulesti sunt cele mai recente si ca s-a facut deja legatura cu Mihai Viteazu. Pierdem niste timpi deoarece masinilor le trebuie foarte mult sa ajunga dintr-un punct in altul, prin sate.

Am amplasat un drum paralel cu aliniamentul, care s-a realizat pe anumite portiuni, sustine Grigorovici. De la kilometrul 14, in drumul de intoarcere, ne-am oprit la kilometrul 26. Aici au fost escavati 3000 de metri cubi de pamant. Acum doi ani, am turnat beton la fundatii, la -32 de grade. In sase luni, vom termina acest pod, a precizat inginerul Horatiu Marchis.

Bechtel promite ca va lucra si iarna

Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel, a declarat ca se va lucra pe tot parcursul iernii pe doua sectiuni ale Autostrazii Transilvania, Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau - Bors pentru a recupera timpul pierdut.

El a precizat ca tronsonul de la Cluj, unde se lucreaza pe circa 20 de kilometri de aliniament, este cel mai dificil din cauza celor noua poduri si viaducte care trebuie amenajate. Desi Sgarcitu este entuziast si anunta ca se va lucra si pe perioada de iarna, chiar si in schimb de noapte, in cazul in care vor fi temperaturi scazute, ritmul va scadea.

Horatiu Marchis, inginer pe santierul Bechtel de la Cluj, a explicat ca, in conditiile unei ierni grele, pe aliniamentul de la Cluj se vor putea efectua doar anumite lucrari de infrastructura. Iarna, la temperaturi foarte scazute nu se poate lucra. Utilajele care escaveaza nu rezista si nici oamenii, a mentionat Marchis.