Intre 21 si 24 iulie, Ciorbestiul se va transforma intr-un parc multioptional. Festivalul „Ciorbesti Gathering" a ajuns anul acesta la cea de a sasea editie si a fost conceput „ca o tabara de vacanta", fiind desfasurat sub sloganul „party, art & air". Evenimentul ne propune o suta de ore de muzica electronica, proiectii de filme, expozitii de fotografie si spectacole de teatru.

Coordonatoul principal al manifestarii, ascuns sub nickname-ul „RO", refuza sa dea foarte multe detalii despre identitatea celor care au pus la cale festivalul. Nu a avut insa probleme in a accepta sa stea de vorba cu reporterul „Jurnalului de Est". De altfel, toate datele sale de contact (adresa de e-mail, numar de telefon, sint postate pe site-ul oficial al evenimentului – www.iesi.ro).

Vor aduce la Iasi „tot ce misca" in muzica electro autohtona

Ideea organizarii acestui festival ne-a venit in urma cu patru ani. Ne adunaseram vreo douazeci de prieteni si visam sa facem o chestie mareata, ca in celelalte orase. Pe atunci, astfel de manifestari se organizau in Cluj – ma refer la Festivalul delaHoya, care in prezent imita ceea ce faceam noi in urma cu patru ani. De la an la an, evenimentul a luat amploare.

Au participat mai multi DJ, publicul a fost mai numeros, la editia de anul trecut au venit si producatori de muzica, in principal din Iasi. Acum avem cam tot ce misca in aria muzicii electronice din tara. Editia de anul viitor va fi insa o provocare pentru noi, pentru ca vrem sa invitam artisti din strainatate. Intentionam, de asemenea, sa marim numarul de zile.

Initial, evenimentul se desfasura timp de doua zile si inchiriam doar casutele de la Ciorbesti. Anul acesta am inchiriat toata baza, iar festivalul va dura patru zile.

Au introdus biletele pentru ca nu mai pot suporta in totalitate costurile

Anul trecut, festivalul a fost sustinut financiar de mine si de un prieten. Practic, noi ne-am ocupat de tot: am inchiriat casute, am facut rost de instrumente, am platit artisti, am facut tot ceea ce se cere pentru un astfel de eveniment. Am facut si o asa-zisa casuta a milei, in care cei prezenti au pus minim 10.000 de lei.

Initial nu am vrut sa introducem bilete, pentru ca eram convinsi ca lumea nu va participa. Anul acesta insa, avind in vedere ca evenimentul a luat amploare, iar eu nu imi permit sa suport costurile in intregime, m-am gindit sa introduc bilete. In plus, am propus si centrelor culturale din Iasi si Asociatiei Vector sa participe la festival. Deocamdata insa nu va pot spune foarte multe, pentru ca asteptam un raspuns.

Au lansat conceptul de arta si distractie in aer liber

La editia de anul trecut am avut o minigalerie semnata Ioana Nemes. Atunci ne-a venit, practic, ideea sa insistam pe arta, tendinta care a luat amploare in ultima vreme. Toate festivalurile de muzica merg pe ideea de „party & art". Noi insa am extinst acest concept, va fi „party, art & air", pentru ca evenimentul va include si actiuni sportive.

Dorinta noastra este sa cream un spatiu de relaxare, in care cei prezenti sa poata lua parte si la alt gen de activitati. Cit despre artistii care vor fi prezenti, noi am vrea sa ajungem pina la 80. Deocamdata pot spune ca vor veni 60 de artisti.

Insa, pentru ca ne dorim ca oamenii sa participe de la inceput si pina la sfirsit, ne-am gindit sa pastram un oarecare mister si sa nu dezvaluim lista cu numele artistilor. Programul complet il vom prezenta cu doua-trei zile inainte de inceperea festivalului.

S-au decis sa spuna NU promovarii media

Publicul pe care il tintim noi nu citeste ziarele, asculta radioul doar in maxi-taxi, se uita la televizor doar in trecere, atunci cind isi saluta parintii. Modul de promovare pe care l-am ales noi nu apeleaza la metodele clasice, care, de altfel, sint in scadere comparativ cu cel pe care ne bazam noi, si anume Internetul.

In strainatate se cistiga foarte mult din publicitatea pe Internet si cred ca si la noi va fi la fel in patru-cinci ani. In plus, tot in vederea promovarii, ne-am gindit sa organizam si un proiect artistic deschis publicului, care consta in crearea de fluturasi. Toti cei care au idei de fluturasi ii pot pregati si imparti unde doresc.

Insa de publicitate ne vom ocupa in special in ultima saptamina. Daca am face asta cu sase luni inainte, oamenii ar avea timp sa se razgindeasca.