Renegocierea contractului cu firma Bechtel, pentru construirea autostrazii Brasov-Bors, s-a incheiat in decursul saptamanii trecute, a anuntat, ieri, presedintele PD Cluj, Daniel Buda.

Acesta a adaugat ca va solicita, in decursul zilei de astazi, in cadrul Biroului Permanent Central al PD, luarea unei hotarari prin care se va cere Ministerului Transporturilor sa faca publice clauzele acestui contract, intrucat tind, din ce in ce mai mult, sa devina secrete, desi se lucreaza cu bani publici.

In urma negocierilor ce au avut loc intre guvern si compania americana s-a hotarat amanarea cu un an a reinceperii lucrarilor la autostrada.

Acest lucru a nemultumit de o parte parlamentari PC si PNL, care sustin eventuala cerere a lui Buda, privind publicarea datelor referitoare la contactul Bechtel, iar de cealalta si opozitia care vede in aceste initiative doar niste jocuri politice, simple exercitii de imagine, menite sa arunce "praf" in ochii electoratului.

Presedintele PD Cluj, Daniel Buda, s-a aratat nemultumit de turnura pe care a luat-o incheierea acestui contract, intrucat se merge pe secretizarea clauzelor contractului Bechtel. Acesta doreste sa solicite ca noile clauze ale contractului pentru autostrada Transilvania sa fie facute publice, ca urmare a faptului ca se lucreaza cu bani publici.

"Discutiile in jurul acestui contract tind tot mai mult sa se secretizeze. Ca parlamentar PD de Cluj nu pot accepta aceasta situatie. Voi solicita maine in cadrul biroului permanent central al PD sa se ia o hotarare prin care sa cer Ministerului Transporturilor sa faca publice clauzele contractului.

Cand eram in opozitie am lucrat pentru desecretizarea lucrarilor care se fac din banii publici, acum trebuie mai mult ca oricand sa fac aceste lucruri sa mearga", a declarat Daniel Buda, presedintele PD Cluj.

Deputatul s-a aratat nemultumit si de amanarea cu un an a lucrarilor, mai ales ca nu s-a argumentat la nivelul guvernului daca acest lucru aduce un plus sau un minus pentru partea romana. "Vreau sa vad daca amanarea era necesara, daca aduce un plus sau un minus pentru partea romana.

Clujenii si nu numai trebuie sa stie ce se face cu banii publici, pe ce se cheltuie si pana unde s-a mers cu negocierile", a mai spus Buda. Totodata, potrivit informatiilor primite de la ministrul transporturilor, democratul Gheorghe Dobre, Buda a spus ca partea americana ar fi solicitat ca sa nu fie facute publice clauzele contractului.

Initiativa presedintelui PD Cluj, de desecretizare a contractului autostrazii Transilvania, este sustinuta si de deputatul PNL Cluj, Horea Uioreanu, care doreste sa afle, totodata, cine se face vinovat de amanarea lucrarilor, dar si cine va acoperi cheltuielile pentru pastrarea lucrarilor, pana anul viitor.

"Autostrada este un lucru bun, iar oprirea lucrarilor mi se pare anormala. Personal sustin cererea lui Buda, dar sunt curios si cine va acoperi cheltuielile pentru pastrarea lucrarilor timp de un an, precum si cine se face vinovat de amanarea lucrarilor.

Sunt bani publici la mijloc, iar oamenii trebuie sa stie ce s-a facut cu ei, ce anume s-a negociat", a declarat deputatul Horea Uioreanu. In aceeasi ordine de idei, Gratiela Iordache, parlamentar PC, sustine ca toate contractele ar trebui facute publice, pentru a se pune accent pe transparenta decizionala.

"Partenerii Romaniei trebuie sa fie constienti de faptul ca si noi avem o legislatie in vigoare, peste care ei nu pot trece. Orice contract care se va incheia de acum in colo ar trebuie sa fie facut public", a declarat Iordache.

De cealalta parte reprezentantii PSD critica grav aceste initiative, pe care le are alianta, considerandu-le doar niste exercitii de imagine.

Acestia sustin o eventuala actiune a lui Buda, dar considera ca pentru promovarea si demararea proiectului este nevoie de actiuni civice puternice si de o eventuala alianta intre autoritati si partide.

"Noi am reusit sa aducem acest contract, cand am fost la guvernare, dar cei acre sunt acum de doi ani nu au reusit sa faca nimic cu autostrada. Initiative au avut atat presedintele PD Cluj, Daniel Buda, cat si primarul Emil Boc, dar ele nu au fost decat simple exercitii de imagine.

Pentru a pune pe picioare o astfel de afacere trebuie sa lucram impreuna, noi il sustinem pe Buda in masura in care va face ceva practic. Daca nu sa vina atunci alaturi de noi pentru a lupta pentru autostrada", a precizat parlamentarul PSD Vasile Dincu.

Ideea este sustinuta si de senatorul PRM, Gheorghe Funar, care nu vede in aceasta initiativa decat un joc politic.