Speculatiile privind existenta unor centre de detentie ale temutei CIA pe Aeroportul Mihail Kogalniceanu sunt lipsite de temei. Acesta este rezultatul oficial al unei comisii parlamentare de ancheta, care confirma cele anuntate de „Replica” de Constanta cu mai mult timp inainte.

Directorul aeroportului, Corneliu Balan, considera normale concluziile comisiei conduse de senatorul Norica Nicolai: „Au fost mai multe acuzatii, bazate pe anumite interese, dar nu a adus nimeni o dovada concreta. Au venit, au agitat putin apele si atat”. „Pe noi nu ne-a afectat in nici un fel scandalul acesta.

In continuare, pe aeroport aterizeaza aproape zilnic avioane americane, nemtesti, olandeze, belgiene, isi fac plinul si pleaca. Nu poate nimeni sa vada ce transporta, un avion strain este considerat parte a teritoriului statului de care apartine, nimeni nu are dreptul sa intre”, ne-a declarat Balan.

Cat despre hangarele aeroportului care ar fi fost transformate de americani in inchisori pentru teroristi, Balan crede ca a demonstrat tuturor celor care au venit ca nu poate fi vorba de asa ceva. Pe de alta parte, se pare ca scandalul avioanelor CIA i-a priit de minune Aeroportului Kogalniceanu.

Nu se stie cum, dar traficul aerian a crescut foarte mult: „Vin din ce in ce mai multi pasageri, foarte multi oameni de afaceri, fata de anii trecuti, iar perspectivele sunt si mai bune. Foarte multe companii aeriene noi au incheiat si vor mai incheia contracte cu noi.

Asta inseamna mai multi bani pentru noi si chiar din toamna vom primi mai multe fonduri de la buget, datorita incasarilor pe care le avem”, a mai spus directorul Balan.

Pe de alta parte, pe langa noul balizaj inaugurat acum cateva luni, pe aeroport se lucreaza in ritm sustinut pentru construirea unei piste speciale, destinate avioanelor de lupa care vor „invada” Constanta la sfarsitul lunii iulie, in cadrul celui mai mare si mai spectaculos program aerian international organizat vreodata in Romania.

Refacerea pistei era oricum prevazuta in programul de reabilitare a aeroportului, dar apropierea acestui eveniment, la care urmeaza sa participe zeci de avioane de lupta din tot atatea tari, i-a determinat pe guvernanti sa grabeasca pasul. Noua pista speciala este destinata avioanelor de lupta, care pana acum nu aveau posibilitatea de a ateriza pe Mihail Kogalniceanu.

Lucrarile de refacere a pistei vor continua si dupa manifestarea de la sfarsitul lunii viitoare, in toamna acestui an si in prima parte a anului viitor, dupa cum ne-a declarat Balan.