Dupa ce ca nici nu se mai termina, ba se mai si degradeaza, centura Sibiului devine subiect de disputa si intre fostii actualii sefi ai Ministerului Transporturilor. Fostul ministru Berceanu face dezvaluiri legate de povestea santierului.

Orban a fost la Sibiu saptamana trecuta. Habar nu avea ca centura a inceput sa se degradeze, dupa care a inceput sa dea vina pe ceilalti.

„In mod normal, centura ocolitoare ar fi trebuit sa fie o prioritate pentru cei de dinaintea mea, pentru ca nu este normal sa lasi Sibiul fara centura ocolitoare, mai ales in anul in care este capitala culturala”, a aruncat rapid o parte din responsabilitate Orban.

Prin urmare, ZIARUL de Sibiu a vrut sa vada de ce nu a fost o prioritate pentru ceilalti ministri centura ocolitoare a Sibiului. Timp de doua zile, Miron Mitrea, sub al carui ministeriat a fost pornit santierul centurii, nu a fost de gasit. In schimb, „fostul” Gheorghe Dobre s-a ferit elegant.

„Cum? Sunati-ma mai tarziu putin, acum sunt la doctor”, a spus Dobre cand a venit vorba de centura Sibiului. Evident, de raspuns nu a mai raspuns la telefon.

Radu Berceanu, in schimb, a „scuipat” tot. La un moment dat, a insinuat ca prelungirea contractului cu Todini a fost o sugestie venita chiar din partea premierului Calin Popescu Tariceanu. „Eu m-am intalnit chiar si cu doamna Todini, despre care Calin Popescu Tariceanu mi-a spus sa am mare grija ca a fost europarlamentar si ca a venit insotita de Romano Prodi.

Am crezut ca putem ajunge la o solutie, astfel ca am discutat urmand sa intram in amanunte a doua zi. Cand, la intalnirea si cu cei de la CNADN, tonul doamnei Todini mi s-a parut mai ciudat, in sensul ca brusc a inceput sa ceara mai multi bani. Dar, venita cu Romano Prodi, intalnita cu premierul, delegatia italiana a inceput sa prinda aripi, in sensul ca li s-a dat atentie si nas.

Noi incercam sa oferim o solutie legala, dar ei ne cereau sa platim tot noi penalitati”, povesteste Radu Berceanu.

Potrivit acestuia, intalnirile repetate cu italienii de la Todini nu au dat nici un rezultat, ceea ce a dus la demararea procedurilor de reziliere a contractului. Practic, conform spuselor lui Berceanu, aproape toate avizele de reziliere au fost obtinute. „Aveam raspuns si din partea Finantelor, si din partea Comisiei Europene si a mai multor comitete si comitii.

Cei de la Todini oprisera unilateral lucrarile, am reziliat contractul”, spune Berceanu.

De demersurile acestuia, insa, noii veniti la conducerea Transporturilor si a Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADN) nu le-au mai luat in considerare. Iar aici considera Berceanu ca este vina noilor sefi. „I-au dat afara pe toti. Au venit unii noi, tineri liberali care s-au remarcat la lipit afise, care habar nu au de unde sa ia un dosar.

Acolo nu erau oameni politic, acolo erau oameni ce lucrau de peste 20 de ani si nu aveau nici o treaba cu politica”.

Rezilierea, din martie

Potrivit lui Berceanu, rezilierea contractului cu Todini si demararea procedurilor pentru o noua licitatie puteau fi lucruri finalizat in februarie-martie. „Ordinul a fost dat, actele au fost stranse, dar nimeni nu mai facea nimic, deoarece se auzea ca liberalii vor sa ii scoata pe democrati din Guvern. Si atunci toata lumea astepta, fara sa faca nimic”, dezvaluie Berceanu.