Aeroportul Sibiu prinde contur pe zi ce trece. Mai sint doar trei zile pina la inaugurarea terminalului.

Dupa toate polemicile din ultima vreme privind suplimentarea bugetului alocat constructiei, astazi va avea loc receptia terminalului de pasageri, a turnului de control si a cladirii de pompieri, la care se adauga si postul de transformatoare electrice, rezervorul de apa pentru stingerea incendiilor, precum si cladirea care contine centrala termica si statia de sprinklere.

Terminalul de pasageri este una din componentele de baza ale aeroportului, care a „iesit" perfect. „Un terminal asemanator a fost dat in folosinta recent la Berlin-Sch?nefeld, avind o lungime de 130 m si o latime de 50 m.

El are o capacitate maxima de 300 pasageri/flux/ora, iar fluxurile sint in numar de patru: cite unul pentru pasageri UE si unul pentru pasageri non-UE, atit la plecari, cit si la sosiri.

Terminalul este astfel construit incit atunci cind capacitatea va deveni insuficienta, el sa poata fi extins prin adaugarea de noi module", a explicat Dana Muresan, sefa de cabinet a presedintelui Consiliului Judetean. La inaugurarea terminalului este asteptat si ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.

Bine organizate

Turnul de control, o alta componenta de baza, are o inaltime de 34,6 metri si cuprinde sapte etaje. Acesta va fi de folos atit Aeroportului Sibiu, cit si Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA), care va ocupa etajele patru, cinci, sase si sapte.

Noul turn va fi functionabil aproximativ in jurul datei de 20 octombrie, cel mai tirziu la momentul in care aterizarea si decolarea se vor face pe portiunea noua de pista inspre Cristian. Pina atunci, dirijarea aeronavelor se va face tot din vechea cladire. La rindul ei, cladirea de pompieri este pozitionata optim, astfel incit va permite interventia vehiculelor in orice punct al aeroportului.

„Timpul de interventie in caz de incendiu nu are voie sa depaseasca 2 minute si 40 de secunde. Cladirea de pompieri are doua sali mari, folosite atit ca spatii tehnice, cit si pentru stationarea vehiculelor, la care se adauga diferite incaperi pentru personal sau echipamente", adauga Dana Muresan.

Se lucreaza la pista

In prezent, antreprenorii lucreaza la pista de decolare-aterizare, la caile rulante si la platforma de stationare a avioanelor. Modificari substantiale sint prevazute pentru pista, care se prelungeste, parte veche fiind complet inlocuita cu cea noua. Pentru a avea in permanenta o parte a pistei disponibila, lucrarile au loc in trei faze.

In acest moment se finalizeaza portiunea vestica a pistei, cea dinspre Cristian, urmatoarea pe lista fiind calea de rulare care asigura accesul la aceasta parte a pistei. Potrivit contractului de executie, termenul la care pista va intra in functiune este 22 decembrie.

„Jena publica"

Ludovic Orban ar fi trebuit sa soseasca in Sibiu si la sfirsitul lunii august, cind, preconizael, va fi gata cladirea garii. Stadiul actual al cladirii, la care inca se lucreaza, ilnemultumeste pe primarul Johannis, care a calificat intreagul aspect al garii drept o „jena publica". „Am primit nenumarate sesizari de la sibieni si de la turisti legate de gara.

Sintfoarte nemultumit de cum decurg lucrarile. Dar nici nu am cu cine discuta acolo. Voi discuta cu ministerul Orban despre aceasta situatie. E o mare problema", a spus primarul.