Ce facem? Ma duc sa-mi cumpar pistol?

de Dan Selaru Romania obiectiva
Sâmbătă, 29 august 2009, 13:24 Actualitate | Opinii

Un Stat in care nu mai functioneaza Justitia nu mai este un Stat, este un teritoriu locuit de o populatie. In acest moment nu mai conteaza motivele pentru care nu functioneaza Justitia, conteaza realitatea. Toata lumea se uita la motive dar parca ne e frica sa ne uitam la consecinte, scrie Dan Selaru, pe blogul lui.

Nu apar Justitia pentru ca numai o privire la numarul cauzelor de la CEDO ne da o masura a incompetentei si lipsei de bunacredinta a Justitiei din Romania.

Sunt sute de comentarii care indeamna la agresiune impotriva magistratilor. Care sustin ca daca nu le place salariul sa plece in avocatura, sa plece din tara. Ok, sa plece. Ce facem in continuare? Un judecator ajunge judecator in multi ani. Stam cativa ani fara Justitie? Ne facem dreptate singuri? Ma duc sa-mi cumpar pistol?

Un Stat trebuie sa asigure siguranta cetatenilor sai, Statul este singurul care are dreptul sa foloseasca violenta pe teritoriul pe care-l controleaza. Pentru ca nu mai functioneaza Justitia si Politia face greva suntem in pozitia in care trebuie sa ne aparam singuri si sa ne facem dreptate singuri.

Clasa politica este prima care nu respecta legea si o face fara consecinte. E de ajuns sa amintim legea salarizarii profesorilor. Sau ifosele madamei Udrea care incalca legea fundamentala, Constitutia si, mai mult, indeamna sau obliga si pe altii s-o incalce.

Nenumaratele scandaluri in care clasa politica a fost implicata in cei 20 de ani de tranzitie si care au ramas nefinalizate au facut din Justitie o paria in ochii cetatenilor, pe buna dreptate. Sentintele aberante au condus la lipsa de incredere a populatiei in sistem.

Citeste restul articolului si comenteaza pe Romania Obiectiva.


Citeste mai multe despre   



  
3728 vizualizari
  • +7 (13 voturi)    
    eu am pistol..... (Sâmbătă, 29 august 2009, 13:32)

    Ovidiu [anonim]

    esti mult mai relaxat cand mergi noaptea pe o strada laturalnica si vezi o gashca de golani ca se indreapta spre tine....tii mana pe fierul rece....iti spun ceva...incordezi mana pe pistol...dar trec mai departe....rasufli usurat ca azi nu a trebuit sa il folosesti...

    poate maine..?
    • +5 (9 voturi)    
      esti naiv (Sâmbătă, 29 august 2009, 14:52)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu

      ei cate pistoale au? daca te ataca pe la spate?

      e si pistolul o solutie mai mult psihica cred. problema e de fapt existenta gastilor respective.
      • 0 (0 voturi)    
        lol, esti habarnist in materie de arme de foc (Duminică, 30 august 2009, 23:18)

        Anonim [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Si ce pot face ele...

        Cauta pe net "speed shooting" sau Bernhard Goetz sa vezi cum a impuscat 4 hoti in 1.6 secunde.
        Si asta cu un revolver cu maxim 7 gloante.
        Sa-ti zic ce poti face cu un Glock 21 cu 13 gloante calibru .45 ACP cu gloante dum-dum?
  • +1 (7 voturi)    
    eu stiu? (Sâmbătă, 29 august 2009, 13:49)

    Codruta N [utilizator]

    Daca stiti (si aveti puterea - ca asta nu e asa simplu) sa-l folositi, cumparati-l! Oricum, daca nu stiti sa-l folositi mai bine nu umblati cu asa ceva, ca nu veti nimeri pe nimeni, nici macar de la 3 metri...

    Daca nu stiti... mai exista si alte arme ;)
    • 0 (6 voturi)    
      da.... (Sâmbătă, 29 august 2009, 14:43)

      kjh [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      de la 3(trei )mm ce zici reusesc ?? ca ce rost ar avea de la 3 m ??? doar nu sunt la vinatoare , nu ???
      • 0 (8 voturi)    
        nu reusesti! (Sâmbătă, 29 august 2009, 15:50)

        Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui kjh

        nici de la 3 mm, nici de la 1 m - pentru simplul motiv ca, daca s-a apropiat ATAT de mult de tine, iti smulge in 0.1 secunde pistolul din mana (asta in cazul in care nu ti-a dat in cap inainte >:)
        • +4 (6 voturi)    
          Nu toata lumea (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:54)

          marius [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

          are ghinionul sa se intalneasca cu Jackie Chan al infractorilor din Romania...
          Si chiar si Jackie reuseste sa dezarmeze un infractor in 0.17-0.19 secunde. De obicei ii ia cam doua secunde si jumatate deoarece are mainile legate...

          Deci sanse sunt sa nimeresti!

          PS: Tanti Codruta, vedeti ca doctrina oficiala a PDL-ului interzice portul armelor pentru oricine nu este din partid si de incredere! Credeti ca protectia unui comandat de vas se realizeaza usor cu atatea arme in mainile lulimii (am apasat tasta de alaturi, scuze) intr-un an de sacrificii economice?!
          Asta asaaa, off-topic.
  • +5 (13 voturi)    
    CEDO nu se datoreaza exclusiv magistratilor (Sâmbătă, 29 august 2009, 14:01)

    dragos [anonim]

    numarul mare de cauze la CEDO se datoreaza sistemului legislativ incoerent, recte din cauza legilor si ordonantelor de urgenta. un procent de aproximativ 5% este imputabil magistratilor si in aceste cayuri se invoca lipsa de celeritate in judecarea cauzelor. Dar poate va uitati si la numarul de judecatori raportat la numarul cauzelor.

    In rest, mai usor cu pianul pe scari inainte de documentare. Ca asa pareri poate emite oricine.

    Stima,
    • +3 (5 voturi)    
      documentare? (Sâmbătă, 29 august 2009, 14:58)

      WT [anonim] i-a raspuns lui dragos

      documentare? cine sa faca documentare? ziaristi ignoranti? inainte sa arunci cu noroi uita-te la colegii tai de breasla! nu mai exista nici presa nici televiziune in romania decat cea de scandal!

      oricum ti-ar fi fost greu sa citesti 10 hotarari cedo, e mult mai usor sa tragi concluzii ignorante din statistica!
  • -3 (9 voturi)    
    ce trist (Sâmbătă, 29 august 2009, 15:15)

    tepes [anonim]

    Dle.Selaru ai uitat sa- l pomenesti pe basescu sa fie o scapare a dv.? doar el este raspunzator de toate relele din tara asta nu-i asa ? apoi cu biata elena ce tot o acuzati ,vrea sa fie si ea barbata ca fatalai avem destui care se dau senatori sa-u deputati .Udrea nu poate fi acuzata ca nu a fost la comisie pt ca afost a ca nu a raspuns intrebarilor acelei comisii partizane conduse de cine ? avea tot dreptul sa refuze,asa cum un acuzat are dreptu sa refuze o instanta de judecata,iar pe subalterni domniei sale asta-i treaba lor daca nu au venit la comisie,eu nu ma-s grabi cu eticheta de instigare pt. care puteti raspunde penal.
    • +5 (7 voturi)    
      Gramatica (Sâmbătă, 29 august 2009, 16:34)

      anti-tepesu [anonim] i-a raspuns lui tepes

      Inainte sa scrii, mai treci pe la gramatica.

      Tu ai fi scris asa:
      Inainte s-a scrii, m-ai treci pe la gramatica.
  • -1 (7 voturi)    
    Armele (Sâmbătă, 29 august 2009, 15:23)

    Redneck [anonim]

    Ar fi fain daca in Romania fiecare individ care are cazierul curat si-ar putea lua arma. Am fi cu totii mult mai relaxati si politiciosi. Nu de alta dar cand stii ca cel pe care vrei sa il ataci iti poate raspunde intr-o maniera categorica indiferent de cat de mic si prapadit e atunci te gandesti de doua ori. Sa nu mai vorbim de alte agresiuni!
  • -1 (5 voturi)    
    luati-ma si pe mine (Sâmbătă, 29 august 2009, 15:38)

    odorica ion [utilizator]

    Luati-ma si pe mine. Ca si eu vreau sa ma apar cu arma. Asa rau tratati sint rromii, incit intra peste noi in casa tipa ca cheama in ajutor Politia. Anuntat-ma ca vin si eu. Cu controlul mental sint OK. E facut in apr. a.c.are 6 luni garantie. Sa ne grabim.
  • +4 (8 voturi)    
    justitie???? (Sâmbătă, 29 august 2009, 15:41)

    iememeu [anonim]

    Justitia nu functioneaza de mult timp.Si cu salariile astronomice, judecatorii inamovibili isi permiteau sa ia spaga si sa judece dupa bunul lor plac.Cine da mai mult, acela are avantajul lacunelor legale in favoarea lui.
    Ceea ce ma mira este ca la rectificare, totusi primesc bani, iar sanatatea si invatamantul pierd bani.
    O sa iasa cu scandal.
    • -2 (8 voturi)    
      justitie (Sâmbătă, 29 august 2009, 16:23)

      alini [utilizator] i-a raspuns lui iememeu

      Un salariu de 3500 de lei nu cred k e astronomic. Sau poate te referi la salariile eronate de 20.000 de lei prezentate de presa. asta e venitul pe 1 an. Vezi k poti sa te documentezi singur pe net sa afli cat are un magistrat pe luna, toate legile sunt publice, inclusiv cea privind salarizarea magistratilor. Si stii tu personal vreun caz in care cineva sa fi fost avantajat in urma platii unei sume de bani? Sau doar cazurile prezentate cu tamtam de presa? In orice profesie sunt si oameni care nu au ce cauta acolo, dar ii vedem doar pe magistrati. Daca ati avea putina minte v-ati da seama ca in Romania e o campanie de discreditare a acestei profesii. Magistratii ar trebui respectati, nu huliti, au un statut care in alte tari ii ridica in varful ierarhiei sociale.
      • +3 (7 voturi)    
        justitia (Sâmbătă, 29 august 2009, 21:50)

        argus [anonim] i-a raspuns lui alini

        ADEVARAT JUSTITIA NU FUNCTIONEAZA DE MULT TIMP.A facut cineva statistica proceselor ce se fac pentru revendicarea proprietatilor?Proprietati luate pe cale administrativa dar pe care nu se retrocedeaza decat eventual pe cale judecatoreasca?Si-a pus cineva intrebarea cat dureaza un astfel de proces?Cati primari au fost pedepsiti pentru faptul ca obstructioneaza pe toate caile retrocedarile?Dar pentru falsificarea registrelor agricole?A fost pedepsit vreun magistrat pentru sentintele prin care proprietarii adevarati nu-si recapata proprietatile?Sigur ca exista posibilitatea sa te adresezi La CEDO car iti ofera compensatii banesti daca ai dreptate,dreptate pe care ai pierdut-o in Romania.Durerea este ca CEDO nu infirma sentintele nedrepte ale justitiei romane si in acest cazproprietatea pierduta le ramane hotilor si excrocilor.Nici-un paretid care in ultimii 18 ani ne cerseste voturile nu s-a preocupat sa respecte dreptul de proprietate.Ce sa mai zica romanul care se considera si cetatean al UE?Cand se vor distruge clanurile din justitia noastra?Cam multe intrebari la care daca s-ar raspunde pozitiv am avea posibilitatea sa-i respectam pe magistrati si sa nu-i atingem nici cu o floare.!Judecatorii cinstiti din justitia noastra sunt"rara avis"Ai impresia ca ceilalti in loc sa se ocupe de impartirea dreptatii se ocupa de eludarea legilor.Si acum o ultima intrbare:DECE SUNTEM UNA DIN TARILE EUROPENE CU CELE MAI MULTE PROCESE LA STRASBURG?
  • +3 (9 voturi)    
    divulgati salariile (Sâmbătă, 29 august 2009, 16:02)

    roger [anonim]

    spuneti salariile. cite mii de euro pe luna? cam cit mai cistiga pe linga? cum fac trafic de influenta?
  • +2 (8 voturi)    
    Si solutia? (Sâmbătă, 29 august 2009, 16:09)

    Cristin [anonim]

    Justitia corupta si politicienii fara scrupule nu pot fi "vindecate" prin inarmarea populatiei: in cel mai rau caz iese razboi civil.
    O solutie ar fi instaurarea legii martiale 2-3 ani timp in care armata ar putea pune pe fuga golanimea in costum, maiou cu lant sau in roba. Problema e ca legea martiala de obicei e ceruta de... guvern :)
    • -2 (4 voturi)    
      si de (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:39)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Cristin

      si de clasa oligarhilor, cei care simt nevoia de bodyguards pentru clubul lor exclusivit si pentru parcelele vaste de pamant.

      O alta problema este... cum faci schimbarea inapoi la un stat ce nu e condus de lege martiala? E ca un drog!
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Luni, 31 august 2009, 8:07)

      Cristi Leontiev [anonim] i-a raspuns lui Cristin

      Sa ne-ntrebam daca se vrea ?!
  • +3 (7 voturi)    
    ce aberatii (Sâmbătă, 29 august 2009, 16:40)

    Free Man [utilizator]

    dle Selaru,, de unde ati scos aberatiile astea, gen "Statul este singurul care are dreptul sa foloseasca violenta pe teritoriul pe care-l controleaza" ?
    pai ati auzit de ex de al Doilea Amendament in USA? care asigura dreptul cetatenilor de a purta arme, pt a se putea apara de orice violare a drepturilor lor, inclusiv de carte autoritatile federale, Stat, etc?
    in concluzie, eu cum ma apara impotriva Statului, care tinde in anumite perioade, asa cum s-a vazut in istorie, sa devina un stat totalitar, restrictiv privind drepturile mele?
    • +3 (5 voturi)    
      trip to USA (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:37)

      zdragomir [utilizator] i-a raspuns lui Free Man

      Am o veste... proasta... oarecum: Romania nu e SUA ( RO != USA ), deci constitutia lor nu are jurisdictie Romania.

      PS. statul are tancuri, vehicule blindate, elicoptere, aeronave, avioane de lupta, arme biologice, arme cu microunde (cel putin SUA), submarine si armata. Si sa nu uitam de aruncatoare de flacari, care merita intotdeauna mentionate separat.
      .
      .. deci ce vrei tu? un pistol? sti la ce e bun? sinucidere.
  • +2 (6 voturi)    
    alini (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:01)

    rsss [anonim]

    alini, ce sa respect la Pivniceru,Barbulescu,etc..etc..
    Aceasta tagma este ciuma Romaniei.
    Ai fost curios sa vezi hotarari date in Europa????.
    InRomania sunt de rasul curcilor.Cum sa respect asemenea "jeg" de tagma
    • +1 (5 voturi)    
      si de ce ciuma? (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:47)

      alini [utilizator] i-a raspuns lui rsss

      mai intai expune motivele pt care nu ar trebui sa le respecti pe doamnele Pivniceru si Barbulescu pt k pana si in cazul femeii de serviciu pornesti de la premisa k trebuie sa o respecti. deci ce au facut doamnele in cauza pt a merita o asemenea dezonoare? in ceea ce priveste hot din Europa, tu le ai vazut? stii cat are salariu un jude in Europa? stii ce conditii de munca sunt acolo? stii k la noi la judecatorii si parchete se lucreaza cu jumatate de schema un magistrat avand de solutionat in unele cazuri si 2000 de dosare pe an?
      • +1 (3 voturi)    
        niciun respect (Duminică, 30 august 2009, 11:56)

        virgil paunescu [anonim] i-a raspuns lui alini

        Madam Barbulescu este o persoana corupta care o apara pe cea mai corupta judecatoare Beuca de la Tribunalul Dolj pe care a unso sefa de sectie civila Barbuleasca .Incurajeaza aceasta Barbuleasca coruptia lasand ca Beuca laura sa-si faca o gasca de judecatori influentand toate procesele de retrocedare . La Craiovas nu castigi niciun proces de retrocedare trebuie sa ti vinzi drepturile litigioase si apoi il castiga interlopi Asta este justitia romana care vrea salarii mari ca sunt o putere in stat .
  • +5 (11 voturi)    
    Salar judecatori (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:12)

    Piticu Porno [anonim]

    Eu cred ca salaru judecatorilor e si asa prea mare la cum isi fac treaba. Ce aresteaza politia ei elibereaza. In afara de gainari care au furat un ou, nu condamna nimic, ati fvazut un om politic sa fie condamnat ? Cand o sa ii vad pe Iliescu condamnat pt atentat grav adus la securitatea statului cand a adus minerii, chestie care e de curtea martiala. Sau cand o sa il vad pe Nastase condamnat pt ca a jefuit tara, opera lui cea mai mare fiind privatizarea combinatul de la Galati. Cand Tariceanu o sa stea ldupa gratii, pt tunurile care le-a dat, resursele din Marea Neagra si altele, si mai sunt ei multi aktii. Deci cand astia o sa stea dupa gratii, atunci sunt de acord cu marirea de salar a judecatorilor, pana atunci sa traiasca si judecatorii ca restu muritorilor de rand.
    • +1 (7 voturi)    
      salariu (Sâmbătă, 29 august 2009, 17:42)

      alini [utilizator] i-a raspuns lui Piticu Porno

      cate cazuri stii tu de judecatori care au eliberat ce a retinut politia? in cate din ele stii exact care erau probele? si ce cunostinte juridice ai k sa poti sa apreciezi legal aceste probe? in afara de asta, ceea ce fac magistratii nu se rezuma numai la arestari. trebuie mai intai sa ai cunostinta de tot ceea ce implica profesia de magistrat, de interdictii si periculozitate, pentru a putea sa apreciezi k salariul lor este prea mare. nu sunt magistrat, dar cred k nici nu trebuie sa fii k sa apreciezi cu obiectivitate munca unei persoane.
  • +1 (3 voturi)    
    Solutie alternativa (Sâmbătă, 29 august 2009, 19:39)

    fane [anonim]

    Emigrarea. Mie mi se pare mai fireasca. Nu mai stai cu frica. Nu te mai enervezi. Nu ai griji sau mustrari de constiinta ca ala micu a gasit pistolul. Ce sa mai, nu-ti mai pasa. Te rupi de o lume care nu te reprezinta si-ti vezi de planurile si idealurile tale.
    Sa vezi ce fain e cand oameni pe care nu-i cunosti iti zambesc trecand pe strada.
  • +2 (6 voturi)    
    Justitie... (Sâmbătă, 29 august 2009, 21:23)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    In Romania nu exista asa ceva! Intro tara in care un comunist care a multumit unor hoarde umane care ne-au atacat ani la rand, intro tara in care vinovatul moral al mineriadelor NU POATE FI JUDECAT macar, nu zic condamnat, in care "colegii" parlamentari DE ORICARE CULOARE POLITICA voteaza in favoarea ta SA NU FII TRIMIS IN JUDECATA, intro tara in care un judecator da doua decizii diametral opuse in dosare IDENTICE CA FORMA SI CONTINUT, cum spuneam, intro astfel de tara nu exista JUSTITIE!

    PACAT CA ACEASTA TARA ESTE A NOASTRA! AS FI PREFERAT SA FIE ALTA!
  • +1 (5 voturi)    
    Cu Coltul la indemana (Sâmbătă, 29 august 2009, 23:09)

    John Priestson [anonim]

    Si eu tin mereu Coltul 45 la indemana in holster, iar Winchester-ul 44 odihneste in scabbardul de sub sa. In Dodge City prin 1877, 10 politisti tineau in frau o populatie de 10.000 de oameni: oameni care se imbatau si trageau cu pistolul in fiecare seara. Si reuseau sa mentina ordinea.
    In Romania de azi, intr-un oras cu 20.000 de locuitori pasnici, politia are cateva zeci de cadre angajate si nu reusesc sa faca fata. Vedeti? Asta-i diferent intre niste molai de Romania si alde Wyatt Earp sau Bat Masterson.
  • +3 (3 voturi)    
    solutia e mai simpla (Duminică, 30 august 2009, 8:23)

    crap [anonim]

    in niciun caz n-ar trebui sa se dea liber la arme, o greseala imensa. solutia ar fi ca populatia sa-si faca dreptate singura in cateva cazuri, si sa dea vina de situatie pe incompetenta autoritatilor.. daca scandalul ulterior nu va pune parlamentul pe jar, nu mai stiu ce ar putea s-o faca, doar poate amenintarea de lovitura de stat. a nu face nimic ar insemna sa arate europei cat sunt de incompetenti si de idioti (nu ca n-ar fi a mia oara). daca te uiti bine, legile nu sunt aplicate; politia si procuratura sunt indolente si total aservite. drumurile si traficul sunt o jale, se moare in prostie; spaga functioneaza in regim de 'duduie'; smecherii sfideaza in fata autoritatile care le cauta gratiile ca sa poata ciuguli un banut ptr o croaziera, o vacanta de vis, cateva rate la vila, o masina mai buna sau ptr cumparat voturile populatiei.. e o voma generalizata.
  • +1 (1 vot)    
    Solutia e una singura (Luni, 31 august 2009, 10:21)

    Gogu extremistu [utilizator]

    Legile in romania sunt de c....Apara infractorii nu victimele.Pedepsele pt infractiuni s-au redus . Putinii infractori prinsi de jalnica noastra politie (care are masini noi dar nu are bani de benzina :-) ) sunt eliberati imediat de judecatorii corupti, la intelegere cu procurorii corupti. Suntem umiliti de tiganii jegosi si tupeisti, de gastile de cartier , de drogati , de violatori, de pedofili, de smardoii din trafic, de politicieni. Nesimtirea si agresivitatea au devenit generalizate. Cum te poti simti cand vezi la tv ca cel ce ti-a ucis sotia sau ti-a violat copilul iese din arest ranjind, dupa numai cateva zile ? Solutia e legiferarea dreptului de a detine arme pt propria aparare. Cei care profita de neputinta victimelor s-ar gandi de 2 ori...Nu stii cine are un pistol in geanta !
    In Vestul Salbatic numit Romania , cetateanul sa-si poate face singur dreptate.Cu arma in mana !
  • +1 (1 vot)    
    LUPTA (Joi, 3 septembrie 2009, 2:10)

    JmecherTitan [utilizator]

    Emigrarea nu-i o optiune frate. esti roman sau ce? cred ca cel mai mare cosmar ar fi sa-mi vad tara sfasaita de sub picioare de toti nenorocitii.
    Pentru coruptie exista o solutie: la fiecare posibil incident de coruptie sa purtam o camera de filmat pe noi si cand se strang multe incidente de genul, sa ne facem dreptate. sa monitorizam orice nedreptate!!
    Cat despre pistoale eu zic ca violenta va trage mereu la violenta. asta e sigur. trebuie sa gandim peste aceasta varianta. pentru ca incet incet toti vor face rost de pistoale si ne vom judeca singuri critic. vom ajunge ca tampitii aia din america, negrii aia care se impusca din orice. Nu suntem in filme! Si nu suntem nici animale! asta e sistemul, iti vine sa-ti iei un pistol la cat de tragic e in romania. dar sunt si alte variante de a face dreptate!
    tiganii si-au pus de mult amprenta in tara asta.multi romani nu stiu cum sa-si vorbeasca corect propria limba din care s-au nascut.e tragic. vad ca influienta se transmite si la nivel mare, politic.tiganii s-au stabilit in romania ca ne-au vazut mai prosti, apoi cu cetatenie romana au inceput sa faca ce vor ei pe aici.nu sunt rasist dar astia NU AU NICI TARA LOR! cum sa nu te astepti de la ei sa fure cand n-au pic de DEMNITATE pentru nimic? au tendinta de a fura in sange. si cum poti sa nu te gandesti ca poate vor si ei tara lor?? te cam pune pe ganduri treaba asta...ma gandesc uneori ca unele trasaturi dintr-o rasa nu se pot cupla cu alte trasaturi din alta rasa...ne cam uitam istoria si ne uitam in jur dupa raspunsuri. si nu o spun cu rautate.


Abonare la comentarii cu RSS
Vremea la


/
Maine:
|

Hotnews
Agenţii de ştiri
hosted by
powered by
developed by
mobile version