Domnule Ministru,

Ioana Parvulescu, foto Mihai BeneaFoto: Arhiva personala

Călătoresc frecvent cu trenul, cu siguranță mult mai des decât dumneavoastră. De aceea, măcar pentru perioada verii, îmi permit să vă fac două sugestii avantajoase financiar și vă invit să o alegeți pe cea mai bună dintre ele.

Prima este să reintroduceți vagoanele de clasa a III-a. Acum, ele sunt numite abuziv „clasa I” și plătite ca atare, ceea ce vă îndepărtează călătorii. După un singur drum cu trenul, mulți preferă mașina, creând aglomerație și accidente pe șosele (care tot de Transporturi țin, bănuiesc). Vagoanele de clasa I din prezent (vechi, delabrate, cu tapițerie roasă și murdară, cu geamurile nespălate, fără măsuțe și, mai ales, fără aer condiționat) vor atrage, dacă sunt puse la prețul corect, așadar cel pentru clasa a III-a, nenumărați călători, aducând astfel ministerului beneficii financiare. Cât despre beneficiul dumneavoastră, va fi vorba de o scădere a formulărilor injurioase la adresa CFR-ului și al ministrului Transporturilor personal, care deocamdată sunt bogate și pline de imaginație. Nu-mi permit să reproduc vreuna.

A doua propunere este chiar mai avantajoasă. Creșteți prețul la vagoanele fără aer condiționat, redenumindu-le saună. Amatorii băilor de aburi la 60-80 de grade Celsius vor înțelege imediat că e vorba de un serviciu de tip „2 în 1”, adică pot face saună și călători în același timp. Desigur, va trebui să instalați o cabină de duș la capătul vagonului, dar prețul biletului (clasa I plus saună) va acoperi investiția.

În ce mă privește nu pot, din păcate, alege a doua variantă. Din motive medicale îmi este interzisă sauna. Fără glumă, domnule ministru, la călătoria mea București – Brașov, cu trenul IR1645, vagonul 3 (clasa I), preț 77 de lei, mi s-a făcut rău din cauza căldurii și a lipsei de aer (ferestrele nu se deschid, prin construcție). Era la amiază, iar afară erau 40 de grade. Să știți însă că nu mă gândesc doar la mine: m-au impresionat angajații dumneavoastră, controlorii. Ei nu se opreau la Brașov, ci mai aveau ore „bune” de îndurat până la Târgu Mureș. Erau cu bluzele abastre complet ude și preluau, în plus, o parte din mai sus menționatele injurii. Ar trebui să le plătiți măcar un spor de periculozitate. Ce se întâmplă, domnule Ministru, dacă un om bolnav de inimă sau un conductor moare în tren? Cine răspunde? Veți găsi, conform tradiției, un acar Păun? Citeste intregul articol si comenteaza pe Contributors.ro