Sindicalistii sustin ca masurile anuntate de Basescu sunt de neacceptat  

de Carla Dinu     HotNews.ro
Vineri, 7 mai 2010, 6:25 Actualitate | Esenţial

Propunerile prezentate de presedintele Traian Basescu sunt de neacceptat, a declarat, joi, presedintele CNSLR Fratia, Marius Petcu, la finalul conferintei de presa sustinute la Palatul Cotroceni de seful statului despre masurile anticriza propuse Fondul Monetar International.

"Sunt consternat de propunerile presedintelui si astept reactia colegilor sindicalisti, pentru ca sunt propuneri de neacceptat. Eu cred totusi ca este o gluma, iar maine ne vom trezi din acest cosmar", a afirmat Marius Petcu.

La randul sau, Iacob Baciu, presedintele CSDR, sustine ca nu exista baza legala pentru ca propunerile anuntate de seful statului sa poata fi aplicate, scrie Agerpres.

"Salariul minim pe economie de 705 lei este trecut in Legea unitara si luat in calcul la baza stabilirii bugetului pe acest an. Fondul de salarii este prevazut in Legea bugetului de pe acest an. De asemenea, sunt prevazute sumele pentru somaj si pensii. Mai intai trebuie modificata legislatia si apoi puse in practica reducerile. Nu pot sa cred ca presedintele s-a gandit la reducerea cu 15 la suta a pensiilor, nicio hotarare nu se ia retroactiv. Este inacceptabil. Este mai mult decat putem suporta, iar reactia celor afectati va fi pe masura. Presedintele nu a zis nimic despre risipirea banului public la nivelul ministerelor cu clientela politica sau pe proiecte si programe care nu-si au locul in acest moment", a afirmat Iacob Baciu.

Presedintele Traian Basescu a anuntat joi ca fondul de salarii in sectorul bugetar va fi redus cu 25%, incepand cu 1 iunie, iar cel de pensii cu 15%.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

4002 vizualizari

  • +18 (20 voturi)    
    nu exista baza legala...? (Vineri, 7 mai 2010, 7:08)

    kalu [anonim]

    dar pentru falimentul acestei tari nenorocite va exista baza legala? Cine va mai castiga din toate aceste balbaieli si contre?
    • +2 (2 voturi)    
      fiecare roman din tara asta (Vineri, 7 mai 2010, 14:16)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui kalu

      nimeni din tara asta nu are bunul simt de a se sacrifica pentru binele comun. Incepand cu pensionarii. Nimeni nu are viziune, fiecare se lupta pentru binele prorpiu chiar daca pentru ceilalti asta inseamna potopul si chiar daca pentru el insusi inseamna ca vine potopul maine, cat timp astazi nu ii scade nivelul de trai cu scuza ca oricum traim prost.

      Pentru toti cei care se simt frustrati de masurile luate de guvern sa stie ca daca tara asta este un organism, aceste masuri ii asigura cel mai benefic viitor din toate posibile. Nu natura masurilor luate pot crea probleme. Problema poate fi implementarea lor, poate fi lipsa unor masuri ajutatoare care sa rezolve pe termen lung, coruptia si lenea; iar frustrarea este una singura, aceea ca pana acum nu s-a facut ceea ce trebuia sa se faca, dar asta este deja ingropat.
  • +18 (22 voturi)    
    Lasati gargara (Vineri, 7 mai 2010, 7:45)

    ionut [anonim]

    Veniti la privat sa vedeti cum este. Cati oameni au fost dati afara anul trecut din mediul privat? Ce salarii sunt in mediul privat (va spun eu, mult mai mici pe munca mai multa). Si acum ce vreti voi sa creasca cota unica si tva-ul pentru ce? Ca sa tinem sistemul bugetar in spate in continuare, astia 3 milioane care producem ceva in tara asta?
    In locul lui BAsescu as fi taiat 35% de la bugetari si 0% pensionarilor.
    Ani intregi ma loveam de cei ce lucrau la stat si de zeflemeaua lor" Noi lucram la stat, avem locurile de munca stabile, program de munca 8 ore cu pauze de cafea cat mai dese, ce fraier esti ca lucrezi la patron). Hai sa va vedem acum cati aveti sange sa intrati in competitie cu noi astia de ne rupem salele cate 12 ore pe zi si lucram cu sabia disponibilizari deasupra noastra in fiecare zi. Sa vedem cine va mai da pauze de cafea de cate o ora inainte sa dati drumul la treaba (clientii sunt mai pretentiosi decat amaratii care stau cu orele pentru o hartie in administratii). Sa vedem daca fetele alea acre de functionari o sa se descurce sa produca ceva.
    • -3 (7 voturi)    
      raspuns (Vineri, 7 mai 2010, 9:09)

      eli [anonim] i-a raspuns lui ionut

      sa-ti raspund .traim dintr-o pensie a lui barbatului meu impozitat cas etc.... sunt operata de ovare uter nu gasesc de lucrum am 50 de ani nimeni nu ma angajeaza pensie de bola nu am destui bani sa-mi rezolv,dar nici odata nu am trait pe spatele nimanui-nu mi s-a parut corect sa cer pensie de boal refacindu=ma. Iti doresc sa primesti ce am primit eu de la privat cand m-am inbonovit dupa12 ore 7 ani
      • +6 (6 voturi)    
        Va doresc sanatate (Vineri, 7 mai 2010, 10:28)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui eli

        din toata inima.
        Va inteleg amaraciunea. Dar sa omori calul care trage la caruta nu este o solutie nici pentru dumneavoastra si nici pentru mine.
      • 0 (4 voturi)    
        eli sa-ti dea Dumnezeu sanatate (Vineri, 7 mai 2010, 10:50)

        cucu [anonim] i-a raspuns lui eli

        asta este problema, privatii se comporta ca o banca veritabila. nu avem privati care produc bunuri (generic_), avem privati care fac comert de doi lei si specula. spor si multa bafta putinilor privati care mai produc si altceva decat bisnita
    • +5 (9 voturi)    
      stat vs privat (Vineri, 7 mai 2010, 9:19)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Draga Ionut, intamplator lucrez la stat in invatamant. Imi place ceea ce fac si nu cred ca la privat as lucra mai mult (recunosc ca am colegi care nu au ce cauta in sistem). Din pacate nu prea exista un sistem privat de invatamant Piatra Neamt. Dar .... daca noua lege a invatamantului se va vota, banii urmeaza elevul si la stat si la privat si ... s-ar putea sa imi gasesc un loc de munca la privat. Intrebarea este : sunteti pregatiti sa platiti suplimentar pentru un invatamant de calitate?

      PS: Pentru cei care spun ca la privat se va face mai scoala mai putina decat la stat, le spun un singur lucru: nu poate sa existe calitate cu 30 de copii in clasa.
      • +11 (11 voturi)    
        @Mihai (Vineri, 7 mai 2010, 9:30)

        Ionut [anonim] i-a raspuns lui Mihai

        Simpatizez cu bugetarii ce-si fac treaba bine si care ofera servicii de calitate, dar cred ca esti de acord cu mine ca gasim cel putin 200.000 de bugetari (trecand prin tot ce inseamna aparat administrativ, personal medical, invatamant etc) ce nu au ce cauta in sistem.
        O sa-ti dau cateva exemple punctuale:
        - medicul de policlinica ce vine cand vor muschii lui la cabinet si atunci cand o face te invita la cabinetul lui particular
        - profesoara ce se pipaie cu elevii in clasa facand asa zise "ore libere"
        - functionarul care-si ia pauze intr-un an dublu fata de orele de munca real efectuate
        - politistul care intoarce ochii atunci cand cineva incalca legea in proximitatea lui (aici pot da un exemplu clar fiind martor a unei batai asistata cu interes la o departare de 20 de metri de 2 politisti care au plecat linistiti cand s-au plictisit sa urmareasca cum un pusti era batut de 3 muncitori beti)
        - medici cu aere de doctori docenti ce-ti solicita bani inainte de efectuarea actului medical iar in cazul in care-ti omoara copilul iti returneaza banii.
        Ma opresc aici si sper ca am clarificat putin opinia mea prezentata anterior.
        Spor si bafta in toate Mihai.
    • +7 (7 voturi)    
      Sectoare bugetare (Vineri, 7 mai 2010, 9:37)

      Constantin [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Sanatatea si educatia sunt lovite pe nedrept de aceasta masura. Singura vina a medicilor si profesorilor este ca sunt bugetari. Aceste categorii sociale ar trebuie sa-si faca un plan sa iasa de sub tutela statului cu tot cu sectoarele de sanatate si educatie.

      Cat priveste pensionarii, care sunt si ei sacrificati pe nedrept, sunt legati de maini si de picioare de stat. Eu de mult nu mai am incredere in viitoarea pensie de la stat si mi-am luat masuri de precautie.

      Printre cei care isi merita micsoarea de salariu sunt cei care administreaza resursele bugetare. Corect ar fi ca reducerile bugetare sa fie mai mari in varf si mai deloc la baza piramidei.
      • +5 (5 voturi)    
        asa este! (Vineri, 7 mai 2010, 10:21)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        Constantin, asa este! In invatamant si sanatate trebuie sa existe concurenta ca in mediul privat. Cel putin in invatamant sper ca principiul banul urmeaza elevul sa impulsioneze acest lucru. Am fost sa vizite cateva gradinite private pentru cel mic. Sincer nu am cei 7 milioane care se cer, dar daca conform principiului as primi o parte din bani, as face un efort.

        Cum spuneam mai sus, nu poate exista calitate in clase cu 30 de copii. In invatamant este nevoie de bani privati.
      • 0 (0 voturi)    
        reducere salarii (Sâmbătă, 8 mai 2010, 1:41)

        Alin [anonim] i-a raspuns lui Constantin

        De ce este lovita pe nedrept educatia? Pentru ca primesc 13 salarii pe an si au 4 luni pe ani concediu? Pentru ca au n-spe sporuri de care nu pomenesc, si care deapt dubleaza salariul? Pentru ca au programul de lucru mai redus decat al unui elev, ce sa mai zic de programul de lucru al unui angajat din mediul privat(16 ore pe saptamana un profesor, 40 de ore pe saptamana un salariat din mediul privat).
        De cand a inceput criza in mediu privat s-au redus salarii, au fost reduceri de personal.... de ce nu s-ar face acelasi lucru si in randul bugetarilor?
        Toti bugetarii sunt pre bine platiti pentru munca pe care o fac.
        Imi pare rau pentru pensionarii cu pensii mai mici de 1000 de lei, nicidecum de cei cu pensii de cateva mii de lei.
        A venit vremea sa sufere putin si bugetarii ca destul au suferit cei care ii tin in spate.
    • -4 (4 voturi)    
      Crezi tu? (Vineri, 7 mai 2010, 9:57)

      Daniel [anonim] i-a raspuns lui ionut

      Majoritatea salariilor la stat sunt mai mici ca la privat.

      Sunt salarii de 8 milioane (minime) pentru consilieri pe la ministere spre exemplu. Reduci cu 25% inseamna 6 milioane. Din ce sa traiasca?

      Las-o balta cu mentalitatea asta de roman ciufut si egocentric care crede ca totu i se cuvine si crede ca dom'le nimeni nu mai munceste asa mult ca el. Si la stat se munceste la fel de mult. Exceptii exista dar acele exceptii exista si la privat, deci orice argument al tau cade din start.
      • +5 (5 voturi)    
        adreseaza-te liderului de sindicat... :P (Vineri, 7 mai 2010, 9:25)

        lucian [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        asta sa i-o spui liderului tau destept de sindicat. Ala care o sa propuna sa le scada la aia mici salariile ca sa le tina sus pe ale incompetentilor politici...
      • +6 (6 voturi)    
        Restructurati-va si vor fi bani (Vineri, 7 mai 2010, 9:46)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui Daniel

        Eliminati incompetenta, protestati impotriva posturi ocupate pe pile, cresteti calitatea si eficienta serviciilor oferite, luati-va sefii de gat si dati cu ei de pamant cand fac licitatii pentru jeep-uri si perdele in timp ce voi aveti 6-8 mil salariu, ostracizati-va colegii care freaca hartii intre birouri aiurea sau ocupa posturi p[entru care nu sunt pregatiti, eliminati birocratia, face-ti presiuni pentru investitii care sa creasca eficienta voastra.
        Toate astea sunt in curtea sistemului public si schimbarea in bine pentru cei ce lucreaza acolo tot in mana lor este.
    • -1 (1 vot)    
      gargara? (Vineri, 7 mai 2010, 12:27)

      un bugetar [anonim] i-a raspuns lui ionut

      domnu' ionut, dc crezi matale ca trebuie sa sufere doar bugetarii in tara asta, te-as pune in spatele unui ghiseu, ti-as da 1200 ron si sa vad daca mai vb dupa...aveti o idee preconceputa si mult trambitata despre bugetari...orice padure are si uscaturi, la fel si in privat, dar nu aruncati noroi doar intr-o anumita categorie...uita-te prin jurul tau, ca banuiesc ca lucrezi la privat, cati colegi sunt intr-adevar utili? asa e si la stat, sunt de acord cu disponibilizarea zecilor de mii de puturosi adusi prin tot felul de nepotisme, mai ales prin tara in primarii, deconcentrate si prefecturi sau consilii judetene, in departamente in care nu se lucreaza cu publicul...munca cu publicul e grea, nu ti-o doresc, mai ales pe banii aia...multi avem copii si la magazin nu-i intreaba nimeni daca parintii sunt bugetari sau nu!
      • +1 (1 vot)    
        Sa va dau cateva detalii (Vineri, 7 mai 2010, 12:26)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

        1. Eu nu sunt de acord sa sufere nimeni. Iubesc oamenii si empatizez cu toti pentru ca stiu ca fiecare din noi avem probleme asemanatoare. Toti avem nevoie de o sanatate de talie europeana si acces la tratamente moderne si eficiente; toti avem nevoie de o educatie buna pentru copii nostrii astfel incat sa-i vedem oameni realizati si civilizati; toti avem nevoie de siguranta pe strada si oriunde in tara asta.
        2. Nu stiu daca stiti cum este la privat dar ce va spun sincer este faptul ca daca colegul de langa mine freaca menta in timp ce eu muncesc nu numai ca ma duc si prezint problema managerului dar am si sprijinul celor ce-si fac treaba bine si eficient. Cel putin aici unde muncesc eu cei ce lasa munca in spatele colegilor zboara rapid. In acest fel suntem eficienti si avem bani de bonusuri, cadouri la zile de nastere din partea firmei, fructe o data pe saptamana si alte facilitati. Asta pentru ca toti cei ce muncesc aici inteleg sa-si apere aceste facilitati excluzand din randurile lor pe cei ce nu inteleg sa munceasca bine si eficient. Programul de lucru este sfant, am cartela la gat si daca ma duc la baie pontez. Am evaluare a activitatii mele odata la 6 luni, moment in care ii fac si eu o evaluare sefului meu, intram intr-un birou si suntem mediati de catre seful nostru cel mare; sunt doar 2 sefi la 600 de oameni (stau si ma intreb cati sefi sunt in sistemul bugetar la numarul asta de angajati, poate ne raspunde cineva in cunostinta de cauza).
        Daca evaluarea mea este negativa sunt ars, daca seful meu primeste evaluari negative din partea noastra este el ars. Totul se face transparent si in spiritul eficientei.
        Tot ce spun este ca as vrea sa vad asta si in sectorul bugetar. Eliminati neghina dintre voi cei ce munciti si cu siguranta va fi mai bine.
      • +1 (1 vot)    
        Continuare (Vineri, 7 mai 2010, 12:34)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

        3. Intrebatii pe cei 300000 de oameni ce si-au pierdut locurile de munca de la sf lui 2008 si pana acum in sistemul privat daca ei cred ca doar bugetarii sufera in tara asta, sau pe cei ce ofereau locuri de munca dar au dat faliment din lipsa de credite pentru ca statul aduna tot ce inseamna bani de la banci ca sa plateasca salarii si pensii.
        De astia nu se spune nimic pentru ca nu au sindicate si lideri de sindicat care sa ameninte cu greve. Si nici nu pot da statul in judecata pe baza unor legi speciale ca nu mai au spor de zambet, de xerox, de venit la munca, de trezit dimineata samd.
      • +2 (2 voturi)    
        Legat de gargara (Vineri, 7 mai 2010, 12:48)

        ionut [anonim] i-a raspuns lui un bugetar

        Am raspuns prin acest titlu la fraza: "Propunerile prezentate de presedintele Traian Basescu sunt de neacceptat, a declarat, joi, presedintele CNSLR Fratia, Marius Petcu".
        Practic eu comentez pe marginea subiectului articolului si nu punctual pe situatii/cazuri etc pentru care nu pot decat sa imi exprim intelegerea si simpatia. Ceea ce as dori sa vad insa ar fi ca domnul lider sindical sa gaseasca timp sa puna presiune pe guvernanti pentru cresterea eficientei ramurei de activitate reprezentate, sa ceara bani de investitii pentru cresterea eficientei, sa ceara bani pentru cursuri de calificare/recalificare sa ameninte cu greva generala daca PDL sau oricare alt partid vrea sa impuna politic oameni incompetenti pe posturi cheie in domeniul sau. As vrea sa vad lideri sindicali care sa nu mai ajunga senatori si deputati sau in conducerea partidelor. Pana atunci pentru mine ce spune Marius Petcu este gargara.
  • +10 (12 voturi)    
    SINDICATE & BUGETAR & PENSIONARI (Vineri, 7 mai 2010, 7:56)

    Ciumpalacul [anonim]

    Masura luata de a scadea veniturile bugetarilor, de a scadea cheltuielile statului, de a scadea cheltuielile cu persoanele asistate si de a nu creste fiscalitatea este singura masura posibila. Toti cei afectati trebuie sa intelegeti ca ori ce alta masura ar rezulta la o scadere a puterii voastre de cumparare mai mare de cit masura actuala.

    1. Daca nu se face nimica, continuam cu deficite foarte mari, imprumuturile extrene vor deveni imposibile, FMI se va retrage, nu va ramne de cit portita hyperinflatiei adica un EUR la 6.5-7.5 RON. Salarii si pensii nominale la fel, putere de cumparare injumatatita, deci mult mai rau de cit scaderea de 15-25%.

    2. Daca aparatul bugetar nu este afectat si balansarea bugetara se incerca prin metode fiscale, atunci rezultat va fi o scadere brutala a PRODUCTIEI, somaj accelerat in domeiul privat, marirea acelerata a pietii gri si negre. Singura supapa fiind tot inflatia, in acest scenariu vom avea un ron intre 5.5 si 6 la euro... adica iarasi scaderi de putere de cumparare mai mari de cele propuse actual.

    3. Basescu si camarila sa fiti siguri ca doresc toate voturile voastre. Nu ar fi luat aceste masuri sinucigase din punct de vedere electoral daca se putea face si altceva. Marea lor vina este ca au asteptat un an si jumatate ca sa ajunga cutitul la os! Daca luau masuri de austeritate de la inceputul lui 2009 poate acuma pensiile erau doar cu 5% mai mici si veniturile bugetarilor cu doar 10% mai mici dar asa...

    4. Toata clasa politia este vinovata! PDL de un an si jumatate nu a facut absolut nimica sa imbunatateasca colectarea de taxe, sa loveasca in grupurile de interese, a stat doar in coate si a plins.. vai ce ne face PSDul vai ce ne mostenire dezastroasa ne-a lasat PNLul.. cind PNL era la guvernarea nu am auzit niciodata pe PDL'sti sa zica nu mai mariti pensiile nu mai angajati bugetari, nu mai mariti veniturile bugetarilor... nici o singura data.. de PNL ce sa spun.. iar PSD acceasi varza!
    • -3 (3 voturi)    
      pe voturile cui?! (Vineri, 7 mai 2010, 10:58)

      katun [anonim] i-a raspuns lui Ciumpalacul

      acesta masura care afecteaza bugetarii, somerii si pensionarii are la baza evaluarea votului...

      bugetarii nu voteaza si nu au votat pentru basescu, pentru ei a fost cel mai bine pe guvernarea tariceanu-pnl si este normal sa voteze cu cel care le-a dat salarii mai mari si sporuri!

      somerii sunt exact cei care au fost afectati de primele masuri ale imbecilului premier boc, multi au fost dati afara ca sa faca loc camarilei de partid, drept urmare nu sunt intre votantii pdl!!

      pensionarii voteaza traditional cu psd pentru ca este partidul care vorbeste pe limba lor, este greu ca dupa 50 de ani de invatat, muncit si trait in comunism sa fie capabili de a intelege mecanismele societatii capitaliste si imposibil sa se mai adapteze la ea!!!

      deci, in concluzie, masura nu afecteaza electoratul pdl... asta este si motivul pentru care basescu a optat astfel!

      dar ia sa vedem cine nu este afectat de aceasta masura si a votat cu basescu.
      pai tiganii, in frunte cu bercea mondialul cu care s-a incuscrit presedintele, cioaba si alti lideri cu care basescu a avut intalniri electorale si i-au dat cadou palarie de gabor, au fost baza de votanti la ultimele alegeri.

      vorbesc in cunostinta de cauza, am lucrat intr-o sectie de votare si la nici o sesiune de alegeri de pana acum nu am vazut atatia tigani jegosi, rupti si incaltati in papuci de plastic (iarna!) ingesuindu-se de la prima ora si pana la inchiderea urnelor.
      de unde atata spirit civic pe ei?

      iata acum vine rasplata pentru ei, masurile anticriza nu-i afecteaza, pentru ca ei nu lucreaza, deci nu le este micsorat venitul, nu sunt someri pentru ca nu au lucrat niciodata in viata lor, iar indemnizatiile de ajutor social, de handicap raman neschimbate!!!

      ba mai mult, in aceasta perioada de criza, cand societatile private gafaie si incearca sa faca reduceri de cheltuieli, pe fondul reducerilor de personal asa zis "neproductiv", adica agenti de paza, numarul spargerilor si al atacurilor asupra bancilor si magazinelor a crescut..
  • +8 (8 voturi)    
    Basescu (Vineri, 7 mai 2010, 8:10)

    Pink Panther [anonim]

    Basescu a facut singurul lucru acceptabil in situatia in care guvernul a fost KO.

    A fost o iesire pe post intempestiva pentru a linisti mediul de afaceri.
    Altfel intram de tot in rahat.

    Sigur, solutia nu este cea mai buna.
    Nu 25% reduceri de salarii. Mai degraba 25% out!

    Sunt oricum mai mult de 25% care freaca menta pe la bugetari.
    Inclusiv parlamentari, judecatori, generali facuti de Ilici,....
    • -2 (6 voturi)    
      Esti nebun? (Vineri, 7 mai 2010, 10:47)

      Marius [anonim] i-a raspuns lui Pink Panther

      Cine a numit guvernul asta KO? Adica dupa 10 ani colegi de partid el nu stie pe cine a numit acolo. Noi ne-am lamurit cu boc in 6 luni.

      Hai sa nu il mai spalam atat pe Basescu ca el e principalul vinovat in toata chestia asta. Lumea l-a votat sa puna in guvern competent ( sa nu vina comunistii) si i-a pus pe Berceanu si Videanu. si Oprea?

      Tot el cand ungaria lua masuri anticriza, noi il ascultam pe economistul sef cum ne explica ce bine o ducem. Daca atunci lua masuri si incepea cu concedieri de la bugetari cu cate 10%, investitii pt cei concediati sa fie macar partial absorbiti de reintegrati in campul muncii, poate acum era mai bine.

      Inca noi am reusit sa contractam cea mai scumpa autostrada ( comarnic brasov) dar na grasii bugetari is de vina... In elvetia este tunel de autostrada sapata in munte de 17 km. Oare aia cum de e mai ieftina
  • +6 (6 voturi)    
    puturosi (Vineri, 7 mai 2010, 8:17)

    adi [anonim]

    Pensionarii vor suferii, poate trebuia scazut cu 90% pensiile exorbitante, in rest sunt destui bugetari "doamne" cu avioane in cap care stau la birou la caldurica si nu fac nimic ca e nepoate/sotia nush cui.
    Evident ca ele vor da din gura, dupa ce nu au lucrat nimic toata viata si nu se pricep la nimic si au luat salarii detul de bunicele acum se vor trezi ca nu au incotro s-o apuce. Masurile astea trebuiau luate cu foarte mult timp in urma si atunci eram iesiti din rahat demult dar nu s-a putut caci veneau sindicatele si dadeau din gura.
    • 0 (0 voturi)    
      doamnele bugetare (Vineri, 7 mai 2010, 11:22)

      katun [anonim] i-a raspuns lui adi

      reducerea cu 25% a veniturilor nu le afecteaza pe doamnele bugetare, sotii ale nu stiu cui, persoane importante... oricum pentru ele salariul era doar pentru cumparat posete... ca de pantofi le dadea sotul!

      problema este ca ceilalti bugetari, cam 3 din 10, care lucreaza, dar sunt si ei bagati in aceiasi oala, acestia chiar traiesc din bani de salariu, si muncesc si pentru ceilalti 7 din schema institutiei.
      din pacate basescu reuseste inca o data sa invrajbeasca diversele categorii sociale!

      imi amintesc cum in urma cu un an, cand criza nu incepuse inca, auzeam in metrou angajati in privat vorbind cu satisfactie despre reducerea numarului de bugetari si a "salariilor nesimtite".

      dupa cateva luni pe unii nu i-am mai vazut in metrou, pentru ca au fost dati afara de la privatul care au inceput sa vanda mai putin pentru ca bugetarii si-au redus drastic cheltuielile.

      pana nu o sa intelegem ca toti suntem interconectati, ca suntem exact ca pesti dintr-un acvariu, daca moare unul se impute apa si mor toti ceilalti, nu o sa reusim sa traim mai bine si o sa-l votam pe basescu care o sa ne invrajbeasca pe unii contra celorlalti, pentru as asigura lui si apropiatilor o viata de huzur, iar pentru fica sa, retarda eba, post de europarlamentar si salariu de mii de euro la luxten, companie privata!

      de ce nu ar fi mai buna o masura de confiscare a averilor care nu pot fi justificate?
      pentru ca bercea mondialu ar fi printre primii care ar ramane fara nimic... asta nu se poate ca doar e ruda cu dom' presedinte!
      berceanu (bercea o fi prescurtare de la berceanu?) este bugetar din '90 incoace, de unde are atata avere, din salariile de ministru sau de deputat?
      ia sa vina dna sa-i faca un calcul si ce este peste posibilitati sa se constituie in aport la bugetul de stat!!
      de ce nu face dna si verificarea modului in care videanu si-a atribuit contracte de pus borduri in timp ce era primar general?
      pai asta nu se poate, ca doar presedintele numeste pe seful dna si pe procurorul general!
  • +8 (10 voturi)    
    Ungaria, Bulgaria (Vineri, 7 mai 2010, 8:22)

    EU [anonim]

    Sunt tari care au luat aceleasi masuri si chiar le-au implementat si nu am vazut iesiri in strada si manipulari politice. Pana acum urlau ca nu e bine cu TVA si cota unica marita. S-a luat o decizie foarte corecta si oarecum fortata politc, corect fiind ca si o parte din bugetari sa fie sacrificati - multi fiind angajati datorita mediocritatii in locuri caldute si sigure, fara responsabilitati. In conditiile in care au domnii sindicalisti alte ideii mai bune exceptand cele dezbatute zilele astea si impotriva carora sau pronuntat impotriva nu-i opreste nimeni sa si le exprime. Sa de-a dumnealor o solutie la reducerea aparatului bugetar pentru taierea cheltuielilor - privatii s-au conformat din prima secunda de criza fara proteste.
  • +11 (15 voturi)    
    Oare? (Vineri, 7 mai 2010, 8:31)

    coca [anonim]

    Ba este foarte acceptabil cand nu mai sunt bani. Punct.
  • +14 (14 voturi)    
    Sindicalistii (Vineri, 7 mai 2010, 8:45)

    cir [anonim]

    Sindicalistii ar face bine sa-si vada de treaba, altfel ajungem ca in Grecia. Destul ca dupa 89 numai de greve si proteste s-au tinut, cu tot felul de revendicari, au dus intreprinderile de rapa apoi au spus ca guvernul le-a falimentat. Oameni buni, nu mai sunt bani, i-am consumat pe electrocasnice, masini si constructii. Acum trebuie sa facem bani, altfel ajungem sclavii altora.
    • +7 (7 voturi)    
      Sustin ideea. (Vineri, 7 mai 2010, 8:18)

      Sorin [anonim] i-a raspuns lui cir

      Ar fi bine sa stea cuminti deoarece acopera oameni corupti, oameni care iau spaga, oameni care stau degeaba, lucreaza maxim 4 ore din cele 8 ore iar restul la cafea, tigari si cumparaturi prin oras.

      La fiscul Prahova, liderul de sindicat Fanica Aurel tine in brate un serviciu de doamne care mai mult fac mancare si stau de vorba decat sa munceasca, acest lider din banii stransi la sindicat (de adauga si acel 2%) nu se stie la ce ii utilizeaza, sunt zvonuri ca finanteaza firma baiatului concubinei lui care este si subalterna acestuia.

      In rest acest domn cumpara tehnica de calcul de la firme prietene pe niste preturi foarte mari.

      Deci acesti lideri ar trebui sa se uite in curtea lor intai.
  • +10 (14 voturi)    
    Pai sigur (Vineri, 7 mai 2010, 8:48)

    smc [utilizator]

    Puturosilor de la stat! Ati fi vrut sa creasca cota unica si TVA-ul, nu-i asa? Sa murim cu totii! Sa fim la fel de saraci. Nu intelegeti ca voi sunteti platiti din banii mediului privat?

    Daca nu va convine scaderea salariilor cu 25% la stat, dati afara frecatorii de menta si sefulanii incompetenti. Asa nu va mai scadea salariul celor care raman. Munciti bai!
  • +9 (9 voturi)    
    Noi suportam 70% reducere (Vineri, 7 mai 2010, 8:53)

    gica [anonim]

    In mediul privat eu suport 70% reducere si posibil sa creasca. E normal sa scada salariile si la bugetari. E normal sa creasca mai intai la particulari si abia apoi la bugetari ( cu unele exceptii de siguranta nationala).
    Sindicatele ar trebui sa faca greva nu pentru reducere ci pentru risipa guvernului pe ce nu trebuie.
    • 0 (0 voturi)    
      GICUTA, TATA (Vineri, 7 mai 2010, 11:25)

      db [anonim] i-a raspuns lui gica

      Vei/vom suporta si scaderea operata la bugetari, ca vor fi mai putini bani pentru consum, vom face vanzari mai mici si viteza de rotatie a banilor va fi mai mica si vom si avea profit mai mic. Restuctrarea reala era daca banii publici nu mai erau sifonati si risipiti - asa inca astept sa vad! Banii publici de spaga nu reintra decat partial in piata - se duc in conturi afara sau pe marfuri scumpe din import, asa ca profitam deloc sau partial de ei. Si ei distorsioneaza piata cel mai sever. Inca PDL nu a fcut nimic sa stopeze asta - eu INCA sper sa faca.
  • +5 (5 voturi)    
    sindicalistii (Vineri, 7 mai 2010, 9:09)

    bal3467 [anonim]

    sindicalistii sa puna mana la munca. De fapt, tot sectorul de stat sa mai termine cu destrabalarea pe banii nostri, ai privatilor, si sa puna mana la munca. Voi, cei din sindicat, chiar nu aveti pic de bun simt????
    Nu vedeti ca ne-ati adus la sapa de lemn?
    Ia mergeti si va angajati la privat... Sau, daca tot sunteti atat de grozavi, puneti pe picioare o firma sa vedeti cum e cu taxele in tara asta care v-a tinut in puf ...
    • -2 (2 voturi)    
      CE o tot trageti cu privatii... (Vineri, 7 mai 2010, 10:29)

      Leila [anonim] i-a raspuns lui bal3467

      nu ei fac cea mai mare evaziune fiscala,cat platesc salariile pe stat si nu pe sub mana,cati declara profitul, etc,etc. hai,ca ma doare capul cu privatii astia ascroci,care sunt tot cu ochii pe contractele cu statul!
  • -4 (4 voturi)    
    suspendarea pilonului II de pensii (Vineri, 7 mai 2010, 9:11)

    pepsi [anonim]

    de ce nu se suspenda virarea sumelor la pilonul II de pensii care este unul din cele mai mari tunuri ? statul retine bani de la angajat si ii directioneaza catre fonduri private ! asta este furt !
    • 0 (0 voturi)    
      razna (Vineri, 7 mai 2010, 12:03)

      coke [anonim] i-a raspuns lui pepsi

      Pentru prima data, banii de pensie din pilonul II sunt chiar ai celui care ii plateste. Pana acum luau de la mine si dadeau la altii, ce platesc la Pilonul II e al meu si pus deoparte. Deci unde e furtul?
  • -1 (3 voturi)    
    Consternare? (Vineri, 7 mai 2010, 9:22)

    Frobenius [anonim]

    Domnul acesta se declara consternat prea devreme. La fel cum si vecinul de articol, Tapalaga, se declara entuziasmat prea devreme.
    Sindicatele ar face bine sa urmareasca modul in care se vor aplica (daca se vor aplica) cele anuntate. Daca vor fi loviti tot cei mici si amariti iar capusele-sinecura vor fi cu grija pastrate, atunci ar trebui sa intervina domnul sindicalist.
    In ceea ce priveste "risipirea banului public la nivelul ministerelor cu clientela politica" are dreptate dar... cine sta sa-l mai asculte.
  • +2 (2 voturi)    
    reduceri (Vineri, 7 mai 2010, 9:33)

    Ghinion [anonim]

    Din aparatul de STAT trebuie redus considerabil.
    Din salariile parlamentarilor care dorm in sedinte, ale senatorilor care nu mai stiu ce sa faca cu banii din indemnizatii, sporuri, diurne,etc. De acolo trebuie mai intai taiat(chir injumatatit) si pe urma din cei ai amaratilor de pensionari. Si chiar si asa sa se reduca gradual din valoarea pensiei, cu procente mai mari la pensiile "nesimtite" si cu procente mai mici de la un anumit plafon in jos.
  • +3 (3 voturi)    
    trebuie taiate mai multe (Vineri, 7 mai 2010, 9:45)

    eu [anonim]

    e greu sa reduci o pensie de 3 milioane dar e la fel de greu sa maresti TVA si cota unica. in cazul in care se mareste cota unica eu imi fac PFA si in loc de 20-30 milioane cat platesc la stat acuma o sa platesc 2-3 milioane... sa fie sanatosi.
    in alta ordine de ide, de ce nu s-a redus numarul de bugetari??? de ce intr-o primarie de tara cu 300 de locuitori lucreaza la primarie 20-30 de peroane care nu fac nimic???? de ce???? de ce un senator si deputat are 5 angajati dupa el( secretara, sofer, asistent, portar, etc)???? de ce? de ce nu incep sa se taie astea????
  • +1 (1 vot)    
    de munca ati auzit, mai 90% din populatie (Vineri, 7 mai 2010, 10:24)

    mihai din sectorul privat [anonim]

    As vrea sa vad lideri sindicali constienti ca fara astfel de masuri Romania se va duce la vale, iar in curand toti bugetarii nu vor mai avea nici macar 100 lei/luna, nu vor mai avea nimic.

    Dragi bugetari, intelegeti un lucru: 2.800.000 de oameni din tara asta, care lucreaza in mediul privat, tin in spate pe ceilalti 19.000.000, copii, pensionari, someri, lenesi, tigani, hoti, spagari si bugetari. Retineti un lucru simplu: banii vin din din sectorul privat. Acesti 10% din populatie reprezinta singura sursa de bani pentru ceilalti 90%, asa ca protejati sectorul privat.
    Lucrez la privat cate 12 ore pe zi, iar sora mea este profesoara si lucreaza in medie 3 ore pe zi, de 4 ori mai putin ca mine. Eu iau 3700 lei/luna, iar sora mea ia 1400 lei pe luna. Daca sora mea ar lucra macar 8h/zi, ar putea sa ia 2800 lei/luna. Dar diferenta nu se opreste aici. Sora mea mai are 2h/zi la un afterschool de unde mai ridica 700lei/luna si mai preda engleza la o gradinita particulara 4h/saptamana de unde mai ia 200lei/saptamana, adica 800lei/luna.

    In total sora mea lucreaza 96h/luna, iar eu 240h/luna. Sora mea castiga 2900 lei/luna avand ocupate 5-6 ore/zi. Eu iau 3700 lei/luna lucrand 12h/zi.
    Sora mea nu produce bani, ci doar ar trebui sa aiba responsabilitatea de a-si transfera cunostinele generatiilor viitoare. Un lucru nobil, atata timp cat e facut cu responsabilitate, pasiune si competenta.
    Compania la care lucrez eu produce bani. Face productie si exporta. De aici vin banii, dragi bugetari.
    Sora mea are 4 luni de concediu/vacanta pe an. Eu am 21 de zile, dar de multe ori lucrez si sambata.

    Asa ca, va rog sa va mai ganditi inainte de a va arunca in meetinguri, proteste si alte manifestari daunatoare, la indemnul unor spagari lideri sindicali.
    Nu masurile lui Basescu sunt de neacceptat, ci ceea ce faceti voi este de neacceptat.
    Si nu uitati: din privat va vin banii – sustineti-ne, nu ne mai perturbati si puneti mana si munciti, dragi bugetari.
  • +1 (1 vot)    
    restructurari (Vineri, 7 mai 2010, 10:29)

    xaxxx [anonim]

    Poate sunt prea multi bugetari,poate au salarii prea mari,dar cine a permis sa se intample asta?
    Si eu sunt bugetar de 8 ani,inainte am lucrat la privat,dar pentru postul asta am dat un examen destul de dur si m-am batut cu inca 7candidati.
    Volumul de munca este enorm si lunar depasesc 240 ore lucrate,deci chiar daca mi s-ar da voie nu as mai avea timp de alta activitate din care sa-mi rotunjesc veniturile.Mi se pare nedrept sa fim bagati in aceeasi oala toti bugetarii,cand stiu ca exista institutii unde se vine la munca la noua si se pleaca la doua,avand salarii de cateva ori mai mari.As prefera sa fiu dat afara sa stiu o treaba decat sa-mi prelungeasca agonia,probabil as pierde casa pentru ca nu as mai avea bani de ipoteca si voi pleca in alta tara in care se poate trai.
    • +1 (1 vot)    
      stai linistit nu te ambala .. (Vineri, 7 mai 2010, 10:40)

      hash [anonim] i-a raspuns lui xaxxx

      .. daca esti bun nu o sa fi dat afara, ca nu merge treaba fara tine.

      mai bine spune cator colegi incompetenti le faci treaba, daca muncesti o norma jum'ate in fiecare luna.

      (sa stii ca daca spargi normele n-o sa-ti ridice nimeni statuie, cel mult o sa ajungi la groapa mai repede)
  • +3 (3 voturi)    
    exact (Vineri, 7 mai 2010, 10:56)

    MirceaA [utilizator]

    la fel au zis si grecii si mai au putin si se arunca in mare cu bolovanul de gat.
  • -1 (1 vot)    
    EXCELENT (Vineri, 7 mai 2010, 20:19)

    Micu [anonim]

    Totul e f simplu: esti bugetar si nu-ti convine salariul?..Eu, privat care te tin in spate iti spun: esti liber sa te duci acolo unde vrei si esti multumit de salariu, acolo unde esti capabil, in sectorul particular, in Spania, in America, exact unde vrei tu...nu am auzit de o lege sa te tina captiv la Stat...asa ca drum bun sau ciocu mic!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi