Asociatia Pro Infrastructura: CNAIR renunta la actualizarea studiilor de fezabilitate pentru restul autostrazii Iasi - Tg.Mures, desi traseul ursilor se suprapune cu traseul acesteia, iar in zona s-au construit case intre timp

de N.O.     HotNews.ro
Joi, 17 august 2017, 18:24 Actualitate | Esenţial

Compania  Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat nu va mai face studiu de fezabilitate pentru autostrada Iasi - Tg. Mures, urmand sa fie utilizate cele vechi, care indicau un cost de 9 miliarde de euro, motiv pentru care a si fost respins proiectul in trecut, Potrivit aceleiasi surse, potrivit informatiilor furnizate de  Asociatia "Pro Infrastructura" pe pagina sa de Facebook si preluate de Ziarul de Iasi. Asociatia avertizeaza ca decizia ar crea premisele unui blocaj total intruca, pe de o parte,  numeroase trasee folosite de ursi se intersecteaza (sau chiar se suprapun perfect peste) traseul Autostrazii A8 intre Targu Mures si Ditrau, iar pe de alta parte cetatenilor li s-a permis sa construiasca locuinte si alte investitii pe aliniamentul autostrazii, constructii care nu sunt prevazute de studiile de fezabilitate vechi.

Reprezentantii organizatiei au precizat ca la sfarsitul saptamanii trecute, in cadrul unei dezbateri, CNAIR a anuntat ca vor sa rezilieze contractul pentru revizuirea studiului de fezabilitate pentru Autostrada Targu Mures-Iasi, segmentul dintre Targu Mures si Ditrau, contract suspendat, in acest moment, ca urmare a unui raport al Curtii de Conturi care spune ca revizuirea unor studii de fezabilitate este nejustificata. 

Potrivit Asociatiei, reprezentantii CNAIR au anuntat ca vor sa renunte complet la actualizarea studiilor de fezabilitate si pentru restul autostrazii de la Ditrau si pana la Iasi, lansand licitatiile de proiectare si executie pe baza studiilor de fezabilitate din anii 2009-2010.

Asta, in contextul in care traseele folosite de ursi se suprapun cu traseul autostrazii, iar cetatenii si-au construit case pe aliniamentul acesteia.


"Organizatiile de mediu au identificat, prin metode stiintifice bazate pe date serioase din teren, in cadrul unui proiect pan-european de proiectare a autostrazilor "verzi" (prietenoase cu mediul), numeroase trasee folosite de ursi care intersecteaza (sau chiar se suprapun perfect peste) traseul Autostrazii A8 intre Targu Mures si Ditrau. Pe acest segment, in studiul de fezabilitate din 2010, nu exista ecoducte care sa permita permeabilitatea (trecerea ursilor dintr-un habitat in altul). Tunelurile si viaductele, conform datelor culese de experti, nu sunt suficiente sau nu sunt bine amplasate", scrie Asociatia pe Facebook.

Acestia mai pun semne de intrebare si cu privire la calitatea studiului geotehnic realizat.

"Cea mai importanta componenta a studiului de fezabilitate este studiul geotehnic, cel care realizeaza o radiografie a rocilor prin care va trece autostrada. Un studiu geotehnic complet intr-o zona de munte este extrem de costisitor. Forajele sunt mult mai scumpe decat cele obisnuite, realizandu-se la mari adancimi, astfel incat sa se propuna solutii corespunzatoare pentru lucrarile de arta precum tunelele si viaductele foarte inalte. Valoarea mica a contractelor pentru realizarea studiilor de fezabilitate pe aceasta autostrada din 2010 este ingrijoratoare, ridicand MARI semne de intrebare referitoare la calitatea studiului geotehnic realizat atunci, motiv pentru care revizuirea acestor studii de fezabilitate la o calitate corespunzatoare este mai mult decat necesara!".

Asociatia face apel in acest context la Ministerul Transporturilor din CNAIR sa nu ia decizii pripite si populiste.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal din Israel​

​FOTOGALERIE Tel Aviv: plaje, muzici si trupuri

Greu sa gasesti in lume un oras care petrece mai mult, care se odihneste mai seren. Un New York pe Malul Mediteranei, un colt de Europa sofisticata in Orientul Mijlociu, o destinatie de plaja excelenta, un oras in care noptile de distractie se continua si dupa ce se crapa de ziua. Oameni pe longboard-uri colorate coboara spre faleza orasului, de multe ori purtand doar o pereche de pantaloni scurti. Esti in inima civilizatiei est-mediteraneene, cu hedonismul ei milenar, cu cultul inca pastrat al corpurilor frumoase, cu o senzualitate subtila, dar neascunsa.

3190 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Ministerul Proiectelor Reziliate (Joi, 17 august 2017, 18:45)

    Oboseala [utilizator]

    Din categoria "ne facem ca lucram". In ultimul timp Compania a reziliat numeroase contracte, toate pe motivul ca proiectantii sau constructorii sunt neseriosi. Si la Transilvania si la Sibiu - Pitesti si la Tg. Mures - Iasi. Cum este mai usor: sa duci la cap un proiect sau sa-l reziliezi si sa te faci in urmatorul an ca produci caiete de sarcini si astepti clarificari, contestatii etc? Ca salariul oricum vine de la Dumnezeu.
  • +2 (2 voturi)    
    SI VOI NE PUNETI POZE.... (Joi, 17 august 2017, 19:12)

    schroedinger [utilizator]

    Din Franta!
  • +3 (3 voturi)    
    Mi se face greata (Joi, 17 august 2017, 19:19)

    Ord [utilizator]

    27 de ani si nu avem o autostrada terminata cap-coada, se fac 100 de ani de la Unire iar fostele tari istorice nu sunt legate printr-o autostrada. Toata, dr absolut toata clasa politica de dupa 1989 este vinovata de acest esec.
    • -1 (1 vot)    
      A2 (Joi, 17 august 2017, 22:07)

      AlexAllex [utilizator] i-a raspuns lui Ord

      A2 e gata
  • 0 (0 voturi)    
    gata banii.. (Vineri, 18 august 2017, 10:35)

    mi_po [utilizator]

    banii s-au terminat. Au mers la pensii si salarii. Asta e inceputul. De undeva trebuie sa se acopere populismele. Investitiile se vor diminua in tara asta. Sa vedem cat pot acoperi salariile si alte mariri fara investitii!


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi