Udrea: Schimbarea brandului turistic, o idee care tradeaza diletantism si lipsa de viziune

de I.C.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 martie 2013, 21:58 Actualitate | Esenţial

Fostul ministru al Turismului Elena Udrea considera ca ideea schimbarii brandului turistic al Romaniei "tradeaza diletantism si lipsa de viziune", informeaza Mediafax. Intr-o postare pe blog, Elena Udrea se declara surprinsa de initiativa ministrului delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al Romanie, precizand ca, in cazul in care Romania renunta la brandul pe care l-a folosit pana acum, creat si promovat pe bani europeni, suma folosita trebuie inapoiata.

 "Am primit cu foarte mare surprindere ideea posibilitatii schimbarii brandului de turism national. In conditiile in care turismul romanesc este una dintre ramurile economice cu cele mai mari cresteri economice in ultimii ani, 16% in 2011 si 9,3% in 2012, iar brandul a primit mai multe premii internationale (printre care premiul de excelenta la Targul de turism de la Munchen), dar si aprecieri din partea responsabililor Organizatiei Mondiale a Turismului, decizia de a inlocui brandul tradeaza diletantism si lipsa de viziune", scrie Udrea pe blogul sau.

In opinia sa, aceasta decizie arata "incapacitatea neintelegerii mecanismelor europene - pentru ca, daca noi am renunta la brandul pe care l-am folosit pana acum, ar trebui sa dam toti banii inapoi pe care i-am cheltuit deja". Udrea mentioneaza ca este vorba despre zeci de milioane de euro.

"Nu stiu cifra exacta, pentru ca Ministerul Turismului nu a mai comunicat nimic in acest sens. In plus, nici nu am putea face un al doilea brand pe bani europeni. Vorbim de o decizie care ar putea costa Romania 75 de milioane de euro, atat cat am primit pe axa 5.3 a Programului Operational Regional", sustine Elena Udrea.

Ea precizeaza ca Romania are o strategie de promovare care trebuie implementata pana in 2016, pentru ca asa s-a angajat in fata celor care au finantat si au avizat favorabil proiectul brandului.

Udrea mai scrie ca in anii 2011 si 2012 au existat cresteri de 15-17% a innoptarilor turistilor straini in Romania.

"Deci, este evident efectul benefic al brandului turistic. In conditiile acestea, rezultatele implementarii actualului brand turistic trebuie masurate profesionist si decis pasii de urmat in functie de concluziile analizei. In niciun caz nu poti decide schimbarea brandului dupa ureche, in functie de ce auzi la televiziunea sefului tau politic, Voiculescu", adauga Udrea.

Fostul ministru PDL al Turismului mai sustine ca, de un an de zile, de cand USL a ajuns la guvernare, nu s-a mai facut nimic pe directia implementarii strategiei de promovare a brandului, Romania nu a mai avut parte de niciun fel de promovare, in afara de sponsorizarea concertului Lady Gaga. Ea scrie ca incepand din acest an nu se mai participa nici macar la targuri de turism unde s-ar putea promova brandul si produsele turistice romanesti.

"Inteleg ca exista birouri de turism internationale care din octombrie sau noiembrie nu au mai primit bani nici pentru salarii sau cheltuieli curente de intretinere, cele mai multe fiind practic inchise. Ce sa mai vorbim de faptul ca nu s-a profitat deloc de Festivalul Olimpic al Tineretului European, pentru a promova Romania in plan international ca destinatie pentru iubitorii sporturilor de iarna, folosind resursele de finantare ale brandului turistic. Actuala conducere a Turismului nu a fost in stare sa participe la publicitatea evenimentului sportiv organizat la Brasov, despre care toata lumea a spus ca infrastructura a fost excelenta, dar organizarea si promovarea deficitare. Incapacitate totala de a gestiona domeniul acesta cu potential economic urias a actualului ministru delegat!", sustine Elena Udrea.

Ea mai sustine ca de un an de zile nu se mai aloca fonduri pentru dezvoltarea turismului si nu se mai finanteaza proiectele de investitii.

"O astfel de atitudine face foarte mult rau Romaniei si arata instabilitatea care ii caracterizeaza de multe ori pe guvernanti - in loc sa continue proiecte importante incepute in mandatele precedente, strica tot ce s-a construit si se apuca din nou de lucru, neducand nimic pana la capat. E un fel de a gestiona resursele statului ca in legenda Mesterului Manole: se darama tot si se cere reconstruirea la infinit din nou. Daca ar fi vrut intr-adevar sa dezvolte turismul romanesc, Guvernul USL ar fi trebuit sa aloce macar fondurile necesare continuarii proiectelor de investitii in infrastructura deja incepute. In 2013, s-au alocat doar 4 milioane de euro (!!!) pentru finantarea dezvoltarii infrastructurii de turism montan, in conditiile in care sunt lucrari incepute de cel putin 30 de ori mai mari ca suma. Cu banii acestia nu se va reusi nici macar conservarea lucrarilor incepute. Efectele acestei subfinantari se simt. Eu am vorbit cu primarii din localitatile turistice, dar si cu investitorii. Toti mi-au spus acelasi lucru: 'Am lucrat foarte bine cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului in mandatul dumneavoastra. Am primit sprijinul necesar. Acum nimic nu se mai intampla. Nimeni nu ne mai baga in seama'. In conditiile astea, nu pot decat sa ma intreb: ce vina are Romania si industria de profil autohtona ca sa suporte asa diletanti in fruntea turismului romanesc?", incheie Udrea.

Ministrul delegat pentru IMM, Turism si Mediu de Afaceri, Maria Grapini, a lansat la jumatatea lunii martie pe pagina personala de Facebook un concurs de idei pentru alegerea unui nou brand turistic al Romaniei si a cerut opinii despre actualul brand care, spune ea, nu sunt pozitive.

"Am postat pe Facebook lansarea unui concurs de idei pentru alegerea brandului turistic al Romaniei si am cerut opinii tocmai pentru a evalua perceptia fata de brandul sectorial de turism. Clar, parerile nu sunt pozitive", se arata intr-un raspuns transmis de Maria Grapini la solicitarea Mediafax.

Potrivit acesteia, conform desfasuratorului de implementare a programului de promovare a brandului, trebuie comandat un studiu de impact al brandului actual.

Brandul turistic al Romaniei, care contine celebra frunza, a fost lansat in anul 2010, si doar crearea lui a costat peste 800.000 de euro.

"Urmeaza sa se lanseze o licitatie pentru contractarea unei firme care sa faca acest studiu. Consilierii si expertii vor decide daca este cazul de rebranduire a sectorului de turism", a mai spus ministrul.

Grapini a afirmat ca prioritatea o reprezinta insa implementarea catorva masuri esentiale pentru turism, care sa duca la cresterea indicatorilor relevanti ai sectorului. Printre acestea se numara modificarea sau promovarea unor legi.

"Alte masuri sunt de ordin economic, cum ar fi proiectele in infrastructura, iar in aceasta directie lucram impreuna cu Ministerul Dezvoltarii Regionale la stabilirea prioritatilor. Evident ca avem si masuri de promovare prin evenimente, publicitate si targuri internationale. Eu cred ca dezvoltarea turismului balnear, cultural si a eco-turismului pot aduce Romaniei un plus la bugetul national", a mai spus ea.

In perioada 2010-2012, pentru crearea si promovarea brandului turistic al Romaniei s-au cheltuit peste 56 de milioane de lei (13 milioane de euro), bani provenind din fonduri europene.


Citeste mai multe despre   




















Jurnal​ din Israel

FOTOGALERIE Tel Aviv: artistic si sofisticat

Tel Aviv e un oras nou pornit de la un port vechi si are un tip de sofisticare, nearoganta, care-l face definitiv interesant. Arhitectura lui, accentele moderne, tusele europene, aspiratiile americane, muzeele, casele memoriale permit calatorilor sa traiasca in el si o experienta culturala. Spiritul relaxat al orasului si umorul generatiei tinere din Tel Aviv se traduce uneori in mici capodopere in culoare pe ziduri. Unul dintre cele mai bune, amuzante si interesante tururi e cel din cartierul florentin, cunoscut ca partea boema a orasului.

2140 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    <br> (Sâmbătă, 30 martie 2013, 22:23)

    Cristiann80 [utilizator]

    Grapini fiind o femeie net inferiora distinsei Ministru Elena Udrea si complexata de acesta, nu face decat sa-si arate invidia pe succesul avut in toata aceasta perioada a brand-ului de tara promovat in toata lumea, de catre MDRT.
    Din prima zi de cand a fost numita in functie, aceasta croitoreasa nu face nimic bun. decat distruge turismul, nu a mai dorit promovarea lui la cel mai mare targ de turism din lume tinut la Berlin, nu suporta proiectele de succes ale Elenei Udrea si este de inteles- fiind o femeie urata, o comunista din aia cu coc, vorba lui Dan Puric, nu face decat sa desfiinteze cultul pentru turism, pe care Udrea l-a reinventat, la reanimat, l-a facut sa reprezinte ceva in lume, dupa ani si ani... Grapini nu este altceva decat o sluga a lui Voiculescu, care face mult rau datorita incompetentei sale dar si a frustrarilor vis-a-vis de Udrea. Uita ca inacest brand s-au investit fonduri europene si care are un drum de parcurs. A opri acest proiect, inseaman sinucidere curata!
    -------------------------
    Acest brand promovat de Udrea a fost premiat:" Premiul I din 2010, la cel mai mare targ de turism din lume, Targul de la Berlin, dar si Premiul de Excelenta pentru cel mai reusit brand turistic, in 2009, precum si premiul pentru cel mai atractiv stand, la Munchen, in 2011."
    Ei, tanti Grapini, pe cine minti ca nu a avut succes si nu a adus beneficii? A adus turisti si implicit bani la buget, iar cand a preluat incompetentul Hellvig ministerul s-a ales praful de pe toba, au plecat cei mai mari operatori din lume, de la noi, deoarece nu au mai avut cu cine lucra. Acum, aceasta babeta nu face decat sa ne scoata de tot din circuitul turistic mondial cunoscut sub acest brand promovat cu atata succes de Udrea. Adio Turismului romanesc, actuala guvernare a ingropat toata Romania!
  • -11 (17 voturi)    
    ne-am procopsit! (Sâmbătă, 30 martie 2013, 23:05)

    sisipisi [utilizator]

    Halal, credeam ca daca am scapat de whoodrea, am pus frunza la presat in ierbar...
    • +14 (18 voturi)    
      Grapini=Hellvig (Sâmbătă, 30 martie 2013, 23:23)

      Cristiann80 [utilizator] i-a raspuns lui sisipisi

      Aprob tot ceea ce spune Udrea, este argumentat si foarte adevarat. Grapini prin astfel de masuri nu arata decat ca nu-i pasa de banii tarii, de investitiile facut cu brandul turistic, nu-i pasa de cei care au promovat acest brand: Ilie Nastase, Nadia Comaneci, Hagi- buni ambasadori apreciati in lume! Grapini ingroapa turismul cu buna stiinta si trebuie luate masuri! Nu se poate permite ca fondurile europene destinate pentru asa ceva sa fie aruncate, ca asa vrea Grapini, sa se razbune pe un proiect de succes si premiat.
      • 0 (4 voturi)    
        ai dreptate (Duminică, 31 martie 2013, 12:02)

        davidoff [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        cand grapini zice ca nu e buna frunza o face pentru ca e proasta si vrea sa distruga ce a construit udrea. cand liiceanu zice ca nu e buna frunza are dreptate si grapini e de vina ca nu pune in locul ei portretul lui cartarescu. ochii lui mari de vaca datatoare de lapte ne-ar putea aduce atatea beneficii...
        tu esti platit sa fii prost sau asa te-ai nascut??
  • -1 (3 voturi)    
    Asta-i prima masura a d-nei Grapini? (Sâmbătă, 30 martie 2013, 23:55)

    gazania [utilizator]

    Sa cheltuiasca inutil alti bani? A facut ceva pana acum?Se bazeaza pe antipatia fata de Udrea, ca sa schimbe ceva , fara sa se gandeasca la bani.
  • -2 (2 voturi)    
    USL = Demagogie si populism (Duminică, 31 martie 2013, 1:50)

    Gryphus [utilizator]

    USL poate folosi ca slogan: mintim poporul cu televizorul in fiecare zi si asta ne ocupa tot timpul
  • 0 (4 voturi)    
    o fi HARCA (Duminică, 31 martie 2013, 8:32)

    nicost [utilizator]

    cine este aceasta harca ,oare noi nu avem mai multi turisti din cauza brendului?????mai tanti harca vezi ca pana la brend ai o multime de alte lucruri de rezolvat ca sa creasca numar.turisti in Romania ,tu ca un adevarat patron ai venit cu inpozit forfetar stai nu stai cu picioarele cracanate platesti ,mai harca daca nu aveai afaceri in Romanica ziceam ca ai scapat de pe la un azil de senili ,asa ca eu cred ca tu ca harca nu ai facut decat sa stai ca o perdea in fata altuia care facea afaceri .
    • -1 (1 vot)    
      din mediul privata (Duminică, 31 martie 2013, 21:12)

      fosta zoezoe [utilizator] i-a raspuns lui nicost

      A facut parte din consiliul de adm a unei societati mari (singura) care facea panglici si la export inainte de 89, privatizata apoi.Nu este investitor.Ce-o fi intelegand ea prin aia ca cineva provine din mediul privat ? Si tot atat cat Rica Boierica.
  • 0 (2 voturi)    
    Dna face... (Duminică, 31 martie 2013, 10:32)

    pita [utilizator]

    parte din GIO si depinde de ''papusarul'', Felix , uniti in cuget si simtiri , astia demoleaza tot ceea ce s-a facut in perioada anterioara , indiferent daca este bine sau mai putin bine , dar am speranta ca papusarul va fi ''priponit'', cat de curand si sfoara se va rupe , Da Doamne!.
  • -1 (3 voturi)    
    :) (Duminică, 31 martie 2013, 10:51)

    comentez [utilizator]

    Udrea s-a apucat sa faca opozitie? E bine.
    Sper sa vad o opozitie mai buna decat cea facuta de USL anii trecuti, adica cu argumente si respect fata de ceilati.

    In chestiunea promovarii turistice si a brandului cred ca are dreptate
  • 0 (0 voturi)    
    pana cand sa se tot dea bani publici, pe nimicuri? (Duminică, 31 martie 2013, 11:39)

    ministrul crizelor de urgenta [utilizator]

    eraorea pe care o face acum USL schimband acel logo, iarta furtul din banii publici al PDL cand a "conceput" copiind de pe net, frunza cu pricina!

    mareata esti politica in tara asta! " brav"i sunt toti carmacii tai! pacat ca sunt vremelnici si mici, si mitici, si ca nici nu stiu sa isi explice masurile "politice" :))))))

    ramane insa sa ne intrebam:"pana cand?"
  • +2 (2 voturi)    
    rock (Duminică, 31 martie 2013, 13:01)

    TLiviu [utilizator]

    problema e tragicicomica chiar:
    Frunzaverde ne anunta ca e o problema cu plata salariilor si pensiilor.
    Grapini vrea sa schime frunza verde a lu Udrea.
    Intrebarea este: cu ce bani?
  • +1 (3 voturi)    
    Le pasa astora de brandul de tara (Duminică, 31 martie 2013, 13:26)

    ty [utilizator]

    cum imi pasa mie de ei.
  • 0 (2 voturi)    
    brandul Romaniei (Duminică, 31 martie 2013, 14:32)

    marcel69 [utilizator]

    da ,da Tara arde si BABA(grapini)se piaptana sa-l puna ca brand pe felix TURNATORUL,atunci vom fi o tara mai interesanta decat cuba lui Fidel
  • +1 (3 voturi)    
    de ce oare...... (Duminică, 31 martie 2013, 14:44)

    oxxxxxyyyyya [utilizator]

    oamenii nostri politici, au mentalitatea de adistruge tot ce vine de la un adv. politic,asa ca pe vremea invaziilor barbare, ......asa a facut si iliescu vis-a -vis de economia constr, in comunism, ca si cum ceasca ar fi construit-o singur, nu cu banii si sudoarea a milioane de oameni.................acum si m'am grapini vrea si ea , pe banii nostri, sa iasa in fata,cu ceva...... ca paduchele..............
  • -1 (1 vot)    
    mamaie, (Duminică, 31 martie 2013, 21:04)

    fosta zoezoe [utilizator]

    mata vrei sa promovezi turismul romanesc ,romanilor ?Prosteste-i pe staini si te face ca te intereseaza ce credem noi ca sa justifici niste studii aiuristice de milioane -fara efect.Ce merge la turistul de afara nu merge la noi si invers.Brandul trebuie sa se adreseze LOR ! Pe noi(adica pe ..prietenii tai conservatori probabil) cica ne consulti pe facebook ?Doamne fereste tanti, din care mediu privat provii ca am intrat pe mfinante si am vazut ca in ultimii 5 ani ai avut un profit de 0.0014%


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri