Volumul Cadaverosimil de Toby Litt va fi lansat intr-un mod mai putin obisnuit. Evenimentul, care va avea loc joi, 4 septembrie, de la orele 19:00, la Libraria Carturesti, va consta intr-un spectacol de teatru/performance pus in scena de trupa act1book1. In cadrul acestuia, tinerii regizori Andrei Grosu si Ioana Petre propun un concept de ‘lectura vizuala’ – experimentarea procesului de trecere de la litera si cuvant la imagine si senzatie prin mixed media.
Proiectul act1book1 propune o abatere de la formalismul lansarilor de carte, prin transpunerea textelor in medii multiple - teatru/performance/visual. Lectura vizuala se doreste a fi un alt mod de introducere a publicului in actul de interpretare a cartii – interactiv versus formal, afectiv versus detasare critica si o incercare de dezvoltare a raportului cititor-spectator-lectura-spectacol.
Potrivit editurii Curtea Veche, cel mai bine primit roman de pana acum al lui Toby Litt, Cadaverosimil prezinta o povestire para-politista londoneza alerta, pe alocuri surprinzatoare, despre consecintele unui dublu omor planuit sa aiba loc într-un restaurant cu aspect de morga de lux, care însa reuseste numai pe jumatate: Lily si Conrad sunt împuscati cu câte trei gloante chiar la masa. Daca ea moare pe loc într-o baie de sânge, analizata apoi cu precizie de autopsier, el supravietuieste, grav ranit. Dupa ce se repune pe picioare, Conrad li se substituie politistilor, despre care crede ca nu fac mare lucru pentru a elucida moartea fostei actrite în ascensiune cu care fusese logodit, si porneste o ancheta personala, înfruntând o serie de indivizi brutali ce îl urmaresc si vor sa-l opreasca, secretomania politiei, hartuirile jurnalistilor, consolându-se de pierderea iubitei cu prietena cea mai buna a acesteia, dar si cu mama ei, în încercarea de a afla mai multe amanunte pe care numai femeile pot sa le stie despre ea, hartuindu-i el însusi pe cei doi actori pe care-i banuieste ca l-ar fi angajat pe asasin — totul ca sa înteleaga de ce si cum, pentru ca apoi sa se poata razbuna pe masura.
Povestirea, scrisa ca un scenariu de film, este in opinia recenzistei revistei Elle, Eithne Farry, "o analiza interesanta a placerii de a vedea violenta si moartea ca pe niste distractii. Inteligent, dar cam lipsit de suflet.“