Vanzarile retailerului german Metro au crescut in cel de-al doilea trimestru al acestui an cu 7,9% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 14 miliarde euro, potrivit rezultatelor financiare trimestriale ale grupului. In Estul Europei, vanzarile Metro au avansat cu 19,5%, cresteri peste media regiunii fiind inregistrate pe pietele din Romania, Rusia si Polonia.

Conform conducerii companiei, in acest trimestru s-au inregistrat cele mai bune rezultate din ultimii sase ani.

“In trimestrul doi al anului fiscal curent, Metro Group a obtinut rezultate deosebite atat in ceea ce priveste vanzarile cat si veniturile, nu numai la nivel international ci si pe piata locala”, a declarat Dr. Hans-Joachim K?rber, presedintele Metro.

In trimestrul al doilea al acestui an, ponderea vanzarilor la nivel international in totalul vanzarilor grupului a crescut de la 53,7% pana la 56,2%. In Europa de Est, vanzarile grupului german au crescut cu 19,5%, pana la 3 miliarde euro, pietele din Romania, Rusia si Polonia inregistrand cresteri peste media regiunii.

In privinta diviziei Metro Cash&Carry, vanzarile au crescut cu 7,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la valoarea de 7,4 miliarde euro. In Europa de Est, vanzarile diviziei au crescut cu 16,9%, pana la 2,5 miliarde euro, cele mai mari cresteri fiind inregistrate in Romania, Rusia si Ucraina.

Conform datelor retailerului german, in Romania, rezultate pozitive au fost obtinute si de divizia de hypermarketuri Real. La nivel global, vanzarile Real au crescut in trimestrul doi al anului cu 2%, pana la 2,4 miliarde euro, iar in Europe de Est vanzarile au avansat cu 29,3% pana la 0,3 miliarde euro.

In trimestrul mentionat, Grupul Metro a obtinut un profit operational de 322 milioane euro. La sfarsitul lunii iunie a acestui an, grupul era prezent in 30 de tari, avand peste 2200 de magazine. Anul trecut, vanzarile grupului german au totalizat 55,7 miliarde euro.

Saptamana trecuta, Wal-Mart Stores Inc., cel mai mare retailer din lume a anuntat ca se retrage de pe piata germana prin vanzarea celor 85 de magazine catre retailerul german Metro. Valoarea tranzactiei nu a fost specificata.

In Romania, retailerul german este prezent prin 23 de magazine Metro Cash&Carry dar si prin doua hypermarketuri Real deschise in cursul acestui an la Timisoara si Constanta. Metro intentioneaza sa deschida alte hypermerketuri Real in orase precum Sibiu, Oradea si Brasov.

Anul trecut, vanzarile Metro Cash&Carry Romania au crescut cu 6.2%, depasind 28 de miliarde de Euro, iar EBIT (profitul inainte de dobanzi si impozite) a crescut cu mai mult de 5%, depasind pragul de un miliard de euro.