In reteaua Rompetrol, incepand din aceasta luna, vor fi comercializate doar produse conforme cu standardul de poluare Euro 4, norme care vor deveni obligatorii in Romania de la 1 ianuarie 2007, potrivit unui comunicat al companiei.

Astfel, vor fi disponibile cinci sortimente de carburanti: Premium E4 (benzina cu cifra octanica 95), Efix (benzina fara plumb cu cifra octanica 95), Super Euro 98 (benzina fara plumb cu cifra octanica 98), motorina Super Euro 4 si Efix Diesel (standard Euro 4).

Noile tipuri de carburanti vor fi comercializati in cele peste 260 de benzinarii pe care le opereaza Rompetrol Downstream (proprii, Partener si Express).

Rompetrol a lansat, marti, si un nou tip de benzina si motorina, Efix.

Efix respecta in totalitate specificatiile impuse de standardul european EN 228, are o cifra octanica de 95, si corespunde normelor de poluare Euro. Noul tip de carburant a fost testat atat in laborator, cat si in trafic, de institute internationale de specialitate.

“Efix este carburantul bazat pe o combinatie optima de aditivi si compusi activi care curata depunerile, protejeaza impotriva coroziunii, optimizeaza comportamentul motorului si asigura un consum redus”, a declarat Paul Pop, directorul general al Rompetrol Downstream.

Toate noile produse sunt certificate si avizate de Registrul Auto Roman (RAR).

Rompetrol Downstream prognozeaza atingerea unei cifre de afaceri de aproximativ 685 milioane dolari la sfarsitul lui 2006, in crestere cu 37% fata de 2005.

Grupul Rompetrol este prima companie multinationala romaneasca, lider in domeniul petrolier privat, avand majoritatea operatiunilor si activelor in Romania si Europa de Sud-Est. In primele patru luni ale anului curent, grupul Rompetrol a realizat o cifra de afaceri consolidata de 1,78 miliarde dolari, de 2,5 ori mai mare decat in perioada similara a anului trecut.

Pentru aceeasi perioada, Grupul Rompetrol (TRG) a anuntat pierderi nete de 20 de milioane de dolari. Pierderile inregistrate au fost explicate de Rompetrol prin cresterea cheltuielilor financiare si prin preturile tot mai mari platite pentru petrolul importat. Pierderi de circa 22 milioane de dolari a inregistrat si Rompetrol Rafinare.