Magazinul IKEA a fost vizitat in prima zi de functionare de peste 12.000 de persoane, inregistrand vanzari de 1,42 milioane de lei, echivalentul a 350.000 de euro, se arata intr-un comunicat al companiei. Preferintele cumparatorilor s-au indreptat spre articolele expuse in departamentul de accesorii si decoratiuni.

Astfel, din cele aproximativ 63.500 de articole vandute, 50.600 au fost din categoria accesorii, iar diferenta de 12.900 fiind piese de mobilier.

Cele mai bine vandute produse au fost farfuriile, peste 5.000 de bucati, urmate de tigai, peste 1.000 de bucati vandute, si de jucariile de plus, peste 500 de bucati.

Restaurantul din interiorul magazinului a vandut in prima zi aproximativ 1,5 tone de chiftelute suedeze, 35.000 de chiftelute, iar bistroul suedez a comercializat peste un kilometru de „hot-dogs”, 6.000 de bucati.

IKEA in Romania

Primul magazin IKEA din Romania, situat in interiorul Zonei Comerciale Baneasa a fost inaugurat miercuri.

Compania estimeaza ca in primul an de functionare va avea un milion de cumparatori, fiecare client urmand sa cheltuiasca in medie 30 - 50 de euro in noul magazin. Ceea ce ar inseamna vanzari de circa 30-50 milioane de euro in aceasta perioada.

IKEA Romania a alocat pentru acest an un buget de marketing de 2,5 milioane euro, dintre care 1,5 milioane euro reprezinta costurile catalogului de prezentare.

Magazinul, situat in cadrul Zonei Comerciale Baneasa, pune la dispozitia clientilor o gama de peste 7.000 de articole de mobilier si accesorii care acopera toate ariile casei: sufragerie, bucatarie, dormitor, birou, camera de baie sau camera copilului, dar si textile de casa, corpuri de iluminat, articole pentru depozitare, articole pentru bucatarie sau accesorii si decoratiuni pentru gradina.

Investitii

Suma totala ce a fost investita in acest magazin se ridica la aproximativ 25 milioane euro, incluzand atat constructia cat si amenajarea magazinului, ce se intinde pe o suprafata totala de 26.000 metri patrati, desfasurata pe doua etaje. Etajul intai include suprafata de prezentare, in timp ce la parter se afla autoservirea, de unde pot fi procurate articolele. De asemenea, magazinul dispune de o parcare de 1.500 de locuri.

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia. In august 2006, compania avea 237 de magazine in 34 de tari de pe patru continente, numarul total al vizitatorilor la nivel mondial era de 500 de milioane, iar numarul total al cataloagelor distribuite in anul respectiv de 174 de milioane.

Asemenea celorlalte magazine IKEA din lume, magazinul din Romania este operat prin sistem de franciza de catre firma Moaro Trading, in baza acordului cu Inter IKEA Systems B.V., detinatoarea conceptului IKEA si singura companie din lume in masura sa acorde dreptul de franciza.

Zona Comerciala Baneasa este situata in partea de nord a capitalei si pana in prezent cuprinde reteaua “cash & carry” Metro, galeria comerciala Feeria, hypermarketul Carrefour, Bricostore si Galeria Mobexpert.