Preturile masinilor ar putea creste in anii urmatori, in medie cu 3.000 euro, in urma respectarii calendarului Comisiei Europene privind reducerea semnificativa a emisiilor de dioxid de carbon, la 130 de grame pe kilometru in 2012, a declarat secretarul general al Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Ivan Hodac.

"Intentia Comisiei Europene de a impune reducerea emisiilor de dioxid de carbon va crea probleme in industria auto, deoarece aceasta are un ciclu lung de implementare a inovatiilor tehnologice, de circa sapte ani, iar timpul ramas nu permite indeplinirea cerintelor europene", a precizat Ivan Hodac.

Cresterea preturilor ar putea duce la o reducere a vanzarilor si chiar la eliminarea unor modele de pe piata. Reprezentantul ACEA a dat exemplul modelelor Volkswagen Lupo si Audi A2, cu emisii reduse, scoase din productie din cauza preturilor ridicate. ACEA propune amanarea masurii de reducere a emisiilor pentru anul 2015, iar cantitatea admisa sa fie de 135 de grame pe kilometru.

Integral in Gandul