Formula de calcul a taxei pentru prima inmatriculare care va ajunge pe masa Comisiei Europene nu este cu mult diferita de actualul algoritm de calcul. Din ecuatie a disparut doar un coeficient de corelare care marea valoarea taxei odata cu cresterea vechimii masinii.

Principalul avantaj al noii grile de taxare este reducerea aproape la jumatate a taxei in cazul masinilor Euro 4 cu o vechime de 2-5 ani.

Chiar daca, potrivit noii propuneri a guvernului de la Bucuresti, taxa scade odata cu vechimea autovehiculului, reprezentantii Ministerului Economiei si Finantelor nu au scos din calcul coeficientii direct proportionali cu norma de poluare a masinii si cu capacitatea cilindrica, ce maresc taxa.

„Formula de calcul nu e rea, chiar daca ar putea exista obiectii”, ne-a declarat vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe. Acesta a afirmat ca nivelul taxei second-hand pentru masinile non-Euro, Euro 1 sau Euro 2 ar fi trebuit sa fie ceva mai mare, dar ca „trebuie sa existe o formula care sa se aplice in orice caz”.

Integral in EvZ