Contractul de privatizare al Automobile Craiova cu compania americana Ford a fost semnat miercuri la Salonul International Auto de la Frankfurt, de Sebastian Vladescu, presedintele Comisiei de privatizare, si Lyle Watters, directorul pentru strategii in afaceri in Europa al Ford.

Producatorul va plati 57 de milioane de euro pentru 72,4% din actiunile societatii craiovene.

La ceremonie au mai participat premierul Calin Popescu Tariceanu si ambasadorul SUA in Romania, Nicholas Taubman.

Contractul de vanzare-cumparare si proiectul de lege pentru privatizarea Automobile Craiova fusesera aprobate marti de Guvern.

Firma americana s-a angajat sa faca investitii substantiale de 675 de miloane de euro in fabrica de la Craiova, dar si achizitii de produse si componente de pe piata interna in valoare de un miliard de euro, pana in 2012.

De asemenea, Ford va infiinta 30.000 de locuri de munca, pentru valorificarea potentialului uman din zona, a precizat premierul Tariceanu dupa sedinta de Guvern.

Ford a agreat si restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata.

Reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

In 17 iulie, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca pretul obtinut pe uzina de la Craiova nu este principalul obiectiv al acestei privatizari, sustinand ca "cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura. Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere".

Compania Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. Actionarii companiei sunt AVAS, care detine 72,40% din actinile companiei, SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.

Ford Motor Company a depus singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova.

Pentru fabrica de la Craiova au mai depus oferte neangajante General Motors Corporation si compania Russian Machines, care au renuntat sa se mai inscrie in cursa pentru privatizare.

Ford a mai fost prezenta in Romania in urma cu mai bine de 60 de ani. In 1931, Ford deschide o firma de vanzari in tara noastra, iar in 1935 construieste pe Calea Floreasca o uzina de automobile. In 1944, fabrica este preluata de armata romana.