Dezbatere publica la Primaria Capitalei

​FOTOGALERIE Proiecte care pot schimba centrul Bucurestiului: transformarea in zona pietonala a unei parti din Bulevardul Unirii, reamenajarea Parcului Izvor si a principalelor piatete publice

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Marţi, 8 decembrie 2015, 17:37 Actualitate | Administratie Locala

Colaj articol PIDU
Foto: Hotnews
Primaria Capitalei organizeaza joi de la ora 11.00 o dezbatere publica privind proiectele pe care vrea sa le implementeze prin Planul Integrat de Dezvoltare Urbana (PIDU). Acesta reprezinta de fapt o strategie pentru remodelarea centrului orasului si propune reamenajarea bd. Unirii ￯ zona cu fantani si Piata Constitutiei, reamenajarea Pietei Lahovary si a Pietei Cantacuzino, reamenajarea spatiului verde de la Sala Palatului, reamenajarea Parcului Izvor si conectarea cu str. Lipscani printr-un pod peste Dambovita, reamenajarea zonei Piata de Flori, reconstruirea Podului Calicilor.


In aceste zone ar urma sa fie construite si parcari subterane cu cateva sute de locuri pentru scoaterea masinilor de pe trotuare si amenajarea unui traseu pietonal si pentru piste de biciclete. Dupa aceasta dezbatere publica, PIDU urmeaza sa fie supus aprobarii Consiliului General al Municipiului Bucuresti, si astfel va ramane batut in cuie. Aceste proiecte urmeaza a fi depuse pentru a se obtine fonduri europene nerambursabile in valoare de circa 200 milioane de euro.


Contractul pentru realizarea proiectulului a fost semnat in 2010 cu un consortiu de firme. Valoarea de proiectare este de 6 milioane de euro, mai mult de jumatate din bani fiind deja platiti. Intre timp, strategia si proiectele au fost puse pe hartie de arhitecti, insa proiectul a stranit numeroase controverse si s-a oprit la Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei, membri ai forului desfiintand practic propunerile.

In ciuda protestelor venite de la membrii Comisiei, arhitectul sef al Capitalei a avizat favorabil proiectele, iar acestea au fost puse pe site-ul Primariei, urmand ca joi sa aiba loc dezbaterea publica inainte de supunerea la vot in Consiliul General al Municipiului Bucuresti.

Ce proiecte propune PIDU


Primaria Capitalei vrea sa reamenajeze cele mai importante spatii publice din centrul orasului, proiectele fiind puse in dezbatere publica pe site-ul municipalitatii. Este vorba despre bulevardul Unirii - zona cu fantani, Piata Constitutiei, spatiul din jurul Manastirii Antim, Piata Lahovari, Piata Cantacuzino, spatiul din jurul Salii Palatului, Parcul Izvor, strada Lipscani, iar Podul Mihai Voda (peste Dambovita) ar putea fi reconstruit. In aceste zone ar urma sa fie construite si parcari subterane cu cateva sute de locuri.

Aceste proiecte fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbana, iar pentru amenajarea lor municipalitatea ar urma sa acceseze fonduri europene. Cetatenii isi pot exprima punctul de vedere referitor la aceste propuneri pana la sfarsitul lunii ianuarie. Proiectanti sunt o echipa de tineri arhitecti - ReAct Studio si biroul de arhitectura al arhitectului Dorin Stefan.


Bulevardul Unirii- Piata Constitutiei- Manastirea Antim

Primul proiect pus in dezbatere de Primaria Capitalei prezinta reamenajarea unitara a Pietei Constitutiei, a bulevardului Unirii, bucata cuprinsa intre Piata Constitutiei si Piata Unirii si zona aferenta Manastririi Antim, aflata in spatele bulevardului Unirii.

"Diminuarea traficului in aceasta zona prin implementarea etapizata a propunerilor va crea un mediu propice pentru interzicerea circulatiei auto in zona acestui tronson de pe Bd-ul Unirii, permis fiind doar accesul transportului public pentru sustinerea mobilitatii prin intermediul mijloacelor de tranport blande si totodata pentru facilitarea tranzitarii acestui tronson intr-un timp mult mai scurt", spun arhitectii.

In prima etapa se propune realizarea parcajului subteran de la Piata Constitutiei pentru decongestionarea traficului si eliminarea parcajelor supraterane din aceasta zona, masura esentiala pentru redarea spatiului suprateran pietonului. A doua etapa presupune ridicarea la acelasi nivel a partii carosabile cu trotuarul si
tratarea unitara a pavimentului din Piata Constitutiei, zona Manastirii Antim si a Bd-ului Unirii, precum si realizarea amenajarilor peisagistice si urbanistice in zona de interventie conform PUZ-ului.

Etapa a treia se realizeaza pentru restructurarea circulatiei pe Bd. Unirii prin reducerea suprafetei carosabile la doua benzi pe sens si eliminarea parcajelor laterale, precum si diminuarea numarului de parcari din zona Antim. Restructurarea partii carosabile se va realiza prin delimitarea fata de pietonal prin bolarzi si largirea zonei
pietonale aferente fantanilor.

In etapa a patra se propune restructurarea circulatiei auto si pietonale de la nivelul Bd-ului Unirii prin reducerea traficului la un fir pe sens si concentrarea acestuia pe zona de nord fata de axul central,extinderea pietonalului in partea de sud pentru realizarea unei zone deschise pietonale si accesarea spatiului din jurul fantanilor, realizarea pistelor de biciclete, dar si amenajarea peisagistica si urbanistica a spatiilor publice din zona de
interventie. Prin aceasta propunere se doreste crearea unei promenade generoase, compusa din spatii publice si o alternare de spatii verzi.

"Datorita latimii mari a bulevardului si a promenadei nou create, pistele duble de biciclete amplasate pe ambele laturi ale bulevardului vor activa trotuarele din proximitatea magazinelor si a pavilioanelor. Acestea nu vor mai fi piste de tranzit, ci pentru plimbare. De asemenea, amplasarea pistelor intre aliniamentele de copaci ar separa spatiul promenadei in doua", spun proiectantii.


Simulare cum vor arata cafenelele de pe BD. Unirii;  FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Bd. Unirii dupa reamenajare: FOTO: Re-act Now Studio


Simulare cum va arata Piata Constitutiei dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio

"In zona Manastirii Antim, sensul si numarul benzilor de circulatie auto se va pastra, in schimb se va modifica traseul lor, in sensul eficientizarii, astfel castigandu-se spatiu pietonal si spatiu verde. Parcajele auto se vor mentine de o parte si de alta a circulatiei auto, insa vor fi in numar mai mic decat in prezent (existand Parcarea din piata Constitutiei). Zona din fata Manastirii Antim (la intersectia str. Justitiei cu str. Antim Ivireanu) va fi zona pietonala, cu acces auto ocazional pentru parcajele manastirii, parcajele riveranilor si accesul in curtea manastirii. Pentru accesibilizarea zonei se va crea un spatiu public de legatura primitor intre Bulevardul Unirii si Manastirea Antim", explica arhitectii.

"In prezent, bulevardul Unirii nu dispune de o infrastructura propice pentru pietoni si biciclisti, de mobilier urban sau de un sistem de iluminat adecvate, vegetatia este neintretinuta si partial uscata si degradata, iar fantanile nu sunt functionale. Fiind un reper important la nivelul orasului, avand o latime considerabila a partii pietonale si beneficind de prezenta vegetatiei si a fantanilor, bulevardul are potentialul de a deveni un spatiu public important. In Piata Constitutiei, tipul de ocupare al terenului, in acest caz, domeniul public, este parcarea supraterana, fiind utilizata numai ocazional ca spatiu de evenimente, pentru concerte, targuri sau expozitii. Zona Manastirii Antim este greu accesibila si destructurata", spun arhitectii.


Piata Lahovari si Piata Cantacuzino
Al doilea proiect propune reamenajarea Pietelor Cantacuzino (piata dintre Parcul Icoanei si Parcul Ioanid) si Lahovari si a strazii Eremia Grigorescu care le leaga. Sub Piata Cantacuzino si Lahovari ar urma sa se construiasca doua parcari subterane.

Proiectul isi propune sa reconfigureze Piata Alexandru Lahovari astfel incat sa se pastreze statuia lui Alexandru Lahovari, vor fi plantati arbori, locurile de parcare reconfigurate si imputinate, iar accesul masinilor va fi permis in special la Spitalul Oftalmologic.



Simulare cum va arata Piata Lahovary dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Lahovari dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA

Pentru Piata Alexandru Cantacuzino, proiectul isi propune reorganizarea traficului rutier astfel incat sa se realizeze o trecere pietonala intre cele doua parcuri din zona. Dupa finalizarea constructiei parcajului subteran, spatiul de deasupra va fi amenajat cu arbori.


Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata Piata Cantacuzino dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA


Parcul Izvor - reconstruirea Podului Mihai Voda

Proiectul pus in dezbatere publica propune regandirea zonei Parcului Izvor - Brezoianu - Lipscani. Astfel, podul Mihai Voda, demolat in 1977, ar urma sa fie reconstruit, iar zonale de la cele doua capete ale podului (scuarul si strada Lipscani si scuarul Izvor) vor fi reamenajate si se vor construi doua parcari subterane.

 "Strada Lipscani va fi reamenajata. Se va scoate circulatia auto de pe segmentul dintre Strada Radu Elie si strada Anghel Saligny. Pavajul, mobilarea si iluminatul se vor face unitar pentru intreaga suprafata", explica arhitectii. La celalalt capat al podului, in scuarul Izvor va fi amenajat un amfiteatru.

Parcajul Lipscani, va avea 2 nivele si un numar total de locuri de parcare de 168, cate 89, respectiv 79 pe nivel. Accesul se face pe o rampa dreapta, sens unic, din Splaiul Independentei printr-o artera de decelerare. Iesirea se face tot in Splai, dar la capatul opus al laturii adiacente Splaiului Independentei. Parcajul Izvor, sub scuarul amfiteatrului, va avea 1 nivel si un numar total de locuri de parcare de 164. Sunt prevazute doua accese si doua iesiri, pe rampe drepte, cu sens unic, o iesire din Splaiul Independentei si doua accese si o iesire din/in Strada Libertatii", explica arhitectii.



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA



Simulare cum va arata podul Mihai Voda; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA

Si Parcul izvor va primi o alta fata. "Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda", explica arhitectii.

Spatiul verde de la Sala Palatului

Potrivit proiectantilor, parcarea de la suprafata va fi desfiintata, iar masinile vor fi duse in parcarea subterana care se va amenaja sub acest spatiu, iar in fata Salii Palatului vor fi amenajate gradene si fantani arteziene.



Simulare cum va arata spatiul de la Sala Paltului dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA

Cele doua parculete din stanga si din dreapta salii vor fi si ele reamenajate, iar vizitatorii vor putea sta in doua spatii gen "acvarii de sticla, transparente", unde vor putea bea un ceai sau o cafea. "Vrem ca acest spatiu sa nu fie animat doar cand este un spectacol la Sala Palatului ci in fiecare zi, pe toata durata zilei", a declarat pentru HotNews.ro Mario Kuibus, proiectantul acestui spatiu.

Reamenajare Piata de Flori
Zona Uranus a fost un cartier rezidential care a devenit o zona reziduala in urma demolarilor masive din anii 80, iar Calea Rahovei care reprezenta una dintre cele mai vechi si mai dinamice artere comerciale din capitala, a fost izolata in urma insa constructiilor si schimbarilor realizate in perioada regimului comunist. Piata de Flori va fi reamenajata si modernizata, iar in subsol va fi construita o parcare subterana cu 360 de locuri. In zona se va realiza si un traseu pietonal.



Simulare cum va arata Piata de Flori dupa reamenajare; FOTO: Re-act Now Studio/DSBA

¬Piata de Flori¬ este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.



"Piata de Flori" este eliminata functiunea de piata agro-alimentara. Inspre Calea Rahovei este propusa salubrizarea terenului si eliminarea constructiilor cu caracter improvizat. Sunt propuse a fi reabilitate si refunctionalizate corpul dinspre Bd. Cosbuc si corpul de piata construit  in aceeasi perioada, dinspre calea Rahovei. Cele doua ganguri ale cladirii pietei, in prezent obturate, vor fi redate in folosinta, realizand un parcurs coerent intre cele doua jumatati ale terenului , care pana acum  functionau independent ca piata agro-alimentara, si piata de flori improvizata. Porticul Pietei Cosbuc se continua cu parcursuri agrementate cu copertine care apara de soare si intemperii varietatea de flori, si mese care te invita la pranz sau si numai la un ceai", propun arhitectii.


Ce spun arhitectii si societatea civila

Dan Marin, arhitect, membru in Comisia Tehnica de Urbanism de pe langa Primaria Capitalei:
"In legatura cu titlul "Schimbam Bucurestiul..." -  nu cred ca totul trebuie schimbat, pentru ca exista lucruri care ar fi bine sa ramana asa cum sunt; cel mult, trebuie intretinute si puse in valoare, ceea ce, la noi, reprezinta intr-adevar o problema. Iar daca vorbim de schimbare, ea nu se poate face prin proiecte revolutionare, ci prin structuri specializate si prin programe integrate intemeiate pe aprecierea realista a necesitatilor, pe competenta, pe continuitate, pe deschidere si pe dialog. In ceea ce priveste PIDU, dupa cum s-a mai remarcat, el este mai mult o modalitate de atragere a fondurilor europene si mai putin o modalitate de interventie cuprinzatoare, pentru ca restrangerea la domeniul public ii limiteaza drastic eficienta. Nu e logic sa investesti bani numai in strazi, in piete si in amenajarile aferente etc., in timp ce cladirile de pe margine, in mare parte proprietati private, aproape ca se prabusesc".

Acesta are obiectii privind atat procedura de aprobare a PIDU, cat si proiectele.

"Procedura: PIDU este o varianta revizuita / extinsa a fostului TUB, adjudecat in urma unui <<concurs>> (ghilimelele sunt obligatorii) organizat de PMB in 2010 si castigat cam de acelasi grup care lucrase si la TUB. Atat Ordinul Arhitectilor din Romania, cat si filiala sa din Bucuresti au refuzat sa-si delege reprezentanti in juriu (exista o corespondenta relevanta pe aceasta tema), apreciind ca procedura era asimetrica, inaccesibila majoritatii arhitectilor, nu insa si celor care se pregatisera din timp.  Rezultatul este faptul ca, in ceea ce priveste centrul bucurestean si spatiul sau public, s-a instituit un fel de monopol nedeclarat. Nu exista alternativa si astazi, in locul mai multor propuneri diferite pentru spatii importante ale orasului, nu avem decat solutii unice. Impuse prin acest "concurs", ele trebuie musai acceptate pentru ca, daca le critici sau le respingi, esti obtuz sau te opui binelui orasului", explica Dan Marin.

In ceea ce priveste proiectele, acesta spune ca PIDU nu este o strategie pentru centrul orasului, nici macar un proiect unitar, ci un amalgam de proiecte individuale.

"In ceea ce priveste prima serie de 6 proiecte, oportunitatea unora este greu demonstrabila; in alte cazuri, argumentele sunt neconvingatoare iar solutiile arbitrare, fortate, daca nu chiar excentrice. Toate recurg la retorica pietonizarii, desi problema circulatiei motorizate e mult mai complicata si nu se rezolva numai prin parcaje subterane. Este de neinteles de ce spatii stabilizate sau piete istorice trebuie substantial modificate sau, mai delicat spus, "reamenajate"; de ce trebuie sa apara noi edificabile comerciale in spatiile plantate; de ce in locul unui simplu pod trebuie sa se faca o megapasarela etc. Nu contest bunele intentii, dar fi trebuit mai mult studiu in profunzime si mai mult realism, pe de o parte, mai putina gesticulatie si spectacol imagistic, pe de alta. Si, evident, mult mai multe idei, pe care o competitie deschisa le-ar fi adus cu siguranta la lumina. In sfarsit, nu inteleg de ce restaurarea a devenit, din specializare, monopol, si de ce pentru interventia de la Curtea Veche (parte a PIDU, dar tratata cu discretie) - un proiect complex, care include si o extindere ￯ nu s-a organizat un concurs, asa cum, in urma cu cativa ani, s-a procedat la Hanul Gabroveni", a explicat acesta.

Roxana Wring, presedinta Asociatiei Pro_Do_Mo: "Solicitam CGMB sa nu adopte PUZ Sala Palatului deoarece Directia de Dezvoltare Urbana nu justifica oportunitatea acestei investitii. In plus, CGMB nu poate judeca oportunitatea unor parcari subterane in centrul Bucurestiului, inainte de adoptarea Planul de Mobilitate Urbana Durabila. In mod eronat, PMB denumeste PUZ Sala Palatului ca facind parte dintr-un plan de dezvoltare urbana integrata. Avem de a face cu un PUZ pentru o parcare subterana insotita de reducerea spatiului verde din jurul Salii Palatului. PMB nu justifica oportunitatea acestei interventii prin studii de impact: circulatie, economic, social, mediu si cost/benefit. Daca aceste studii exista ar trebui puse in consultare publica inainte de adoptarea proiectelor de arhitectura. Daca nu au fost facute studii de impact, nu avem de a face cu un plan integrat de dezvoltare urbana, doar cu cateva proiecte de parcari subterane, printre care se numara si cea de la Sala Palatului".
 

Alexandru Stanescu, cetatean:
"Acest PUZ reprezinta inca un caz flagrant de BETONARE A SPATIILOR VERZI. Practic parcul din stanga si dreapta Salii Palatului va distrus si betonat pe dedesubt pentru realizarea a doua parcari, iar la intrarea in cladire va si de asemenea betonat atat la suprafata cat si in subteran prin extinderea subsolului Salii Palatului. Atentie, aproape tot acest parc va fi betonat! Cum credeti domnilor ca vor putea creste copaci acolo cand acestia au nevoie de metri buni de sol pentru a se putea dezvolta? Ii lipiti de beton? Care va fi calitatea acestui ￯spatiu verde￯ in urma betonarilor? Cat tupeu sa ai pentru a spune ca asa se amenejeaza un parc? Nu pot sa nu observ ca o astfel de betonare apare ca spatiu verde in plansele prezentate in PUZ! Incredibil! Va aduc aminte ca Bucurestiul este una dintre cele mai poluate capitale europene, avand de asemenea un deficit major de spatiu verde. Comisia Europeana a lansat de mai bine de un an procedura de infringement impotriva Romaniei din cauza poluarii din Bucuresti si voi mai vreti un parc betonat!!!? Situatia se repeta si in cazul scuarului dintre Splaiul Independentei si Bd. Libertatii, parte din Parcul Izvor si parcul din spatele Palatului de Justitie! Toare aceste proiecte par niste pretexte pentru realizarea unor parcari subterane si betonatrea spatiilor verzi, pentru ca acolo se vor duce mare parte din bani! De ce nu ati organizat un concurs de solutii pentru aceste proiecte? Cum s-au atribuit aceste proiecte? Va amintesc ca fostul primar are mari probleme cu legea, iar voi ii continuati proiectele, facute cu acelasi ￯profesionalism￯ care l-a adus pe acesta in fata judecatorilor".

Alexandru-Ion TUFAN, cetatean:
"Foarte buna initiativa! Din pacate, toate pavarile cu placi ale spatiilor pietonale din Bucuresti s-au realizat cu pavele de maxim 3 cm grosime care sunt adesea sparte, mai ales in zonele unde masinile au acces. Va rog sa utilizati pavele groase si rezistente asa cum se utilizeaza in majoritatea zonelor pietonale care se vor a fi de calitate. Dorim multi copaci in noul spatiu amenajat. Va rog sa aveti in vedere pietonalizarea Pietei George Enescu si a Pietei Revolutiei. Este incredibil cum aceste spatii publice inconjurate de monumente inestimabile (Ateneul Roman, Biblioteca Carol I, Palatul Regal, etc.) sau cu o grea insemnatate istorica (Piata Revolutiei) sa fie parcari! Sugerez o parcare subterana de mare capacitate sub aceste piete si eventual chiar un pasaj subteran al Caii Victoriei care sa subtraverseze Piata George Enescu cu iesiri in C.A. Rosetti, Dem. Dobrescu si aproape de intersectia cu Ion Campineanu. De asemenea, strada Benjamin Franklin trebuie sa fie exclusiv pietonala fiind in prezent irosita ca si parcare, traficul este la un nivel foarte mic si poate fi redistribuit fara nicio problema pe C.A. Rosetti de exemplu".


Ce spun proiectantii despre PIDU


Mario Kuibus, arhitect: "De ce e important PIDU - Zona Centrala, Bucuresti? Pentru ca e o strategie care creeaza pe zona centrala bucuresteana premizele:

1 - unor spatii publice atractive si de calitate, la o scara umana spre o crestere a calitatii vietii,
2 - unei infrastructuri de spatiu public liniar sub forma de traseu ce leaga pe 9,5 km in bucla cele mai valoroase spatii centrale, bucurestene si deschide centrul, care actualmente e sufocat si in parte inaccesibil turistilor si bucurestenilor,
3 - unei conectari duble intre partea de sud(subdezvoltata) cu cea nord(dezvoltata) prin doua poduri noi pietonale si de biciclisti creand premizele dezvoltarii si interesului pentru investitii si inspre sud,
4 - dezvoltarii unei infrastructuri noi, de calitate, pentru o mobilitate sustenabila actuala de tip pietonal si de biciclisti in zona centrala,
5 - din perspectiva unor proiecte individuale nou propuse si deci a unei infrastructuri atractive nou oferite, unei invitatii deschise catre o crestere importanta a nivelului de participare la viata comunitara din punc de vedere: cultural, economic, turistic si social,
6 - finantarii majoritar pe fonduri structurale nerambursabile europene a unei importante strategii locale la nivelul centrului.


De ce Comisia Tehnica de Urbanism e impotriva PIDU (in parte)?

1 - Pentru ca exista o teorie a oraselor noi (reprezentanti: Jane Jacobs, Jan Gehl, Charles Landry, etc.) care nu este in parte asumata de catre aceasta comisie si face referire la principii noi atat legate de mobilitate cat si de atractivitate la nivelul pietonului si al strazii pentru orase mai vii(cultural, economic, social), creative si sigure.

2 - Deasemenea pentru ca sunt nenumarate repere de buna practica mondiala pe care PIDU si le-a insusit si care nu sunt cunoscute si constientizate majoritar de catre membrii comisiei, lucru descoperit in discutiile avute in cadrul comisiei.

3 - Pentru ca exista in continuare un reflex de analize urbanistice in cadrul comisiei pe considerente: compozitionale(orasul vazut din avion si nu la nivelul pietonului) si de trafic rutier fara asumarea discutiilor din cadrul PMB al Grupului de Mobilitate(la care reprezentantii PIDU au fost frecvent prezenti) unde se vorbeste de politici urbane de promovare a unor paliere noi de mobilitate(pietonala, biciclisti si transport in comun) la pachet cu descurajarea masiva programata a traficului rutier. Aceasta ultima politica amintita este chiar o cerinta a comisiei europene spre o reducere masiva de CO2 la nivelul oraselor europene ca o conditie necesara accesarii de fonduri nerambursabile(lucru deasemenea neinsusit sau constientizat de comisia tehnica de urbanism si indelung discutat in Grupul de Mobilitate).

4 - Pentru ca exista o rutina la nivelul discutarii PUZ-urilor pentru reglementari in sablon si cu un cadru legislativ care nu cere strategii (si la scara micro), concepte creative, idei inovative la nivelul reglementarilor, adica acele lucruri care se cer in teoria actuala a oraselor prin care acestea pot deveni orase ce produc valori si ce pot deveni interesante atat pentru propria populatie care astfel nu mai e tentata spre a pleca cat si pentru alte entitati sociale si economice din afara care ar dori sa isi stabileasca nou resedinta".










9425 vizualizari
  • +3 (9 voturi)    
    Zona Universitate? (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:06)

    Mihai [anonim]

    Si zona Universitate va rog? Zona e plin de masini parcate ilegal si pe trotuar (Coltea, Bratianu, Ministerul Agriculturii, Intercontinental)...
  • +8 (14 voturi)    
    Indignare!!! (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:18)

    Utilizator [anonim]

    Ca de obicei, in loc sa se rezolve problemele orasului se cauta gauri unde sa se arunce banii publici!

    Bulevardul Unirii, aprobat cu peste 30 ani in urma de "Dictator", are de la un bloc la celalalt 80 metri!!! Copaci maturi si care arata incredibil de bine si ofera vara o racoare placuta, fantani arteziene restaurate , cate doua fire de circulatie cu cate 2/3 benzi pe sens si parcari.

    Aceasta este prioritate de "modernizat"?

    Traversez zilnic de la tramvaiul 32 spre Centrul Vechi si ma minunez de cat de bine si aerisit arata si nu-mi pot inchipui ca s-ar desfiinta soseaua pentru a face fata unor mii de persoane pedestre ...

    Probabil vor sa il pregateasca pentru mitinguri de amploare si sa nu mai fie nevoiti a opri circulatia ...

    Zeci de hectare de modernizat in acest oras si nu le vad ...

    Incredibil ce mafioti avem in Primaria Capitalei ...
  • -1 (7 voturi)    
    Ideologia proiectarii (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:21)

    IdeoGogu [anonim]

    "Pentru ca exista o teorie a oraselor noi (reprezentanti: Jane Jacobs, Jan Gehl, Charles Landry, etc.)"

    Cum de i-o fi gasit exact pe acesti mentori?

    Domnul arhitect platit din bani publici spune deschis ca el are o anumita ideologie si ceea ce a proiectat este facut ideologic, dupa plan.
    Noi l-am platit ca sa ne faca ceva bun si util, in schimb el incearca sa ne schimbe orasul dupa mintile strambe si conceptiile extremiste ale unor personaje controversate, pe care se intampla sa le admire domnia sa.

    Intre el si sistematizarea lui ceausescu nu e decat diferenta de varsta si de instrumente: ideile gaunoase si contra oamenilor normali sunt aceleasi.
  • -5 (9 voturi)    
    Cand nu ai ce argumente, o dai cu UE (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:53)

    IdeoGogu [anonim]

    "Aceasta ultima politica amintita este chiar o cerinta a comisiei europene spre o reducere masiva de CO2 la nivelul oraselor europene ca o conditie necesara accesarii de fonduri nerambursabile"

    Nu exista nicio asemenea impunere, dl arhitect inventeaza cu seninatate. Impunerile sunt la nivelul poluarii: noxe (adica NOx) si praf. E insa scuzabil, dl probabil nu stie chimie, NO2 sau codoi pentru dansul e acelasi lucru.

    Codoiul este un gaz incolor, inodor si care favorizeaza viata plantelor. Acesta nu miroase, nu poate fi vazut si nu este toxic pentru om decat in masura in care inlocuieste oxigenul dintr-o incinta inchisa (subliniez, inchisa). Altminteri, CO2 favorizeaza cresterea plantelor.

    Sa vorbesti de reducerea "masiva" a CO2 este o neghiobie: concentratia acestuia in atmosfera terestra este de 0,038%. Ce inseamna "masiv" din aceasta valoare minuscula?

    Trist este insa ca si academiciana care a interzis traficul pe bulevardul Unirii tot despre codoi vorbea. Si domnul arhitect are aceleasi tipuri de planuri.
    • +1 (5 voturi)    
      amice Gogu (Marţi, 8 decembrie 2015, 21:13)

      Geo [anonim] i-a raspuns lui IdeoGogu

      combati cu ceva serios sau esti platit ?

      https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

      vezi ca la autoturisme esti la Euro6 din sept 2014 iar la autobuze EuroVI din sept 2013.

      plimba-te in mod velocipedist si mai opresti la cate o terasa proiectata de PIDU - astia....:))))
  • -2 (6 voturi)    
    Jos cu burghezia si mosierimea! (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:56)

    IdeoGogu [anonim]

    "asumarea discutiilor din cadrul PMB al Grupului de Mobilitate [...] unde se vorbeste de politici urbane de promovare a unor paliere noi de mobilitate [...] la pachet cu descurajarea masiva programata a traficului rutier."

    Burghezia si mosierimea care foloseste autoturismul trebuie suprimata din societatea noastra, dragi tovarasi! Pentru asta, ne-am inspirat din masurile de geniu ale predecesorului meu, geniul carpatilor, care si el, ca si mine, a interzis traficul auto pe bulevardul Victoria Socialismului!
  • +3 (7 voturi)    
    E posibil? (Marţi, 8 decembrie 2015, 18:58)

    Observer [anonim]

    Cum a scapat Parcul Izvor fara sa fie cumparat sau revendicat pana acum?
  • +3 (9 voturi)    
    Astia se plictisesc si au fumat ceva (Marţi, 8 decembrie 2015, 19:52)

    Sorin Paveliu [anonim]

    "Se propune transformarea lui dintr-un maidan plantat intr-un parc urban reprezentativ pentru centrul Bucurestiului, o anticamera cu doua intrari: spre Muzeul National de Arta Contemporana si, opus, spre centrul istoric al Bucurestiului. Aleiile pietonale ale parcului vor fi trasate pe locul vechilor strazi ale cartierului Uranus si se va reface simbolic topografia zonei, cum era ea inaintea demolarilor din anii '80. Se va reface partial si dealul Manastirii Mihai Voda si se va construi un memorial/ spatiu expozitional ingropat in zona fostei Manastiri Mihai Voda"
    Ori eu sunt prost ori astia sunt nebuni si au betie de cuvinte -
    • -2 (2 voturi)    
      Esti total neinformat (Miercuri, 9 decembrie 2015, 12:53)

      vasile78 [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Paveliu

      Acolo langa acest pseudoparc (zona libera in care s-au plantat copaci) exista un muzeu care este destul de greu accesibil, aflat in Palatul Parlamentului. Pe partea cealalta a Dambovitei exista Lipscani. Ca sa te poti plimba intre muzeu, Parcul Izvor si Lipscani acum trebuie sa treci de nu stiu cate semafoare pietonale, sa pierzi 10-15 min si sa inhalezi in tot acest timp noxele de la masini. Ce vrea acest proiect e sa creeze o zona pietonala neintrerupta intre Palatul Parlamentului si zona Ateneului. Acum intelegi?
  • +1 (11 voturi)    
    suna bine (Marţi, 8 decembrie 2015, 19:52)

    Alex S [utilizator]

    Imi place planul de a face o zona pietonala pe Bulevardul Unirii. Sper sa se deschida restaurante si cafenele asa cum e in Brasov si Sibiu, ca m-am saturat de atata cluburi, puburi si fitze. Vreau un loc unde sa ma plimb, sa mananc, sa socializez civilizat, nu sa ma imbat si sa ma dau in spectacol. Sunt destule bodegi.
    • +3 (5 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 8 decembrie 2015, 23:06)

      Robert M [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Iti doresti zona respectiva si vrei sa o transformi dupa modul tau de gandire.
      Este foarte ok sa iti impui parerea si sa nu tii cont de dorintele celorlati locuitori ai capitalei.
      Orasul trebuie transformat intr-o oaza a tineretului boem.
  • +5 (7 voturi)    
    Betonare de spatii verzi! (Marţi, 8 decembrie 2015, 23:12)

    Chiar Eu [utilizator]

    Aceste proiecte propun betonarea atator spatii verzi ca te intrebi daca oamenii astia din primarie sunt intregi la cap sau nu:
    – scuarul dintre bd. Libertatii si Splaiul Independentei va fi betonat pe dedesubt pentru parcare si la suprafata pentru “gradena”. Astfel betonat din toate directiile, el apare in planul urbanistic zonal ca spatiu verde asa pentru ochii prostilor. In jur de 50 de copaci maturi vor fi defrisati.
    – o parte din parcul Izvor cu peste 50 de copaci va fi de asemena betonata pentru o parcare subterana. El apare tot ca spatiu verde in PUZ, probabil ca vor lipi copacii de beton direct… cel putin in planse merge!
    – o treime din parcul Sfintii Apostoli din spatele Palatului de Justitie va fi distrusa si betonata si ea tot pentru o parcare subterana dar si spatii de comert. Asta in conditiile in care spatiile comerciale de pe bd. Unirii stau nefolosite. Ba in PUZ mai apare acum cu acte si restaurantul din parc. Toate acestea:restaurant, magazine si parcare sunt spatii verzi in PUZ!!! Ati vazut restaurant (constructie) spatiu verde? Dar parcare spatiu verde?
    – parcul de o parte si de alta a Salii Palatului va fi si el distrus si betonat tot pentru parcari subterane.
    Asta se intampla in conditii in care Bucurestiul este una dintre cele mai poluate capitale din UE cu deficit mare de spatii verzi, iar Comisia Europeana a deschis in 2014 procedura de infringement impotriva Romaniei din cauza poluarii din Bucuresti.
    Pentru proiecte nu s-a facut concurs de solutii fiind date cum stim foarte bine ca dadea primaria lui Oprescu contractele.
    NU! Sa se potoleasca cu aceste proiecte. Sa existe concurs de solutii, sa lase spatiile verzi in pace!
    • +2 (4 voturi)    
      nu defrisarilor si santierelor perpetue! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 5:23)

      Anonim [anonim] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Intr-adevar, in proiectul domnului Mario Kuibus pentru Sala Palatului se mentioneaza:
      "Deşi din cauza soluţiei constructive pentru parcarea subterană nu pot fi păstraţi
      mulţi dintre arborii existenţi, se propune replantarea unor arbori după realizarea plăcii
      superioare a parcajului. Se vor proteja arborii menținuți si se va completa plantația înalte
      cu arbori noi în zonele fără parcaj, precum și peste zona de parcaj dinspre Palatul Regal,
      unde completarea de pământ este de 2- 3m."
      Povesti cu replantari. Cred ca este foarte posibil sa distruga vegetatia din jurul Salii Palatului similar cu ce s-a facut la Universitate.
    • +2 (4 voturi)    
      evident ca sunt intregi la cap! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 9:09)

      Cristioan [utilizator] i-a raspuns lui Chiar Eu

      Adeptii betonarii actioneaza in mod perfect logic, au facut experiment mai intai la Universitate, acolo unde erau statuile, iar apoi, la noi inn sectorul 3.
      Si au vazut ca LE MERGE, ca protestele impotriva defrisarilor si a betonarilor sunt extrem de firave!
      De ce sa nu procedeze ami departe la fel?
      Ca doar banii ies din pavele, dale si borduri, nu din iarba si arbori!
      Ce concurs, unde va credeti?!
      Cu sau fara Oprescu la Primarie, tot "baietii destepti" sunt cei ce decid, nu pulimea!
  • +3 (3 voturi)    
    Spatiu verde (Miercuri, 9 decembrie 2015, 1:35)

    rov [utilizator]

    Nu inteleg de ce tot parcul de langa casa poporului nu este accesibil platitorului de taxe...
    Se pot amenaja alei, piste de biciclete, etc
    In plus zona adiacenta din fata "academiei romane"- 13 Septembrie -Uranus- Blvd. Liberatii este un maidan, plin de caini, aurolaci si gunoaie.
    Nu trebuiesc milioane investite aici, doar curatenie, amenajari de alei si un pic de bun simt.
    • +2 (2 voturi)    
      Primarie (Miercuri, 9 decembrie 2015, 7:54)

      EU [anonim] i-a raspuns lui rov

      Va rog sa analizati ce-au facut la Piata Universitatii si pe urma o sa aveti imaginea completa dezastrului pe care il vor face si in locurile mentionate .O parcare subterana in care nu prea intra lumea, pentru ca politia locala( a Primariei) nu stie si nu poate face ordine referitor la masinile oprite neregulamentar, o mare de beton cu 6 pomi amarati plantati langa cladirile care oricu ofereau umbra .
      Cel care a aprobat planul de la Universitate ar trebui sa stea vara o ora in zona si isi va da seama cata meserie stie.
  • +2 (2 voturi)    
    cantacuzino (Miercuri, 9 decembrie 2015, 6:54)

    iohto [anonim]

    simularea cu piata cantacuzino este o aberatie.. ce zona pietonala e aia cand dai posibilitatea cocalarilor sa-si preumble bolizii pe-acolo? si iara betoane? vreti mai multe cuptoare vara gen betoanele lui Oprescu? luati si voi exemplu cretinior de la Iasi, aduceti si voi niste palmieri, niste baobabi ceva...
  • +2 (2 voturi)    
    Trinomu (Miercuri, 9 decembrie 2015, 7:14)

    Cetateanu [utilizator]

    Trinomu: primar, consilieri, functionari ai primariei (ilor) au descoperit de ceva vreme (pe mandatu Basescu-Udrea) cum sa ciordesti bani europeni - da multi: se ia o firma /mai multe=consortiu, de proiectare/consultanta care face un proiect mare cu multe, scump - da kitch, care entuziasmeaza prostimea - a fost scump da fac ceva, (evident proiectarea pe bani multi si cu parandarat, pe care DNAu nu prea are timp sa-l vada) si liber la bataie de joc - evident cu firmele"serioase" abonate la banii publici.
    Ca un exempu de "mareata" realizare tot in Bucuresti,- parcul Drumul Taberei facut pe mana lui Poteras, Manescu cu sprijinul "dezinteresat" a lu Udrea si Oprescu ( ca de Manescu ii sustine soseaua suspendata). Iar in tara zeci si sute de astfel de realizari.
  • +2 (2 voturi)    
    Si spatiul de langa Biblioteca Nationala? (Miercuri, 9 decembrie 2015, 8:51)

    dinica [utilizator]

    Avem rani groaznice in Bucuresti, cum ar fi ruinele ceausiste de vis a vis de Biblioteca Nationala. Distrugem ce e cat de cat functional si lasam in continuare zone moarte?

    Ce este urgent?

    Sau acea zona este promisa unui investitor?
    Pe vremuri se vroia a se construi un cartier office de zgarie nori. Asteptam sa treaca criza ca sa devina miliardar vreun tugulan?
  • -2 (2 voturi)    
    Prioritatea sunt parcarile! (Miercuri, 9 decembrie 2015, 9:48)

    marvio [utilizator]

    Edilii Bucurestiului trebuie mai intai sa rezolve problema parcarilor auto si sa degreveze drumurile orasului de zecile de mii de masini parcate aiurea si abia apoi sa propuna alte proiecte.

    Mi se pare suspecta ocolirea, de atatia ani, a acestei probleme esentiale a orasului.
  • +1 (1 vot)    
    Iluzii ce duc spre deziluzii (Miercuri, 9 decembrie 2015, 10:03)

    gigi [anonim]

    La machete si proiecte cred ca suntem lideri europeni.Ma amuza teribil aceste proiecte. Le vom pune pe tabla , alaturi de autostrazile suspendate si crescatoria de lebede a domnului doctor de pe bulevardul Unirii (zona fantani - spre Biblioteca Nationala- acele coclauri pline de boscheti).
    Singurele certitudini in Bucuresti sunt cladirile noi de birouri si blocuri civile aparute ca ciupercile dupa ploaie.
    Poate sunt boem dar inca mai sper ca intr-o zi sa apara o alternativa viabila la actuala clasa politica.
  • +2 (2 voturi)    
    spatii verzi (Miercuri, 9 decembrie 2015, 11:04)

    pion [anonim]

    te crucesti de ineptiile lor, spatii verzi pline de betoane!
    E clar, se gandesc doar la furat banii publici si culmea nesimtirii - vor acoperire cu dezbatarea publica!!!
    NU SUNTEM DE ACORD CU ACESTE PROIECTE, HOTILOR. Spuneti NU acestor bazaconii.
  • +2 (2 voturi)    
    Definitivarea distrugerii orașului București (Miercuri, 9 decembrie 2015, 11:21)

    wkoan [anonim]

    Tinerii arhitecți trebuie introduși într-un program pilot
    unde într-o groapă cubică betonată, cu latura de 1,5 m,
    să planteze un copac și să urmărească cît v-a trăi. Nu
    este vorba de marimea rădăcinii viitorului copac ajuns
    la maturitate cît faptul că solul trebuie să fie liber de ma
    terial pietros pe o mare adîncime pentru a se putea oxi
    gena și îmbogăți cu substanțe nutritive de bază.
    Este încă o dovadă că generații crescute numai în
    blocuri, tablete, facebook și rupte, macar informativ, de
    realitatea și complexitatea spațiului în care trăim, nu vor
    putea construi nimic durabil și bun pe acest pămint.
  • -1 (1 vot)    
    Dintre cei care comentam aici... (Miercuri, 9 decembrie 2015, 19:16)

    ttavi [anonim]

    ...va fi vreunul prezent la dezbarea publica?
  • 0 (0 voturi)    
    Reamenajare Bd Unirii-la fantani (Joi, 10 decembrie 2015, 16:44)

    franc [anonim]

    Domnule Arhitect al Bucurestiului, v-ati uitat in oglinda? Natura v-a proiectat simetric? Aveti cumva gura si nasul pe o parte a fetei si pe cealalta parte a fetei aveti ochii? Nu. Natura a creat totul perfect, simetric, Atunci , dumneavoastra cum puteti sa propuneti pentru b-dul Unirii un proiect care SCHILODESTE acest boulevard. Unde ati mai vazut pe Pamant o asemenea aberatie? Chiar ne credeti tampiti?
  • +1 (1 vot)    
    proiecte bucuresti (Luni, 28 decembrie 2015, 15:58)

    adriana nwgoita [anonim]

    Mult prea mult beton si prea putin spatiu verde. Avand in vedere ca spatiu este destul se pot planta arbori cel putin dublu decat ceea ce se propune in proiecte.
    Ce se va intimpla cu fabrica de bere Rahova din apropierea pietii de flori?
    Acum este chiar periculos sa treci pe langa ea.
    Reabilitata aceasta ar putea fi transformata intr-un centru cultural comunitar (biblioteca, librarii, spatii pentru spectacole, cinema, muzee, expozitii, spatii de relaxare etc) asa cum se intimpla in strainatae cu cladirile dezafectate.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică