UPDATE “Nu vrem piste pe trotuar” - Peste 3000 de biciclisti si-au anuntat prezenta la protestul de sambata

de Catiusa Ivanov     HotNews.ro
Vineri, 22 martie 2013, 18:06 Actualitate | Administratie Locala

Protest biciclisti
Foto: Hotnews
Peste 3.000 de biciclisti si-au anuntat prezenta la protestul care va avea loc in Bucuresti sambata, 23 martie, incepand cu orele 13:00, in parcul Carol, potrivit unui comunicat emis de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti, initiatorul manifestatiei. Biciclistii protesteaza impotriva intentiei primarului general al Capitalei, Sorin Oprescu, de a realiza noile piste pentru biciclete pe trotuar. Acestia vor piste pe carosabil.


UPDATE: Protestul biciclistilor va incepe la ora 14.30, locul de adunare fiind statia de metrou Izvor. Schimbarea a fost facuta in urma discutiilor dintre reprezentantii Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti si Primaria Capitalei, a declarat pentru HotNews.ro, Marian Ivan, Asociatia OPTAR.

"Acest protest este un raspuns la declaratiile primarului Sorin Oprescu privind reamplasarea pistelor pe trotuar. Va reamintim ca 80% din pistele realizate in 2008 si 2011 au fost declarate ilegale de catre Politia Rutiera. Incercarea primarului de a desena dungi galbene a costat 150.000 euro / km, adica mai mult decat un kilometru de autostrada in Bulgaria. Noi am facut calculul simplu: daca 3% dintre bucuresteni renunta la autoturisme si aleg bicicleta sau transportul in comun, se elibereaza o sosea cu 4 benzi si o lungime de 70-100 km. Suficient cat sa se elibereze tot Bucurestiul de ambuteiaje", se arata in comunicatul Comunitatii Biciclistilor din Bucuresti.

Acestia sustin ca la protest poate participa oricine  isi doreste un oras mai civilizat si mai frumos, prin protejarea biciclistilor si a pietonilor.

European Cyclists' Federation, organismul pan-european de promovare a bicicletei ca mijloc de mobilitate urbana, si-a exprimat prin vocea lui Adam Bodor, director EuroVelo, sprijinul pentru acest protest se mai arata in comunicatul asociatiei. “Daca bunastarea si sanatatea cetatenilor este importanta pentru primarul unui oras, principala sa prioritate ar trebui sa fie mersul pe jos, mersul pe bicicleta si transportul public. E clar ca spatiile folosite in comun de biciclisti si pietoni nu sunt adesea cea mai buna solutie. E si mai evident acest lucru in cazul trotuarelor, iar simpla amplasare a biciclistilor acolo poate genera conflicte intre biciclisti si pietoni. Se produce astfel si o limitare a spatiului pentru pietoni, in loc sa li se ofere prioritate acestora”, declara Bodor, citat de Comunitatea Biciclistilor din Bucuresti.

Primaria Capitalei, prin Administratia Strazilor, a platit 11 milioane de euro in 2008 si 2010 pentru amenajarea a 122 km de piste pentru biciclete. In 2012, Politia Rutiera a inchis aproximativ 80% dintre aceste piste deoarece erau nefunctionale.

In 2008, potrivit informatiilor furnizate de Administratia Strazilor, s-au realizat circa 60 de km de pista pentru biciclete.
 
Strazile pe care s-au realizat pistele sunt: Bd. Libertatii - Piata Constitutiei - Bd. Unirii - Piata Alba Iulia - Bd. Decebal -Piata Muncii; Bd. Cantemir - Bd. Tineretului - Calea Vacaresti; Bd. Constantin Prezan - Bd. Aviatorilor; Piata Presei Libere - Campus Agronomie - Bd Kiseleff - Bd. Lascar Catargiu - Piata Romana; Bd. Basarabia - Str. Bucovina; Bd. Iuliu Maniu -Bd. Geniului - Str. Bagdasar -Str. Gh. Marinescu - Sos. Colentina - Splaiul Independentei; Splaiul Independentei - Bd. Kogalniceanu - Bd. Elisabeta - Bd. Sincai - Splaiul Unirii - Bd. Bravu - Calea Vacaresti; Str. Campia Libertatii - Bd. Baba Novac - Bd. Brancusi; Bd. N. Grigorescu -Bd. Rebreanu; Bd. L. Rebreanu - Bd. N. Grigorescu - Bd. Camil Ressu.
 
Realizarea acestora a costat 5 milioane de lei, echivalentul a circa 1 milion de euro. Firma care le-a construit se numeste Marcatin, iar cea care le-a proiectat Global Service. Aceste piste nu au fost semaforizate.
 
In 2010, potrivit raspunsului dat de Administratia Strazilor la solicitarea HotNews.ro, s-au realizat 68 de km de piste pentru biciclete. Pistele s-au trasat pe strazile: Calea Plevnei, Piata Charles de Gaulle, Bucurestii Noi, Viilor, Serban Voda, Odoarei, Valea Oltului, Soseaua Petricani, Valea Ialomitei, Valea Argesului, Ghencea, Mihai Bravu, Drumul Sarii, Polografiei, Timisoara, Drumul Taberei, Brasov, Constantin Prezan, Unirii, Oltenitei, 13 Septembrie, Sibiu, 1 Mai, Calea Dorobanti, Iancu de Hunedoara, Stefan cel Mare, Bucuresti - Ploiesti, Piata Presei, Aviatorilor, Theodor Pallady, Fantana Miorita si bd. Tudor Vladimirescu.
 
Amenajarea acestor piste a costat 50 de milioane de lei - circa 10 milioane de euro, si au fost realizate de firmele DUMAVA si UTI Trafic. Daca facem un calcul, pentru un km de vopsit trotuarul s-au platit 125.000 de euro. In acest pret intra si montarea semafoarelor pentru biciclete, in anumite locuri. Pentru atribuirea contractului Administratia Strazilor sustine ca a facut licitatie.
Si pistele de biciclete din acest pachet au avut un proiectant: firma Search Corporation.

In medie, pentru 1 km de pista pentru bicicleta municipalitatea a platit 150.000 de euro. Ce inseamna pista de bicicleta pentru Administratia Strazilor: un metru de trotuar vopsit cu vopsea grunjoasa verde si galbena, stantata din loc in loc cu cate o bicicleta alba.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

25104 vizualizari

  • +13 (13 voturi)    
    Cine raspunde pentru banii aruncați în vânt? (Vineri, 22 martie 2013, 18:25)

    Lovelock [utilizator]

    Cine a facut proiectul acesta mirific de piste în București? Vrem nume, măcar să îi cunoaștem?
    Că în curând vor candida, zicând în CV că au făcut și dres la primărie, ergo, merită aleși deputați/senatori/ primari
    • +7 (7 voturi)    
      Si eu sustin cererea ta (Vineri, 22 martie 2013, 22:02)

      bigbrother [utilizator] i-a raspuns lui Lovelock

      Este incredibil sa se plateasca atat de mult pentru o vopsea pe trotuar! Cineva si-a pus semnatura pe un act care poate fi considerat furt fara discutii.

      Ma gandesc ca ne-ar trebui niste avocati dispusi sa se ia de gat cu primaria si care sa incaseze onorariul din plata facuta de cei care sunt raspunzatori de aceasta mizerie DIN BUZUNARUL PROPRIU!

      Revin cu multumiri tuturor celor care l-au votat pe Oprescu. Cum spune cantecul.. "ca ca el nimeni nu mai este".
    • +1 (3 voturi)    
      Si care vor fi (Sâmbătă, 23 martie 2013, 8:41)

      arakis [utilizator] i-a raspuns lui Lovelock

      cei 3% din bucurestenii care vor renunta la automobil? Ii alege Sorin Oprescu sau ONG-urile care militeaza pentru pistele pe carosabil?:)))
  • -4 (6 voturi)    
    mda ... (Vineri, 22 martie 2013, 19:15)

    maryus999 [utilizator]

    merg si eu cu bicicleta ocazional dar pentru asta nu cred ca ar trebui perturbat tot traficul din bucuresti ... abia au loc masinile ... daca luati o banda din strazile principale o sa faceti un mare ambuteiaj ... si asta pentru 6 luni pe an ca iarna doar nebunii ies cu bicla pe zapada ... benzile alea vor fi folosite la greu de scutere si motociclete ... astia cred ca se vor bucura cel mai tare de benzile astea ... o sa ziceti ca sa mai merg si pe jos ... chiar o fac dar eu lucrez ca shofer si nu am cum sa evit plimbarea cu masina ... asta este serviciul ... si am limite de timp trebuie sa ajung repede dintr-un loc in altul ... se fac bani din asta ... aia cu bicicletele se pot relaxa in herastrau sau unde vor eu dar nu in mislocul masinilor pe banda speciala ...
    • +5 (5 voturi)    
      haha (Vineri, 22 martie 2013, 22:03)

      I [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

      daca esti sofer ar trebui sa-ti doresti benzile alea. Acum esti incetinit de toti oamenii care merg singuri in masina si care daca ar fi banda speciala pentru biciclete ar merge cu bicicleta. Uita-te in jur cand esti la semafor si vezi in cate masini sunt mai mult de un om.
  • +12 (12 voturi)    
    faceti ceva cu cap (Vineri, 22 martie 2013, 19:27)

    Gaby51 [utilizator]

    Biciclistii au dreptate. Pe trotuar fac slalom printre pietoni si masinile parcate. Serpii aia galbeni insirati pe trotuare au fost bani aruncati in vant - banii nostri.
  • +9 (9 voturi)    
    ceeeee ???? (Vineri, 22 martie 2013, 19:56)

    micul_licurici [utilizator]

    150.000 E /km pentru ca au pus dungile alea ???

    Bai suntem prosti sau ce dracu ???

    Oameni buni cum putem sa acceptam asa ceva ?

    Un furt mai clar ca asta nu cred ca se poate!!!

    Costul acelor dungi nu cred ca a fost mai mare de 2000 eur/km.

    Incredibil cat pot sa fure unii, in vazul tuturor pe fata...

    Uf... ce m-am enervat....
    • +5 (5 voturi)    
      Costuri ascunse (Vineri, 22 martie 2013, 22:27)

      Lovelock [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      Tragedia e că s-ar PUTEA sa fi costat atât cât anunță primăria, sau pe acolo. Tot felul de consultanți, studii de fezabilitate, etc.

      Oricum fie avem delapidare masivă, fie incompetență surrealistă.
    • +1 (1 vot)    
      Fiecare cum poate (Sâmbătă, 23 martie 2013, 17:00)

      Cheie primara [utilizator] i-a raspuns lui micul_licurici

      PD-ul prin reprezentantul sau ales Videanu Adriean a furat tooooate bordurile din bazalt din Bucuresti si a pus unele sfaramicioase din beton cu termen de garantie un mandat (4 ani), PSD-ul prin independentul Oprescu Sorin fura pistele de biciclete. Unu' mai hotz ca altu'!
  • -3 (5 voturi)    
    asa... (Vineri, 22 martie 2013, 20:08)

    rape [utilizator]

    Poate vreti sa platiti si taxe daca vreti pe carosabil, la fel ca posesorii de autoturisme.
    • +6 (6 voturi)    
      ai zis-o! (Vineri, 22 martie 2013, 22:05)

      I [utilizator] i-a raspuns lui rape

      taxele se platesc ca sa faca drumul. In primul rand multi platim deja pentru ca multi avem si masina. In al doilea rand cat se strica drumul daca e calcat zilnic de biciclete de 20 de kg fata de cum e acum cand e calcat de masini de 1000+kg ?
  • +4 (6 voturi)    
    succes! (Vineri, 22 martie 2013, 20:16)

    monterosa [utilizator]

    Mi-as dori sa pot merge cu bicicleta prin oras , insa momentan consider ca este prea periculos sa fii biciclist in Bucuresti. Sporturile extreme cred ca sunt mult mai putin periculoase.
    Cred ca raspunsul la intrebarea asta cu amplasarea pistelor ar fi simplu, daca primarul ar face un sondaj printre biciclisti sa vada cati dintre ei folosesc pistele actuale si cati merg in momentul de fata pe carosabil. Personal, ca pieton vad extrem de putin biciclisti pe pistele marcate pe trotuar.
  • +7 (7 voturi)    
    Mulțumim Hotnews (Vineri, 22 martie 2013, 20:24)

    Alex Danila [utilizator]

    Mulțumim Hotnews pentru promovare. Foarte frumos.
  • +7 (9 voturi)    
    Cea mai mare teapa (Vineri, 22 martie 2013, 20:46)

    nick24 [utilizator]

    cred ca 95% din bani s-au furat, ca mai mult de 5% n-a costat vopseaua si benzile galbene, iar muncitorii erau clar necalificati, cu salariul minim posibil...


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri