VIDEO UPDATE Douazeci de curse au fost anulate miercuri de pe aeroporturile Henri Coanda si Baneasa din cauza unui fenomen meteo relativ rar in Romania

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:13 Ultima ora


Douazeci de curse au fost anulate miercuri de pe aeroporturile Henri Coanda (16) si Baneasa (patru) din cauza unui fenomen meteorologic relativ rar in tara noastra - Freezing Rain, sau ploaie care ingheata, a declarat purtatorul de cuvant al aeroportului Henri Coanda, Valentin Iordache.

La ora 14,45, pe Aeroportul Henri Coanda asteptau sa decoleze inca cinci curse, incepand cu minutele urmatoare.

In rest, toate cursele au decolat, cu intarzieri cuprinse intre o jumatate de ora si pana la sapte ore.

In cursul dimineii de miercuri, cursele interne si externe care trebuiau sa decoleze de pe aeroportul Otopeni au fost retinute la sol, din cauza conditiilor meteorologice nefavorabile. Concret, decolarea a fost amanata din cauza unui fenomen meteo relativ rar - Freezing Rain - respectiv ploaie pe temperaturi scazute, astfel incat apa ingheata pe aeronave.


In cazul fenomenului Freezing Rain, ploaia care cade pe aeronava ingheata la contactul cu suprafetele metalice care au preluat temperatura exterioara negativa, desi la sol conditiile sunt asigurate pentru zbor, respectiv pista de decolare nu este inghetata, a precizat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvant al Aeroportului "Henri Coanda", Valentin Iordache.



Citeste mai multe despre   
















4391 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Baneasa si el blocat de vreme (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:25)

    Ovidiu D [anonim]

    Nici de pe Baneasa nu zboara nimic de dimineata. sunt multe curse Wizz si Blue blocate
    • 0 (0 voturi)    
      Wizz nu, Blue Air da (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:36)

      Dragos [anonim] i-a raspuns lui Ovidiu D

      Tot ce era Wizz a fost anulat
      La Blue Air a plecat un avion si se mai pregatea sa plece unul (au avut avioanele in hangare...)
      • 0 (0 voturi)    
        nu vb fara sa aveti habar (Duminică, 5 decembrie 2010, 13:43)

        ffff [anonim] i-a raspuns lui Dragos

        doar 2 curse au fost anulate la blue,in rest au plecat toate,cu intarziere dar au plecat,wizz a plecat cu o cursa din 15 in rest au fost anulate
  • 0 (2 voturi)    
    Numai Tarom? (Miercuri, 1 decembrie 2010, 11:28)

    Calatorul [anonim]

    Numai cursele Tarom au fost anulate? Celelalte companii au avut umbrele?
    • +1 (3 voturi)    
      probabil (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:20)

      Giubugea [utilizator] i-a raspuns lui Calatorul

      celelalte companii nu s-au obosit să dea comunicat de presă.
    • -1 (7 voturi)    
      freezing rain (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:50)

      panril flecaru [anonim] i-a raspuns lui Calatorul

      probabil ca alte companii si'au permis sa plateasca dusul cu degivrant si antigel.
      fenomenul o fi rar, pentru tarom. :-)
      sa nu mai vorbim de sarantocii dela wiz si blue....
  • +6 (8 voturi)    
    Anti-icing (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:25)

    Barbu M. [utilizator]

    Aeroporturile românești au problema asta destul de rar, doar în ultimii 3-5 ani apărând asemenea cazuri; vie de la schimbarea climaterica. În Canada, Austria (și multe alte locuri) dotarea standard include mașini asemănătoare celor de pompieri, dar care cară apă fierbinte (pentru dezgheț) și lichid uleios, tip antigel, care acoperă suprafețele și asigură 20-45 de minute de protecție împotriva gheții; durata asta e suficientă pentru a decola și a trece de plafonul noros.
    Mai multe informații: http://en.wikipedia.org/wiki/Deicing
  • 0 (2 voturi)    
    Baneasa (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:47)

    Mihai [anonim]

    Ma felicit ca am coborat din avion in cazul asta. Trebuia sa plec intr-o vacanta cu wizz-air, dar dupa ce a cazut curentul de vreo 3 ori, si am simtit si miros de ars de la vreun scurt-circuit, am decis sa cobor, mai ales ca mergeam in vacanta, si ideea vacantei este sa elimine stresul nu sa-l creeze...
    • +2 (6 voturi)    
      Felicitari (Miercuri, 1 decembrie 2010, 14:31)

      Vizitiul [utilizator] i-a raspuns lui Mihai

      Te felicitam si noi ca nu ai coborat din zbor, ti se elimina stresul complet :)
  • +4 (8 voturi)    
    Deprosting (Miercuri, 1 decembrie 2010, 12:47)

    Pentru Anti-icing [anonim]

    Draga Anti-icing,
    Acele masini exista si pe aeroporturile din Romania, nefiind o supertehnologie detinuta numai de tarile "civilizate". Le avem si le folosim in timpul iernii, atunci cand temperaturile merg pana la -20. Acele masini nu functioneaza cu apa fierbinte, pentru ca la -20 grade Celsius orice apa fierbinte se raceste si apoi ingheata. Masinile acelea folosesc solutii ce contin alcool sau glicol si sunt destinate inlaturarii ghetii formate pe fuselaj. Fenomenul de azi este insa atipic. Combinatia de ploaie (apa in stare lichida) si temperaturi negative la nivelul solului face ca pericolul sa nu poata fi eliminat cu acele solutii, deoarece gheata se poate forma in timpul decolarii sau aterizarii.
    • 0 (4 voturi)    
      re: Deprosting (Miercuri, 1 decembrie 2010, 14:38)

      vasile [anonim] i-a raspuns lui Pentru Anti-icing

      Pai si daca le aveti de ce nu le folositi?
      • +1 (3 voturi)    
        buna intrebarea (Miercuri, 1 decembrie 2010, 17:09)

        panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui vasile

        si'a mai fost una, daca alte companii, din alea serioase, lufthansa, british, klm, air france, si'au amanat si ele cursele ? ca din ce vazui, era vorba de marile companii, nobody beats the wiz si situatia e blue.
        apropo, fenomenul nu e rar. ploi cu polei sunt destul de intalnite, la caderea iernii. in virginia, tennessee, alabama, unde rar ninge iarna, freezing rain sunt fenomenele meteo obijnuite.
        si totusi aia zboara.
    • +1 (3 voturi)    
      ai dreptate... (Miercuri, 1 decembrie 2010, 15:51)

      alex [anonim] i-a raspuns lui Pentru Anti-icing

      Sunt situatii cand de-icingul nu are nici un efect. Ploaia inghetata e una din aceste situatii, mai sunt probleme si cand e foarte frig si aeroporturile sunt aglomerate- astfel incat avioanele nu pot decola in 10-15 minute de la de-icing.

      Am stat 4 ore in avion pe Heathrow acum 2 ani inainte sa decolam spre Istanbul....situatie similara. M-am documentat "pe problema" si ce spui tu este corect.

      Doar ca la aterizare nu conteaza foarte mult ploaia inghetata (motoarele sunt aproape oprite), la decolare e problema.
      • 0 (2 voturi)    
        nu e de la motoare (Miercuri, 1 decembrie 2010, 18:11)

        DNA [anonim] i-a raspuns lui alex

        Problema apare nu la motoare. Odata cu depunerea ghetii air-flow-ul peste suprafetele de zbor este perturbat, ceea ce duce la o pierdere de portanta. Valabil si pentru planoare :)
        • -1 (1 vot)    
          corect (Miercuri, 1 decembrie 2010, 21:23)

          alex [anonim] i-a raspuns lui DNA

          Corect ce zici, insa tot nu se schimba datele.

          Pierderea de portanta nu afecteaza cursul de aterizare. In schimb la decolare ai nevoie de portanta maxima.
          • -1 (1 vot)    
            ba da :) (Miercuri, 1 decembrie 2010, 22:10)

            DNA [anonim] i-a raspuns lui alex

            in jos :D


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version