Rudele pacienților și autoritățile se contrazic: În timp ce fiica unei paciente de la Balș spune că i-a dus mamei sale o aerotermă zilele trecute, autoritățile susțin că "nu au existat probleme cu furnizarea căldurii"

de Alina Neagu     HotNews.ro
Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:23 Actualitate | Sanatate


Institutul Matei Bals
Foto: AGERPRES
Fiica uneia dintre pacientele internate la Institutul Matei Balş chiar în pavilionul numărul 5, unde s-a produs incendiul de azi dimineață, povestește că mamei sale îi era frig în salon şi i-a dus zilele trecute o aerotermă, iar reprezentanţii unităţii medicale nu au avut nimic împotriva acestui lucru. De asemenea, surse din spital au confirmat pentru HotNews.ro că în ultima perioadă au fost probleme cu furnizarea agentului termic, la fel ca în multe zone ale Capitalei, iar o posibilă cauză a incendiului din această dimineață ar putea fi un scurtcircuit pornit de la o sursă de încălzire - o aerotermă sau un reșou electric.

De cealaltă parte, primarul Capitalei, Nicușor Dan, susține că în ultima săptămână, inclusiv noaptea trecută, nu au existat probleme cu furnizarea căldurii la Institutul Matei Balș. "Ca să fie foarte clar: Am discutat atât cu Termoenergetica cât și cu call center-ul din primărie care primește apelurile privind situația încălzirii și în ultima săptămână, inclusiv noaptea asta, nu au existat probleme de căldură la Matei Balș și nici la blocurile din jur", a spus primarul general, la începutul ședinței CGMB de vineri.

Noaptea trecută, la Spitalul Matei Balș, nu au fost probleme cu furnizarea agentului termic, în punctul termic temperatura pentru încălzire fiind de 43 grade, iar pentru apă caldă de 50 grade, a declarat pentru HotNews.ro, Adrian Gîtlan, director general adjunct la Termoenergetica, furnizorul de căldură. Acesta spune că la 43 de grade în calorifere, temperatura în saloane, în funcție de clădire, este undeva la 22-23 grade.

Fiica unei paciente internate cu COVID-19 chiar în pavilionul 5, unde s-a produs incendiul de azi dimineață, susține însă contrariul: "Mama mi-a spus că este frig. Şi eu am cerut voie să îi duc o aerotermă. Mi-au spus că pot să îi duc o aerotermă", a povestit femeia vineri dimineață, în fața spitalului.

Mama femeii era internată într-un salon situat la etajul 3 al pavilionului numărul 5. Incendiul din această dimineață a izbucnit la parterul acestei clădiri.

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a afirmat că nu are în acest moment informaţii că în pavilionul de la Institutul Matei Balş ar fi existat alte surse de încălzire.

Cauza cea mai probabilă a incendiului declanșat vineri dimineață la Institutul Matei Balș, despre care se vorbește tot mai insistent în spital, este un scurtcircuit care a pornit de la o sursă de încălzire - o aerotermă sau un reșou electric - au declarat pentru HotNews.ro surse din spital. Șocul este cu atât mai mare cu cât Institutul Matei Balș este cel mai modern spital de boli infecțioase din România, însă în ultima perioadă a avut frecvent probleme cu sistemul centralizat de încălzire, la care este conectat: la fel ca mulți alți locuitori ai Capitalei, și pacienții de la Matei Balș au rămas în frig și fără apă caldă.

În cazul în care această variantă se va confirma în urma anchetei oficiale, situația este complet diferită față de incendiul care a distrus, în noiembrie anul trecut, secția ATI a Spitalului Județean din Piatra Neamț, unde a fost vorba despre o defecțiune la instalațiile medicale din secția de Terapie Intensivă, improvizate chiar în ziua incendiului, când pacienții fuseseră mutați de pe un etaj pe altul.

Prof. dr. Adrian Streinu Cercel, cel care a fost timp de 19 ani managerul spitalului și a demisionat acum o lună, după ce a fost ales senator din partea PSD, a declarat vineri dimineață că avizele Institutului Matei Balş "sunt în ordine, ultima linie de oxigen fiind montată în decembrie".

La Balș s-au făcut constant investiții în ultimii ani, finanțarea a fost consistentă, iar pavilionul unde s-a produs incendiul fusese renovat recent, mai spune ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu. Spitalul se află în subordinea Ministerului Sănătății.

La începutul lunii decembrie, HotNews.ro scria că două spitale COVID-19 din București - Institutul de Boli Infecțioase Matei Balș și Spitalul Colentina - au rămas fără căldură și apă caldă, după ce alimentarea cu agent termic fusese întreruptă de Termoenergetica. Reprezentanții spitalului declarau atunci că încălzirea pacienților se face cu mai multe pături și pilote și cu aparatele de aer condiționat date pe cald și subliniau că tot ce înseamnă sursă de încălzire electrică este evitat, deoarece poate duce la supraîncălzirea rețelei.


Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


4932 vizualizari

  • +22 (30 voturi)    
    Lol (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:29)

    mitg [utilizator]

    Eu sunt total de acord ca sunt probleme cu caldura uneori, dar moda asta cu "hai sa facem 26 de grade in salon cu aeroterma" este o prostie puscariabila.
    • -7 (17 voturi)    
      Desigur (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:32)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Trebuie sa fie 19 grade ca asa a ordonat marele conducator
    • +1 (13 voturi)    
      ... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:45)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Poate femeia avea frison.
      Dar stiu multi oameni carora le e frig la 23 de grade iarna si mai pun o aeroterma.
      La fel cum altii vor neaparat 19 grade vara.
      • -3 (5 voturi)    
        aha.. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:18)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        .. adica femeia a dat spaga sa-i aduca si ei o aeroterma si tot ea a luat foc. pai sa-i fie returnata spaga!
      • 0 (2 voturi)    
        D-l specialist, (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:30)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

        Când ai frison,faci tratament.Nu crești temperatura în cameră.Nu te vindecă de //frison// creșterea temperaturii și ,fiind spital,sigur știu cum se tratează un frison.
    • +4 (14 voturi)    
      teoretic nimeni nu avea voie sa intre (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:46)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Intr-un spital covid nu ar fi trebuit sa aiba voie nimeni sa intre, nu mai zic de adus aeroterma de acasa... Daca se dovedeste ca focul a pornit de la aeroterma, portarul de la spital ar trebui sa plateasca cu liberatea.

      Pe de alta parte problema caldurii din Bucuresti arata cat de jos a ajuns capacitatea administrativa in capitala tarii. Eu nu mai stiu alt oras din Romania unde sa existe asemenea situatie in care lumea sta fara caldura cu saptamanile pentru ca a crapat teava. Sunt zone unde nu mai e deloc sistem centralizat, sunt zone unde exista si centralizat si individual, dar intr-un fel sau altul fiecare si-a rezolvat problema. Doar in Bucuresti, orasul de departe cel mai bogat din Romania, unde primaria a donat sute de milioane lunar la catedrala neamului, de exemplu, administratia locala a ajuns la situatia ridicola sa nu fie in stare sa furnizeze caldura iarna. Si asta arata, din pacate, mocirla morala in care se scalda acest oras.
      • +1 (1 vot)    
        care este de fapt "problema caldurii"? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 21:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pe mine nu m-a lamurit nimic din ce am citit..

        1. Care era temperatura in saloane?
        2. Cine controla temperatura in saloane?
        3. Care este temperatura optima pentru pacientii internati cu Covid-19?

        Ce stim cu siguranta este ca in continuare se merge pe vechea mentalitate, cu oameni care-si aduc de acasa diverse "necesitati".

        Este irelevant cat considera fiecare dintre noi ca e temperatura optima. Unora le place 27, altii se multumesc doar cu 17. Fiecare face acasa la el ce vrea.
    • +11 (11 voturi)    
      hai sa bagam totul in prelungitorul asta... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:56)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      .. "ce se poate intampla"?
      • +2 (2 voturi)    
        Nimic (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:45)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

        In fond daca au bagat aeroterma isi doreau sa fie un pic mai cald. Probabil au uitat sa regleze termostatul si l-au lasat pe 800-1000.
    • +8 (12 voturi)    
      istericale... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:20)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      "au maica... mi-e frig". "stai mama ca iti aduc o aeroterma!". romanul se descurca pana cand... i se infunda!
    • +1 (1 vot)    
      Ai dreptate. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:27)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Și prea multă căldură te îmbolnăvește,face aerul irespirabil,tocmai unora care au probleme cu respirația.Eu am, CT proprie ,termoficarea a murit cu vreo zece ani în urmă,și la 39 grade apa în circuitul de încălzire am 23-24 grade în casă,în condițiile de acum,când nu au fost temperaturi prea scăzute afară.
    • +1 (1 vot)    
      Vad ca nimeni nu spune (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:14)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui mitg

      Vad ca nimeni nu spune ce temperatura era in salon sau ce temperatura se asigura in saloane in general.
      In mod normal acolo e un climat controlat, nu?
      Ma doare-n cot ca "s-a frunizat caldura" ori ca "s-a asigurat agentul termic". Am locuit in Bucuresti 30 de ani si stiu exact ce inseamna "s-a furnizat caldura" si rahaturi similare care nu inseamna absolut nimic. Jumatati de adevar tipice pentru homunculi care-si protejeaza pozitia si-i ii doare in fund de ceilalti.

      CE TEMPERATURA E ASIGURATA IN SALOANE?

      Nu afirm ca e normal sa lasi pacientii sa-si aduca aeroterme, e clar ca nu se poate asa ceva, dar tot asa de adevarat este ca-i exclus sa tii pacientii la 19-20 C cand stau toata ziua in pat, multi dintre ei fiind imobilizati SI TOTI FIIND BOLNAVI!
      "Ancheta"... fix un (a)rahat...
  • +14 (24 voturi)    
    Aeroterma (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:29)

    MAGArusul [utilizator]

    Certificata pentru lucrul in mediu cu oxigen imbogatit?

    Intr-un spital ai voie sa conectezi la prize orice tip de consumator de mare putere? Pe cand o masina de spalat, un fier de calcat sau, de ce nu, un aparat de sudura!??
    • -4 (12 voturi)    
      Alea pt uz casnic... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:28)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      ...nu sunt niciodata de "mare putere", ci functioneaza fara probleme la reteaua normala de 220v.

      Exista foarte multe tipuri de aeroterme care pot fi utilizate chiar si in spitale si nici macar nu sunt atat de scumpe, dar ele trebuie sa corespunda unor parametri tehnici bine definiti.
      Dar de acest lucru trebuie sa se ocupe exclusiv managerl spitalului in directa cooperare cu un producator sau distribuitor specializat, de incredere.
      In momentul in care se permite folosirea oricarui aparat "adus de acasa" catastrofele sunt ca si programate.
      Cine stie ce vechitura de resou sau aeroterma (sau ce chinezarie cumparata la mana a 2-a din targul de vechituri) aduce omul de acasa?
      Poate ca la unele din ele, de-a lungul timpului, fiul cel mare sau taticu mester la toate au mai schimbat cate un cablu, au mai pus cate-o siguranta nepotrivita sau au dat peste cap termostatul etc

      Acum apar o multime de pacienti, mai mult sau mai putin cu statut de VIP si incep sa se planga ca le-a fost frig, dar si-au adus de acasa diferite "dispozitive" de incalzit si s-a rezolvat problema.

      Absolut nimeni, de la Director/manager si pana la ultimul angajat, nu are voie sa permita introducerea si utilizarea intr-un spital al vreunui aparat electric generaator de caldura adus de acasa.
      Aici nu e cale de intors, dar mai mult ca sigur ca nu se va afla niciodata cine a permis si daca a permis asa ceva.
      • +3 (7 voturi)    
        nu mai vorbi prostii.. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:19)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        ... circuitele alea au fost dimensionate pentru anumiti consumatori. nu bagi 10 aeroterme de 3kw timp de 12 ore si speri sa nu se intample nimic.
        • -5 (11 voturi)    
          Bai circarule! (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:13)

          Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          De sigurante ai auzit?
          Ca s-au inventat odata cu curentul electric acum 100 si ..de ani!

          Orice siguranta, chiar si alea romanesti sau chinezesti decupleaza automat daca se depaseste curentul proiectat pt reteaua de 220v.
          Poate ca pe la tine prin sat se fura curent direct de pe stalp, si de-aia esti atat de stresat.
          • +3 (5 voturi)    
            Deci intr-un spital (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:48)

            MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            Este normal sa tot bagi consumatori pana sare siguranta iar apoi 10-15 minute sa il caute pe Mishu sa o reseteze, nu?!? Faptul ca ventilatorul sau aparatul inima-plaman nu functioneaza (ca la circuit-braker nu ai backup pe generator local) nu conteaza. Nu?!?!?
          • +2 (4 voturi)    
            Genial.. (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 0:19)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            E ok, nu va faceti griji, doar a sarit o siguranta in salonul cu pacienti intubati ;)

            Catalyea, pentru binele tuturor, sper ca nu lucrezi undeva unde depind vietile oamenilor de procesele tale cognitive..
      • +5 (7 voturi)    
        Faci confuzie (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:51)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Intre tensiune si putere. Tensiunea EVIDENT ca este 230 V pentru ca aceasta e tensiunea STANDARD europeana. Si fierul de calcat de 2300 W si masina de spalat de 2000 W si aparatul de sudura de 5 kW merg EXACT tot la 230 V - surprinzator.

        Problema e legea lui Ohm: esti om de putere cu mine, iti dau curent. Iar la trecerea unui curent printr-un conducor se genereaza ... apa. Nu apa ci caldura. ;) Cand tragi prea mult curent se incalzesc firele pana se topeste izolatia SAU sar sigurantele. Ca de aia le spune sigurante, ca sa fie sigure.

        Intr-un spital ca in orice institutie a cuiva da, este relativ permis sa instalezi un incarcator de mobil de 5W sau o lampa de 100W. Dar cand oamenii vin cu aeroterme de 1-2 kW este o PROBLEMA, mare. Intrucat nu stii cum au fost calculate circuitele, la ce putere maxima de transport.

        In plus, intr-un salon de spital ai aparatura ce necesita racire (folosind ca drena aerul ambiental). Unele din aceste aparate sunt concentratoarele de oxigen care se incalzesc FOARTE tare (atat de tare ca au si o eticheta galbena, CAUTION) pe ele. Daca incalzesti drena de caldura (heatsink, nu stiu cum e in romaneste) cu o aeroterma s-ar putea sa ai o surpriza EXTREM de neplacuta, intrucat acea drena nu e facuta sa opereze la 65 de grade (cat e jetul aerotermei) ci la 35 maxim - am dat un exemplu.

        Ce am scris sunt PURE SPECULATII, nu cunosc cauza incendiului. Insa sa instalezi intr-un salon de spital aparate electrice peste 100 W putere fara ca cineva sa aprobe instalarea lor este EXTREM DE PERICULOS. Instaland prea multa putere consumata poate sari o siguranta care opreste TOATA APARATURA conectata pe acel circuit, punand vietile oamenilor in pericol.
        • -2 (6 voturi)    
          Citeste si tu... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:19)

          Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

          ...ce i-am raspuns mai sus "circarului ismail"

          Cum naiba sa tragi curent mai mult decat permite siguranta din circuit?
          Voi chiar toti furati curent si habar n-aveti ca exista sigurante care au exact rolul de a impiedica un consum de curent mai marre decat cel permis?

          Eu m-am referit la 230v pt ca asta e standardul pt aparatura casnica, iar toate aparatele casnice consuma sub nivelul permis.
          Iar daca cineva crede ca poti baga 10 aeroterme de 3kw sau nu stiu cate aparate de sudura intr-o priza de 230v fara sa sara sigurantele.....sa fie sanatos.
          • 0 (4 voturi)    
            sigurantele (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:46)

            natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            bagi un cui si se rezolva
            glumesc, nu stiu cum e cu astea automate, dar la cele "cu patroana" bagai sirma in ea pana lua foc ori panoul, ori sarmele in perete

            @MAGA: drena de caldura, heatsink = radiator
            • 0 (4 voturi)    
              Mersi mult (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:50)

              MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

              Da, just, radiatorul masinii. Multumesc, nu stiam.
              • +1 (1 vot)    
                da, radiaza caldura (Vineri, 29 ianuarie 2021, 20:34)

                natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

                e OK, nici cei care v-au dat minus nu stiau...si nici nu vor sa invete :)

                PS: sa-i intrebam de unde vine OK?
                • +2 (2 voturi)    
                  Nu am studiat niciodata termenii (Vineri, 29 ianuarie 2021, 22:46)

                  MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                  Tehnici in limba romana. I-am studiat in engleza si ceha si in romana nici nu am de ce sa ii folosesc ca nu am cu cine. Limba este o unealta ca sa ne intelegem (pentru noi oamenii de rand) si o unealta prin care sa fie create capodopere (pentru oamenii de litere, asa cum e dalta pentru un sculptor). Si exact ca si sculptorul, uneori mai dai cu ea si pe langa (si strici totul) si totodata inveti toata viata cum sa o manuiesti si face deci greseli. Perfecti nu suntem dar ne dam silinta. Iar cand cineva imi arata cum sa folosesc dalta (sau cuvantul), normal, multumesc.
                  • +1 (1 vot)    
                    domnule, nu pot sa dau decat un + (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:25)

                    natbl73 [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

                    Cu regret insa, trebuie sa va anunt ca modul extrem de corect in care va exprimati (si inteleg ca limba romana nu este cea in care va desfasurati activitatea zilnica) va va descalifica, in aceasta tara, de la pozitii de top

                    ...iar dalta ati folosit-o foarte corect, iar eu admirand opera de arta nu am facut altceva decat sa va spun numelei uneltei cu care faceti minuni :)

                    cu respect
                    • +1 (1 vot)    
                      Ma doare in cot (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:17)

                      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui natbl73

                      Ca profesor vorbesc celor care vor sa asculte, sa preia ceea ce zic sau sa ma combata, vehement, sustinand ca ceea ce spun sau fac sunt tampenii si sa imi arate un mod mai bun cum se fac lucrurile. Daca pot, au respectul meu. Inseamna ca lucrurile merg inainte. Iar studentii cei mai destepti nu sunt tocmai si cei mai docili (stiu asta dupa cum am fost eu si dupa cum sunt, nu sunt cel mai usor om cu care sa lucrezi pentru ca am alergie la bull**it). Nu am pretentia nici ca sunt cel mai destept nici cel mai educat iar dpdv profesional sunt un hot: fur tot ce e mai bun - de la experienta la mod de lucru. Profesorul nu e decat un student mai batran.
          • +1 (3 voturi)    
            Numai tu si Dumnezeu (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:49)

            MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

            Stiti la ce te referi. Noi astelalti vedem doar ce scrii. Si atat.
      • 0 (4 voturi)    
        Si inca ceva (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:54)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Atat fierul de calcat cat si masina de spalat de care scriam sunt de uz casnic. Doar nu crezi ca aduceam o masina de spalat de la Nufarul, din aia de 3 x 3 x 3 m.
    • +8 (10 voturi)    
      NU. Nu e voie sa aduci in spital aeroterme (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:30)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      de fapt nu ai voie sa aduci in spital nici un aparat electric care e mare consumator de energie

      ai voie doar aparate electrice care nu consuma mult gen laptop, telefon mobil, aparat de ras

      ca unei femei ii era frig, sau ca avea senzatia ca e frgi asta nu se poate demonstra dar oricum ea nu trebuia lasata cu asemenea aparate in salon
      • +2 (4 voturi)    
        In plus (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:53)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Cand aduci un aparat TE INFORMEZI in ce priza il poti conecta si cum. Nu te duci la priza proxima, intinzi un prelungitor si iti bagi laptopul in el. Iar ca sa bagi prelungitorul in priza, fireste, mai intai deconectezi stecherul care era bagat in ea. Si te miri dupa aceea ca pacientul de langa te deranjaza din Skype cu gemetele sale si cu gesturile disperate pe care le face.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu e voie? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:30)

        Arminius [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        Nu e voie cu aeroterma, cu pijama, cu mancare sau cu medicamente de acasa. Cand colo, ce sa vezi? Toti vin cu ele de acasa. Nimeni nu intelege de ce. Caldura e , mancare e foarte buna, medicamente mai mult decat e necesar.
        Si da, daca e vorba de aeroterma e vina lui Streinu- Cercel?!?
        Pana la vina stabilita de instanta e si o vina politica. Asteptam demisii.
    • -4 (4 voturi)    
      Romania e certificata sa aiba O2 imbogatit? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:42)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      Ca deja devine evident ca nu tare. Sau suntem certificati pe shustache.
      • +2 (2 voturi)    
        Daca e imbogatit in centrifuga (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:51)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Ala e uraniu. Si tu confunzi iPadul cu iRanul.
    • -1 (5 voturi)    
      Lasa povestile cu aeroterme certificate. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:52)

      taro [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

      Daca bagi prea multe in priza trebuie sa sara siguranta ca pentru aia sunt instalate acolo.

      Hotaraste-te, ori esti MAGA ori esti rus sau ti-a ramas userul de cand lucrai pentru FSB la campania lui Trump?
      • +2 (2 voturi)    
        Deci e normal (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:52)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui taro

        Sa sara siguranta si sa intrerupa alimentarea intr-un salon de spital ca tu vii cu aeroterma de acasa, nu?

        Adica e normal sa lasi aparatele medicale fara curent, nu? Iar daca prin design sunt circuite diferite, inseamna ca ai intrebat pe cineva unde sa o instalezi si stii, iar acea persoana ti-a dat acordul si daca se intampla ceva acea persoana raspunde, nu?
      • +1 (1 vot)    
        Inca ceva (Vineri, 29 ianuarie 2021, 22:51)

        MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui taro

        La mine in birou, o data pe an vine un tip cu niste aparate si imi masoara TOATE echipamentele electrice pe care le am (si am zeci in birou). Uneori imi atrage atentia ca ceva nu e conform si apoi le lipeste o eticheta cu un cod de bare. 90% din echipamente sunt ale mele personale insa am nevoie in procesul muncii de ele. Angajatorul stie si intelege. Si tot in plus, pentru ca am nevoie ca ele sa mearga, am prize cu senzor de temperatura care sa decupleze curentul. Exista senzor de fum si exista paza permanenta si extinctor chiar in birou, cu codoi.

        O data la doi ani suntem examinati din proitectia muncii, inclusiv aparare la incendiu.

        Asa se cupleaza niste aparate in priza. Si e vorba de un laborator universitar tehnic, unde nu moare un pacient carbonizat in timp ce e intubat. Iar tu spui ca la un spital normele sa fie mai laxe!??!?!?
  • -1 (9 voturi)    
    nicusor (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:31)

    martel55 [utilizator]

    pe urmele firii, negarea relaitatii de dragul imaginii
  • +4 (12 voturi)    
    Nu este obligatoriu o contradicție (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:33)

    backtothedarkages [utilizator]

    Se poate ca spitalului să îi fi fost furnizată căldură, dar din cauza unor deficiențe ale rețelei interne, anumite încăperi din spital să fi rămas totuși insuficient încălzite.
    • +9 (9 voturi)    
      Se poate si ca unora sa li se para ca e frig (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:31)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      mi-e frig e o senzatie subiectiva

      poate ca la 20 grade unora le e cald iar altora le e frig. unora le place sa fie 24 grade in casa altii vor doar 19 grade pt conform termic

      nu se poate ca fiecare sa isi faca de cap in salon
  • -1 (13 voturi)    
    Ministrii demisii... nimic? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:37)

    Lok [utilizator]

    Deja de un an tot bagam in spitale si in medici pentru binele nostru, dar aparent doar punem lemne pe foc.
    • +1 (1 vot)    
      interesant (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      nu erai tu ala care urlai ca ponta nu trebuia sa plece , dar acum gata dupa nici 2 luni ca ministru tre sa-ti dai demisia.?!

      interesant cum atunci cand partidul de la putere e altul si retorica postacilro e complet diferita!

      pnl e o mizerie de partid, aproape la fel de mizerie ca psd, dar nu poti pretinde dupa nici 2 luni ca e vina lor...

      also in romania la cate kkturi se intampla inseamna ca nici un ministru n-ar rezista mai mult de 3 luni! crezi ca asa se dezvolta o tara?!
      • 0 (0 voturi)    
        Nope nu eram eu. (Luni, 1 februarie 2021, 8:40)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Dar ramane intrebarea. Incendiile astea sunt parte a noului normal in tara noastra?
    • 0 (0 voturi)    
      Ai prioritate. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:36)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      La demisie.
  • +4 (8 voturi)    
    se fura pana si gigacaloria... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:56)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    ... medicii astia nu au limite.
  • +6 (10 voturi)    
    Era frig clar (Vineri, 29 ianuarie 2021, 13:59)

    BrainManiac [utilizator]

    Zona Stefan cel Mare a fost grav afectata in ultimele saptamani in privinta furnizarii agentului termic. A existat chiar o saptamana intreaga fara caldura in ianuarie.
    Si chiar daca s-a dat drumul acum la "furnizare sub-parametrii" adica cca 21 de grade, pentru niste pacienti care stau in pat mai tot timpul, in pijama si inveliti doar cu o patura, este frig! Pentru cineva sanatos care sta in casa in trening, si face miscare, e OK. Dar, nu si pentru un spital.
  • +3 (13 voturi)    
    in Occident temp medie in case este 19-20 grade (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:16)

    demaGOGU [utilizator]

    ...numai romanul verde isi permite sa se incalzeasca la 25/26 C (cand afara sunt -15).
    • -3 (3 voturi)    
      Chiar asa ? (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:56)

      Relaxat [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Reflexele comuniste de preaslavire a conducatorilor revin.
      Unii au uitat care au fost problemele la revolutie si nu se gandesc ca cel mai bine stiu cei care stau in frig si nu uita in 4 ani, desi cred ca nu va fi mai bine nici la anul.
  • -3 (13 voturi)    
    Cat timp e Arafat in fruntea DSU (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:18)

    mmmircea [utilizator]

    nu o sa se faca nicio reforma.
  • +1 (3 voturi)    
    wow (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:53)

    liviu_ [utilizator]

    aeroterma...
    in spital... stiti cladirea aia cu oxigen... alea alea...
    multe inteligenta in tara asta...
  • +5 (7 voturi)    
    In ziua de azi (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:01)

    Cataleya [utilizator]

    exista minicentrale ultramoderne care pot asigura incalzirea unui spital in regim autohton.
    Cand sunt gata arata ca o mica anexa sau un garaj pt doua masini, se instaleaza foarte rapid (o saptamana sau doua) si nici macar nu sunt atat de scumpe pt bugetul unui spital orasenesc
    Cu 1-2 milioane de euro ai rezolvat problema si iti asiguri termoficarea fara sa te mai doara capul ca primaria asigura sau nu apa calda si nu mai ai treaba nici cu sutele de km de tevi gaurite ale orasului.
    In 5 ani ai amortizat si costul.
    • +4 (4 voturi)    
      Pe modelul reabilitarii termice (Vineri, 29 ianuarie 2021, 17:39)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Am auzit acum ceva timp ca se contura programul centrala termica pentru toti. Apartamente, case etc.

      Insa nu cred ca un primar doreste sa recunoasca falimentul sistemului public, in plus pentru aparatul primariilor aceste probleme vesnice sunt mana cereasca, fara ele nu ar exista contracte de reparatii si implicit parandaratul sfant.

      Un oras fara probleme = administratia publica sa traiasca din salar....cine doreste asa ceva...
  • +1 (7 voturi)    
    Vad ca unii... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:36)

    Cataleya [utilizator]

    ...vorbesc semidoct despre tensiune si curent de parca electricienii romani ar fi niste tampiti care habar n-au de meserie.
    Daca materialele cumparate de manageri sunt chinezarii de calitate proasta, electricienii lucreaza cu ce au.
    Iar daca sigurantele se blocheaza sau isi dau duhul sau izolatia cablurilor e de calitate indoielnica, nici macar nu mai conteaza ca e vb de o aeroterma adusa de acasa sau de un aparat medical aflat in uz.
    Catastrofa tot se va produce, mai devreme sau mai tarziu.
    • 0 (2 voturi)    
      Electricienii români nu sunt tâmpiți. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Dar,prin unele spitale nu garantez.Din ce se întâmplă,pare că sunt și electricieni,plus șefi la tehnic,așa cum spui.Tâmpiți.Respect termenul folosit de d-ta,să nu creez confuzii și să crezi că-i laud.S-au aciuat prin spitale meseriași care nu au putut dovedi că sunt meseriași și să fie căutați pentru lucrări.Un meseriaș bun nu moare de foame.
    • 0 (2 voturi)    
      Unii vorbesc semidoct, asa este (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:12)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

      Insa incepe cu tine care presupui ca intr-un spital poti conecta de aparat vrei tu la reteaua electrica doar pe principiul ca "e de uz casnic".

      In plus, chiar tu ai inceput parerismele docte cum ca "aparatul functioneaza la reteaua de 220 deci e safe". O tampenie.
      • 0 (2 voturi)    
        Cam greu pt matale sa intelegi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:16)

        Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        limba romana?
        • 0 (0 voturi)    
          Posibil (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:08)

          MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

          Nu o folosesc zilnic. Insa pentru circuite electrice am certificarile de joasa tensiune (paragraf 50) la zi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by