Reprezentantii mai multor institutii din judetul Cluj s-au intalnit, in aceasta saptamana, in Turda, pentru a discuta problema transportului ilegal de persoane pe rute interne sau externe celor doua municipii. Transportul local este afectat de numeroase persoane fizice sau juridice care realizeaza transport cu autoturisme mici sau microbuze.

"Problema transportatorilor nu este noua si nici nu se va eradica prin aceste intalniri. Scopul acestor intalniri este acela de a gasi calea cea mai buna de a reduce fenomenul transportului neautorizat de persoane si de a incerca sa aducem modificari la legislatia actuala, care sa aiba efect si in cazul altor localitati cu probleme similare", a declarat primarul Turzii, Tudor Stefanie.

Pentru a stabili un plan de actiune, s-au adunat la masa de discutii reprezentantii Inspectoratului Judetean de Politie, ai Autoritatii Rutiere Romane (ARR), ai Directiei Generale de Finante, Garzii financiare, Oficiului Concurentei, ai Oficiului pentru Protectia Consumatorilor, ai Regiei Autonome de Transport Local (RATL), precum si reprezentantii birourilor de Politie Rutiera din Turda si

Campia Turzii, iar discutia a fost mediata de catre prefectul judetului Cluj, Alin Tise. "Prefectura a fost solicitata tocmai pentru a cere o propunere de modificare a legislatiei, mai exact a Ordonantei de Guvern 109/2005, cu privire la sanctionare faptelor ilicite de transport. Exista un vid legislativ, este o problema deosebit de delicata", a declarat prefectul Alin Tise.

Administratia locala turdeana a mai incercat, anii trecuti, o serie de intalniri cu transportatorii rutieri care opreau in statiile concesionate regiei de transport. In intalnirile anterioare, s-a incercat gruparea transportatorilor intr-o asociatie si stabilirea unor noi trasee.

Conditia minima pentru ca acestia sa poata intra in legalitate era ca transportul sa se efectueze regulat sau in regim de taxi, fara a folosi traseul concesionat catre regie. Negocierile anterioare au esuat, iar transportatorii neautorizati isi continua activitatea, reducand programul atunci cand se realizeaza verificari in trafic.

In ceea ce priveste transportul persoanelor spre si dinspre municipiul Cluj Napoca, asa zisii "rechini" nici nu se mai feresc de organele de control, preferand sa plateasca o amenda mica, decat sa renunte la slujba ce le aduce un venit important.

Una dintre societatile care realizeaza legal transport de persoane intra- si interurban a adresat un memoriu mai multor institutiim prin care semnaleaza pierderile inregistrate din cauza transoprtatorilor neautorizati.

"Subscrisa societate, pentru a fi autorizata si pentru a ne desfasura activitatea in conditii legale, achitam numeroase taxe si licente, asigurari si impozite, (…) am obtinut licentele de executie pentru trasee care ne ofera posibilitatea exclusiva de a efectua transportul pe fiecare traseu, ori noi nu ne putem indeplini obiectivele, din pricina transportatorilor ilegali, suferind astfel numeroase pierderi economice, pierderi care ne indreptatesc sa solicitam tragerea la raspundere a celor vinovati", a precizat in memoriu directorul SC Autotrust Corporation, Daniel Iurian.

In urma discutiilor, s-a convenit realizarea unei echipe mixte de control, formata din reprezentantii ARR, ai Politiei si un imputernicit al primarului.

"Imputernicitul primarului poate stabili, prin proba, incalcarea dreptului de concesiune asupra transportului public si a statiilor RATL si se poate face sanctionarea lor administrativa, conform hotararii Consiliului Local", a afirmat primarul Stefanie.

Imputernicitul primarului va mai primi o imputernicire si din partea Prefecturii Judetului Cluj, prin care va putea aplica prevederi legislative din mai multe domenii. Persoana care va primi aceste imputerniciri, precum si aria competentelor, vor fi stabilite in aceasta saptamana.

O noua intalnire a fost programata pentru inceputul lunii viitoare, cand se vor discuta modificarile legislative pe care prefectul va trebui sa le prezinte reprezentantilor Guvernului.