Modernul Terminal de Pasageri din Portul Constanta, ale carui lucrari de executie au fost finalizate de curand, a fost inaugurat ieri in prezenta lui Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, a lui Mircea Banias, directorul general al CN Administratia Porturilor Maritime SA Constanta (proprietarul terminalului), precum si a numeroase personalitati ale lumii portuare.

Terminalul de Pasageri este destinat preluarii afluxului de turisti care sosesc in fiecare an in Portul Constanta, a aratat directorul CN APMC. Numarul de pasageri care utilizeaza cel mai mare port romanesc de la Marea Neagra este intr-o continua crestere, numai in cursul acestui an cifra acestora a fost de 33.000, a subliniat Banias.

Numarul de turisti care au intrat in Romania prin poarta maritima constanteana in cursul anului 2005 este de 10 ori mai mare decat cel inregistrat in urma cu numai doi ani, iar capacitatea maxima a noii gari maritime este de 100.000 de persoane, a specificat seful Administratiei Portuare.

Edificiul a fost realizat dupa un proiect arhitectonic modern, cladirea urmand sa adaposteasca birourile tuturor reprezentantilor autoritatilor abilitate sa desfasoare activitatea de control a cetatenilor straini la intrarea si iesirea acestora din tara. Totodata, Terminalul de pasageri va adaposti si doua mici restaurante, precum si alte puncte comerciale specifice unui astfel de obiectiv.

Dispar munti de fier vechi din port

In plus, ministrul Transporturilor a insistat sa se amenajeze intr-un loc vizibil din marea sala de tranzit pentru pasagerii care intra pe teritoriul Romaniei, un punct de informare turistica unde cetatenii straini pot obtine cat mai multe detalii despre atractiile turistice ale tarii.

„Turistul strain trebuie sa stie nu numai despre litoralul romanesc, ci si despre Brasov, manastirile din Moldova, precum si despre alte zone cu mare amprenta turistica. Turistul strain trebuie informat si motivat sa se deplaseze in Romania", a declarat Dobre.

De exemplu, din portofoliul de informatii al punctului de informare turistica de la gara maritima a Portului Constanta nu trebuie sa lipseasca cele referitoare la posibilitatea unei calatorii de agrement cu trenul de epoca pe rute pe care le pot alege chiar turistii.

Cat despre muntii de fier vechi care se inalta chiar in danele situate in vecinatatea noului Terminal de pasageri, Gheorghe Dobre a dat asigurari ca acestea nu vor mai exista la momentul la care gara maritima va incepe sa functioneze.

De asemenea, ministrul Transporturilor a mai apreciat si faptul ca Terminalul a fost amplasat la intersectia a trei mari coridoare pan-europene (rutier, feroviar si dunarean), subliniind ca aceasta investitie cifrata la 2,85 mil. euro - finantata in proportie de 45% din fonduri guvernamentale - nu este singura care a fost avuta in vedere, in anii viitori urmand sa fie finalizate si alte proiecte importante pentru judetul si Portul Constanta cum ar fi terminalul de barje (finantare de 24 mil. euro asigurata), reabilitarea liniei de cale ferata Constanta-Cernavoda, executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Constanta (finantare asigurata prin credit BEI), extinderea terminalului de containere din Portul Constanta Sud, precum si realizarea variantei rutiere de ocolire a municipiului Constanta (finantare asigurata prin credit BERD).