Cine nu ar fi interesat de soarta celui mai mare producator de cablaje din Romania, care se afla de mai multi ani intr-un asa zis colaps financiar sau, tehnic vorbind, in procedura de reorganizare ceruta si neacordata de instanta.

Concret, ce judecator nu ar sti ce proces are de judecat astazi cand este vorba de Prosszer Zoltan, Romcab SA Targu Mures si o serie de mari creditori, gen Raiffeisen Bank, City Bank, OTP Bank si ING. Ca sa nu intram in amanunte sub 1 milion de euro.

Director general al Romcab, Gombos Csaba, a depus in numele actionariatului inca din septembrie 2004 la instantele muresene solicitarea de a obtine procedura de reorganizare judiciara a societatii de dincolo de pod.

Vreme de doi ani de zile, lucrurile au tergiversat dintr-un set de interese oculte. S-a creat o stare de incertitudine in care creditorii mari nu se puteau lega de soarta Romcab, cata vreme Raiffeisen Bank a cerut sa se anuleze procedura de reorganizare printr-o exceptie de neconstitutionalitate.

Timp de un an procesul a fost suspendat si nici reorganizare judiciara nu a fost, nici procedura de intrare in faliment, ci o situatie in care Romcab si-a platit doar datoriile curente. In aceasta toamna, instanta a primit un plan de reorganizare judiciara pe maxim doi ani, plan votat, dar nu in unanimitate, de Comitetul creditorilor.

Mentionam ca Raiffeisen, cel mai mare creditor, a votat pentru obtinerea procedurii de reorganizare, in timp ce OTP a votat impotriva.

In 5 septembrie, instanta nu a solutionat cazul, iar in 12 septembrie a amanat solutia pentru vineri, 15 septembrie.

Judecatorul dosarului, Farkas Hegyi Piroska, presedintele Tribunalului Comercial, contactata vineri ne-a declarat “ca nu isi aminteste cand va fi urmatorul termen”.

Este numai una din necunoscutele acestui proces de lunga durata care se afla in seifurile Raiffeisen, care a acceptat planurile de reorganizare si, inevitabil, diminuarea sumei de bani pe care urmeaza sa o primeasca (6 milioane de dolari) si si-a comensurat posibilitatea de a obtine bani din procesul de reorganizare al Romcab, renuntand sa mai ceara bani de la Paneuro Trading.

Toate aceste informatii apropiate de RVA Targu Mures conduc inspre ideea ca ar exista o persoana fizica sau o persoana juridica, evident, oricare dintre ele cu legaturi finale catre Prosszer Zoltan, care ar urma sa rascumpere datoria catre Raiffeisen.

Deci, exista posibilitatea ca Raiffeisen sa fi votat pentru reorganizare si sa accepte sa recupereze ceva sigur acum, decat posibil ceva incert si mai mult in timp. Deci prefera sa fie rascumparate datoriile si sa se retraga.

Un process, de asemenea anvergura economica, nu putea sa nu ii implice pe RVA Targu Mures prin Todor Soo Ignatie care ar urma sa fie numit lichidator daca Tribunalul Comercial Mures va da solutia de incepere a procedurilor de faliment.

Oricum, conducerea Romcab va avea timp doi ani de zile sa plateasca destul de arbitrar datornicii aflati pe lista credala. Si ce inseamna recuperare pentru City Bank cand e vorba de cateva mii de euro pe luna?!

Viitorul Romcab, al managerului Gombos CSaba, al lucratorilor si al actionarilor depinde de decizia judecatoarei Farkas Hegyi Piroska.

Starea de incertitudine poate inceta. Sau faliment sau reorganizare judiciara.

Celalalt mare colos din imperiul Prosszer Zoltan si Gabriela, Paneuro Trading, e in faliment de doi ani de zile si luna viitoare va scoate la licitatie terenul de 8000 de mp de pe strada Podeni, fostul sediu central al firmei.

De la 1,5 milioane euro, cat era la vremea ipotecarii, ultima licitatie va incepe de la 341 de mii de euro.

Cat de simplu i-ar fi lui Prosszer sa isi rascumpere istoria de suflet cu nici doua apartamente din Cluj!

Romcab are o traditie de peste 50 de ani in productia de conductori, cabluri electrice cu izolatii din PE sI PVC, cablaje electrice auto, adaptoare universale sau cordoane prelungitoare.

In ultimii cinci ani, printre reusitele companiei au fost inaugurarea liniei Rosedahl (o investitie de 1 milion de euro), respective recomandarea DQS Germania pentru certificarea sistemelor de management al calitatii ISO/TS.

Firma a fost curtata de mai multe holdinguri internationale, printre care grupul olandez Draka, afacere care a cazut insa.

Actionarii Romcab sunt Paneuro Company, cu peste 80%, si SSIF Broker Cluj.