Dan Voiculescu: Revizuirea Constitutiei este absolut necesara, raportul presedinte-Guvern trebuie redefinit

de D.G.     HotNews.ro
Miercuri, 6 iulie 2011, 14:38 Actualitate | Politic

Vicepresedintele Senatului Dan Voiculescu considera ca revizuirea Constitutiei "este absolut necesara", apreciind ca raportul presedinte-Guvern trebuie redefinit.

"Nu pentru ca o vrea Traian Basescu sau USL, ci pentru ca realitatea ultimilor ani ne-a demonstrat ca ambiguitatile si paralelismele din textul legii fundamentale genereaza blocaje institutionale cu efecte economice si sociale extrem de grave. Cred ca, macar in acest caz, putem depasi cadrul clasic al conflictului putere-opozitie si sa analizam pe fond actuala Constitutie si eficienta cadrului institutional pe care il genereaza. Spre exemplu, raportul presedinte-Guvern trebuie redefinit", a afirmat Voiculescu, intr-o postare pe blogul personal.

Potrivit acestuia, experienta ultimilor 20 de ani demonstreaza ca actualul sistem, care presupune o coabitare in cadrul puterii executive intre presedinte si premier, "nu este adecvat realitatilor democratiei romanesti si determina fie conflicte deschise, fie o vasalizare a unuia dintre cei doi demnitari".

"In opinia mea, sistemul actual, semi-prezidential, si-a dovedit in mod evident limitele. Avem nevoie de o clarificare neta si, personal, as opta pentru un sistem prezidential clasic", mai precizeaza liderul fondator al PC.

Si raportul dintre Guvern si Parlament trebuie schimbat, in contextul in care un Executiv 'care isi asuma raspunderea pe diverse legi de treisprezece ori in doi ani desfiinteaza practic Parlamentul'.

"Situatia este extrem de grava si pentru Parlament, ramas cu un rol decorativ, si pentru Guvern care, pe fond, isi depaseste clar responsabilitatile, si, mai ales, pentru natiune, victima fara vina a unui razboi institutional fara sfarsit", a mai spus Dan Voiculescu.

El considera ca sistemul institutional romanesc are nevoie de 'un mediator veritabil' intre institutiile statului, dar si intre institutii si societate.

"Sunt multe alte puncte vulnerabile in actuala Constitutie. Este necesara o dezbatere aplicata asupra acestora cu specialisti in drept constitutional, cu lideri politici si, foarte important, cu reprezentantii societatii civile. O constitutie veritabila nu poate fi elaborata intr-un laborator si impusa apoi cu forta. Cetatenii au dreptul sa-si decida Constitutia",  mai spune Dan Voiculescu.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de Banca Transilvania

Intreb BT: Credite pentru companii, sustinute cu garantii si fonduri ale grupului Bancii Europene de Investitii. Doi specialisti raspund intrebarilor antreprenorilor joi, de la ora 11:00

Care sunt conditiile de finantare pentru creditele sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii? Care sunt programele de finantare, cu surse si garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, pe care le deruleaza in prezent Banca Transilvania? Care sunt avantajele si dezavantajele unor astfel de credite? Doi specialisti din cadrul BT Adrian Popa, analist business, si Nicolae Barbu, coordonator Birou Gestiune Programe Externe de Finantare raspund intrebarilor antreprenorilor pe tema creditelor sustinute cu garantii ale grupului Bancii Europene de Investitii, joi, 22 februarie 2018, incepand cu ora 11:00.

1288 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    tupeu (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:10)

    alina [anonim]

    ce tupeu are securistul turnator...
    • -4 (12 voturi)    
      voiculescu (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:29)

      iobagul [anonim] i-a raspuns lui alina

      Are dreptate. Blocajele dintre presedinte si executiv nu pot fi inlaturate altfel.
      • +4 (6 voturi)    
        voiculescu argumenteaza (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:37)

        miguel [anonim] i-a raspuns lui iobagul

        ca aceasta schimbare ar putea sa faca statul mai functional. sa vedem daca exista vointa pentru a facea acest demers complicat.
        • +3 (7 voturi)    
          le surade demisia lui Basescu anul viitor? (Miercuri, 6 iulie 2011, 17:43)

          ion [anonim] i-a raspuns lui miguel

          Eu cred ca a inceput sa le surada demisia lui Basescu anul viitor, parte a pactului de votare a constitutiei.
          Cred ca si-au dat seama ca e greu cu suspendarea si compromisul asta cu constitutie pentru 2 ani de mandat pare mai usor de realizat.
          • 0 (0 voturi)    
            Voiculescu gandeste (Joi, 7 iulie 2011, 14:15)

            Davout [anonim] i-a raspuns lui ion

            strategic, de aceea Antonescu e in acord cu el.
      • 0 (0 voturi)    
        voiculescu a indicat (Joi, 7 iulie 2011, 11:44)

        ministrul [anonim] i-a raspuns lui iobagul

        faptul ca este nevoie de un mediator eficient intre stat si cetateni. cetatenii au tot dreptul sa-si decida viitorul
    • +7 (11 voturi)    
      Mda...pai nu mai e Ilici presedinte (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:04)

      Gigi Berlogea [anonim] i-a raspuns lui alina

      Normal ca trebuie facute schimbari! Constitutia a fost facuta sa serveasca pe Ilici ca presedinte. Mai apoi socoteala era sa fie Nastase presedinte asa ca la toate strigatele Opozitiei de atunci (i.e. PDL & Co) PSD nu era interesat sa o schimbe. Cu Basescu presedinte, le-a cam stat in gat actuala Constitutie si si-au dat seama ca si-au facut-o cu mina lor!
      D-aia il frige grija pe Voiculescu, nicidecum din avant democratic!
      • 0 (0 voturi)    
        modificarea-i necesara (Joi, 7 iulie 2011, 8:07)

        PERIFERIC [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Berlogea

        Ar trebui sa ne intereseze mai mult revizuirea, deoarece Legea fundamentala garanteaza drepturile si libertatile cetatenilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Constitutia (Joi, 7 iulie 2011, 7:58)

      PERIFERIC [utilizator] i-a raspuns lui alina

      necesita cateva modificari, dar acestea nu ar trebui impuse, ci discutate. Ori Voiculescu asta a propus: dialog intre experti in drept constitutional, politicieni si societatea civila.
    • 0 (0 voturi)    
      de acord (Joi, 7 iulie 2011, 8:02)

      PERIFERIC [utilizator] i-a raspuns lui alina

      Din cauza lacunelor legislative, Guvernul a reusit crearea acestui haos generat, in special, de asumarea raspunderii pe legi de o importanta majora. Prin revizuirea legii fundamentale, altele vor fi prerogativele.
    • 0 (0 voturi)    
      Revizuirea Constitutiei (Joi, 7 iulie 2011, 8:04)

      PERIFERIC [utilizator] i-a raspuns lui alina

      este necesara, dar nu trebuie facuta pe genunchi, ci in urma dialogului.
  • -5 (13 voturi)    
    da (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:19)

    irak [anonim]

    Va place, nu va place de Voiculescu, aici argumenteaza bine.
    • -3 (9 voturi)    
      Voiculescu stie (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:52)

      Davout [anonim] i-a raspuns lui irak

      si intelege psihologia politica a romanului.
    • -3 (9 voturi)    
      nu-ti face iluzii... (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:57)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui irak

      Da, tot ce a scris este adevarat, dar nici un taliban portocaliu nu o sa recunoasca.
      O sa ploua cu referiri la FELIX (ca numele de cod al lui Basescu este, inca, la secret, ca si dosarul lui), la securitate, comunisti, bla.bla. bla., dar despre ideile lui...nici o judecata de valoare nu o sa vezi de la postacii acestui site.
      Ce vrei? Fanatici pana la capat, dar Romania ce vina are?
      • -2 (4 voturi)    
        vina Romaniei (Miercuri, 6 iulie 2011, 21:48)

        Jagged Fel [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        este ca inca e locuita de oameni ca tine. Atat.
        • 0 (0 voturi)    
          QED (Joi, 7 iulie 2011, 0:43)

          Cetateanul anonim [utilizator] i-a raspuns lui Jagged Fel

          daca nu esti dintre picatii la bacalaureat (in ipoteza ca ai dat acest examen vreodata),
          trebuie sa cunosti ce inseamna aceste trei litere...
  • +13 (19 voturi)    
    Cine e Voiculescu asta, de-l citati atata ?! (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:23)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    E cumva ala care prezicea niste suspendari, sau cam asa ceva...?

    Acum a ajuns sa plagieze din proiectul de modificare a Constitutiei promovat de Basescu...
    • +4 (8 voturi)    
      Nooooo, e pisica de pe acoperis! (Miercuri, 6 iulie 2011, 17:34)

      , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Apropo, ce a ucis pisica?
      Curiozitatea... si nesimtirea de a/si turna rudele!
      • -1 (1 vot)    
        Dar acoperisul (Joi, 7 iulie 2011, 1:36)

        Davout [anonim] i-a raspuns lui , AlwaysToTheRight, NeveRed!

        a devenit din ce in ce mai fierbinte pentru PDL. Voiculescu exploateaza momentul.
        • -1 (1 vot)    
          Ne vezi ca lor le place la subsol! (Joi, 7 iulie 2011, 12:09)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Davout

          Se chinuie ca tina economia numai pe minus dar vad ca in ultimul timp nu prea le mai reuseste.
  • +7 (13 voturi)    
    acum e buna revizuirea... (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:27)

    dodu [anonim]

    ca am propus-o noi! Cand a propus-o Basescu nu era buna! D-le Felix, totusi o nota surta era mai eficienta asa ca pe vremuri... nu trebuia un post intreg!
    • -3 (9 voturi)    
      Voiculescu e mai (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:12)

      Davout [anonim] i-a raspuns lui dodu

      nuantat decat Basescu; pare a fi mai echilibrat in proiect.
      • -3 (3 voturi)    
        Nu ai dreptate. (Miercuri, 6 iulie 2011, 17:03)

        mircea [anonim] i-a raspuns lui Davout

        Si nu spun asta pentru ai da dreptate lui Basescu.Spre surprinderea ta ii dau dreptate si lui Voiculescu.Este singurul lider de la opozitie care recunoaste necesitatea revizuirii constitutiei,ca actuala constitutie blocheaza multe.Problema este ca interventia lui Voiculescu este tardiva.Domnii parlamentari au intrat in vacanta si pana-n toamna vor uita de initiativa lui Voiculescu.Sa stii ca modul cum vor fi formulate articolele in noua Constitutie nu-i atributul nici al lui Voiculescu si nici a lui Basescu.Asa ca aplecatul tau spre o anumita parte a dosului parlamentar este inutila.Pacat ca Voiculescu nu si-a convins colegii de alianta,adica Ponta si Antonescu sa fie favorabili solutiei de modificare a constitutiei si de eliminare a unor aiureli de imunitate extinsa,fapt ce creaza o imagine proasta Romaniei.In plus trebuie aplicat rezultatul referendumului privind nr. de parlamentari si parlament unicameral.In caz contrar ,orice referendum ulterior pare o bataie de joc pentru poporul roman.Adica,hai sa-i mintim pe romani ca ei hotarasc,ii chemam la referendum,dar nu aplicam,decat daca ne convine noua (adica parlamentarilor).Parlamentarii sunt inconstienti,unii chiar invitsa populatia la miscari de strada,dar nu se gandesc ca in caz de revolta,parlamentarii vor fi sigur stransi de gat ,tocmai pentru atitudinea sfidatoare fata de vointa poporului.
        • +1 (5 voturi)    
          Voiculescu are (Miercuri, 6 iulie 2011, 19:14)

          Davout [anonim] i-a raspuns lui mircea

          deci dreptate; pe de alta parte el are cea mai mare determinare si abilitate dintre liderii Opozitiei.
  • +11 (17 voturi)    
    Aseara, la antena 3, (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:36)

    nostradamus [anonim]

    Varanul avea in sondajele CCSB, conform tristului Gadea, 21% incredere in randul populatiei. Sondajul se referea probabil la cota de incredere insumata a ultimilor 21 de ani. Cel putin asa a reiesit, in mod constant la fiecare tur de scrutin....PUR (actual PC) =1%
    • +7 (13 voturi)    
      Sondajul (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:51)

      nick [anonim] i-a raspuns lui nostradamus

      a fost facut in studiourile antena3, pe un lot de cca 15 persoane, invitati permanenti si moderatori.
      • 0 (0 voturi)    
        Voiculescu nu se (Joi, 7 iulie 2011, 2:57)

        Davout [anonim] i-a raspuns lui nick

        auto-inseala; sondajul ar trebui sa fie corect.
  • +4 (10 voturi)    
    Mediator (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:42)

    gdans [utilizator]

    Cred ca Voiculescu se si vede mediator la TV, ar fi o forma noua de guvernare:
    "
    El considera ca sistemul institutional romanesc are nevoie de 'un mediator veritabil' intre institutiile statului, dar si intre institutii si societate.
    "
  • +7 (11 voturi)    
    Hop si el! (Miercuri, 6 iulie 2011, 15:53)

    Cataleya [utilizator]

    Da, sigur, Constitutia trebuie neaparat revizuita, dar in niciun caz conform normelor europene ci NUMAI conform normelor fixate de USL!
    Mai lasa-ne Voiculescule...
    Mai lasa-ne!
  • +4 (10 voturi)    
    ultimul om (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:01)

    banatul e fruncea [utilizator]

    Cred ca esti ultimul om din tara asta care ar trebui sa dea cu parerea despre aceste lucruri...
  • +9 (15 voturi)    
    Dle Felix (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:04)

    nano2k [utilizator]

    Multumim pentru nota informativa.
  • +4 (10 voturi)    
    Pupincurism (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:18)

    CUCU [anonim]

    Daca vrei sa vezi cat de mult tine poporul la ideiile tale, iti propun sa candidezi din partea USL la presidentie, sa vezi pe ce loc te clasezi...:))
  • +3 (9 voturi)    
    Revizuire necesara (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:22)

    Secu [anonim]

    Da ,constitutia trebuie neaparat revizuita ,astfel incat presedintele tarii sa nu aiba absolut nici o atributie. Scularea sa fie oficial la ora 12,apoi timp de 1 ora sa primeasca rapoarte despre dusul copilului la scoala,apoi rasfoitul unor ghiduri de muzeu (ca in tinerete) si apoi odihna lunga si lenesa...
  • +3 (7 voturi)    
    Ambiguitati si paralelisme (Miercuri, 6 iulie 2011, 16:35)

    Dady [anonim]

    Daca il supara "ambiguitatile si paralelismele" sa le traga un sut intre picioare pesedistilor, aliatii lui, pentru ca ei au "croit" in 2003 actuala Constitutie. Pai cum de a iesit "ambigua"? Simplu! Constitutia fost intocmita cu dedicatie pentru Adrian Nastase si PSD, cand erau pe cai mari, dar marinaru' i-a dat una peste bot lui Bombonel un an mai tarziu si i-a linistit pe toti.
  • +1 (5 voturi)    
    Ati vazut ultimul sondaj? (Miercuri, 6 iulie 2011, 19:13)

    Cataleya [utilizator]

    Sondaj publicat de Antena 3, desigur.
    Dupa ce vreme de 20 de ani, Varanul - Felix n-a reusit sa obtina niciodata mai mult de 1,5% din "increderea populatiei", imdeiat ce si-a primit sentinta definitiva de turnator securist, apare in sondaje cu 21% in fata electoratului :)))

    oare cat de dus cu sorcova trebuie sa fii ca sa publici asemenea bazaconii? :)
    • -2 (2 voturi)    
      voiculescu are 21% (Miercuri, 6 iulie 2011, 20:30)

      mirano [anonim] i-a raspuns lui Cataleya

      nu e de mirare. politicienii se tot compromit de 20 de ani incoace, iar oamenii nu mai au incredere in cei care au fost la guvernare. iar avantajul mogulului este ca el nu a facut parte din vreun guvern. ma rog, era sa fie cu alianta da...
  • +1 (5 voturi)    
    Luarea de pozitie a lui Felix (Miercuri, 6 iulie 2011, 20:14)

    denvarel [utilizator]

    Este cunoscuta din antichitate. Atunci se spunea: " Fereste-te de greci si cand fac daruri"
    Multumim pentru nota informativa Felix!
  • 0 (0 voturi)    
    mai voiculescule, (Joi, 7 iulie 2011, 9:21)

    lzrd [utilizator]

    daca nu puneai mana pe banii nostri nu erai ""om de afaceri"" in veci si nu aveai acum tupeul sa ne dai lectii ;te doare relatia presedinte-guvern dar nu te preocupa de loc articolul cu prezumtia de licit al oricarei averi dobandite fraudulos!Pai cum sa te preocupe dace esti in topul celor ce au facut avere in mod ilicit ?
    • 0 (0 voturi)    
      Om de afaceri devii (Joi, 7 iulie 2011, 12:06)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui lzrd

      in momentul cand pui mana pe banii altora. Daca reusesti sa-ti si insusesti o parte din acesti bani atunci esti un om de afaceri de succes, iar daca reusesti sa-i confisti pe toti fara sa incalci vreo lege atunci esti un geniu in afaceri.

      Daca nu poti sa-ti pacalesti semenii nu vei deveni niciodata un om de afaceri.
  • 0 (0 voturi)    
    cat se poate de corect (Vineri, 8 iulie 2011, 7:39)

    srt [utilizator]

    Si ar mai trebui revizuite si alte legi. Relatiile infractor-judecator trebuie redefinite si ele... in sensul de a nu mai fi de prietenie
  • 0 (0 voturi)    
    felix fatza cu constitutia (Vineri, 8 iulie 2011, 9:28)

    panfilica [anonim]

    deci, presedinte tare.
    oare, felix are ceva intentii ?
    altfel, contravine principalului aliat...istoric, de dreapta, pnl, care este sustinatorul unui regim parlamentar.
    inc'odata, opozitia da dovada de unitate in gandirea politca.
    caci, in simtire si vointa au dovedit'o, deja. :-)


Abonare la comentarii cu RSS



Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri