Presedintele in apararea lui Boc

Basescu: Voinescu, Preda si Radu F. Alexandru n-ar fi fost in PDL daca eu conduceam partidul

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Miercuri, 11 august 2010, 15:44 Actualitate | Politic


Presedintele Traian Basescu i-a atacat miercuri, intr-un interviu la Radio Romania Actualitati, pe democrat-liberalii care l-au criticat pe Emil Boc si i-au cerut demisia. Seful statului i-a tras de urechi pe Sever Voinescu, Cristian Preda si Radu F. Alexandru, declarand ca din postura de democrat liberal nu-ti poti permite luxul de a-ti crea notorietate atacand partidul. "Preda, Sever Voinescu, Radu F. Alexandru, n-ar fi fost in partid daca eu conduceam partidul", a declarat presedintele.

"Daca eu as fi fost implicat, PDL ar fi fost mult mai precis in actiunea politica. N-ar fi existat in PDL niciun politician care nu respecta regula de aur. Discutam in interior si, cand am decis ceva, respectam toti. Indiferent ca s-ar fi numit Preda (Cristian Preda-n.r.), Sever Voinescu, Radu F. Alexandru, n-ar fi fost in partid daca eu conduceam partidul. Nu-ti poti permite luxul sa incerci sa-ti creezi notorietate atacand partidul. Asta reflecta lasitatea acestor oameni. E usor sa faci o declaratie la televizor si sa devii important", a declarat Basescu.

Cristian Preda si Sever Voinescu l-au criticat aspru pe premierul Emil Boc si au vorbit chiar despre necesitate demisiei acestuia in toamna. Surse apropiate de palatul Cotroceni sustin ca seful statului a fost deranjat de criticile aduse premierului chiar de reformistii pe care se baza sa inlocuiasca tripleta Blaga-Videanu-Berceanu.

Aceleasi surse sustin ca spresedintele doreste sa-l pastreze pe Boc in functia de premier si dupa remanierea din toamna. "In loc sa atace tripleta BVB, Voinescu si Preda si-au concentrat atacurile in presa pe Emil Boc. Greseala celor doi este din cauza lipsei experientei politice. Prin concentrarea atacurilor pe Boc au reusit sa distraga atentia asupra tripletei BVB cu care presedintele se lupta", au declarat sursele Hotnews.ro.

Tot interviul acordat RRA, seful statului a sugerat Guvernului ca trebuie sa clarifice lucrurile cu parlamentari pentru ca s-au interpretat gresit intalnirile de la Snagov. "Trebuie clarificate lucrurile intre guvern si grupurile parlamentare PDL. Am vazut ca un senator n-a inteles de ce ne-am intalnit la Snagov. Fara o discutie cu grupurile parlamentare, in mod cert guvernul cadea. Repet, in mod cert cadea".

Presedintele a facut referire directa la senatorul Radu F. Alexandru care, cu o zi in urma, intr-un interviu acordat Revistei 22, declara ca presedintele submineaza autoritatea lui Emil Boc prin intalnirile repetate de la Snagov.

Primul care a reactionat la criticile presedintelui a fost deputatul PDL, Sever Voinescu care a declarat la Realitatea TV ca "se gandeste" sa demisioneze din partid, pentru ca declaratia presedintelui "l-a pus pe ganduri". Voinescu este de acord cu afirmatiile presedintelui Traian Basescu conform carora dezbaterile ar trebui sa aiba loc mai mult in interiorul partidului si nu in afara acestuia.

"Traian Basescu are dreptate cand spune ca implicarea sa in partid nu este nici pe departe atat de mare pe cat se crede. Are dreptate si cand spune ca daca ar fi condus PDL, partidul ar fi fost mai viguros, precis si eficient. Fara indoiala. In ceea ce priveste prezenta mea in partid sau nu, acesta este punctul de vedere al domniei sale, nu am ce comentariu sa fac", a declarat Voinescu.

Senatorul PDL, Radu F. Alexandru, a declarat pentru HotNews.ro ca nu intentioneaza sa demisioneze din partid si ca reprosurile presedintelui nu sunt intemeiate, intrucat in interviul dat pentru Revista 22 nu a criticat partidul:

"In ceea ce ma priveste, nu exista nici un cuvant in interviul pe care l-am dat in care sa blamez partidul sau conducerea partidului. Ceea ce am facut si voi face intotdeauna este sa cer solidaritate in interiorul partidului, sprijin pentru partid, pentru conducerea partidului, pentru Guvern. Repet, observatia dlui presedinte Basescu in ceea ce ma priveste mi se pare nesustinuta in nici un rand in interviul pe care l-am dat.

Deocamdata Traian Basescu este presedintele Romaniei, iar in eventualitatea in care, la final de mandat, va fi din nou in postura de presedinte al unui partid, voi lua atunci in consideratie ceea ce isi propune si ceea ce face Traian Basescu. Nu am nici un motiv sa demisionez, nu pot sa demisionez dintr-un partid in care am toata increderea."



Citeste mai multe despre   
















3776 vizualizari

  • 0 (12 voturi)    
    Tepuse (Miercuri, 11 august 2010, 15:55)

    Mircea [anonim]

    A vorbit viteazul luptator cu tepuse !
    • 0 (14 voturi)    
      Fripturisti din toate starile, uniti-va in PDL ! (Miercuri, 11 august 2010, 17:05)

      Mitica (Palarierul) [anonim] i-a raspuns lui Mircea

      Fripturisti din toate starile, uniti-va in PDL !

      Asa ar trebui sa inceapa orice angajament politic pedelist, fie el presedintelui jucator, fie al premierului creier mic, fie al unor deputati si senatori din colegii uninominale, precum d-nii Voinescu, Preda si Feldeman.

      Cu sau fara mustrarea presedintelui neincoronat al pedele, domnii respectivi tot niste dinu paturici moderni raman, de aceeasi teapa cu seful lor - domnul Basescu.

      Nu cred ca mustrarile si luarile de pozitie "dulau caine rau" ale d-lui presendinte au vreun rezultat real.

      Doar hau, hau, hau la televizor !

      Pana in curand, sa auzim numai de bine.

      "Patria si Dreptul Meu !"
      • 0 (4 voturi)    
        astia sunt de capul lor? (Miercuri, 11 august 2010, 17:57)

        domino63 [anonim] i-a raspuns lui Mitica (Palarierul)

        da-o dracu de treaba ca nu suntem in democratie sa spuna fiecare ce crede. suntem in pdl. pai sa spuna merci ca nu sunt pe vremea lui ceausescu ca erau ani buni la inchisoare.
  • 0 (12 voturi)    
    Voinescu nu era purtator de cuvant (Miercuri, 11 august 2010, 16:04)

    vio [anonim]

    al lui Basescu in campanie?

    Deci, atunci era bun si de incredere. Acum....
    • 0 (8 voturi)    
      irelevant (Miercuri, 11 august 2010, 16:44)

      sadwank [anonim] i-a raspuns lui vio

      Pai tu, daca ti se strica o masea, nu te duci sa o scoti?
      Daca te inseala nevasta, nu divortezi?
      • 0 (10 voturi)    
        Excelent (Miercuri, 11 august 2010, 17:16)

        DanBruma [anonim] i-a raspuns lui sadwank

        Mie intotdeauna mi-a facut oroare Basescu, dar si mai mult mi-au repugnat sustinatorii lui :)
      • 0 (2 voturi)    
        invers? (Miercuri, 11 august 2010, 20:20)

        vio [anonim] i-a raspuns lui sadwank

        Ti-a trecut macar prin cap ca e posibil si invers? Adica Base sa fie stricat? Sau Base sa fi inselat?
  • +1 (9 voturi)    
    Nu sunt de acord. (Miercuri, 11 august 2010, 16:17)

    AlinN [anonim]

    Atitudinea de tip "nimeni nu misca in fata mea" a dus PDL-ul la izolarea in care se afla. Este bine ca exista opinii diferite, este bine ca PDL nu le sanctioneaza (asa cum facea PNL cand guverna), si poate este bine ca este asa pentru ca dl Basescu nu este presedintele PDL.
    • +1 (1 vot)    
      nu (Miercuri, 11 august 2010, 17:53)

      gabriel [anonim] i-a raspuns lui AlinN

      atitudinea lui base " nu mai furati " l-a izolat......... de hoti !
      • +1 (1 vot)    
        Nu doar asta. (Miercuri, 11 august 2010, 20:27)

        AlinN [anonim] i-a raspuns lui gabriel

        Nu poti sa spui ca Sever Voinescu fura. Nu poti sa spui ca aliatul natural al PDL - PNL este compus din hoti. TB trebuie sa aibe puterea sa accepte si alte opinii. Asa ar trebui sa procedeze un conducator modern. Sa lupte pentru atingerea scopurilor si sa le atinga 70% prin persuasiune nu sa-si reduca toti colegii la pioni inerti sa-si antagonizeze potentialii aliati sa se comporte ca un despot si sa realizeze 1% din ce si-a propus. De dragul bunelor intentii pe care sunt sigur ca le are.
      • +1 (1 vot)    
        a fura (Joi, 12 august 2010, 14:29)

        adolf [anonim] i-a raspuns lui gabriel

        Corect! Nu mai furati, sa fur numai eu, ma rog, prin intermediari ( fata, fratele, etc)
  • +4 (6 voturi)    
    scartaie PDl..... (Miercuri, 11 august 2010, 16:19)

    lili [anonim]

    din toate partile. Nemultumirile unora dintre PDListi din cauza lipsei de performanta a guvernului Boc sunt evidente si au tras partidul in prapastia din care nu se vor mai ridica pana la alegerile din 2012. Cum sa nu vada acesti PDlisti incotro se indreapta PDLul lor??!! Vad si incep timid, e-adevarat, sa comenteze ceea ce nu e pe placul Dlui Basescu, care ar fi preferat sa-si spele lucrurile in familie. Greu sa mai poata, deja nemultumirea e la varfurile mai tinere, s-au saturat de erorile guvernarii Boc. Asteptam toamna.....
    • +1 (1 vot)    
      comparatii (Joi, 12 august 2010, 17:03)

      Dedalus [anonim] i-a raspuns lui lili

      Compara PD-ul lui Roman cu PDL-ul lui Basescu...

      In toamna nu se va intimpla nimic. Absolut nimic.
  • +4 (8 voturi)    
    serios (Miercuri, 11 august 2010, 16:25)

    anonim [anonim]

    Sa fim seriosi!
    Nu numai ca Sever Voinescu fost - cum bine a scris mai sus cineva - purtatorul de cuvant din campania prezidentiala a lui Traian Basescu - postura in care a trecut, cu bine, prin momente extrem de grele -, dar si Preda (Cristian) a fost mult si bine consilierul prezidential al aceluiasi Traian Basescu.
    Asa ca au tot dreptul sa-si exprime opiniile defavorabile actualului curs.
    • -2 (6 voturi)    
      Pt.Lili si ceilalti (Miercuri, 11 august 2010, 16:54)

      Nicu [anonim] i-a raspuns lui anonim

      Ca angajati ai presedintiei, respectivii domni sunt functionari. Ca membri de partid (in speta PDL, care l-a sustinut la presedintie pe Basescu, unde se cerea sustinere politica) trebuie sa respecte regulile de partid. Pe vremea lui Nastase misca vreunul in front? Avea voie sa aiba opinie separata? Si acum, ii vedeti pe PSD-isi sa-si critice partidul? Chiar Geoana, care a primit un sut.... tace si zice ca partidul. Deci, punctul de vedere al lui Basescu este corect. Nu-ti convine cum e in partid, critica-l in interior sau pleci din el, de duci la altul, unde nu vei mai avea atata libertate de a critica. UDMR-istii ies la televizor sa se planga? Oamenii lui Vadim se plang? Concluzia este ca la PDL este o mare libertate, de aici si usurinta cu care ies pe sticla unii, ca sa-si faca nume si pozitie.... ca nu se stie cum va bate vantul si ei vor sa ramana parlamentari. Nu uitati ca alegerile sunt uninominale si, daca isi depun la viitoarele alegeri candidaturile, alegatorii ii vor vota pentru ca nu le vor fi straine numele lor. Iar televiziunile ii invita doar pe cei care-i injura pe Boc, Basescu sau guvernul PDL (nu si pe USMR-isi) in bloc.
  • +3 (5 voturi)    
    Hm (Miercuri, 11 august 2010, 16:27)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Cred ca presedintele Basescu se inseala: din punctul meu de vedere, Voinescu a adus un plus consistent la imaginea PDL, adica a dat, nu a luat, asa cum fac cei mai multi.
    In momentul asta, as mai vota PDL doar pentru cei ca Voinescu: in nici un caz pentru cei ca Videanu sau Udrea.
    De aceea nici nu cred ca Voinescu ar trebui sa iasa din PDL: poate ca ar fi fost mai bine cu Basescu la conducere, dar Basescu nu e PDL. Iar daca presedintele va iesi din politica dupa incheierea mandatului asa cum pare sa sugereze chiar dinsul, atunci chiar nu mai vad rostul afirmatiilor facute. Nu ma mai intereseaza cum ar fi aratat azi PDL-ul sub conducerea d-nului Traian Basescu fiindca nu mai e relevant.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Miercuri, 11 august 2010, 18:08)

      george [anonim] i-a raspuns lui R.A.Muresan

      Sunt perfect de acord cu comentariul dumneavoasta si ma refer in principal la primele doua paragrafe.
      Numai ca doresc sa fac un comentariu - cei ca dumneavoastra (cititor - probabil - de Dilema Veche) sunt putini si nereprezentativi pentru electoratul roman. Pentru electoratul needucat, aparitia domnului Voinescu in PDL n-a insemnat nimic. Altfel spus, dl. Voinescu nici nu a luat dar nici nu a dat. In consecinta, poate fi aruncat peste bord. Faptul ca ati vota PDL pentru cei ca Sever Voinescu este un lucru pozitiv dar, repet, pentru Dl. Presedinte nu sunteti interesant. Interesanti sunt cei multi si degraba votanti.
  • +3 (11 voturi)    
    izolati marinarul! (Miercuri, 11 august 2010, 16:38)

    S.O.V [anonim]

    izolati marinarul!
  • +3 (9 voturi)    
    A spus cineva (Miercuri, 11 august 2010, 16:59)

    Constantin [anonim]

    Cineva spunea candva ca Basescu "n'are mama, n'are tata". Iata ca de lucrul acesta se vor convinge si acesti noi veniti, oameni realmente inteligenti si purtatori de imagine pozitiva pentru acest partid. Cred ca datorita lor e Basesc presedinte acum
  • +5 (9 voturi)    
    Se impune un consult de specialitate urgent (Miercuri, 11 august 2010, 17:11)

    Felix ( pisica nu motanul) [anonim]

    Unicul nostru Conducator a ajuns sa NU MAI SUPORTE, sa dispretuiasca si sa-l enerveze la culme : voinescu , preda, f. alexandru, videanu, blaga, berceanu, PDL-ul, PSD-ul, PNL-ul,PRM-ul, PC -ul, Parlamentul -Senat +Deputati , Mogulii, CSM-ul; Televiziunile, Profesorii, Medicii, Politia, Functionarii publici, Ministerele, Guvernul, Magistratii, Jurnalistii, Artistii, Pensionarii, Cei cu dizabilitati, Sinistratii , Romanii care au preferat sa ramana in tara si cer un loc de munca , Agricultorii, Constitutia Romaniei, reporterii din mass media, tigancile imputite , gaozarii ........ DOMNULE NU S-A INTRECUT MASURA ? Nu de alta dar se intrunesc componentele unei patologii deloc linistitoare pt noi toti .
  • -4 (4 voturi)    
    Tactica de prima mana! Politica la superlativ. (Miercuri, 11 august 2010, 17:11)

    i0n [anonim]

    Base - singurul politician de categorie grea din Ro. De ce spun asta?

    Cred ca si Base, si consilierii lui realizeaza ca in momentul cand se schimba generatiile noua generatie este obligata sa isi "injure" parintii. E valabil si in viata si in politica. Asa se realizeaza progresul.

    +1 Base, +1 consilieri.
    • 0 (4 voturi)    
      Bravo Ioane, dar modelul e copiat (Miercuri, 11 august 2010, 17:39)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui i0n

      De ce zic asta? Pai si Nastase dadea in Iliescu la un moment dat ....
  • 0 (2 voturi)    
    Astept lamuriri (Miercuri, 11 august 2010, 17:41)

    popescu.p [anonim]

    Astept lamuriri de la unul ca domnul Voinescu, sau de la Radu F. Alexandru sau cadrul didactic Preda. Cum nu i-au bagat in cap, pina acum, presedintelui, cum e cu norma didactica? As fi curios sa aflu ce face in cele 16 ore de munca, domnul basescu; s-a laudat ca lucreaza zilnic 16 ore. Pai nu se vede nimic, nici macar urmarea unui minut de munca. Dupa logica prezidentiala, n-ar trebui sa avem niciun general, fiindca n-a fost niciun razboi. Atunci ce face generalii. Ei cit lucreaza? Ce dracu face un camandant de vas, intr-o zi? Sta cu mina pe timona, 8 ore? O fi gindind, o fi facind socoteli? Pai asta nu-i munca. Domnul Basescu are frustrari de elev repetent, care a trecut prin scaoala ca gasca prin apa, daca tot nu poate sa inteleaga cum dracu lucreaya profesorul, daca nimeni nu-l vede cu coasa in mina, opr ore din opt, ca pe domnul Boc. sa-ti stea mintea in loc, nu alta! Si daca nu s-ar da in stamba cu neputinta lui de intelegere, ar mai fi ce-ar mai fi. Si asta este conducatorul unei tari! Doamne, ocroteste-i pe romani . Visul meu e sa-l vad pe Basescu dind extemporal la romana.
    • 0 (2 voturi)    
      Extemporal la romana Basescu si EBA (Miercuri, 11 august 2010, 19:08)

      DanBruma [anonim] i-a raspuns lui popescu.p

      Nu mai merge asa popescu.p. Romanii i-au votat, gata, nu mai merge cu extemporalu. Romanii care i-au votat ar trebui sa dea extemporal.
  • +1 (1 vot)    
    Voinescu (Miercuri, 11 august 2010, 17:49)

    george [anonim]

    1.Atragerea lui Sever Voinescu in PDL a fost un castig pentru partid. Cand spun asta exprim o opinie personala bazata pe faptul ca am citit intotdeauna cu placere articolele domniei sale din Dilema Veche (indiferent de tema abordata).
    2.In cadrul unui partid trebuie sa existe libertate de opinie dar si disciplina de partid. Unde trebuie sa fie granita dintre ele este greu de precizat.
    3.Am fost convins ca domnul Voinescu, fost (bun) purtator de cuvant al Presedintelui in campania electorala, critica Guvernul Boc in baza propriilor convingeri dar si (scuze, domnule Voinescu dar cand accepti postura de purtator de cuvant spui ceea ce ti se cere - sau ai voie - sa spui!) cu voie de la Presedinte. In acest context, declaratiile Presedintelui ma surprind.
  • 0 (2 voturi)    
    Basescu a facut (Miercuri, 11 august 2010, 17:52)

    jean [anonim]

    ceea ce era mai important pentru reforma societatii romanesti.A scurmat in mizeria tuturor institutiilor romanesti si a parjolit viitorul politicii dambovitene.Sigur,duhoarea e mare,acum.Insa viitorul va fi curat.
  • 0 (2 voturi)    
    opsa (Miercuri, 11 august 2010, 18:02)

    pupis [anonim]

    asa merita maretii intelectuali pupincuristi ai lui Bese, recunostinta eterna a lui "ha, ha, ha, eram beat" so "gogoasa lui taticu". Pai sa plece data partidul care vorba lui Beniuc, 'e-n toate" nu ii mai doreste.
  • +1 (1 vot)    
    spiritul de echipa (Miercuri, 11 august 2010, 18:05)

    sile [anonim]

    Ceea ce se vede cu ochiul liber la majoritatea romanilor este absenta spiritului de echipa si etalarea jenanta a vedetismului.

    Atunci cand faci parte dintr-o echipa care are o strategie,o directie de urmat sau actiuni de indeplinit,stabilite in mod democratic in interiorul acelei echipe,abaterea de la linia stabilita ar trebui sa te puna automat in afara acelei echipe.
    Sa incercam sa ne imaginam cum ar rezolva problema antrenorul unei echipe de fotbal atunci cand jucatorii sai ar da constant goluri in propria poarta.

    Valabil si pentru membrii partidelor politice.
    Slava domnului exista destule partide in tara asta.
    Daca ,din intamplare,constati ca nu te mai regasesti in actiunile partidului din care faci parte si nu poti corecta din interior comportamentul acestuia n-ai decat sa te retragi elegant si sa te duci in alta parte.
    • 0 (2 voturi)    
      echipa (Miercuri, 11 august 2010, 19:49)

      obi [anonim] i-a raspuns lui sile

      Care echipa?Haita pedelista poate fi numita echipa???
      • -1 (1 vot)    
        ptr.obi (Joi, 12 august 2010, 8:55)

        sile [anonim] i-a raspuns lui obi

        Din pacate ai dreptate.
        Toate sunt haite: si psd si pnl si pdl si toate sunt animate de spiritul de gasca si nu de cel de echipa
  • 0 (2 voturi)    
    Este de neconceput ceea ce s-a declarat ! (Miercuri, 11 august 2010, 18:59)

    peter [anonim]

    Orice om onest din aceasta tara care gandeste cat de cat , recunoaste ca REALEGEREA lui Basescu NU ERA POSIBILA FARA AJUTORUL determinant ( mai ales in situatiile critice aparute pe ecranele TV ) al lui C. PREDA si S. VOINESCU , despre care se pot afirma multe dar mai putin ca nu ar fi inteligenti si scoliti ! Asadar aviz amatorilor, e o problema foarte serioasa la nivel inalt de care nu vad cum vom scapa .
  • +1 (1 vot)    
    rasp. jean (Joi, 12 august 2010, 12:03)

    sdfv [anonim]

    Doamne frate ce naiv esti!!! dar trebuie sa remarc ca esti optimist....hi hi tine-o tot asa


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version