Lapte si miere in Parlament: deputatii au votat salarii marite pentru profesori. Alte zeci de pomeni electorale asteapta sa fie votate cu doua luni inainte de alegeri

de Luminita Parvu     HotNews.ro
Marţi, 30 septembrie 2008, 13:25 Actualitate | Politic


Parlamentari
Foto: HotNews.ro
Deputatii au adoptat marti in unanimitate legea prin care se majoreaza salariile profesorilor cu 50%, insa pe ultima luna de mandat parlamentarii au in sertare zeci de proiecte de legi cu caracter populist. Ordonata privind salariile profesorilor a fost lasata intentionat in ultima luna de activitate a Parlamentului. Camera Deputatilor are pe ordinea de zi mai bine de 200 de proiecte de legi, dintre care mai mult de jumatate vizeaza beneficii pentru toate categoriile sociale: tichete energetice, construirea de case pentru tineri, majorarea alocatiilor si a indemnizatiilor pentru mame,despagubiri pentru agricultori, pensii suplimentare pentru pensionari, despagubiri pentru veteranii de razboi.

Deputatii a adoptat, marti, o lege initiata de PRM care prevedea acordarea a sapte indemnizatii pentru cadrele didactice care ies la pensie. Camera Deputatilor este prima Camera sesizata, proiectul de lege urmand sa merga spre dezbatere si la Senat.

La randul lor, senatorii au votat, tot marti, un proiect de lege care extinde aplicarea programului "Cornul si laptele" si in invatamantul privat. Si acest proiect de lege trebuie sa fie dezbatut inca o data, la Camera Deputatilor, care este forul decizional. 

Initiativele legislative sunt trecute pe ordinea de zi a Camerei Deputatilor si urmeaza sa fie dezbatute pentru vot in plen. De precizat ca toate proiectele de legi de mai jos sunt in faza finala a procedurii legislative si daca sunt adoptate de catre deputati pot fi puse in aplicare ca legi. Multe dintre aceste proiecte au rapoarte de respingere din partea comisiilor de specialitate dar initiatorii le pot sustine in plen iar, printr-un artificiu legislativ pot fi votate pe articole.

 Ordinea de zi:
  • Majorarea ajutoarelor pentru incalzire (Pl-x 93/2008) initiator PD-L 
  • Ajutoare pentru plata energiei termice prin introducerea unor tichete energetice in functie de venitul  familiei (Pl-x 327/2008) initiator PSD si PD-L
  • Agricultorii sa fie despagubiti  in caz de calamitati naturale (Pl-x 134/2008) initiator PSD
  • Persoanele cu handicap sa  fie scutite de accize si taxe vamale (Pl-x 196/2008) initiator PD-L 
  • Pensionarii sa beneficieze de decontarea tichetelor (20 RON pe tichet) de calatorie nefolosite (Pl-x 130/2008) initiator PSD, PD-L, PRM si PC
  • Interzicerea utilizarii E-urilor nocive sanatatii in paine si produse de panificatie, carne si produse din carne, dulciuri, bauturi racoritoare si alcoolice (Pl-x 170/2008) initiator PSD si PRM 
  • Salarii majorate, pensii suplimentare
  • Sfarsitul anului 2008 ar putea aduce mariri salariale mai multor categorii sociale.
  • Majorarea salariilor profesorilor cu 50% printr-un proiect de lege care aproba Ordonata de Guvern privind cresterile salariale ce se acorda in anul 2008 personalului din invatamant PSD
  • Proiectul de lege privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr.14/2008 care acorda  cresterile salariale controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi, in doua transe procentul total de 4,2%
  • Recunoasterea si acordarea unor drepturi pentru fostii soldati care au muncit in detasamentele de munca in timpul celor doua razboaie mondiale au dreptul la o indemnizatie de 40 RON pe fiecare luna de munca plus scutire de impozit pe locuinta si calatorii gratuite (Pl-x 191/2008) PSD, PD-L, PNL, PC si PRM 
  • Acordarea unei pensii de supravietuire in valoare de 500 RON pentru batranii a caror pensie este mai mica de 500 RON (Pl-x 310/2008) PRM
  • Instituirea unei indemnizatii de merit pentru medici, sportivi, antrenori care au promovat imaginea Romaniei (PL-x 776/2007) PD-L, PC
  • Acordarea unei indemnizaţii fixe de 300 RON pentru pensionarii care detin titlul de doctor in stiinta (Pl-x 325/2008) PRM, PSD    
Ploaie de initiative privind acordarea de indemnizatii generoase pentru mame

Sustinerea familiei a starnit interesul parlamentarilor, acestia batandu-se in intiative legislative care mai de care mai generoase.

Indemnizatia acordata mamelor pentru cresterea copilului:
  • sa fie in cuantum de 80% din  media salariului brut obtinut in ultimul an, dar nu mai mica de 800 RON (Pl-x 847/2007) PNL
  • sa fie in cuantum de 85% din ultimul salariu dar nu mai putin de 800 RON (Pl-x 87/2008) PC
  • perioada de incasare a indemnizatiei sa se prelungeasca pana la 3 ani si sa nu fie mai mica de 800 RON (Pl-x 846/2007) PSD
  • indemnizatia pentru cresterea copiilor sa poata beneficia si buncii pe linie materna sau paterna (Pl-x 283/2008) PSD
  • perioada de concediu maternal sa fie luata in considerare in cartea de munca si sa fie trecuta la vechime (Pl-x 332/2008) UDMR
  • orice mama care ajunge la varsta pensionarii sa beneficieze de o indemnizatie de 300 RON pentru fiecare copil nascut (Pl-x 328/2008) PRM
Alocatii consistente si locuinte pentru tineri

Politicienii nu au uitat nici segmentul mai tanar al populatiei si au pregatit initiative legislative care de care mai interesante. Astfel, multe proiecte de legi propun majorari de alocatii si construirea de locuinte pentru tineri:
  • majorarea alocatiei de sutinere pentru familia monoparentala (PL-x 86/2008) PC
  • o zi libera pe an tinerilor parinti de ziua de nastere a copilului (Pl-x 321/2008) PSD
  • parintii care parasesc tara si pleaca la munca sunt obligati sa anunte Serviciul Social care va avea sarcina  sa verifice copii saptamanal (Pl-x 190/2008) PSD, PD-L, PNL si PRM 
  • majorarea alocatiei de stat  la 500 RON (Pl-x 88/2008) PC
  • majorarea alocatiilor doar la copiii care traiesc intr-o familie cu venit minim (Pl-x 173/2008) PNL
  • majorarea alocatiilor anual si dobanda la BNR pentru alocatia care nu a fost ridicata timp de 3 luni (Pl-x 285/2008) Independent 
  • acordarea alocatiei de stat "fara discriminare" in valoare de 200 RON  indiferent de varsta copilului (Pl-x 837/2007) PSD, PC, PRM si UDMR
  • transformarea cazarmilor dezafectate ale Ministerului Apararii Nationale in locuinte sociale pentru tineret sau pentru chiriasii evacuati din casele nationalizate (Pl-x 483/2007) PSD
  • transformarea cazarmilor dezafectate ale MAPN in camine studentesti  (PL-x 480/2007) PSD
Persoanele persecutate in atentia parlamentarilor

Persoanele persecutate de regimul fascist si comunist, veteranii de razboi si urmasii acestora, cetatenii care au prestat munca fortati, cei care au fost deportati, intr-un cuvant toti cetatenii care au avut de suferit in timpul primului si al doilea razboi mondial nu au fost nici ei uitati de catre parlamentari.
  • acordarea unor drepturi persoanelor persecutate de catre regimurile instaurate in Romania cu incepere de la 6 septembrie 1940 pană la 6 martie 1945 din motive etnice - PSD, PD-L, PNL si PRM 
  • indemnizatiile persoanelor persecutate in perioada 1940-1945 sa se indexeze o data cu pensiile (Pl-x 192/2008) PNL
  • copiii urmasi ai persoanelor persecutate in perioada 1949-1945 sa beneficieze de toate drepturile si indemnizatiile parintiilor (Pl-x 320/2008) PSD 
  • cei care au lucrat la dezafectarea minelor explozive dupa razboi sa fie introdusi in categoria veterani de razboi si sa beneficieze de drepturi egale (Pl-x 194/2008) PSD si PD-L
  • majorarea indemnizatiei lunare cu 100 RON pentru fiecare an de detentie pentru prizonierii de razboi (Pl-x 318/2008) PSD si PD-L
  • persoanele care si-au pierdut cetatenia romana din motive neimputabile lor sa beneficieze de aceleasi drepturi ca si veteranii de război (Pl-x 330/2008) PD-L
  • cetatenii mobilizati in armata cu forta sa fie inclusi in categoria veteranilor de razboi si sa aiba aceleasi drepturi (Pl-x 72/2008) PSD  
  • veteranii de razboi sa fie despagubiti la valoarea pietii daca nu li se poate da teren in localitatea de care apartin (Pl-x 331/2008) PRM






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4281 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    ... (Marţi, 30 septembrie 2008, 13:32)

    x [anonim]

    din banii cui? mari oameni am ales
    • +2 (2 voturi)    
      ... (Marţi, 30 septembrie 2008, 13:58)

      make21 [anonim] i-a raspuns lui x

      Din bani prostilor care lucreaza normal , stai flexat , oricum o sa se realizeze o prabusire a leului, in curand euro o sa depaseasca 4 lei lejer
  • +2 (2 voturi)    
    Iar pt cei ce muncesc din greu .. (Marţi, 30 septembrie 2008, 13:38)

    Palpatine II [anonim]

    .. la 2-3 job-uri, nimic ? Sau se pregateste un 40% impozit special pt ei, sa se poate sustine toate pomenile astea ?
    • +1 (1 vot)    
      Si nu numai (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:15)

      jijel [anonim] i-a raspuns lui Palpatine II

      Banuiesc ca acest guvern sa bazeaza si pe euroiiiiiii si dolariiiiii trimisi de cei plecati prin strainatatzuri.....

      Avem conducatorii pe care ii meritam
    • 0 (0 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:40)

      [anonim] i-a raspuns lui Palpatine II

      • 0 (0 voturi)    
        Bravo (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:50)

        jijel [anonim] i-a raspuns lui

        Asta este decizia corecta :)
        • 0 (0 voturi)    
          Si cu munca cum stam? (Marţi, 30 septembrie 2008, 18:22)

          alex [anonim] i-a raspuns lui jijel

          OK cu marirea salariala, dar de ce nu muncesc si ei ca toti oamenii de rand? (40 - 50 ore pe saptamana)
          • 0 (0 voturi)    
            hai, ma! (Marţi, 30 septembrie 2008, 21:14)

            aurelia [anonim] i-a raspuns lui alex

            Hai, ma, Alex! 40-50 pe saptamana? Ce naiba faci tu atat de important incat s-ar face gaura in cer daca ai acorda timp familiei tale, sotiei tale, copiilor tai, prietenilor tai, tie insuti in definitiv? Ce faci atat de vital de ceri ca toti sa munceasca precum eunucii sociali (=cei care nu au viata proprie din cauza muncii)?? Trebuie sa fie teribil de important! Dar stii, daca am fi toti Atlas (daca nu stii cine era, degeaba muncesti atata!), te-am trimite pe tine in somaj!
            Ca idee, cauta putin pe net WORKAHOLIC sau WORKAHOLISM si vezi unde te afli! Arunca cu piatra mai apoi!
            • 0 (0 voturi)    
              nu inteleg (Miercuri, 1 octombrie 2008, 10:43)

              ekek [anonim] i-a raspuns lui aurelia

              initial am crezut ca esti ironic
              40 de ora pe saptamana inseamna de luni pana vineri cate opt ore pe zi. adica un program normal leger. dar cum niciodata nu stai doar opt ore, ce a zis alex mai sus e cat se poate de corect.
              daca din asta tu intelegi ca e workaholic si ca nu are el chef sa stea cu familia sau cu altcineva in timpul liber
              • +1 (1 vot)    
                ai dreptate (Miercuri, 1 octombrie 2008, 13:53)

                aurelia [anonim] i-a raspuns lui ekek

                Da, Ekek, ai dreptate, asa e, 40 ore/ sapt. sunt 8 ore pe zi timp de 5 zile! Matematica nu a fost niciodata punctul meu forte! Cred ca m-a speriat felul in care flutura ideea de a munci atat, nu timpul ca atare. Nu e workaholic, de acord!
                Dar trebuie sa vada si el dincolo de cele 18 ore ale profesorilor, ca mai exista zeci de teste, materiale didactice, observatii individuale ale elevilor, planificari, procese-verbale, tabele si tabelute care trebuie mereu scrise, ca se merge la cercurile pedagogice sambata, ca avem sedinte cu parintii si consilii profesorale si ore de discutii cu parintii... Astea sunt in "timpul liber", dincolo de cele 18 ore in care nu respiram!
                Unde dau dreptate celor care striga este in ceea ce priveste concediile, aproape la fel de lungi ca vacantele elevilor. Zic, "aproape". Sunt 72 zile calendaristice pe an. Si totusi, cine ce isi inchipuie ca am putea face la scoala fara elevi toata vara??????
  • +1 (1 vot)    
    Pomana electorala la francezi (Marţi, 30 septembrie 2008, 14:48)

    Kapital [anonim]

    Se practica si la altii secatuirea bugetului pentru a mangaia la portofel alegatorul. Evident, numai si numai din dragoste pt. cetatean, fara nici un fel de intentie electoralist-politicianista :)))

    Astfel, Sarkozy, noul presedinte ungro-franc al republicii franceze (s-au ce a mai ramas din ea, probabil va deveni un califat in 50 de ani:) a lasat deoparte o multime de promisiuni de "control" si "eficacite" bugetara din campania electorala si continua sa aloce zeci de miliarde/an pt. tot felul de pomeni date prin alocatii pt. copii, asigurare medicala universala gratuita, burse marite la studenti, venit minim pt. someri, etc. Numai tinutul pe buzunarul contribuabililor a 5 milioane de imigranti arabi si negri creeaza un deficit de 9 miliarde€/an la asigurarile sociale. Pt. ca toti analfabetii veniti cu barca in Europa au nevoie de servicii scolare, medicale si un minim de mancare, insa doar 5% din ei au un job legal unde platesc si ei simbolic ceva la bugetul statului.

    Azi, ministrul francez de finante le-a dat 2 vesti proaste concetatenilor (dupa ce Sharchiozi a stat de vorba asta noapte cu sefii marilor banci private):
    -In urmatorii 4 ani nivelul de taxare mediu al cetateanului ramane la 42,2% (da, cititi bine, asta e impozitul cumulat pt. un francez!). Desi Sarkozy promisese reduceri de taxe si impozite.
    -Datoria tarii a crescut in loc sa scada si a ajuns la 1.269,3 miliarde €, adica 65,7% din PIB !

    Mda, sunt tari vestice care se uita arogant la noi, pt. ca la ei sunt sosele bune, spitale ultramoderne si salarii de 2.000 pe bugetar. Insa e util sa stiti si ca acesti vestici sunt inglodati in datorii imense, pe care nici macar nepotii lor nu vor fi in stare sa le plateasca pe toate.
    Da, ei traiesc mai bine, insa pe banii copiilor si nepotilor lor. Adica egoist si iresponsabil, nu le pasa ce va fi dupa.

    Guvernul roman pare pe aceeasi cale dementa, se arunca cu bani in nestire, luati de la cei care inca au ramas sa munceasca in Romania.
  • 0 (0 voturi)    
    unanimitate (Marţi, 30 septembrie 2008, 15:05)

    Gabriel din Deva [anonim]

    Practic, partidul care se opunea acestei initiative pierdea procente. Asa au patit cei de la pd-l care erau pe primul loc in sondaje, loc actualmente ocupat de psd(+pc) dupa ce au luat atitudine impotriva maririi pensiilor. Iresponsibilitatea (tuturor) politicienilor ne va costa scump. O inechitate sociala trebuie indreptata, dar nu trebuie totusi exagerat.
  • +1 (3 voturi)    
    pentru profi (Marţi, 30 septembrie 2008, 15:35)

    profii=grofii [anonim]

    Oare cand si eficentizarea invatamantului romanesc ca marire de 50% ii?
    • +1 (1 vot)    
      Invatamantul (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:11)

      bran [utilizator] i-a raspuns lui profii=grofii

      Nene problema mare este in invatamantul universitar. Daca nu-ti convine un liceu sau o scoala le poti schimba rapid. Sunt destule licee de elita care trimt olimpici in fiecare an la Harvard, , MIT, etc. De ce olimpicii nu aleg mediul universitar romanesc?
      • +1 (1 vot)    
        Tot sistemul este putred (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:21)

        student [anonim] i-a raspuns lui bran

        Oemanii despre care vorbesti sunt autodidactii sau au norocul sa aiba langa ei un profesor pasionat sau o persoana pasionata care sa-i indrume.
        Insa din pacate sunt putini......si in momentul in care pleaca foarte putini se intorc
  • 0 (4 voturi)    
    de ce pomana? (Marţi, 30 septembrie 2008, 15:41)

    CINEVA [anonim]

    de ce considerati ca aceasta marire este asa de nemeritata de profesori?
    ar trebui o marire de aprox 150% pt ca un cadru didactic sa poata spuna fara rusine ce salariu are...ganditi-va ca un invatator cu 25 de ani experienta si toate gradele are 1300-1400 ron...
    ganditi-va ca ce se intampla in clasele I-IV are un rol determinant in viitorul tuturor si in curand nu va mai ramane nicio persoana cu adevarat competenta si motivata care sa va invete copiii...
    copiii din ziua de azi, needucatii pe care ii vedeti zilnic pe strada sau la tv sunt rezultatul salariilor de mizerie pt ca singurii care mai accepta un post in invatamant sunt cei ce abia trec examenele de titularizare...si atunci ce sa ii invete pe copii daca ei sunt foarte slab pregatiti?
    • +1 (3 voturi)    
      Pomana pt ca ..... (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:14)

      amuzatu [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      ~60% dintre profesori nu merita marire.
      Problemele din invatamantul romanesc sunt mult mai grave decat salariile de mizerie.
      Sunt de acord sa se ridice salariile...insa trebuie sa mergem mult mult mai departe
      De exemplu:
      - dati afara profesorii incapabili
      - inchise toate universitatile (neproductive) de cartier
      - investitii in scolile primare si licee (e.g probabil ar fi fost mai bine ca in loc de salarii sa se fi imbunatatit niste scoli/licee etc ... da' ce stiu eu)
      - investitii in scolile de meserii (azi in romania majoritatea sunt niste analfabeti cu diploma de facultate)
      - asumarea de catre un viitor ministru a unui plan de invatamant "coerent" (in romania modul in care se da bacalaureatul se schimba de la an la an !? )

      Vreti sa mai continui domnule/doamna cineva? Marirea salariilor nu rezolva nimic.....atata timp cat nu face parte dintr-un program de restructurare mult mai consistent.
    • +1 (3 voturi)    
      e simplu (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:20)

      Contribuabil [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      E pomana pentru ca societatea este construita pe niste reguli economice foarte clare.
      Insitutiile bugetare nu produc, ci consuma (armata, educatia, spitalele). Cineva trebuie sa plateasca aceste consumuri, iar acei cineva suntem noi, cei din mediul privat.
      Nu poti sa maresti salariile cu 50% sau 150% in mediul bugetar fara ca mediul privat sa-ti asigure acele fonduri. Daca cineva isi inchipuie ca mediul privat a crescut cu 50% ca sa poata suporta, se inseala amarnic.
      Guvernul mareste acum, dar pana cand ii ajung banii sa plateasca? Nu pentru multa vreme, si atunci ce face Guvernul?
      Pai mai crestem un impozit, o acciza, mai inventam 50 de impozite ... pe care cine le plateste?
      Tot boul care lucreaza in privat.

      Am tot respectul pentru profesori, medici, etc ... fara ei societatea ar ramane la stadiul de mers in 4 labe. Dar societatea trebuie sa se dezvolte echilibrat iar o astfel de marire creeaza mari dezechilibre.
      Parerea mea
      • 0 (0 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:53)

        [anonim] i-a raspuns lui Contribuabil

        • 0 (0 voturi)    
          Oare e buna comparatia? (Marţi, 30 septembrie 2008, 18:35)

          Stefan [anonim] i-a raspuns lui

          Tu faci meditatii "din cand in cand" ... venitul tau eu l-as considera specula.
          El e profesor tot timpul, asa ca venitul sau este sigur (nu mai pun in balanta si faptul ca timp de cateva luni profesorul nu lucreaza dar primeste salariu).
          Apropos, tu declari cei 25 RON? platesti taxe pentru ei?
          • 0 (0 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 1 octombrie 2008, 8:53)

            [anonim] i-a raspuns lui Stefan

            • 0 (0 voturi)    
              ne lasi... (Miercuri, 1 octombrie 2008, 12:47)

              luci [anonim] i-a raspuns lui

              cu prostiile astea...
              profesorii nu MUNCESC 4-5 luni pe an...daca imparti orele prestate la 8 ore /zi/5 zile saptamana...
              apoi tu vrei sa spui ca exista vreun profesor care nu face mediatii cu 25-30 lei ora?
              traiasti in alta lume, dar sunt profesori care nu mai primesc elevi la meditatie, ca nu mai au timp...
              si inca ceva, nu sunteti singurii oameni care munciti pe salarii de 1200-1300 lei, sunt foarte multi , cu studii superioare, care nu castiga atata, si muncesc cu adevarat... rezultatele profesorilor se vad in nivelul tot mai ridicat (de cultura) al tinerilor...
              • 0 (0 voturi)    
                Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 1 octombrie 2008, 16:57)

                [anonim] i-a raspuns lui luci

      • 0 (0 voturi)    
        bugetarii... (Miercuri, 1 octombrie 2008, 20:25)

        muky [anonim] i-a raspuns lui Contribuabil

        ...sunt din ce in ce mai putini;iar ei produc,unii siguranta(dupa cum sunt dotati si instruiti),altii o multime de valori,dar care din pacate,neavand salarii si conditii de lucru atractive parasesc tara,iar altii, sanatate si alte ingrijiri medicale(dupa posibilitati,mai bune sau mai putin bune);dar daca vrem sa-i mai avem si pe acestia asa cum sunt(deocamdata), trebuie sa le ridicam standardul de viata(chiar ceva peste medie;nu exagerat ca la avocati, procurori, notari si judecatori)si in acelasi timp sa le fie ridicat si nivelulul de instruire;eu de ex. lucrez intr-un domeniu unde aproape lunar suntem instruiti desi,in prealabil am fost autorizati in domeniul in care ne desfasuram activitatea si anual ,ne sunt verificate cunostintele printr-un examen scris(de regula),si nu avem niste salarii astronomice(1000-1800 ron);in concluzie trebuie sa le dai ,ca apoi sa le poti pretinde si chiar sa-i triezi.cu speranta de mai bine pt. toata lumea
    • 0 (2 voturi)    
      pt. ca (Miercuri, 1 octombrie 2008, 9:43)

      bodo [anonim] i-a raspuns lui CINEVA

      majoritatea profesorilor muncesc putin..au concediu mult si chiar nu-si merita banii
      daca abeti salarii asa de mici de ce nu mergeti in alt sector sa munciti? pentru ca nu stiti ce e aia munca!
      si sunt multi oameni in romania cu 20-30 de ani de experienta care muncesc 12 ore pe zi (nu 4) si castiga mai putin de 1000..
  • +1 (3 voturi)    
    pentru ca este ... (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:28)

    luci [anonim]

    pomana...
    gandeste-te ca in curand bugetul secatuit nu va putea sa va acorde nici salariile pe care le aveti acum...
    gandeste-te ca in multe sectoare ale economiei, oameni cu facultate, care muncesc cel putin 8 ore pe zi, fara concedii de 3-4 luni pe an, fara al 13 salariu, nu castiga 1300-1400 ron...
    poate nu traiesti in romania, dar iti spun eu ca rezultatele educatiei voastre, deja se vad pe strazi...
    • +1 (1 vot)    
      raspuns (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:48)

      cineva [anonim] i-a raspuns lui luci

      nu sunt cadru didactic, stiu destula economie...dar asta e o scuza penibila folosita de politicieni care a doua zi isi maresc si salariile si pensiile si diurnele si cine stie ce naiba venituri mai au de la stat...
      Sa o luam de la inceput: dam afara profesorii incapabili- cine o sa vin in locul lor pe salariile actuale? R: alti incapabili
      Inchise universitatile de cartier: perfect de acord, eu oricum nu sunt pt marirea salariilor din mediul universitar pentru ca acolo stau altfel lucrurile.
      Investitii in scoli etc...s-au facut deja multe, sunt fonduri europene pt treaba asta nu trebuie bani de la buget, trebuie doar putina vointa si organizare pt ca lucrarile nu se termina niciodata.
      Scoli de meserii: daca ar disparea universitatile de cartier, eminenti care le frecventeaza ar fi nevoiti sa se orienteze spre astfel de scoli de meseri. Altfel degeaba faci scoli de meserii daca nimeni nu se inscrie la ele.
      Ministru...o problema dureroasa - cred ca nu numai eu am impresia ca in ultimii ani au fost alesi pt acest post numai incompetenti alesi pe spranceana....poate cineva chiar asta isi doreste.

      Investitia in invatamant si sanatate trebuie vazuta ca o investitie pe termen lung cu multe beneficii in viitor si trebuie facuta cat mai repede cu oricat de multe eforturi bugetare pentru ca fara educatie si sanatate o tara nu poate decat regresa.
      • +1 (1 vot)    
        Dupa cum bine se vede (Marţi, 30 septembrie 2008, 17:34)

        amuzatu [anonim] i-a raspuns lui cineva

        Romania este intr-un regres......10-15 ani de guvernari facute incompetent ... si rezultatele se vad.
        Nu angajezi alti incompetenti. Trebuie sa iei masuri adaptive. De exemplu: daca observi ca 80% din tineret pleaca la 16 ani in Spania sa culeaga capsunele, nu faci invatamant obligatoriu de 12 clase, il faci de 10 clase. Faci investitii si reorganizari unde arde cel mai tare (adica ai prioritati). Ce vreau sa zic aici...daca vezi ca e nevoie de gradinite....deschizi gradinite si cauti educatoare. E inadmisibil cum se calca parintii in picioare pt un loc la gradinita / camin. Daca vezi ca invatamantul primar sufera investesti in el.....Ceea ce viseaza Basescu cu universitate romaneasca in primele 30 din lume sunt utopii....pana acolo e mult.

        Sunt atat de multe probleme in invatamantul romanesc ca nici nu stiu de unde sa incep.....si cu toate astea clasa politica romaneasca inchide ochii si isi bate joc...si de noi si de copiii nostri......
      • +1 (1 vot)    
        corecte .. (Miercuri, 1 octombrie 2008, 12:56)

        luci [anonim] i-a raspuns lui cineva

        unele idei, dar nu in totalitate...sau mai mult teoretice...sunt copii care nici n-au facut la scoala informatica si sunt asi in calculator... idea este ca copii sunt mult mai destepti si mai inventivi in ziua de astazi...
        asta nu inseamna ca trebuie sa nu mai mearga la scoala, dar nici sa acordam o importanta exagerata "viitorului" romaniei, in conditiile in care de 20 de ani invatamantul este la pamant, din multe motive, dar nu lipsite de importanta sunt slaba pregatire a cadrelor didactice (abia reusesc sa ia o nota de trecere la examene), mentalitatea (ei sunt viitorul )...
        ultima fraza este adevarata, mai putin partea cu oricat de multe eforturi... totul trebuie sa fie in limita bunului simt...
        "viitorul" se definitiveaza in facultati, universitati, unde profesorii castiga destul...
        cei care nu vor sa invete, nu invata si gata, pleaca la munca de la 14-15 ani in afara...
  • +1 (1 vot)    
    isi bat joc pe banii nostri (Marţi, 30 septembrie 2008, 16:45)

    teodora [anonim]

    in ianuarie 2009 ce facem? nu mai primeste nimeni nici macar un leu salariu pentru ca nu au idiotii de unde sa sustina maririle... Dar, pe astia i-am ales, cu astia murim...
  • +1 (1 vot)    
    Pentru ca... (Marţi, 30 septembrie 2008, 18:56)

    Controlor financiar [anonim]

    Pentru ca articolul, in ceea ce priveste mentionarea proiectului de lege privind aprobarea Ordonantei 14 privind cresterile salariale care se acorda in anul 2008 controlorilor financiari din cadrul Curtii de Conturi cu ... fantasticul procent de 4,2%, este tendentios fata de acestia. Conducerea Curtii de Conturi a beneficiat de o indexare de 10% in anul 2008, un procent de 238% fata de cresterea acordata controlorilor financiari. Vi se pare corect acest lucru?
    Camera Deputatilor nici macar nu a vrut sa mentioneze faptul ca, atunci cind acest proiect a fost discutat de Comisia pentru munca au fost depuse amendamente, inregistrate in termen la secretariatul comisiei respective. De altfel, Curtea de Conturi este singura institutie din tara cu sute de procese pe rolul instantelor de judecata, castigate in proportie majoritara de controlorii financiari, care nu are un sistem de salarizare coerent si bine pus la punct. Intereseaza pe cineva acest lucru? NU, altele sunt prioritatile, cunoscute de cei care trebuie sa le cunoasca.
  • -2 (2 voturi)    
    buna (Marţi, 30 septembrie 2008, 19:18)

    lisa [anonim]

    ok...toate pentru cei care mai au ceva venituri, salarii pensii.....drept, nu mari.
    dar ce faceti cu familiile care nu au venituri deloc si au copii in intretinere? adevarat, poate majori, dar fara locuri de munca. ptr ca tot acesti domni au facut in asa fel incat sa nu mai gasesti un loc de munca in tara asta. unde gasesti ti se cere experienta....dar unde sa o capeti????????? in strada? unde maergi te izbesti de aceasta intrebare? experienta? de asta au ramas in tara numai batranii, tinerii au plecat si vor pleca mereu. faima romaniei e un dezastru in lume...dezastru. pacat avem tineri destepti dar noi nui putem folosi
    • +3 (3 voturi)    
      prostii (Miercuri, 1 octombrie 2008, 10:55)

      ekek [anonim] i-a raspuns lui lisa

      numai prostii. daca nu ai vreun handicap care sa nu ti permita sa muncesti, restul sunt doar scuze de cersetori.
      gasestii de munca in 2 zile daca te apuci sa cauti. operator pc gasesti in 2 ore. schimbi locul de munca la 5-6 luni si in 2 ani deja stai bine. si cu experienta facuta.
      cum adica au copii majori in intretinere? ce i aia? daca nu e la facultate sau la alta scoala postliceal "copilul" ala poate sa munceasca.
      auzi la ea... "copii majori".
  • +1 (1 vot)    
    au reusit... (Marţi, 30 septembrie 2008, 21:21)

    aurelia [anonim]

    Si daca nu si-au propus, parlamenetarii au reusit sa arunce toata rusinea actiunii lor de "mari caritabili" in curtea cadrelor didactice. Specific milenarului popor romana care "isi apara saracia si nevoile si neamul", aratarea cu degetul a celui mai mic dintre vinovati a reusit ca prin magie! Toti arunca acum cu noroi nu in cei care astfel spera sa castige mai multe voturi, ci in cei carora le e ciuda ca nu a crapat capra vecinului!!! Nu trebuie multa cultura politica si sociala pentru a intelege asta! Si daca parlamentarilor le mai iese si faza cu a fi votati iar de catre cadrele didactice inselate si manjite, atunci pot spune ca suntem un popor de incapabili!!!!!!!!!! Nu mi-e rusine ca sunt romanca prin strainataturi, mi-e rusine insa de faptul ca am avut canva mentalitatea poporului roman! Slava Domului, m-am vindecat!
  • +1 (1 vot)    
    Si asistentii? (Marţi, 30 septembrie 2008, 22:57)

    George Hari Popescu [utilizator]

    Pls, pls, domnu' PSD, da-mi si mie o marire din asta, desi nu sunt prof, ci doar asistent si am doar 9 ani vechime. Ca am doar 10 milioane si nu-mi ajung banii de medicamente. Promit sa nu te votez nici anul asta si promit sa nu plec din tara si sa-mi platesc datoriile la fisc.

    Deci, pls, vreau si eu corn si lapte...
  • +1 (1 vot)    
    Dupa voi potopu ! (Miercuri, 1 octombrie 2008, 7:35)

    marian [anonim]

    Oare de cate ori credeti voi, parlamentarii, ca merge sa ziceti " dupa noi, potopu ! " ?
    Nu va e teama ca la un moment dat chiar o sa se intample sa se duca naibi putinul care-l mai are tara asta?
    Oricum pare ca totul se duce de rapa , dar voi chiar grabiti procesul :)
  • 0 (0 voturi)    
    www.guvernarea.ro (Miercuri, 1 octombrie 2008, 10:05)

    alex.dumitrascu [anonim]

    In sfarsit, intram si noi in randul lumiii, adica nationalizam si ne asumam criza financiara. Si asta nu prin eevenimente externe, gen deciziile Congresului American, ci prin tembelism politic parlamentar si...didactic.
    Aruncarea pe piata a unei asemenea cantitati de lei in viitorul apropiat, va inflama sigur inflatia, si va duce rapid euro peste 4 roni. In situatia aceasta, si in conditiile inaspririi conditiilor de finantare externa, debitorii bancari nu vor avea cum sa-si mai achite ratele, asa ca in sfarsit vom avea si noifalimentele noastre bancare.
    Daca pana acum efectele directe ale crizei financiare ne-au cam ocolit, de acum am rezolvat si chestia asta. Am gasit noi o cauza interna pentru criza, ca sa ne descurcam "prin noi insine".
    Vom avea in curand propria noastra criza a creditelor subprime(inca nu erau dar le facem noi prin inflatie galopanta).
  • 0 (0 voturi)    
    mariri salarii (Miercuri, 1 octombrie 2008, 11:03)

    anonim [anonim]

    Consider ca toate institutiile bugetare merita mariri de salariu....Problema apare in momentul in care faci discriminare intre acestea si personalul din sectorul privat? Cum credeti ca priveste asemenea marire de salariu un salariat care in sectorul privat castiga in jur de 600-700 lei care munceste 8-10-12 ore /zi ? Salarii mari in sectorul privat sunt in orasele mari...de cum te indepartezi , scad si acestea...Cum sa suporte acestia maririle anuntate , plus maririle preturilor la produse si utilitati care in curand cred ca vor exploda..?
  • 0 (0 voturi)    
    Mariri diverse (Vineri, 3 octombrie 2008, 10:58)

    Mary [anonim]

    Ieri toata ziua s-au plimbat pe la TV tot felul de analisti unii fosti ministrii sa-si dea cu parerea la mazorarile salariale ale profesorilor care chipurile ar duce tara in haos. Tara o duc ei in haos prin creditele pe care le dau aiurea si salariile imense care le au la banci. Si fostii ministrii mai incet cu parerile, ca se stie ce au facut. Sa-mi spuna si mie acesti "analisti" cum ar trai ei cu 700 RON. Si sincer eu cred ca singurul deficit apare in buzunarele lor. Si vom suporta excesele bogatilor la fel ca americanii.
  • 0 (0 voturi)    
    Mariri diverse (Vineri, 3 octombrie 2008, 10:58)

    Mary [anonim]

    Ieri toata ziua s-au plimbat pe la TV tot felul de analisti unii fosti ministrii sa-si dea cu parerea la mazorarile salariale ale profesorilor care chipurile ar duce tara in haos. Tara o duc ei in haos prin creditele pe care le dau aiurea si salariile imense care le au la banci. Si fostii ministrii mai incet cu parerile, ca se stie ce au facut. Sa-mi spuna si mie acesti "analisti" cum ar trai ei cu 700 RON. Si sincer eu cred ca singurul deficit apare in buzunarele lor. Si vom suporta excesele bogatilor la fel ca americanii.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by