Decretul de numire a lui Dragos Tudorache, fost sef al cancelariei premierului Dacian Ciolos, in functia de ministru de Interne, a fost semnat miercruri dimineata de presedintele Klaus Iohannis, anunta Administratia Prezidentiala, intr-un comunicat.
Seful statului a semnat si decretul prin care ia act de demisia lui Petre Toba din functia de ministru de Interne.
Dragos Tudorache a fost pana acum seful Cancelariei prim-ministrului si, practic, mana dreapta a premierului Dacian Ciolos.
Dragos Ioan Tudorache va conduce Ministerul de Interne timp de aproape patru luni, perioada in care se va ocupa si de organizarea alegerilor parlamentare.
Dragos Tudorache a fost si ministru interimar al Comunicatiilor timp de o luna, din iulie pana in august.
In ultimele luni, Cancelaria premierului, condusa de Dragos Tudorache, a suferit transformari, primind puteri sporite.
- CV Dragos Ioan Tudorache:
Martie 2015 – prezent: Sef de unitate, Coordonare si Strategie, Directia Generala pentru Afaceri Interne si Migratie, Comisia Europeana, Bruxelles, Belgia
Noiembrie 2013 - martie 2015: Sef de unitate, Afaceri Internationale, Directia Generala pentru Afaceri Interne si Migratie, Comisia Europeana, Bruxelles, Belgiaâ
Martie 2009 – noiembrie 2013: Sef de unitate, Director Executiv Interimar al Agentiei eu-LISA (2012), Mari Proiecte IT: Sistemele de Informare Schengen si Vize, Directia Generala Justitie, Libertati si Securitate, Comisia Europeana, Bruxelles, Belgia
Mai 2007 – martie 2009: Coordonator Facilitatea Schengen, DG Justitie, Libertati si Securitate, Comisia Europeana, Bruxelles, Begia
Martie 2005- mai 2007: Task Manager, Justitie si Anticoruptie, Delegatia Comisiei Europene, Bucuresti, Romania
2003-2005: Sef al Departamentului Juridic, Echipa Judecatorilor Internationali ONU, Administratia Interimara ONU pt Kosovo, Pristina, Kosovo
2000 – 2003: Sef de unitate si coordonator al celulei de analiza, Departamentul pt Statul de Drept si Protectie a Drepturilor Omului, Organizatia pt Securitate si Cooperare in Europa (OSCE), Misiunea din Kosovo, Pristina, Kosovo
1997 -2002: Judecator, Judecatoria Galati
- Reorganizarea Cancelariei, sub mandatul lui Tudorache
In luna iulie, Guvernul a aprobat o hotarare privind reorganizarea Cancelariei Prim-ministrului. Practic, Cancelariei i-a fost oferit un rol de coordonare strategica.
Rolul esential al Cancelariei a devenit astfel cel de coordonare a ministerelor in procesul de elaborare si monitorizare a planurilor strategice institutionale, de avizare a strategiilor guvernamentale tocmai pentru asigurarea corelarii acestor strategii, precum si corelarea elaborarii, implementarii si monitorizarii politicilor publice, existand astfel o mai buna concordanta cu priortatile guvernamentale si o mai buna evidenta a stadiului de implementare.
Cancelaria Prim-Ministrului are in atributie coordonarea interinstitutionala in vederea formularii si implementarii strategiilor si politicilor publice in mod integrat si in acord cu Programul de Guvernare.
In cadrul Cancelariei va functiona o structura insarcinata cu pregatirea Presedintiei romane a Consiliului UE din anul 2019, aceasta avand competente tematice de fond, organizatorice, de protocol, logistice, precum si de facilitare a procesului de pregatire si formare profesionala a personalului angrenat, subsumate pregatirii si exercitarii Presedintiei romane a Consiliului UE.
De asemenea, va functiona in cadrul Cancelariei Coordonatorul pentru Tehnologia Informatiei, cu rol in dezvoltarea guvernarii electronice, consolidarea protectiei datelor cu caracter personal si a securitatii si in promovarea standardelor deschise si reutilizabile in domeniu. Coordonatorul pentru Tehnologia Informatiei va asigura totodata definirea unei viziuni unitare in domeniul guvernarii electronice.
In cadrul Cancelariei Prim-Ministrului isi vor desfasura activitatea 6 secretari de stat si unul sau mai multi consilieri de stat, numiti, respectiv eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului, iar numarul maxim de posturi necesar bunei functionari a Cancelariei Prim-Ministrului este de 220, exclusiv demnitarii si posturile aferente cabinetelor acestora.