Klaus Iohannis, despre sustinerea conditionata a Monicai Macovei: Sunt bucuros sa reafirm ca toate acele lucruri se gasesc in programul meu, pot sa confirm si intr-un document semnat/ Macovei: Il votez pe domnul Iohannis

de I.R.     HotNews.ro
Joi, 6 noiembrie 2014, 14:14 Actualitate | Politic


Klaus Iohannis a declarat joi, intr-o conferinta de presa, ca s-a bucurat sa afle de sustinerea Monicai Macovei si a declarat ca toate elementele prin care Macovei ii conditioneaza sprijinul se regasesc si in programul sau prezidential, afirmand ca poate sa confirme acest lucru si intr-un document semnat.

"Am luat act, recunosc, cu bucurie, de afirmatiile doamnei Monica Macovei prin care spune ca doreste sa ma sprijine in situatia in care eu imi asum o serie de puncte. Foarte bine, sunt bucuros sa reafirm ca toate aceste lucruri se gasesc in programul meu prezidential si unele dintre ele au fost reafirmate chiar astazi de mine: independenta justitiei, statul de drept, faptul ca nu voi gratia corupti. Cred ca prin asta am dat un raspuns rezonabil doamnei Macovei. Pot sa reconfirm, cu mare placere, aceste lucruri si intr-un document scris. Sunt aceleasi lucruri pe care mi le doresc si eu pentru Romania, pentru o societate dreapta", a spus Iohannis la Cluj-Napoca.

UPDATE Monica Macovei a reactionat prompt la raspunsul lui Klaus Iohannis privind cerintele sale si anuntat ca il va vota in turul al doilea.

"Ma bucur ca domnul Iohannis a declarat ca accepta Acordul pentru salvarea statului de drept si a democratiei in Romania pe care i l-am propus ieri. Astept cu interes si semnatura domnului Iohannis pe cele 10 principii si proiecte pe care oamenii, prin votul lor, mi le-au cerut sa le promovez si sa le sustin. Eu il voi vota pe domnul Iohannis. Marele pericol pentru Romania, in acest moment, este Victor Ponta."

Monica Macovei i-a trimis miercuri o scrisoare lui Klaus Iohannis cu "cerintele minimale pentru statul de drept din Romania."

Principalele cerinte ale Monicai Macovei adresate lui Klaus Iohannis in scrisoare sunt pastrarea directiei Romaniei catre vest, in principal pastrarea parteneriatului strategic cu SUA si NATO, sa nu promulge legea gratierii si amnistiei si sa declanseze un referendum national pentru eliminarea imunitatii parlamentarilor.

Monica Macovei ii mai cere lui Iohannis, in scrisoare, sa isi ia angajamentul de a respecta independenta justitiei si de a face tot ce ii sta in putinta pentru recuperarea prejudiciilor din marile dosare de coruptie si evaziune fiscala, dar si sa respinga proiectele de tip Rosia Montana.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














25241 vizualizari

  • +51 (59 voturi)    
    sa dea dumnezeu romanilor mintea cea de pe urma (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:20)

    fit [utilizator]

    Sper din toata inima ca KJ sa confirme si in scris, m-am saturat de vorbe. Bineinteles ca o sa il votez, numai sa nu iasa Ponta!
    • +23 (29 voturi)    
      Bravo Johannis! (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:44)

      cid [utilizator] i-a raspuns lui fit

      Hotia PSD-ului trebuie să fie cea mai importantă temă de campanie. Sunt o mulţime de argumente prin care se poate dovedi că Ponta nu doreşte independenţa justiţiei. Cred că majoritatea care votează cu Johannis o fac pt că le este frică de întoarcerea la vremurile când justiţia în România nu era independentă. Bătălia de acum este decisivă şi din păcate Johannis are şanse mici .....
  • +7 (33 voturi)    
    Oameni buni de la Hotnews! (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:23)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Ma intereseaza un rezumat la ce a spus Johannis, nu la ce a spus doar legat de cerintele Monicai Macovei, dealtfel bine venite. Nu va transformati in Antena 3 de dragul unui idol! Monica Macovei ar fi ramas un procuror onest fara anvergura daca Traian Basescu nu paria pe ea, numind-o ministru Justitiei. Ea a transformat PNA-ul in DNA si l-a adus pe Daniel Morar. Toata stima! A fost fortata sa plece de jigodia de Tariceanu si s-a mutat la Bruxelles unde a facut treburi exceptionale. Dar independenta justitiei nu a a sigurat-o ea, ci Traian Basescu. El a facut un compromis bun cu Ponta reusind sa o impuna pe Kovesi la DNA, care este cel putin tot atat de buna ca Morar, daca nu mai buna, desi Monica Macovei sustinea contrariul. Realitatea confirma ca Traian Basescu a avut din nou dreptate.
    Monica Macovei nu este un politician, ci doar un tehnocrat. E limitata la DNA, justitie, puscarie si cam atat. Nu e suficient ca sa fii om politic. Intre ea si Traian Basescu e o diferenta de vreo 20 de clase. Sa pastram o doza de normalitate daca nu vrem sa fim ca antenistii...
    • +6 (12 voturi)    
      Nu-i chiar asha (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:56)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Traian Basescu a primit sustinerea pe care a primit-o, in 2005, tocmai ca sa faca ceea ce a promis ca face. Iar motivele pentru care a recistigat puterea in 2009 si nu a fost demis in 2012 se numesc Monica Macovei, Catalin Predoiu, Daniel Morar, Kovesi. Asta e marea diferenta intre Nastase presedinte in 2005 si Basescu presedinte.

      Acu, e adevarat ca Macovei e prea rigida pentur un politician. Nu site deloc sa negocieze, sa convinga. Uitati-va cite scandaluri in parlament a provocat Macovei si ce liniste a fost in mult mai lungul si complicatul mandat Predoiu. Iar rezultatele au fost relativ similare, dupa cum ne arata DNA.
      • -7 (15 voturi)    
        Principiile de care vorbesc cei doi sunt al lui TB (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:09)

        Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pur si simplu Monica Macovei a plagiat principiile care au stat la baza presedentiei lui Traian Basescu, stat de drept, independenta justitiei, parteneriat USA-NATO-UE, neamistierea puscariasilor. O mizerie!
        • +8 (14 voturi)    
          a plagiat , auzi la el (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:24)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          Deci daca Basescu a zis ca apara statul de drept, toti ceilalti tre sa fie impotriva ca altfel sunt plagiatori. Nu crezi ca suna nitel fortsat?

          Basescu a fost cel care a enuntat principiile, Macovei/Predoiu/Morar/Kovesi le-au pus in aplicare. Basescu, fara cei care un implemetat justitia independenta ar fi ramas doar cu enuntul.
          • +1 (3 voturi)    
            El a asigurat independenta justitiei! (Joi, 6 noiembrie 2014, 18:35)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Ceilalti doar au aplicat-o. Daca nu era Basescu, ceilalti nu aplicau nimic. De ce incercati sa faceti ca Ponta, deturnand adevarul?
            • 0 (0 voturi)    
              Ce treaba are Ponta aici? (Vineri, 7 noiembrie 2014, 15:36)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Toata aceasta reforma a justitiei s-a facut de catre o echipa. Basescu fara PDL nu avea sustinere in parlament, iar fara Macovei nu avea probabil modificarile legislative necesare. Meritul e al tuturor, nu al lui basescu singur.
        • +1 (7 voturi)    
          asta e gluma zilei! (Joi, 6 noiembrie 2014, 16:30)

          urob [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

          In cazul asta nu pot decat sa ma decalr un plagiator orinaro-pontist1
          Ca sie u tot eceleasi principii le sustin,doar ca Base le-a spus la TV si eu doar la bere.
          Imi cer scuze ca sustin (ca si votant) un stat de drept si o justitie puternica si independenta.Mea culpa!Am plagiaaat ! :((
      • +3 (7 voturi)    
        sa nu confundam! (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:28)

        catelu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Nu confunda schimbarile majore aduse de Macovei in justitie cu faptul ca Predoiu nu le-a demolat. Una e sa construiesti ceva, si alta e sa nu demolezi ce ai gasit deja construit.
        Si Macovei a construit un mecanism suficient de sofisticat incat nu a putut fi distrus cu toate eforturile unui intreg parlament + guvern!
        Guvernul a reusit sa anihileze justitia prin refuzul de a aplica hotararile judecatoresti (vezi secretizarea recuperarii banilor de la Felix) dar nu a reusit sa demoleze complet structurile.
    • +1 (5 voturi)    
      corect cu o mica corectie (Joi, 6 noiembrie 2014, 16:44)

      timico [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      "desi Monica Macovei sustinea contrariul" aici gresesti, MM nu sustinea ca dna. (:)) Kovesi nu e ok ci sustinea aplicarea procedurii convenite cu CE in 2005 si atat. Nici TB si nici VVP nu au dorit acest lucru si au preferat o negociere politica , lucru ce a fost criticat in MCV. Scuze de prescurtari / initiale...
  • +31 (37 voturi)    
    Cam... (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:25)

    DaniAndi [utilizator]

    Cam copilareasca treaba dar...fie!!

    ORICE numai sa nu iasa Ponta, trebuie oprit asta mai ceva ca ciuma bubonica pentru ca efectele dupa el sunt similare!
    • +17 (23 voturi)    
      nu mi se pare copilareasca.. (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:28)

      ichadade [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      e cel mai bun mod sa iti areti respectul fata de votantii tai si valorile care te definesc. Pentru mine personal, acest demers mi-a confirmat faptul ca Monica Macovei e mai buna decat ei.
    • +15 (17 voturi)    
      o idee ! (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:59)

      doe.john [utilizator] i-a raspuns lui DaniAndi

      Desi Macovei a spus ca nu este interesata de nici un guvern, Johannis ar face o treaba buna daca ar coopta-o intr-un potential guvern ( in ideea ca pe parcurs multe se mai schimba). Isi doresc ambii cam acelais lucru.. E vremea ca si PNL-ul si PDL-ul sa se curete de lepadaturi.

      Asa cum a spus Johannis, avem nevoie de o societate noua cu principii noi.

      Bineinteles cu maxim 300 de parlamentari si aceia proaspat votati, toti :)
      • +1 (3 voturi)    
        MM a afirmat altceva... (Joi, 6 noiembrie 2014, 16:33)

        urob [utilizator] i-a raspuns lui doe.john

        a spus ca nu negociaza sustinerea ei pentru vreo functie intr-un viitor guvern.
        Sau a mai declarat si altceva ?
        Cred ca multi sint de acord ca nu ar fi un prost ministru al justitiei.Dar asat e alta poveste...
  • +20 (22 voturi)    
    Doamna Macovei, (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:28)

    Audit [utilizator]

    KI este singura varianta cotrecta. Ma bucur mult ca il sustineti.
  • +20 (22 voturi)    
    Foarte bine! (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:41)

    Nationalistul [utilizator]

    Sunt de acord.
    Nu-mi pot imagina ca unul, macar unul, din cei care au votat-o pe doamna Macovei, ar putea sa puna stampila pe Ponta!
    • -14 (18 voturi)    
      dar MM se pregatea sa o faca (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:51)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui Nationalistul

      daca KI nu-i mangaia orgoliul. comic, nu? pentru orgoliul nostru, lasam principiile deoparte.
      • 0 (4 voturi)    
        Te trezisi?! (Joi, 6 noiembrie 2014, 17:49)

        Sani [utilizator] i-a raspuns lui jackalphonse

        O avea PSD-ul principii?!
        hai sa enumeram cateva principii PSD-iste:
        - noi nu copiem
        - noi nu sprijinim coruptii
        - noi facem investitii
        - noi facem autostrazi
        - noi respectam romanii - din diaspora mai ales

        Bre, PSD-ul tau stie o singura chestie: sa faca 'glumite'....cam ca si bajetii de cartier!
    • +7 (9 voturi)    
      bineinteles ca nu (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:23)

      stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui Nationalistul

      Evident ca toti cei care isi doresc lucrurile enumerate de Monica nu au cum sa le obtina de la Monta.
      Doar ca ar fi foarte dezamagitor daca Iohannis nu le accepta. Si va fi la fel de dezamagitor daca nu face tot ce depinde de el sa le puna in practica.
  • +13 (15 voturi)    
    e bine ca are aceleasi puncte in program... (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:42)

    translativus [utilizator]

    ......dar ramane marea problema : Cum crede ca isi va putea implementa programul daca nu dizolva acest parlament !?
    Poate ca pana la urma, ii va da Dumnezeu mintea cea de pe urma si va intelege ca baza suntem noi, cei 78% care am votat la referendum pentru doar 300 de inutili si o singura camera de dezmat si ca DEMOCRATIA se demonstreaza prin aplicarea vointei poporului.

    Ce o fi asa de greu de inteles ? Sau poate ca parlamentarilor din "marele PNL" le este frica pentru locurile lor caldute din parlament si de aceea nu vor sa dea ochii cu poporul !

    Oricum, daca acest parlament nu va fi dizolvat, vom avea ori un mare mut la Cotroceni, ori un nou circ al suspendarilor presedintelui.

    Sper ca macar acum, in al XII -lea ceas, cei care nu il lasa pe Iohanis sa promita dizolvarea actualului parlament, sa inteleaga ca "tara este norodul si nu tagma jefuitorilor".
  • +6 (14 voturi)    
    Iohanis, un domn. (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:49)

    jackalphonse [utilizator]

    evident ca MM nu era in situatia de a pune conditii. nu avea decat doua optiuni de vot:))) lipsa la vot, nu justifica indemnul de vot anterior:) dar mentorul ei a mai facut asta...
    optiunea ponta era prea de tot, dar s-a dat si ea in spectacol.
    felicitari lui Iohanis ca nu a raspuns la orgoliu cu orgoliu. normal ca punctele alea elementare erau pe lista lui.
    bucurati-va cat mai aveti timp, ponta va castiga dubland populatia Romaniei pe listele suplimentare.
  • +12 (20 voturi)    
    De la dna Udrea nicio reactie (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:54)

    Intermezzo [utilizator]

    Ceea ce inseamna ca ascensiunea lui Ponta nu i se mai pare o catastrofa nationala . Altminteri ar fi declarat : votati-l pe Johannis ca sa nu iasa Ponta . Am putea-o suspecta ca de acum o doare-n cot de ce se va intimpla mai departe cu Romania din moment ce n-a iesit ea . Daca este asa inseamna ca au dreptate acei ce o considera o biata gospodina ratacita in politica , viscerala si resentimentara . Raminem insa cu o curiozitate nesatisfacuta : oare la cratita cit o fi de buna ? Ca in politica ne-am lamurit .
    • +1 (7 voturi)    
      Păi hai să-i cerem o reacţie (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:28)

      Encounter [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Haideţi la ea pe Facebook să o întrebăm ce recomandă! Nu că mi-ar păsa, dar ca să vedem ce fel de om e!
    • 0 (2 voturi)    
      Reactia va veni de la Traian Basescu! (Joi, 6 noiembrie 2014, 18:41)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Intermezzo

      Nu acum, ci saptamana viitoare. Culmea, ceea ce a spus Traian Basescu s-a intamplat. Voturile lui Basescu sunt tranzactionate via Macovei cu ACL. Tare! Cat despre om politic, te imbeti cu apa rece. Monica Macovei e departe de a fi un om politic, ci e doar un tehnocrat. Limitata la lege, DNA, justitie si cam atat. Nu poate mai mult, asta e. Poate fi un bun ministru al justitiei, dar nu vreun presedinte de tara. E o euforie care se va stinge repede...
      • +1 (1 vot)    
        Ia demonstreaza-ne tu ceva (Joi, 6 noiembrie 2014, 22:33)

        Intermezzo [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Demonstreaza-ne ca Monica Macovei greseste atunci cind ii acorda sprijin lui Johannis si pune in pericol interesele Romaniei . In timp ce tacerea ASURZITOARE a dnei Udrea si lipsa unei pozitionari clare din partea ei serveste intereselor tarii . Deci dupa tine dna Macovei nu este om politic dar stie sa adopte o atitudine clara impotriva ascensiunii lui Ponta . In timp ce omul politic Elena Udrea tace ca un peste , nu spune nimic , nu ne face nicio recomandare si nu i s-ar parea o prea mare catastrofa victoria lui Ponta . Dar in ochii tai trece totusi drept om politic . S-avem iertare dar daca astea-ti sunt criteriie de evaluare a unui om politic ne temem ca sunt cam jalnice si de joasa EXTRACTIE . Sa fie foarte clar : daca Udrea tace in continuare e suta-n suta in BLAT cu Ponta . Convinge-ne tu ca nu-i asa .
  • +6 (10 voturi)    
    hotnews, unde sunt bunele obiceiuri !? (Joi, 6 noiembrie 2014, 14:56)

    doe.john [utilizator]

    hotnews, de ce nu difuzati asa cum ne-ati obisnuit pana acum conferinta de presa a lui Klauss Johannis de la Cluj in live text?
  • +8 (10 voturi)    
    Doamne ajuta! (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:16)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    Din momentul asta suntem siguri că Victor Ponta nu va fi Presedinte al României!

    Asta dacă nu vor fura comuniștii ca-n codru.

    Atât le trebuie însă. Vor fi măturați de Revoluția care, în mod inevitabil, v-a izbucni intr-un astfel de caz.

    Și cred că știu și ei asta.

    Susținem asta nu pentru cele aproximativ 5% care le-a obținut Monica, ci pentru faptul mult mai multi români o susțin în acest moment pe MM.

    Și imensa lor majoritate, suntem convinsi că vor vota Iohanis. Electoratul lui Monica NU POATE VOTA PONTA! Este contra naturii!
    • +2 (4 voturi)    
      Din pacate ... (Joi, 6 noiembrie 2014, 16:06)

      blackarrow [utilizator] i-a raspuns lui Miscarea Focul Dacic

      eu nu sunt deloc sigur ca VVP nu va ajunge presedinte, oricat as vrea si-mi place sa cred cele spuse de dv . (chiar v-am dat like ).
      Parca nu iese la calcule , mie mi se pare ca tot i-ar mai trebui vreo 4 % lui Iohannis ,chiar daca pun un plus de vreo 2 % din diaspora fata de ce a fost in turul I .
      Asta si fiindca ai lui Tariceanu cred ca vor vota cel putin 70% pt ponta , iar de la Udrea nu prea se stie , desi normal ar fi sa fie pt. Iohannis .
      Mai sint nehotaritii , cei ce n-au votat prima oara...
      Concluzia e ca suntem in ceata , si numai cu vreo 2 zile inainte de turul II vom vedea din sondaje ce si cum .
  • +2 (4 voturi)    
    Mda (Joi, 6 noiembrie 2014, 15:19)

    Miscarea Focul Dacic [utilizator]

    Suntem absolut convinși de faptul că, Iohanis, după investitură, va începe demersurile pentru dizolvarea parlamentului sau pur și simplu îl va schimba pe Ponta ca monedă de schimb. Vom vedea!
  • +3 (5 voturi)    
    suntem de acord toti? (Joi, 6 noiembrie 2014, 16:00)

    cristi_an [utilizator]

    Bun..atunci mai putin cu vorba pe net si haideti sa convingem cat mai multa lume sa iasa la vot!
    nu putem astepta mereu ca o sa ii convinga altii in locul nostru!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version