VIDEO USL ia in calcul devansarea alegerilor prezidentiale din 2014 cu cateva luni si comasarea cu europarlamentarele. Reactia Cotroceniului: Traian Basescu nu are o pozitie pe acest subiect"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:23 Actualitate | Politic


Daniel Chitoiu, vicepresedinte PNL si vicepremier in Guvernul Ponta, a declarat ca marti seara la Realitatea TV ca USL ia in calcul posibilitatea de a organiza alegerile prezidentiale din 2014 concomitent cu cele europarlamentare, in luna mai.

"Da, luam in considerare, au fost discutii la nivelul USL", a raspuns Chitoiu la intrebarea daca USL ia in calcul comasarea celor doua alegeri din 2014.

Cele doua scrutine ar urma sa aiba loc in mai 2014, iar acest lucru ar insemna fie ca presedinte Traian Basescu sa-si intrerupa mandatul, fie ca viitorul presedinte ales in luna mai sa inceapa efectiv exercitarea functiei in luna decembrie 2014, atunci cind expira mandatul lui Traian Basescu.

Vicepresedintele PNL a spus ca "ca vor avea loc ulterior negocieri cu presedintele Romaniei, daca este dispus sa-si intrerupa mandatul in luna mai - cand vor fi alegerile europarlamentare, pentru ca s-au decalat cu o luna la nivel european si inclusiv in Romania - sau se va merge pe o formula sa se faca alegerile (prezidentiale, n.r.) in luna mai si sa se preia mandatul la expirarea mandatului actualului presedinte".

Vicepresedintele PNL a mentinat ca USL sustine ideea reducerii numarului de parlamentari la 300 de alesi, insa cu mentinerea sistemumului bicameral.

UPDATE 11.30: Victor Ponta a confirmat discutiile cu Traian Basescu pe aceasta tema, spunind ca presedintele "examineaza" propunerea. "Nu e nimic ascuns in aceasta propunere, dar nu putem sa tinem tara din alegeri in alegeri", a spus premierul miercuri in marja unei conferinte de presa.

UPDATE 11.40: "Presedintele Traian Basescu nu are o pozitie pe acest subiect", a declarat pentru HotNews.ro purtatorul de cuvint al Administratiei Prezidentiale, Bogdan Oprea

UPDATE 12.08: Vasile Blaga spune ca USL vrea devansarea pentru ca se teme sa nu isi piarda popularitatea

UPDATE 13.00: Traian Basescu s-a intilnit marti seara cu Crin Antonescu si Victor Ponta in biroul presedintelui Senatului, relateaza RTV. Cei trei ar fi discutat despre raportul Comisiei Europene pe MCV, despre buget si despre aceasta devansare a alegerilor prezidentiale








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2636 vizualizari

  • +13 (21 voturi)    
    E bine (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:34)

    mos ion roata [utilizator]

    ca ii preocupa ce va fi in anul 2014 dar si mai bine ar fi daca s-ar gandi la ce se intampla acum.(doar suspendarea presedintelui Basescu prin orice mijloace ii obsedeaza )
    • -4 (6 voturi)    
      cred ca pe tine te obsedeaza (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:42)

      jackalphonse [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      pe tine te obsedeaza nbasescu
      pe usilisti ii obsedeaza cel mult cum sa-si asigure spatele cand rod ciolanul. cu basesq sau fara basesq tot il vor roade. pe basesq il obsedeaza acelsi lucru ca pe usilisti. numai ca usilistii sunt mai multi, mai infometati si mai versati in arta teleportarii bunurilor
    • -5 (5 voturi)    
      debarcarea lui Basescu (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:46)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      e doar o chestiune de timp.

      dupa numirea procuririlor sefi, Basescu va avea doar un rol decorativ, dar ei vor incerca sa il faca partasi la esecul guvernarii.

      asa ca eu in principiu sunt de acord cu incheierea mandatului presedintelui mai devreme, daca in schimb se obtin niste concesii din partea USL, mai ales in zona justitiei, separarea puterilor in stat, etc.
    • -1 (1 vot)    
      Oare la implicatii s-au gandit? (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:18)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Daca de ex dupa alegerea "noului" presedinte il suspenda pe Base, cine e pus in loc pe durata supendarii? Ala interimar (acuma e seful Senatului) sau ala deja ales prin vot?

      Un candidat glorios la prezidentiale poate sa traga in sus si votul pt europarlamentare (de altfel asta a fost motivul pt care prezidentialele si parlamentarele au fost separate, Ilici tragea in sus PSD-ul la vremea resp...)
  • +10 (14 voturi)    
    Nedumerire (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:48)

    MutulMutul [utilizator]

    USL baga batul prin gard cu ideea asta?
  • +10 (18 voturi)    
    bine ca au bani de suspendari (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:53)

    Stefan-cel-Mare [utilizator]

    Anul trecut cind il suspendau pe Basescu ca sa isi faca ei jocurile, nu aveau o astfel de gindire economica. Ponta nu stie de unde sa mai economiseasca dupa ce acum un an erau cu gura mare.
    • 0 (4 voturi)    
      Au intors-o ca la Ploiesti (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:11)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui Stefan-cel-Mare

      Anul trecut, cind Boc voia sa faca economie si sa comaseze parlamentarele cu localele, grupul infractional PSD, aaa USL s-a pus contra.Acum se intorc la 180 de grade, ca interesul e altul.
      Alt exemplu: n-au avut bani de al doilea tur de scrutin la locale, de ne-am capatuit pe la primarii cu toti incompetentii, in schimb au facut un referendum inutil.
      Rezulta ca penalii sint consecventi doar in urmarirea intereselor.Sa-i mai creada inteligentii care i-au votat.
      • 0 (4 voturi)    
        Putina logica... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:25)

        taticutu [utilizator] i-a raspuns lui Kap

        Prietene,incurci mere cu pere !
        Compari alegeri locale si parlamentare cu alegeri pt.parlam.european si prezidentiale ,care sunt mai simple tehnic in principal,si ai dreptate,mai reduse financiar,dar in secundar ?
        • -1 (1 vot)    
          Nu vezi copacii de padure (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:23)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui taticutu

          Concluzia mea avea in vedere ansamblul lucrurilor si costul pe tur de scrutin.Evident ca fiecare tip de alegeri e distinct, dar costurile se aseamana.
          Si dupa mine e mai democratic sa comasezi 2 tipuri de alegeri decit sa elimini al doilea tur de scrutin si astfel sa dai o mai mare importanta sondajelor pre-electorale masluite.E suficient de logic, sau problema e legata de ultimul indemn al meu de sus?
  • +15 (21 voturi)    
    democratie de tip Putin (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 11:55)

    edif [utilizator]

    atacurile USL asupra statului de drept continua conform planului, nicio surpriza
    • 0 (4 voturi)    
      Sa fie pace! (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:36)

      Daniels22026 [utilizator] i-a raspuns lui edif

      Atacurile sint diverse, planificate si neplanificate. Sistemul trebuie destabilizat cu orice pret. Daca statul si presedentia se clatina, e foarte bine.

      Daca justitia ar pricepe ca politicienii sint de neatins, ca ei completeaza si nu fura, si chiar daca fura, au tot dreptul s-o faca, ... abia atunci politicienii vor cadea la pace cu statul Pina atunci e razboi, iar Ion Iliescu va propovadui mereu pacea.
  • -4 (4 voturi)    
    Textila (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:04)

    Daniels22026 [utilizator]

    Urmeaza o constitutie noua si sper ca vom beneficia cu totii de avantajul exercitarii functiei de sef al statului (sef al puterii executive), cu toate puterile si drepturile nestirbite. Premierul va fi seful statului.

    Seful statului (premierul) va fi numit cu votul parlamentului, deci nu va mai fi suspendat repede si usor. ca o textila. Iar daca seful statului va decide sa lupte impotriva coruptiei, va beneficia de toate puterile executive. CCR-ul trebuie sa ramina arbitrul constitutional intre puterile si institutiile statului.

    Eu nu voi mai participa niciodata la alegeri prezidentiale. Nu voi mai da niciodata parlamentului ocazia sa stearga pe jos cu omul ales de intregul popor.

    Parerile lui Chitoiu despre viitoarele alegeri prezidentiale demonstreaza doar incapacitatea omului de a intelege vremurile.
  • +1 (5 voturi)    
    Daca (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:06)

    CarmenO [utilizator]

    Pontache e ingrijorat ca in 2014 tara ar sta din alegeri in alegeri ce zice de 2012, cand a avut locale si parlamentare (obisnuit) plus referendumul din vara. In 2012 nu a mai tinut tara din alegeri in alegeri?
  • 0 (4 voturi)    
    Vorbe... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:07)

    george_neagu [utilizator]

    Pai anul trecut nu le-a mai pasat ca tinea tara tot in niste alegeri , cand cu acel asa zis referendum de demitere?
    Rusine!
  • 0 (2 voturi)    
    nu (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:07)

    sindbad [anonim]

    de moment ce comasarea alegerilor locale cu ce le generale nu a fost declarata constitutionala, la fel trebuie si acum
  • +1 (5 voturi)    
    Nu pot scurta (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:08)

    revelare [utilizator]

    mandatul, nu pot prelungi mandate...
    Restu îi fâcut sâ prostiascâ pilumea aista di tulburaț di la usîlî
  • 0 (4 voturi)    
    poate cineva sa'mi aminteasca (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:19)

    nash pandelica [utilizator]

    cin' s'a opus la comasarea alegerilor, mai an ?
    ca dara, nu badica traian ! :)

    hehehe ! lovitura de stat merge inainte !
    spre un socialism cu fatza lui ilici !
  • +1 (3 voturi)    
    Ponta ,compicele Infractorilor penali (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:35)

    DEMA GOGU' [utilizator]

    Ce pretentie putem sa avem de la Victor Viorel PONTA ,el insusi un plagiator, cand are ca sofer de incredere pt. el si Daciana Sarbu ,pe MOSTEANU RAZVAN MARIUS ,inculpat in dosarul penal nr.3295/299/2011,pt. ca a TORTURAT mai multi piloti militari americani ,in clubul Stars Night din Bucuresti. Mai nou ,acum il ajuta sa-si inchida dosarul si sa fie angajat in SPP. Halal primministru NATO...
  • +1 (5 voturi)    
    "revolutia" lui Dogaru unde e? (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 12:37)

    nede [anonim]

    imi aduc aminte de "revolutia" lui Dogaru, unde urlau "vrem anticipate , nu comasate"..unde sunt acei "revolutionari" acum?
  • -1 (1 vot)    
    Da' de ce nu invers??? (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:41)

    capingurasrl [utilizator]

    De ce sa nu facem europarlamentarele comasate cu prezidentialele? Nici asa "nu am mai sta din alegeri in alegeri" cum zice Fat Frumos si Gaunos???
    • +1 (1 vot)    
      asta nu merge ... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 16:12)

      gemini [utilizator] i-a raspuns lui capingurasrl

      ca datele alegerilor pt Parlamentul European sint stabilite la Bruxelles, in PE, si nu in capitalele nationale...
  • 0 (0 voturi)    
    Poveste de adormit (Miercuri, 2 aprilie 2014, 12:18)

    andrei.s [utilizator]

    A fost odata ca niciodata, pe cand USL incerca sa ofere senzatia ca respira, la nivel de alianta, pentru alegeri 2014, idei care ii includeau pe Ponta si, poate, Antonescu, la data cand se discuta despre cumularea celor prezidentiale si europarlamentare. In rest, desi previzibil, am ajuns in alta poveste.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by