VIDEO Traian Basescu: Avem o datorie sa gasim solutii pentru ca in jurul datei de 1 iunie sa reintregim salariile bugetarilor. Mai multi manifestanti de la balcoane au intrerupt discursul strigand "Demisia!"

de Red. Stiri     HotNews.ro
Miercuri, 7 martie 2012, 6:47 Actualitate | Politic


Traian Basescu
Foto: Hotnews
Presedintele Traian Basescu a sustinut miercuri Parlamentului un discurs care a durat o ora si jumatate. Opozitia nu a participat. Basescu a spus printre altele ca "avem o datorie sa gasim solutii pentru ca undeva in jurul datei de 1 iunie sa reintregim salariile bugetarilor", dand astfel indicii ca Guvernul ar putea mari salariile bugetarilor in acest an.Mai multi manifestanti de la balcoane au intrerupt la un moment dat discursul si au strigat "Demisia!". Dupa circa 30 de secunde, ei au fost indepartati din balcon de angajati ai parlamentului.

Acestia strigasera "Regele Mihai! Regele Mihai!", iar Traian Basescu le-a raspuns razand "Mergeti la dansul si chemati-l."




Balcoanele plenului Camerei Deputatilor au fost pline de persoane care au asistat la discurs.

Cele mai importante declaratii ale lui Traian Basescu:

  • La modul cel mai sincer, regret ca opozitia nu este in parlament. Daca avem un garant real al democratiei in romania, acesta este parlamentul
  • Cred ca nu e cea mai buna solutie sa subminezi cea mai importanta institutie a statului roman, parlamentul
  • Incep adresand opozitiei rugamintea de a reveni in parlament si de a discuta problemele politice aici
  • Imagine din Parlament la discursul lui Traian Basescu
    Foto: Hotnews
    Multumesc Parlamentului ca intr-o perioada extrem de framantata si importanta din punct de vedere al partidelor politice ati fost de acord sa ma adresez dvs si in egala masura romanilor de la tribuna parlamentului
  • Am considerat ca se impunea o intalnire a presedintelui cu Parlamentului, avand in vedere ca in ultima perioada s-au petrecut evenimente de interes major: schimbarea guvernului , adoptarea si semnarea tratatului fiscal si criza de comunicare dintre majoritate si opozitie
  • In aceste conditii, cred ca e important sa ma pronunt asupra a ceea ce am facut si unde suntem si ceea ce eu cred ca ar trebui facut in continuare
  • Stim cu totii ca guvenrului si parlamentul, in perioada 2009 - 2011, au parcurs o perioada extrem de dificila, in care comandamentul zero a fos restabilirea echilibrelor macro
  • In 2009 Romania ajunsese in situatia in care, din cauza dezechilibrelor macro, nu se mai putea imprumuta de pe piata, ceea ce a  reclamat o interventie urgenta la FMI si la UE
  • Va multumesc ca ati acceptat cu costul voturilor dvs sa adoptati masuri extrme de severe care au afectat fiecare cetatean al Romaniei
  • Niciun politician nu-si permite sa se gandeasca cu relaxare ca printre masuri se numara reducerea salariului bugetarilor, cresterea TVA si introducerea CAS pentru pensionari
  • Au fost masuri extrem de dificile, pe care toti le-am luat cu inima stransa
  •  V-ati ridicat deasupra interesului politici, va multumesc si sper ca veti avea capacitatea de a explica in campanie ca au fost masuri necesare, care au prevenit un derapaj similar cu Grecia
  • Daca nu s-ar fi luat in 2010 masurile care s-au luat, Romania nu mai putea sa se finanteze pe pietele externe
  • Ati facut un lucru pentru care ma simt solidar cu dvs si ma simt in acelasi timp solidar cu romanii
  • Va amintesc un lucru pe care dvs nu-l mai spuneti, si e pacat ca nu-l mai spuneti. Chiar in conditiile in care ati acceptat masurile, ati gasit resurse politice pentru a acorda acea pensie minima garantata pentru pensionarii CAP
  • Pentru acest lucru va multumesc si cred ca aceasta masura a fost de natura sa aduca un minim de usurinta pentru trecerea crizei pentru cei mai saraci romani
  • La inceputul lui 2011, parte din sumele taiate din salariile bugetarilor au fost restituite
  • E o datorie a mea si a dumneavoastra sa gandim si sa gasim solutii pentru ca undeva in jurul datei de 1 iunie sa reintregim salariile bugetarilor
  • Chiar daca in luna ianuarie am avut un excedent fata de veniturile planificate, in luna februarie am avut un minus de doua ori mai mare decat excedentul din ianuarie
  • Probabil si in martie va fi un deficit, dar el se datoreaza situatiie meteo din februarie
  • Sunt convins ca majoritatea parlamentara si de ce nu si opozitia, privind in bugetul de stat si fara a diminua investitiile veti putea gasi reusrse ca la sfarsitul mandatului sa le puteti spune bugetarilor ca au salariile intregi
  • Din acest punct de vedere veti avea tot suportul meu 
  • Dincolo de situatia dificila creata de criza economica globala si care v-a dus la nevoia adoptarii masurilor de care am vorbit, trebuie sa va multumesc inca o data si dvs si guvernului Emil Boc
  • In paralel cu masurile de austeritate ati accelerat procesele de reformare a statului. Acesta a fost angajamentul meu electoral din campania din 2009
  • Majoritatea parlamentara a inteles ca statul roman nu poate fi performant daca singura modificare pe care am facut-o de la revolutie pana azi ar fi fost asezarea unor legi pe o structura de stat mostenita de la Ceausescu
  • Asta s-a intamplat in Romania pana cand actuala majoritate parlamentara si-a asumat reforma statului
  • Ati trecut prin parlament cele patru coduri, legea micii reforme, legea prin care instituiti un sistem de selectie pentru ICCJ si rezultatele se vad
  • Cel putin in ultimii doi ani, justitiaa a devenit tot mai eficienta, nimeni nu se mai simte la adapost, fie ca e primar al puterii sau al opozitiei, ministru sau parlamentar
  • Fata de mentalitatea politicului de pana la declansarea procesului de reforma a fost cea de intangibilitate
  • Nimeni dintre cei care fraudeaza statul nu mai doarme linistit, inclusiv judecatorii si procurorii corupti
  • Reforma educatiei din perioada 2000 - 2006 s-a dovedit un esec major
  • Bacalaureatul de anul trecut a fost proba fundamentala a esecului reformei din perioada 1997 - 2000
  • Poti sa nu ai titei, gaze naturale, daca ai un sistem de educatie performant vei reusi sa devii o tara competitiva
  • V-ati aplecat si asupra risipei din bani publici in sistemul de asigurari sociale
  • Ati avut puterea sa mergeti mai departe si sa abordati o serie de legi care au facut piata fortei de munca sa functioneze
  • Ati avut forta sa promovati un nou cod al muncii
  • Va asigur  ca e o formidabila premisa pentur o eficienta piata a fortei de munca, de natura sa incurajeze si investitiile straine. Asta nu inseamna ca procesul de modernizare a statului s-a incheiat
  • Doua legi vor intregi procesul de modernizare: legea sanatatii si legea reorganizarii administrative a Romaniei.
  • Legea sanatatii, din pacate, a trebuit retrasa pentru ca a fost prost lansata in dezbatere
  • Nu inseamna ca principiile ei sunt de abandonat: un control mai puternic al banului public, implicarea in finantarea sanatatii a sectorului privat
  • A face acest pas e esential cu atat mai mult cu cat managementul competitiv al spitalelor e o cheie pentru succes
  • Nu inteleg de ce putem accepta ca intre scoli sa fie competitie din punct de vedere al calitatii iar la spitale sa nu avem aceasta optiune
  • Am convingerea ca tema legii sanatatii trebuie reluata
  • Sunt cunoscute ezitarile ministerului Sanatatii si a CNAS de a face public pachetul minim garantat
  • In lipsa pachetului minim garantat, legea sanatatii poate fi un esec de la lansarea in dezbater pentru ca asiguratii si cei ce nu se pot asigura trebuie sa stie ce le garanteaza statul
  • Trebuie sa recunosc ca toti ministrii au fost ezitanti si nu si-au asumat responsabilitatea lansarii subiectului in dezbatere
  • Reorganizarea administrativa: stiu ca sunt discutii majore. Reorganizarea nu se poate face a doua zi de la promulgarea legii, necesita un timp de tranzitie ce se poate intinde pe patru ani
  • Va propun sa adoptati in discutii cu opozitia reorganizarea administrativa, pentru ca nimeni nu poate convinge pe nimeni ca o tara organizata administrativ vca in 1968 mai poate raspunde nevoilor de aiz
  • Avem exact aceleasi structuri si in administratia centrala, dar mai ales in administratia locala: directii sanatiare, de educatie, agricole, inspectorate de politie etc
  • Cum credem ca o astfel de organizare mai poate raspunde nevoilor de dezvoltare a Romaniei?
  • Acum se construieste bugetul pentru 2014 - 2020
  • E clar ca modul cum s-au utilizat banii pentur dezvoltare regionala a fost departe de a fi eficient
  • Nu s-au putut proiecta infrastructuri la nivel regional, fiecare judet a fost cu interesele lui
  • Daca vrem sa cheltuim eficient banii in 2014 - 2020 reorganizarea administrativa e cheia
  • Ar permite o masiva descentralizare a utilizarii banilor europeni
  • O data construite regiuni de dezvoltare, ele vor fi persoane juridice care se pot adresa direct Bruxellesului si nu sa faca coada la usile ministrilor de la Bucuresti
  • Trebuie sa aveti in vedere nevoia de a aproba legea privind confiscarea extinsa, valorificarea bunurilor confiscate sau sechestrate
  • Acestea sunt chei in constatarea ireversibilitatii proceselor de eficientizare a Justitiei din Romania
  • Am convingerea ca Guvernul va transmite rapid legea de aplicarea a codului de procedura penala, o urgenta
  • Un punct de vedere care s-ar putea sa nu va placa: nevoia de modernizare a clasei politice
    Un prim pas a fost introducerea votului uninominal
  • Un vot compensat ca acum nu face decat sa creeze distorsiuni
  • Este o obligatie morala a majoritatii ca impreuna cu minoritatea din Parlament sa decida un vot uninominal curat, care nu mai lasa ca oameni de pe locul trei sa ajunga parlamentari si primii din colegiu sa ramana acasa
  • Se pare ca nu sunteti chiar atat de impotriva acestei solutii (rade). Aplicarea referendumului din noiembrie 2009 - (rasete in sala)
  • Dragii mei, trebuie sa recunoastem ca oricaruia dintre dvs, fie la putere sau ca priviti la televizor, fiind in opozitie, ii e greu sa mearga in colegiu si sa spuna aveti incredere in noi, cand azi oricare dintre membrii parlamentului e vulnerabil la respectarea votului cetateanului
  • Cetatenii au cerut parlament unicameral si 300 de parlamentari
  • Stiu ca trebuiesc doua treimi, ca trebuie facut un efort de a se discuta cu opozitia, dar tineti cont ca a fost un vot cu peste 80% pentru parlament unicameral
  • Acum, e evident ca o singura camera legifereaza, cea decizionala. Practic, parlamentul fucntioneza ca unul unicameral
  • E foarte greu sa justificati necesitatea a doua camere cand singurul suveran e votul popular
  • Mai e un lucru ce tine de moralitate: Stiu ca si dvs ati avut veniturile amputate cu 25%. Si totusi, una e sa ii tai presedintelui 25% din salariu, si alta cuiva care are 1000 de lei
  • Reducerea la o camera si la 300 de parlamentari ar veni si ca un argument ca si politicienii sunt constienti de nevoia de a reduce cheltuielile de functionare a statului
  • Daca avem o criza a datoriilor publice in Eropa, ea a generata de doua motive: cheltuielile foarte mari ale statului pentru a-si asigura functionarea si cheltuyielile mult peste venituri cu protectia sociala
  • Din acest punct de vedere, un raspuns pozitiv la referendumul din noiembrie 2009 e ceea ce populatia asteapta de la politicieni
  • Daca reforma a ajuns la un punct la care i-ar mai trebui doua legi pentru a avea un stat care sa ne permita sa privim cu speranta in viitor, mai avem si probleme economice fundamentale
  • Un obiectiv major e intrarea in Zona Euro
  • Dobanzile in Zona Euro sunt de 1 - 1,5% pentru statele echilibrate, iar pentru non-euro sunt 6 - 6,5%
  • Trebuie sa intelegeti cat de important e sa devenim stat membru a Zonei Euro
  • Am vazut multe state in dificultate care au indeplinit criteriile de la Maastricht
  • Ceea ce inseamna ca respectarea acestora nu e suficienta
  • Nu e de conceput acum , dupa ce am vazut ce se intampla, sa ai un deficit sub 3%, indatorare sub 60%
  • Dincolo de aceste criterii, viata ne-a arata ca un stat care nu are o economie performanta, competigiva, nu rezista in zona Euro
  • Obiectivul in perioada imediat urmatoare trebuie sa fie reanalizarea si cresterea performantelor economiei de stat
  • Marii transportatori, fie ca vorbnim de tranzgas, cai ferate, marii producatori de energie, toate trebuie sa devina competitive ca productie
  • Fara competitivitate in transporturi, energie, nu avem nicio sansa sa traim bine in Zona Euro
  • Aceasta lectie o invata acum vechii membrii ai Zonei Euro
  • Programul cu FMI vizeaza o prioritate pentru eficientizarea economiei de stat
  • Economie competitiva si crestere de productivitate trebuie sa fie cuvintele de ordine inainte de a intra in Zona Euro
  • Altfel, doar criteriile de la Maastricht raman o inselatorie pe care ne-o adresam noua insine
  • Am luat masurile de austeritate necesare, am pornit reforma statului dar ne mai trebuie ceva: o economie extinsa, consolidata, ramuri prioritare pe care sa le dezvlotam si sa fim printre campioni
  • Conditiile noastre sunt legate categoric de agriocultura, turism si minerit
  • Fara sa cream locuri de munca in aceste domenii riscam ca, desi aparent sa avem parametrii economici buni, in realitate sa cream o patura larga de oameni saraci
  • Nimic nu e mai important decat sa cream locuri de munca
  • Stiu ca se poarta demagogia, sa nu ne atingem de reusrsele tari....
  •  Fara locuri de munca nu vom da sanse unui numar mare de romani
  • Fac un apel si la parlamentari si la guvern: redeschideti mineritul care a devenit rentabil
  • Nu discut eu conditiile comerciale, daca avem bani sa-l redeschidem cu banii nostri, daca nu sa acceptam investitii straine si sa generam locuri de munca
  • Acesta e adevaratul aur al unei societati - locurile de munca
  • Niciodata nu vom fi capabil sa sustinem sistemul de pensii cu 6 mil de pensionari si 4,5 mil de angajati
  • Trebuie sa aducem locurile de munca la numarul de pensionari
  • Va sugerez si dvs sa dati atentie problemei crearii locurilor de munca si sa-i chemati pe ministri sa va prezinte proiectele de creare de locuri de munca
  • Fac o precizare extrem de importanta: o evolutie care se vede cu ochiul liber: in agircultura, datorita dotarii fermierilor, randamentele au inceput sa creasca
  • Foarte multi tineri din rural nu isi mai gasesc locuri de munca
  • Locurile de munca vor disparea pe masura cresterii randamentelor.
  • O politica de fixare in mediul rural a IMM-urilor este vitala pentru soarta viitoare a satului
  •  Industria IT - avem resurse naturale: inteligenta is imaginatia tinerilor, trebuie doar sa focusam corect reusrsele destinate acestui sector
  • Desi avem un sistem foarte modern, cu viteza mare de transmisie a datelor, fiecare e cu infrastructura lui
  • Electrica are propria sa fibra optica, calea ferata la fel, Educatia la fel
  • Si uite asa, in momentul de fata, desi am putea acoperi 57% din nevoile de transmisie de date acoperim doar circa 20% pentru ca fiecare suntem stapani pe fibra lui optica
  • Am abordat aceasta problema in CAS
  • Romania are acum capacitate de transmisie de date mult mai mare decat cea pe care o utilizeaza in mod real
  • Credeti ca stie cineva ce softuri si ce echipamente se achizitioneaza de fiecare minister, primarie, CJ ?
  • Acest lucru trebuie pus urgent sub control si generat o politica de achizite de soft, de echipamente, de infrastructuri
  • Este aici o vulenrabilitate in privinta utilizarii banilor publici si ea trebuie corecata ori printr-o analiza a parlamentului, ori prin solutii ale guvenrului, astfel incat legislatia sa genereze o infrastructura de care sa beneficieze toti
  • Daca putem sa vedem cu usurinta prioritatile, trebuie sa va spun un lucru asupra caruia va trebui sa avem o atentie deosebita: energia
  • Romania furnizeaza acum energia de care are nevoie pentru nivelul actual de dezvoltare
  • In perspectiva urmatorilor zece ani, una din marile probleme ale Romaniei, dincolo de forta de munca, natalitate, este legata de asigurarea energiei
  • Imaginati-va o Romanie care isi dubleaza PIB-ul in 10 ani, cu ce energie va face acest lucru?
  • Raspunsul e fara echivoc si fara demagogie. Energiile curate sunt o solutie, foarte bine, e energie curata, desi foarte scumpa, dar o avem
  • Aceasta nu va fi insa suficienta si nici nu putem sa impanzim tara cu morile acestea de vant, pentru ca au si ele efectul lor asupra mediului
  • Nu ne-ar place la Predeal sau pe plaja cu o moara din aceia care sa produca energie
  • Sursele noastre sunt reactorul 3 si 4, sursele de gaz existente si gazele de sist
  • Sunt foarte multe interese, ca Romania sa devina tot mai depedenta energetic
  • Va cer sa priviti cu maxima responsabilitate nevoia Romaniei de a-si creste consistent capacitatea de a produce energie: nucleara, din Marea Neagra si din gaz de sist, daca avem resurse
  • Initial, in Marea Neagra se anuntarse 35 - 80 mld mc, in primul depozit cantitatea calculata e 100-110 mld mc de gaze, respecitv o productie extrem de buna
  • In acelasi peimetru mai sunt cinci depozite cu aceleasi caracteristice
  • Prospectiunile vor continua anul viitor
  • Romania are o resusrsa consistenta in Marea Neagra, putem asigura cel putin necesarul nopstru si al catorva vecini, cu o singura conditie: liberalizarea preturilor pentru industrie, nu pentru populatie
  • Costurile de extragere nu sunt deloc mici, dar pretul pietei face rentrabila exploatarea lor
  • Putem mentine preturi mici pentru populatie, dar econopmia trebuie sa primeasca inputul corect
  • Despre Uniunea Europeana:
  • Trecem prin cea mai grea criza economica de la al doilea Razboi Mondial
  • De ce am ajuns aici, statele au cheltuit mult mai mult decat au produs
  • S-a asigura o prosperitate pe datorie
  • Romania are sansa unei datorii mici si nu va fi constransa la reduceri ale nivelului de indatorare
  • Nu avem o problema de stopare a dezvoltarii din cauza unei datorii mari
  • Sub 60 ne putem permite sa rostogolim datoriile
  • Ca urmare a crizei datoriilor, s-au luat o serie de masuri obligatorii
  • Pachetul de guvernanta 1 - deja sunt state propuse spre sanctiuni, cu reducerea sumelor acordate de UE
  • Avem un alt instrument - Pactul Euro+
  • Tratatul privind stabilitatea, coordonarea si convergenta in uniunea economica si monetara a fost semnat de Romania prin mine
  • Am inteles ca opozitia cerea primului ministru sa semneze, nu stiu ce-i deranja sa semneze presedinteleCopnforma constitutiei, singurul care poate semna tratate internationale e presedintele Romaniei
  • Acest tratat intra abia acum in faza de dezbatere publica, pentru ca va intra in dezbatere parlamentara
  • Am vazut tot felul de contabili si experti la televizor spunand ca Romania trbeuia sa negocieze mai bine, sa-si puna un capitol singura
  • Sunt oameni neinformati, in Romania foarte multi neinformati isi iau fata expertului si par ca stiu despre ce vorbesc
  • Acest tratat fiscal a fost conceput strict pentru Zona Euro. A fost o presiune initiata de noi, sustinuti de Polonia, ca la acest tratat sa poata adera si statele non-euro
  • Singurele modificare care au putut fi facute pe negocierea romano-polona a fost legata de doua prevederi
  • Unu - si statele non-euro pot semna tratataul si sa participe la deciziile zonei euro
  • Doi - statele care au gradul de indatorare sub 60% sa poate merge cu un deficit structurala pana la 1 %
  • Ce recomand eu Parlamentului, plecand de la premisa ca acest tratat poate fi adoptat si sa punem rezergve ce prevederi intra in vigoare imediat si ce dupa ce devenim membru Euro
  • Recomandarea mea e ca parlamentul sa-l aprobe integral, cu intrare in vigoare imediat
  • Va obliga Romania sa devina performanta, cu dezvoltare durabila, fara imprumuturi cu dobanzi mari
  • Dincolo de demagogia politica, am convingerea ca Romania a facut un lucru bun semnand acest trata si dvs veti face un lucru si mai bun adoptatand acest tratat repede
  • Tratatul va intra in vigoare imediat ce 12 state din Zona Euro il ratifica
  • Dupa cum am vazut atmosfera, multe state il vor ratifica rapid
  • Rugamintea catre Parlament e sa ratificam repede acest tratat pentru ca va fi un semnal al vointei politice de a deveni o economie perfomanta
  • Va crea investitorilor confortul necesar pentru a face investitii
  • Am vazut ca aceast criza a datoriilor e generata de nerespectarea criteriilor de la Maastricht, adoptate in 1992
  • In 2011 si 2012 s-a facut un pas inainte care permite controlul Comisiei asupra modului cum fiecare stat respecta aceste criterii
  • Abia acum se da consistenta suportului mondei euro
  • Aceasta regula e facuta sa faca euro sa dainuie, sa faca din euro o moneda sigura si solida
  • Inca nu s-a facut suficient, dar atat s-a putut face politic la acest moment
  • In opinia mea, atunci cand politic se va putea face mai mult, se va merge spre uniifcarea sistemului de taxe, unificarea legislatiilor privind investitiile, redeventele etc
  • Chiar si TVA, daca nu cumva si pensii si salarii, in ultima etapa
  • E un proces ireversibil, in care nu avem alta solutie decat sa mergem inaitne pentru ca niciun stat singur nu poate face fata efectelor globalizarii
  • UE are o singura solutie pentru a se alfa pe puntea de comanda a procesului de globalizare: Uniunea Statelor Europene, cu o foarte puternica integrare
  • Niciun stat al UE, singur, in diverse etape de evolutie, nu va putea face fata procesului de globalizare
  • De aceea, exprim in fata dvs convingerea ca drumul catre care ne indreptam incet dar sigur e cel de a realiza Statele Unite ale Europei, altfel vom face ce facem acum, fiecare in parte
  • Doar o economie unitara poate face din Europa acea structura care poate concura cu SUA, CHina Brazilia etc
  • Probleme vor mai fi in UE, sio foarte probabil in partea a doua a anului se va constata intrarea in recesiune
  • Din acest punct de vedere, va pot spune ca nu va fi usor dar nu ne va fi atat de greu ca in 2009, pentru ca suntem mult mai bine pregatiti
  • Va asigur ca avem motive de optimism
  • Stim ce avem de facut, am acumulat experienta unei crize grele si suntem bine pregatiti sa facem fata unei eventuale recesiuni care s-ar instala in Zona Euro in a doua parte a anului
  • Vreau sa va spun ca in calitate de sef de stat nu mi-a placut niciodata faptul ca aflam din declaratii dintr-o capitala ce vom face la consiliul urmator. Si nu numai mie.
  • Vreau sa stiti ca Romania va fi un sustinator puternic al unei tot mai mari puteri a Comisiei Europene si nu a unui stat contributor sau altul
  • Garantia corectitudinii gestionarii afacerilor europene e in CE
  • Eforturile noastre sunt legate de consilidarea autoriatii si a atributiilor CE
  • Inchei multumindu-va mult pentru atentie 
  • Vreau sa stiti ca Romania indeplineste multe din criterii cerute pentru aplicarea tratatului fiscal si eu cel putin incerc sa va transfer ceea ce simt fiind in depina cunostina de cauza: aveti de ce sa fiti optimistii, Romania nu va face pasi napoi, chiar daca in Zona Euro va fi recesiune in a doua parte a anului
  • Romania nu-si poate vedea evolutie viitoare si securitate din  punct de vedere al sperantei de prosperitate decat in interiorul UE iar din punct de vedere al securitatii nationale partneriatul cu SUA ramane un pilon de baza al politici noastre.








La sfarsitul lunii februarie, presedintele Basescu a transmis o scrisoare presedintilor celor doua Camere ale Parlamentului, Vasile Blaga si Roberta Anastase, prin care a solicitat sa adreseze un mesaj Legislativului.

"In conformitate cu prevederile art. 88 din Constitutia Romaniei, doresc sa adresez Parlamentului un mesaj cu privire la probleme de politica interna. Va propun ca data prezentarii mesajului sa fie data de 7 martie 2012, la o ora pe care sa o stabiliti dumneavoastra, in functie si de programul celor doua Camere ale Parlamentului", se arata in scrisoarea transmisa de Traian Basescu.

Senatorii si deputatii din Opozitie, aflati in greva parlamentara, si-au anuntat deja absenta de la eveniment, scrie Agerpres.

Presedintele PSD, Victor Ponta, copresedinte al USL, a declarat ca parlamentarii social-democrati vor continua greva parlamentara, dar vor fi prezenti in Parlament cu prilejul sedintei consacrate votului pentru ratificarea Tratatului privind stabilitatea, coordonarea si guvernanta in cadrul Uniunii Economice si Monetare.

Seful statului a mai adresat un mesaj Parlamentului si pe 27 iunie 2011, tot in absenta Opoziţiei, printre temele de la acea dată aflându-se şi proiectul de revizuire a Constituţiei.

















15770 vizualizari

  • +24 (56 voturi)    
    greva opozitiei (Miercuri, 7 martie 2012, 8:00)

    evoque [utilizator]

    pare fara sens.
    Modul in care se comporta opozitia arata cat de lipsiti de ideii sunt si cat de lipsiti de vlaga.
    Am senzatia ca in fapt opozitia se comporta de parca ar fi in fotbal si joaca la "trecerea timpului", numai ca timpul nu iarta iar daca opozitia mizeaza pe saturatia romanului fata de putere au toate sansele ca basescu sa faca schimbarile de rigoare si jocul opozitiei nu o sa aiba rezultatele scontate.
    Singurul dusman al opozitiei si a majoritatii cetatenilor romani este basescu. Basescu este singura persoana care poate sa puna probleme opozitiei pentru ca pdl-ul este o masa amorfa si fara creier care executa orbeste ordinele lui basescu. Azi am senzatia ca cineva o sa aiba parte de o surpriza, dupa episodul arafat, basescu a invatat o lectie, o lectie mai dura decat o palma peste gura unui ciutan.
    • +42 (48 voturi)    
      lipsa de sens (Miercuri, 7 martie 2012, 11:56)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Lipsa de idei este cronica si nu doar la opozitie.
      Ce vor face daca vor castiga alegerile? De unde bani ca sa isi onoreze(macar in parte) promisiunile?
      Cred ca de aceeia au recurs la ciudata greva.
      Daca ar fi fost in sala ar fi trebuit sa combata puterea cu niste solutii argumentate, care sa arate populatiei ca exista alternativa.
      Din pacate sistemul politic actual nu are solutii iar cei ce il alcatuiesc fac doar figuratie, mimand tot felul de actiuni pe linga subiect.
      Se agata de Basescu, incercand sa mai traga de timp, pentru ca daca acesta nu ar mai fi presedinte, ce discurs ar mai avea ei?
      • -3 (27 voturi)    
        deci (Miercuri, 7 martie 2012, 12:51)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui translativus

        ce este de facut?!!
        Avem politicieni si de o parte si de alta incapabili si interesati doar de propria bunastare.
        Este clar ca pentru cetatean nici pdl nici usl nu ofera nimic bun. Care este atunci calea de urmat pentru "cetateanul turmentat", care in curand trebuie sa dea piept cu micii si berile din campanie.
        • -3 (15 voturi)    
          alt sistem (Miercuri, 7 martie 2012, 13:47)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          Schimbarea sistemului politic este singura iesire din fundatura si nu doar la noi.
          Sistemul parlamentar este epuizat din toate punctele de vedere.
          Priviti la biata Europa; Macinata de tot felul de crize economice, demografice, etnice si rasiale, avand acelas sistem parlamentar pagubos.
          Incremenit si fara sperante, in imobilismul sau, acesta nu poate tine pasul cu evolutiile rapide ale societatii europene si in loc sa ne manifestam ca cea mai mare putere economica si militara a planetei, noi bajbaim prin mocirla intereselor meschine de grup.
          Pastrand actualul sitem, ne vom invarti captivi ca fluturele pe lampa, inainte sa ne ardem definitiv.
          • +24 (36 voturi)    
            USL e KO!!! (Miercuri, 7 martie 2012, 14:33)

            Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Dupa lovitura de azi in care un sondaj IMAS il da pe MRU cap la cap cu Ponta si Antonescu (sunt sceptic ca acesta este adevarul, sondajul fiind comandat de penalul Patriciu si facut de Alin Teodorescu, membru PSD si sef al IMAS), iata ca Traian Basescu vine cu bomba majorarii salariilor, mai mult ca sigur ca si a pensiilor. Daca mai adaugam si scaderea CAS cu cateva procente bune anuntata de MRU, avem o imagine in care USL merge pe burta nu doar la figurat. Daca mai adaugam la asta si declaratia de imbecil al lui Dan Sova prin care nega progromul de la Iasi, continuarea grevei de lux "accentuata" de ridicarea indemnizatiilor si diurnelor de la casieria Parlamentului, decizia CCR privind constitutionalitatea guvernului Ungureanu si legatura stransa dintre angajatul MAI care a impuscat 8 oameni si PNL, putem spune ca alegerile s-au incheiat inainte de termen. Imi aduc aminte cum PSD si PNL aveau 15% si respectiv 7% cu un an inaintea alegerilor din 2008 iar la alegeri, dupa ce au devalizat tara, au avut 32% si respectiv 20%. Prin excedentul din luna Ianuarie, guvernul MRU poate majora salariile si pensiile fara a periclita cumva echilibrul bugetar al tarii iar apoi sa tina alegerile parlamentare la anul pe vremea asta simultan cu prezidentialele cu MRU pe post de locomotiva a coalitiei de la putere ( Domnisoru,analist la Vantu il da pe MRU la 30%).Discursul lui Traian Basescu a acoperit toate lacunele si deficientele societatii romanesti, dar a prezentat si solutiile de redresare a acestora, de la redeschiderea mineritului si exploatarea unor noi zacaminte pana la cresterea sectorului IT, de la reducerea numarului de parlamentari si modificarea Constitutiei, la reorganizarea administrativ-teritoriala.Cei doi asi ai politicii romanesti, Traian Basescu si Mihai Razvan Ungureanu, se pregatesc de trimiterea in istorie a adunaturii numita pompos USL
            USL pierde clipa de clipa si asta ii ocupa toata ziua...
            Votati-ma, sunt cersetor de voturi...dar va spun numai adevarul!
            • +4 (8 voturi)    
              votat (Miercuri, 7 martie 2012, 15:25)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Imi place argumentatia, mai ramane de vazut rezultatul la vot.
              Partea proasta este ca sistemul politic ramane acelasi, indiferent de cine vine la putere.
              Vom vedea aceleasi metehne la aceiasi oameni (sau la altii noi), cu aceeasi lipsa de responsabilitate si evident cu aceleasi interese, altele deca ale cetatenilor.
            • -3 (9 voturi)    
              Esti praf (Miercuri, 7 martie 2012, 18:10)

              luc09 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              Cred ca nici tu nu ai curaj sa recitesti prostiile pe care le debitezi, auzi cresterea din ian!!!, chiar Base a zis ca scaderea din Feb. e mult mai mare, deci .....esti praf
              • +4 (10 voturi)    
                Bati campii! (Miercuri, 7 martie 2012, 18:24)

                Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui luc09

                E vorva de cresterea raportata la Ianuarie anul trecut. Cat despre scaderea din Februarie, este conjucturala datorata conditiilor meteo, dar va reveni la normal odata cu imbunatatirea vremii.
                Deci, invata sa citesti statisticile!
            • 0 (4 voturi)    
              omule (Miercuri, 7 martie 2012, 22:27)

              evoque [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

              inca nu ai obosit sa ai atitudinea asta obedienta?
              Ce venit realizezi din activitatea asta?
          • 0 (2 voturi)    
            Pentru 'novator'... (Joi, 8 martie 2012, 1:16)

            Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui translativus

            Dupa parerea ta, cam cite SUTE de ani vor trebui sa treaca ca sa ne putem "manifesta" ca cea mai mare putere economica si militara a planetei???

            Realizezi macar grandoarea 'prapastiilor' pe care le spui?
            • 0 (2 voturi)    
              catre "cadillac" (Joi, 8 martie 2012, 8:02)

              translativus [utilizator] i-a raspuns lui Cadillac

              Europa (in ansamblul ei), este deja cea mai mare putere economica si militara a planetei iar cine nu realizeaza aceasta, se afla intr-o "grandioasa prapastie".
              Faptul ca nu ne manifestam ca atare, se datoreaza sistemului politic stufos si anchilozat care este preocupat mai mult de interesele particulare si de grup ale celor ce il compun.
              Daca nu vom schimba sistemul si nu ne vom manifesta unitatea, vom fi striviti de ceilalti care nu asteapta si nu iarta.
        • +21 (21 voturi)    
          Intr-o (Miercuri, 7 martie 2012, 14:25)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          economie libera,cetateanul isi asuma propria -i bunastare;cetateanul turmentat asteapta sa-i ofere cineva ceva...
          • -1 (1 vot)    
            economie libera (Miercuri, 7 martie 2012, 22:23)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui Jar

            corect, insa cum scapam de factorul politic.
            Eu am avut placerea sa il cunosc pe fostul rege al iordaniei, acesta spunea: O tara bogata inseamna oameni bogati.
            Cum a pus el in practica acest lucru? Simplu.
            A taiat la maxim toate cheltuielile statului inclusiv ajutoarele sociale dar a redus si taxele si impozitele.
            Sau cu alte cuvinte nu va iau dar nici nu cereti.
    • +40 (52 voturi)    
      USL nu are nici un sens (Miercuri, 7 martie 2012, 11:56)

      CalinM [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Tu de ce crezi ca-i deranjeaza pe astia din USL, Basescu? Pentru ca spune lucrurilor pe nume. Da intr-un mod poate prea abrupt, de multe ori fara menajamente, dar spune adevarul.

      Iar cand vorbesti de coruptie si spui adevarul in modul asta, ai multi dusmani asa cum vedem in cazul lui Base. Asa ca degeaba spui ca USL greseste facand greva asta stupida, ei au gresit cand au intrat in politica pentru ca nu au nimic de oferit bun Romaniei. Ei vor doar sa fure.
      • -9 (19 voturi)    
        Asta-i democratia! (Miercuri, 7 martie 2012, 12:47)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

        Fiecare ofera ce are de oferit, ca nu mai suntem in comunism sa-i lase numai pe cei muncitori sa-si ofere munca iar la restu sa le bage pumnu' in gura.
        • +26 (30 voturi)    
          Pai daca asta-i democratia oferita de USL (Miercuri, 7 martie 2012, 13:26)

          CalinM [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Eu am tot dreptul sa fiu contra lor, pentru ca eu urasc hotii si nesimtitii. Si in USL s-au strans si unii si altii.
          • -9 (11 voturi)    
            Ura ii face si mai hoti (Miercuri, 7 martie 2012, 14:00)

            Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

            si mai nesimtiti. Caracterele negative se hranesc cu ura si tu ii intretii fara sa vrei!
        • +16 (16 voturi)    
          gresit (Miercuri, 7 martie 2012, 13:49)

          translativus [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          Asta nu e democratie ci smecherocratie.
        • +1 (3 voturi)    
          hello (Miercuri, 7 martie 2012, 20:18)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

          pune picioarele în apă rece şi mai citeşte o dată ce ai scris!
      • -21 (31 voturi)    
        Daca tu ai inteles (Miercuri, 7 martie 2012, 12:48)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

        ca presedintele tau spune adevarul este foarte bine pentru secta lui basescu. Cand o sa trebuiasca sa participi cu portofelul personal la umplerea gaurilor facute de secta basescu atunci o sa ai un alt adevar.
        Pentru tine personal fa un calcul sau macar documenteazate si vezi cati bani a luat romania in ultimul timp cu imprumut fmi+banci+altele. Sa vezi cat de dur este adevarul atunci cand se va plati nota pentru mici si berea din actuala campanie electorala.
        Nu am sa inteleg niciodata persoanele care cred in balivernele unor politicieni.
        • +18 (24 voturi)    
          ti-am dat (Miercuri, 7 martie 2012, 13:01)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          plus la primul comentariu, insa acum nu pot...
          imprumuturile in mare parte leluam pentru a putea plati pensii, salarii si ajutoare sociale, care in orice caz nu pot fi puse in carca pdl si a lui basescu...
          nu ca ei ar fi fete mari, dar sa ne facem ca nu vedem padurea din cauza copacilor, este prea mult...
          ce te faci cand va veni usl la guvernare? de unde vor lua bani pentru toate promisiunile? atunci sa-ti mentii ideile...
          • 0 (2 voturi)    
            şi tipărim bani, (Miercuri, 7 martie 2012, 20:21)

            dan63 [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            nene Iancule, că altă soluţie nu-i!
            Să teţii atunci cu salarii de 1.000.000 şi păinea de 10.000 de lei!
          • 0 (2 voturi)    
            toata societatea europeana (Miercuri, 7 martie 2012, 22:42)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            se confrunta cu aceiasi problema in domeniul pensiilor.
            Insa hai mai intai sa echilibram bugetul reducand cheltuielile inutile si ajutoare date aiurea.
            candva pdl sustinea standarde de cost si bla bla, din toate acestea s-a ales praful pentru ca interesele de partid si personale au fost mai mari. Toate acestea (pensii, salarii la bugetari si ajutoare sociale) vin acum in carca pdl si a lui basescu pentru ca nu sunt rezolvate decat declarativ pentru ca in realitate au schimbat cadrele psd cu cele pdl si constientio fiind de pierderile de popularitate dupa marirea de tva si diminuarea cu 25% nu au avut curajul sa mearga mai departe.
            Pana acu' ceva timp basescu urla la pdl sa nu se gandeasca la "mariri" de salarii pentru ca nu sunt bani.
            A facut miscarea cu guvernul si au vazut ca tot prost stau. Au incercat varianta cu miscarea populara si au vazut ca tot prosat stau. A ramas ultima arma promisiune ca de la 1 iunie se revine la salariile dinainte, numai ca aici este o alata problema: Puterea de cumparare.
            Toate aceste miscari sunt strict electorale si nu au nimic cu cresterea nivelului de trai al populatiei. Daca are dreptate undeva este ca se pot gasi multe cheltuieli bugetare care pot fi reduse, numai ca aici trebuie sa isi taie din veniturile la partid iar acum pe ultima suta de metri nu prea se sacrifica nimeni.
        • +8 (18 voturi)    
          salveaza-te (Miercuri, 7 martie 2012, 13:10)

          Palax [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          interpretez ideile tale, in felul urmator: tu ca sa te salvezi de la inec de pe mare trebuie sa alegi intre doua barci. Si o barca se scufunda mai repede si alta mai lent. Pe langa ca nu alegi nici una, dai replici la cei care o aleg pe cea care se scufunda mai greu ca comandantul este incompetent si ca barca se scufunda din cauza lui. O parte ai dreptate, dar uiti faptul ca trebuie sa-ti salvezi pielea intr-un timp foarte scurt. Asa ca inloc sa-ti doresti sa vina o barca perfect functionala, ai face bine sa alegi ce poti mai bine la momentul respectiv. Altfel mori.
      • +1 (3 voturi)    
        Pentru 'calinM' (Joi, 8 martie 2012, 1:26)

        Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui CalinM

        Ai foarte mare dreptate, insa;

        "Cea mai mare gafa a unui politician, este sa spuna adevarul"
    • -13 (25 voturi)    
      Cat de ipocrit sa fii (Miercuri, 7 martie 2012, 13:08)

      The Special One [utilizator] i-a raspuns lui evoque

      Sa comentezi de parlament ca garantul democratiei si ca e pacat ca opositia lipseste (ceea ce e adevarat) dar tu cu Boculet conduci tara de 3 ani numai cu ordonante si asumari cand ai majoritate in parlament.

      Ipocrizie maxima.
      • -2 (4 voturi)    
        Ghiolbanii feseniste (Miercuri, 7 martie 2012, 20:10)

        taranistu [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

        Asa le numea Toader Paleologu, atitudinile pedelistilor fata de Rege. Basescu continua ghiolbaniile, semn ca n-a inteles nimic, nu regreta nimic. Inainte! Cu capul in zid!
      • -2 (2 voturi)    
        corect (Miercuri, 7 martie 2012, 22:30)

        evoque [utilizator] i-a raspuns lui The Special One

        pentru cei care vad, pentru cei din propaganda portocalie este normalitate absoluta.
        • +2 (2 voturi)    
          numai lozinci la tine (Joi, 8 martie 2012, 4:48)

          yellowdog [utilizator] i-a raspuns lui evoque

          ori nu intelegi ce citesti, ori nici macar nu te obosesti sa citesti articolul, ori pur si simplu esti rau intentionat. Dreptul tau sa poluezi, dar nu ai nimic constructiv in afara de bascalie.
          • 0 (0 voturi)    
            daca atat (Joi, 8 martie 2012, 8:37)

            evoque [utilizator] i-a raspuns lui yellowdog

            intelegi tu, eu nu iti cer mai mult.
            sa fii fericit.
  • -26 (48 voturi)    
    100 lei (Miercuri, 7 martie 2012, 11:29)

    Isidor_b [utilizator]

    Presedintele mai da "o suta de lei" la salariu. AU plecat elicopterele sa il ia? Targoviste il asteapta!
  • -27 (41 voturi)    
    Parlament Unicameral (Miercuri, 7 martie 2012, 11:45)

    Isidor_b [utilizator]

    Greseala de exprimare a Presedintelui: "Cetatenii au cerut" Parlament Unicameral. Nu este adevarat! Cetatenii au spus ca ar fi de acord cu Parlament Unciameral. La fel de acord ar fi cetatenii si cu disparitia impozitelor, liberalizarea drogurilor usoare (aici EBA ar conduce campania pentru), marirea salariilor cu 1000 %. Una este sa fii de acord in principiu, alta este sa ceri.Felicitari Opozitiei pentru consecventa.
    • +30 (36 voturi)    
      Parlament semi-cameral (Miercuri, 7 martie 2012, 11:59)

      Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

      Eu credeam ca dorinta poporului exprimata prin referendum este un imperativ in democratie. La cum chiulesc parlamentarii se vede ca poporul a avut dreptate. Tara merge inainte si fara jumatate de parlament.
      • -20 (28 voturi)    
        Parlament (Miercuri, 7 martie 2012, 12:10)

        Isidor_b [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Cu stima reamintesc intrebarile de la referendum:
        Sunteți de acord cu trecerea la un Parlament unicameral în România?
        Sunteți de acord cu reducerea numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane?
        Poporul a raspuns la cererea Presedintelui ca este de acord. Cetatenii nu au cerut nimic. Au fost de acord cu o cerere a Presedintelui. Imi permit o glumita: Intrebi o domnisoara "Esti de acord sa facem dragoste/sa fii sotia mea?" Ea raspunde "Da" la ambele intrebari. Eu m-am casatorit la 10 ani si doua luni de la acest raspuns. Nu am vazut in referendum o intrbeare de tipul: Este obligatoriu sa facem parlament unicameral de maine? In lipsa acestei intrebari eu sunt de acord ca avem inca multi ani la dispozitie sa facem parlament unicameral.
        • +23 (25 voturi)    
          Pai (Miercuri, 7 martie 2012, 12:23)

          Alfabetix [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

          raspunsul a fost Da, nu Nu, nici Ma mai gandesc, nici Poate.
          Ce vrei mai mult?
          Dar, suntem in tara lui Caragiale si a lui Isidor (gluma) in care Da poate fi si Nu si uite asa am incalecat pe o sa si stam mult si bine sa ne scarpinam ca avem interese...
          • -11 (19 voturi)    
            Caracter Consultativ (Miercuri, 7 martie 2012, 12:40)

            Isidor_b [utilizator] i-a raspuns lui Alfabetix

            REFERÉNDUM, referendumuri, s. n. Consultare directă a cetățenilor, chemați să se pronunțe, prin vot, asupra unui proiect de lege de o deosebită importanță pentru stat sau asupra unor probleme de interes general. – Din lat. [ad] referendum, fr. référendum.
            Sursa: DEX '98 (apud http://dexonline.ro/definitie/referendum)
            Amice (daca tot vorbim pre limba lui Caragiale), Vaz ca DEX spune ca referedumul are caracter CONSULTATIV. Acelasi caracter il au comisiile parlamentare la numirea de noi ministri. Este OK sa nu tinem cont cand e pentru noi si sa "combatem" bine cand e vorba de ceilalti? „spre a fi supus [adunării]”) s. n. (Dr.) "Opțional rezultatul r. poate figura în Constituția unui stat." (DN, aceeasi adresa www). Deci rezultatul poate figura in Constitutie OPTIONAL.
            Lasandu-l la o parte pe amicul I.L. eu cred ca puterea ar fi trebuit sa aiba initiativa parlamentara privind schimbarea parlamentului. Deocamdata exista o singura initiativa, a USL, pe care Puterea nu o voteaza ca vine de la ceilalti...
            • +4 (4 voturi)    
              Spre stiinta (Miercuri, 7 martie 2012, 15:38)

              IlicaTraian Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Isidor_b

              Constitutia Romaniei, ARTICOLUL 90
              Referendumul
              Presedintele României, dupa consultarea Parlamentului, poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, VOINTA cu privire la probleme de interes national.
              "Proiectul legislativ privind revizuirea Constituţiei iniţiat de preşedintele României, Traian Băsescu, a fost primit astăzi, 23 iunie, la Cabinetul preşedintelui Camerei Deputaţilor, doamna Roberta Anastase". Sursa Antena3.ro | 23 Iun 2011, 11:49
              • -4 (6 voturi)    
                Spre NEstiinta (Miercuri, 7 martie 2012, 16:50)

                Isidor_b [utilizator] i-a raspuns lui IlicaTraian Gheorghe

                Mult Stimata Domnisoara,
                Aveti incredre in Antena 3? In trustul lui Felix? Va recomand sa mergeti direct la sursa: www.cdep.ro/proiecte/2011/400/90/2/pl492.pdf si veti descoperi de ce PDL-ul a blocat proiectul. Ca sa nu obositi ochisorii va timit eu direct la pagina 8, art 45 unde Presedintele cere ca in in art 114 al Constitutiei ROmaniei sa se prevada"Guvernul isi poate angaja raspunderea in fata Parlamentului o singura data pe sesiune". Aici PDL s-a prins in capcana. Parlament unicameral, 300 parlamentari contra proces legislativ democratic. Cum tremenul DEMOCRATIE provoaca alergii PDL-ului, proiectul a fost blocat. Credeti ca ar fi fost posibil sa se conduca democratic, prin discutarea legilor in Parlament? A fost posibil 18 ani din 22 post 89. In restul de 4, PDL a condus prin asumare!
                • +2 (2 voturi)    
                  Te rog sa ma ierti (Miercuri, 7 martie 2012, 20:37)

                  IlicaTraian Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Isidor_b

                  Am crezut ca esti cit de cit inteligent, si macar cu un pic de bun simt.
            • -1 (1 vot)    
              Atunci demiterea presedintelui (Joi, 8 martie 2012, 14:24)

              Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

              cum de este aprobata prin REFERENDUM ? E sau nu consultativ ? Mie mi se pare ca e obligatorie vointa populara, altfel cei 322 l-ar fi demis pe Basescu fara nicio jena ...
        • +11 (17 voturi)    
          Eu nu mai am atata rabdare. (Miercuri, 7 martie 2012, 12:29)

          Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

          Daca a fost un referendum valid, nimic nu impiedica punerea in aplicare a rezultatelor lui, in afara de vointa Parlamentului, care trebuie sa dea legea corespunzatoare.

          Daca intrebarile erau :

          1. Sunteți de acord cu trecerea peste 10 ani la un Parlament unicameral în România?
          2. Sunteți de acord cu reducerea peste 10 ani a numărului de parlamentari la maximum 300 de persoane?

          stiam ca modificarile se vor aplica din 2019.

          Asa, ar fi fost de datoria actualului Parlament sa-si faca treaba...
        • +24 (24 voturi)    
          cetatenii (Miercuri, 7 martie 2012, 12:46)

          lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

          si cand voteaza cu cineva sunt de acord cu acel cineva, mai ales ca nu prea au ce sa aleaga...
          intr-o democratie normala, votul de incredere acordat de popor lui basescu trebuia sa se lase cu demisia parlamentului, sau a celor 322 care tipau din rarunchi ca rerpezinta poporul si ca poporul nu-l mai vrea pe basescu...
          poporul a ales, dar parlamentarii nu s-au sinchisit sa se uite in oglinda si sa-si puna intrebarea simpla: noi nu putem lucra cu basescu, basescu este cauza tuturor relelor din romania, chemam poporul sa-l suspende...
          poporul a ales si atunci cum putea functiona in continuare parlamentul?
          poporul nu a vazut un rau in basescu, nici macar nu se pune problema ca au ales raul cel mai mic, poporul l-a sustinut intr-o majoritate covarsitoare pe basescu si le-a dat o palma pe obrazul gros al celor 322...
          mult prea gros...
          PS timp de zece ani si doua luni ai fost un barbat liber, la fel ca robert negoita si banicioiu, felicitari...
          faptul ca te-ai casatorit tot cu ea, arata cat de fraier ai fost si cat de muklt timp ti-a trebuit sa-ti dai seama ca este jumatatea ta...
          noroc cu ea ca a avut mai multa minte decat tine si te-a asteptat, numai ca poporul s-a saturat de oameni saraci si cinstiti si nu mai vrea sa astepte o vesnicie sa se faca ceea ce trebuie, mai ales ca in aceste zile opozitia ne dovedeste din plin ca nu-si are nici un rost in parlament: ponta sustine in interviul de ieri de pe hotnews ca ei au fost trimisi in parlament, nu in marea adunare nationala si ca atare nu pot vota alaturi de putere.
          de la un asemenea om nu te poti ASTEPTA LA DIALOG SAU LUCRURI BUNE.
          si ca cireasa de pe tort sa-ti pice bine, aeara la b1tv, d-nul nica de la psd a sustinut sus si tare ca peste tot in lume puterea are obligatia sa asigure cvorumul in parlament...
          deci opozitia este la baie si mai bine sa lasam societatea civila sa vegheze asupra democratiei, ca nu ne costa asa mult ca opozitia... si au si rezultate mai bune...
          • -4 (6 voturi)    
            Painea si cutitul e la putere! (Miercuri, 7 martie 2012, 15:41)

            Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            Ca sa aduci la masa opozitia este de ajuns sa-i dai si ei cate o felie. Altfel de ce s-ar aseza la masa, doar pentru niste firimituri? Alea le poate aduna si dupa jos!
            • +7 (7 voturi)    
              nu sunt de acord cu tine... (Miercuri, 7 martie 2012, 15:50)

              lucyan [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

              opozitia poate foarte bine sa vina cu propuneri concrete si coerente, ca ne-am saturat de vorbe goale...
              in alta ordine de idei, opozitia controleaza o buna parte din tara, prin primari, prefecti, etc, nu mai vorbesc ca bugetarii si-au dublat numarul in perioada lui tariceanu.
              chiar crezi ca se multumesc cu niste firimituri? nici crinulet, cel fara de prihana, nu se multumeste cu putin, sau cei 300000 de euroi declarati in conturi nu inseamna nici macar o faramitura?
          • -4 (4 voturi)    
            Boborul Turmentat (Miercuri, 7 martie 2012, 16:55)

            Isidor_b [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

            In orice stat, declarati de neconstitutionalitate a comasarii alegerilor ar fi condus la demisia celor care si-au asumat proiectul. Corect? Eu zic ca PDL ar putea da un exemplu de cinste si corectitudine demisionand din bloc pentru asumarea unui proiect neconstitutional (proeict binecuvantat de un profesor de drept constitutional). Ar creea astfel precedentul si obligatia morala si pentru urmasi. Da' nu se poa'; e mai simplu sa latre "Ei sunt de vina" Si, nu ma pot abtine sa nu raspund precum in banc: "Di vina suntem amandoi!"
        • -1 (1 vot)    
          Doamne (Miercuri, 7 martie 2012, 20:25)

          dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

          Ce bine ar fi fost să fie vot censitar!
          Adică să plăteşti pentru a vota!
          Vedeam cine are raţiune!
          este ffff recomandat să trecem la mai puţini parlamentari - vezi gradul de reprezentare al cetăţenilor în SUA apoi mai vorbim!
          • +1 (1 vot)    
            Pentru 'dan63'... (Joi, 8 martie 2012, 1:46)

            Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui dan63

            Am DOUA vesti proaste pentru tine:

            1 In America - la fel ca si in Rominia - nu se voteaza avind ca criteriu coeficientul de inteligenta; singura diferenta este ca "mici si bere" se inlocuieste cu
            "hotdog si bere"!!

            2 Gradul de prezentare s-a "vazut"! Dovada?
            Avem un presedinte.................................."blond"

            Nu, eu n-am "contribuit" la aceasta "afacere"; am incetat sa votez in urma cu 12 ani.
      • +7 (15 voturi)    
        parlament zerocameral (Miercuri, 7 martie 2012, 12:25)

        translativus [utilizator] i-a raspuns lui Dianora

        Tara ar merge si mai bine, fara parlament.
        Legislatia este elaborata de Grupul legislativ iar restul se desfasoara in comisii.
        Ce fac ceilalti, vedem cu totii tragicomedia adoptarii legilor in Parlament.
        Fiecare sef de grup parlamentar arata cu degetul mare cum sa voteze ceilalti, care habar nu au ce voteaza.
        Daca in locul lor am aduce scolari din clasa intai, si le-am spune pe ce butoane sa apese in functie de cum arata "nenea" cu degetul, am avea acelasi rezultat. Ba chiar ar fi mai bine, astfel prezenta ar fi maxima si cu costuri minime (cornul si laptele)
    • +5 (5 voturi)    
      Excelent comentariu (Miercuri, 7 martie 2012, 18:27)

      luc09 [utilizator] i-a raspuns lui Isidor_b

      Corect si adevarat, ma crucesc ce prostii enorme debiteaza majoritatea pe aici. Cand un om contrazice flagrant ceea ce tot el spunea saptamana trecuta ca fiind imposibil, rezulta ca e.....genial!!!
  • -9 (27 voturi)    
    Ha ha ha (Miercuri, 7 martie 2012, 12:22)

    Adryan10 [utilizator]

    Presedintele a inceput cu discursuri populiste, in preajma alegerilor. Nu tot el zicea sa nu fie derapaje economice datorita masurilor populiste in preajma alegerilor? Una zice azi, alta zice maine.
  • -4 (26 voturi)    
    Ce ipocrit (Miercuri, 7 martie 2012, 12:42)

    Rali [utilizator]

    Iar incearca sa se emaneze in reprezentantul cetatenilor. Adica, ma scuzati, al bugetarilor si pensionarilor, ce a zis de sectorul privat?? Nimic, exact asa sunt tratati ca cetateni, fiind inexistenti in discursul acesta.
    Ma asteptam sa dea cu RMGC, reforma in sanatate si energie, a dat-o ca de obicei, uitand ca este la fel de vinovat pentru furtul care se desfasoara in aceste sectoare de catre oamenii partidului, furt din buzunarul pensionarului si al bugetarului.
    Inca o tema de discutie ratata este traseismul politic si modul de promovare a candidatiilor si a reprezentantilor partidelor in teritoriu.
    Se poate spune despre discursul de azi - Tezele din martie 2012, pentru partidul meu si ce trebuie facut pentru a castiga iar cascavalu'.
    Cat despre imprumuturile facute anul asta, am inteles ca am acoperit deficitul bugetar pentru 2012 si noi continuam sa luam bani imprumut. De ce?
  • -4 (22 voturi)    
    circ si paine pentru ca vin alegerile (Miercuri, 7 martie 2012, 12:43)

    evoque [utilizator]

    in fapt asta are in vedere herr prezident, alegerile, a stat, a cugetat si a constatat ca este in rahat.
    Ce a ramas de facut, nimic mai simplu, asa cum a invatat la scoala de partid comunista promiti marirea salariilor. A facut si ceausescu acelasi lucru, doamne ajuta ca elicoptere sunt.
    In rest o abordare de teme ca sa dea apa la moara pentru toti guristii si de o parte si de alta a baricadei.
    Mesajul a fost in fapt pentru pdl si le da acestora liber la promisiuni si pomeni electorale.
    Calculul este rece si infiorator pdl are acum mana libera la jaf din banul public pentru asi sustine campania electorala, daca nu castiga gaura ramane in chilotii celor care vin la putere, inca o marlanie marca basescu.
  • +17 (27 voturi)    
    Base (Miercuri, 7 martie 2012, 12:43)

    Ciprian_Marius [utilizator]

    Rezultatele reformelor 2010-2012 incep sa se vada. E nevoie de timp si rabdare si o sa reusim sa ne revenim. Trebuie sa intelegem ca se poate!!!
    • -8 (12 voturi)    
      Se poate, dar nu doar prin munca. (Miercuri, 7 martie 2012, 13:08)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian_Marius

      Daca nu-ti sarezi cu ceva hotie munca ramai cu buzele umflate... iar gura ti se face punga de la atata munca!
    • -5 (13 voturi)    
      Se vad (Miercuri, 7 martie 2012, 13:11)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian_Marius

      Mai ales cele 30 de miliarde datorii.
      Ce zici de reducerea numarului de bugetari? Se vede ceva in afara de iesirile naturale din sistem??
      Dar de cresterea furaciunii se vede??
  • +9 (19 voturi)    
    atat s-a inteles din discurs..salariile..rusinos (Miercuri, 7 martie 2012, 12:51)

    gnb [utilizator]

    din tot discursul, toata presa atat a ramas sa titreze.." salariile bugetariilor revin...."..atat am inteles din tot ce insemna politica economica, politica externa,politica de dezvoltare. etc....e rusinos! asta este starea natiunii care nu a confirmat in niciun domeniu in 20 de ani, decat in hotie, smecherie, descurcareala ieftina si paguboasa si coruptie. De ce ar reveni salariile, din moment ce restucturarea bugetariilor nu a vut loc? de ce sunt in continuare 1.200.000 de bugetari in sistem? de ce platim toate pilele si relatiile angajae in sistem? de ce colcaie sistemul functionarimii de coruptie?
    • 0 (2 voturi)    
      Pentru ca romanii nu sufera (Miercuri, 7 martie 2012, 13:26)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui gnb

      asemenea apucaturi... cand le vad la altii!
  • +12 (18 voturi)    
    ..... (Miercuri, 7 martie 2012, 13:01)

    pepy [utilizator]

    Din ce se intampla acum , nu vad un viitor bun pentru opozitie . Aceasta alegere a lor de a intra in greva , este asemeni unu " meci " pe care il vor pierde prin neprezentare .... Se pare ca , cat de curand vor avea parte de o surpriza neplacuta . SUCCES Dl. Basescu !!!
    • -6 (12 voturi)    
      Te asteptam (Miercuri, 7 martie 2012, 13:13)

      Rali [utilizator] i-a raspuns lui pepy

      Caseria PDL s-a deschis.
  • +13 (17 voturi)    
    oglinda durerii (Miercuri, 7 martie 2012, 13:13)

    buncrestin [utilizator]

    ne-am obisnuit sa aratam cu degetul la politicieni, ca singura sursa a relelor tarii. dar ne lipseste curajul sa ne uitam in oglinda. pe toti i-am bagat in aceeasi oala, si pe cei buni si pe cei rai. niciodata nu am fost pragmatici, sa ii sustinem alternativa mai buna. l-am votat cu totii pe basescu, pentru ca a fost votat, nu uns, iar acum il dam jos pentru ca ne-a pus oglinda in fata si nu ne-a placut ce am vazut. aceeasi cetateni care l-au adus la putere pe motiv ca vor sa scape de coruptie si sa reformeze statul, sunt astazi cei mai anti-basescu, pentru ca intre timp i-a atins si pe ei. ori ei credeau ca tot altora li se va aplica modernizarea romaniei, nu si lor. s-au inselat si se inseala, pentru ca aceasta coruptie si aceasta miselie si lipsa de caracter a politicienilor isi trage seva din radacinile bine infipte si ramificate in randul populatiei. ne este greu sa acceptam ca trebuie sa ne asumam raspunderea deplina pentru propriile vieti, vrem doar sa fie altii care sa ne faca, sa ne dreaga, sa ne rezolve problemele si de ce nu, sa munceasca pentru noi. asa ca jos basescu! esti un dictator! sa vina un populist si un demagog, care sa ne spuna vorbe dulci si sa ne prelungeasca agonia de tara saraca si lipsita de vointa. sau mai bine zis, jos europa! sus bizantul!
    • -2 (8 voturi)    
      Basescu nu ne-a pus oglinda in fata! (Miercuri, 7 martie 2012, 13:43)

      Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Oglinda ne minte frumos, cand ne uitam la ea suntem convinsi ca vedem un om cinstit. Basescu ne-a spart oglinda in cap asa am devenit cu totii niste hoti!
      • +8 (8 voturi)    
        Ai uitat (Miercuri, 7 martie 2012, 16:03)

        IlicaTraian Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

        Ca inainte lui Basescu a fost invinsul Constantinescu, inainteqa lui a fost comunistul Iliescu iar inaintea lui a fost Ceausescu pe vremea caruia se spunea ca fiecare de acolo traieste unde lucreaza.
        Basescu este, pina acum, singurul presedinte care preseaza partidele sa schimbe situatia jalnica existenta. De aceia este atit de urit de profitori care nu doresc aceasta schimbare, de cei prostiti de televiziuni, de cei afectati de schimbare.
        De fapt singuri beneficiari ai acestor schimbari sunt romani obisnuiti cu pensii si salarii mici.
        • -2 (2 voturi)    
          Toti dorim schimbarea! (Miercuri, 7 martie 2012, 16:22)

          Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui IlicaTraian Gheorghe

          Dar in ciuda acestui lucru Basescu nu reuseste sa schimbe mare lucru. De ce? Pentru ca schimbarea nu se face inhiband relele unui sistem si accentuand partile lui bune!
          • +1 (1 vot)    
            "Basescu nu reuseste sa schimbe" (Miercuri, 7 martie 2012, 20:41)

            IlicaTraian Gheorghe [anonim] i-a raspuns lui Con_stan_tin

            Nu Basescu poate sa schimbe. Schimbarile pot fi realizate doar prin legi votate sau asumate in Parlament si aplicate de Guvern.
    • +1 (1 vot)    
      Pentru 'buncrestin'... (Joi, 8 martie 2012, 1:51)

      Cadillac [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Ai perfecta dreptate!!!

      A venit vremea 'recoltei'

      "Semanatul" a-nceput in Decmbrie 1989...
  • +1 (13 voturi)    
    Daca... (Miercuri, 7 martie 2012, 13:22)

    M.aura [utilizator]

    Se va confirma ca avem recesiune, de unde se vor lua banii pentru majorarile salariale? Care e ratiunea alegerii datei de 1 iunie?

    " Ori, gestiunea plăţilor pe care statul trebuie să le efectueze, deşi optimist văzută de experţii FMI, se anunţă dificilă, cu un vârf de sarcină clar localizat exact înaintea alegerilor programate pentru 2012.[...]

    O altă piatră de moară agăţată de bugetul pe 2012 este OUG 62/2010. Prin aceasta, se suspendă pe o perioadă de 2 ani la plată titlurile prevăzute pentru despăgubirea foştilor proprietari ai imobilelor preluate în mod abuziv prin Legea nr. 247/ 2005. Valorificarea titlurilor de despăgubire emise se poate face prin conversia în acţiuni ale Fondului Proprietatea, dar cei care nu marşează la pierderea de bani inerentă, vor primi sumele cuvenite tot în 2012.
    Coincidenţă nefastă, atât pentru popor cât şi pentru politicieni, dată fiind proximitatea alegerilor, nici BNR nu are de unde să ajute, deoarece are de achitat la începutul lui august 2012 şi noiembrie 2012 două rate de peste 600 milioane euro către FMI."(cursdeguvernare.ro)
  • +3 (7 voturi)    
    opozitia (Miercuri, 7 martie 2012, 15:20)

    Pufoshenie [utilizator]

    acestea sunt solutiile Romaniei de a iesii din criza in care inca suntem, mi-ar face mare placere sa vad cum opozitia si-ar face treaba si sa nu mai stea la balcoane sa arunce cu hartii ca niste copii rasfatati, RUSINEEE
  • +1 (3 voturi)    
    realizare (Miercuri, 7 martie 2012, 15:47)

    Pufoshenie [utilizator]

    avem nevoie de Uniunea Europeana ca de aer, trebuie sa ne mobilizam pe tema fondurilor europene, asa s-au ridicat si alte state precum Portugalia care era o tara foarte saraca, doar din fonduri europene este doar un exemplu
  • 0 (0 voturi)    
    Erroare, băsescianum est ? (Miercuri, 7 martie 2012, 16:13)

    Mai mult de un neuron [utilizator]

    Sper că respectiva propoziție- nu provine de la președintele Băsescu- ci dintr-o greșeală de typo- și eventual va fi și corectată...”Nimeni dintre cei care fruadeaza statul nu mai doarme linistiti, inclusiv judecatorii si procurorii corupti”

    n.r. multumim, am modificat
    (editat de HotNews.ro)
  • -1 (5 voturi)    
    L-a intrecut pe Ceausescu la delir grandomaniacal. (Miercuri, 7 martie 2012, 16:13)

    gv [utilizator]

    Jurnalistul Cristian Tudor Popescu a apreciat că discursul de azi, din Parlament, al preşedintelui Băsescu a fost "un delir grandomaniacal", în care şeful statului a vorbit despre orice, mai puţin de "creşterea viermilor de mătase".

    "Nici Ceauşescu n-a fost în stare să ţină un asemenea discurs, în care doar problema creşterii viermilor de mătase nu a fost abordată. L-aţi văzut râzând, rânjind în repetate rânduri, o oră şi jumătate, rezolvând cu indicaţii preţioase toate domeniile de activitate din România şi Europa", a declarat Popescu pentru România TV.

    "Cât de posibilă este (reîntregirea salariilor n.r.) ne-a spus acum două, trei săptămâni domnul preşedintele însuşi. Când a afirmat că el nu vede nicio poziţie bugetară, că a cercetat bugetul României şi nu vede nicio posibilitate de a se găsi bani pentru mărirea salariilor şi pensiilor. Acum dânsul face ceea ce îmi îngăduiam să scriu acum câteva săptămâni, chiar la învestirea actualului Guvern, că pasul următor este pomana electorală, încercarea de a câştiga oamenii prin nişte sume de bani, singura soluţie prin care s-ar mai putea spera recuperarea capitalului electoral pentru coaliţia de guvernare", a spus Cristian Tudor Popescu.

    Jurnalistul a sesizat şi contradicţia dintre încrederea preşedintelui că pot fi mărite salariile şi afirmaţiile sale precedente, în care anunţa că vine un nou val al crizei.

    "Dânsul ne-a comunicat acum că are ferma convingere că se vor găsi soluţii. Acum nu mai crede că nu există nicio posibilitate, ci că se vor găsi soluţii. Asta vine în contradicţie cu tocmai ce a spus în discursul de astăzi şi anume că se aşteptă la un val de recesiune, un nou val de recesiune care să afecteze atât Uniunea Europeană, cât şi România în partea a doua a anului. Păi, dacă, până acum, când a fost criză, s-a procedat de către regimul Băsescu la tăierea pensiilor şi salariilor, acum ne spune domnul Băsescu că recesiunea, criza se tratează cu măriri de salarii? E o altă strategie a domnului preşedinte",
  • -2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 martie 2012, 17:43)

    cristian_2828 [utilizator]

    opozitia se comporta de parca ar fi in fotbal si joaca la "trecerea timpului", numai ca timpul nu iarta iar daca opozitia mizeaza pe saturatia romanului fata de putere nu au nici o sansa deoarece presedintele basescu va lua cele mai bune decizii care sunt necesare in acest moment .
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 martie 2012, 17:54)

    bgdn_el [utilizator]

    oricum USL-ul este prin definitie un partid de chiulangii si dezinteresati,asa ca aceasta absenta nu mai mira pe nimeni!
  • +2 (8 voturi)    
    presedinte abil (Miercuri, 7 martie 2012, 18:41)

    Angelaa [utilizator]

    Discursul presedintelui Basescu a fost ca intotdeauna, unul care reflecta realitatea,argumentat ,departe de taramul fantastic pe care ne poarta opozitia..
    Ma bucura faptul ca aflu ca din ce in ce mai multi romani au renuntat sa mai privesca la antene, intelegand ca sunt manipulati si tot ceea ce se prezinta la acele posturi sunt minciuni si exagerari!
  • +1 (1 vot)    
    :D (Miercuri, 7 martie 2012, 19:18)

    AlexAlecu [anonim]

    economie libera,cetateanul isi asuma propria -i bunastare;cetateanul turmentat asteapta sa-i ofere cineva ceva...
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Miercuri, 7 martie 2012, 19:32)

    rebecca [utilizator]

    se pare ca USL -ul este din ce in ce mai putin interesat atat de politica interna cat si cea externa . stau si ma intreb oare ce mai cauta ei in Parlament daca tot nu isi fac treaba si nu ii intereseaza
  • +4 (4 voturi)    
    alaturi de presedinte (Miercuri, 7 martie 2012, 19:40)

    Angelaa [utilizator]

    Presedintele a ales ca principale scopuri modernizarea statului si combaterea coruptiei! Au deranjat pe multi remarcile sale, si le-a stricat planurile! Mult respect pentru acest om!
  • 0 (0 voturi)    
    O chestie fireasca (Joi, 8 martie 2012, 9:27)

    Rali [utilizator]

    Toate comentariile anti-basescu sunt pe -.
    Cele pro sunt pe +.
    Ca sa vezi, ce bine e organizati astia!
  • 0 (0 voturi)    
    alaturi de presedinte (Joi, 8 martie 2012, 9:40)

    AnytaMarya [utilizator]

    Opozitia nu stie sa strige decat "DEMISIA", o lipsa de bun simt fata de noi toti. De ce sa isi dea demisia??? Ce vor face ei mai bun decat a facut Basescu?? Sunt nemultumiti ca le strica planurile, afacerile.....Tot respectul pentru Traian Basescu!!!
  • 0 (0 voturi)    
    Monarhia salveaza Romania (Sâmbătă, 10 martie 2012, 17:31)

    dezamagitul [utilizator]

    Am merge noi la rege dar nu vreti voi comunistilor sa ne lasati . Si asa vrei sa schimbi constitutia comandante , fa-o pe bune si instaurati monarhia pentru a economisi bani in campanii electorlale inutile si pentru nu a dezbina tara in perioada alegerilor , punand uni impotriva altora : parinti impotriva copiilor soti intre ei sau vecini intre ei urandu-se reciproc.
    Proletari din toate judetele uniti-va .


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version