Unde gresesc occidentalii

de Dan Tapalaga     HotNews.ro
Luni, 8 aprilie 2013, 16:03 Actualitate | Opinii


Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Ambasadele SUA si Marii Britanii au salutat, vineri, deblocarea procesului de numire a procurorilor sefi, lasand putin in off-side tabara sustinatorilor unui proces transparent. Pentru suspect de numerosii adepti ai pragmatismului, cele doua luari de pozitie reprezinta argumentul suprem ca "totul e aranjat" si ca trocul politic pe numiri se bucura de "girul occidentului". Premierul Victor Ponta a intrat relaxat in week-end, cu Daniel Morar plecat prin demisie si cu multa lume buna laudandu-l pentru capacitatea de a ajunge totusi la un compromis considerat rezonabil cu presedintele Traian Basescu.

In spatiul public au ramas cateva voci potrivnice acestei targuieli: cei 97 de procurori de la DNA care au semnat comunicate de sustinere a unei proceduri transparente, Daniel Morar pana vineri cand a demisionat, si o mana de ziaristi si ONG-uri care au vazut in trocul Ponta-Basescu un compromis toxic, riscant pentru sistemul de justitie.

Au curs insa fluvii de comentarii favorabile trocului. Ziaristi ca Ion Cristoiu au mers chiar mai departe, trecand la ridiculizarea celor 97 de procurori DNA si la atacarea lui Daniel Morar pe motiv ca ar fi sinecurist din moment ce a acceptat bucuros numirea pe un post de judecator la Curtea Constitutionala.  Cam straniu sa vezi cum "cainii de paza" apara fratia politica impotriva justitiei in loc sa-i gasesti solidari cu actiunea fara precedent a unor procurori revoltati ca justitia se intoarce cu 20 de ani inapoi, cand sefii lor erau numiti prin sediile de partid, pe criterii de loialitate si obedienta. Cam bizar sa-i vezi incolonati in spatele puterii, repetand papagaliceste partitura oficiala.

Unii au aderat din pura convigere la teoria pragmatismului, potrivit careia Traian Basescu salveaza ce se mai poate din justitie. E dreptul lor sa creada asta. Insa exact asta spune propaganda oficiala. Am avut ocazia sa constat pe propria piele uriasul aparat de lobby pus in miscare pentru a limita pierderile in acest moment delicat pentru justitia romaneasca. Au ramas putine voci rationale care sa nu fie spalate pe creier cu argumentele "interesului national" in numele caruia Victor Ponta si Traian Basescu ar fi fost obligati sa gaseasca un modus vivendi in chestiunea noilor procurori sefi.

Premierul Victor Ponta a reusit sa pareze, sambata seara, la Antena 3, cam orice tentativa de atac in interviul realizat de Alessandra Stoicescu imbracand armura occidentului. La intrebarea "de ce Kovesi", Ponta raspundea "pentru ca are credibilitate in occident". La intrebarea "de ce ati facut acest compromis (in versiunea A3: de ce ati tradat cele 7,5 milioane de voturi), Ponta zicea ca presiunile de afara erau deja foarte mari.

Ajungem incetisor la pozitia celor doua ambasade. Greu de spus cat e rezultatul lobby-ului romanesc si cata initiativa personala. Nu are mare importanta. Cert este ca diplomatii occidentali din doua mari capitale, Washington si Londra, au ajuns la concluzia ca procesul de numire al noilor procurori sefi declansat de Victor Ponta trebuie sustinut fara echivoc, ca interimatul de la varful parchetelor trebuie sa inceteze rapid.

In general, argumentele lor - exprimate oficial sau informal - rezista intr-o democratie asezata. Un interimat de peste un an la varful parchetelor, institutii cheie in realizarea justitiei, nu poate duce la nimic bun. Daca s-a reformat cu adevarat, sistemul are ocazia sa o dovedeasca. N-ar trebui sa conteze prea tare cine e seful. Institutiile care pot oferi garantii de independenta procurorilor s-au dovedit functionale (vezi CSM-ul). Ar fi cazul, prin urmare, ca reforma sa faca urmatorul pas, ca intreg sistemul sa-si probeze functionalitatea, sa probeze ca nu sta in cativa oameni.

Daca viitorul depinde mereu de "omul providential", atunci Romania n-a castigat mare lucru in toti acesti ani. Avem o democratie bolnava daca progresele castigate greu in ani de eforturi devin perfect reversibile in cateva luni.

Acest rationament, tipic modului de gandire occidental, merge perfect in democratiile rodate, dar nu in Romania. Aceasta tara si asa stramba este tot mai dezechilibrata. Ii lipsesc clasicele parghii de verificare si control menite a echilibra sistemul si a asigura functionarea sistemelor indiferent de cei care le conduc. Detine in schimb o presa si o societate civila capabile, cu mici exceptii, sa falsifice complet realitatea, sa ignore total interesul public pentru a canta in struna politicienilor. Plus o armata de politicieni penali sau de rea credinta. Asa ceva Occidentul nu poseda.

In Romania, daca in fruntea unor institutii cheie ajung sefi luminati, cu vointa reformista, atunci lucrurile merg inainte. In clipa in care ei pleaca, restauratia se produce cat ai clipi din ochi (vezi doar cazul reformelor din educatie, ca sa ne limitam la un exemplu foarte recent si usor de priceput). Abia aici am ajuns dupa 23 de ani de democratie? Da, exact aici. Totul atarna de cativa oameni, ceea ce-i foarte trist, desigur, dar foarte adevarat. De ce suntem aici, putem scrie carti intregi (tine de comunism, educatie precara, saracie, mentalitati corupte, influente istorice etc etc)

A crede ca in Romania nu conteaza cine conduce si ca a venit vremea ca sistemele sa dea proba rezistentei  lor la schimbarile de regim (asa, in abstract, de parca sistemele n-ar fi compuse tot din indivizi) este o mare eroare, o profunda neintelegere a modului cum (nu) functioneaza societatea romaneasca.

Ce puteau face ambasadele SUA si Marii Britanii?  Nu trebuiau sa gireze un proces dubios. Au deschis un precedent periculoas. Pana una alta, Comisia Europeana, prin vocea purtatorului de cuvint, Mark Gray, a anuntat ca-si pastreaza punctul de vedere exprimat in ultimul raport MCV, anume ca este nevoie de o procedura de selectie transparenta a noilor procurori sefi, pe baza de criterii si de performante masurabile. Un punct de vedere in mod evident opus celui exprimat de ambasadele SUA si Marii Britanii.

Dar si la Bruxelles lobby-ul Bucurestiului duduie in aceste zile si n-ar fi de mirare sa vedem oficialii importanti aliniati pe axa Londra - Washington in chestiunea justitiei. Pana azi insa, nici un inalt oficial european nu s-a exprimat pe tema numirilor trimise in mod arbitrar de Victor Ponta CSM-ului, impotriva recomandarilor acestuia de a declansa in prealabil o procedura transparenta.

Cu procurori mediocri sau slabi, scosi din palarie de politicieni, occidentalii vor afla destul de repede unde au gresit. Nu si-au abandonat doar principiile, asta n-ar fi tocmai problema noastra, ci au condamnat institutii nascute greu la moarte sigura. Doar o inexplicabila viziune ingust-birocratica a refuzat sa vada asta.

Apoi, de ce atata graba? Ce nu mergea? Prin ce s-a manifestat instabilitatea si ineficienta procurorilor sub provizoratul Morar-Nistor? E destul de neclar.

Putem intelege perfect curiozitatea SUA si Marii Britanii de a afla daca Romania e altceva decat Ungaria. Si derapajele Budapestei au fost multa vreme tratate cu destula indulgenta pana s-a ajuns la punctul cand nu s-a mai putut face nimic, iar astazi tara vecina a trecut demult liniile rosii ale democratiei.

De inteles si realismul politic al celor doua tari, care cred ca regimul USL s-a instalat pentru multi ani de acum incolo, ca nu pot fi ignorate totusi cele 70% din Parlament, ca noua putere trebuie sa primeasca ceva mai mult credit (desi nu vad de ce ar primi dupa sinistrele evenimente din vara trecuta, care au ingrozit si Londra si Washington-ul).

Se vor gasi, probabil, cativa sa spuna: ati ramas ca soldatul japonez singuri in transee desi razboiul s-a incheiat, beligerantii au ajuns la armistitiu si voi refuzati sa intelegeti asta. Nu-i chiar asa. Cand toti isi dau mana pe sub masa, nu esti totusi obligat sa capitulezi de la cateva principii doar pentru ca toti ceilalti o fac.

In cazul nostru, politicienii s-au inteles ca nu mai au nevoie de procurori atat de liberi incat sa ancheteze si perchizitioneze pe oricine, indiferent de rang, sa aresteze, sa trimita in judecata etc. Cand esti pus in fata unor armistitii intre marile puteri, fie iti asumi riscul de a nu participa la festinul general, facand astfel figura de loser caraghios (sau mai rau, de consiprationist cam intr-o ureche), incapabil sa inteleaga ratiunile superioare de stat, fie te aliniezi frumos. Este si acesta un test pentru noi toti.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


12928 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    O intoxicare pe ziare.com (Luni, 8 aprilie 2013, 16:11)

    ovidiu35 [utilizator]

    Domnule tapalaga, articolul asta e tot din lobbyul Mitomanului Plagiator?

    http://www.ziare.com/politica/procurori-sefi/numirea-procurorilor-dupa-o-scrisoare-a-ue-daca-ar-fi-respinsi-de-basescu-ar-fi-furtuna-surse-1228889
    • +6 (8 voturi)    
      da, eu asa as zice (Luni, 8 aprilie 2013, 17:02)

      Eugenn [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      E "pe surse" si nici macar nu-i semnat...
    • +10 (14 voturi)    
      ziare.com (Luni, 8 aprilie 2013, 18:05)

      corvus coraX [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Nu ar fi prima data. Ceea ce este foarte interesant este pacea ce s-a asternut brusc in lumea politica dar si in mass media. Plesu il reevalueaza pozitiv pe Plagiattore, la Antena 3 nimeni nu mai rascoleste trecutul lui Kovesi, nici EVZ nu se mai oboseste sa caute in biografiile celor propusi pentru Parchetul general si DIICOT. Si B1 sufera brusc de amnezie in ceea ce il priveste pe Nitu, sunt convins ca si Basescu ii reconsidera capacitatile, ce mai, veselie mare... In schimb, suspect a ramas Morar si Macovei, plus cei care inca mai cred in principii. Tot mai putini...
      • +1 (1 vot)    
        teoria cu omul luminat.. (Marţi, 9 aprilie 2013, 9:49)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui corvus coraX

        care singur poate face sa mearga treaba nu-mi prea place!
        Pe teoria asta s-a mutat decizia de numire de la CSM la Min. Justitiei! Acum vedem ca era mai bine sa fie invers! Nu cred ca doar unu doi oameni providentiali pot schimba sau mentine la nesfarsit o situatie. Pana nu creezi o masa critica de oameni care vor schimbarea nu obtii nimic. Si daca magistrati nu-si apara singuri independenta, degeaba intervin Bruxelles-ul, SUA, etc.
    • +2 (2 voturi)    
      eh... (Luni, 8 aprilie 2013, 21:41)

      MPop [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Pai acu cativa ani cand principiile erau de baza in relatiile UE-RO atunci economia lumii era OK.
      Acum Occidentul sufera, treburile nu mai merg linistit si bine acasa, firmele cad....asa ca probabil s-au hotarat sa lase Romania si alte state care nu sunt pregatite sa cada prada contractelor "alocate"....adica fara nici un fel de licitatie firmelor din aceste tari.
      Desi sunt total deacord cu Dl Tapalaga, Dl Morar si Dna Macovei....asta e realitatea...
  • +9 (15 voturi)    
    Raspunsul e simplu :) (Luni, 8 aprilie 2013, 16:18)

    ShoboLingoZauR [utilizator]

    Nu ei ne invata pe noi sa devenim mai buni ci noi ii invatam pe ei cum sa devina mai viciosi :))

    Nu ei ne invata pe noi ca un bun lucrator in administratie face treaba buna pt 90% din fondurile gestionate si baga in buzunar 10% ci noi ii invatam pe ei ca merge mai bine invers :))
  • -9 (23 voturi)    
    eh (Luni, 8 aprilie 2013, 16:19)

    Mazeta [utilizator]

    Păi normal că ambasadele aprobă pactul dintre Ponta și Băsescu, că doar ele l-au produs. Vorba aia: tot țiganul își laudă ciocanul.
    • 0 (2 voturi)    
      ti-ai luat minusuri pentru ca esti rasist (Marţi, 9 aprilie 2013, 8:28)

      nellino [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      probabil...
  • -4 (28 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 8 aprilie 2013, 16:20)

    Erasm [anonim]

  • +10 (24 voturi)    
    Compromisul este toxic (Luni, 8 aprilie 2013, 16:22)

    Motzic [utilizator]

    indiferent de aprecierea occidentalilor, care nu sunt capabil sa inteleaga 'subtilitatile' romanesti. Ei vad doar de aproape - si anume: compromisul ca pe-un semn de stabilitate.
    Probabil ca nu vom mai avea destula transparenta pentru ceea ce se va afla in spatele lui.
    Basescu a tradat; cine vrea sa'si spele creierul cu minciuni, n-are decat. Iar ceea ce s-a intamplat cu Morar, este o palma data performantei, verticalitatii, onestitatii, competentei. Cristoiu delireaza din ce in ce mai tare; in aparenta doar sa iasa in evidenta cu altfel de opinie.
    • +6 (14 voturi)    
      Subscriu 100% (Luni, 8 aprilie 2013, 17:35)

      Dani.El [utilizator] i-a raspuns lui Motzic

      Ati spus exact ceea ce as fi spus si eu. Ma bucur sa vad ca mai sunt Romani care cred in ideea de democratie si nu intr-un partid politic sau o doctrina oarecare.
    • 0 (0 voturi)    
      Asa este, (Marţi, 9 aprilie 2013, 10:54)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Motzic

      Basescu a tradat, s-a transformat dintr-un presedint
    • -1 (1 vot)    
      Domnule Tapalaga, (Marţi, 9 aprilie 2013, 11:08)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Motzic

      ma tem ca nu prea veti mai fi invitat la B1 unde marele guru este Ion Cristoiu, unde si Robert Turcescu vrea sa se inscrie in Miscarea Populara. Sunt de acord cu dumneavoastra, Basescu a tradat sperantele celor care mai credeau ca e facut dintr-un aluat putin mai altfel decat al politicienilor care nu-si urmaresc decat propriile interese. M-am numarat si eu printre acestia, l-am votat mereu, desi actiunile sale de la inceput pana in ziua de azi nu-mi dadeau nici un motiv sa procedez astfel. Parea insa ca urmareste si niste scopuri generale pentru progresul tarii. Acum m-am convins ca nu este asa. Face parte din gasca partidului unic care ne conduce din 1990 pana in prezent, mafia de securisti si nomenclaturisti ahtiati de putere.
  • -9 (15 voturi)    
    Domnule Tapalaga (Luni, 8 aprilie 2013, 16:45)

    antitot [utilizator]

    Acum ca Ponta e laudat nu prea va convine nu-i asa?
    Si culmea tot de licurici,pfui cum e viata asta politica o curva domnule.
  • +19 (23 voturi)    
    Hartia de turnesol... (Luni, 8 aprilie 2013, 16:47)

    triciupa [utilizator]

    ... va fi trimiterea in judecata a lui Dragnea.
    Din cate stiu, dosarul baronului de Teleorman pentru enorma frauda de la referendum este cam gata, rotofei de plezneste, rumen si bine garnisit, numai bun de pus pe masa judecatorilor.
    Daca in loc de proces sotul Bombonicai se alege cu NUP, atunci Tapalaga are dreptate, justitia libera a murit iar Romania a facut un ingrozitor salt inapoi.
    Daca in schimb afabilul sudist mustacios va lua loc pe frigare in fata judecatorilor de la ICCJ, well, inseamna ca Morar a schimbat DNA-ul cu adevarat iar politicienilor o sa le tremure izmenele si de-acum inainte.
  • +9 (23 voturi)    
    Inca un Articol Corect ! (Luni, 8 aprilie 2013, 16:55)

    alex1234 [utilizator]

    1. Inca un Articol Corect ! Felicitari D-l Tapalaga.

    2. Din pacate D-le Tapalaga ati ramas cam singur (au mai fost 1-2 voci si-atat) intr-un peisaj politic si de presa tot mai las si mai abracadabrant.

    3. Cu trocul in buzunar :
    Basescu injura procurorii si pe Morar. Ponta la fel.

    4. Ambasadorii SUA si UK aplauda trocul.
    Sunt curios ce vor zice cei de la Bruxelles.

    4. Cristoiu il injura pe Morar, care n-a gresit cu nimic

    5. Si mai grav tovarul de drum al FSN-ului, D-le Plesu lauda "europenismul" D-lui Ponta, si trece plagiatul acestuia la "detalii"

    6. In ultimele zile singurul post "vizionabil", seara, a ajuns sa fie Antena-3. Desigur din interes...
    Dar asta arata si interesele celorlalti, care aplauda trocul....

    7. Lipsa totala a Principiilor in Societatea Romaneasca de azi este cancerul care ne mananca la maduva.

    8. Tineti carma dreapta....ca altfel in curand ajungem sa nu se mai stie care e sudul si care e nordul... in politic, presa si mai ales dpdv moral...

    9. Trebuie sa fiti mai critic si in probleme economice, D-le Tapalaga.
    Nu este pemis ca doar vagoanele si locomotivele de la CFR Marfa sa coste de 10 ori mai mult ca pretul de pornire al vanzarii....
    Asta nu-i privatizare asta-i Hotie....si e la fel si la Transgaz si la toate cate vor urma...

    10. Si pana la urma Hotia e ceva mult mai grav decat imoralitatea unui Troc.
  • +6 (12 voturi)    
    Comment sters de user (Luni, 8 aprilie 2013, 16:59)

    NL [anonim]

  • +8 (12 voturi)    
    Felicitari! (Luni, 8 aprilie 2013, 17:18)

    gabrieel [utilizator]

    Asteptam monentul in care dupa o analiza la rece vei veni cu parerea ta.
    Felicitari pentru modul in care poti sa spui lucrurile. In acest moment eu am gasit mai mult de 4 (patru) jurnalisti sau reprezentanti ONG (pareri online) care sa ramana pe acest mod de gandire.
    Ar fi interesat de vazut o parere a fostului ambasador SUA in Romania, daca are voie sa spuna ceea ce gandeste.
    Gabriel
    • +3 (7 voturi)    
      corectura (Luni, 8 aprilie 2013, 17:25)

      gabrieel [utilizator] i-a raspuns lui gabrieel

      NU am gasit mai mult de 4 (patru) jurnalisti sau reprezentanti ONG (pareri online) care sa ramana pe acest mod de gandire.
  • +9 (11 voturi)    
    hartia de turnesol va fi numirea lui TIberiu Nitz (Luni, 8 aprilie 2013, 17:26)

    ovidiu35 [utilizator]

    nu arestarea lui Dragnea, care nu se va intampla in veci, cata vreme va fi minsitru...
    Si doctor Ponta va primi NUP la dosarul Plagiatorul...
  • +7 (11 voturi)    
    Printzipii (Luni, 8 aprilie 2013, 17:28)

    corvus coraX [utilizator]

    Dane, facem apel la printzipii atunci cand ne convine. Si Ion Cristoiu a fost un printzipial toata viata lui, sta marturie toata opera lui jurnalistica. Ce nu am inteles a fost faptul ca i s-a pus pata pe procurori mai ceva decat Varanului. Plus alti jurnalisti cu printzipii la fel de ferme precum domnul Bot, Turcescu, Andornic... Abia acum am realizat cat de imparita a fost lumea. Basisti si anti, acum isi dau mana si ii injura si mai dihai pe cei care au ramas credinciosi unor printzipii. Nu vom afla niciodata daca ar fi fost utila respectarea printzipiilor, dar am putea sesiza in viitorul apropiat o imblanzire a Parchetelor, poate i se va acorda Varanului suficienta pasuire sa ajunga la prescriere, nu se stie daca nu se va descoperi ca cele 350 de cartuse descoperite la Bombo nu erau defapt decat niste biete supozitoare de cacao, si multe altele. Arestarile se vor mai domoli, va veni iarasi randul nasilor de tren, chelnerilor si frizerilor, dar si a FSN-ului reunit in toata splendoarea lui diabolica....
  • +5 (7 voturi)    
    Cu mare drag pentru dl Tapalaga, (Luni, 8 aprilie 2013, 17:30)

    un dac [utilizator]

    dar nu ma pot abtine sa nu-i raspund malitios la intrebarea din titlu...
    Occidentalii au gresit exact unde ati gresit si dvs initial. Doar ca ei sunt prea mari sa recunoasca. Asta nu va face pe dvs mic, dimpotriva, am apreciat gestul.
  • +6 (10 voturi)    
    200 de fraieri (Luni, 8 aprilie 2013, 18:45)

    Trojan.H [utilizator]

    Daca Mafia are acum 95% in parlament este si meritul unora de pe aici care se vaita acum ca muierile. Trebuia sa stim inca de acum citiva ani ce inseamna sa lasi mafia sa ajunga la putere. In ultimii ani am lovit in Basescu din toate pozitiile iar acum ne miram.
    Daca Base reuseste s-o puna pe Kovesi, intr-o tara in care la lovitura de stat au iesit in strada 200 de fraieri, consider ca e o performanta absolut uluitoare.
  • +2 (6 voturi)    
    Sa fim realisti (Luni, 8 aprilie 2013, 18:47)

    castro [utilizator]

    Kovesi la DNA este maxim ce putea sa obtina Traian Basescu. Au desfiintat ei statul de drept , in vara 2012 , si credeti ca s-ar fi impiedicat de Morar ? Oricum , si cu Kovesi la DNA , soarta justitiei va fi pecetluita in instantele de judecata. Meci pierdut de ......Romania.
  • -3 (5 voturi)    
    De acord cu dl Tapalaga, dar on topic (Luni, 8 aprilie 2013, 18:48)

    Cristiann80 [utilizator]

    Punctual:
    1-Miscarea Populara trebuie sa devina urgent PARTID politic, deoarece acum este momentul sa absoarba electoratul si pe toti membrii PDL nemultumiti de ce s-a intamplat la Conventie.
    2- Elena Udrea sa plece urgent cu tot cu oamenii ei in Miscarea Populara. Nu are voie sa se asocieze cu actuala conducere a lui Blaga. O conducere cu oameni fara rezultate la alegeri, fara performante politice, fara sa aduca voturi partidului. Iar cei care au spalat rusinea la parlamentare castigand sau fiind votati de electorat cu un scor mare au fost dati la o parte. Mai mult de jumatate din partid o va urma pe Udrea. In aceasta cloaca a lui Blaga NU mai are ce cauta. Priviti si voi ce se intampla- o traseista, o razbunatoare, o frustrata ca Saftoiu a fost racolata de Blaga, nu ca purtator de cuvant, ci ca purtator de ura si vorbe otravitoare.
    3- Electoratul este scarbit de PDL, de Blaga tradatorul, actuala conducere a PDL-ului este nerecunscuta si neacceptata de votantii PDL, care sunt pro Basescu. PDL, practic, nu are electorat, ce mai are acum este regasit ca votant Udrea. Dovada a fost la Conventie, unde ar fi castigat din primul tur daca nu erau fraude.
    4- Miscarea Populara trebuie sa se miste urgent, acum este momentul sa profite de ceea ce s-a intamplat in PDL la Conventie, la BPN.
    Lumea asteapta, nu mai trebuie perdut timpul nici de catre MP si nici de catre Udrea. Treziti-va si actionati, suntem doritori de acest proiect, uniti-va pentu telul suprem, sa dati cu USL si PDL de pamant. Vrem altceva, vrem o constructie de dreapta cu adevarat, cu oameni fara trecut comunist.
  • -2 (4 voturi)    
    Occidentalii gresesc!!!, EI DICDEAZA. (Luni, 8 aprilie 2013, 18:49)

    andreesanu [utilizator]

    Dle Tapalaga ,nu fii copil naiv,Occidentul nu mai asculta demult ce spun muritorii de rind,el DICTEAZA :CE;CUM ;CIND,iar actorii se schimba din motive de plictiseala a publicului numit GURA CASCA .Romania intrind in UE este un cobai pentru experimente la scara macro ,o piata - debuseu a soldurilor ,o sursa ieftina de forta de munca si creere un loc smuls de sub influienta ruseasca.
    Fara iluzii ,fara orgolii ca nu-si au sensul.
  • +3 (5 voturi)    
    O PERSPECTIVA CARAGIELEASCA! (Luni, 8 aprilie 2013, 19:45)

    Rose1 [utilizator]

    Toti specialistii, analistii si jurnalistii se straduiesc sa inteleaga si sa explice(?!) ratiunile pentru care cele doua ambasade importante din Romania au emis acele comunicate surprinzatoare(?!) prin care laudau, oarecum exagerat si inoportun "marea realizare" a "binomului" Basescu-Ponta" si viceversa! Asa cum a observat si domnul Dan Tapalaga, ambasadorilor celor doua tari(democratice) nici nu le-a pasat ca CSM-ul ca organism profesional reprezentativ si cei 97 de procurori au fost complet ignorati(calcati in picioare!) intr-un total dispret pentru principiile statului de drept, care interzic amestecul politicului in justitie, declarata ca fiind una din cele trei puteri supreme in stat! Explicatia "terestra" a acestei atitudini si a acestui comportament nediplomatic si nedemocratic este ca pentru cele doua mari puteri, Romania este - cum spune si domnul Ilie Serbanescu - o COLONIE! Si ca sa cobor cu explicatia pana la nivelul strazii a-si broda o poveste ala Caragiale: Ambasada SUA nu are, inca, un titular! Fostul titular, Mr Mark H. Gitenstein revenit acasa si la vechea profesie, aceia de "lobbyst", si-a descoperit in Romania un oarecare interes patrimonial pe care doreste sa-l recupereze! Interesul aceste este, se pare, atat de mare incat domnul ex-ambasador a facut o miscare surprinzatoare(pentru Romania, dar obisnuita in activitatile de lobby), si-a depus candidatura pentru presedentia "Fondului Proprietatea", cel care va patrona activitatea de restituire a proprietatilor abuziv confiscate de regimul comunist! S-au dat ,probabil, niste telefoane cui trebuia si incercand sa-si optimizeze sansele, dar venind si in intampinarea sperantelor "binomului", "Mr. ex" a solicitat/provocat reactia pozitiva a celor doua ambasade spre binele si propasirea intereselor tuturor celor interesati! POLITICA CU DELICATESE...!
  • 0 (6 voturi)    
    Da, în sfârșit a ajuns și dl.Tapalagă... (Luni, 8 aprilie 2013, 21:10)

    Krokodilul Chichiricios [utilizator]

    La ideea că personalitățile de neînlocuit umplu cimitirele țării. E deja de prost gust să afirmi- cum a făcut-o dl.Ponta- că dna. Kovesi e singura și unica porcușoare iubită la Bruxelles. De ce nu Monica Macovei atunci, măcar știam ceva ? Dna. Kovesi a făcut bara-bara cu Ponta de când a plecat la Bruxelles- dacă o chonuia onestitatea și civismul gen Monica Macovei trebuia să refuze darul lui Ponta și să intre în cruciada internă. Așa, femeia a arătat că e un slujbaș conștiincios care va cânta mângâiată de mâna celui care o plătește. Zvonistica inerentă o dă ca amantă a lui Johanis- ceea ce e deja absurd- dar în suflet, ca să ne aducem aminte de declarațiile magistratului cu nașul în suflet- dna. Kovesi iubește pe cine o plătește și nu neapărat pe cine o băsește..
  • -1 (5 voturi)    
    putin neclar (Luni, 8 aprilie 2013, 21:43)

    dincannes [utilizator]

    Reactia ambasadorilor este a lor personalà sau vine de la sefii lor de acasà?
    Nu de alta, dar eroarea ambasadorul SUA, referitor la milioanele de voturi fraudate la referendum, nu putea veni din America, a fost gogorita lui personalà.
    • -1 (3 voturi)    
      aici, in far-east-ul europei... (Marţi, 9 aprilie 2013, 4:52)

      Rose1 [utilizator] i-a raspuns lui dincannes

      ...in "The Land of Choice", ambasadorii "marilor licurici" isi pot permite si unele "licente poetice" personale! Pot sa-si regaseasca stramosii intr-un cimitir din nordul Romaniei si sa aiba revelatia unor revendicari patrimoniale, pot sa recide din Eminescu(in limba romana!), pot sa recite "Miorita" imbracati intr-un neaos costum traditional...scotian, sau, la nevoie, pot aproxima si relativiza(deloc intamplator&dezinteresat) numarul voturilor fraudate la un referendum cu miza mare si astfel sa reuseaca prin aceasta "licenta poetica" sa-l readuca pe "guvernator" de la "brutarie" la "palat"!
      Cred ca in "Scornicesti-land", pe vremea "mult prea repede impuscatului fiu al poporului", ambasadorii marilor licurici din EST sau din WEST, nu isi permiteau licente poetice si chiar daca le placea sau nu, oficial, jucau cu totii "Calusul"! Astazi, dupa mai bine de 23 de ani de POST...comunism, ROMANIA, fata frumoasa, bogata, dar cam naiva, are un inel(belciug!) valoros in nas(100 miliarde de euro) si nu mai poate juca decat "URSAREASCA" in tandem cu niste "ursari" de la Bruxelles si Strasbourg"!
  • +2 (4 voturi)    
    Lux et veritas (Luni, 8 aprilie 2013, 21:45)

    BobbyB [utilizator]

    E un punct de vedere. O analiza mai nuantata pe acest subiect face Dan Cristian Turturica in editorialul sau din Romania Libera:

    http://www.romanialibera.ro/opinii/editorial/de-ce-a-renuntat-traian-basescu-la-daniel-morar-298380.html
  • 0 (0 voturi)    
    important criteriile lui Ponta pentru propusii (Marţi, 9 aprilie 2013, 13:07)

    ..13 [utilizator]

    Servus - salut din Ardeal

    Sez si gandesc...

    Pana la urma daca nu intelegem ca puterea sau lipsa ei ne vin din interiorul RO inseamna ca nu am inteles nimic in 23 de ani de democratie.

    Inca suntem la faza in care ne impresioneaza ce spune X sau Y, mai ales daca sunt ambasadorii unor importante tari la Bucuresti.

    Dar esenta este extrem de simpla: care au fost criteriile pentru desemnarea acelor persoana? am inteles ca la sna Kovesi a fost presiunea externa, am inteles cadomnul Morar s-a suparat si a plecat, desi sti ca era extrem de bine asezat pe scaun, dar cu restul cum ramane?

    Revin cu intrebarea: care au fost criteriile? SUnt ele in concordanta cu cele solicitate de UE?

    Daca NU - servus - ca sa se spune in Ardeal!
    • 0 (0 voturi)    
      FARA CRITERII (Marţi, 9 aprilie 2013, 14:41)

      father nicky [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      A fost inca o demonstratie de "democratie" practca! O lectie din capitolul: "Noi va spunem si voi faceti!"
      Si daca nu faceti cum spunem noi, va dam un dos de palma de-o sa vedeti numai pixeli albastrii!
      Servus!( SERVUS/SERVI - substantiv masculin, declinarea a-II-a, din lima latina = SCLAV)!
  • 0 (0 voturi)    
    Discriminarea nu se negociaza (Marţi, 9 aprilie 2013, 15:54)

    CetateanLogat [utilizator]

    Discriminarea nu se negociaza. Asigurarea unor sanse (macar teoretice) procurorilor performanti din DNA pentru a conduce institutia nu poate sa fie subiect de negociere. Nu se pot negocia principii care tin pana la urma de drepturile omului.
    Daca o societate comerciala face angajari, ea nu are dreptul sa impuna restrictii unor fosti procurori DNA pentru ca managerul nu iubeste DNA-ul (chiar daca in momentul selectiei tine cont - nedeclarat - de astfel de considerente). Atunci cand insa este vorba de selectii pentru niste functii in stat foarte importante (care pot sa aiba consecinte negative pentru toti cetatenii), discriminarea pe baza de impresii si antipatii este cu atat mai reprobabila si de aceea procesul de selectie trebuie sa fie transparent, cu sanse egale pentru toti cei care doresc sa participe si indeplinesc conditiile profesionale necesare ocuparii postului. Functia de procuror sef DNA nu este una politica chiar daca asumarea se face politic. Este o mare diferenta. Din acesta cauza, politicienii nu au dreptul sa faca experimente pe spinarea justitiei (fara dosare facute de procurori, judecatorii isi pierd "obiectul muncii").


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by