Ieri s-au implinit 22 de ani de cand am fost oprita de doi mineri pe Magheru

de Nadire Omer     HotNews.ro
Joi, 14 iunie 2012, 11:37 Actualitate | Opinii


Nadire Omer
Foto: arhiva personala
Aveam 17 ani.

Mi-au cerut buletinul. L-am scos din geanta si am inlemnit: lipisem pe coperta un abtibild care circula in acea vreme, unul patrat, alb, cu secera si ciocanul rosii.

Mi-am dat seama ca se va interpreta in defavoarea mea, ceea ce s-a si intimplat. Am incercat sa explic ca e o gluma, dar unul dintre mineri deja flutura buletinul meu pe deasupra, strigind: "Uitati, e taranista!". "Domnule inginer, uitati, e taranista. Ce facem cu ea?" "Mergem la Politie", spune domnul inginer...

M-au urcat intr-un taxi, in fata la Intercontinental. Am oprit in capatul strazii Eforie... Strada era plina de oameni care se comportau foarte bizar. Am coborit din taxi, flancata de inginer si minerul subaltern.

Am pornit la pas pe Eforie, catre intrarea in sediul politiei. Oamenii de pe strada, "cetatenii de bine", au inceput sa ma injure, scuipe, sa ma traga de par, sa-mi dea palme pe unde apucau. Ochelarii mi-au zburat de pe nas (unul din mineri a incercat sa-i adune de pe jos, dar erau deja praf), un barbat si-a luat avint si mi-a dat un sut in burta, pe genul kick-boxing.

Am ajuns in sediul politiei, pe o scara interioara. O multime de oameni, multi dintre ei batuti pina la singe, stateau pe scara, aparent resemnati. Am incercat sa fac pe sora medicala pe acolo, sa vad cine, ce rani are... Am sters niste rani de singe dar nu am reusit mai mult, oricum eram chioara fara ochelari.

Am fost adunati intr-un grup, condusi in curte, urcati intr-un ARO, patru sau cinci barbati si eu deasupra lor. Pe locul mortului statea un politist gras, cu un pistol indreptat spre noi (mine), urlind la noi, ca un animal turbat: "va impusc, futu-va-n gura, ieri a murit fratele meu!".

Am ajuns la circa 8, pe Iancului, in viata. Am stat pe culoar citeva ore, a trebuit sa dau o declaratie, am scris, cu tupeu, ca am fost luata de pe strada, am fost batuta si am ramas fara ochelari, ca sint minora si ma asteapta parintii acasa.

M-au lasat sa plec. Am iesit in strada, orbecaind ca o cartita, am intrebat unde e o statie de metrou si m-am dus acasa.

M-a sunat taica-meu, care sunase cu disperare toata ziua, pentru ca un "prieten" de familie ma vazuse pe Eforie (ce cauta el acolo nu am aflat niciodata) si ii spusese lui taica-meu.

Bineinteles ca am scapat ieftin... costul unei perechi de ochelari. Unii oameni nu s-au mai intors niciodata acasa. Unii au ramas traumatizati grav, altii au innebunit. Sorel spunea ca poate am fost colegi de duba... si mai spunea ca n-are timp de astia.

Eu mi-am facut timp pentru ca:

  • Cand Ion Iliescu a lansat [acum doi ani] o carte, a fost huiduit si i s-a reamintit care-i locul lui in istorie. Atunci el si-a permis sa dea aceasta declaratie: "Nici nu ma intereseaza. Sunt niste diversiuni, dar de slaba speta. Nu fac cinste tinerilor care se lasa angrenati in asemenea chestiuni. Ei se compromit ca persoane, ca oameni, ca cetateni, dar si cei care ii folosesc, de asemenea. Nu inteleg la ce le foloseste. Este degradant ca mai sunt asemenea oameni si asemenea mentalitati. Dar pe mine nu ma tulbura asemenea chestii... Viata sa-i ajute sa isi limpezeasca mintile, pentru ca sunt minti ratacite si folosite de elemente provocatoare, ca diversiuni, total degradante pentru climatul in care ar trebui sa se desfasoare asemenea manifestare de cultura. E rusinos pentru cei care au participat, care s-au lasat antrenati in asa ceva, unii poate si platiti, nu-mi dau seama".
  • M-am cam plictisit sa aud, de la unii sau altii, cat de dobitoaca, proasta, inculta, handicapata, idioata, analfabeta, prostita, oarba, platita, manipulata, etc. sunt, atunci cand fac o alegere politica.

Asta-i.

N.B. Nadire Omer este in prezent designer de bijuterii si a publicat pentru prima data acest text pe contul personal de Facebook.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.














Comentarii alese de moderator

  • He, he, he... (Joi, 14 iunie 2012, 18:46)
    Nadire [utilizator]

    Am verificat si se pare ca asa l-am scris. Articolul e scris pe 14 iunie 2010, ca nota, pe contul meu de Facebook. Titlul e intr-adevar "Ieri s-au implinit..."
    Imi amintesc ca aveam dubii dar nu am verificat data exacta cind au venit minerii in Bucuresti. Nota era adresata prietenilor, care mi-ar fi scuzat lipsa de rigoare (se pare ca au si facut-o). :-)

  • 22 ani (Joi, 14 iunie 2012, 20:57)
    skyradio [anonim]

    m-au saltat de pe peron impreuna cu multi altii.trebuia sa merg la sofia. erau multi mineri foarte agresivi, se luau de toata lumea, in special de tineri. m-au incadrat 4-5 mineri m-au intrebat unde merg, nu le-am spus ca merg la sofia, ci acasa. m-au controlat dar din fericire nu mi-au gasit pasaportul. in rucsac aveam ciocolata si tigari, mici atentii pentru sofia. le-au luat pe toate dar nu m-au controlat prin haine asa cum faceau cu multe persoane. erau fericiti ca au gasit ceva prada. m-au luat pe sus si m-au dus la politia CF din Gara de Nord unde cred ca erau 100-150 de oameni. norocul nostru a fost ca politistii de acolo i-au mintit si le-au spus ca ne tin acolo pina vin dubele sa ne duca la Politia Capitalei.Ne tot spuneau sa nu iesim si sa stam mai bine acolo in sectie ca ei nu au de gand sa ne trimita nicaieri, doar sa plece majoritatea minerilor din Gara. Spre seara au avut dreptate, minerii au ramas foarte putini si atunci politistii ne-au dat drumul in grupuri mici. Nu i-am cunoscut niciodata cine au fost acesti politisti dar nu am avut ocazia sa le multumesc niciodata.






62747 vizualizari

  • -70 (88 voturi)    
    Intrebare (Joi, 14 iunie 2012, 11:47)

    GRU [anonim]

    2 mineri "in civil"? :)
    • +48 (52 voturi)    
      Ce te mira???? (Joi, 14 iunie 2012, 12:10)

      Ronin [utilizator] i-a raspuns lui GRU

      ...e o expresie....cu subinteles....poate prea mult pentru neuronii tai indoctrinati de Ilici....
      • +9 (15 voturi)    
        Q (Joi, 14 iunie 2012, 19:28)

        GRU [anonim] i-a raspuns lui Ronin

        Daca romanii nu pricep ironia postului meu nu e de mirare de ce traiesc in continuare prost...
        Cat de greu e sa intelegi ca intre mineri erau infiltrati agenti de influenta? Fie fosti securisti, politisti sau mai stiu eu ce? Cititi putin manualele de propaganda ale agitatorilor comunisti ca sa va convingeti! Minerii (si uniforma de miner) au fost doar un paravan pt actiunile unora care au vrut sa actioneze foarte discret.
    • +50 (56 voturi)    
      Poate domnu Injiner (Joi, 14 iunie 2012, 12:24)

      Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui GRU

      Ceilalti doi au vazut secera si ciocanul si au ajuns la concluzia ca e vorba de o liberala. Oricum Iliescu este la putere si lumea inca voteaza cu el, ca deh, Basescu face rau Romaniei.
    • +31 (33 voturi)    
      Nu, (Joi, 14 iunie 2012, 12:31)

      Nadire [anonim] i-a raspuns lui GRU

      erau doi mineri in uniforma, care s-au comportat civilizat cu mine. Mi-au dat senzatia ca fac ce au de facut dar nu m-am simtit agresata de ei. Nu am alte instrumente pentru a sti ce se ascundea sub uniformele lor si nu-mi permit interpretari aiurea.
      • -18 (26 voturi)    
        Traumatizanta experienta (Joi, 14 iunie 2012, 14:00)

        mihai [anonim] i-a raspuns lui Nadire

        Cu siguranta, bestiile care v-au agresat nu au fost identificate si pedepsite. Dupa cum nu au fost pedepsiti nici alti agresori din 14 sau 13 iunie.
        Ma gandesc ca – daca prin mai 90 ma duceam in Piata Universitatii plina de manifestanti – si il huiduiam pe Marian Munteanu (de exemplu), probabil pateam cam la fel, desi era dreptul meu democratic si civic. Asta era Romania pe atunci. Si Ion Iliescu nu facea exceptie.
        Dincolo de patania Dvs., chiar nu cred ca Iliescu a premeditat distrugerea opozitiei politice pentru ca aceasta era oricum foarte slaba dupa alegeri, apoi el avea interesul sa demonstreze Occidentului ca in Romania e democratie. Dar – dupa ranjetul de satisfactie pe care il afisa in 15 iunie – e clar ca era multumit ca adversarii sai politici au fost “vizitati” de mineri.
        • +14 (18 voturi)    
          ...... (Joi, 14 iunie 2012, 14:30)

          baronul stanganbuch [utilizator] i-a raspuns lui mihai

          ''Ma gandesc ca – daca prin mai 90 ma duceam in Piata Universitatii plina de manifestanti – si il huiduiam pe Marian Munteanu (de exemplu), probabil pateam cam la fel''. Veneau provocatori care injurau si huiduiau si primeau un val de aplauze, cam asta era, nu-i lua nimeni la suturi.
          Poate le mai agata vreun glumet mai indeminatic un bilet cu ''golan'' pe spate, spre hazul privitorilor. Asa era, nici cea mai mica violenta.
          • -13 (17 voturi)    
            asa o fi... (Joi, 14 iunie 2012, 15:27)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            ....nu eram in Bucuresti atunci, desi cred ca vrei sa creezi o imagine idilica despre acea manifestatie. Alti participanti au recunoscut ca mai erau si oameni ai cavernelor acolo, asa intr-un procent oarecare.
            Dar daca in 13 iunie ma apucam sa strig impotriva “manifestantilor” cu sticle incendiare in maini, chiar nu cred ca as fi scapat teafar de acolo. Din cauza lor au venit minerii – repet, chiar daca o sa-mi iau numai minusuri : daca ocuparea Pietei inceta complet si de buna-voie, cum era si firesc dupa alegeri, nu s-ar mai fi intamplat tragediile din 14-15 iunie. Asta e o certitudine, in rest vorbe si opinii partizane.
            • +8 (14 voturi)    
              Nu erai dar stii... tot (Joi, 14 iunie 2012, 16:27)

              Frobenius [anonim] i-a raspuns lui mihai

              Daca te apucai sa strigi impotriva celor cu sticle incendiare in miini, cei care isi incendiau autobuzul lasat linga Arhitectura, ai fi stiut ceva mai multe despre acele zile. Si, da, ai nimerit-o: din cauza lor au venit minerii. Iti recomand ca bibliografie ziarul "Adevarul" din acele zile. Ti-as pune si-un link dar cenzorii de la HN au o problema cu acest subiect, le zgirie ochii.
              • -16 (20 voturi)    
                Da, stiu unde bati (Joi, 14 iunie 2012, 16:54)

                mihai [anonim] i-a raspuns lui Frobenius

                Politistii si-au distrus singuri masinile, autobuzele, sediul. Asta e la fel de gogonata ca si aia cu Iliescu, care a declansat intentionat actiunile teroriste la Revolutie. Teoria conspiratiei...! Americanii au provocat singuri atacurile de la 11 septembrie, virusul SIDA a fost creat in laborator, iar printesa Diana a fost asasinata. A, da, si Eminescu la fel!
                • +20 (22 voturi)    
                  singura diferenta este... (Joi, 14 iunie 2012, 17:15)

                  stefan2008 [utilizator] i-a raspuns lui mihai

                  ...ca tu chiar esti ignorant.
                  Adica te faci ca nu vezi filmarile cu Iliescu si toata gasca lui care puneau la punct detaliile.
            • -3 (7 voturi)    
              chiar ma intrebam (Joi, 14 iunie 2012, 23:32)

              xmen [anonim] i-a raspuns lui mihai

              daca or fi si oameni care gandesc echilibrat sau numai d'astia care transforma totul in jos iliescu (vezi pe aia cu jos basescu). Vreau sa zic ca am trecut ca prin urechile acului atunci, eram student, in gara de nord - veneam de la constanta. Minerii doar ce plecau intr-un tren personal etajat (cine mai stie), trenul se pusese in miscare lenes, mi-au strigat de acolo ceva de genul "sa nu ne mai intoarcem ca vedeti voi". Daca mai aveau 10 minute cred ca iesea cu sange. Si totusi dupa atatia ani nu pot sa dau vina pe iliescu. De ce? Cred ca a incerca sa judeci lucrurile azi in contextul de atunci este egal cu a incerca sa judeci romanii ca erau criminali deoarece organizau jocuri cu gladiatori.
          • +1 (1 vot)    
            o diversiune (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 14:44)

            nicostin [anonim] i-a raspuns lui baronul stanganbuch

            singura si marea diferenta este ca nu era nimeni care sa le multumeasca ce au facut,asa ca draga scritorule te rog nu mai fi ipocrit ca in piata universitati nimeni nu a fost omorat si batut cand au fost manifestanti contra lui ilici si comunismului.
        • +8 (12 voturi)    
          nu (Joi, 14 iunie 2012, 21:33)

          aricipogonici [utilizator] i-a raspuns lui mihai

          nu a premeditat ilici desfintarea opozitiei, a orchestrat-o. Din fericire nu a reusit atunci, reuseste vad acum
    • +27 (29 voturi)    
      Mineriadele (Joi, 14 iunie 2012, 14:15)

      bancher [anonim] i-a raspuns lui GRU

      s-au facut cu acceptul unei bune parti a bucurestenilor din acea vreme. Cum spune si fatuca asta, era lume pe strazi care ii aplauda pe mineri, babe care se pozau cu minerii, muncitori care duceau oameni la politie. In tot acest timp Intelectualii luau bataie pe strada (inclusiv Mihai Tanasescu, reprezentantul Rom la FMI), si era vai de tine daca te prindea vreun miner cu ziarul Dreptatea in mana.
      Cat despre minerii in uniforma, acestia erau politisti deghizati in mineri, care ii instigau pe mineri la violenta impotriva PNTcd si PNL, care ii dirijau pe mineri spre sediile celor 2 partide, ca sa le distruga.
      Aici vinovatia lui Iliescu este dubla: odata ca a permis venirea minerilor in Buc, a doua oara ca i-a dirijat spre distrugerea partidelor din opozitie.
      • +16 (18 voturi)    
        @bancher (Joi, 14 iunie 2012, 14:47)

        mosh [anonim] i-a raspuns lui bancher

        Nu numai ca a permis venirea dar impreuna cu Petre Roman a chemat minerii la Bucuresti, instigand o categorie de cetateni romani (minerii) impotriva alteia (intelectuali).
      • +3 (3 voturi)    
        un miner bancher (Vineri, 15 iunie 2012, 11:01)

        Adi [anonim] i-a raspuns lui bancher

        draga "bancherule", "fatuca asta" este de fapt o doamna. daca faci un calcul scurt (ca mare bancher ce esti), vei vedea ca este la a doua tinerete. limbajul dovedeste ca potentiali mineri, fie ei si mineri bancheri, exista in permanenta printre noi. ca in rinocerii lui ionescu.
      • +3 (3 voturi)    
        Am o singura obiectie (Vineri, 15 iunie 2012, 17:59)

        eugenrc [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Nu cred a fost vorba de acceptul unei bune parti a bucurestenilor.

        Daca nu intervi nu inseamna ca iti dai acordul.

        Cred ca a fost vorba mai degraba de instinctul de conservare si de faptul ca dupa ce tara i-a oferit lui Ion Iliescu peste 80% din voturi era cam absurd sa-ti pui mintea cu minerii sau pseudo-minerii.

        Am fost aproape zi de zi in Piata Universitatii si va spun ca foarte multa lume stie despre Piata Universitatii doar ce sa aratat la TVR.
        Cu astfel de persoane nu are rost nici un dialog referitor la acest subiect pentru ca si-au format o parere ce foarte rar poate fi schimbata.
      • +2 (2 voturi)    
        TVR Libera.. (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 10:40)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        .. era pe atunci pe post de Antena3 si imprastia venin... Putin a lipsit sa nu provoace si un razboi civil. Nici pe flacaii aia nu i-a judecat nimeni...
    • +18 (30 voturi)    
      Demnitate (Joi, 14 iunie 2012, 15:10)

      Dacco [anonim] i-a raspuns lui GRU

      Basescu e un erou. O sa intelegeti lucrul asta peste vreun an.
      • -6 (16 voturi)    
        desigur (Joi, 14 iunie 2012, 16:34)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui Dacco

        e un erou al carui tablou merita asezat in holul scolii "speciale" de la Baneasa
      • -2 (8 voturi)    
        nu cred (Joi, 14 iunie 2012, 23:28)

        florinul [utilizator] i-a raspuns lui Dacco

        erou prin faptul ca a fost mai putin mizerabil ca cei ce au fost sau cei ce o sa vina, dar sa nu uitam ca a fost ministru al transporturilor la una dintre mineriade, el a dat drumul la trenuri din valea jiului. asta toata lumea uita.
      • -1 (3 voturi)    
        Erou esti cand ii calci in picioare (Vineri, 15 iunie 2012, 10:29)

        Con_stan_tin [utilizator] i-a raspuns lui Dacco

        numai pe cei rai, nu deavalma pe toata lumea care-ti sta in cale.
  • +72 (74 voturi)    
    Respect (Joi, 14 iunie 2012, 11:56)

    predel [utilizator]

    ...pentru cei ce ne aduc aminte.
    • -24 (30 voturi)    
      alta intrebare (Joi, 14 iunie 2012, 12:16)

      dacia [anonim] i-a raspuns lui predel

      si pentru saracia de azi, salarii mici, pensii mici, a doua tara cea mai saraca din europa cine raspunde....ca pe mineri i-am terminat....iliescu, constantinescu, basescu si toti fsn, pdl, pnt-cd, psd, pnl, prm. cine raspunde pentru mizeria in care traiesc azi romanii.
      • +17 (19 voturi)    
        vezi tu (Joi, 14 iunie 2012, 15:53)

        renegatul [utilizator] i-a raspuns lui dacia

        e un cerc vicios!
        Pentru mizeria in care traiesc romanii, raspund ROMANII bineinteles!!!
        Ei raspund pentru ca uita de unde au plecat si ce sacrificii au facut!
        Uita de vicitimele revolutiei si ale mineriadelor, uita guvernarile anilor 90, privatizarile pe 2 bani, uita ... tot si voteaza cu burta, nu cu capul!
      • +12 (14 voturi)    
        raspuns! (Joi, 14 iunie 2012, 16:38)

        Lilia73 [utilizator] i-a raspuns lui dacia

        Cum sa raspunda cineva pentru salarii mici daca pentru moartea a mii de oameni nimeni nu araspuns? Gandeste ca poate aceleasi personaje sunt implicate si in crime si in motivul saraciei!
        • +2 (2 voturi)    
          o alta intrbare (Vineri, 15 iunie 2012, 8:41)

          name [anonim] i-a raspuns lui Lilia73

          sa raspunda cineva pentru mizeria in care traiesc milioane de romani, generatii intregi care traiesc in saracie de azi pe maine. dar....iliescu, constantinescu, basescu si toti fsn, pdl, pnt-cd, psd, pnl, prm sunt bine mersi in vilele lor cu piscina si garaj. milioanele lor de euro dosite in proprietati si banci sunt castigate pe spinarea oamenilor simpli, inclusiv fostii mineri care acum au disparut. in locul lor au aparut ciocoii de partid si stat.
      • +3 (3 voturi)    
        Ghici??? (Vineri, 15 iunie 2012, 13:58)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui dacia

        Raspuns: Cei 86% unineuronali care au votat in 90' ca si acum pentru o democratie "originala"....Asta au vrut -asta avem....In rest e perfect.....Sa ne traiesti ILICI si sa ne conduci inca macar 50 de ani....
    • +22 (30 voturi)    
      daca ai nevoie de pastile (Joi, 14 iunie 2012, 12:50)

      visio [utilizator] i-a raspuns lui predel

      sa iti memoria in functiune, mergi la doctor; pana una alta renunta la dreptul la vot; nu de alta, dar impiedici mersul democratiei; acum au iesit iar comunistii la guvernare si mai mult ca sigur au fost votati de pomanagii si de cei care nu tin minte...
  • +68 (70 voturi)    
    oroare (Joi, 14 iunie 2012, 11:57)

    roman [anonim]

    Am plins cind am citit..... sunt departe de Bucuresti dar sunt indignat cit de mirsavi pot fi cei implicati in acele evenimente nenorocite. Poti ierta dar nu poti uita niciodata.......Probabil si acum dirijeza destinele majore ale acestei tari
    • -14 (22 voturi)    
      Nici nu sti cata dreptate ai.... (Joi, 14 iunie 2012, 13:22)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui roman

      "Probabil si acum dirijeza destinele majore ale acestei tari "....da, le dirijeaza de zeci de ani.
      Dupa modelul sovietic (care a generat modelul Putin), serviciile secrete (securitatea la noi, KGB-ul la ei)au controlat si controleaza viata noastra.
      rasturnarea din decembrie '89, mineriadele, IMGB care face ordine, Targu Mures etc. toate au la origine activitatea securistilor. Iliescu?
      A fost doar avatarul lor, asa cum este acum Basescu.
      Diferenta totusi: Iliescu a fost, ca si Ceausescu, un nomenclaturist de partid (nu prea le placea securistilor sa-i slujeasca pe astia), in timp ce Base este de-al lor.
      Constantinescu?
      Un "accident" simulat. Era nevoie de o diversiune, sa linistim lumea ca la noi este democratie.
      Dar,cum ati vazut, nu a putut misca nimic, nici el nici guvernele CDR ( la sabordarea carora a lucrat cel mai bine ....Basescu) pentru ca nu au fost lasati.
      Toata politica este un joc al oamenilor din servicii, sunt peste tot, la ziare, televiziuni, partide, ong-uri etc.
      Suntem actori intr-o piesa de teatru...scenaristul este altul.
      • +22 (28 voturi)    
        ''rac cu duhul'' (Joi, 14 iunie 2012, 14:01)

        zozo [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Daca poti sa-l compari pe base cu ilici , imi dau seama cita minte ai !
        • +7 (15 voturi)    
          :)) (Joi, 14 iunie 2012, 16:07)

          unnene [utilizator] i-a raspuns lui zozo

          iti spun eu cata minte are: ZERO. e un agramat cu pretentii de intelectual. cred ca e miner
        • -10 (16 voturi)    
          adica? (Joi, 14 iunie 2012, 16:18)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui zozo

          a demonstrat basescu ceva deosebit fata de ilici, in afara de tupeul nemarginit pe care au ajuns oamenii sa-l urasca din rarunchi? de ce e mai bun un securist decat un nomenclaturist? fesenistii sunt, cu totii, numai buni de lagar, iar cand spun fesenisti ma refer clar la psd+pdl (chit ca i-au infiltrat "baietii" si pe ceilalti de nu mai stii care-i liberal si care-i securist...).
      • +1 (3 voturi)    
        Extraordinar.... (Vineri, 15 iunie 2012, 14:05)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        La inceput m-ai pacalit.....am crezut ca ti-a venit mintea de pe urma....a buna...Dar m-ai linistit repede.... e prea tarziu.....N-ai nici o sansa....
    • +10 (12 voturi)    
      Ai dreptate (Joi, 14 iunie 2012, 15:49)

      CosmiN [anonim] i-a raspuns lui roman

      RESPONSABILUL ESTE presedintel de onoare in partidul CARE ESTE la guvernare! Si acuma, exista romani care-i vor din nou la guvernare pe PSD-isti.
  • +46 (48 voturi)    
    Articolul e frumos scris (Joi, 14 iunie 2012, 11:58)

    domu [utilizator]

    Reiterez ideea recunoașterii oficiale a incidentelor din '90 - comemorarea zilelor mineriadei.
    Ce e descris în acest articol nu mai trebuie să se întâmple.
  • +48 (56 voturi)    
    Ilici (Joi, 14 iunie 2012, 11:59)

    Marius [anonim]

    Si din pacate daca Ilici ar candida la presedentie cu USL in spate ar iesi din nou cu 60%+ ca in "vremurile bune"
    • +19 (21 voturi)    
      boborul (Joi, 14 iunie 2012, 12:18)

      Mr John [anonim] i-a raspuns lui Marius

      nu-mi este greu sa afirm ''asta spune tot despre caracterul acestui popor si valorile la care acceda''
  • +28 (40 voturi)    
    ... (Joi, 14 iunie 2012, 12:00)

    marinaru [utilizator]

    Iliescu a reusit, cu ajutorul lor, sa ii ingroape in final pe taranisti asa cum o sa ii ingroape si pe pedelisti. Singura speranta este UE.
    • +8 (12 voturi)    
      Romania comunista ! (Joi, 14 iunie 2012, 13:02)

      TAPUS CONSTANTIN Membru AFDPR GJ [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      Slabe sperante in UE , v-o spun din experienta personala , guvernele din tarile occidentale si institutile din UE ii doare in CUR de ce se intampla in Romania !
    • -6 (14 voturi)    
      o mica eroare (Joi, 14 iunie 2012, 14:02)

      mihai [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      Pe taranisti i-a ingropat Basescu in 96-2000, nicidecum Iliescu. Ma rog, ca sa fim corecti pana la capat, s-au ingropat si singuri.
      • +8 (12 voturi)    
        Pe taranisti i-au ingropat PNL-istii (Joi, 14 iunie 2012, 17:08)

        eugeni [anonim] i-a raspuns lui mihai

        pai sa vedem:
        1992 : pnl distruge unitatea cdr chiar inainte de alegeri

        in 1992, in pregatire pentru alegerile locare se formeaza cdr care castiga cu un scor neasteptat de bun aceste alegeri. dar, surpriza ! in toamna, la alegerile parlamentare, radu campeanu sparge din nou unitatea noii formatiuni de dreapta: rupe pnl din cdr, si candideaza separat la alegerile parlamentare. mai mult, propune drept candidat la presedentie pe regele mihai – iar monarhia era atat de ne-populara incat acest gest echivala cu a-ti dori sa pierzi alegerile.

        1996 : patriciu si tariceanu distrug din nou unitatea dreptei si finanteaza un partid paralel

        in 1996 patriciu si tariceanu finanteaza - tot separat de cdr - grupul anl (format din pac si pl'93) cu candidat la presedentie propriu - si separat de cdr

        alegerile din 2000 : inaintea alegerilor parlamentare pnl se rupe de cdr propunand un candidat propriu ; pnl condus de quintus semneaza un pact de neagresiune cu psd.
        pd este invitat de psd prin petre roman sa semneze acelasi pact, insa traian basescu isi impune punctul de vedere in congresul pd si pd refuza.
        • +6 (10 voturi)    
          Despre PNL (Joi, 14 iunie 2012, 19:12)

          Miha [anonim] i-a raspuns lui eugeni

          PNL a fost infiintat in 1990 avand aceiasi denumire cu PNL istoric dar fara sa aiba vreo continuitea idelogica, respectiv o doctrina adevarata de centru -dreapta. A fost puternic infiltrat pentru a putea fi controlat si a face politica sugerata de partidul unic condus de camarila din jurul d-lui Iliescu. De altfel d-l Radu Campeanu era puternic contestat la Paris inainte de 1989 de catre emigratia anti-comunista
          • -5 (9 voturi)    
            ma plictisiti groaznic.... (Joi, 14 iunie 2012, 22:32)

            mihai [anonim] i-a raspuns lui Miha

            .... si tu si eugeni cu pretentiile astea de cunoscatori ai politicii. PNL este un partid istoric, care a reusit nu doar sa supravietuiasca ci sa devina - iata - un partid de prima importanta, cea mai mare forta de dreapta din Romania, desi Basescu a incercat sa-l distruga in 2006-2008 si a preferat sa se alieze cu PSD in 2009. Tot Basescu afirma in timpul guvernarii 96-2000 ca e greu de guvernat cu PDSR dar cu PNTCD e si mai greu. Si multe altele. PDL e o improvizatie de data recenta , fara traditie, simpla cutie de rezonanta pentru hahaielile (cam strepezite acum) lui Basescu.
            • +3 (7 voturi)    
              aha (Vineri, 15 iunie 2012, 1:37)

              hollow [utilizator] i-a raspuns lui mihai

              si ai ajuns la concluziile astea opunand informatiilor prezentate de ei singura si cea mai importanta dovada, adica opinia proprie, nu-i asa? Bine a zis cineva mai sus ca aveti o logica de mineri.
              • 0 (2 voturi)    
                invers (Vineri, 15 iunie 2012, 11:12)

                mihai [anonim] i-a raspuns lui hollow

                ei au prezentat opinii si interpretari proprii, nu eu.Cat despre "informatiile" prezentate de ei ce sa mai vorbim: PNL a fost infiltrat, Tariceanu era in ANL (eroare! Patriciu era cu ANL, Tariceanu a fost ministru in guvernul CDR la industrie si comert) si altele.
            • +3 (5 voturi)    
              te (Vineri, 15 iunie 2012, 13:01)

              nahir [utilizator] i-a raspuns lui mihai

              plictiseste adevarul?
              pnl-ul actual nu e decat o clona a psd, altfel nu faceau alianta asta si nu o rupeau pe cea cu pdl, in 2007. si mai ales, nu ar fi putut guverna in minoritate, in in 2007 si 2008, fara sprijinul psd.
              doctrina de care zici e doar a ciolanului de ros. nimic altceva.
              intre '96 si 2000 exista cdr-ul ca alianta politica impotriva psd (ma rog, pe-atunci isi ziceau pdsr, dar naravul e acelasi), din care facea parte si pntcd-ul, partid diluat prin traseismul propriilor membri chiar in psd. asa ca las-o mai moale cu intentiile lui basescu. apropo, ce putere avea basescu in perioada invocata, '96-2000, sa distruga un partid care, cel putin la nivel declarativ, era de dreapta?
              inteleg ura impotriva lui basescu, dar veniti fratilor cu argumente reale, dovedibile, nu presupuneri si afirmatii de genul "stiu eu sigur" ca nu tine. veti obtine efectul contrariu.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai ce-i azi Petre Roman? (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 10:44)

          Dianora [utilizator] i-a raspuns lui eugeni

          Brav membru PNL! Cum fostul ministru Nicolaescu propune ca PNL si PSD sa conduca tara alternativ, cred ca visul lui Brucan se poate realiza: o singura forta politica cu doua "brate"...
    • -7 (11 voturi)    
      jale mare! (Joi, 14 iunie 2012, 15:40)

      Serinela [anonim] i-a raspuns lui marinaru

      Abia s-au încheiat alegerile şi e limpede că pedeliştii s-au îngropat singuri: foarte adânc şi pentru muuult timp. Cât priveşte dispariţia ţărăniştilor din politica mare, văd că de la mineriade încoace şi-o tot fac cu mâna lor, din păcate. Nu mi-a fost dat să văd atâta tenacitate în a se devora între ei, lucru valabil şi pentru lideri, care nici măcar nu se pot apropia de statura venerabilului Coposu sau a carismaticului Ion Raţiu...În rest, e uşor să dai vina pe Iliescu acum şi peste o mie de ani pentru toate păcatele şi tarele politicienilor români! Asta înseamnă că "bătrânelul " de azi a dovedit forţă şi inteligenţă cât pentru câteva generaţii
      • +3 (3 voturi)    
        e foarte usor (Vineri, 15 iunie 2012, 13:18)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Serinela

        sa dai vina pe iliescu nu pentru ca e la indemana ci pentru ca este adevarat.
        ilici e uns cu toate alifiile rusesti, ca doar nu degeaba s-a scolit la moscova.
        iti aduc aminte : "am sunat la moscova ca sa spun cine suntem si ce vrem" afirmatia ii apartine si arata clar cine este ilici.
        pntcd-ul a avut la baza doar doi oameni, pe coposu si ratiu, iar pnl-ul l-a avut pe indoielnicul campeanu, cel care era atat de liberal in '96 incat a propus un rege la functia de presedinte. in rest, ambele partide au fost infiltrate cu oameni pusi de ilici.
        reaparitia, cu numele doar, a doua partide istorice, trebuia sa dea occidentului impresia de intrare in normalitate, in democratie, a Romaniei.
        infiltrarea respectivelor partide cu proprii oameni trebuia insa sa dea asigurari moscovei ca totul, in realitate, va ramane ca mai inainte. adica sub sfera de influenta si autoritate a inca URSS (federatia rusa a aparut mai tarziu).
        tot in acea perioada, ilici, ca un bun tactician ce este, a dat voie ca doar pe baza a 250 de oameni, sa se poata infiinta partide (cadorisite cu bani grei, din buzunarul foarte plin al Romaniei). si au aparut ca ciupercile dupa ploaie. cu cat mai multe cu atat mai bine, pentru ca putea si inca poate sa aplice principiul "dividet et impera".
  • +37 (39 voturi)    
    Mineriada (Joi, 14 iunie 2012, 12:02)

    johnesku [anonim]

    Multumesc ca ti-ai facut timp sa scrii. George Santayana spune ca "Cei care-si uita trecutul risca sa-l retraiasca".

    M-a tulburat povestea ta si mi-a amintit ca si eu era sa fiu ridicat (sau cel putin batut) de doi mineri pentru ca aveam 15 ani si plete de "golan". M-au salvat doar agilitatea si ... conditia fizica mai buna.

    Spune-mi te rog Nadine, ce sentimente ai trait cand ai auzit la cativa ani distanta (1999) ca minerii vin din nou spre Bucuresti?
  • +77 (79 voturi)    
    verticalitate (Joi, 14 iunie 2012, 12:02)

    andrei [anonim]

    De ce nu sunt 10000 de oameni in fata locuintei lui Iliescu cu un mare banner pe care scrie CRIMINAL ?
    De ce voturile majoritare sunt pentru un partid pe care il are pe animalul asta ca presedinte de onoare ? De ce batrani cu scoala au poza lui in casa ? De exisista senatori cu dosare penale ? De ce exista puscariasi care candideaza si castiga primaria ?
    • +28 (32 voturi)    
      simplu (Joi, 14 iunie 2012, 12:15)

      Mos Andrei [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Pentru ca cei cu bun simt sunt in minoritate in Romania.
      • -1 (1 vot)    
        Perfect adevarat.... (Vineri, 15 iunie 2012, 14:16)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Mos Andrei

        14% .....Asta-i totalul celor cu bun-simt si ceva patriotism....In rest :idealul comunist.... OMUL NOU.....
    • +30 (32 voturi)    
      Pentru ca e (si) tara lor... (Joi, 14 iunie 2012, 12:20)

      kansas [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Dar mai ales pentru ca ei sunt cei Activi iar noi cei pasivi...Cand o sa ne trezim, cand o sa ne coagulam, cand vom demonstra nu 100 ci 100.000, un milion, asa, ca in tarile cu adevarat democrate unde oamenii au si isi exprima hotarat si constant atitudinea civica...
      ramane de vazut...

      Multumim Nadirei Omer !
    • +11 (15 voturi)    
      eh... (Joi, 14 iunie 2012, 12:22)

      dw [anonim] i-a raspuns lui andrei

      ...nu stim, de fapt, cat de majoritare au fost voturile alea. Ca, vorba ceea, nu conteaza cine si cum voteaza, conteaza cine numara voturile. Iar Ponta tocmai ce a anuntat public ca o sa rasplateasca financiar MAI.
    • +27 (29 voturi)    
      de prosti, d-aia (Joi, 14 iunie 2012, 12:23)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui andrei

      De prosti, d-aia, pentru ca marea majoritate romanilor sunt:
      - needucati - uita-te cum voteaza si cum se manifesta la biserica;
      - pomanagii - uita-te ce se intampla cand este vreo promotie sau vreo sarbatoare cand se da ceva gratis pe undeva;
      - nespalati - o spune statistica cu consumul de apa si sapun, alaturi de cea cu wc-uri in fundul curtii;
      - lenesi - toata lumea asteapta sa vina cineva sa le dea sau sa le faca.

      Si ar mai fi motive suficiente. Repet, vorbim de marea majoritate.

      Cei care nu se regasesc in sabloanele asta, sa scuze interventia.
      • +19 (21 voturi)    
        Nu! (Joi, 14 iunie 2012, 13:35)

        @gigel [anonim] i-a raspuns lui gigel

        Nu Gigele, nu de prosti!

        DE LASI!

        Raman la parerea ca NIMENI NU ESTE ATAT DE PROST PE CAT E DE NEMERNIC SI DE LIPSIT DE CARACTER!

        Adu-ti aminte de ceea ce spunea Titu MAIORESCU acum vreo 100 de ani:

        "Nu de inteligente duce lipsa natia asta, CI DE CARACTERE!"

        Romanii sunt o adunatura de LASI! Cu rarisime exceptii (Nadire OMER este una dintre aceste exceptii) care, ca de obicei, CONFIRMA REGULA!

        Asta e...
    • +5 (11 voturi)    
      D'aia (Joi, 14 iunie 2012, 12:25)

      Bufnitza Duminicala [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Pentru ca nu sint 10000 de oameni demni in Romania.
    • +23 (27 voturi)    
      Pentru ca... (Joi, 14 iunie 2012, 12:26)

      Alexandru [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Nadir Omer este inca dusman in tara asta.
      Cei care i-au carat picioare si pumni sunt acum votantii senatorilor cu dosare penale si a primarilor din puscarie.
      Au existat doua rataciri in istoria naostra recenta: in 1996 si in 2004.
      Nu cumva sa gresiti: starea actuala este starea noastra de fapt pana cand generatia activa din '90 nu isi da ultima suflare. Iliescu included.
      Si din pacate asta o sa mai dureze.
      • +14 (16 voturi)    
        problema e insa... (Joi, 14 iunie 2012, 13:26)

        dw [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

        ca acea generatie a crescut deja alta generatie..o generatie inactiva intelectual, care trebuie sa vada ceva la antene &co ca sa creada ceva, care nu e obisnuita, nu vrea si nu ii trebuie sa gandeasca cu capul propriu.
        • +5 (9 voturi)    
          corect (Joi, 14 iunie 2012, 16:24)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui dw

          s-a dus si se duce o politica 100% concertata de spalare a creierelor sub pretextul apararii drepturilor omului! greselile si abuzurile nu sunt sanctionate, ticalosiile sunt pedepsite extrem de bland sau deloc, exemplele de succes sunt tarfe si interlopi, manelisti si fotbalisti, politruci proveniti tot din categoriile anterioare! de ce ar fi tinerii interesati de politica in aceste conditii? oferta politicienilor nostri este ori emigrarea (solutia Basescu) ori ramanerea in rahat aici (solutia tuturor).
          • +10 (12 voturi)    
            spalarea creierelor (Joi, 14 iunie 2012, 17:40)

            Cornelia Topala [anonim] i-a raspuns lui clujean

            Spalarea creierelor a inceput dupa cel de al doilea razboi mondial odata cu venirea comunistilor la putere. In timp "omul nou" s-a format, a crescut, i-a aplaudat pe mineri, si-a educat copiii sa faca la fel si a votat USL in tot Bucurestiul. Asta s-a petrecut si cu ajutorul mijloacelor de comunicare in masa, ajutor neprecupetit si foarte bine rasplatit.
            Ce naiv ridicola eram cand ceream , alaturi de alti naivi in Piata Universitatii o televiziune alternativa! Atunci nu-mi imaginam ca si aceasta ar putea fi corupta. Aveti dreptate. Nu prea mai exista sperante decat in vreo minune divina.
      • +8 (12 voturi)    
        E vina noastra (Joi, 14 iunie 2012, 16:52)

        cir [anonim] i-a raspuns lui Alexandru

        E vina noastra ca nu i-am educat pe parinti, sa afle adevarul despre comunism si despre urmasii lor. Ne-am multumit sa le ascundem buletinele in 1996.
      • +2 (2 voturi)    
        Gresesti profund... (Vineri, 15 iunie 2012, 14:21)

        Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui Alexandru

        Puii de lupi sunt mai rai decat mentorii lor .....Uita-te-n jur.....: Sova,Ponta,Banicioiu....si toti ailalti....
    • +1 (5 voturi)    
      Bravo (Joi, 14 iunie 2012, 12:27)

      Mihai [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Bravo. Tare comentariul, Andrei.
    • +12 (14 voturi)    
      Scara (Joi, 14 iunie 2012, 12:29)

      Valentin Nemes [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Pentru ca scara valorilor a fost inversata de sistemul comunist si a ramas asa. In rest s'auzim numai de bine.
    • -4 (6 voturi)    
      RE:verticalitate (Joi, 14 iunie 2012, 12:33)

      unu' [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Intreaba-l pe Nila, ca el stie.
    • -5 (17 voturi)    
      Pentru ca... (Joi, 14 iunie 2012, 12:33)

      Montesquieu [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Pentru ca sistemul educational n-a fost niciodata prea breaz in Romania. Si-n ultimii ani s-a dus draq' de tot iar fara o minima aducatie nu putem avea pretentia intelegerii complete a lumii in care traim.

      Pentru ca lumea considera votul un moft in loc sa-l vada ca pe o datorie. Alegem sa mergem la gratare si excursii in ziua in care, informati fiind, sa mergem la vot.

      Pentru ca foarte putini oameni normali aleg sa faca politica activ. Adica sa intre intr-un partid unde sa fie capabili sa ajunga pe locuri eligibile de unde sa poata schimba ceva.
      Abandonam in fata gashtilor de "orientati" ai tranzitiei" care formeaza grupurile de interese din TOATE partidele.

      De-asta am avut in 20 de ani doua mandate ale comunistul asumat iliescu si doua ale securistul neasumat basescu.

      Si cea mai mare durere dintre toate e ca iliescu a invatat mai mult din democratie decat "reformatorul" basescu.

      Noroc cu Constantinescu care macar speranta in ceva mai bun ne-a tinut-o vie o vreme.
      Din pacate speranta nu echivaleaza cu abilitatea de a schimba ceva.
      • +7 (17 voturi)    
        mars (Joi, 14 iunie 2012, 13:44)

        iulian-bz [utilizator] i-a raspuns lui Montesquieu

        comunistule,nu stii decat sa-l ataci pe Basescu,esti probabil vre-un nepot al celor care in 13-15 iunie ii ridicau de pe strada,ii interogau,ii amenintau cu pistolul,poate parintii tai faceau parte din cei care aplaudau pe margine,privind cu mandrie cum tinerii erau bombardati cu bate,cu piciore in burta,macar la acest articol ar fi trebuit sa te abtii,pentru cei care chiar au suferit,daca erai tu jigodie in locul celor care povestesc evenimentele acelor zile,n-ai mai pupa dosul unor impostori,unor imbogatiti pe naivitatea si inocenta unor tineri care atat in decembrie 89 sau iunie 90 au luptat cu mainile goale sa poti tu acum jegosule, sa faci misto,dispari in lumea ta,a celor care nu sunt in stare sa recunoasca faptele comise de-a lungul celor 22 de ani,lasa-ne pe noi,daca n-am disparut in acele zile,sub amenintarea gloantelor si batelor,vom continua lupta,am ramas la fel de uniti,la fel de pasnici si increzatori in idealurile noastre!!!
        • -1 (7 voturi)    
          mda (Joi, 14 iunie 2012, 16:33)

          clujean [anonim] i-a raspuns lui iulian-bz

          oi fi tu nesimtit, dar macar esti incult! tu stii ce e ala comunist? ai impresia ca, daca ilici era comunist 100%, mai ramanea picior de Opozitie in tara asta? tine minte ce-ti spun acum: Ceasca a fost eliminat tocmai pentru ca era comunist, iar ceilalti erau (si sunt) mafioti de joasa speta, care vor avere nemuncita si posibilitatea de a ne sfida cu acea avere, dupa model Guta&Salam! noi nu avem partide ci mafii, nu avem cetateni ci o masa amorfa de cretini fuduli! pana ce nu limitam dreptul de vot astfel incat sa-l aiba doar cetatenii care sunt instruiti si platesc impozite nimic nu se va schimba.
          • +3 (3 voturi)    
            scuze, dar habar n-ai (Vineri, 15 iunie 2012, 14:16)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui clujean

            ilici e comunist pana in maduva oaselor. doar nu crezi ca la 60 de ani era altceva, sau ca s-ar fi schimbat.
            lupul isi schimba parul dar naravul ba.
            e adevarat ca @iulian-bz a avut un limbaj necuvincios (jigodie, jegos, comunist), dar cu ce difera el de "mai animalule!"?
            atunci cand retraiesti ce ai suportat pe viu in 13-15 iunie '90, este scuzabil.
        • -2 (6 voturi)    
          sunteti niste naivi (Joi, 14 iunie 2012, 22:18)

          pick [anonim] i-a raspuns lui iulian-bz

          sunteti niste naivi daca credeti ca in acele vremuri basescu era contra minerilor sau daca fostii securisti au fost dispusi sa cedeze puterea; doar au ales alte gasti de colaboratori
    • +15 (17 voturi)    
      @andrei (Joi, 14 iunie 2012, 12:35)

      stoicul [anonim] i-a raspuns lui andrei

      E simplu, stimate domn :
      1.Adevaratul spirit romanesc a fost inabusit in temnite, iar cei putini care au scapat de-acolo nu mai sunt.
      2.Spre deosebire de ciuma rosie - care stie si aplica lupta de clasa, folosindu-se de prostime, marea masa a romanilor sta pasiva si nu se manifesta. Ne meritam soarta !
    • +9 (11 voturi)    
      Din cauza NOASTRA.... (Joi, 14 iunie 2012, 12:37)

      mao [anonim] i-a raspuns lui andrei

      comoditatea, frica, lasitatea, compromisul
      pe langa incultura si media audio/video,
      cam tot ce constituie mediul nostru de zi cu zi ne duce catre acest rezultat..cu toti condamnam cele descrise dar nu evem curajul sau vointa sa luptam impotriva lor.
      • +4 (6 voturi)    
        Ce este de facut? (Joi, 14 iunie 2012, 16:10)

        tiberius_p [utilizator] i-a raspuns lui mao

        Cea mai importanta intrebare este ce este de facut??? Degeaba ne plangem ca suntem lasi, prosti, lipsiti de vointa, etc. daca nu ne decidem care este urmatoarea actiune concreta pe care trebuie sa o executam pentru a schimba starea de fapt a lucrurilor.

        Am sa fac eu un prim pas in acest sens cu urmatoarea sugestie : ce-ati spune sa nu ne mai uitam deloc la televizor, sa nu mai citim ziare tiparite si sa nu mai ascultam nici un post de radio. Ba chiar mai mult, sa pornim o campanie in toata tara prin care sa atragem atentia populatiei asupra metodelor de manipulare folosite de televiziuni si sa clarificam care este relatia dintre trusturile de presa si partidele politice.

        Daca posturile de televiziune controlate politic ar pierde macar 50% din rating-ul pe care il au in momentul de fata acest lucru ar fi o lovitura sub centura atat pentru mogulii care-si trag banii din publicitate cat si pentru partidele publice care se folosesc de aceste posturi pentru manipularea subliminala a maselor.

        Eu personal am luat acest pas. Nu m-am mai uitat la televizor de aprox. 4 ani de zile si ma simt excelent. Si sper ca prin acest mesaj sa reusesc sa declansez o reactie in lant care pe termen lung sa darame aceasta uzina a manipularii numita mass-media.

        Asta este ideea mea. Daca aveti pareri pro/contra sau alte idei mai bune va rog sa le postati aici. Chiar sunt interesat sa le aflu.

        Schimbarea porneste de la actiuni concrete nu de la deceptii personale(justificate ce-i drept) exprimate pe un site de stiri.
    • -5 (11 voturi)    
      de ce sunt voturi multe pt partidul acela? (Joi, 14 iunie 2012, 12:39)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      Pt. ca oamenii nu au de ales decat intre "rau" si... MAI "rau"!

      Ma rog! de ce s-a ajuns in situatia asta? Aici am eu o parere personala: din vina romanilor (ca popor, nu ma refer la cateva exceptii) - pentru ca ACESTA este tipul de comportament pe care l-au cultivat la "politicieni"!

      CATI i-au aplaudat pe vremea aceea pe mineri? Sau cate babe n-au pupat, entuziaste, mana lui Basescu?

      "Astia-s oamenii - cu astia defilam"
      • +6 (10 voturi)    
        Sau cate babe n-au pupat, entuziaste, mana lui Bas (Joi, 14 iunie 2012, 13:35)

        misa [anonim] i-a raspuns lui Codruta N

        tot atatea si tot atatia cat au pupat acum mana lui PONTA! care a facut pomana cu japca pe la portile taranilor! intelegeti?? e f trist ca nici in al 20-lea nu stim sa discernem binele de rau si ne multumim cu ce primim gratis!
    • +13 (15 voturi)    
      13 iunie (Joi, 14 iunie 2012, 12:42)

      moica [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Sutem un popor care si-a pierdut pentru mult timp valorile datorita comunismului.In 13 iunie l99o eram i Bucuresti si foarte greu am apucat sa prind un autobuz la aeroport.Nu am scapat de comunisti,sut tot mai puternici,au pus mana dinou pe putere si ne asteapta zile grele pentru ca sunt mai perversi,vorbesc in umele democratiei.Vai de noi si de saraca tara bolnava si codusa de mafia comunisto securista prin fii,fiice,nepoti .....
      • +3 (7 voturi)    
        si (Joi, 14 iunie 2012, 13:22)

        colu [utilizator] i-a raspuns lui moica

        .....gineri,mai nou.
      • -4 (8 voturi)    
        valori in RSR (Joi, 14 iunie 2012, 14:36)

        Tzompi [anonim] i-a raspuns lui moica

        ANDREI probabil esti f. tinar sau nu esti la curent. TOATE MARILE VALORI de dupa razboi, in sec. XX, in RO, au aparut in perioada ceausista (de la Marin Preda si Breban, trecand pe la Nadia, si pina la Phoenix). La acest capitol teroarea ceausista ne-a facut bine (cu forta).
        • +4 (6 voturi)    
          hmm...interesant ce spui (Joi, 14 iunie 2012, 16:13)

          domu [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

          șefu', dar de valorile de dinainte de război ce părere ai? Hariclea Darclée, George Enescu, Brâncuși, Cioran, Celibidache, Iorga, et cetera.
          Nu mai dezinforma, te rog.
          • -2 (2 voturi)    
            nuanta (Vineri, 15 iunie 2012, 11:47)

            Tzompi [anonim] i-a raspuns lui domu

            NU am negat aceste valori. Am precizat ca SI SUB CEAUSESCU au aparut valori culturale. Dezinformarea pe care tinerii o halesc azi este deviza cretina "Sub Ceausescu nu s-a facut nimic dpdv. cultural"
            Celibidache a devenit in vest vedeta internationala in anii 60-70.
      • +3 (3 voturi)    
        care valori? (Joi, 14 iunie 2012, 16:26)

        clujean [anonim] i-a raspuns lui moica

        reciteste Nicolae Filimon, Caragiale, Radulescu-Motru si Cioran inainte de mai lauda "valorile" romanesti! suntem o natie defecta din start, comunistii n-au facut decat sa profite de slabiciunile noastre innascute.
    • +6 (8 voturi)    
      pentru ca (Joi, 14 iunie 2012, 12:42)

      valabill [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      ...viata e nedreapta, romanii au memoria scurta sau pur si simplu pentru ca asa vor sa-si traiasca viata. Oricum in tara asta oamenii normali au fost intotdeauna o minoritate.
    • +13 (15 voturi)    
      Ai dreptate si ... (Joi, 14 iunie 2012, 12:51)

      Mircea [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Suntem doi sub banner. Sunt de loc din Galati, iar in acele vremuri aveam doar 11 ani. Am fost ferit de urgia mineriadelor, dar de 22 de ani ne-o luam cu totii la mare arta. Am crescut cu BBC si Europa LIbera, am sperat in 1996 ca ne-am mantuit si am fost din noou convins in 2004 ca visul urat a luat sfarsit. Fara o republica separatista a oamenilor normali toti nemernicii ne vor conduce cu panzele umflate de curentul produs intre urechile conationalilor nostri fara de Dumnezeu, mila, cinste, educatie sau inspiratie sa se sinucida.
    • +10 (12 voturi)    
      pentru ca suntem (Joi, 14 iunie 2012, 12:54)

      ciki [utilizator] i-a raspuns lui andrei

      lasi, uituci si masochisti.
      Lasi suntem pt ca nu avem curaj sa iesim in strada mai multi odata si sa ne sustinem punctul de vedere.
      Uituci suntem pentru ca am uitat cum am fost manipulati, contestati, batuti, omorati in perioada aceea si dupa acea perioada pana in 2004, am uitat ca desi se spunea peste tot ca suntem liberi si democrati nu aveam libertate si nici democratie, am uitat cum in acea perioada strigam "nu ne vindem tara" , pentru ca apoi psd-ul sa vanda tot ce era mai de valoare in tara unor oameni care nu aveau decat interese meschine de a se imbogatii repede.
      Masochisti suntem pt ca dupa ce am fost lasi si uituci ne place sa mai fim inca odata si inca odata chinuiti. Daca nu ne placea nu ii votam acum cu 60%.
    • +7 (9 voturi)    
      Raspuns (Joi, 14 iunie 2012, 12:59)

      grig [anonim] i-a raspuns lui andrei

      Pentru ca romanul se naste obedient, adora barfa si "gandeste" cu matu.
      Imi pare rau dar nu am gasit alte explicatii.
  • +10 (12 voturi)    
    Jos Iliescu! (Joi, 14 iunie 2012, 12:05)

    zet [utilizator]

    Daca in 1990 cineva mi-ar fi spus ca in 2012 sloganul va fi de actualitate...
    Blestem pe poporul roman, Iliescu. A nenorocit natiunea romana pentru inca o generatie (30 de ani), cel putin!
  • +12 (14 voturi)    
    cel mai socant lucru (Joi, 14 iunie 2012, 12:09)

    asasa [anonim]

    pentru mine a fost multimea de aplaudaci ai minerilor, asa zisele "femei cu coc" sau "oamenii de bine", atunci am descoperit fara urma de indoiala cat de needucati suntem ca societate, cat de vulnerabili (si atunci si acum) in fata abuzurilor politicienilor (de atunci si de acum), cat de mult le-am facut jocul pentru ca am plecat din tara, in loc sa luptam (cu armele democratiei) impotriva lor
  • +10 (12 voturi)    
    ce trist... (Joi, 14 iunie 2012, 12:20)

    cititor [anonim]

    Respect pentru tine si acest articol.
    • +3 (5 voturi)    
      ... (Vineri, 15 iunie 2012, 0:58)

      Nadire [utilizator] i-a raspuns lui cititor

      Multumesc!
      • 0 (0 voturi)    
        care-o fi fost (Vineri, 15 iunie 2012, 15:16)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui Nadire

        cu sinapse lipsa in tartacuta de v-a dat "-" pentru un simplu "multumesc".
        sa ne mai mire inrosirea hartei Romaniei dupa alegerile locale?
  • +8 (10 voturi)    
    Bravo (Joi, 14 iunie 2012, 12:23)

    B. Mentolata [anonim]

    Un zâmbet și respect.
  • +12 (14 voturi)    
    De ce Iliescu era astazi la stanga lui Ponta ? (Joi, 14 iunie 2012, 12:23)

    Ionel [anonim]

    De ce un criminal e privit cu onoare ?
    De ce Ponta, participant la evenimentele din 13-15 iunie, accepta tutela acestui feroce criminal ?
    De ce nu sintem 100 de oameni care sa-i strigam nenorocitului "ai sange pe maini Iliescule" ?
    Am mai spus-o si o repet aici, in ziua cand Iliescu va muri soarele va rasari de doua ori pentru mine si, chiar daca va fi iarna, in sufeletul meu se face brusc primavara.Iar sufletul fiecarui om torturat si ucis in 13-15 iunie dar si in decembrie 89 se va transforma intr-o floare.Si va fi cea mai frumoasa zi de primara, cu doi sori.
    • 0 (6 voturi)    
      13-15 iunie 1990 (Joi, 14 iunie 2012, 19:37)

      miha [anonim] i-a raspuns lui Ionel

      Totusi cei care aplaudau minerii erau mai multi decat participantii din Piata Universitatii. Acestia erau speriati deoarece in perioada comunista avand origine sanatoasa (provenind din familii sarace) au primit avantaje care nu le puteau obtine intr-o societate avand la baza recunoasterea valorilor, educatia, competenta, performanta, corectitudinea si care astfel ar fi ajuns marginalizati daca in Romania ar fi existat un sistem capitalist.adevarat, concurential , cum desigur ca nu este cazul in prezent.
  • +5 (7 voturi)    
    ca sa nu uitam (Joi, 14 iunie 2012, 12:33)

    Ionut [anonim]

    O dedicatie speciala pentru Ilici: http://vimeo.com/43953009
  • +14 (16 voturi)    
    dupa 22 de ani (Joi, 14 iunie 2012, 12:34)

    spitz [anonim]

    trist cum acel tovaras continua sa emita pareri.
    trist cum acel ins continua sa minta dupa 22 de ani cu atat tupeu, sa nege-n gura mare faptele.
    trist cum justitia nu a fost in stare sa judece criminali dovediti dar cu functii politice.
    trist cum tov e din nou la putere, resapat, periat, frezat si zeci de oameni il cred si-l stimeaza.

    imi para rau pentru trauma psihica suferita Nadire Omer. imi pare rau pentru tara asta care nu se mai trezeste odata si se afunda in mitocanism si cretinism colectiv.
    • +3 (5 voturi)    
      aspecte (Joi, 14 iunie 2012, 14:04)

      Tzompi [anonim] i-a raspuns lui spitz

      Acel tovaras este mentinut activ si este finantat (in continuare) de INTERNATIONALA SOCIALISTA care are sediul in OCCIDENT. Toate guvernele ce s-au perindat au tinut secretul despre adevaratii asasini care au executat 1900 de nevinovati in dec. 1989 pt. ca ele au raspuns la ordinele INTERNATIONALEI SOCIALISTE.
  • +11 (13 voturi)    
    respect (Joi, 14 iunie 2012, 12:38)

    neuronu'stingher [anonim]

    respect si verticalitate.

    Sa ne amintim si sa ne facem timp pentru astfel de lucruri. Ele nu pot fi tratate ca un "fapt divers", o "diversiune".

    Felicitari inca o data.
  • +4 (6 voturi)    
    Asta meritam (Joi, 14 iunie 2012, 12:40)

    Gigel [anonim]

    Suntem o natie de omeni marsavi si plangaciosi. Meritam ceea ce avem. Tigani sunt mai uniti ca noi. Noi ne vindem pe noi insine pentru 5 lei. Meritam ceea ce avem si von avea de acum in colo.
    • +3 (5 voturi)    
      La 5 lei iei o duzina (Joi, 14 iunie 2012, 13:39)

      Bufnitza Duminicala [anonim] i-a raspuns lui Gigel

      5 lei este prea mult, la 5 lei iei o duzina.
      Un vot se cumpara cu un mic rece si un pahar de bere rasuflata.
  • +10 (12 voturi)    
    marturii (Joi, 14 iunie 2012, 12:42)

    Mr. Spock [anonim]

    Citind aceste rinduri imi pun o singura intrebare: Cum se poate, ca dupa 22 de ani Iliescu este inca liber si mai mult decit atit, comunistii sunt din nou la putere?

    Chiar asa de incuiata si indoctrinata este societatea romaneasca?

    Oare citi dintre cei care au votat acum citeva zile comunistii au citit aceste rinduri?
    • +7 (7 voturi)    
      Comunistii n-au fost niciodata departe de putere.. (Joi, 14 iunie 2012, 17:24)

      Nadire [anonim] i-a raspuns lui Mr. Spock

      din 89 incoace. Eu asa cred :-)
  • +4 (6 voturi)    
    trist... (Joi, 14 iunie 2012, 12:42)

    me [anonim]

    si cel mai trist e ca probabil cand oi ajunge eu la pensie (in 90 eram in clasa I) o sa se afle cine e de vina pentru asta (daca o sa se afle si atunci).
    e clar ca iliescu a fost capul sau printre ei, dar cine a mai fost implicat?!
  • +9 (11 voturi)    
    cel mai mare rau (Joi, 14 iunie 2012, 12:49)

    dorel [anonim]

    cel mai mare rau care a fost facut romaniei, a fost facut de catre ion iliescu, daca nu-l va pedepsi justitia pentru crimele facute in urma loviturii de stat din '89 si a mineriadelor, il va judeca istoria
  • +12 (14 voturi)    
    Dumnezeu sa te ajute! (Joi, 14 iunie 2012, 12:50)

    Moinescu V [anonim]

    M-am pus in locul tau! L-am urat pe Iliescu din a doua zi de cand am auzit de el - la revolutie. Din nenorocire pentru neamul nostru el este si acum in frunte, este patriarhul tarii!!! Am citi articolul cu emotie gandind ca ai plecat din tara. Ma bucur ca n-ai plecat. Cred ca inca doare rana sufleteasca de atunci. Dumnezeu sa te ajute si sa-ti fie bine!
  • +3 (5 voturi)    
    adevarul care ne zburleste parul (Joi, 14 iunie 2012, 13:03)

    Tzompi [anonim]

    Iliescu nu a fost de capul lui nicio secunda. In spate a avut aceleasi agenturi straine (mixte) care l-au pus in fruntea camarillei care l-a aranjat pe Ceausescu in dec. 1989. In martie 1990, iunie 1990 si sep. 1991 aceste agenturi au vrut sa provoace razboi civil in tara, pt. a separa Ardealul de Romania actuala (ceea ce urmeaza azi oricum). Numai ca rumanii sunt pasnici, nu-s zarghiti ca sirbii, si nu s-a ajuns la asa ceva.
  • +9 (11 voturi)    
    Roakar... (Joi, 14 iunie 2012, 13:05)

    Zgabeartza Iftode [utilizator]

    ... eu mi-am luat-o la 5.30 dimineata in Piata Obor. Ma duceam la munca la fabrica Aversa, dar aveam parul cam lung. Mare greseala, mare!
    Am scapat si mai ieftin, doar cateva "tevi" pe carca.
    Cand am ajuns in vestiar si s-au vazut vanataile maistru zice: "Bine ti-au facut! Ia sa te tunzi!"...
  • +3 (3 voturi)    
    Cu cât cu atât (Joi, 14 iunie 2012, 13:28)

    Gandhi [anonim]

    Proba de bac cu subiect unic la istorie :
    Enumerati primii ministri ai Romaniei intre 1989 si 2012.

    Barem : Cel putin 10 nume diferite

    Petrica, Ciorbea, Isarescu, Tariceanu, Boc, Ungureanu, Ponta

    Si restul ?
    In lada de gunoi a istoriei.
  • -1 (1 vot)    
    ... (Joi, 14 iunie 2012, 13:30)

    Doru [anonim]

    Cum zicea BUG aici:

    "N-am alte cuvinte sa descrie agonia ... poate unul singur: Romania."

    http://www.youtube.com/watch?v=3NaQDR_JnQo&feature=player_detailpage#t=246s
  • +9 (11 voturi)    
    Oau, peste 10,000 de vizualizari (Joi, 14 iunie 2012, 13:34)

    adriano [anonim]

    Foarte bine curge textul, foarte bine scris, foarte de acord cu autoarea. Felicitari pentru atitudine!
    • +4 (6 voturi)    
      Chiar sint peste 10.000?? (Joi, 14 iunie 2012, 18:38)

      Nadire [utilizator] i-a raspuns lui adriano

      Incredibil...
      Multumesc! :-)
  • +2 (6 voturi)    
    Politruci! (Joi, 14 iunie 2012, 13:38)

    Gie [anonim]

    Mie lehamite de toti politicienii iar de Ilici cel mai mult!
    Pur si simplu nu avem cu cine vota.
    Nicusor Dan... e probabil e o iluzie... Merita incercat nu zic dar oricat de cinstit, corect si determinat sa faci bine ai fi odata intrat in acest sistem esti mancat. Fie la propriu, fie esti convertit, fie nu poti fi convertit si iti dai demisia, pt. ca astia sunt in stare sa-ti omoare toata familia daca nu le faci jocul...
    E o mafie cu care nu te joci de unul singur. Daca nu fac cu legea, te fac cu pumnul...De ce credeti ca prospera atata coloratii?
    Eu unul sunt convins.
    Ce e de facut? Complicat lucru. Probabil sa iesim toti in strada, asa la vreo 10 milioane de oameni.
    Si sa avem cativa lideri corecti si cinstiti. Dar asta inseamna razboi civil aproape... si e rau si pt. noi si pt. imaginea noastra.
    Iar ca sansa ... Hmm ... Mai degraba castig la la 6/49 premiul cel mare.
    Sunt pesimist stiu... Dar totusi timpul le va rezolva si curata pe toate la un moment dat ca o furtuna de vara... Nimic nu va mai ramane in urma. Sper nimic rau. Pacat ca poate nu vom mai fi aici cei de azi ca sa vedem.
    Si totusi unui singur om in viata ii mai dau credit. Regelui Mihai! Este un om politic crescut in alta generatie si acest lucru se vede si conteaza. Si mai cred ca este sincer cand vorbeste de dragostea pt. Poporul Roman, oricate s-ar zice despre el. Oricum a rupt orice legaturi cu Casa Hohenzollern ceea ce iarasi e ceva.
    Bafta!
  • -11 (15 voturi)    
    SI DACA MINERII AVEAU DREPTATE ? (Joi, 14 iunie 2012, 13:46)

    hjfghghkghkgh [anonim]

    Daca gandesti " la rece" , fara idei "pre-formate" prin repetarea lor obsesiva in presa si societatea politica a ultimilor 20 de ani (cu dreapta , masuri de dreapta etc) vei vedea ca exact lucrurile incriminate de minerii din 1999 s-au intamplat.
    Societatea " democrata" nu ne-a adus nimic bun , decat dreptul de a vorbi , dar si acela este relativ , pentru ca te costa .
    Nu mai avem industrie, fabrici, uzine, mine, resursele sunt cesionate sau se incearca cesionarea lor, flota, transporturi, productie agricola interna.
    Avem in schimb somaj real ( nu oficial) enorm , milioane de oameni plecati in bajenie dupa un colt de paine prin lume, milioane de familii destramate, oameni si copii bolnavi fizic sau cu psihicul afectat, CORUPTIE, EVAZIUNE imensa , superbogati care se imbogatesc dar pe sprijin politic, gasti si bande care pun sau deja au pus stapanire pe orase si sate, insecuritate individuala si sociala, nedreptate si inechitate sociala.
    Eu cred ca minerii nu au procedat civilizat dar au avut dreptate, desi atunci i-am incriminat si blamat.
    Capitalismul "romanesc" nu ne-a adus din pacate decat lucruri rele si asta cred eu oricate minusuri as primi.
    • +8 (10 voturi)    
      Poftim ?!? (Joi, 14 iunie 2012, 15:00)

      Paul Atreides [anonim] i-a raspuns lui hjfghghkghkgh

      Domnule sau ce esti, ce are "democratia" despre care vorbesti cu acest copil de 17 ani care a fost batut si traumatizat pur si simplu?!?
      Daca era fica ta acelasi lucru il spuneai?
      Este revoltator!

      Referitor la articol, felicitari, oamenii au memoria scurta si tind sa uite de lucrurile astea.
      Imi pare rau ca ai trecut prin asa ceva si sper ca ai ajuns la o impacare de sine stiind acum, fiind matura, ca oamenii sunt usor manipulabili in special acei abrutizati care lucrau in mine.
      Evident, eu personal nu as fi impacat cu ideea ca un comunist cu scoala la Moscova ca si Iliescu mai este inca "pe piata", liber si fericit ca inca mai poate manipula ceva...
  • +7 (9 voturi)    
    Articol de pus la rana memoriei (Joi, 14 iunie 2012, 13:46)

    kinn [anonim]

    Multumim.
  • +4 (6 voturi)    
    mineriade (Joi, 14 iunie 2012, 13:50)

    Vlad083 [anonim]

    niste ani de manipulare grosolana si deplorabila pentru un popor confuz. nici acum nu suntem departe doar ca ne-am obisnuit cu starea de fapt. ceva, poate, si mai rau.
  • +1 (3 voturi)    
    Ilici si "reactiunea" (Joi, 14 iunie 2012, 13:54)

    cerasela [anonim]

    Ilici este in blogosfera.
    Acest articol poate fi postat si pe blogul sau: http://ioniliescu.wordpress.com/
  • +5 (7 voturi)    
    Iliescu trebuie judecat (Joi, 14 iunie 2012, 13:55)

    I [utilizator]

    oameni ca dvs. trebuie sa fie mai vocali. Altfel oamenii ajung sa creada ca nu s-a intamplat nimic.
  • +6 (8 voturi)    
    vot (Joi, 14 iunie 2012, 13:58)

    Catalina [anonim]

    Eu sigur voi merge la vot la toamna. Nu se poate ca oamenii normali sa stea pasivi. Trebuie sa mergem la vot si sa facem o schimbare IN BINE! Voi conduce pana la Bonn (daca va fi acolo o sectie de votare) sau unde vor dori domnii sa o organizeze. La nevoie vin si in tara. Dar nu se mai poate ca Romania sa cada pe mainile unor astfel de oameni. Trebuie sa luam atitudine. Nemultumirea generala, pasiva, nu a dus la nimic bun. Romania trezeste-te!
  • +9 (11 voturi)    
    Cutremurator! (Joi, 14 iunie 2012, 13:58)

    ticbis [utilizator]

    Articolul Nadirei mi-a rascolit amintirile. Intr-adevar, poate parea straniu acum, pentru tinerii din ziua de astazi, dar si acum mi-aduc aminte de ziua aceea, cand strabateam centrul capitalei spre serviciu si cand m-au lovit cu pumnii si picioarele reprosandu-mi ca eram prea "spalat". La propriu!
    Ce-i drept, aveau dreptate; in zona de la Universitate remarcasem si eu ca aerul devenise irespirabil, mirosea puternic a transpiratie, a motorina si a picioare nespalate!
    Ceva ma face sa cred ca, cuvintele rostite de Ion Iliescu si redate aici, ar fi fost aceleasi cu cele ale celorlalti criminali cu mainile patate de sange nevinovat din istoria umanitatii, daca ar mai fi fost in viata acum: Hitler, Stalin, Ceausescu, etc.
    Unii au fost condamnati de catre omenire, altii au fost pedepsiti de catre justitia divina, altii n-au dat inca socoteala de faptele lor. Dar toti au un numitor comun: istoria ii va aseza pe toti in aceeasi categorie, chiar si peste 1000 de ani!
    Eu pot sa iert, dar nu pot sa uit!
  • -4 (8 voturi)    
    ceva nu se pupa (Joi, 14 iunie 2012, 14:00)

    Tzompi [anonim]

    Cum adica minerii s-au infuriat cand au vazut secera si ciocanul??? Pai daca erau oamenii lui Ilici trebuiau sa se bucure, ca Ilici a zis ca e Ok cu comunismul si simbolurile lui, doar ca prostu de Ceausescu nu le-a "implementat" cum trebuie in RO. In plus minerii strigau ca Ratiu si Campeanu sunt "capitalisti imputiti", deci alta dovada e ce zic eu aici. Ceva nu se pupa in povestea dv., doamna.
    • 0 (6 voturi)    
      Acum se pupa? (Joi, 14 iunie 2012, 15:28)

      valdi [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

      Minerii autentici si deghizati urmareau sa gaseasca un motiv, nu conta care era acela, ca sa ridice fetele si femeile care le placeau (mai pipaiau si ei sau poate ajungeau la o intelegere cu persoana, ca oricum nu aveau unde sa doarma) si sa se descarce pe baietii si barbatii care nu le placeau sau aveau ce nu puteau sa aiba ei. Credeti ca toti il iubeau pe Ilici, suferisera destul pe timpul lui Ceasca. Aveau niste motivatii mai practice. Acum se pupa?
    • +7 (9 voturi)    
      N-am zis ca minerii s-au infuriat... (Joi, 14 iunie 2012, 18:01)

      Nadire [utilizator] i-a raspuns lui Tzompi

      ci am reprodus EXACT dialogul.
      Daca ceva nu se pupa in povestea mea, sinteti liber(a) sa va folositi logica, intuitia si celelalte instrumente de care dispuneti ca sa trageti o concluzie. Povestea este fix asa. Nu e inventata si nu e alta. :-)
    • 0 (0 voturi)    
      chiar ca nu se pupa... (Duminică, 17 iunie 2012, 2:12)

      maruaj [anonim] i-a raspuns lui Tzompi

      ...cica a sunat-o tac-su toata ziua..., avea pe vremea aia telefon mobil????? :)
  • +5 (9 voturi)    
    bun (Joi, 14 iunie 2012, 14:02)

    dr [anonim]

    E un articol foarte bun.
    E vorba nu despre trecutul nostru, ci despre viitorul nostru.
    Si e scris de un om normal.
    Care este rar in Romania.
    Ma bucur ca am putut citi acest text.
    • +5 (7 voturi)    
      ... (Joi, 14 iunie 2012, 17:31)

      Nadire [anonim] i-a raspuns lui dr

      Multumesc!
    • +4 (6 voturi)    
      corect! (Joi, 14 iunie 2012, 19:26)

      renegatul [utilizator] i-a raspuns lui dr

      Mareee adevar!
  • +7 (7 voturi)    
    Militieni (Joi, 14 iunie 2012, 14:06)

    dan trofin [anonim]

    Era 23 august, 1988, Iasi. Toata lumea la manifestare.
    Un domn a trecut printr-un cordon de militieni, care nu erau atenti.
    - Ba esti surd, nu-i voie pe acolo ...
    Omul s-a facut ca nu aude. A continuat sa merga inca vreo 40 m. Un militian s-a luat dupa el, alergind si l-a apucat de umor. desi omul era de vreo 50 ani, s-a intors, si l-a lovit puternic in barbie.
    Militianului a cazut pe spate, secerat. Cascheta se rostogolea pe asfalt.
    Am ramas perplecsi ...Dupa care omul, extrem de sprinten a luat-o la fuga prin spatele palatului culturi. Nu s-a luat nimeni dupa el. Dupa citeva clipe, lumea a inceput sa aplaude ...
    Specific romanesc ...
  • +7 (9 voturi)    
    mai animalelor (Joi, 14 iunie 2012, 14:10)

    St_Jorin [anonim]

    Da-mi Doamne putere sa nu judec criminalii!
    Sunteti niste nenorociti MAI ANIMALELOR cu memorie scurta.
  • +8 (10 voturi)    
    despre locuitori si nu popor (Joi, 14 iunie 2012, 14:14)

    dumitru [anonim]

    Am intilnit un personaj in virsta(pensionar probabil) care se lauda ,,i-am terminat, am cistigat alegerile'').
    L-am intrebat cu cine a votat, s-a uitat la mine si a zis: cu usl doar nu sint prost, am o pensie mica.
    I-am spus ca a votat pe cei vinovati de acest lucru, cei care au furat aproape totul,
    Mi-a raspuns ca furau dar le dadea si lor.
    La intrebarea despre 13 iunie, acelasi raspuns ca al lui ilescu:meritau sa fie pedepsiti.
    Ei sint omul de tip nou creat de comunism,ei decid(voteaza) ce meritam,sint oamenii(din pacate au chip de om) care hotarasc . prosti, rai dar foarte multi.
    • -2 (6 voturi)    
      Ce ai fi vrut sa voteze? pdl-ul (Joi, 14 iunie 2012, 15:54)

      valdi [anonim] i-a raspuns lui dumitru

      Totusi sa nu se uite ca acest usl are o componenta libera, care nu are alta sansa sa acceada la conducerea tarii - presedentie - decat aliata cu "dracul" fiindca altminteri nu se poate; sunt multi comunisti, infractori, imbuibati, fosti si actuali securisti, camarila puterii trecute si prezente, inconstienti care zica nu conteaza ce voteaza sau unii care nu voteaza deloc si care nu i-ar fi votat si in consecinta nu ar fi iesit. Apoi Basescu - oare in ce tabara era acesta la mineriada?, era taranist cumva? - si pdl ne-a convins in anii astia cu masinile, casele, concediile, gentile si pantofii lor si saracia noastra pe de alta parte. Trebuie sa spunem clar si pe nume. In prezent avem doar 2 sanse: Crin Antonescu sau Dan Diaconescu. Cu ceilalti ne-am lamurit. Sa incercam starpim spiritul canibalic al romanilor, care atunci cand apare cineva se napustesc asupra aceluia si nu il lasa sa ajunga sa demonstreze. Si un exemplu in acest sens care imi vine in minte este cel pe care l-am votat in 90: marele Ion Ratiu, care daca ar fi fost in locul lui Ilici, noi acum am fi fost prima dintre tarile foste comuniste, la teritoriul cu Moldova alipita acest era locul normal, avand in vedere solul, subsolul, etc.
      • +3 (3 voturi)    
        ? (Vineri, 15 iunie 2012, 11:55)

        Closed [anonim] i-a raspuns lui valdi

        Daca un Crin Antonescu a ajuns sa fie sansa Romaniei, nu mai vreau sa locuiesc pe planeta asta.
  • -13 (15 voturi)    
    hai ca e (Joi, 14 iunie 2012, 14:16)

    minerul [anonim]

    cusuta cu ata alba,nu mai aveti ce scrie si inventati.
    Minerii nu legitimau pe nimeni atunci poate doar securistii lui Coposu deghizati.
    Trebuiau sa va bata pana va lasau lati
    • +10 (10 voturi)    
      Uitati un exemplar (Joi, 14 iunie 2012, 16:02)

      valdi [anonim] i-a raspuns lui minerul

      Uitati un exemplar si un exemplu de gandire indobitocita! Zice "securistii lui Coposu deghizati" si "nu legitimau pe nimeni atunci poate doar securistii lui Coposu deghizati" Ii cunoasteati voi ? Cand imaginile de atunci aratau sute si mii de oameni agresati, tineri cu plete, intelectuali, etc
    • +5 (7 voturi)    
      Trebuiau sa va trimita la scoala pana va lasau lat (Joi, 14 iunie 2012, 16:08)

      Dinu [anonim] i-a raspuns lui minerul

      @ minerul anonim
      "securistii lui Coposu deghizati" e cea mai grozava timpenie pe care am citit-o in ultima vreme. Bravo.Trebuiau sa va trimita la scoala pana va lasau lati
    • +9 (11 voturi)    
      Anonimule, (Joi, 14 iunie 2012, 17:35)

      Nadire [anonim] i-a raspuns lui minerul

      vorbesti din experienta? :-)
      Crezi ca ar fi trebuit sa fiu batuta pina ramineam lata?
      Daca in locul meu ar fi fost fiica ta sau iubita ta, ai fi avut aceeasi parere?
    • +5 (7 voturi)    
      Tovarase Miner (Joi, 14 iunie 2012, 19:29)

      renegatul [utilizator] i-a raspuns lui minerul

      anonim, dar daca te-ar bate acum pana te-ar lasa lat, cum ar fi, ha?????
      Pe tine sau poate pe copilul tau de 16-17 ani??? Atunci n-ar mai fi cusuta cu ata alba?
  • +11 (11 voturi)    
    Am fost martor ocular pe Eforie si confirm. (Joi, 14 iunie 2012, 14:18)

    T. Bucur [anonim]

    In ziua respectiva, la care se refera autoarea articolului, am cutreierat prin zona centrala si am asistat la multe scene. Iata ce am vazut din strada Eforie, (mai precis, din straduta care uneste intrarea din Eforie in curtea Politiei si bulevard):
    1) Prin culoarul care uneste Calea Victoriei si curtea Politiei (pe sub cladirea casei de moda) intrau, la intervale de cateva minute, mineri care duceau fortat cate un civil. Eu ma aflam in mijlocul unui grup de cca o suta de barbati in jurul varstei de 40-50 ani, foarte linistiti, nu discutau intre ei, dar cu figuri extrem de serioase, concentrati, preocupati de ceea ce se intampla pe acel gang pe care erau condusi cei retinuti de mineri. De fiecare data huiduiau puternic, in cor. Nu am reusit atunci sa realizez daca huiduielile erau catre cei arestati sau catre mineri. Cred acum ca huiduielile erau catre cei arestati. Cred ca erau securisti, mobilizati acolo probabil pentru a interveni la nevoie.
    2) Am trecut apoi pe Calea Victoriei, la inceputul gangului mentionat. Acolo am asistat la urmatoarea scena care, de asemenea, m-a nedumerit si asa am ramas pana azi: a sosit un automobil din care au coborat 2 militieni. In automobi, pe bancheta din spate, a ramas o femeie, linistita, deloc speriata, ingrijit imbracata. Militienii incercau sa faca loc pentru intrarea in curtea Politiei. L-am intrebat pe unul dintre ei ce e cu acea femeie. Mi-a raspuns ca e periculoasa si sa nu ne apropiem de ea. Nu am inteles nimic atunci. Cred acum ca era o oficialitate, poate procuror, adusa sa interogheze pe cei arestati.
    • +6 (8 voturi)    
      Inca o scena la care am fost martor (Joi, 14 iunie 2012, 16:06)

      T. Bucur [anonim] i-a raspuns lui T. Bucur

      Martor si la alta scena, in fata Muz. de Ist. a Buc
      In aceeasi zi, am fost martor la urmatoarea scena, vis-a vis de spitalul Coltea: apare un tanar care spunea in stanga si in dreapta, in soapta, ca vor veni muncitorii bucuresteni, care ii vor alunga pe mineri. Langa mine era un grup de 4 barbati, care discutau intre ei. L-au auzit si ei pe acel tanar. Unul dintre ei a facut un semn unor mineri din carosabil, care au venit la el. Le-a aratat pe tanarul in cauza, spunandu-le minerilor ceva ce eu nu am auzit. Doi mineri au mers la acel tanar, l-au luat de brate si l-au introdus intr-o duba stationata in fata spitalului Coltea.
  • -6 (10 voturi)    
    Cand padurea nu se vede de copaci (Joi, 14 iunie 2012, 14:22)

    Jack [anonim]

    Si-a luat bataie de la mineri din cauza lui Ilici? Cam asta a inteles dna. Sa aruncam vina asupra altora este nu numai o caracteristica a romanilor.
    In ziua de azi iti iei bataie degeaba daca mergi simplu prin cartiere si te vede vreun smecher. Multe cartiere si zone sunt controlate de mafii, le-as numi tziganesti, nu datorita etniei ci modului de comportare. Iti iei bataie pt ca romanii s-au tziganit, abrutizat, pt ca societatea care era tzinuta prin frica violentei de comunisti, este o societate cangrenata de violenta. Dar ce usor sa aruncam vina pe Base, pe Ilici si sa nu vedem adevarata fata a societatii romanesti. La ghiseu ti se vorbeste mizerabil, esti jignit, pt. ca aia de acolo este venita din Botswana? Este o tenta de manipulare politica in articolul asta ceea ce ma face sa nu rezonez deloc cu "problema" doamnei caftite.
    • +8 (10 voturi)    
      Da, vinovatul moral este Ilici (Joi, 14 iunie 2012, 16:11)

      Valdi [anonim] i-a raspuns lui Jack

      Cine i-a chemat pe mineri, cine le-a creat conditii sa soseasca in Buc,, cine i-a indrumat si sprijinit cu forte de nadejde, cine le-a ingaduit faptele si in final le-a multumit? Ghici? Te duce capul? Nu cred!
  • +7 (9 voturi)    
    frumos (Joi, 14 iunie 2012, 14:25)

    florin [anonim]

    Foarte interesant articolul, stau si ma gandesc cu ar fi aratat Romania daca Iliescu ar fi fost acuzat ca a chemat minerii, sau Nastase, Copos, Becali .. si multi altii care cica ne conduc pe noi si ne prezinta interesele.
    In 1859 si 1918 s-a realizat Unirea pentru ca aveam in conducerea tarii elita intelectuala nationala, aveam un Kogălniceanu, Asachi, Negruzzi, Brătianu .. azi in Comisia europeana suntem reprezentanti de Vadim, Becali, EBA etc.
    • -3 (7 voturi)    
      Am exagerat nitel (Joi, 14 iunie 2012, 16:26)

      valdi [anonim] i-a raspuns lui florin

      Hai ca am exagerat nitel cu Becali si Copos, mai ales cu ultimul, care conduce...Rapidul. Iar Becali mi se pare o persoana de succes dpdv financiar, care a mostenit o oarece avere facuta pe baza faptului ca noi numai stiam gustul laptelui si branzei pe timpul lui Ceasca si care nu a pierdut-o pe la cazinouri, pe bautura si curve, ca altii. Nu stiu de ce nu l-ai trecut in lista pe Base direct si nu la multi altii. Sa stii ca si in anii aia au existat uscaciuni, care au determinat divanul sau parlamentul de atunci sa apeleze la un rege strain si cu conditia sa nu aibe dreptul de a se casatori cu o romanca acel rege.
  • +9 (11 voturi)    
    Mulțumesc!.. (Joi, 14 iunie 2012, 14:35)

    Clerval [utilizator]

    ...că nu ai ales să treacă așa ziua asta. Mineriada a fost momentul care a omorât spiritul revoluției. Momentul în care activiștii și colaboraționiștii au pus șaua și au zis „gata cu libertatea”. Mineriada a readus frica în societate. Mineriada a fost un răspuns întârziat la 21 decembrie. Intre 21 decembrie și mineriada am trăit un vis. Până și Băsescu l-a dat afară pe cel care a oprit trenurile cu mineri.
    De atunci trăim într-o Iugoslavie comunistă ideală în care putem munci și vizita străinătatea, bem Coca-Cola și avem TV cu filme străine. Sistemul democratic este perfect, baroni locali pe post de prim-secretari, care exersează rotația cadrelor la furat neideologizat. Cam puțin.
    • +3 (3 voturi)    
      Cel mai bun comentariu de aici! (Vineri, 15 iunie 2012, 11:03)

      Dan Petre [anonim] i-a raspuns lui Clerval

      Felicitari. Poate un pic exagerat,dar de departe cea mai buna sinteza a starii de fapt. O Romanie fesenista...
  • +6 (6 voturi)    
    Gresit! in 14.06 au venit minerii, (Joi, 14 iunie 2012, 14:58)

    Raz [anonim]

    in 13.06 erau numai securistii si militia...la mine se fac 22 de ani astazi, 14.06...
    • +8 (8 voturi)    
      He, he, he... (Joi, 14 iunie 2012, 18:46)

      Nadire [utilizator] i-a raspuns lui Raz

      Am verificat si se pare ca asa l-am scris. Articolul e scris pe 14 iunie 2010, ca nota, pe contul meu de Facebook. Titlul e intr-adevar "Ieri s-au implinit..."
      Imi amintesc ca aveam dubii dar nu am verificat data exacta cind au venit minerii in Bucuresti. Nota era adresata prietenilor, care mi-ar fi scuzat lipsa de rigoare (se pare ca au si facut-o). :-)
  • +3 (7 voturi)    
    Erou (Joi, 14 iunie 2012, 15:09)

    Dacco [anonim]

    Peste cativa ani, nu multi o sa intelegeti ca Traian Basescu este un erou. Un om cu coloana verticala, demnitate. Iar astia de acum sunt niste naparci puse pe capatuiala.
  • +4 (6 voturi)    
    demonstratiuni cu oua (Joi, 14 iunie 2012, 15:12)

    ce poate face un ou [anonim]

    13-14-15 iunie ar putea fi zilele libertatii presei minere cind se aniverseaza 22 ani de la presarea partidelor historice.propunem sa nu fie deranjat iliescu la vila sa de pe strada moliere(tipul se ride de se cracaneste de situatia "creata" din romania din ultimii 22 de ani),si nici sa i se arate ouale de 50 bani de la carrefour.de bani e satul.
  • -9 (11 voturi)    
    Get a life! (Joi, 14 iunie 2012, 16:19)

    ViorelSandu1319195823917 [anonim]

    Imi pare rau de toti cei care au mancat bataie in zilele alea.
    dar cei care au patit-o au fost putini, dupa cara, bineinteles, au aparut un milion de victime inchipuite.
    nasol daca ai luat cu adevarat bataie, dar exista oameni care au trecut prin tragedii mai mari si au invatat sa fie mai senini.
    Sincer, au cam trecut 22 de ani.
    Get a life!
    • +8 (10 voturi)    
      Sint foarte senina... (Joi, 14 iunie 2012, 18:03)

      Nadire [utilizator] i-a raspuns lui ViorelSandu1319195823917

      ceea ce iti doresc si tie!
    • 0 (0 voturi)    
      sincer (Vineri, 15 iunie 2012, 15:33)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui ViorelSandu1319195823917

      n-ai nimic in tartacuta si in suflet.
      nu sunt un milion de inchipuiti ci 20 de milioane de chinuiti real (chiar daca asta ii include si pe asistatii obisnuiti cu pomenile comuniste, aplaudacii din 14 si 15 iunie '90) de hidra asta de comunism, al carui reprezentant din decembrie '89 incoace este ilici, cu toata asa zisa lui fata umana.
  • +4 (6 voturi)    
    Mi se pare suspect (Joi, 14 iunie 2012, 17:03)

    sile231 [utilizator]

    Ca media e prea putin preocupata de evenimentele de atunci acum la ceas aniversar.. Tupeul de a minti al lui Iliescu insa nu ma mira. Pentru comunisti minciuna politica a fost totdeauna arma predilecta.Dar acum problema noastra nu e Ion Iliescu ci constitutia gaunoasa si cotetul legislativ pe care vrea sa ni-l lase mostenire. O zi buna!
  • +3 (5 voturi)    
    DE CE ???? (Joi, 14 iunie 2012, 17:32)

    F [anonim]

    http://www.youtube.com/watch?v=WFbuRHhbF5o

    - unde sunt luptatorii luminii ?
    - unde sunt anti-bubulii ?
    - unde e romanul din varful muntilor insetat de dreptate ?
    - unde e justitia romaneasca ?
    - cine o face ?
    - unde ne e capul ?
    - de ce mai suportam ?
    - DE CE UITAM ?
    - de ce nu se schimba aproape nimic ???

    DE CE NU EVOLUAM ?
    • +2 (2 voturi)    
      De-aia (Vineri, 15 iunie 2012, 12:56)

      ama [anonim] i-a raspuns lui F

      De ce am fost doar 30 de oameni in piata Universitatii, ca sa comemoram 13-15 iunie 1990? Vezi? De-aia!
  • +7 (9 voturi)    
    azi.... (Joi, 14 iunie 2012, 17:48)

    skyradio [anonim]

    s-au implinit 22 de ani de cind am stat 8 ore in sectia de politie din gara de nord. m-am "intalnit" cu mai mult de 2 mineri.
  • -7 (9 voturi)    
    Si ce ti-au facut? (Joi, 14 iunie 2012, 19:22)

    al1 [anonim]

    Si ce ti-au facut?

    De ce nu ne povestesti mai departe...
    • -1 (1 vot)    
      22 ani (Joi, 14 iunie 2012, 20:57)

      skyradio [anonim] i-a raspuns lui al1

      m-au saltat de pe peron impreuna cu multi altii.trebuia sa merg la sofia. erau multi mineri foarte agresivi, se luau de toata lumea, in special de tineri. m-au incadrat 4-5 mineri m-au intrebat unde merg, nu le-am spus ca merg la sofia, ci acasa. m-au controlat dar din fericire nu mi-au gasit pasaportul. in rucsac aveam ciocolata si tigari, mici atentii pentru sofia. le-au luat pe toate dar nu m-au controlat prin haine asa cum faceau cu multe persoane. erau fericiti ca au gasit ceva prada. m-au luat pe sus si m-au dus la politia CF din Gara de Nord unde cred ca erau 100-150 de oameni. norocul nostru a fost ca politistii de acolo i-au mintit si le-au spus ca ne tin acolo pina vin dubele sa ne duca la Politia Capitalei.Ne tot spuneau sa nu iesim si sa stam mai bine acolo in sectie ca ei nu au de gand sa ne trimita nicaieri, doar sa plece majoritatea minerilor din Gara. Spre seara au avut dreptate, minerii au ramas foarte putini si atunci politistii ne-au dat drumul in grupuri mici. Nu i-am cunoscut niciodata cine au fost acesti politisti dar nu am avut ocazia sa le multumesc niciodata.
      • -3 (5 voturi)    
        Ce faceati la Sofia in iunie '90? (Joi, 14 iunie 2012, 22:38)

        al4 [anonim] i-a raspuns lui skyradio

        Ce faceati la Sofia in iunie '90? Bisnita?

        Nu cred ca faceati turism pe vreamea aia....
        • +3 (5 voturi)    
          turism (Vineri, 15 iunie 2012, 9:34)

          skyradio [anonim] i-a raspuns lui al4

          ce fac si prin barcelona/athena/malaga/munich/london/budapest/prague/wien/bratislava, etc in zilele noastre!
          daca tu numesti bisnita, bisnita sa fie!
  • +3 (5 voturi)    
    Mineriada (Joi, 14 iunie 2012, 22:38)

    MC [anonim]

    Si eu am fost legitimat in Gara de Nord. Eram student! Noroc ca am avut buletinul si nu carnetul de student! Acel miner avea un furtun de presiune in mana!
  • +4 (6 voturi)    
    Iliescu-puscarie (Joi, 14 iunie 2012, 23:21)

    Roxana [anonim]

    Nu o sa mai ajunga nimeni sa citeasca pana aici dar nu pot sa nu spun ca de ani de zile vreau si mi se pare just ca baba asta cu palarie trebuie sa faca puscarie, fie si de la 90 de ani pana crapa. Si daca ar putea sa-l trimita la un Canal ceva ar fi perfect. Dar poate nu-l baga in pirnaie pentru ca ar fi in stare sa faca un partid al puscariasilor si sa le mai dea si alora idei.
    • +1 (3 voturi)    
      gigel cititorul (Vineri, 15 iunie 2012, 0:20)

      Ia uite... [anonim] i-a raspuns lui Roxana

      Ia uite.. am ajuns cu cititul pana aici. o fi de bine sau de rau?

      Eu astept ziua cand vreun lunetist sau vreun "mujahedin" autohton va face o colecta publica cu titlu de recompensa pe anumite capete. Alta solutie, eu nu vad.
      PROMIT SOLEMN ca voi cotiza.
      Hai baietii, de la cat pleaca licitatia?
      • +1 (3 voturi)    
        Bine zici... (Vineri, 15 iunie 2012, 8:40)

        Alt Gigel... aproba [anonim] i-a raspuns lui Ia uite...

        Credeam ca nu mai eu vad asta ca unica solutie.. Si eu voi cotiza... Mi-as face un local cu peretii impodobiti cu cranii de politicieni gaurite !
        Mai greu d\e de gasit un tip suficient de dezinhibat sa se apuce de asa ceva.. Sincer... pun bani... dar nu sunt in stare sa trag cu pusca si sa ucid un om.
    • +3 (3 voturi)    
      La puscarieeeee... si la 100 de ani! (Vineri, 15 iunie 2012, 10:56)

      Dan Petre [anonim] i-a raspuns lui Roxana

      Si eu am citit si sunt de acord ca ar trebui sa plateasca pt. ce-a facut si de-ar fi pe moarte.
      CRIMELE NU SE PRESCRIU, INTR-O TARA NORMALA!
  • -4 (6 voturi)    
    romania libera de portocaliu (Vineri, 15 iunie 2012, 7:52)

    GORE [anonim]

    de fapt,durerea voastra e ca au picat hotii si semianalfabetii portocalii de la guvernare.si ca urmeaza si tatal lor.asta reiese din "plangerile" postate aici.
    de la un adevar dureros despre mineriada ,unii au ajuns sa scrie ca "basescu e un erou". probabil ca da.inca nu l-au "ghicit" ca a distrus o flota,ca a inventat "pixelul albastru",ca si-a trimis analfabeta in consiliul europei,ca a girat intoarcerea romanilor sub pragul subsistentei....
    de fapt,romanii nu au votat comunistii ci alternativa gasita. .maturarea incompetentilor portocalii o demonstreaza.
    trebuie sa fii orb sa nu vezi situatia in care au adus tara.
    postacii portocalii / verzulii deplang caderea celui mai catastrofal guvern de dupa revolutie.acu',sincer,astept si niste dosare penale. daca ar fi pe bune,nu cred ca ar scapa vreunul....
  • -1 (3 voturi)    
    Minerii au fost aduși organizat de ,,servicii'' ! (Vineri, 15 iunie 2012, 10:28)

    Minerul. [anonim]

    Ce să spun,este o rușine ce s-a întâmplat,o mizerie în stil comunist cu vinovății a ,,organelor'' Statului Român activate pentru a Puterii Mafiote din acele vremuri,cu prelungiri și în zilele de azi. Știu că în cadrul Războiului Întregului Popor(RÎP) minerii erau organizați pe fondul grupurilor de muncă în plutoane de partizani,să zicem,grupuri de rezistență în munți de către Ministerul de Interne din acea perioadă.Era un sistem de luptă împrumutat de la URSS.Cred că așa au fost activați de organele statului,de Iliescu,pentru a veni în București.
    • +3 (3 voturi)    
      Vinovatia individuala nu trebui uitata (Vineri, 15 iunie 2012, 11:00)

      Dan Petre [anonim] i-a raspuns lui Minerul.

      Indiferent cine i-a montat si cum, exista si vinovatia individuala: fiecare miner care a lovit, a desfigurat, a ucis are o responsabilitate!
  • +3 (3 voturi)    
    Mortii Revolutiei si ai Mineriadelor.. (Vineri, 15 iunie 2012, 10:54)

    Dan Petre [anonim]

    ... pacatul originar al democratiei romanesti.

    Din pacate ne-am obisnuit cu gandul ca acele crime nu vor fi pedepsite, nu ne revolta ca vinovatii ranjesc linistiti la televizor, suntem resemnati si indiferenti.

    ''Dormi linistit, FSN vegheaza pentru tine!'' :(
  • -1 (1 vot)    
    acum (Vineri, 15 iunie 2012, 12:17)

    Laura [anonim]

    cred (ca stiti) ca acum minerii+oamenii de bine sunt (voteaza) cu partidul poporului DD - ce se mai schimba lucrurile ca pana la urma istoria sa demonstreze ceea ce era evident

    nu vroiam sa fie un comentariu rautacios dar cam asa a iesit
  • +1 (1 vot)    
    Interesant! (Vineri, 15 iunie 2012, 21:05)

    Ion_Roaita [anonim]

    Haideti sa va spuna tatae` o poveste: in zilele acelea fierbinti de vara, era Zgonea Valeriu(da, ala mare din PSD) student un pic la o facultate in Bucuresti, ceva cu CFR-ul, ultima promotie, dupa el se desfiinta cica sectia respectiva. Plimbandu-se Zgonea prin Bucale, cu ochelarii de soare pe nas, a nimerit(voit sau nevoit, nu stiu asta) pe langa domnii mineri, care l-au intrebat binevoitori ce strada cauta, si daca pot sa-l ajute cu niste lovituri in spate si burta, cum s-or nimeri. Normal ca nu-i putea refuza. L-au invinetit putin, asta am vazut cu ochii mei(rezultatul adica, chestiile violete de pe spatele lui, ca sa confirme povestea). Si ce face acum tovarasul Zgonea? Le sufla in cur la bolsevici: Morala:CINE SE NASTE DIN PISICA SOARECI MANANCA! Parintii lui(maica-sa cel putin era activista de partid la Oltcit). Nu mai am nimic de adaugat.Semnat: Un viitor emigrant.
  • 0 (0 voturi)    
    Mineriada (Sâmbătă, 16 iunie 2012, 6:45)

    gheorghita [anonim]

    Stiu ca scriu degeaba, oricum am mai scris si nefiind in trend cu viteji de dupa nu am fost bagat in seama. Am vazut acum un articol si multe comentarii de bun simt. Lucram la o mina pe atunci, nu in mina si pot sa va spun care era perceptia noastra. Vazand la TV imaginile din Piata si comentariile privind vanzarea tarii, destabilizarea s.a minerii au crezut ca mergand la Bucuresti salveaza tara. Nimeni nu vrea sa priceapa ca in 89 in minele din Valea Jiului lucrau ofiteri de securitate sub acoperire care efectiv intrau in mina, erau angajati ca mineri, au ajuns si in sindicat, erau buni de gura etc. Apoi nu au stat cu mainile in san nici fostii secretari de partid. Stiu ca multi mineri care au ajuns in capitala au ramas in trenuri pe toata durata mineriadei, nu au ajuns in oras. DEpinde de cine i-a condus. Apoi e simplu de demonstrat ca au fost printre ei alti oameni deoarece acestia aveau salopetele noi, curate. Mineri au fost dusi la Bucuresti direct din sut in hainele murdare cu care lucrau in mina. Din spusele unor participanti nu Iliescu i-a chemat ci altcineva din anturaj l-a pus pe Iliescu in fata faptului implinit. Cineva din Valea Jiului i-a condus pe mineri in sala si l-a chemat pe Iliescu sa le multumeasca minerilor , altfel nu plecau acasa. Omul avea o problema personala, a omorat o femeie , au ramas doua fete fara mama , singure crescute de o bunica. Nu le-a ajutat mai cu nimic. In aceasta perioada acel lider de Sindicat era sub "influenta" unui alt lider de sindicat care facuse scoala in Moldova si era miner nu de multi ani. Din pacate asta nu scuza violenta minerilor. Din comentariile citite azi am dedus ca unde erau condusi de inginerii lor si nu de altii, violentele au fost mai mici. Unii dintre mineri au fost platiti cu bani destul de multi.
  • 0 (0 voturi)    
    ghinio, noroc... (Duminică, 17 iunie 2012, 9:23)

    Tzompi [anonim]

    Draga Nadire ai avut pur si simplu ghinion. Eu in dec. 1989 puteam sa patesc mai mult decit spargerea ochelarilor de catre un golan (am miopie mare). Sunt din Iasi in dec. 1989 eram stagiar la Sibiu intr o uzina si sotia medic la spit. orasului. Am avut o sit. in familie si in 17 dec 1989 eram acasa in Iasi. Puteam fi "eroi" amandoi, in SB s-au tras 2 milioane cartuse si 40 rachete aer-sol. Strada unde stateam in gazda a fost lovita de rachete si gloante. In spital au murit medici ca s-a tras din strada in saloane. Am avut deci maaaare noroc. Nu ca nu m-ar impresiona ce ai patit! Stima.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version