Studiu independent

Bucurestiul, "dezastru urbanistic" cu 9.000 de locuitori pe kilometru patrat

de Liana Anghelescu     HotNews.ro
Miercuri, 12 martie 2008, 15:32 Actualitate | Mediu


Reabilitarea "Bucurestiului vechi" intarzie
Foto: Hotnews
 documente
Raportul "Bucuresti, un dezastru urbanistic", prezentat de Asociatia "Salvati Bucurestiul",  atrage atentia ca unele case de patrimoniu sunt distruse sau lasate intentionat in paragina, la presiunea dezvoltatorilor imobiliari care sunt interesati de terenurile de sub ele. Documentul subliniaza faptul ca traficul din Capitala devine tot mai putin suportabil, in conditiile in care densitatea populatiei este de 9.009 locuitori pe kilometru patrat, iar spatiile verzi se reduc de la an la an. Potrivit datelor din raport, numarul persoanelor care sufera de afectiuni respiratorii, din cauza poluarii, a crescut alarmant.

In Bucuresti traiesc 9.009 de locuitori pe kilometru patrat, sustin autorii raportului, in timp ce Berlinul are numai 3.905 locuitori pe kilometru patrat, Viena - 3.850 iar Budapesta - 3.674.

"Se considera ca nivelul de la care confortul social scade acut este de 3.500 locuitori pe kilometru patrat. Cu toate acestea, in Bucuresti se acorda in nestire autorizatii de constructie in locuri deja suprapopulate. Orice teren liber este vinat, fie pentru parcare, spatiu verde sau loc de joaca pentru copii", arata raportul "Bucuresti, un dezastru urbanistic".

Autorii raportului sustin ca din cele 3.500 de hectare de spatii verzi inregistrate in Bucuresti in 1989, in 2007 au mai ramas doar  1.500 de  hectare. Aceasta din cauza ca legislatia ar permite schimbarea destinatiei spatiilor verzi in spatii constructibile, iar   Planul Urbanistic Zonal (PUZ) poate fi schimbat in urma unei initiative private si nu doar de autoritatea locala. In replica, repreyentantii Primariei Capitalei au declarat pentru HotNews.ro ca indicele de spatiu verde  public la o populatie de 1.924.959 locuitori, cat inregistreaza  Municipiul Bucuresti, conform statisticilor oficiale, este de 16,38 mp/cap locuitor.

Trafic intens

Specialistii de la  "Asociatia Salvati Bucurestiul" sustin ca  cel mai grav efect asupra traficului il au imobilele de birouri construite in centru. Previziunile nu sunt deloc optimiste.

"Aproximativ 500 de masini vor iesi la aproape aceeasi ora din parkingul Cathedral Plaza pe str. General Berthelot, cu un singur sens. Spatiul total pe care 500 de masini il ocupa pe o strada cu un singur sens este de 3,5 kilometri, cit distanta pina la Piata Presei Libere. E usor de inteles blocajul in trafic pe care aceste masini le produc nu numai pe str. General Berthelot, ci in intraga zona adiacenta", se arata in raport.

Documentul arata ca transportul urban nu este realizat in urma unui studiu asupra necesitatilor de conectare a diferitelor puncte.

"Spre exemplu, in prezent, metroul se extinde pe segmentele Nicolae Grigorescu - Linia de Centura si 1 Mai - Laromet si nu pe ruta foarte congestionata Drumul Taberei - Universitate. Liniile de suprafata nu au o frecventa afisata si respectata, prin urmare nu exista o predictibilitate a timpului de parcurs intre doua puncte din oras", atrag atentia specialistii Asociatiei "Salvati Bucurestiul" .

"Pistele speciale pentru biciclisti sint o solutie alternativa de trafic in multe orase occidentale. Trasate de pe o zi pe alta, cele din Bucuresti se dovedesc nefunctionale. Ca dovada, nu vedem pe ele nici un biciclist", se mai arata in raport.

Monumentele arhitecturale sunt lasate in paragina

"In Bucuresti, Moara lui Assan, Fabrica de Bere Bragadiru sau Atelierele Tipografice "Cartea Romaneasca" ar merita cu prisosinta sa fie restaurate si sa reintre in circuitul cultural. Ele sint din pacate lasate sa se prabuseasca, presiunea dezvoltatorilor imobiliari asupra terenul de sub ele convingind probabil autoritatile mai mult decit valoarea lor culturala" arata raportul citat. Autorii sai sustin ca monumentele sunt lasate in paragina, intentionat, la presiunea dezvoltatorilor din sectorul imobiliar.

Sunt date exemplu:

  • Podul Baneasa, sector 1. (Monument istoric - In loc sa fie restaurat, a fost demolat si inlocuit de Ministerul Transporturilor cu o structura metalica disproportionata)

  • Piata centrala a Bucurestiului. (Piata Amzei din sectorul 1 atragea, prin arhaicul ei, turistii straini. A fost inlocuita in perioada 2000-2004 cu o baraca de fier)

  • Atelierele Tipografice "Cartea Romaneasca", Bd. Iancu de Hunedoara nr. 58-60, sector 1. (Ansamblu construit in prima jumatate a secolului XX, a fost demolat, cu exceptia fatadei)

  • Moara lui Assan, construita intre 1853 si 1916, prima moara cu aburi din Bucuresti. Str. Silozului nr. 25, sector 2, colt cu Sos. Stefan cel Mare. (Monument istoric - Victima a unor demolari fara autorizatie in prima jumatate a anului 2005, ajunsa aproape o ruina).

Despre raport:

Raportul este coordonat de matematiccianul Nicusor Dan, care este si presedintele Asociatiei "Salvati Bucurestiul". Organizatia neguvernamentala este alcatuita din membrii Grupului Civic Bucuresti. Intre ei se numara geograful Mirabela Gradinaru, Diana Culescu - asistent la Facultatea de Peisagistica in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism"Ion  Mincu", Vera Marin - asistent la facultatea de Arhitectura in cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism "Ion  Mincu"."Datele din raport au fost stranse cu ajutorul colegilor specialisti in arhitectura, urbanism, transport", a declarat pentru HotNews.ro coordonatorul studiului, Nicusor Dan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10833 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Despre monumentul istoric din Baneasa (Miercuri, 12 martie 2008, 18:45)

    Mihai [anonim]

    Imi amintesc ca la putin timp de a inceput santierul a venit o persoana sa-i intrebe pe cei care lucrau acolo de acel monument si a fost amenintata cu bataia.

    Orice coltisor verde din zona aflat la capat de intersectie a fost transformat in cladire de birouri....
  • 0 (2 voturi)    
    nu va mai merge linkul (Miercuri, 12 martie 2008, 18:49)

    em [anonim]

    Limita de Banda Depasita / Bandwidth Limit Exceeded
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-i website-ul celor de la Hotnews (Miercuri, 12 martie 2008, 21:24)

      uluit [utilizator] i-a raspuns lui em

      Daca citeai mai atent acolo, observai ca link-ul pe care-l mentionezi nu-i proprietatea celor de la hotnews.

      Problema este a celor care au creat wesite-ul fiindca si-au creat un cont de hosting cu banda limitata la cei de la xHost.

      Nu-ti ramane decat sa urmaresti cand va deveni disponibil, daca doresti sa fii informat.
      • 0 (0 voturi)    
        S-a rezolvat (Vineri, 9 mai 2008, 10:18)

        bublle_jardin [anonim] i-a raspuns lui uluit

        Acum vad si eu comentariul cu banda depasita. S-a rezolvat problema asta intre timp. Au fost foarte multi vizitatori la inceput si de aceea se ocupa banda. Acum este nelimitata si nu vor mai aparea probleme de genul.
  • +2 (2 voturi)    
    Bucurestiul meu (Miercuri, 12 martie 2008, 18:55)

    adrian [anonim]

    Aveti cumva datele de contact ale acestei asociatii? As vrea si eu sa ma alatur lor.
    • 0 (0 voturi)    
      Exista chiar un link. (Joi, 13 martie 2008, 11:19)

      dedeiu [anonim] i-a raspuns lui adrian

      http://salvatibucurestiul.wordpress.com/
      • 0 (0 voturi)    
        Site-ul Asociatiei Salvati Bucurestiul (Vineri, 9 mai 2008, 10:20)

        Mirabela [anonim] i-a raspuns lui dedeiu

        Buna tuturor,

        Am urmarit mesajele trimise de voi si as vrea sa clarific un lucru.
        Site-ul Asociatiei Salvati Bucurestiul este http://bucuresti-dezastru-urbanistic.xhost.ro/
        Site-ul http://salvatibucurestiul.wordpress.com nu apartine Asociatiei Salvati Bucurestiul

        PS Profit de acest mesaj pentru a va invita duminica pe 11 mai de la ora 13 pe traseul Catedrala Sfantul Iosif – Piata Revolutiei – Parcul Cismigiu

        Va fi un mars de protest autorizat impotriva distrugerii identitatii si mediului Bucuresti.

        Va asteptam !

        Numai bine,

        Mirabela Gradinaru
        Asociatia Salvati Bucurestiul
        http://bucuresti-dezastru-urbanistic.xhost.ro/
  • +2 (4 voturi)    
    Oficial (Miercuri, 12 martie 2008, 19:11)

    sorin [anonim]

    Si asta fara a considera pe cei care locuiesc fara acte in bucuresti.
    Nu cei care dau autorizatii sunt de vina, ci cei care vor sa locuiasca in conditiile astea. Daca oamenii ar fi educati, si daca si-ar dori sa aiba spatii verzi, aer curat, locuri de parcare, ..atunci probabil ca asta ar avea. Dar, Nu! Toti vor sa locuiasca pe punctul care marcheaza centrul.
    • +3 (3 voturi)    
      gresit. (Joi, 13 martie 2008, 5:48)

      zerathul [anonim] i-a raspuns lui sorin

      Cei care dau autorizatii sunt de vina. Ei se ocupa de arhitectura orasului. Ei sunt vinovati ca bucurestiul nu mai are spatii verzi.
      Noi suntem vinovati ca la alegeri nu ridicam astfel de probleme, cum ar fi spatiile verzi.. acum nu mai zic de modul cum se sparge asfaltul o data pe luna pentru ca nu se executa anumite lucrari cum trebuie ......... samd
  • +1 (7 voturi)    
    Capra bucuresteanului (Miercuri, 12 martie 2008, 19:16)

    Weather [anonim]

    Sint un provincial care pina nu de mult eram invidios ca toate drumurile duc spre capitala.Acum nu mai sint.Realizez ca acolo este un infern in devenire in care vreo 5% isi numara cistigurile iar restul injura pe la semafoare,mor iradiati si se dau cu capu' de zgirie-nori.Si nu imi pare rau de ei fiindca de cite ori ii intilnesti continua se se uite de sus la tine.Cind or sa isi dea si ei seama ca a fi bucurestean e astazi un handicap probabil ca nici nu vor mai exista.Mare paguba...
    • 0 (6 voturi)    
      mi-e mila de tine, provincialule (Joi, 13 martie 2008, 9:40)

      Sunt bucurestean [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Este pacat ca niste frustrari personale impotriva a doi trei bucuresteni parveniti pe care ii cunosti alimenteaza asemenea ura impotriva unui oras intreg.
      Bucurestenii get-beget au ramas putini. Orasul a fost insa umplut de hoardele de provinciali care nu stiu sa foloseasca o toaleta intr-o cladire de bioruri, care considera spatiul verde drept o groapa de gunoi la indemana si al caror semn de suprema mandrie este sa-si parcheze Golful de 20 de ani in fata unui mall.
      Vezi tu, Weather Girl, nu toti bucurestenii suntem asa cum crezi tu ca suntem. Nu toti ne uitam de sus la tine.
      Unii iti mai scuipam si seminte in cap!
      • +2 (6 voturi)    
        vai de capul lor de bucuresteni (Joi, 13 martie 2008, 10:39)

        power [anonim] i-a raspuns lui Sunt bucurestean

        ei ce sa zic ai gasit pe cine sa dai vina;
        bucurestiul e plin de tarani si de disperati si astia sunt in proportie covarsitoare taman bucurestenii aia get beget cu care te lauzi.
        De ce crezi ca s-a umplut bucurestiul de oameni din toate colturile tarii? Pentru ca firmele au nevoie de mana de lucru calificata si serioasa si gasesti mai multi oameni de calitate in provincie fara basini in cap ca bucurestenii get beget.
        Acum nu trebuie sa te oftici get begetule ca venim in bucuresti sa castigam cat tine sau mai mult ca tine iar unii dintre noi mai stam si prin cartiere rezidentiale in zone cu verdeata :)
        Iar noi nici nu ne obosim sa iti scuipam seminte in cap, ar fi si cam greu sa facem asta de la nivelul casei in care stam pana la etajul 10 la care stai tu.
        Nu e suficient sa te nasti in bucuresti get begetule, conteaza ce faci pe urma :))))
        • -1 (7 voturi)    
          Pentru habar nu are "power" (Joi, 13 martie 2008, 13:57)

          Bucuresteanul [anonim] i-a raspuns lui power

          Conteaza sa te nasti si sa cresti in Bucuresti, altfel nu o sa intelegi niciodata acest oras. Si voi, provincialii, o sa il privti doar ca o sursa de venit in drumul vostru spre parvenire. Pentru voi, provinciali complexati, Bucurestiul exista doar ca mijloc de imbogatire si de a face cariera... ca de, de destepti ce sunteti, la voi acolo de unde veniti, nu s-a putut. Si tocmai de aceea nu vedeti nimic bun in el....sunteti precum tiganii la Roma....pe ei nu-i intereseaza ca stau intr-un un oras plin de istorie ci doar ...sa profite de oportunitati. Putin imi pasa de concurenta care o faceti, dar uite...nu mai am loc de voi pe strada...de injuriile voastre, de "rezidentialele" voastre, de scuipatii vostrii, de ipocrizia voastra de pseudo-bucuresteni. Mai aduceti-va aminte cind va stergeati cu coceanul!
          • +2 (2 voturi)    
            nu este nimeni frustrat (Vineri, 14 martie 2008, 11:28)

            Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Bucuresteanul

            Adevarul este ca fiecare om alege cum il duce capul.
            Viata ti-o faci singur.
            Nu te obliga nimeni sa mergi in Bucuresti.
            Sunt convins ca m-as descurca si la sat ... si probabil as trai mai mult.

            Asa ca polemica asta provincial - bucurestean este inca un romanism fara sens. Mie chiar mi se face mila de bucuresteni ca majoritatea sunt intre ciocan si nicovala: si-ar dori un trai mai usor(mai putin stres, mai lunga viata) dar fara sa renunte la salariile din Buc. (banu conduce).

            Mai dureaza vreo 10-20 de ani pana vom intelege scopul "downshiftingului".
      • +3 (5 voturi)    
        re (Joi, 13 martie 2008, 11:22)

        xxx [anonim] i-a raspuns lui Sunt bucurestean

        Eu in acte sunt provincial dar mai am treaba pe aici prin capitala,dar la origini sunt bucurestean(strabunicul meu a fost birjar).
        Vezi tu stimabile care i-ai raspuns lui Weather Girl,
        ce te face pe tine sa te crezi bucurestean get beget,probabil ca si radacinile tale or fi pe undeva prin provincie,da nu le mai recunosti.Eu nu vreau nici macar sa ma uit la tine ,iar de scuipat seminte ,scuipati-le in san sa nu faci mizerie.
        • -3 (7 voturi)    
          Bucurestiul (Joi, 13 martie 2008, 14:07)

          tt [anonim] i-a raspuns lui xxx

          Ne convine sau in capitala s-a ajuns in situatia asta din cauza provincialilor mai mult sau mai putzin civilizati. Daca politia shi-ar face treaba si ar trimite akasa de unde au venit pe totzi aia care nu au mutatia facuta si in acte sunt convins ca 20 de procente ar zbura din prima din oras.
          Toata lumea se vaita ca este urat aici dar odata ajunsi nu mai vor sa plece.....si culmea nesimtirii ei striga cel mai tare ca e insuportabil Bucurestiul.
          Nu va convine ...caratzi-va nene de unde ati venit la chirpici si coada vacii sau dupa caz la blocurile in care ati stat in provincie si care nu mai au demult utilitati. Sau ramaneti aici si faceti ciocul mic, munciti de dimineata pana seara si dati toti banii pe chirie, combustibil consumat aiurea la semafoare si daca va mai ramane ceva pe o pereche de pantofi. Nu exclud ca ar putea fi si exceptii shi unii sa fi reusit sa isi cumpere um apartament sau o vila prin Tunari!!
      • 0 (4 voturi)    
        De acord! (Joi, 13 martie 2008, 13:58)

        bucurestean veritabil [anonim] i-a raspuns lui Sunt bucurestean

        de acord cu tine 100%!!!!
        exact asta sustin si eu!
        Insa nu vad nici o iesire din situatia asta! Cred, dimpotriva, ca se va inrautati!
        Ne-au invadat la propriu tot soiul de personaje care apoi se plang de situatia orasului si de locuitorii sai. Incredibil!!!
    • 0 (4 voturi)    
      Capra bucuresteanului (Joi, 13 martie 2008, 13:55)

      Bucurestean veritabil [anonim] i-a raspuns lui Weather

      Situatia asta este creata de sutele de mii de provinciali care au invadat bucurestiul - numai de dragul de a fi aici- si care apoi critica orasul si pe lucitorii sai, neintelegand ca a ajuns asa tocmai datorita lor. Eu m-am nascut aici, la fel parintii si bunicii mei. Drept urmare nu am unde sa plec nici daca as vrea.
      asa incat - inainte de a da cu piatra - analizeaza comportamentul celor pe care ii denigrezi - si surpriza : 80% dintre ei sunt veniti in bucuresti in ultimii ani.
      Cat despre cei ca tine , care au renuntat sa mai vina aici - Vorba ta: Mare paguba!
      • +3 (3 voturi)    
        xxx (Joi, 13 martie 2008, 15:39)

        mon [anonim] i-a raspuns lui Bucurestean veritabil

        in loc sa stati sa va jigniti unii pe altii (mai ii faceti si pe altii sa piarda timpul citind prostiile voastre) mai bine veniti cu niste solutii. nu-i de mirare ca se duce tara asta de rapa cu asa oameni!!
      • 0 (0 voturi)    
        Cine va conduce? (Vineri, 14 martie 2008, 11:33)

        Ovidiu [anonim] i-a raspuns lui Bucurestean veritabil

        Frate cine va conduce orasul.
        A cui ii vina?
        Aud peste tot ca provincialii in sus si in jos ( fara mutatie nici nu pot vota, sa stiti)
        Deci cine va voteaza alesii capitalei.

        VOI !!!!
        Deci nu mai dati vina pe amarastenii care ar castiga si ei un ban.

        Aproposito, situatia voastra se repeta in toate orasele mari care nu s-au pregatit din timp pentru o extindere. Si cine e de vina: ALESII NOSTRII!!!
  • +2 (2 voturi)    
    pe cine intereseaza? (Miercuri, 12 martie 2008, 19:20)

    Catalin [anonim]

    pe mine. si poate alti cativa. pe cine intereseaza cultura? pe mine si pe alti cativa. pe cine intereseaza spatiul verde? pe mine si pe alticativa.
    Din pacate traim intr-o tara democrata, si suntem minoritari. Deci domnilor, teoretic nu intereseaza pe nimeni.
  • 0 (0 voturi)    
    Interesant (Miercuri, 12 martie 2008, 19:32)

    eee [anonim]

    Ce mi se pare interesant este foto de pe pagina principala are un feeling de New York. A fost cladirea rosie renovata? Poate e din cauza la Art Deco?
  • +4 (4 voturi)    
    9000 e o cifră imensă (Miercuri, 12 martie 2008, 19:41)

    aqualung [utilizator]

    Astă toamnă am fost în Londra şi am fost surprins de cât de lejer se circulă şi se trăieşte într-un oraş cu 8 milioane de locuitori. Acolo densitatea e undeva la 4500 de locuitori pe km pătrat. Am studiat şi alte oraşe europene şi am constatat că Londra chiar este un oraş dens populat. Sofia de exemplu are cam o mie de locuitori pe km pătrat. Cifra de 9000 e chiar peste una calculată cu recensământul din 2002, la vreo 8300. Fantastic de mult ambele cifre.

    Construcţiile de acum se fac parcă tot cu scopul sistematizării de pe vremea lui Ceauşescu: cât mai mulţi oameni în cât mai puţin spaţiu. Bucureştiul trebuie ajutat să crească în suprafaţă şi să îşi reducă presiunea asupra centrului. Doar că deocamdată zona aceea metropolitană nu are nicio semnificaţie - pentru asta e nevoie de o regândire a administraţiei locale în România, cu un rol deosebit alocat Bucureştiului. Până atunci însă primăria trebuie să frâneze dezvoltarea asta nebunească şi haotică şi să o direcţioneze pe nişte căi mai bune.
    • 0 (0 voturi)    
      mici copii (Miercuri, 12 martie 2008, 20:20)

      Gabbone [anonim] i-a raspuns lui aqualung

      deci, ca tot a zis cineva ca bucalele au feeling de NYC. Manhattanu' are 25,000/km patrat si astia fiind rezidenti adica locuiesc acolo. Acum imaginati-va ca in timpu zilei mai sunt inca pe atata turishti, si cei care muncesc in orash dar locuiesc in suburbii. In concluzie ma mut inapoi in bucale ca e paradis acolo cu doar 9,000 de capete.
      PS: Manhattanu e cam un sfert de bucureshti ca suprafatza.
      • +1 (1 vot)    
        doar zona centrala? (Miercuri, 12 martie 2008, 20:52)

        eee [anonim] i-a raspuns lui Gabbone

        Cred ca iei in considerare doar suprafata downtown si midtown si intre ele, nu si uptown (eg:harlem) :) Din cate stiu manhattan-ul are aproximativ aceeasi suprafata, 1.5 mil locuitori permanenti si 1 mil navetisti in fiecare zi. Turisti cred ca sunt cateva sute de mii. Oricum, incomparabil posibilitatile infrastructurii.

        Cat despre feeling, ma refeream exclusiv la aceasta foto.
    • +1 (1 vot)    
      Bucuresti (Miercuri, 12 martie 2008, 22:50)

      Paul [anonim] i-a raspuns lui aqualung

      Ai dreptate. Eu am locuit un an in Bucuresti si de cateva luni locuiesc in Londra. Este o diferenta enorma in ceea ce priveste traficul. In Bucuresti am stat o data 50 de minute sa trec de o intersectie. Aici la orele cele mai aglomerate in centru stai cate 5-7 minute la semafor.
      Taxa pentru centru, un sistem bun de transport in comun si faptul ca f multi merg cu bicicleta au efect.
      • +2 (2 voturi)    
        As adauga eu... (Joi, 13 martie 2008, 9:18)

        ApH [utilizator] i-a raspuns lui Paul

        si niste amenzi considerabile pentru stationari si parcari aiurea. De fapt, nu numai amenzile lipsesc, ci un pic de initiativa, niste razii. In Praga, de ex., au trasata o linie paralela cu trotuarul, am vazut masini parcate care depaseau cu un colt 2-3 cm linia si aveau rotile blocate... Eu stau pe bd. Cantemir, daca as fi politist mi-as face treaba numai de-a lungul acestui bulevard, cred ca as da 200 de amenzi pe zi. Nu mai respecta nimeni nici o regula, ne plangem ca nu sunt locuri de parcare insa toata lumea vrea sa isi lase masina acolo unde are treaba. Nu sunt locuri? Pui avariile si ai rezolvat-o... Daca nu ma insel, in New York parchezi si 2-3 cvartale mai incolo, mergi pe jos 10 minute ca altfel ti se atrofiaza picioarele! La mine la bloc, parcarea e ceva mai lunga decat bcladirea, continuand in fata unui depozit... Ma uit la ei cum prefera sa ii blocheze pe altii, in timp ce la 2 minute de mers sunt locuri disponibile... Mi se pare o nesimtire crunta!
  • +6 (6 voturi)    
    depsre buricu bucurestiului si provincialii (Miercuri, 12 martie 2008, 20:36)

    provincial [anonim]

    problema e ca nu ar venii lumea din privincie daca ar fii aceleasi salarii si aceleasi oportunitati de castig salarial si profesional in proincie, sa va dau exemplul meu si al multor colegi de ai mei toti ingineri in calculatoare si software. Cei care au ramas in Craiova care dealtfel e oras mare cu Universitate si Politehnica mare, lucreaza la niste firme de software pe un salariu de pana in 2000 de RON, noi astia care lucram de 4 ani in Bucuresti avem in prezent intre 7000 si 9000 de RON, avem un alt standard de viata la acest castig. Problema e guvernul si toti ne conduc nu fac nimic pt dezvolatrea provinciala, dar nici pt capitala, in capitala au venit investitorii toti din inertie si mai merge businessul la un standard destul de ridicat, dar dupa bucuresti potopul, se traaieste ca la 1980. Cei care ne conduc sunt de vina si nu provincialii, provincialii muncesc si platesc taxe si impozite la stat si la primaria bucurestiului. Ia sa faca conducatorii putina partie cu cate un parc industrial si de servicii pe langa fiecare mare oras si sa directioneze investitori intr-acolo sa vezi cuym se goleste bucurestiul.
    • 0 (6 voturi)    
      standard de "viata" (Miercuri, 12 martie 2008, 23:56)

      Vali [anonim] i-a raspuns lui provincial

      Si cam ce standard de viata aveti voi, astia cu 9000 RON pe luna ? Faceti mai putin de doua ore dus si doua ore intors pana/de la servici ? Aveti spatii verzi in jurul casei. Respirati aer curat ? Plutiti pe deasupra rahatilor de pe strazi ? Ca ati trecut de la zaibar la Ballantines, nu mi se pare un mare castig.
      Aveti o viata mizerabila si, cotropind Bucurestiul, ati distrus-o si pe a bucurestenilor...
      Nu am nimic cu voi, dar eu zic ca trebuia sa va multumiti cu 2000 RON, in conditiile in care un lector universitar are mai putin. Daca ramaneati acolo unde v-ati nascut, veneau investitorii dupa voi. Calicia, dupa cum vedeti, duce la dezastru.
      Mai jos, cineva aminteste de "buletinul de Bucuresti" si a primit deja "-3". Ce ati vrea, sa se bucure ca i-ati facut viata un calvar ??
      • +3 (3 voturi)    
        provincialii va mananca painea (Joi, 13 martie 2008, 14:18)

        belea [utilizator] i-a raspuns lui Vali

        "Si cam ce standard de viata aveti voi, astia cu 9000 RON pe luna ? Faceti mai putin de doua ore dus si doua ore intors pana/de la servici ? Aveti spatii verzi in jurul casei. Respirati aer curat ? Plutiti pe deasupra rahatilor de pe strazi ? Ca ati trecut de la zaibar la Ballantines, nu mi se pare un mare castig."

        Nu frate, am trecut de la zaiber la johnny walker. Si de la dacia harb la volkswagen polo, seat, ... . Tu crezi ca la Pitesti, Alexandria sunt mai curate pentru ca autoritatile sunt mai harnice acolo??!?! Nici vorba, curatenia e datorata depopularii. Faptul ca nu exista spatii verzi si e inghesuiala nu e vina noastra.. cum iti place tie sa crezi.. e vina primariei ca a dat autorizatii de constructie in centru, si a permis firmelor sa-si deschida birouri in mijlocul orasului pe chirii/taxe/impozite modice. Si stai linistit, ca eu cu 7000 ron pe luna, merg pe jos si cu metroul zilnic, si fac 30 min din Titan in Aviatorilor.

        Cainele moare de drum lung, si prostu' de grija altuia.
    • +1 (1 vot)    
      simpaticilor! (Joi, 13 martie 2008, 15:40)

      radu [anonim] i-a raspuns lui provincial

      se vede ca ai venit de ceva timp in bucuresti de te-ai "adaptat" la modul de vorbire si scriere al celor din capitala: "nu ar venii, daca ar fii".
  • -5 (5 voturi)    
    Buletin De Bucuresti !!!! (Miercuri, 12 martie 2008, 20:42)

    eme [anonim]

    Buletinul de Bucuresti o masura absolut necesara ! Nu i inteleg pe provincialii care se inghesuie in jegul asta de oras si nu raman in orasele lor sau ...daca tot au plecat de acasa sa mearga nene direct in occident !
    • +1 (3 voturi)    
      tu, eme, geniu neinteles (Miercuri, 12 martie 2008, 22:29)

      bla bla bla [utilizator] i-a raspuns lui eme

      Insa nu te opui colectarii si impartirii banilor de catre Bucuresti.

      Cine-mparte parte-si face. Sidin acelasi motiv, majoritatea companiilor straine isi fac sediul in Bucuresti si nu in alte orase din tara.
  • -5 (5 voturi)    
    Buletin De Bucuresti !!!! (Miercuri, 12 martie 2008, 20:42)

    eme [anonim]

    Buletinul de Bucuresti o masura absolut necesara ! Nu i inteleg pe provincialii care se inghesuie in jegul asta de oras si nu raman in orasele lor sau ...daca tot au plecat de acasa sa mearga nene direct in occident !
    • +3 (5 voturi)    
      Ce buletin de Bucuresti? (Miercuri, 12 martie 2008, 21:54)

      Andy [anonim] i-a raspuns lui eme

      Pai in cazul asta toti investitorii straini care sunt temporar in Romania ar trebui sa plece nu?
      Si raman cei cu buletin de Bucuresti ca sa faca ce? Sa se fure intre ei?
      Pai atunci toti banii din impozite si taxe sa ramana in orasele in care sunt platite, sa nu fie adunate la PIB (adica sa ajunga la Bucuresti).
      Ce zici?
  • +6 (6 voturi)    
    imi doresc taxe pentru tranzitarea centrului ! (Miercuri, 12 martie 2008, 22:12)

    constantin [anonim]

    Imi doresc taxe consistente pentru cei care tranziteaza centul.Este inadmisibil cate masini circula cu un singur pasager.Cata risipa de resurse....Si autoritatile locale se plang de lipsa surselor de finantare.
    Imi doresc un serviciu de Protectia Plantelor eficient utilat cu functionari care sa nu se ocupe exclusiv de spagi si transferuri de terenuri din provincie cu zone din Bucuresti.Domnilor inspectori de la protectia plantelor cite amenzi ati dat de la infiintare ? Unde se pot vedea rezultatele institutiei dvs? Cum s-au taiat toti copacii de pe Soseaua Giurgiului? Cine a dat acest aviz?
    Oameni buni, acesti functionari trebuiesc petitionati pe fiecare leu cheltuit! Va recomand scrisori cu confirmare de primire!
    Succes!
    • -4 (4 voturi)    
      pentru constantin - esti un frustrat (Miercuri, 12 martie 2008, 23:39)

      daniel [anonim] i-a raspuns lui constantin

      esti un frustrat fara masina si probabil fara servici. iar in ceea ce priveste functionarii insarcinati cu amenzi, stai linistit ca sunt fortati sa NU actioneze, la comanda politica.
      • +2 (2 voturi)    
        Tu esti ala (Joi, 13 martie 2008, 8:37)

        bla bla bla [utilizator] i-a raspuns lui daniel

        Sa inteleg ca detinerea unui autoturism este telul tau in viata? Cei care n-au, sunt niste ratati nu? Spune-le asta oamenilor de afacere din Londra care merg cu metroul la munca, dar care castiga mai multi bani decat toate neamurile tale.
    • 0 (4 voturi)    
      + (Joi, 13 martie 2008, 9:26)

      ApH [utilizator] i-a raspuns lui constantin

      + interzicerea accesului taxiurilor in centru in orele de varf... Dupa ce ca mi se par cei mai iresponsabili soferi, in conditiile in care ei ar trebui sa reprezinte cel mai bun exemplu in ceea ce proveste conduita la volan, mi se pare si de o nesimtire crasa ca dimineata sa tii sa mergi cu taxiul la servici! Pe de alta parte, transportul in comun lasa mult de dorit, metroul si RATB-ul sunt hiper-pline in orele de varf, nu se fac suficiente investitii pentru a putea circula civilizat si a promova acest mijloc de transport...
  • +6 (6 voturi)    
    Manifestare de simpatie cu Bucurestiul (Miercuri, 12 martie 2008, 23:26)

    Un roman din provincie [anonim]

    Citind raportul, este clar ca sursa principala a haosului este legea proasta, intentionat scrisa ca sa permita pacalirea ei - ca multe alte legi. Sigur ca daca se respecta PUG, atunci nimeni nu mai are vreun interes sa darame o casa de 2 etaje ca sa construiasca alta tot de 2 etaje (cat ar trebui sa fie obligatoriu). Bucurestiul ar fi putut amenaja un centru financiar pe verticala, in alta parte de centrul vechi.

    Cat despre antagonismul dintre provincie si Bucuresti, cred ca este o eroare de proportii. Acelasi fenomen din Bucuresti se manifesta, pe scara mai mica, in toate orasele mari din tara. In timp ce unii arata cu degetul la Bucuresti, nu vad ca sub nasul lor se intampla aceleasi fenomene: trafic infernal, constructii tot mai multe, demolari tot mai abuzive, spatii verzi tot mai putine, etc. Acest demers trebuie sa fie unul national, pentru ca problemele sunt nationale, nu doar bucurestene.

    In al doilea rand, in Bucuresti - drept capitala - exista un patrimoniu national, care apartine intregii Romanii, nu doar Bucurestiului. Astfel, daca Primaria Bucuresti, sau chiar un referendum al Bucurestinlor, ar decide sa demoleze Ateneul Roman, sa-mi fie cu iertare, dar aceasta decizie nu le apartine pentru ca monumentul nu le apartine.

    In consecinta, patrimoniul istoric din Bucuresti si centrul sau istoric, sunt bunuri care apartin intregii natiuni - constituie o problema nationala, intrucat ele s-au construit si au prins viata prin intermediul sumei elitelor romanesti din toate provinciile istorice, care, reunite in Capitala, au facut istorie pentru tara asta si carora se datoreaza tot ce a mai ramas frumos din trecut.

    Din aceste motive, ca povincial, sunt in egala masura preocupat de ce se intampla in Bucuresti si ma solidarizez celor care au curajul si demnitatea sa spuna NU acestor abuzuri. Romanii trebuie sa invete sa-si ia viitorul in propriile maini si sa actioneze, pentru ca abuzurile nu au niciodata loc intr-o societate de cetateni vigilenti.
  • +2 (2 voturi)    
    legile au fost modificate in interesul clasei poli (Joi, 13 martie 2008, 1:43)

    gogu [anonim]

    legile au fost modificate in itneresul clasei politice, sa nu-l uitam pe patronul rapidului, care avea cumparate terenuri pe marginea lacului prin chitila, a fost premier un pic, s-a modificat legea,a avut dreptul sa construiasca pe spatiu verde, oricine va sosi la putere, va face la fel, primaria capitalei e cu capul in nori, 1.9 milioane persoane? nici pe vremea lui ceasca nu erau atitea, in saracia in care traim, ( ca pe vremea foametei) multi provinciali au venit in bcuuresti pt ca sa se poata sustine, in mod evident, daca faci citeva calcule ( 1 mil de masini circula zilnic, metroul are 800.000 calatori zilnic, celalat transport in comune, etc etc) era simplu sa faci un calcul cit de cit aporpiat de eralitate, in curind primaria o sa spuna, ca sintem 10 locuitori, si avem nevoie doar de 50 m2 de spatiu, de la ce se intimpla in bcuuresti, cu faradelegile, fiecare construieste cum vrea si cit vrea( primeste aprobare de 2 etaje, face 10, il amendeaza, dar nimeni nu-i darima constructia) Simplu fapt ca locuiesti in bucuresti, iti " fura" 5 ani din viata, statisticile o arata, ar trebui dati in judecata, caci este o crima, poate UE sa intervina sa mai faca ceva, ca ai nostri, nici o sansa.
  • +1 (1 vot)    
    Cine ii impusca pe Videanu & Co. (Joi, 13 martie 2008, 7:42)

    Bucuresti - jegul nostru cotidian [anonim]

    .







    Responsabilii distrugerii Bucurestiului sunt in principiu reprezentantii STATULUI ROMAN MAFIOT, alaturi de vulg:

    - politicul care sustine legal distrugerea capitalei

    - administratia, care organizeaza distrugerea capitalei si ofera metode concrete celor care cumpara terenuri

    - oamenii, needucati, care se imbraca frumos in ziua de alegeri si merg cu familia sa dea votul celor care mai tarziu le vor da la m**e bine de tot (singura solutie este boicotul total al alegerilor si scaderea procentelor de participare). Aceiasi oameni care nu dau doi bani pe mediul in care traiesc.

    BUCURESTIUL este O RUINA aglomerata.

    Singura solutie, in acest moment, este impuscarea unor nenorociti. Si apoi niste confiscari de anvergura. Bleah, mi-e si greata sa mai scriu.

    Bai, astia trebuie IMPUSCATI fara mila!





    .
  • 0 (2 voturi)    
    Metrou din Drumul Taberei (Joi, 13 martie 2008, 8:21)

    DanC [utilizator]

    O mica particica din solutia pentru a avea o viata (ceva) mai usoara in Bucuresti este constructia metroului in zonele neacoperite decat de transport in comun de suprafata. Drumul Taberei e unul dintre cele mai vitregite cartiere in acest sens.
    Poate nu e decisiv, dar petitia online deschisa la PetitieOnline.ro pentru sustinerea acestui proiect ar putea ajuta. Intrati pe site si cautati "Drumul Taberei" apoi semnati petitia! E un gest civic marunt, dar macar atat lucru putem face.
    • 0 (0 voturi)    
      ar fi stupid... (Joi, 13 martie 2008, 13:46)

      Mihai D. [anonim] i-a raspuns lui DanC

      Locuiesc in Drumul Taberei de cand eram copil, dar nu vreau metrou in cartier, desi e un cosmar sa intri si sa iesi din el la ore de varf. DE CE? Pentru ca va lua cel putin 15 ani sa fie construit la cum se misca pungasii de la primarie - si in timpul asta va fi de nelocuit: cel doua bulevarde amarate pe care le are vor fi pur si simplu injumatatie de lucrari. Mai tineti minte cum s-a "construit" metroul pe Calea Grivitei? Eu da...
  • +1 (1 vot)    
    opinie (Joi, 13 martie 2008, 9:34)

    Ovidiu [anonim]

    Bucurestiul a fost un dezastru urbanistic chiar de la inceputurile dezvoltarii sale. Astfel, inca din secolul XVII - XIX s-a construit haotic, fanariotii si boierii parveniti ridicandu-si palate somptuoase in stiluri arhitectonice ce combina influentele orientale cu cele apusene, dar fara existenta unui plan urbanistic. Acestea au fost construite de atunci in mod abuziv, cu ignorarea spatiului public. Astfel de exemple se perpetueaza si astazi (vezi cazurile Pipera = Kitch urbanistic, parc Bordei samd)
    In acelasi timp zona veche a orasului (Lipscanii), mica parte care a scapat de buldozerele regimului comunist, este lasata in paragina, aratand ca o "cloaca" .
    Spre deosebire de Bucuresti, orasele din Transilvania si Banat s-au conturat pe baza proiectelor unor arhitecti germani si austrieci, dupa modele occidentale, beneficiind de piete si zone destinate exclusiv pietonilor.
    Consilierii municipalitatii bucurestene in loc sa se plimbe pe banii contribuabililor cautand modele in destinatii exotice, gen Miami, ar face mai bine o vizita mai aproape, la Sibiu, unde ar gasi surse de inspiratie in activitatea primarului Johanis.
  • 0 (0 voturi)    
    sa facem ceva! (Joi, 13 martie 2008, 11:10)

    Andreea [anonim]

    in loc sa ne ne plangem de mila sau sa ne injuram bucuresteni vs provinciali, mai bine am face ceva pana nu rad si padurea baneasa! toti ne plangem dar nimeni nu iese in strada sa il opreasca pe nenorocitu de videanu care a desavarsit ce a inceput ceausescu. e mai rau ca oricand, videanu isi bate joc de oras si de oameni. ar trebui sa iesim cu totii in strada si sa ii oprim sa mai schimbe legile asa cum vor, sa dam afara ministrii de mediu incompetenti si sa le aratam ca nu e normal sa rada tot spatiul verde din jurul capitalei. la vara o sa ne mature tornadele si o sa ne intrebam de ce... haideti sa facem ceva, unde sunt ONG-urile atunci cand e nevoie de ele? daca ar iesi macar populatia de pe un km patrat din bucuresti sa strige ca ne sufocam, tot ar fi un inceput!
  • +1 (1 vot)    
    Praduiala cu planning (Joi, 13 martie 2008, 11:33)

    Lucius Iassiensis [anonim]

    Ma amuza cel mai tare cei care gasesc explicatii si fac comparatii cu secolul XVIII (cu fanariotii), altii care inca spun ca "din cauza socialismului" a ajuns Romania un fel de Uganda 2. Dragi internauti asa praduiala sistematica si cu planning a tarii cum are loc din 1990 incoace nici cel mai sadic si trepanat pasa sau sultan nu a planuit pt. Tarile Romanesti. Nici macar Horthy sau Visinski, hoti patentati, nu au imaginat asa ceva, sa ia mari felii din terenul/oatrimoniul/avutul public al unui mare oras si sa le dea plocon cite unui gangster cu "acte de retrocedare". Regret bucurestenilor dar nu va mai puteti "da mari" in fata noastra, a provincialilor (am zis o absolut amical). Videanu "va face de comanda" mai dihai ca cei doi minoritari de dinainte. Condoleante.
    • -2 (4 voturi)    
      ... (Joi, 13 martie 2008, 12:24)

      Bucuresteanul [anonim] i-a raspuns lui Lucius Iassiensis

      Nu te mai umfla atata in pene mai Mucius. Nu din cauza lui Videanu a ajuns Bucurestiul asa, si oricum problema nu este numai aici. Bineinteles ca din cauza comunistilor am ajuns asa, cine oare a construit sinistrele ghetouri muncitoresti, inghesuite si lipsite de orice confort, care pentru ei era doar un moft, o manifestare a decadentei burgheze? Daca nu ar fi fost regimul comunist, nici nu s-ar fi pus azi problema retrocedarilor, pentru ca nimic nu ar fi fost confiscat. Si inca ceva: nu ne-om putea da noi mari in fata voastra, dar voi tot veniti ca disperatii la Bucuresti, de parca aici ar umbla cainii cu covrigi in coada.
      • +1 (1 vot)    
        Ce treaba are dupa 18 ani... (Joi, 13 martie 2008, 14:14)

        Lucius [anonim] i-a raspuns lui Bucuresteanul

        ...regimul Ceasca cu niste "alesi" lacomi din 2008 care si ar vinde si bunicile si care taie cu faiul patrimoniul public d indu-l altora pe comisioane de vis? Come on.

        PS - Locuiesc in Iasi si ca milioane de alti romani nu-mi trebuie sa traiesc in acest Anus Mundi care este Bucurestiul de azi.
  • +2 (2 voturi)    
    Biciclete Biciclete (Joi, 13 martie 2008, 12:37)

    bicicleta [anonim]

    Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete Biciclete B
  • +1 (1 vot)    
    Provincia si monumentele (Joi, 13 martie 2008, 17:44)

    Vasile [anonim]

    Protectia munumentelor in provincie este si mai jalnica. Poate o exceptie este Sibiul unde s-au bagat bani multi. Pe net am gasit o singura asociatie de protectia monumentelor, la Arad, Asociatia Pro Urbe: http://www.prourbe.ro . In rest pauza. Asta spune multe despre preocuparile si prioritatile romanilor.
  • 0 (2 voturi)    
    Romania SUCKS! (Vineri, 14 martie 2008, 4:41)

    Prizo [anonim]

    Romania...cea mai penala tara din toate...Bucurestiul cea mai de cacat capitala...din lume...sunt nascut in Romania si mie imi e rusine...ne vedem peste 30 de ani cand jumate din Bucuresti va di de 3 ori mai mult decat se arata in statistici...Va Urez...Sedere Placuta:)
  • 0 (0 voturi)    
    Romania - Bucuresti (Duminică, 23 martie 2008, 23:06)

    Zodrac [anonim]

    In 30 de ani, daca nu se schimba nimic cred ca vom vorbi de o Romania cu 10 mil de Romani din care 50% vor fi in Bucuresti si 20% in celelate centre urbane mari ale tarii.
  • 0 (0 voturi)    
    imi place de voi!!! (Marţi, 25 martie 2008, 4:22)

    Goover [anonim]

    Chiar imi place de voi, va certati ca "romanii" pe un site, ca doar altceva nu suntem in stare sa facem. Bucurestenii, care nu stiu daca bunica lor era din suceava sau din craiova, din judet, nu din oras, si cei care traiesc acum in afara bucurestiului. TOTI SUNTETI O APA SI UN PAMANT! Sunteti romani, fratilor, de unde ati scos-o voi ca sunteti mai presus decat altii? Ridicati-va turul pantalonilor de rapperi, ca se poate interpreta ca si o placinta scapata "de foame" si puneti mana si incercati sa schimbati ceva. Si ceilalti, lasati deoparte comentariile celor ca Prizo, care vai de mama lui prin ce italie "di merda" e si ii pupa in c*r niste broscari pentru 40 de euro pe zi, si priviti mai bine rahatul din jurul nostru.
    Si mie imi pare rau pentru Bucuresti, ar putea fi un oras frumos, dar nu se poate compara cu Iasul, Brasovul, Sibiul, Timisoara. Ramane in urma cu tot cu vilele cu WC in fundul gradinii!!!! (pipera)....
  • 0 (0 voturi)    
    Bucuresti (Joi, 27 martie 2008, 10:32)

    Noua Romanie [anonim]

    CEA MAI CEA ghena de gunoi din Romania , si ma gandesc , cum draq nu scimba astia capitala in orase ca Timisoara , Cluj ,Oradea ,sau chiar Sibiu. orase cu o istorie bogata , mult mai frumoase , oameni extraordinari de dragutzi si curate.
    pe cand in bucuresti , niste oameni mizerabili , se mananca intre ei habar nu au ce inseamna umanitate ,smog-ul in bucuresti il aduni cu plasa de prins fluturasi ..............


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by