Masacrul din insula Utoya: Un schimb de SMS-uri intre o mama si fiica sa emotioneaza Norvegia

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 27 iulie 2011, 15:26 Actualitate | Internaţional


"Mama, spune politiei sa se grabeasca. Sunt oameni care mor aici!": o impresionanta discutie prin intermediul a 46 de SMS intre o mama si fata sa ascunsa pe insula Utoya, in mijlocul masacrului, a tinut prima pagina a presei norvegiene, relateaza AFP.

Cand a auzit primele focuri, vineri, putin dupa ora 17,00, pe insula, unde se afla in vacanta la o tabara de vara a tinerilor laburisti, Julia Bremnes, in varsta de 16 ani, isi avertizeaza mama si fuge sa se ascunda alaturi de alti colegi.

In timpul masacrului, care a durat peste o ora si un sfert, Julia ii povesteste mamei sale dramatica sa experienta, in timp ce aceasta incearca sa o incurajeze pe tanara si sa o tina la curent cu lentele progrese ale politiei.

La primul SMS, in care fata spune ca oamenii mor pe insula, mama raspunde: "Ma ocup, Julia. Politia e pe drum. Poti sa ma suni?". "Nu", raspunde tanara. "Spune politiei ca e un nebun care se plimba si trage in oameni". "Sa se grabeasca!", scrie ea, in al treilea mesaj.

Din mesaje aflam ca victimele de pe Utoya au crezut ca elicopterele care survolau insula erau ale politiei, dar acestea apartineau in realitate mass media norvegiene.

Iata principalele extrase ale discutiei, publicate de cotidianul norvegian Verdens Gang.
  • Mama: "Politia este la curent si au primit multe apeluri. Se va rezolva, Julie. Politia ne-a sunat. Da-ne un semn de viata la fiecare 5 minute, te rog?"
  • Julia: "Ok"
  • J.: "Ne e teama ca o sa murim!"
  • M.: "Stiu, draga mea. Stati ascunsi, nu mergeti nicaieri! Politia este deja pe drum, daca nu au ajuns cumva acolo! Vezi raniti sau morti?"
  • J.: "Ne ascundem intre stanci de-a lungul tarmului".
(...)
  • J.: "Nu am intrat in panica, desi mor de frica"
  • M.: "Stiu draga mea. Suntem foarte mandri de tine. Mai auzi focuri de arma?"
  • J.: "Nu"
(...)

Putin dupa ora 18,15:
  • J.: "Politia a ajuns"
  • M.: "Barbatul care a tras are o uniforma de politie. Sa fii atenta! Ce se intampla acum?"
  • 18,30 J.: "Nu stiu"
  • M.: "Poti vorbi acum?"
  • J.: "Nu"
  • J.: "Trage in continuare!"
  • M.: "E in toata presa nationala acum, toata atentia e indreptata spre insula Utoeya. Fii atenta. Daca poti, revino pe pamant si ramai alaturi de bunicul.
  • J.: "Sunt in continuare in viata"
(...)
  • J.: "Se aud in continuare focuri, asa ca nu indraznim sa iesim"
  • M.: "Bine! Sunt in curs de evacuare acolo, potrivit televiziunilor"
  • J.: "Speram ca cineva va veni repede. Chiar nu pot sa-l opreasca?!!"
  • M.: "Politia antiterorista e acolo si incearca sa-l opreasca"
  • J.: "OK"
(...)
  • M.: "Puisor, esti acolo?"
  • J.: "Da. Elicopterele se invart in jurul nostru"
  • M.: "Deci v-au vazut cel putin?"
  • J.: "Cauta oameni in apa, nu au venit inca sa ne caute!"
Ora 19,01
  • J.: "Ce spun la stiri?
  • M.: "Politia se indreapta si cu vapoarele spre Utoeya. Nu este inca limpede ce e cu tragatorul asa ca stati linistiti. Asteptati pana cand vine cineva sa va caute".
  • M. "Gata, l-au oprit!"


Citeste mai multe despre   


















21962 vizualizari

  • -21 (37 voturi)    
    ori traducerea e proasta ori toata povestea e ... (Miercuri, 27 iulie 2011, 15:36)

    eu [anonim]

    mama zici ca e jurnalista .. o interesa mai mult situatia de acolo decat ce face fiica'sa...
    • -19 (33 voturi)    
      exact (Miercuri, 27 iulie 2011, 15:53)

      dan [anonim] i-a raspuns lui eu

      nicio treaba cu fiica-sa...
    • -12 (38 voturi)    
      realitatea? (Miercuri, 27 iulie 2011, 15:56)

      kitto [utilizator] i-a raspuns lui eu

      mama ei parca era de la realitatea
      • +24 (32 voturi)    
        Sunteti prosti cu totii ! (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:37)

        Ioan A. [utilizator] i-a raspuns lui kitto

        Mama respectiva a procedat eficient, cu sange rece, nu s-a panicat (inutil!), nici n-a panicat copilul si, de altfel, felul ei cerebral de a fi se si vede in educatia fiicei, care a procedat (intr-o situatie extrema!) asa cum probabil a si fost invatata: autocontrol, adapostirea sigura, legfatura cu familia/autoritatile.
        Pe voi (astia cu comentariile de filme proaste!) probabil nimeni nu v-a invatat vreodata asa ceva sau daca v-a invatat, va scobeati cu interes in nas sau alte orificii si n-ati auzit. Ce-ar fi trebuit sa faca parintele? Sa lesine eficient ? Sa strige la fiica-sa sau la nebunul cu pusca? Sa anunte Guvernul ? Belgia? Franta? UE ?
        • +9 (13 voturi)    
          @Ioan A - de acord cu tine (Miercuri, 27 iulie 2011, 19:08)

          MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui Ioan A.

          Cele doua au actionat ”ca la carte”.

          Nu stiu daca mama era ”ca de la Realitatea”
          dar cu sigurantza fiica nu era ”ca de la Nașul” ...ma refer la publicul care face grimase in functie de cum se aprind beculetele ....fata s-a salvat si pentru ca nu a inceput sa chiraie : haolio....ne homoara nebunuuuuuu...

          Remarc inca odata si atitudinea populatiei din zilele care au urmat - păstrarea cumpătului , sobrietate.....

          Totusi eu nu sunt norvegian si sper ca unul macar dintre sobrii barbati ai acelei tari sa ii pregateasca o solutie radicala ucigasului.
          Eventual ceva inspirat din gandirea lui si elaborat cu meticulozitatea lui.
      • +2 (2 voturi)    
        Eroare! (Joi, 28 iulie 2011, 5:02)

        ady624 [utilizator] i-a raspuns lui kitto

        Te înșeli, mama a procedat foarte bine. Dacă ar fi fost de la Realitatea ar fi întrebat "și cum vă simțiți?"... ori n-a întrebat așa ceva... :D

        Adrian
    • +19 (25 voturi)    
      mama era in contact cu politia (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:02)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui eu

      poate din acest motiv erau utile unele detalii
      • -3 (3 voturi)    
        de unde stii asta? (Joi, 28 iulie 2011, 10:14)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Eu

        ....
        • 0 (0 voturi)    
          din primul mesaj (Joi, 28 iulie 2011, 12:47)

          bogdanicus [utilizator] i-a raspuns lui eu

          citez:
          •Mama: "Politia este la curent si au primit multe apeluri. Se va rezolva, Julie. Politia ne-a sunat. Da-ne un semn de viata la fiecare 5 minute, te rog?"
    • +22 (28 voturi)    
      ba cred ca ok "povestea" (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:18)

      Bogdan [anonim] i-a raspuns lui eu

      fata era ascunsa si-i era frica sa vorbeasca sa nu fie auzita. Ce fel de discutie prin sms putea sa aiba loc ?!? Si ce era potrivit sa-i zici unui copil ascuns de un nebun care se plimba cu o pusca si omoara pe cine vede ?!? Mama ei i-a transmis sec si foarte concis detaliile, orice inflorituri erau in plus, ba ii punea si aiurea viata in pericol (putea fi descoperita dupa lumina telefonului sau dupa anumite miscari, reactii ...cine stie...). Fata n-avea de unde sa stie ce face nebunu pe insula, doar auzea: focuri de arma, elicoptere etc. Iar mama ii zicea ce zic televiziunile, care ii astfel de situatii aduc f multe informatii: de la politie, salvare, primarie, ministere etc. Deci remarca ta nu e corecta...
      P.S.
      Daca ii zicea te iubesc mami, ia uite la TV cum i-a omorat p-aia etc. crezi ca o ajuta sau o innebunea mai rau pe fata si asa moarta de frica? Ia gandeste!
      • +17 (19 voturi)    
        de acord cu ce spui tu (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:37)

        dsadasd [anonim] i-a raspuns lui Bogdan

        sunt perfect de acord cu ce spui tu, discutia intre mama si fiica mi se pare naturala si emotionanta.
        DAR romanu-i tot roman!
        Daca aude ca Norvegia e emotionata de un amarat de dialog intre o mama si o fiica, nu se abtine de la comentarii negative!
        Sa fie el mai cu trei perechi, stiti cum e, nu?
        • -2 (2 voturi)    
          daaaaa foarte emotionant... mie imi pare seaca (Joi, 28 iulie 2011, 10:17)

          eu [anonim] i-a raspuns lui dsadasd

          ce o fi emotionant in dialogul ala nu inteleg.... as crede de fapt ca sms-urile nici macar nu le-a trmis mama... sau le-a trimis mama dar ii dicta un reprezentant al politiei ce sa scrie... prima parte a fiecarei propozitii pare scrisa de mama iar ultima de politie

          dar si tu ai vreo 2-3 c... in plus din moment ce ai simtit sa te pui cu romanul nu ?!
    • -1 (1 vot)    
      ciudat (Joi, 28 iulie 2011, 10:34)

      eu [anonim] i-a raspuns lui eu

      pai cum sa dai ultimul sms cu textul "gata l-au prins" ... nu era mai logic sa fi sunat... WTF...
  • -16 (24 voturi)    
    WoW (Miercuri, 27 iulie 2011, 15:48)

    kink [anonim]

    Cata stapanire de sine... Este cum un extras din cinematografia hollywoodiana, gen. La o varsta mi-ar fi inghetat genunchii sau n-as fi stiut cum sa plec mai rpd de acolo, pe apa sau pe sub... Oare avea telefonul pe silent sau vibratii? Cred ca este o diferenta enorma intre cele doua, dar zumzaitul cred ca nu putea fi auzit in vacarmul respectiv....

    Este amunzat dialogul... "Mama, asta ne gaureste aici de zor. Chiar nu ii trage nimeni un glonte in teasta?!!!", "Fiica mea, ma ocup chiar acum... Sunt cu ochii in TV". Ar fi mai rpd un dialog intre doua personaje care sunt in exteriorul problemei; atat de deconectati sa fi oare respectivii?

    Pare anapoda
    • +14 (16 voturi)    
      think... (Miercuri, 27 iulie 2011, 18:01)

      soranus [utilizator] i-a raspuns lui kink

      inainte sa versi aberatiile astea, gandeste-te ca poate nici nu iti poti imagina cum era daca tu ai fi fost in locul fetei. chiar iti imaginezi un dialog amuzant???

      aici sunt redate doar vorbele, nu si ceea ce simtea copilul ala si nici maica-sa! poate amandurora le tremurau telefoanele in mana si abia nimereau tastele ca sa isi scrie. poate ca maica-sa era paralizata de frica sa nu ii fie copilul omorat.... iar copilul s-a gandit intr-o astfel de situatie la ...mama lui...

      ma sperie cand vad cat de limitati puteti fi in gandire unii dintre voi.
      • -4 (6 voturi)    
        re...think (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:12)

        kink [anonim] i-a raspuns lui soranus

        Indemnul este idem valabil...
        Copii au alertat mai intai pe parinti care au sunat la Politie si care nu prea au fost bagati in seama. Sunt si alte marturii care ridica alte semne de intrebare - "Sa sune ei insisi daca sunt in pericol, de ce sunati dvs pentru ei???"...

        In plus, la o astfel de reuniune unde aparent ar fi trebuit sa existe o minima supraveghere... mai ales ca aveau informatii.
        Politia alora ce sa inteleg, ca ar fi echivalentul Politiei Comunitare de la noi care baga capul in nisip pana trece faza sau ca sunt frati shaolin / "bulletproof monks" care s-ar fi ferit de gloante...
        Cu atat mai aberanta mi se pare situatia in care respectivul a fost prins in viata; avea vreo vanataie cumva? Poate erau urmele de la rezerva de munitie pe care a carat-o cu el ca sa faca ceea ce a facut. Atat de curat era acolo ca n-au avut aia nici o piatra sa arunce dupa el, ca doar n-au stat cu pieptul dezgolit... pe rand.

        Se minte cu nerusinare... ca si in alte cazuri.
        Te intreb - la noi in tara cand a fost cutremur in secunda 2 retelele de telefonie mobila au fost blocate in prima jumatate de ora si mai mult dupa, iti imaginezi un schimb de SMS-uri atat de lung in conditiile in care in zona zero se detonase o bomba care practic a dus orasul inntr-o zona de conflict? Asta ca sa termin in aceeasi nota limitata pentru satisfactia ta.
  • +7 (11 voturi)    
    ? (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:02)

    fritz [anonim]

    cum adica a ajuns mass media intai?
    • +4 (6 voturi)    
      simplu (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:16)

      ady [anonim] i-a raspuns lui fritz

      la placinte inainte ,la razboi inapoi!
  • -1 (9 voturi)    
    Reteta 9-11 (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:11)

    pandemikus [anonim]

    Probabil "consilierii" aplica acum reteta 9-11... insa oamenii din Europa nu sunt americani ;-). In plus, cum naiba au ajuns elicopterele mass-media, inaintea politiei??? Multe intrebari ar mai fi... Foarte trist si pacat ca au murit atatia oameni...
    • +15 (15 voturi)    
      simplu (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:24)

      dax [anonim] i-a raspuns lui pandemikus

      Foarte simplu, politia nu avea niciun elicopter care sa intervina in zona.
      Pare ciudat ca tara cu al doilea venit/locuitor din lume nu are dotata politia cu elicoptere pentru interventie rapida dar asta e crudul adevar.
      Cu interventia unui elicopter de politie numarul de victime era probabil la jumatate...
      • +9 (13 voturi)    
        motivul (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:13)

        Vele [anonim] i-a raspuns lui dax

        pai tocmai din cauza ca e o tara asa calma si pasnica nu erau dotati sau nu s-au gandit sa se doteze in cazuri de extrema urgenta. ca dovada ca politia la ei , in Norvegia deci, nici nu merge sau functioneaza inarmata pe strada cum se intampla in alte tari.
        ei, dar acum , dupa incidentul asta, deja sunt discutii si atitudinea/dotarile politiei vor fi schimbate acolo.
        • +2 (4 voturi)    
          Fortele speciale din Norvegia (Miercuri, 27 iulie 2011, 21:19)

          pandemikus [anonim] i-a raspuns lui Vele

          In Norvegia exista 4 unitati ale Fortelor speciale, cotate ca fiind printre cele mai bune din lume, au atributii diverse printre care contra-terorismul (Forsvarets Spesialkommando, Haerens Jegerkommando, Kystjegerkommandoen, Marinejegerkommandoen). Dotarea lor este exceptionala avand suport aerian, terestru si amfibiu. Sunt capabile de interventie rapida oriunde si in orice conditii. Intrebarea este: Unde au fost timp de peste o ora? Oricum informatiile nu sunt clare, deoarece in final criminalul a fost arestat de politie, fara lupta...
          • +2 (2 voturi)    
            timpul de raspuns (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:45)

            mikky [anonim] i-a raspuns lui pandemikus

            Uite aici desfasurarea evenimentelor:

            1522 bomb explodes in Oslo

            1727 local police receives first call about shooting at Utøya

            1730 informal note from the local to the Oslo police about this call

            1738 local police requests police “Delta” unit, SWAT-alike unit

            1752 local police arrives at shore close to the island (25 mins is a while, that’s Norway with distances etc)

            1809 Delta arrives mainland by Utøya

            1825 Delta lands at Utøya by Rigid Inflatable Boat (this is the same time as the helicopter that filmed)

            1827 Delta arrests Anders Behring Breivik with no resistance, he still had ammo left

            http://cencio4.wordpress.com/2011/07/25/utoya-island-attack-timeline/

            Se pare ca este o combinatie de circumstante nefericite la care a mai contribuit si vremea proasta si localizarea indepartata.
            Interventia a fost facuta de echipajele de politie Delta, echivalentul trupelor SWAT, si nu de fortele de comando ale armatei.
      • +10 (10 voturi)    
        are (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:33)

        lb [anonim] i-a raspuns lui dax

        am inteles ca politia are un elicopter, dar pilotul era in vacanta. pare incredibil, dar nu uita ca e vorba de o tara in care politistii care ies pe strada nu poarta arme. nimeni nu se astepta la asa ceva aici.
      • -8 (8 voturi)    
        Păi si daca fiica Premierului ia note mari ? (Miercuri, 27 iulie 2011, 19:14)

        MIHAI 2 [anonim] i-a raspuns lui dax

        Cu ce elicopter o plimba Premierul Norvegiei
        pe fiica lui cand ia note mari la scoala.
        Ca daca politia nu are asa ceva nu cred ca are nici SRIul lor (care probabil se numeste SNI ,
        ca sa nu se confunde cu chefereul austriac).
        • +1 (1 vot)    
          incredibil (Joi, 28 iulie 2011, 8:13)

          Reader [anonim] i-a raspuns lui MIHAI 2

          cat de idioti pot fi unii. chiar trebuia sa faci asemenea afirmatii sau ai sperat sa abati discutia catre politica romaneasca ...
          • -1 (1 vot)    
            = )) (Joi, 28 iulie 2011, 10:23)

            eu [anonim] i-a raspuns lui Reader

            hai mai ca e comic comentariul...tu daca esti portocaliu probabil nu ai sa te amuzi dar pentru majoritatea e chair comic :)...

            adevarul e ca se poate ca acel elicopter pe care il au norvegienii sa fi fost ocupat cu fiica premierului...
            • +1 (1 vot)    
              moment (Joi, 28 iulie 2011, 11:46)

              Reader [anonim] i-a raspuns lui eu

              poate o fi, poate nu o fi, dar subiectul articolului este despre un masacru. parca nu te amuzi la glume proaste cand stii ca un cretin a omorat 80 de oameni.
  • +15 (19 voturi)    
    au si venit unii sa zica ce nu-i bine (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:19)

    cristi [anonim]

    taceti si cutremurati-va cand cititi prin ce a trecut fetita aia si mama ei care nu mai stia cum sa isi tina cumpatul si sa o linisteasca.

    mai ganditi inainte sa comentati, ce dracu !
    • +11 (15 voturi)    
      corect.... (Miercuri, 27 iulie 2011, 16:52)

      lili [anonim] i-a raspuns lui cristi

      impresionant intr-adevar.....sa reusesti sa-si incurajezi copilul aflat intr-o asemenea situatie nu e deloc usor pentru o mama........
    • 0 (0 voturi)    
      hai mai... nu te mai cutremura asa de tare (Joi, 28 iulie 2011, 10:25)

      eu [anonim] i-a raspuns lui cristi

      nici nu stii daca e real ... nu se stiu multe detalii... e o coada de soparla aruncata de hotnews si voi sunteti aproape sa va taiati venele de groaza...
      • 0 (0 voturi)    
        bascalie clasica (Joi, 28 iulie 2011, 12:13)

        cristi [anonim] i-a raspuns lui eu

        du-te la un gratar mai bine.
  • +5 (5 voturi)    
    MASS MEDIA (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:13)

    Florin [anonim]

    Fata respectiva a supravietuit?

    Pe de alta parte:
    acestea apartineau in realitate mass mediei norvegiene =>
    acestea apartineau in realitate MASS MEDIA norvegiene.

    n.r. multumim, am modificat
    (editat de HotNews.ro)
  • +3 (3 voturi)    
    traducerea lu peste (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:14)

    ngi [anonim]

    traducere execrabila si trunchiata...oribila traducere!!!!! "daca poti revino pe pamant si stai cu bunicul" - OMG!!!

    http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/norway/8663470/Norway-shootings-mother-updated-by-daughters-texts-through-Utoya-tragedy.html
  • -1 (7 voturi)    
    Ohooo! (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:15)

    constantin [anonim]

    In comentariile de ieri din media, a aparut informatia, asa, ca ceva neimportant, ca de fapt criminalul ar fi declarat ca "el nu ar fi actionat singur, ar mai fi inca niste "celule" de actiune" !!! Pac! Pai era clar de la inceput ca el singur, oricat de "tip special" si de "motivat" era, il depasea complexitatea celor doua actiuni, mai ales una dupa alta. Adica pregatesti cu sange rece primul atentat, care presupunea probleme tehnice deosebite si dupa aceea faci doar o pauza de tigara si iti iei sacosa cu arme si munitii (ca cica a tras continuu peste o ora !!).
    Oricum cele 2 actiuni au fost din timp pregatite si inca foarte minutios. Tipul este doar un pion, gen Oswald de la faza cu moartea lui Kenedy.
    Sa vedem "Qui prodest?"
    1. In Norvegia s-a intamplat treaba cu batjocorirea Coranului. S-ar putea ca desi individul sustine pe net teorii antiislamice, lumea sa zica ca chestia asta ar fi praf diversionist si ca in realitate ar fi mana arabilor care au vrut sa se razbune pe norvegieni . Deci consecinta poate fi o crestere a sentimentelor antiarabe
    2.Chiar daca lumea il va percepe pe norvegian ca un nebun care ar fi actionat singur, la final toate teoriile antiislamiste vehiculate de acesta pe blogul lui va fi imposibil sa nu prinda in constiinta multora si sa trezeasca porniri latente antiarabe.
    3. Asa cum a fost si uriasa diversiune de la 11 septembrie cu prabusirea turnurilor si de aceasta data se urmareste exagerarea ideii de terorism, inocularea in constiinta oamenilor ca oricand se pot produce acte de terorism tot mai sofisticate, tot mai socante, cu victime cat mai multe.
    Dar ce este interesant, este faptul ca se urmareste legarea notiunii de terorism de cea a lumii arabe.
    In contextul in care se speculeaza ca in toamna aceasta Israelul va ataca Iranul (sustinut bineanteles de SUA), hai sa ghicim cui ii serveste
    zgandarirea din nou in constiinta oamenilor a spaimei de actele teroriste si a inocularii posibilei legaturii intre terorism si lumea araba ?!
    • 0 (2 voturi)    
      e buna intrebarea (Miercuri, 27 iulie 2011, 18:56)

      dolphi [anonim] i-a raspuns lui constantin

      cui foloseste? chiar daca ai luat minusuri.
      Pot doar sa constat ca inainte de atentate capul de afis era tinut de magariile facute de angajatii trustului de presa al lui R Murdoch: imixtiuni in viata privata a diversilor etc.
      Acum s-a schimbat "trendul" si vedem ca prea multe libertati strica. De ce sa nu cenzuram internetul? (ca in China) se intreba deunazi cineva la TV.
      Daca puteti sa credeti ca dementul norvegian a actionat complet singur si s-a pregatit ani de zile pentru asta atunci puteti crede si povestea cu DSK si in general cam orice.
  • -5 (9 voturi)    
    Fake (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:15)

    Un stelist [anonim]

    Ultimul SMS demonstreaza; daca as fi vazut la stiri ca l'au prins pe nebun as fi sunat imediat, nu as mai fi stat sa tastez "gata, l'au prins" ...
  • -3 (9 voturi)    
    al qaeda (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:23)

    radu [anonim]

    ceva nu se leaga! al qaeda detoneaza o masina plina cu TNT si omoara 10 si 20 - raniti, asta doar cu munitie curata 80... sau aia de la al qaeda sunt niste retarzi sau asta char are talent
    • +5 (7 voturi)    
      cam asa (Miercuri, 27 iulie 2011, 17:57)

      srpc [utilizator] i-a raspuns lui radu

      pana si la terorism, nordicii sunt mai buni ca orientalii :)))
    • +2 (2 voturi)    
      victimele (Miercuri, 27 iulie 2011, 22:25)

      Anonimus [anonim] i-a raspuns lui radu

      poate victimele al qaeda au mai mult "talent" la scapat pentru ca traiesc cu amenintarea terorista zi de zi. saracii norvegieni nici nu intelegeau ce se intampla. uite cat de greu s-a miscat politia.
  • 0 (0 voturi)    
    Ioan A. (Joi, 28 iulie 2011, 5:00)

    MariusSuceveanu [anonim]

    Spuneai ca nu s-a panicat(inutil)......hai ca esti hilar!!nn
  • 0 (0 voturi)    
    mama nu parea prea afectata (Joi, 28 iulie 2011, 12:50)

    dd [anonim]

    Julie: I love you even though I may shout a few times :) [smiley face]
    Mum: I know, my girl. We are awfully fond of you, too! Can you hear shots?

    Mum: Should we try to get the flight home tomorrow?

    Julie: I have no time to think about that now.
  • 0 (0 voturi)    
    incomplet (Joi, 28 iulie 2011, 20:13)

    lala [anonim]

    "traducatorul este tradator!!!"! dialogul este incomplet si deschis pentru interpretarii... (conform articolelor din limba engleza gasite pe net, dialogul este incomplet)


Abonare la comentarii cu RSS

Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version