Guvernul britanic desfiinteaza pensionarea obligatorie de la 65 de ani. Oamenii de afaceri nu sunt de acord

de Cala Dinu     HotNews.ro
Vineri, 14 ianuarie 2011, 9:27 Actualitate | Internaţional


Guvernul Marii Britanii a confirmat ca incepand din luna aprilie angajatorii nu vor mai avea dreptul sa constranga un salariat care a implinit 65 de ani sa se pensioneze daca acesta vrea sa mai lucreze si dupa aceasta varsta.

Astfel, varsta obligatorie de pensionare va fi eliminata gradat, incepand cu aprilie 2011, urmand ca din octombrie orice angajat care implineste varsta de 65 de ani sa aiba optiunea de a continua sa munceasca.

Masura va duce la cresterea locurilor de munca pentru tineri, a spus secretarul de stat in cadrul Ministerului Muncii, Edward Davey, la BBC.  El a explicat ca la nivel microeconomic angajatii in varsta si cei tineri se completeaza reciproc, nu se substituie. El a adaugat ca odata cu cresterea numarului locurilor de muncai, tot mai multi tineri au acces pe piata muncii.

Noua masura urmareste sa accelereze programul precedentului guvern laburist de a majora varsta legala de pensionare. Guvernul conservatorului David Cameron anuntase in octombrie anul trecut ca varsta legala de pensionare va deveni 66 de ani in 2020 pentru barbati si femei, fata de 65 de ani in prezent la barbati si 60 de ani pentru femei.

Guvernul a motivat propunerea prin nivelul tot mai ridicat al sperantei de viata in Marea Britanie: 89 de ani la barbati si 90 de ani la femei.

Oamenii de afaceri spun ca guvernul s-a grabit cu aceasta decizie. Ei acuza clasa politica de subminarea obiectivului sau propriu de stimulare a infiintarii de intreprinderi si crearea de locuri de munca, scrie Financial Times.

Patronii se vor confrunta cu tot mai multe procese de discriminare in legatura cu varsta. Angajatorii sunt socati si dezamagiti de decizia guvernului de a grabi aplicarea noilor reglementari si spun ca nu sunt pregatiti inca pentru o astfel de reforma "dramatica", scrie The Telegraph.

Expertii se tem acum ca patronii  se vor grabi sa scoata la pensie orice angajat care se apropie de 65 de ani inainte de luna aprilie pentru a evita pericolul de litigiu atunci cand lucratorii vor putea solicita pensionarea mai tarziu de aceasta varsta limita. Juristii au raportat deja o crestere a companiilor care pensioneaza angajatii in varsta.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2334 vizualizari

  • 0 (6 voturi)    
    e bine... (Vineri, 14 ianuarie 2011, 9:32)

    UnCapsunarCanadian [anonim]

    muncesti pana cazi jos!
  • +1 (5 voturi)    
    Nu pricep (Vineri, 14 ianuarie 2011, 9:34)

    Un stelist [anonim]

    "Masura va duce la cresterea locurilor de munca pentru tineri, a spus secretarul de stat in cadrul Ministerului Muncii, Edward Davey, transmite BBC."
    Poate sunt eu mai greu de cap sau HN nu a tradus corect, dar cum naiba poate duce aceasta masura la cresterea locurilor d emunca pentru tineri???
    Eu ma gandesc ca daca o persoana de 65 de ani nu mai e obligata sa iasa la pensie (si sa elibereze astfel locul de munca pentur un tinar) asta inseamna un loc de munca in minus...
    • +4 (6 voturi)    
      pentru (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:08)

      pentru [anonim] i-a raspuns lui Un stelist

      pentru ca va fi o pensie mai putin de platit si, in acelasi timp, un contributor in plus la sistemul de asigurari sociale. astfel, scade presiunea pe sistemul asigurarilor sociale, deci si pe necesarul de impozite. ceea ce va permite reducerea fiscalitatii care, in mod natural, va conduce la cresterea activitatii economice: mai multe start-up-uri, mai multe locuri de munca in marile intreprinderi etc. locuri de munca de care va beneficia toata lumea, inclusiv tinerii respectivi.

      este iluzorie "crearea" de locuri de munca prin "fortarea la pensie" a seniorilor pentru ca tinerii care astfel se aleg cu un loc de munca se aleg totodata si cu... plata unei pensii.
  • +4 (8 voturi)    
    hmmm (Vineri, 14 ianuarie 2011, 9:37)

    me [anonim]

    "Oamenii de afaceri spun ca guvernul s-a grabit cu acesta decizie" - de cand isi baga nasu corporatiile in conducerea unei tari...
    mai avem foarte putin si aceasta corporocratie mondiala va ajunge sa fie pe fata!
    nu este in detrimentul economiei o varsta de pensionare mai mica (55-60 de ani) DACA pensia este facuta dupa modelul pensiei private: fiecare cu contul lui si primeste cat a contribuit (+dobanzi etc) dar nimic in plus. daca sistemul asta de pensii era gandit cu capu, acum nu trebuia sa dea legi prin care sa oblige angajatul sa lucreze inca 2-3 ani dupa ce a murit!
    • +2 (4 voturi)    
      pensie (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:36)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui me

      1. o astfel de lege impune o dezbatere la care sa participe toate partile implicate, asa este normal intr-o economie civilizata. Legile trebuie date in asa fel incat sa nu dezavantajeze puternic una dintre parti. Astfel, companiile sunt nevoite sa pastreze angajati nemotivati care refuza sa accepte ca si peste ei a trecut timpul.
      2. si ce te faci daca vine o perioada ca cea de la revolutie, si cu banii pusi in fondul de pensii ca sa te ajute la batranete mai poti cumpara doar un frigider? Totusi, e vorba de o perioada de 40 de ani de munca, multe se pot intampla.
  • -1 (5 voturi)    
    se vede treaba că (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:18)

    visio [anonim]

    Statul vrea să îşi ia mâna de pe cetăţeni, să-i lase la voia întâmplări; ideea este că tocmai cetăţeanul asigură stabilitatea unui Stat; un individ la 65 ani nu mai are acelaşi randasment, sau eficienţă, ca un puştan dornic de afirmare; oricum, Statul nu are dreptul să se amestece în treburile unei Companii, doar dacă aceasta încalcă drepturi grave: neplata salariilor, concurenţtă neloială, etc...
    • +2 (2 voturi)    
      ba are randament (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:42)

      fvb [anonim] i-a raspuns lui visio

      cei de peste 65 de ani nu iau joburile celor de 25 de ani. au roluri diferite. nici unul nu poate face jobul celuilalt intr-un mod eficient.

      asa ca fiecare are randament, dar in lucruri diferite.
      • 0 (2 voturi)    
        Hodoronca tronca (Vineri, 14 ianuarie 2011, 11:58)

        AlinNeculai [utilizator] i-a raspuns lui fvb

        "cei de peste 65 de ani nu au joburile celor de 25 de ani" - cum adica?
        Sa zicem ca unul munceste ca hamal. Se angajeaza la 18 ani si munceste pana la 65 de ani, carand atat de mult pe zi incat o turma de magari ar plezni de invidie. Cum la 98 de ani ar face alta munca? Pentru ca el ramane angajat pe postul de hamal?
        Edward Davey spune ca se creaza locuri de munca pentru tineri doar prin posibila marire economica rezultata din infuzia de mosi in economie.
        • +2 (2 voturi)    
          ok, in unele cazuri ai dreptate (Vineri, 14 ianuarie 2011, 12:21)

          fvb [anonim] i-a raspuns lui AlinNeculai

          cel care la 18 ani e hamal, la 65 de ani poate ca are o echipa de cinci hamali, iar el nu mai cara cara cu carca la varsta aia.

          in orice meserie, sa mai ai unii in varsta care sa ii indrume pe cei tineri nu e putin.
      • -2 (2 voturi)    
        nu că zic (Vineri, 14 ianuarie 2011, 15:26)

        visio [anonim] i-a raspuns lui fvb

        dar se vede pe tine că eşti bugetar..nu te supăra, dar lasă-ne; dacă nu mă crezi mergi la un interviu, dar întâi dă-ţi demisia de unde lucrezi...vor râde şi curcile de tine..nu te supăra, dar....vino cu păreri pertinente...
    • +2 (2 voturi)    
      Cred ca n-ai inteles despre ce e vorba (Vineri, 14 ianuarie 2011, 11:19)

      sile [anonim] i-a raspuns lui visio

      Pensionarea la 65 ani nu mia e obligatorie, nu se desfiinteaza.
      Sunt domenii, cum ar fi cercetarea, unde un angajat la 75 ani nu poate fi inlocuit de alti 3 de 25. Daca ii permiti sa lucreze inca 10 ani dupa varsta de 65 (si el vrea, evident), sunt 10 ani in care poate sa formeze inca o generatie de cercetatori (generatie, la nivelul firmei).
  • -1 (1 vot)    
    Guvernul,..65,.. (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:38)

    ALEXE [anonim]

    Vad ca toti cer cresterea nr.loc de munca prin creearea de noi investitii.Daca le inmultim peste masura ,terenurile agricole se vor reduce si nu va mai indestula populatia Terrei.Trebuie sa ne gandim cum sa dislocam locuri pt tineri in asa fel incat alaturi de experienta batraneasca sa-si spuna cuvantul si elanul tineresc Conflicte intre generatii au fot mereu deoarece batranetea este considerata o rusine si nicidecum o etapa a vietii destinata grijii fata de aproape, din mila [fara plata]si intelepciunii pt cresterea si educarea nepotilor In abecedar scria ca bunica[mama mare ]creste nepoteii,bunicul cu barba alba spunea povesti cu mare talc Acumularea cantitativa sa-si spuna cuvantul in activitati calitative[fara bani] fata de cei din jurESTE UN SPORT AL MINTII SI TRUPULUI,..
  • +1 (3 voturi)    
    povesti (Vineri, 14 ianuarie 2011, 10:58)

    dan2 [anonim]

    Orice angajator (de rea crednta) poate dovedi oricand ca persoana angajata pe un post nu poate face fata cerintelor si il poate concedia fara discriminare de varsta. Orice angajator (de buna credinta) va utiliza cat mai mult posibil o persoana in varsta care are experienta si capacitate fizica si intelectuala pentru postul lui si va avea si un plan de atragere si pregatire de tineri dinamici si competenti pentru viitor. Altele sunt problemele pensionarii: este bine sa fie o varsta generala unica pentru toti sau varsta de pensionare sa depinda de fiecare caz in parte, este bine sa platesti o pensie de stat celor care dupa pensionare mai muncesc sau pensionarii trebuie sa opteze - pensia sau un salar. Cred ca ceea ce este bine sau rau pentru Anglia nu este neaparat bine sau rau pentru Romania.
    • -1 (1 vot)    
      povesti (Vineri, 14 ianuarie 2011, 16:01)

      gechi [utilizator] i-a raspuns lui dan2

      cred ca ai vazut prea multe filme americane de crezi ca e asa de usor sa concediezi pe cineva, mai ales cu vechime in firma. De acum, orice angajat de 65 de ani, care nu vrea sa iasa la pensie, si va fi fortat de firma, va intenta un proces, pe care are sanse foarte mari sa-l castige, si astfel va primi si o "prima" de la angajator. de obicei, atunci cand cineva e concediat, primeste o compensatie in functie de pozitia obtinuta si de vechimea in munca, de obicei 1 salariu brut pentru fiecare an lucrat in firma.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by